Visa fullständig version : Brudar o muskler.
Skulle ni biffar här på forumet påstå att det är lättare att skaffa brudar när man är stor och biffig eller spelar det ingen roll? Bryr sig brudar om muskler nu förtiden? Har ni tex. blivit mer uppraggade sedan ni blev stora?
Skulle ni biffar här på forumet påstå att det är lättare att skaffa brudar när man är stor och biffig eller spelar det ingen roll? Bryr sig brudar om muskler nu förtiden? Har ni tex. blivit mer uppraggade sedan ni blev stora?
gjorde vi det tidigare menar du?
är det inte så att smaken är som baken?
sen blir man slutligen kär i personen och helt plötsligt ser den väldigt olik ut det ideal man hade *oppss*
mini_Arnold
2005-07-25, 20:05
Lättare att få ytliga tjejer kanske men såna vill iaf inte jag veta av.
s_himself
2005-07-25, 20:05
jag märker ingen skillnad förutom att någon sagt "du ser större ut" eller "fan va stor du blivit" eller "du har blivit lite bredare"
och jag som är så liten.. jag borde va idealet, men näääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää ääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää äääääääääääääääääääääää
haha.. vilken hög med skitsnack, hade ni varit feta och svettiga hade ni inte fått ett skit. o ingen av er i tråden som svarat är knappast riktigt grova heller eller blir kallade biffar, vad jag vet.
En vältränad man får fler muffins än en vek fettsäck.
Sparrisen
2005-07-25, 20:11
En vältränad man får fler muffins än en vek fettsäck.
Yepp *flex* :)
Vissa brudar vill ha tränade biffar, vissa fitnesspojkar, vissa "heroinlooken" etc... Tom skäggiga bikers kan skaffa sig brudar som får folk att att vrida skallen av sig. Det finns alltid någon för alla....
Sparrisen
2005-07-25, 20:23
Så varför träna då?
kul
Så varför träna då?
alla tränar inte för utseendet *slap*
Det är olika från tjej till tjej tror jag.
I min ålder, 18år +
Tror jag faktiskt det är en fördel, många brudar tittar mycket mer på vältränade killar (måste vara rippade). Dock är det ju såklart ingenting bra på sikt, kanske något kvällsragg sådär;)
MVH TT
Så varför träna då?
för att bli störst o starkast
Herre gud.......
varför träna?
Mår bra
Är Friskare
Är ett beroende
Är en livsstil
kimonque
2005-07-25, 20:26
Så varför träna då?
... :laugh:
Gabriel_
2005-07-25, 20:27
Så varför träna då?
ju bättre man själv tycker att man ser ut ju bättre självförtroende får man,
Om man älskar vad man ser i spegeln och verkligen tror på det så kommer andra tro på det också, om du förstår.
alla tränar inte för utseendet *slap*
Jag jobbar som dödgrävare på kyrkogården, det är oehört tungt, jag tränar för att bli stark och klara av det.
Jag jobbar som dödgrävare på kyrkogården, det är oehört tungt, jag tränar för att bli stark och klara av det.
nu säger du ju emot dig själv *screwy*
först: varför träna om inte brudarna diggar det?
nu: jag träar för att bli stark ;)
Überbiffen
2005-07-25, 20:32
Skulle ni biffar här på forumet påstå att det är lättare att skaffa brudar när man är stor och biffig eller spelar det ingen roll?
Det spelar ingen roll, den uppfattningen har jag fått.
Bryr sig brudar om muskler nu förtiden?
En del gör väl.
Har ni tex. blivit mer uppraggade sedan ni blev stora?
Nej.
Alltså det här måste nog vara det roligaste jag har läst här *popcorn* Det har nog med ditt självförtroende att göra mera en muskler :naughty:
Verkar kanske motsägelse full, men tyckte bara att de skulle vara kul att höra lite olika synpunkter.
Du har inte funderat på att bli wrestlare?
http://www.rocknwillys.com/25_undertaker_signed.jpg
hehe, kanske man kan bli med tiden
Hmmmm.... man får betydligt mer blickar av båda könen... Sen om det beror på att man är stor/fet/ orakad/ har en enorm snorkråka som hänger ut genom näsan/ lr är gigantiskt snygg... det låter jag vara osagt...
Min erfarenhet är dock att visst kan man få lite mer tjejer (på krogen) om man har lite grövre armar än genomsnittet...
Beror väl iofs på att dom flesta nuförtiden har kroppar som är mindre än heroinmissbrukare....
Dock så kommer man som vanligt längst på charmen... O för att inte glömma den där grejen som ställer sig i gevakt lite då o då....
Är träning nåt du mår bättre av kommer du ju leva ut din personlighet på ett positivare sätt och därmed attrahera fler, utseendemässigt finns de en viss ålder(vissa stannar där hela livet) när många tjejjer(och killar) till stor del väljer partner eftr utseende, men de måste ju även för dessa finnas attraktion till de innre annars blir de knappas långvarigt oavsett muskelmassa ;)
de e helt olika, tycker som Jet.
Så varför träna då?
kul, givande osv. ?
Sen tror jag att det som sagt finns nån för alla, vare sig man e biff lr inte!
Generellt så tror jag man får lättare med tjejer om man är lite större än medel och framför allt ser vältränad ut. Det är klart det inte gör allt, men jag pratar mer generellt. Man får ju också bättre självförtroende och det gör en del(har jag hört :-().
Däremot finns det ju helt klart en gräns, vid en viss storlek så börjar det gå åt andra hållet. Men och andra sidan det finns tjejer som är helt inne på enorma killar med. Heh, har en tjejpolare som som skiter fullständigt hur de ser ut bara de har enorma lår och armar(säger hon iallfall ;-)).
Så för att sammanfatta, det är nog fler tjejer som gillar vältränade lite större men det finns de som gillar allt möjligt. Se bara på japaner, de äter bajs.
Varför äter vi?
men gud!!
annars dör man!
det är gott!
Generellt så tror jag man får lättare med tjejer om man är lite större än medel och framför allt ser vältränad ut. Det är klart det inte gör allt, men jag pratar mer generellt. Man får ju också bättre självförtroende och det gör en del(har jag hört :-().
Däremot finns det ju helt klart en gräns, vid en viss storlek så börjar det gå åt andra hållet. Men och andra sidan det finns tjejer som är helt inne på enorma killar med. Heh, har en tjejpolare som som skiter fullständigt hur de ser ut bara de har enorma lår och armar(säger hon iallfall ;-)).
Så för att sammanfatta, det är nog fler tjejer som gillar vältränade lite större men det finns de som gillar allt möjligt. Se bara på japaner, de äter bajs.
Det är tabu det där!
Säg inte att du varit speedad till japansk bajssex bara!?
men gud!!
annars dör man!
det är gott!
precis
Köttbullen
2005-07-25, 21:09
brudar säger till mig hela tiden.. bli inte större nu...
o jag e bara en plutt.. 180cm/75-77kg muskler ha
klart de finns en del brudar som föredrar den biffiga typen,men de flesta föredrar nog den normala
Slartibartfast
2005-07-25, 21:10
Jag har fått nåt otroligt mycket brud sen jag blev biff! *flex*
Jag har fått komplimanger av vissa andra säger att man inte får bli större. Mao är smaken som baken. Jävligt delad.
Nu har jag ju mitt på det torra och hon är nöjd med hur jag ser ut.
High1ander
2005-07-25, 21:14
Jag har fått nåt otroligt mycket brud sen jag blev biff! *flex*
"mycket brud" innebär inte megafeta kossor Slarti... De andra syftar nog på "många brudar" :em:
Slartibartfast
2005-07-25, 21:15
"mycket brud" innebär inte megafeta kossor Slarti... De andra syftar nog på "många brudar" :em:
Mycket fisk, mycket älg, mycket brud.
Mycket fisk, mycket älg, mycket brud.
Det är klart när man kör med hasselhoff looken, hårig bringa och ett par röda skjorts då får man blickar!
Tricklev
2005-07-25, 21:49
Jag är så jävla söt, så jag behöver inte träna.
Fatalist
2005-07-25, 22:59
Vissa brudar vill ha tränade biffar, vissa fitnesspojkar, vissa "heroinlooken" etc... Tom skäggiga bikers kan skaffa sig brudar som får folk att att vrida skallen av sig. Det finns alltid någon för alla....
wörd
sen jag slutade träna och gått ner 20 kilo har honorna blivit ännu värre :cool:
dom är som ett irriterande hårstrå i munnen. blir inte av med dom *yourock*
The Draf
2005-07-25, 23:24
brudar säger till mig hela tiden.. bli inte större nu...
Och när dom frågar om dom ser tjocka ut så säger vi nej ;)
Helt seriöst så tror jag självförtroende är den viktigaste faktorn, tror många får bättre självförtroende när dom lagt på sig några kilo muskler och blivit av med traktordäcket runt magen.
Tror vissa kvinnor känner sig trygga med män som har mkt muskler. Liknande är för män som är kampsportare, brottslingar och dyll.
Så varför träna då?For att man blir starkare och sa kan man ata sa jakla mycket mer :)
Tricklev
2005-07-26, 00:01
For att man blir starkare och sa kan man ata sa jakla mycket mer :)
:laugh:
word, ätandet är fan halva nöjjet med träning :)
Metal_boy_
2005-07-26, 00:02
Självklart! Brudar som tillhör skaran: Vakumförpackat bergsluder.
tycker det är förjävla jobbigt med alla tjejer som ska fram o känna och bönar och ber om mitt nummer...
*rolleyes*
Slartibartfast
2005-07-26, 06:33
Det absolut viktigaste när det gäller att impa på brudar är i alla fall att man är deffad. Ingen brud bryr sig i storlek enbart, det är till och med en jävla stor nackdel.
är det inte tvärtom att det blir svårare att få tjejer ju biffigare man blir? alltså BIFFIG. skrämmer eller äcklar bort de som inte är ytliga och vill lära känna en.
Slartibartfast
2005-07-26, 07:28
Man måste ju skilja på biffig och vältränad. Tjejerna som gillar biffar är ganska begränsade till antalet, medan 100% gillar vältränade sprinterkroppar.
Inte för att det är därför jag tränar men....
Många tjejkompisar hävdar definitivt att rejäla överarmar (inte feta då såklart) är _det_ sexigaste(utseendemässigt alltså). Min egen sambo är dock rätt likgiltig inför detta....säger hon iaf :)
Sheogorath
2005-07-26, 07:36
:bow:
Sheogorath
2005-07-26, 07:40
Man måste ju skilja på biffig och vältränad. Tjejerna som gillar biffar är ganska begränsade till antalet, medan 100% gillar vältränade sprinterkroppar.
Jag är beredd att hålla med dig. Kanske inte 100% av brudarna: du skulle testa Blekingska Nationen här i Lund (eller, nej, det önskar jag inte någon, förresten). Där finns bara massa äckliga indie-poppare som ser ut som sparrisar nerstoppade i randiga tygkondomer. Där står dom och hoppar omkring (de kallar det "att dansa") till musik som de tycker är extra bra eftersom de inte hört den tidigare. De tjejerna gillar nog inte vältränade killar.
Slartibartfast
2005-07-26, 07:56
Jag är beredd att hålla med dig. Kanske inte 100% av brudarna: du skulle testa Blekingska Nationen här i Lund (eller, nej, det önskar jag inte någon, förresten). Där finns bara massa äckliga indie-poppare som ser ut som sparrisar nerstoppade i randiga tygkondomer. Där står dom och hoppar omkring (de kallar det "att dansa") till musik som de tycker är extra bra eftersom de inte hört den tidigare. De tjejerna gillar nog inte vältränade killar.
