Visa fullständig version : Drömmer du om ett eget hemmagym?
Metal_boy_
2005-08-03, 21:59
Nu snackar jag inte Abflex, utan riktiga prylar. Jag har en lokal 50m ifrån mitt hem som kanske är på 40 kvadrat plus garderob och toalett. Jag önskar att jag skulle ha pengar att fylla upp denna lokal med träningsprylar. Nån som ärvillig att skänka lite gamla 70-talsprylar? Huvudsaken är att det funkar eller går få att funka :D Nån mer som har lite av samma dröm?
Kebab-Arne
2005-08-03, 22:07
Jodå, även om det inte är realistisk att börja bygga på ett hemmagym just nu. Men säg att man flyttar till nån liten by där det inte finns gym så är det ju bara att köpa en Int. stång lite vikter nån bänk. För säg 10 000:- får du en del. Är ju 3-4 års gymkortskostnader. Men kommer nog klura på hemmagym tankarna mer i framtiden.
Metal_boy_
2005-08-03, 22:08
Jodå, även om det inte är realistisk att börja bygga på ett hemmagym just nu. Men säg att man flyttar till nån liten by där det inte finns gym så är det ju bara att köpa en Int. stång lite vikter nån bänk. För säg 10 000:- får du en del. Är ju 3-4 års gymkortskostnader. Men kommer nog klura på hemmagym tankarna mer i framtiden.
Jo samma här. Skulle ju vara smidigt i framtiden om man har barn och jobb.
Kebab-Arne
2005-08-03, 22:11
Jo samma här. Skulle ju vara smidigt i framtiden om man har barn och jobb.
Jo, skulle vara en hel del tidssparande. Är man händig av sig så kan man nog bygga en hel del. Framförallt om man kan svetsa.
Metal_boy_
2005-08-03, 22:13
Jo, skulle vara en hel del tidssparande. Är man händig av sig så kan man nog bygga en hel del. Framförallt om man kan svetsa.
Jag har tillgång till allt material, men jag kan inte svetsa och jag har ingen svets heller. Jag får be jense komma hit och bygga lite :D
Jupp, men min blir sann om ett halvår. Det kommer att vara litet men ett powerrack a' la Jim, en bänk, en Eleikostång och ett par hantlar ska in. Förhoppningsvis någon slags hiss också.
Fultjack
2005-08-04, 08:51
powerblock hantlar som Arne har borde väl vara "optimalt" också, kanske dyrare än vanliga men då räcker det med ett par
När jag blir rik o bor i en jättevilla ska jag ha ett full size gym i källaren, skall även köpa Yates gamla skrikande Engelsman till träningspartner som ska få peppa mig! :D
jag drömmer om ett eget gym fortfarande. det vägrar försvinna ur skallen. men det får nog vänta tills man bor i villa om det nu händer då en lägenhet är för liten och ljudkänslig för ett eget gym.
mitt gym kommer vara täckt med hardcoreaffischer och bilder på favoritbyggare samt favorit DJ:s. stora speglar runt om och 20 st stora golvhögtalare runt rummet som drivs av feta steg som används vid fester utomhus.
gabber kommer spelas högt och svettet kommer rinna, ingen mer fjolleri och bara tungt och hårt.
jaja, välkommen tillbaka....detta är ingen dröm utan en grej som kommer hända om jag har lite tålamod. jag ska fan lyckas med detta.
rememberence
2005-08-04, 09:27
jag drömmer om ett eget gym fortfarande. det vägrar försvinna ur skallen. men det får nog vänta tills man bor i villa om det nu händer då en lägenhet är för liten och ljudkänslig för ett eget gym.
mitt gym kommer vara täckt med hardcoreaffischer och bilder på favoritbyggare samt favorit DJ:s. stora speglar runt om och 20 st stora golvhögtalare runt rummet som drivs av feta steg som används vid fester utomhus.
gabber kommer spelas högt och svettet kommer rinna, ingen mer fjolleri och bara tungt och hårt.
jaja, välkommen tillbaka....detta är ingen dröm utan en grej som kommer hända om jag har lite tålamod. jag ska fan lyckas med detta.
kör på!...låter härligt ;)
Deadlift
2005-08-04, 11:17
Jag har haft hyfsat med grejer några år nu och jag ångrar verkligen inte att jag köpte prylarna (mer kommer). Det är fint att kunna träna precis när man vill, spela den musik man själv gillar och dessutom på tokhög volym;)
Än så länge har jag skrapat ihop en int. skivstång med vikter och klovar (240 kilo), hantelställ med fem par hantlar mellan 15 kilo och 46 kilo, en ställbar bänk, ett stativ (för bänkpress, knäböj och dips), dubbel dragmaskin (lite mysko maskin med två magasin brevid varandra går att köra biceps,triceps, bröst mm).
Jag har ett par hemmagjorda fethantlar (50 mm grepp) för greppträning och ett antal grippers också.