Granted.
Tror dock ingen brud, och då menar jag ingen, inte tycker det är snyggare med en kille som har lite muskeltonus än en som bara är magerfet.
Sheogorath
2005-07-26, 08:04
Granted.
Tror dock ingen brud, och då menar jag ingen, inte tycker det är snyggare med en kille som har lite muskeltonus än en som bara är magerfet.
Det skulle förvåna mig sanslöst mycket om INGEN brud i hela världen föredrog en magerfet framför en lite mer vältränad. Konstigare saker har skett...
Det absolut viktigaste när det gäller att impa på brudar är i alla fall att man är deffad. Ingen brud bryr sig i storlek enbart, det är till och med en jävla stor nackdel.
Håller med dig där helt , ren volym brukar inte attrahera tjejer, däremot när man har lågt kroppsfett så jävlar blir det en stor skillnad.
Kombinationen definition / volym kan man definitivt utnyttja om man vill hitta en villig hona att para sig med... men vem väljer en tjej som tar en enbart för kroppen ?
Här är min lista på vad som går hem hos tjejer ( jag säger inte att jag står för nåt av dem , men de små liven verkar trigga på följande )
Självförtroende.
Poliser.
Uniformer.
Brandmän.
Muskeldefinition
Muskelvolym
Harley Davidsson ( de spelar ingen roll om de är en sportster som är skitful )
Gaddningar
Ålder ( ja killar över 30 har fördel emot fjunisarna )
Kläder
Stil
Attityd ( snälla killar kommer alltid sist )
Stor Rudolf
Makt + Pengar ( till viss mån )
Slartibartfast
2005-07-26, 08:18
...
Känner mig tvungen att korrigera dig där, Pirre.
Den korrekta listan ska vara:
Stor Rudolf
Stor Rudolf
Stor Rudolf
Stor Rudolf
Andra tjejer
Stor Rudolf
Stor Rudolf
Stor Rudolf
Stor Rudolf
Brandmän
Muskeldefinition
Pengar
magicteddy
2005-07-26, 10:13
har du mycket pengar spelar det ingen roll hur du ser ut :D :D
Gaddningar
Vad är det?:confused:
Tror många tjejer lär sig med åren att uppskatta snälla killar (behöver ju inte vara mesig och osäker för det).
Quote:
Originally Posted by Piranha
Gaddningar
Vad är det?:confused:
Tror många tjejer lär sig med åren att uppskatta snälla killar (behöver ju inte vara mesig och osäker för det).
Getingstick.
Förövrigt är väl "snäll" det värsta omdöme man kan få av en tjej.
Tatueringar. De gifter sig med snälla killar men tänder på skitiga och elaka - har jag förstått dig rätt?
allan
Getingstick.
Tattoo för bövelen.
Snäll , ja nej de funkar inte ..
Sen muskler är lite fult i Sverige , media etc har hjälp till fett med att skapa dopingstämpel på alla styrketränande med synliga muskler etc.
Det räcker med att åka ner emot medelhavet så har de en helt annan attityd emot muskler.
Håller med dig där helt , ren volym brukar inte attrahera tjejer, däremot när man har lågt kroppsfett så jävlar blir det en stor skillnad.
Kombinationen definition / volym kan man definitivt utnyttja om man vill hitta en villig hona att para sig med... men vem väljer en tjej som tar en enbart för kroppen ?
Här är min lista på vad som går hem hos tjejer ( jag säger inte att jag står för nåt av dem , men de små liven verkar trigga på följande )
Självförtroende.
Poliser.
Uniformer.
Brandmän.
Muskeldefinition
Muskelvolym
Gaddningar
Kläder
Stil
Stor Rudolf
Varav de fyra första ger signaler om trygghet. Tjejer triggar på killar som får dem att känna sig trygga.
Slartibartfast
2005-07-26, 10:33
I och för sig var det en tjej som skulle ha mig på kammaren för ett tag sen för att jag var "så snäll och underbar" :MrT:
Don't worry Emilia, hon fick kalla handen.
Man får skilja på vad tjejer säger och vad som springer efter också. Hur många gånger har man hört "nja, det är inte snyggt med stora muskler" trots att det står förtiolti brudar runt alla muskelberg.
I och för sig var det en tjej som skulle ha mig på kammaren för ett tag sen för att jag var "så snäll och underbar" :MrT:
Jävar va jag är sugen på att skriva nå elakt som svar ..
Men jag låter bli idag.
Man får skilja på vad tjejer säger och vad som springer efter också. Hur många gånger har man hört "nja, det är inte snyggt med stora muskler" trots att det står förtiolti brudar runt alla muskelberg.
Också beroende på vad tjejen är ute efter , rally för en natt eller prenumeration.
Registrerat. Vem skulle inte tycka att du är snäll och underbar?
Ps. Det är väl jag som är "mycket brud" eftersom du inte var så stor ännu när vi börja fria. Eller hur :)!
Också beroende på vad tjejen är ute efter , rally för en natt eller prenumeration.
Mnja, vet inte om jag håller med. Attraktion är ändå attraktion. Ingen lär väl välja bort en prenumeration med dig (alltså någon som gillar din stil och personlighet(dvs Rudolf)) lär ju ditcha dig för att du har för stora rattar och armar eller hur? Snarare så att dom ena stunden säger att dom inte gillar stora muskler, sen ser dom dig och börjar springa efter.
Slartibartfast
2005-07-26, 10:41
Jävar va jag är sugen på att skriva nå elakt som svar ..
Men jag låter bli idag.
Låt komma bara. Jag kan kontra vad som helst.
Ja. Det är lättare att dra hem nån nu än när jag var liten och spe, men vad är det för brudar som dras till en. Definitivt ingen som jag skulle göra annat än tömma och glömmma med.
Nej. Man får inge fler brudar som är nått att ha
Så det beror på vad man är ute efter. Är det "en nattare" så är det ett stort JA
High1ander
2005-07-26, 11:10
Tatueringar. De gifter sig med snälla killar men tänder på skitiga och elaka - har jag förstått dig rätt?
allan
Du har förstått det rätt, tyvärr... Finns ju ett par förklaringar till det om man har lust att snubbla in på psykologi och biologi (evolution)...
Det beror nog en liiiiten del på vilka tjejer man satsar på. Om det sedan i sin tur är ett problem beror det nog till en liiiiiten del på att man satsar på "fel" tjejer. Bara en gissning.
Eller också satsar du på fel sorts tjejer ...?
Fula tjejer förmodligen.
Tattoo för bövelen.
Chilla duuude. Det var ett skämt.
Den korrekta listan ska vara:
Stor Rudolf
Stor Rudolf
Stor Rudolf
Stor Rudolf
Andra tjejer
Stor Rudolf
Stor Rudolf
Stor Rudolf
Stor Rudolf
Brandmän
Muskeldefinition
Pengar
Kan inte låta bli att undra hur du raggar när storleken på Rudolf blir ett kriterium ...? :D
Kan inte låta bli att undra hur du raggar när storleken på Rudolf blir ett kriterium ...? :D
Tjejjerna kollar in det direkt ... Sen diskuteras det fritt på damernas ( om du nu undrar varför de alltid tar så lång tid för dem )
Om dom egentligen menar mesig och osäker ja, då är det kört.
Slartibartfast
2005-07-26, 11:55
Ps. Det är väl jag som är "mycket brud" eftersom du inte var så stor ännu när vi börja fria. Eller hur :)!
japp och näpp.
Mnja, vet inte om jag håller med. Attraktion är ändå attraktion. Ingen lär väl välja bort en prenumeration med dig (alltså någon som gillar din stil och personlighet(dvs Rudolf)) lär ju ditcha dig för att du har för stora rattar och armar eller hur? Snarare så att dom ena stunden säger att dom inte gillar stora muskler, sen ser dom dig och börjar springa efter.
En fältstudie kan vara på plats här.
Vi rallar ner på Kalsson & Co en torsdag ( desperataste dagen )
varpå du stoppar ner en stor raggsocka i kallsingen och jag tejpar undan paketet sen ser vi hur donnorna ställer sig i förhållande till det , i övrigt restriktiv klädsel ( jeans skjorta typ )
OBS, raggsockan fram !
Om dom egentligen menar mesig och osäker ja, då är det kört.
Nja, jag menar snarare när snäll används istället för att säga sanningen. Det är ju väldigt få som är genuint elaka så när man vill ge ett omdöme som inte är sårande men ändå inte på något sätt positivt kan snäll användas, så ljuger man inte.
Det har jag upplevt många tjejer som gör ifall en annan kille kommer på tal som är en jävla tönt men de vill inte säga det. Men iofs är det ju ofta mesig och osäker som ligger bakom att killen i fråga är en tönt.
En fältstudie kan vara på plats här.
Vi rallar ner på Kalsson & Co en torsdag ( desperataste dagen )
varpå du stoppar ner en stor raggsocka i kallsingen och jag tejpar undan paketet sen ser vi hur donnorna ställer sig i förhållande till det , i övrigt restriktiv klädsel ( jeans skjorta typ )
OBS, raggsockan fram !
Tror du man kan montera nått slags PTH eller så med två strumpor? :D
*skrattar* det här var ju kul!
Men "andra tjejer"?? Det var det dummaste jag hört faktiskt, annars börjar ni ju få till nåt resonemang med Piranha i täten som vanligt :)
Tror du man kan montera nått slags PTH eller så med två strumpor?
Ja, eller varför inte kluven tunga om du nu ändå skall ha TVÅ strumpor? :D
Slartibartfast
2005-07-26, 12:32
"andra tjejer"?? Det var det dummaste jag hört faktiskt,
Vadå? Alla tjejer är smyglesbiska. Det gäller bara för killar att hjälpa dem på traven lite.
Det är det jag är ute efter. En väl tilltagen camel toe lär göra underverk i selektionsprocessen på krogen! :D
Vadå? Alla tjejer är smyglesbiska. Det gäller bara för killar att hjälpa dem på traven lite.
fan, tiden när man kunde skrämma bort drägg på krogen genom att kyssa sin tjejkompis är sååå förbi..
Ibland så är fler kockar inte bättre ..
Men man vet ju aldrig.
fan, tiden när man kunde skrämma bort drägg på krogen genom att kyssa sin tjejkompis är sååå förbi..
Nä den fan funkar inte ens för killar nuförtiden.
Nä den fan funkar inte ens för killar nuförtiden.
udda, mig skulle man nog kunna få att fly, fortare än ett undantejpat paket, även om det också är lite skrämselfaktor på.
udda, mig skulle man nog kunna få att fly, fortare än ett undantejpat paket, även om det också är lite skrämselfaktor på.
Du kan vara lugn i tyllkjolen ett tag till för vi killar brukar sällan gå in för att avskräcka tjejer , att avskräcka en tjej är fan inte svårt.
spacedog
2005-07-26, 13:51
Du kan vara lugn i tyllkjolen ett tag till för vi killar brukar sällan gå in för att avskräcka tjejer , att avskräcka en tjej är fan inte svårt.
Säg inte det. Ibland när man går in för att verkligen avskräcka dem blir de bara mer intresserade och påflugna. Fråga mig inte varför... *screwy*
Säg inte det. Ibland när man går in för att verkligen avskräcka dem blir de bara mer intresserade och påflugna. Fråga mig inte varför... *screwy*
hahaha, låter som att det borde vara mer effektivt om du är dig själv när du vill avskäcka någon ;)
spacedog
2005-07-26, 14:18
hahaha, låter som att det borde vara mer effektivt om du är dig själv när du vill avskäcka någon ;)
Mm...men å andra sidan kan jag ju få det att funka till min fördel också...se min nya, fina sig. :D
:laugh:
word, ätandet är fan halva nöjjet med träning :)Eller hur, när jag är påväg hem från träning vattnar det fan i munnen när man tänker på allt fint man ska klämma i sig :)
...
Dock så kommer man som vanligt längst på charmen... O för att inte glömma den där grejen som ställer sig i gevakt lite då o då....
Menar du en sån här?
http://www.banknotes.se/soldatrorlig.gif
Lindberg
2005-07-26, 14:50
Brudarna klättrar på väggarna när man står & pumpar biceps i gymmet vid skolan :D
TommyBoy
2005-07-26, 16:23
Det är lättare, inget snack.... dock är det inte avgörande utan räknas väl mer som ett plus.
spacedog
2005-07-26, 16:55
Kom att tänka på en sak som kanske egentligen är rätt självklart, men ändå: byggare rör sig kanske oftare i kretsar där muskler uppskattas och då är det kanske inte heller så konstigt om det blir mer lättraggat just i de miljöerna? Eller är det bara jag som är fördomsfull.
Håller med tommyboy, det är ett plus med musklerna men ser du förjävlig ut i fejan och inte kan prata med en tjej så är du körd iaf (kolla på pez och jarod m.fl).
Mattiasbiff
2005-07-26, 17:16
Vi män har väll kommit fram till ungefär samma svar på frågan men kan inte nån av kvinnorna på detta forum skriva vad dom tycker?? Skulle vara intressant om vi kunde få ett svar från nån som vet vad det snackas om enna :cool:
Jag kan ha missat vad nån skrivit iofs...
PS. Håller med de flesta som skrivit än så länge så tro inte att jag tvivlar på nått sätt DS.
High1ander
2005-07-26, 17:41
Vi män har väll kommit fram till ungefär samma svar på frågan men kan inte nån av kvinnorna på detta forum skriva vad dom tycker?? Skulle vara intressant om vi kunde få ett svar från nån som vet vad det snackas om enna :cool:
Jag kan ha missat vad nån skrivit iofs...
PS. Håller med de flesta som skrivit än så länge så tro inte att jag tvivlar på nått sätt DS.
Tror du att en kvinna skulle kunna träda fram och säga att de gillar andra saker än "personligheten"? För enligt kvinnor spelar inte utseende, stor/liten ***, pengar, makt, ålder, osv någon roll så länge "de har rätt personlighet"...
Tror du att en kvinna skulle kunna träda fram och säga att de gillar andra saker än "personligheten"? För enligt kvinnor spelar inte utseende, stor/liten ***, pengar, makt, ålder, osv någon roll så länge "de har rätt personlighet"...
Heh, dessutom skall man aldrig gå efter vad kvinnor säger. Gå efter killar som får många tjejer istället. Man bestämmer inte teoretiskt och rationellt vad man blir kåt på.
Jag älskar när killar spekulerar i hur kvinnor är. Det är gulligt. Men som Trance säger - det spelar ingen roll om tjejer säger att spekulationerna inte stämmer, för ingen tror oss iaf.
High1ander
2005-07-26, 18:08
Jag älskar när killar spekulerar i hur kvinnor är. Det är gulligt. Men som Trance säger - det spelar ingen roll om tjejer säger att spekulationerna inte stämmer, för ingen tror oss iaf.
Enligt mina empiriska studier, så gillar tjejer riktiga svin, sådana som verkligen inte bryr sig ett dugg om tjejerna. Nu tjejer är ju inte guds änglar heller, men ärligt talat vissa tjejer verkar "bara" gilla killar som sårar dem...
Så liksom inte är det "fin persnolighet och omtänksam" de tjejerna är ute efter, ärligt talat vet jag inte vad de är ute efter då de skaffar sig riktiga loosers, som varken är snygga, smarta, starka, rika, osv...
Heh, dessutom så finns det viss skillnad mellan individer också. :) Men jag står dock fast vid att det en tjej säger hon vill ha stämmer inte överrens med t.ex. vad hon väljer en sen natt på krogen.
Vad är det för osäkra små fjortistjejer du känner egentligen?
SJÄLVKLART spelar utseendet, storleken på kuken, pengar, makt, ålder osv. en roll men däremot är den större eller mindre beroende på person.
Men som sagt rent skitsnack att det inte skulle spela någon roll även om man däremot kanske lyckas kära ner sig i någon vars attribut (utom peronsligheten) inte stämmer överrens med vad man egentligen föredrar men det är en helt annan sak..och upp till var och en ifall man vill "nöja sig" med det.
Lite OT sorry :D
High1ander
2005-07-26, 18:12
Heh, dessutom så finns det viss skillnad mellan individer också. :) Men jag står dock fast vid att det en tjej säger hon vill ha stämmer inte överrens med t.ex. vad hon väljer en sen natt på krogen.
Håller jag också med om. Men mycket är ju liksom, inte fan säger killar eller tjejer alltid vad de tycker. Jag är flummigt om tjejer säger "jag tänder på killar som är agressiva, osv" inte fan skulle man reagera som om tjejen vore "normal", även om det är normalt. Att man säger vad "kulturen vill att man ska säga".
Enligt mina empiriska studier, så gillar tjejer riktiga svin, sådana som verkligen inte bryr sig ett dugg om tjejerna. Nu tjejer är ju inte guds änglar heller, men ärligt talat vissa tjejer verkar "bara" gilla killar som sårar dem...
Det där är så typiskt att nördar som inte får tjejer säger. Kompis, tjejerna dissar inte dig för att du är snäll. Du blir dissad för att du inte är lika snygg och charmig som den elaka killen. Och egentligen är han inte elak heller, han är bara psykiskt starkare.
High1ander
2005-07-26, 18:15
Vad är det för osäkra små fjortistjejer du känner egentligen?
SJÄLVKLART spelar utseendet, storleken på kuken, pengar, makt, ålder osv. en roll men däremot är den större eller mindre beroende på person.
Men som sagt rent skitsnack att det inte skulle spela någon roll även om man däremot kanske lyckas kära ner sig i någon vars attribut (utom peronsligheten) inte stämmer överrens med vad man egentligen föredrar men det är en helt annan sak..och upp till var och en ifall man vill "nöja sig" med det.
Lite OT sorry :D
Om vi säger såhär, mer eller mindre alla tjejer jag känner, inklusive min syrra tycker jag är ihop med killar som är så jävla taffliga och inte har en jävla aning om hur man behandlar en kvinna med respekt, eller en människa för den delen heller med respekt, alla har varit "omogna". Min syrra är 23 hennes pojkvän 29, har aldrig träffat honom (skulle nog kunna nita honom för den jävla ärkesopan han är), jag frågar varför hon gillar sopan, hon svarar: "han är den enda killen jag tänder på"...
Med "omogna" menar jag sådana som slår, är otrogen och helt enkelt är taskiga mot sina tjejer. Det är en sak att glömma födelsedagar, osv, men här snackar jag om idioter.
High1ander
2005-07-26, 18:18
Det där är så typiskt att nördar som inte får tjejer säger. Kompis, tjejerna dissar inte dig för att du är snäll. Du blir dissad för att du inte är lika snygg och charmig som den elaka killen. Och egentligen är han inte elak heller, han är bara psykiskt starkare.
Vill du verkligen ha en "internet-fight" där du och jag tävlar om vem som kan pissa längst?
Badboy attityden funkar, det vet jag, att dissa funkar, osv. Men när man är "allmänt elak" så tycker jag det är "stört" av tjejer att stanna eller "hela tiden" falla för sådana som bara gör en sak, sårar dem.
Summa summarum: din syrra är en kåt hoe som tänder på att bli illa behandlad? Är det detta som är problemet? =)
AnimalGen
2005-07-26, 18:19
Jag har fått mer uppmärksamhet från dem, inte mer.
High1ander
2005-07-26, 18:20
Summa summarum: din syrra är en kåt hoe som tänder på att bli illa behandlad? Är det detta som är problemet? =)
Nej, allt kvinnofolk som jag känner till är så, förutom min morsa, då min farsa är det tamaste lilla lammet på 2 meter som man kan få tag på...
Edit: Nej, tror inte tjejer tänder på att bli illa behandlade utan det är flera psykologiska aspekter.
T.ex. Man "älskar" sådana som kör ens känslor på en berg-o-dal-bana, där man först får dem jätteglada, sen jätteledsna, osv. Man "älskar" inte sådana som inte får en att "känna nått".
Sen i det exemplet så tillkommer det att man verkar trevligare om, eller får större höjder och dalar på banan om man behandlar som tjejen som svin, och sen krälar i stoftet...
Sen finns det en nyligen gjord studie som pekar på att tjejer som sett många "sagofilmer" eller läst många "sagoböcker", tror att "om deras kärlek är tillräckligt stark så kan de förändra mannen"...
Vill du verkligen ha en "internet-fight" där du och jag tävlar om vem som kan pissa längst?
Badboy attityden funkar, det vet jag, att dissa funkar, osv. Men när man är "allmänt elak" så tycker jag det är "stört" av tjejer att stanna eller "hela tiden" falla för sådana som bara gör en sak, sårar dem.
Faktiskt inte. Jag är ju snyggare, smartare, större och starkare än vad du är. Och det är ju ingen hemlighet heller. Men det kan vi lämna därhän...
Jag tror faktiskt inte att det är så många tjejers som gillar sånt som du tror. Jag tror att det mer handlar om hur du ur ditt perspektiv upplever sånt. Själv blir jag ledsen för och tycker att alla tjejer jämt ska hänga med svaga nördar... Som sagt, allt beror på ens egna utgångspunkt.
Nej, allt kvinnofolk som jag känner till är så, förutom min morsa, då min farsa är det tamaste lilla lammet på 2 meter som man kan få tag på...
Inte mina tjejkusiner eller tjejkompisar. Ifall de betedde sig så skulle jag antingen bryta kontakten eller spöa dem. Och då pratar jag inte fysiskt (även ifall jag inte har något principiellt emot att slå tjejer).
Jag gillar inte folk som trivs med att vara slavar. Om din syrra är sån kanske ni borde fundera på psykolog eller så kanske du kan presentera henne för mig. Jag brukar vara bra på att lösa dylika problem...
Om vi säger såhär, mer eller mindre alla tjejer jag känner, inklusive min syrra tycker jag är ihop med killar som är så jävla taffliga och inte har en jävla aning om hur man behandlar en kvinna med respekt, eller en människa för den delen heller med respekt, alla har varit "omogna". Min syrra är 23 hennes pojkvän 29, har aldrig träffat honom (skulle nog kunna nita honom för den jävla ärkesopan han är), jag frågar varför hon gillar sopan, hon svarar: "han är den enda killen jag tänder på"...
Med "omogna" menar jag sådana som slår, är otrogen och helt enkelt är taskiga mot sina tjejer. Det är en sak att glömma födelsedagar, osv, men här snackar jag om idioter.
Öhm jag kommenterade annars det faktum att du sa att tjejer inte brukar säga att något annat än personligheten räknades så vad i helskotta svamlar du om människa :MrT:
Den där kommentaren funkar bara intimiderande om man har en internetkuk av rang att backa upp med.. alternativt godlikeadminpowers som jag. :D
Med 500-nåt posts är det liksom dödsdömt. :/
High1ander
2005-07-26, 18:25
Öhm jag kommenterade annars det faktum att du sa att tjejer inte brukar säga att något annat än personligheten räknades så vad i helskotta svamlar du om människa :MrT:
Jag tappa också bort mig...