De flesta pass kör jag hemma men när jag vill köra ben och köra något föröver knäböj får jag knalla iväg till gymet, även ett par ryggpass i månaden brukar bli på gymet.
bigtraps
2005-08-04, 17:28
Har kört hemma sedan 95
Har samlat på mej det mesta som jag behöver
Powerrack, int stång massor av vikter och en hiss
saknar egentligen ingenting utom möjligen lite mera space
Som småbarnsförälder med en fru som jobbar konstiga tider så skulle
jag inte kunna träna alls vissa veckor om jag inte körde hemma
grisbil3n
2005-08-04, 17:33
Har rejäl bänk och ställning samt 130 kg i vikter eller nåt i den stilen, hantlar o stång med givetvis. Saknar en dörrtrapets för chins.
reinholdsson
2005-08-04, 17:36
Japp. Skulle vara jävligt skönt med eget gym så man kunde spela den musik man gillar, träna verkligen vilken tid som helst mm.
spacedog
2005-08-04, 17:40
Ett hemmagym vore naturligtvis lysande, även om jag helst vill ta mig till ett "riktigt" så ofta som möjligt. Men i sommarstugan eller i källaren om man någon gång skulle bli stressad småbarnsförälder vore det bra.
Hm...få se nu. Powerrack, en ställbar bänk. En stång med skivor, några hantlar. Mycket mer behöver man väl egentligen inte? Förutom en stor spegel och bra spännar-ljus, förstås. :thumbup:
Njä faktiskt inget jag har något sug efter. Jag har knappt 5 minuters gångväg till gymmet och jag tycker det är rätt skönt att komma hemmifrån lite och träffa folk sammtidigt.
VoDaresVins
2005-08-04, 17:43
Yes, det kommer att skaffas. Det kommer att bli helpaus med träningen nu i vinter fram till nästa höst när jag bygger hus. Efter som jag får en bra bit till nåt gym har jag tänkt utrusta mitt garage me vad som behövs istället. Har endast tänkt köpa en skivstång med vikter, 140kg:s paket till en början. Till det har ja tänkt svetsa en egen snedbänk, så får se va de blir till. Har redan en hemgjord skivstångs/dipställning, men bör förbättra den för att kunna justera höjden på den, som den är nu är den "fixed". Kommer nog att fråga efter tips om detta senare i en separat tråd.
Nej, jag vill inte ha nått hemma-gym.
För det första så är det är skönt att få komma bort från hemmet och enbart fokusera sig på träningen. Sen klarar jag inte av att prestera då jag tränar ensam, finns inget bättre än att ha ett helt gäng som hejjar på en under varje set.
Karate_kid
2005-08-04, 18:25
nej.
Nej, jag vill inte ha nått hemma-gym.
För det första så är det är skönt att få komma bort från hemmet och enbart fokusera sig på träningen. Sen klarar jag inte av att prestera då jag tränar ensam, finns inget bättre än att ha ett helt gäng som hejjar på en under varje set.
Har du en personlig hejarklack när du gymmar?
OnT: Skulle vara grymt med ett eget litet gym helt klart.
Skulle med vilja ha grejer så man kunde träna mer hemma.
jag har en skolskivstång och 2 byggbara hantlar och kanske 100 kg vikter eller så. använder det dock ganska sporadiskt.
Man kan ju köpa lite grejer då och då och till slut har man en hel del prylar, det äår ju inte direkt billigt.
Har du en personlig hejarklack när du gymmar?
OnT: Skulle vara grymt med ett eget litet gym helt klart.
ja, har inte du det?
Markus H
2005-08-04, 18:48
Inte bara drömmer,..... PLANERAR!
mangemani
2005-08-04, 18:54
självklart.
helt underbart att slippa stå och vänta på bussen hem,slippa kivas med dom andra om vikterna/maskinerna,kunna köra i sin egen takt,kunna gå från gymmet direkt efter ett pass helt slut och masa sej in i köket ta sej en gainer sätta sej framför datorn och vila ut för att sen gå in och dusha.
så visst vill man ha ett hemma gym.
spacedog
2005-08-04, 19:31
För det första så är det är skönt att få komma bort från hemmet och enbart fokusera sig på träningen.
Håller med helt och fullt där. Hemmagym skulle bara fungera som komplement för mig.
Jo, det är lite som en dröm typ att bo i villa och att i källaren ha både replokal och ett gym +bastu och dusch.
Bättre än så skulle det knappast bli. Dock skulle man nog bli ganska asocial med tanke på att man knappt skulle vilja lämna huset ;)
Aldeles för många snygga brudar på mitt gym. Så nått hemmagym känns inte lockande... :booty:
Aldeles för många snygga brudar på mitt gym. Så nått hemmagym känns inte lockande... :booty:
skaffa dig en flickvän så kan du ha RIKTIGT kul i ditt hemmagym
Deadlift
2005-08-04, 21:54
Svårt att fokusera på träningen ?? ;)
mangemani
2005-08-04, 21:57
är du där för att träna eller sitta och dregla över brudar?
båda sakerna samtidigt är ingen bra kombination.
är du där för att träna eller sitta och dregla över brudar?
båda sakerna samtidigt är ingen bra kombination.
Väldigt trevlig sysselsättning mellan seten. Kanske inte optimalt, men det är jag villig att offra! :cool:
ja, har inte du det?
Försöker locka dom små ishockeykillarna som kommer in ibland men hittills har det inte varit framgångsrikt.
Jo det skulle var något att ha ifall jag inte hinner med att åka bort eller att det helt enkelt strular sig.
Drömmen vore ju att kunna driva ett eget gym, men i Skellefteå är det nog omöjligt. För liten stad
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.