High1ander
2005-07-26, 18:26
Den där kommentaren funkar bara intimiderande om man har en internetkuk av rang att backa upp med.. alternativt godlikeadminpowers som jag. :D
Med 500-nåt posts är det liksom dödsdömt. :/
Så du förslår alltså att jag ska spamma ner tråden med en massa skit, där jag o bolio bara skäller på varandra?
edit igen:
Nej, tror inte tjejer tänder på att bli illa behandlade utan det är flera psykologiska aspekter.
T.ex. Man "älskar" sådana som kör ens känslor på en berg-o-dal-bana, där man först får dem jätteglada, sen jätteledsna, osv. Man "älskar" inte sådana som inte får en att "känna nått".
Sen i det exemplet så tillkommer det att man verkar trevligare om, eller får större höjder och dalar på banan om man behandlar som tjejen som svin, och sen krälar i stoftet...
Sen finns det en nyligen gjord studie som pekar på att tjejer som sett många "sagofilmer" eller läst många "sagoböcker", tror att "om deras kärlek är tillräckligt stark så kan de förändra mannen"...
Det där är ett par "psykologiska" orsaker till beteendet. Inom psykologin är det välkänt att tjejer är tillsammans med "dåliga killar" och att de "själva" vet att de har ett "destruktivt förhållande".
- Källa min psykologilärare... Sen kan jag nog hitta det i min psykbok också.
Så nej, jag sitter inte här o wajnar för jag inte får någon pussy för alla elakingar tar dem, utan jag konstaterar bara "fakta", sen om bolio och andra vill korsfästa mig, så är ni välkomna...
Kanske har blivit OT nu, men att vara något nedvärderande mot tjejer på krogen fungerar. Med glimten i ögat såklart. Antar att man blir intressantare då.
Badboy attityden funkar, det vet jag, att dissa funkar, osv. Men när man är "allmänt elak" så tycker jag det är "stört" av tjejer att stanna eller "hela tiden" falla för sådana som bara gör en sak, sårar dem.[/QUOTE]
jag tycker att det är som Highlander säger.
Kanske har blivit OT nu, men att vara något nedvärderande mot tjejer på krogen fungerar. Med glimten i ögat såklart. Antar att man blir intressantare då.
bs! jag gick fram till en tjej, va visserligen ngn snobbkrog o jag hade en HD väst på mig. jag sa "du ska med mig hem"
hon gick bara
High1ander
2005-07-26, 18:39
bs! jag gick fram till en tjej, va visserligen ngn snobbkrog o jag hade en HD väst på mig. jag sa "du ska med mig hem"
hon gick bara
Du glömde väl att ha det där charmiga leendet på... Som gör så att hon fattar att du skämtar, fast du vet att du inte skämtar och hon vet att du egenligen inte heller skämtar, men hon vill iaf ge dig tid för att utvärdera om skämtet kommer bli verklighet...
Du glömde väl att ha det där charmiga leendet på... Som gör så att hon fattar att du skämtar, fast du vet att du inte skämtar och hon vet att du egenligen inte heller skämtar, men hon vill iaf ge dig tid för att utvärdera om skämtet kommer bli verklighet...
nä, jag skämtade inte, varför ska jag gå runt o le då.
hånglade upp henne 1 vecka senare dock, men det hör inte hit
spacedog
2005-07-26, 18:46
Ja, men då funkade det ju, vad gnäller du för?!
High1ander
2005-07-26, 18:48
Nä, sa ju att du inte skämta heller?
Men första intrycket som gäller, men du fick ju henne senare så?
Kan ni ge några bra exempel på nedvärderande saker man kan säga på krogen då? Några tips. :D
Kan ni ge några bra exempel på nedvärderande saker man kan säga på krogen då? Några tips. :D
"Jag och du skulle passa bra ihop."
High1ander
2005-07-26, 18:51
"you've got a diry whorish mouth".
spacedog
2005-07-26, 18:51
Varför vara nedvärderande? Det räcker med att vara iskallt neutral. Är det en riktigt självupptagen person du pratar med kan du eventuellt säga "vänta, du har en bit mat eller något mellan framtänderna". Det räcker.
spacedog
2005-07-26, 18:53
"Jag och du skulle passa bra ihop."
Ja, "Bolio och du skulle passa bra ihop" är väl bland det värsta man kan säga till en annan människa. Knappt ens roligt att skämta om. :D
mangemani
2005-07-26, 18:56
att dissa fungerar alldeles utmärkt.
som på gymmet tex,hejjar på dom när dom kommer men slänger inte ens en tjuvtitt på dom under resterande utav passet utan sköter mitt och nån effekt har det på dom tydligen,har märkt(när jag tillslut får så lov att titta åt deras håll utav olika anledningar)att dom glor sådär "mysteriskt" utmanande mot en(vet inte riktigt hur jag ska förklara)....jaja,hur som helst så har det nån effekt,om det är en negativ eller posstiv effekt,det vettefan,men en effekt har det iaf.
spacedog
2005-07-26, 18:59
att dissa fungerar alldeles utmärkt.
som på gymmet tex,hejjar på dom när dom kommer men slänger inte ens en tjuvtitt på dom under resterande utav passet utan sköter mitt och nån effekt har det på dom tydligen,har märkt
Newsflash: det där är inte att dissa, det är fullkomligt normalt gymbeteende. De kanske uppskattar killar som är på gymmet för att verkligen träna och inte för att ragga?
mangemani
2005-07-26, 19:01
Newsflash: det där är inte att dissa, det är fullkomligt normalt gymbeteende. De kanske uppskattar killar som är på gymmet för att verkligen träna och inte för att ragga?
that maybe...men det var bara ett exempel,jag gör likadant här i grannskapet tex,när jag är på stan,i affären eller what ever och samma sak händer=/
"you've got a diry whorish mouth".
Puss på dig.
Allvarligt, dessa spel kanske funkar när man är fjortis eller har fastnat i fjortisträsket. Anledningen att så många tjejer är med störda killar kanske är för att det finns så många störda killar? Att man vill vara med någon som gör en ledsen är bs. Självklart vill man känna något, men inte det du verkar tro.
Många killar som snackar om att tjejer vill ha bad boys har det som ursäkt för sina egna misslyckanden på raggningsscenen tror jag.
spacedog
2005-07-26, 19:04
Många killar som snackar om att tjejer vill ha bad boys har det som ursäkt för sina egna misslyckanden på raggningsscenen tror jag.
Nej. Problemet är att killarna som kör det snacket tror att de är schyssta, reko killar, medan de i själva verket är självupptagna gnällspikar som tycker synd om sig själva. Och jag vet inte, men jag skulle tro att tjejer inte uppskattar den typen. Men jag kan förstås ha fel.
Nej. Problemet är att killarna som kör det snacket tror att de är schyssta, reko killar, medan de i själva verket är självupptagna gnällspikar som tycker synd om sig själva. Och jag vet inte, men jag skulle tro att tjejer inte uppskattar den typen. Men jag kan förstås ha fel.
Puss på dig, men på riktigt. :thumbup:
Kan det vara så att det handlar om ärlighet? Den elaka killen säger att han vill sätta på henne på en gång, vilket tjejen vet att den snälle trevlige killen också vill men säger det inte rakt ut? Att ärligheten uppskattas alltså.
High1ander
2005-07-26, 19:36
Puss på dig.
Allvarligt, dessa spel kanske funkar när man är fjortis eller har fastnat i fjortisträsket. Anledningen att så många tjejer är med störda killar kanske är för att det finns så många störda killar? Att man vill vara med någon som gör en ledsen är bs. Självklart vill man känna något, men inte det du verkar tro.
You've got a dirty whorish mouth - är taget från The Anchorman, tyckte det var ett fint citat som alla flickor faller för...
Jasså så det är BS, vilken tur att du sa det...
Man vill inte vara med någon som man vet "medvetet" och man är själv "medveten" om det som gör en ledsen. Men du får väl tro vad du vill, tyvärr har jag inte min psykologibok här då den är på andra sidan Atlanten...
Tycker ärligt talat att det är jävligt drygt med folk som liksom måste vara spydiga mot en bara för man säger vad "vetenskapen" säger om ämnet i fråga. Sen håller jag faktiskt med vetenskapen i just den här frågan eftersom det passar ganska så perfekt med det jag sett med egna ögon.
Kan det vara så att det handlar om ärlighet? Den elaka killen säger att han vill sätta på henne på en gång, vilket tjejen vet att den snälle trevlige killen också vill men säger det inte rakt ut? Att ärligheten uppskattas alltså.
Skulle ju kunna vara något åt det hållet, men jag får "personligen" skit för att jag är lite för ärlig. Men bara för det är "personligen" kan jag knappast yttra mig om hur det verkligen ligger till. Jag håller inte på o raggar osv, så jag kan knappast säga något från "mina empiriska studier" heller. Men jag tycker dock det verkar smått långsökt... Värt att gräva i kan det dock vara.
Edit: Som sagt eftersom jag inte "raggar", så tillhör jag inte heller skaran som blir nobbade, och det är faktiskt jävligt fjantig och billigt sätt att försöka förklara det "faktum" att tjejer gillar på killar som visar sig mer "bad boy", genom att säga de som klagar är "losers". Finns säkert gott om självgoda killar som skyller sina fel på att det är "kvinnornas fel", men på mig så är inte så fallet. För jag är ju jättetrevlig och bäst *rolleyes*
Jag tror det mesta ligger i det biologiska evolutionära att tjejer vill ha killar med makt, pengar, status, osv. Då tar man inte killen som är "snäll som alla andra kör över"... Sen det är ett område man kan skriva bra mycket mer om...
Vilken vetenskap? Referens till studie? Källa?
Gräva kan jag, kvinnfolk förstår jag mig däremot inte på. *screwy*
High1ander
2005-07-26, 19:43
Vilken vetenskap? Referens till studie? Källa?
Som sagt, har varken min lärare här, eller min bok. Förväntar inte att du ska tro på mig, men jag uppskattar gärna om du lägger ner spydigheterna.
edit: länk till boken http://www.wadsworth.com/cgi-wadsworth/course_products_wp.pl?fid=M2b&product_isbn_issn=0534632882&discipline_number=24
Puss på dig.
Jak hålla med mini.
Som sagt, har varken min lärare här, eller min bok. Förväntar inte att du ska tro på mig, men jag uppskattar gärna om du lägger ner spydigheterna.
edit: länk till boken http://www.wadsworth.com/cgi-wadsworth/course_products_wp.pl?fid=M2b&product_isbn_issn=0534632882&discipline_number=24
Spydigheter vet jag inte. Jag undrar bara vad du snackar om då mina empiriska studier går helt emot dina. Så innan du har torrt på fötterna väljer jag att säga att du snackar skit. Om du sedan kommer med vetenskapliga studier får jag väl böja mig som det undantag jag då är.
Puss på dig.
Jag pratade enbart krogragg och hur jag har lyckats själv beroende på hur jag betett mig. Jag drar det inte alls lika extremt som Highlander heller, men nedvärderande/kylig med glimten i ögat fungerar faktiskt. Inte bara på personer med fjortistendenser heller enligt min erfarenhet.
nedvärderande/kylig med glimten i ögat fungerar faktiskt.
Kan bero på att man inte verkar alltför på, vilket inte är helt ovanligt i krogmiljö, (att säga hej genom att klämma tjejen på rumpan är vanligare än ni vill veta) men ändå lite rolig och charmig. Vet inte om det är något märkligt eller typiskt för kvinnor?
High1ander
2005-07-26, 20:08
Spydigheter vet jag inte. Jag undrar bara vad du snackar om då mina empiriska studier går helt emot dina. Så innan du har torrt på fötterna väljer jag att säga att du snackar skit. Om du sedan kommer med vetenskapliga studier får jag väl böja mig som det undantag jag då är.
Hitta en sida åt dig på google, du får väl själv avgöra validiteten på den.
http://www.guidetopsychology.com/sex_love.htm
- The repressed is desire, and in abusive relationships it is a desire often hidden in plain sight. It’s the desire to receive what you are futilely trying to give away. It’s the desire to be wanted. And it’s such a desperate desire that you will suffer almost anything—from one failed “lover” to another—to maintain the illusion that someone wants you.
To bring this illusion to light, just consider the case of a person “involved” with (that is, not married to) an abusive alcoholic “lover.” Then ask this question: If you weren’t having sex with him or receiving monetary support from him, would you still stick around? If the answer is “No,” then you have the lie in plain sight. And if the answer is “Yes,” then why not take in every bum in the neighborhood and be a real saint?
So there you have it. “But I love him” really means you don’t understand love at all.
Har googlat runt lite på nätet men kan inte hitta några psykologisidor som pratar eller har hela artiklar om just varför man gillar sådana som får ens känslor att åka upp o ner.
Jag var på pubrunda en kväll, då en bekant till mig hånglade upp inte mindre en sex st snygga blondiner framför ögonen på oss, den sista tog han på Mcdonalds på vägen hem med repliken ´nä men där är ju mitt lilla luder. Liknande saker tom värre använde ha på de övriga. Han är tunnare än mig och ser väll inte speciellt mkt bättre ut heller. jag får uppfattningen att det ligger något i det Higlander säger. Kanske är jag efterbliven.
High1ander
2005-07-26, 20:15
Jag var på pubrunda en kväll, då en bekant till mig hånglade upp inte mindre en sex st snygga blondiner framför ögonen på oss, den sista tog han på Mcdonalds på vägen hem med repliken ´nä men där är ju mitt lilla luder. Liknande saker tom värre använde ha på de övriga. Han är tunnare än mig och ser väll inte speciellt mkt bättre ut heller. jag får uppfattningen att det ligger något i det Higlander säger. Kanske är jag efterbliven.
Nej, tro inte på mig, för anledningen till jag skriver saker som jag gör är ju för att jag misslyckas på alla mina raggningar bara för jag är feg, liten, dum, o-charmig. Jag har ju inte råkat läsa iaf lite psykologi på området, och jag är nog lite mer utåtriktat än de flesta då jag tog en säker plats från KTH civ-ing, sket i att göra min 15 månader lumpenutbildning för att åka till USA och plugga film, stå framför kamera, sen flytta man hemifrån när man var 16, osv. Men jag är nog bara en liten mupp som skyller mina misslyckande (sådana där misslyckade krogrundor som jag inte har) på andra för att må bättre *rolleyes*
Henke83, tack, men visst, kan ju vara att din kompis har stor balle :D
Ok, nu kan ni kalla mig självgod eller dylikt...
Alltså, försöker du förklara mekanismen bakom våldsamma relationer? Du ska nämligen inte blanda ihop det med "tjejer gillar inte snälla killar"-blajet.
Henke, du är säkert inte efterbliven, men de tjejerna kanske är?
High1ander
2005-07-26, 20:19
Alltså, försöker du förklara mekanismen bakom våldsamma relationer? Du ska nämligen inte blanda ihop det med "tjejer gillar inte snälla killar"-blajet.
Henke, du är säkert inte efterbliven, men de tjejerna kanske är?
Nej, jag blandar inte ihop, men mycket går hand i hand... Som sagt kan inte hitta det jag söker, men du får ju gärna hitta något som bevisar motsatsen...
spacedog
2005-07-26, 20:31
Jag har ju inte råkat läsa iaf lite psykologi på området, och jag är nog lite mer utåtriktat än de flesta då jag tog en säker plats från KTH civ-ing, sket i att göra min 15 månader lumpenutbildning för att åka till USA och plugga film, stå framför kamera, sen flytta man hemifrån när man var 16, osv.
:confused: Var den lilla levnadsbeskrivningen tänkt att stärka ditt argument? Igen: :confused:
"Varför får inte jag några flickor, jag som är så snäll?"
"Varför lyssnar ingen på mig, jag som läst lite psykologi och pluggar film i USA?"
Du ser inte parallellerna? ;)
Jag är en kyrkans man, ung och stark, jag brukar undra varför jag inte får många brudar.
High1ander
2005-07-26, 20:40
:confused: Var den lilla levnadsbeskrivningen tänkt att stärka ditt argument? Igen: :confused:
"Varför får inte jag några flickor, jag som är så snäll?"
"Varför lyssnar ingen på mig, jag som läst lite psykologi och pluggar film i USA?"
Du ser inte parallellerna? ;)
Nej, syftar till det faktum att:
1. jag försöker inte ens
2. jag är ingen blyg krabba som inte vågar ta för mig
3. jag är faktsiskt en "snäll" kille, men jag försöker inte som sagt och blir personligen inte nobbad, jag kör mitt race och klagar inte på att det är tjejers fel om de nu skulle säga nej. Jag snackar om "andra tjejer som jag inte vill ligga med" som gillar "dåliga killar, som faller bara för dåliga killar". Därför tycker jag det är så jävla drygt och fjantigt att skriva som om det är jag som blir nobbad, eller är den självgoda "snälla killen".
Min beskrivning var till på att nått sätt försöka "bevisa" att jag tar för mig och inte är blyg eller osäker osv, sen om folk vill köpa det eller ej är inte upp till mig...
Nä, sa ju att du inte skämta heller?
Men första intrycket som gäller, men du fick ju henne senare så?
ja, för att jag inte va full och för att jag hade en skjorta på mig. därför fick jag henne den andra gången.
High1ander
2005-07-26, 20:48
ja, för att jag inte va full och för att jag hade en skjorta på mig. därför fick jag henne den andra gången.
Nä erkänn nu, vi vet nog att det är magnumen innanför brallorna som locka henne :D
Aja, säg att du behandla henne dåligt och det var därför du fick henne, måste vinna mot "mini" ;)
Ne, men ge all fakta nu så vi här, expert-panelen på kollo kan avgöra varför hon tog lite jense!
Nä erkänn nu, vi vet nog att det är magnumen innanför brallorna som locka henne :D
Aja, säg att du behandla henne dåligt och det var därför du fick henne, måste vinna mot "mini" ;)
Ne, men ge all fakta nu så vi här, expert-panelen på kollo kan avgöra varför hon tog lite jense!
ja helt klart. jag brukar ragga på elakt vis. då går det mycket bättre. sållar iaf bort prydkärringarna.
jag får fler napp när jag är på dåligt humör än när jag är på glatt humör
spacedog
2005-07-26, 20:51
Nej, nej, nej. Nej. Det var första intrycket som gjorde att du fick henne. Då blev hon hur sugen som helst, men hon kunde inte tillåta sig att gå hem med dig eftersom hon vill intala sig att hon är en fin flicka. Det och att ni var ute bland folk. Hur skulle det sett ut - både för henne själv och för hennes kompisar. Andra gången var du acceptabel både för hennes själbild och för hennes omgivning. Men det var den förste Jense hon egentligen tände på, hon behövde bara en tillräckligt bra ursäkt för att gå hem med honom. :thumbup:
Nej, nej, nej. Nej. Det var första intrycket som gjorde att du fick henne. Då blev hon hur sugen som helst, men hon kunde inte tillåta sig att gå hem med dig eftersom hon vill intala sig att hon är en fin flicka. Det och att ni var ute bland folk. Hur skulle det sett ut - både för henne själv och för hennes kompisar. Andra gången var du acceptabel både för hennes själbild och för hennes omgivning. Men det var den förste Jense hon egentligen tände på, hon behövde bara en tillräckligt bra ursäkt för att gå hem med honom. :thumbup:
antagligen va det bikern i mig som fick henne på fall.
jag kan upplevas ganska elak som person av folk som inte känner mig, men egentligen är jag jävligt snäll, väldigt vulgär dock
High1ander
2005-07-26, 20:53
Även om du skämtar, vet inte om du gör det, så är det faktiskt så jag tror det "kan" ha gått till...
spacedog
2005-07-26, 21:03
Såja, såja. Insikt i problemet är första steget mot en lösning. Låt oss nu dekonstruera ditt inlägg.
1. jag försöker inte ens
Ärligt nu. Är det inte egentligen så att du inte försöker just för att du är rädd för att bli nobbad? Försöker man inte så kan man inte misslyckas, är det inte så?
2. jag är ingen blyg krabba som inte vågar ta för mig
Kanske inte, men hur är det med flickorna? Vågar du ta för dig där? Man kan ju vara utåtriktad i vissa sammanhang, men blyg i andra.
3. jag är faktsiskt en "snäll" kille, men jag försöker inte som sagt och blir personligen inte nobbad, jag kör mitt race och klagar inte på att det är tjejers fel om de nu skulle säga nej.
Du blir inte nobbad, säger du. Men du försöker ju inte ens, så hur kan du bli nobbad? Och hur kan tjejerna säga nej när du inte ens frågar? Jag känner att du inte är riktigt uppriktig här, High1ander. Är du säker på att det inte är något mer du vill säga?
Jag snackar om "andra tjejer som jag inte vill ligga med" som gillar "dåliga killar, som faller bara för dåliga killar".
"Andra" tjejer, ja. Eller är det så att du intalar dig att du inte vill ligga med dem eftersom du egentligen är rädd för att försöka? Och att du egentligen tycker att de här killarna är dåliga eftersom de vågar försöka och lyckas med någon som du inte vågar göra? Är det inte så att din illvilja mot de andra pojkarna i själva verket bottnar sig i ett missnöje med dig själv? Att det egentligen är dig själv du tycker illa om?
Därför tycker jag det är så jävla drygt och fjantigt att skriva som om det är jag som blir nobbad, eller är den självgoda "snälla killen".
Visst fan är det drygt. Och skitroligt. Jag driver ju bara med dig. :booty: :D
spacedog
2005-07-26, 21:07
antagligen va det bikern i mig som fick henne på fall.
Bikern fick henne på fall, men Jense i skjorta gjorde att hon kunde låta sig själv falla. Det är kombinationen som är oslagbar.
jag kan upplevas ganska elak som person av folk som inte känner mig, men egentligen är jag jävligt snäll, väldigt vulgär dock
Nejheeeeeeeeeej, det menar du inte?!
Bikern fick henne på fall, men Jense i skjorta gjorde att hon kunde låta sig själv falla. Det är kombinationen som är oslagbar.
Nejheeeeeeeeeej, det menar du inte?!
vulgärheten menar du? eller att jag uppfattas elak? eller att jag är snäll?
High1ander
2005-07-26, 21:23
Såja, såja. Insikt i problemet är första steget mot en lösning. Låt oss nu dekonstruera ditt inlägg.
Ärligt nu. Är det inte egentligen så att du inte försöker just för att du är rädd för att bli nobbad? Försöker man inte så kan man inte misslyckas, är det inte så?
Kanske inte, men hur är det med flickorna? Vågar du ta för dig där? Man kan ju vara utåtriktad i vissa sammanhang, men blyg i andra.
Du blir inte nobbad, säger du. Men du försöker ju inte ens, så hur kan du bli nobbad? Och hur kan tjejerna säga nej när du inte ens frågar? Jag känner att du inte är riktigt uppriktig här, High1ander. Är du säker på att det inte är något mer du vill säga?
"Andra" tjejer, ja. Eller är det så att du intalar dig att du inte vill ligga med dem eftersom du egentligen är rädd för att försöka? Och att du egentligen tycker att de här killarna är dåliga eftersom de vågar försöka och lyckas med någon som du inte vågar göra? Är det inte så att din illvilja mot de andra pojkarna i själva verket bottnar sig i ett missnöje med dig själv? Att det egentligen är dig själv du tycker illa om?
Visst fan är det drygt. Och skitroligt. Jag driver ju bara med dig. :booty: :D
Jag har blivit nobbad en gång av en tjej som sedan bara gillar skithuvuden, hon sa till mig idag senast att hennes kille som hon höll på med i nån vecka sårat henne... Så jag skulle inte vilja påstå att en tjej är tillräckligt mycket.
Sen de andra flickorna, har redan snackat om min syrra och henne vill jag då inte ligga med, och detta gäller "alla" mina tjejkompisar mer eller mindre 90% väljer svinaktiga killar, som en "normal person" fattar efter 3 sekunder är blåsta. Då är ändå inte mina tjejkompisar eller min syrra fula, de är 6-9 av 10, de flesta av dem är "smarta" också, men ändå väljer de killar som bara ställer sig ivägen för dem i livet (iaf i mina ögon)...
Jag är inte blyg när det gäller tjejer, bara att de är väldigt få som intresserar mig, ut o ragga för ett engångsligg är inte min cup of tea. Som sagt, jag har blivit nobbad en gång, där tjejen sen väljer svin. Men jag är ingen ängel och jag tycker inte hon är blåst för att hon inte valde mig.
spacedog
2005-07-26, 21:23
vulgärheten menar du? eller att jag uppfattas elak? eller att jag är snäll?
Vulgär. Av dina inlägg att döma hade jag fått uppfattningen att du var pingstvän.
Vulgär. Av dina inlägg att döma hade jag fått uppfattningen att du var pingstvän.
mormon med en fot inne i livets ord
sundvall
2006-05-26, 22:25
Det High1ander säger är fan jävligt sant.
shadowfire
2006-05-26, 22:29
Blivit nobbad säkert 10 ggr senaste året pga för liten fysik, där tjejerna uttryckligen sagt att de förväntat sig än mer vältränad kille eller att jag inte riktigt hade en kropp de tyckte var god nog.
Så i mitt fall så ja, jag förväntar mig att jag ökar mina möjligheter då jag går från icke tränad till normaltränad och i bästa fall vältränad.
därför sak ni alla vara som mig..
Hård men mjuk
like a KARAMELL
shadowfire
2006-05-26, 22:32
därför sak ni alla vara som mig..
Hård men mjuk
like a KARAMELL
Hellre skapt med en hjärna o tänka med än "like a KARAMELL".
*popcorn*
hahavaffan
2006-05-26, 22:54
En snygg kropp är väl en klar fördel?
Slartibartfast
2006-05-26, 23:02
Orka läsa tråden, men Allan är ute och cyklar med sitt första inlägg i alla fall. Men å andra sidan så tänker han på en bulkad kille när han överväger sitt svar. Där håller jag med fullständigt. En muskulös bulkad kille har en stor nackdel när det gäller att fixa tjejer.
En kalsongreklamskille (*host*brad*host*) däremot har en enorm fördel.
Nej, nej och nej!
allanhttp://www.marxists.org/subject/art/visual_arts/satire/uderzo/miraculix.PNG
Scratch89
2006-05-26, 23:08
Badboy attityd?
De flickorna jag har fått har jag fått för att jag är snäll pojke, charmig, kan tala för mig, hyfsat vältränad. Och jag har faktiskt fått de jag velat ha.
Jag är en kyrkans man, ung och stark, jag brukar undra varför jag inte får många brudar.
Stand behind your principles bro!
It will pay off in the end!
Man of teh Church! :thumbup:
En kalsongreklamskille (*host*brad*host*) däremot har en enorm fördel.Helt klart. Den typen av killar behöver ju inte ens ragga! Det är galet stor skillnad. Det hänger dock inte bara på kroppen. Han måste se hyfsad ut i ansiktet också.
Cerberus
2006-05-27, 05:53
Hjälper inte ett dugg om man inte är säker i sig själv.
Helt klart. Den typen av killar behöver ju inte ens ragga! Det är galet stor skillnad. Det hänger dock inte bara på kroppen. Han måste se hyfsad ut i ansiktet också.
orättvist, eftersom det ofta visar sig att ha är en tönt som inte kan ta för sig själv eller kanske bara playar tjejen. sen blir tjejen lesbisk och skyller på alla killar, även snälla killar som jag. jävla
Hjälper inte ett dugg om man inte är säker i sig själv.
Brad är väl säker.
Jacksatan
2006-05-27, 08:01
Svårt att svara på. Jag är ju inte jättestor heller utan mer vältränad. Men nog tror jag att jag hade haft svårare på 65kg än på 85kg som jag väger nu. Det har att göra med helhetsintrycket och att man ser manligare ut.
Det är ju dock bara en liten grej, och de tjejer som gått fram och enbart prisat ens kropp är alltid pantade som fan. Det är väl som vanligt att ansiktet och personligheten är de viktigaste faktorerna och sen kommer kroppen en ganska bra bit efter.
Jacksatan
2006-05-27, 08:02
Nej, nej och nej!
allan
Fan, är du ute i svängen o raggar, allan? :hbang:
orättvist, eftersom det ofta visar sig att ha är en tönt som inte kan ta för sig själv eller kanske bara playar tjejen. sen blir tjejen lesbisk och skyller på alla killar, även snälla killar som jag. jävlaOm det är till någon tröst så finns det en massa tjejer som inte raggar och som den där killen därför har noll chans på.
Jacksatan: Jag gissar att tjejer som kommer fram bara för att prisa en killes kropp är intresserad mer av *** än av intelligenta diskussioner. :naughty:
Jacksatan: Jag gissar att tjejer som kommer fram bara för att prisa en killes kropp är intresserad mer av *** än av intelligenta diskussioner. :naughty:
Precis, Jack. Passa på när tillfället ges. Du får ju en komplimang, då kan du ju inte tacka nej. *rolleyes*
Jag styrketränar för att jag mår bra av det och vill få upp mig(vill inte se ut som ett fetto eller en pinne)(tänker lite på vad brudarna säger också)
Men hade jag enbart tänkt på brudarna hade jag tränat upp min sociala kompetens mer än vad jag tränar kroppen
userfriendly
2006-06-27, 19:19
alltså, min personliga åsikt är att kroppen inte spelar någon större roll, men att en tränande person är mkt mkt mkt lättare att leva med då man tränar själv. Ett fettsäck är dock inte spec attraktivt.
Slartibartfast
2006-06-27, 19:35
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=945459
:hbang:
http://lostinthepast.shunpike.net/a/city/try0245.jpg
paddanboy
2006-06-27, 19:41
Det handlar om muskler, men inte i överdrivna kvantiteter. Det handlar mer om en attraktiv fysik än enorma muskler.
Coolt! Vem är det där? Han ser fan stor ut.
Slartibartfast: :laugh:
Skaparn: :laugh: igen
Kommer ihåg när jag var ung, i tonåren innan jag började träna. Var blyg och bortkommen och fick inte napp någonstans. Jag blev inte mindre blyg eller mindre bortkommen efter jag hade tränat ett tag, men lite mer napp fick jag. Sen slog jag på stort och knaprade ryssfemmor, helt utan charm, humor eller stil och med ett enda raggningsknep i repertoaren, att flexa biccen. Då fick jag ändå lite mer napp.
Så iaf under uppväxten, tonåren, spelar muskler mycket roll, kanske även senare. Iaf var det så för mig, förr, (förr bak i forntiden när jag var ung) Hade jag inte slitit mig till en något större muskelmassa än genomsnittspersonen är jag 100% övertygad att jag hade vart 28 och både ogift, okysst och med svendomen i behåll.
Det handlar om muskler, men inte i överdrivna kvantiteter. Det handlar mer om en attraktiv fysik än enorma muskler.
+ att det är attraktivt med en människa som tar hand om och vårdar sin kropp.
På tal om badboy grejen så kan jag nämna lite.
1. En gång råkade jag första gången talandes med denna tjej kalla henne för hora. Vi tyckte så pass olika. Sen var hon på mig hela kvällen och kom fram och småskämta o.s.v. Senare på kvällen så säger jag nåt i stil med "Så du skulle inte ha nåt emot att jag klämmer på dina bröst nu?" Jag sa det för att visa en poäng, att jag hade rätt.. Fast då sa hon att jag fick. Så det sket sig. Dock fick jag klämma på bröst :D
Och strax innan stängningsdags så sa hon nåt i stil med "Jag skulle vilja ligga med dig, vill du ligga med mig?".. Jag svarade då "Du har ju kroppen för det, men längre än så skulle jag aldrig sträcka mig".
Rätt bevisat att den tjejen tyckte jag var jävligt intressant p.g.a. den totala förolämpningen.
2. Det där med självförtroendet tror jag kommer före badboy grejen faktiskt. En gång då jag var jävligt förbannad över ett ex. Alldeles för mycket alkohol, hade suttit o grinat i famnen hos nån brud o beklagat mig så stack jag bara in på dansgolvet och gick fram till en tjej, som jag inte känner men är bekant med och sa.. "vill du hångla för skojs skull?" "ehhh..." sa hon ungefär.. "kom igen nu, jag vet ju att du vill" sa jag.. o vips.. Efter 2 min hångel gick jag bara därifrån..
Sedan så skicka hon nåt sms nån dag efter o så. Lite jobbigt.. jag ångrade det hela. Men men.. Alkohol.. Skulle aldrig ha dragit ut från första början eftersom jag var förkrossad redan innan..
3. Något annat som funkar är att man faktiskt redan har tjej. Då blir man mycket mer attraktiv. På en utbildning några dagar ute i några stugor i skogen så smet jag alltid iväg och satte mig själv och skrev brev. den finaste tjejen där, rätt snobbig som jag först tyckte började som flörta med en. Jag började som gilla henne och satte mig medvetet inte bredvid henne vid lunch o.s.v. vilket hon berättade efteråt då vi var tillsammans var frustrerande =) Fast jag ville bara inte att någon skulle märka att jag gillade henne. Ett praktexemplar att dissning funkar ;) haha... +att hon trodde att jag hade flickvän eftersom jag hela tiden skrev på det där brevet ;)
Jag är lugn och rätt osocial egentligen. Så jag kör inte på badboy grejen så ofta.
Jag är alltså väldigt layedback då det gäller att ragga, oftast. Så jag vet genom egna experiment att badboy och självförtroende-grejen funkar. Eftersom jag så sällan raggar och märker att är man inte öppen själv, så händer inget. Jag har inga problem att aggera självsäkert eller dissande. Har ju gått estetisk så jag har inga problem med olika roller.
Väljer dock att vara mig själv för det mesta med den bistra norrlänska livssynen att alla är idioter tills motsatsen är bevisad ;)
jo, nr 4. Kom på en annan grej om badboy.
på festival förut så lärde jag känna en brud jag aldrig trodde att jag skulle kunna få. Men i.a.f. så blev det så att jag umgicks med henne på ett avslappnat sätt under festivalen. Och söp som en tok. =) Röjde moshpit som en galning framför hennes ögon. jag o en annan lyfte upp okänt folk som råka sparka nån annan i huvudet.. Och jag slog ner polaren med en rejäl dängare i magen under röjet. Det var en jävla ring runt oss 2. D.v.s. Rätt skoj men puckat beteende. Helt plötsligt bjuder hon med mig till sitt föräldrahem under midsommar. Och det blir en het sommaraffär av det hela :P
De flesta gånger det har hänt något är då man varit lite galen. Har i.o.f.s lyckats få damer med att bara vara snäll och humoristisk också.
Men då är det under en längre tid. Folk i samma klass eller på samma jobb o.s.v.
Angående On topic så föll fler brudar i ens närhet för en då man var riktigt smal. Ska bli intressant att se vad som händer då man blivit av med allt fett och dessutom har en massa mer muskler än förut.
High1ander
2006-06-27, 23:15
Jag skapa ju en tråd för ett litet tag sen om en Fransyska som jag vägra följa med hem...
Aja. Updateringen på det är väl att hon och jag är tillsammans nu...
Hon förklara iaf för mig händelseförloppet i hur hon börja gilla mig...
Först när hon såg mig på en BBQ på stranden så tyckte hon jag var en pretty boy och sådana är självupptagna.
Sen argumentera jag men en kompis till henne (de är båda "political science" tjejer, så inga man vinner lätt argumentationer med) och "vann". Så då förklara hon att jag råkade ha en hjärna. Då blev tjejen intresserad.
Några dagar senare festa vi och hon hade ju mig som mål. Sen hände det jag beskrev i en annan tråd.
Aja, några dagar efter det gick vi på fiskBBQ, jag avskyr fisk, så jag satt och var allmäna muppen vid bordet och åt korv, när de andra smaska i sig fin lax med ryssk kaviar (fast gjord i USA :/ ). Jag sa självklara nervärderande saker (men med humor) och gjorde allt i min makt för att verka omogen. Jag misslyckades, hon tyckte om mig ändå.
Jag är ju en seg råtta när det kommer till tjejer, brukar alltid ta lång tid innan jag fattar att jag tycker om någon... Men efter ett tag så tyckte jag fan att hon var ju riktigt jävla cool, snygg, kaxig, rolig, smart, smart, smart... Så efter det tjafsa jag inge mer när hon ville att man skulle med hem...
Nu är hon min flickvän :) och jag är bara jävligt glad att hon var så envis på att få mig i säng!
bear.flowertwig
2006-06-27, 23:19
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=945459
Ja det är rätt, grisar får fler tjejer än oss prydliga pojkar.
Granted.
Jo jag, :em: Gillar när det är något att klämma på. Hellre än tjockis än någon som är tokdeffad. Men föredrar nog någon med muskler och fet över.
Självförtroende.
Poliser.
Uniformer.
Brandmän.
Muskeldefinition
Muskelvolym
Gaddningar
Kläder
Stil
Stor Rudolf
Hm, sådana där listor säger aldrig något eftersom alla tjejer är individer och gillar olika saker. Det finns någon för alla så det bästa är att vara sig själv för då hittar man lättare rätt. Själv så är jag inte ett dugg intresserad av män i uniform, harley davidsson, attityd och muskler. Vill ha en kille som är omtänksam, mullig, intelligent och gärna nördig.
Hm, sådana där listor säger aldrig något eftersom alla tjejer är individer och gillar olika saker. Det finns någon för alla så det bästa är att vara sig själv för då hittar man lättare rätt. Själv så är jag inte ett dugg intresserad av män i uniform, harley davidsson, attityd och muskler. Vill ha en kille som är omtänksam, mullig, intelligent och gärna nördig.
Men tänk om killen i uniform med hd, attityd och muskler dessutom är intelligent och omtänksam?
Vad händer då? :D
Men tänk om killen i uniform med hd, attityd och muskler dessutom är intelligent och omtänksam?
Vad händer då? :D
Hm, vet inte riktigt. Jag tror inte att jag hade gett honom en chans. För mig är det viktigt att killen har en högre utbildning eftersom jag själv är fruktansvärt överutbildad och har dåliga erfarenheter av killar som inte klarar av att tjejen har högre utbildning än de. Så därför går uniformsyrken bort för min del.
Vill ha en kille som är omtänksam, mullig, intelligent och gärna nördig.
Det är nog första gången i mitt liv jag har hört just det. :)
Hm, vet inte riktigt. Jag tror inte att jag hade gett honom en chans. För mig är det viktigt att killen har en högre utbildning eftersom jag själv är fruktansvärt överutbildad och har dåliga erfarenheter av killar som inte klarar av att tjejen har högre utbildning än de. Så därför går uniformsyrken bort för min del.
Vad har du för utbildning Jenny?
+1
Har aldrig hört någon kalla sig för fruktansvärt överutbildad innan..
MasterChief
2006-06-28, 08:21
Så trafikpiloter med 80 lök i månaden är inget för dig?
Hmmm, jag måste definiera om ödmjuk i min ordlista. Det är numera när någon skriver om sig själv som "fruktansvärt överutbildad" i allmänhet.
Hmmm, jag måste definiera om ödmjuk i min ordlista. Det är numera när någon skriver om sig själv som "fruktansvärt överutbildad" i allmänhet.
:em:
Tja, med tanke på hur många människor som inte vet vad de skall säga till mig efter att jag har sagt vad jag gör så känns det så.
Det är nog första gången i mitt liv jag har hört just det. :)
Nån gång skall väl vara den första. Mulligt är gulligt
Jag är är ju inte färdigutbildad ännu. Men jag är civilingenjör + att jag har läst annat i 3.5 år förutom gymnasiet och nu doktorerar jag inom teknik.
Tja, med tanke på hur många människor som inte vet vad de skall säga till mig efter att jag har sagt vad jag gör så känns det så.
edit: såg nu, okej ja trodde du va någon professor eller forskade innom medicin eller något när du sa så ju...
Jag är är ju inte färdigutbildad ännu. Men jag är civilingenjör + att jag har läst annat i 3.5 år förutom gymnasiet och nu doktorerar jag inom teknik.
Gah....Gah... Jag vet inte vad jag skall säga nu... :D :thumbup:
Daniel_S
2006-06-28, 09:23
Sluta ragga bland akademiska pilgrimer då. Borde finnas många andra kvaliteter att lyfta fram.
Så trafikpiloter med 80 lök i månaden är inget för dig?
Nja, tycker inte det där med lön är så viktigt. Jag tjänar ju egna pengar. Dessutom kan jag tänka mig att en pilot inte är hemma så ofta.
Vad jag vill säga med att jag vill ha en kille med utbildning är att saker blir lättare då. Har varit ihop med en kille som inte läst mer än gymnasiet. Det var inget fel på honom, men många av hans kompisar. De vågade knappt prata med mig och gjorde alltid det till en big deal att jag läste. Det var ju så meninglöst och alla civilingenjörer kan ju ingenting osv. Sedan har vi ju det klassiska.
Vad sysslar du med?
Jag doktorerar på ----
Guuuud vad tråkigt!
Vet inte hur ofta jag har fått den kommentaren. Personen i fråga förstår överhuvudtaget inte vad det är jag gör, men kan tycker ändå att det är jättetråkigt. :confused: Den kommentaren får jag alltid av någon utan utbildning. Det är inte direkt en kommentar som gör att jag vill lära känna dem bättre direkt.
Sluta ragga bland akademiska pilgrimer då. Borde finnas många andra kvaliteter att lyfta fram.
akademiska pilgrimer? Vad menar du. Sedan är jag inte singel heller för den delen. Så det är inte så att jag klagar. Det vara bara ett svar på den eviga åsikten om att alla tjejer vill ha muskulösa och farliga killar i uniform. Smaken är som baken.
Doktorander är jättekonstiga och jättemärkliga. Doktorer är etter värre. Vi har 90 stycken på mitt nuvarande jobb. :Virro
Skämt åsido två av mina bästa vänner har doktorerat inom teknik och de är helt normala. ;)
Herkulez
2006-06-28, 09:32
Nja, tycker inte det där med lön är så viktigt. Jag tjänar ju egna pengar. Dessutom kan jag tänka mig att en pilot inte är hemma så ofta.
Vad jag vill säga med att jag vill ha en kille med utbildning är att saker blir lättare då. Har varit ihop med en kille som inte läst mer än gymnasiet. Det var inget fel på honom, men många av hans kompisar. De vågade knappt prata med mig och gjorde alltid det till en big deal att jag läste. Det var ju så meninglöst och alla civilingenjörer kan ju ingenting osv. Sedan har vi ju det klassiska.
Vad sysslar du med?
Jag doktorerar på ----
Guuuud vad tråkigt!
Vet inte hur ofta jag har fått den kommentaren. Personen i fråga förstår överhuvudtaget inte vad det är jag gör, men kan tycker ändå att det är jättetråkigt. :confused: Den kommentaren får jag alltid av någon utan utbildning. Det är inte direkt en kommentar som gör att jag vill lära känna dem bättre direkt.pfffft lite väl hög syn på dig säjlv och din utbildning, bodde tillsammans med en tjej som var sågott som färdig civilingenjör och mina polare hade då inga problem med att prata med henne. Kanske du som tror att du är bättre än dom som inte är utbildade och har problem med att prata med dom?
Har man social kompetens kan man prata med alla... :)
Och få alla att öppna sig, bryta isen etc
Du kanske inte gav hans kompisar någon chans Jenny!
Att få surisar (med förutfattade meningar) att bli pratglada gosingar, det kräver ju skillz! :thumbup:
Klart det kan kännas trist när man inte får någon chans pga förutfattade meningar/fördomar etc.
Give people a chance! We shall overcome....
Daniel_S
2006-06-28, 09:40
Jag läser själv på universitet, och där finns många som omgående blir väldigt smarta så fort de sätter sin fot på trappan. Sedan går de med vissheten att vara landets kunskapsreserv, och således mycket intelligenta tills de får sin examen. Men särskilt bildade eller klipska är de inte. Tvärtom så blir ganska många lika trångsynta som bimbon vid baren "jag är snygg, shite vad snygg jag är...", så att allt som lyfts fram är "jag är klok, uhu, jag är oerhört vis och intelligent".
Så därför handlar allt om hur man framställer sig själv. Punto.
Har man social kompetens kan man prata med alla... :)
Och få alla att öppna sig, bryta isen etc
Du kanske inte gav hans kompisar någon chans Jenny!
Att få surisar (med förutfattade meningar) att bli pratglada gosingar, det kräver ju skillz! :thumbup:
Klart det kan kännas trist när man inte får någon chans pga förutfattade meningar/fördomar etc.
Give people a chance! We shall overcome....
Mycket sant. Är väldigt känslig för om jag känner att folk inte gillar mig. Då har jag svårt att vara mig själv och prata på. Hade jag haft talangen att charma folk som från början var avigt inställda så hade det nog kunnat bli bättre. Men nu har jag inte det så jag får nöja mig med att umgås med folk som accepterar mig direkt.
Daniel_S
2006-06-28, 09:45
akademiska pilgrimer? Vad menar du.
Ett dåligt uttryck som slank ner bara.
Personer som bara känner tillhörighet i en liten grupp, och gärna anser att just de är speciella. Det vanliga är att sådana finner olust att umgås med oliktänkare, eller att omvärlden upplever de som trångsynta.
När jag var yngre så trodde jag alltid att en ingenjör gör alla de saker som ingen gör.... :D
pfffft lite väl hög syn på dig säjlv och din utbildning, bodde tillsammans med en tjej som var sågott som färdig civilingenjör och mina polare hade då inga problem med att prata med henne. Kanske du som tror att du är bättre än dom som inte är utbildade och har problem med att prata med dom?
Hm, vet inte hur jag fick en hög syn på mig själv? Mig veterligen har jag inte sagt ett ord annat om att jag har den utbildning jag har. Att det skulle betyda att jag tycker att jag är jättebra och har problem med folk som inte har utbildning är precist sådant som man får höra från folk som inte har utbildning. Så där drar du just de slutsatser som jag är så trött på att få höra. Jag tycker att alla jobb är viktiga och skulle till skillnad mot många andra hellre ta vilket jobb som helst (vilket jag också har gjort) än att ligga samhället till last. Men, skit i det.
Min poäng är att jag har enklare för att umgås med akademiker eftersom jag känner mig mer accepterad där. Sedan är självklart allt en generalisering och det finns knäppskallar som är proffessorer och jättetrevliga killar som jobbar på volvo. Så att just du känner killar som är justa är inte relevant för det finns ju alltid en massa undantag.
När jag var yngre så trodde jag alltid att en ingenjör gör alla de saker som ingen gör.... :D
Är MacGyver ingenjör?
Min poäng är att jag har enklare för att umgås med akademiker eftersom jag känner mig mer accepterad där. Sedan är självklart allt en generalisering och det finns knäppskallar som är proffessorer och jättetrevliga killar som jobbar på volvo. Så att just du känner killar som är justa är inte relevant för det finns ju alltid en massa undantag.
Jag har inte din utbildning Jenny, men jag accepterar dig.
Jag tycker inte du verkar vara en tråkig stofil som bara umgås med akademiker.
Den var faktiskt lite gullig.
Är MacGyver ingenjör?
Helt klart, han kan göra alla de saker som ingen kan göra.
Skapa bomber av tubsockor etc osv...
Herkulez
2006-06-28, 10:06
Hm, vet inte hur jag fick en hög syn på mig själv? Mig veterligen har jag inte sagt ett ord annat om att jag har den utbildning jag har. Att det skulle betyda att jag tycker att jag är jättebra och har problem med folk som inte har utbildning är precist sådant som man får höra från folk som inte har utbildning. Så där drar du just de slutsatser som jag är så trött på att få höra. Jag tycker att alla jobb är viktiga och skulle till skillnad mot många andra hellre ta vilket jobb som helst (vilket jag också har gjort) än att ligga samhället till last. Men, skit i det.
Min poäng är att jag har enklare för att umgås med akademiker eftersom jag känner mig mer accepterad där. Sedan är självklart allt en generalisering och det finns knäppskallar som är proffessorer och jättetrevliga killar som jobbar på volvo. Så att just du känner killar som är justa är inte relevant för det finns ju alltid en massa undantag.läser själv på universitet, men vad jag läst va du skrivit i den här tråden så verkar du sitta på rätt höga hästar och borde kliva av dom, iaf nedgradera dig till en ponny =)
Ett dåligt uttryck som slank ner bara.
Personer som bara känner tillhörighet i en liten grupp, och gärna anser att just de är speciella. Det vanliga är att sådana finner olust att umgås med oliktänkare, eller att omvärlden upplever de som trångsynta.
Hm, det är nog egentligen just det som har väldigt svårt för. Folk som dömer ut folk för att de inte är som dem. Då sätter jag mig på tvärren direkt. Det är nog därför jag dras till folk som kan klassificeras som nördar. Folk som själva har intressen som andra tycker är udda är sällan dömmande.
ja tycker det e jobbigt om man träffar någon som är högre utbildad och man verkligen känner att den personen vet om det och "ser ner på en". Det kanske är dom vibbarna du ger när du träffar volvo-anställda. Och då säger dom att ditt jobb låter tråkigt för att dom inte orkar höra en lång utläggning om det (som man oftast får om man säger att något är spännande). Och det med att du har problem med folk med lägre utbildning och att du är trött på att folk drar den slutssatsen spär du ju bara på när du säger att du inte vill ha en kille med "uniformsyrke" utan någon "högutbildad". eller hur? Om du slutar se dig själv som "högre" så kommer nog knappast någon annan tänka på det heller..
läser själv på universitet, men vad jag läst va du skrivit i den här tråden så verkar du sitta på rätt höga hästar och borde kliva av dom, iaf nedgradera dig till en ponny =)
Kan du inte vara lite mer specifik. Om det är som du säger och det är jag som sitter på höga hästar så vore det bra om jag visste vad det är jag säger som får dig att tycka det. För jag kan inte se det och kan man utvecklas och ändra på sig så är det ju bra.
Hm, det är nog egentligen just det som har väldigt svårt för. Folk som dömer ut folk för att de inte är som dem. Då sätter jag mig på tvärren direkt. Det är nog därför jag dras till folk som kan klassificeras som nördar. Folk som själva har intressen som andra tycker är udda är sällan dömmande.
Jag tycker det låter lite som fördomar från båda sidor jag! :D
Ge dom en chans så ger dom säkert dig en chans! Det är alltid någon som måste ta första steget! :thumbup:
Pudzianovski
2006-06-28, 10:20
Ge dom en chans så ger dom säkert dig en chans! Det är alltid någon som måste ta första steget! :thumbup:
Du borde bli diplomat Kwon. ;)
Det kräver väl en sjuhelsikes utbildning?
Jag vill ju inte bli klassad som fruktansvärt överutbildad av folk sen... :D
FN:s nye generalsekreterare Kwon-Kwon Ghali.
FN:s nye generalsekreterare Kwon-Kwon Ghali.
ja, eller Kwoutros Kwoutros Ghali.
I samma anda som Kwone Capone etc osv et al.
ja tycker det e jobbigt om man träffar någon som är högre utbildad och man verkligen känner att den personen vet om det och "ser ner på en". Det kanske är dom vibbarna du ger när du träffar volvo-anställda. Och då säger dom att ditt jobb låter tråkigt för att dom inte orkar höra en lång utläggning om det (som man oftast får om man säger att något är spännande). Och det med att du har problem med folk med lägre utbildning och att du är trött på att folk drar den slutssatsen spär du ju bara på när du säger att du inte vill ha en kille med "uniformsyrke" utan någon "högutbildad". eller hur? Om du slutar se dig själv som "högre" så kommer nog knappast någon annan tänka på det heller..
Frågan är väl iofs vad som kom först. Om jag började med att ha ett öppet sinne och sedan stängde det efter att ha gått på en massa nitar eller om jag satt på höga hästar till att börja med och finns respons därefter. Jag hävdar att det var det första. Men vad vet jag? Jag kan ju inte veta vad jag sänder ur för signaler. Dock så har jag ju hört från många andra tjejer som är läkare o.d. att killar har vänt sig om och gått när de sagt vad du gör på krogen. Så jag är inte ensam om att ha upplevt det på det sättet.
Dock så har jag ju hört från många andra tjejer som är läkare o.d. att killar har vänt sig om och gått när de sagt vad du gör på krogen. Så jag är inte ensam om att ha upplevt det på det sättet.
De som vänder sig om är ju helt enkelt inte rätt kille för den tjejen.
Vissa har fördomar, andra inte, hög/låg utbildning eller ej.
Still, give people a chance!
Finns folk med öppet sinne, även om de har uniform, HD, attityd och muskler.
Sant iofs. Men det är ju en bekvämlighetsgrej också. Varför skall man anstränga sig att umgås med folk man känner har en massa fördomar om en? Det finns ju en massa personer i världen som det är lättare att umgås med. Alla människor bär ju på en massa fördomar som vi filterar världen igenom. Jag går ju inte direkt fram till en nynazist och börjar prata för att han kanske är en fin kille innerst inne. Sedan så vore det nog inte fel om man gick utanför sitt skal mer. Det kunde nog leda till intressanta möten
Jag tycker att det finns inget bättre än högutbildade tjejer som är riktigt klipska men ändå har fötterna på jorden och kan umgås med alla typer. Själv vill jag träffa någon som är högutbildad.
Sant iofs. Men det är ju en bekvämlighetsgrej också. Varför skall man anstränga sig att umgås med folk man känner har en massa fördomar om en? Det finns ju en massa personer i världen som det är lättare att umgås med. Alla människor bär ju på en massa fördomar som vi filterar världen igenom. Jag går ju inte direkt fram till en nynazist och börjar prata för att han kanske är en fin kille innerst inne. Sedan så vore det nog inte fel om man gick utanför sitt skal mer. Det kunde nog leda till intressanta möten
Klart att det är mer bekvämt att slippa anstränga sig.
Däremot tror jag att det är mer positivt om man gick utanför sitt skal som du beskriver det! :)
Man kanske når ut till fler människor (och fler olika sorters typer av människor).
Det är ju ditt val som sagt, men bara för att personen har muskler, uniform, HD och attityd behöver det ju inte betyda att han har en viss syn på akademiker?
Detta är ju en fördom från DIN sida!
Vem vet, om du kanske ger det en chans en gång så kanske du finner en underbar kille faktiskt är intelligent och ger högutbildade en chans, trots HD:n och uniformen!
Ja, du förstår nog vad jag menar!
Känner du inget behov av detta, så skit it! Don't give people a chance! :D
Trivs du med den nuvarande umgängeskretsen med endast akademiker (och allt) så är det ju helt klart att du skall köra på!
Men du begränsar dig iochmed att du tror/antar att alla med muskler och uniformer skulle se på dig på ett visst sätt.
Kan gälla för vissa, men inte för alla!
Annars, keep doin' what you doin' Sista! :thumbup:
De som vänder sig om är ju helt enkelt inte rätt kille för den tjejen.
Vissa har fördomar, andra inte, hög/låg utbildning eller ej.
Still, give people a chance!
Finns folk med öppet sinne, även om de har uniform, HD, attityd och muskler.
Det känns som det hela har hamnat lite fel. Jag skrev ett svar på generalseringen att tjejer gillar farliga och tuffa killar som jag tror är överdriven och generaliserade med att jag gillar killar med utbildning bla. Man kan ju få ha en önskelista eller? Sedan är ju frågan hur styrd man är av den listan. Ger man inte folk en chans om de inte tillhör rätt kategori? Och där anser jag att jag visst ger folk en chans. Det är mycket snack från killar (här som på andra ställen) att man inte kan vara ihop med någon som inte ser bra ut, inte för muskulös, ej längre än sig själv osv. Själv så har jag varit ihop med killar utan utbildning, en olidlig besserwisser med utbildning,killar med muskler och killar som är mulliga, killar som är längre och sådan som är kortare, snygga och inte så snygga. Så därför gillar jag inte att jag framstår som fördomsfull. För jag det anser jag mig inte vara.
Så därför gillar jag inte att jag framstår som fördomsfull. För jag det anser jag mig inte vara.
Ok!
Däremot så går ju uniformsyrken bort för dig iochmed dåliga erfarenheter.
I detta fall anser jag att du borde ge folk en chans, bara för att de har ett uniformerat yrke behöver de inte bete sig som de du haft dåliga erfarenheter med!
Struntsamma! Skit i dåliga erfarenheter och ge de nya (människorna) en chans om det kommer till det.
Lycka till med utbildningen! :thumbup:
Du kommer säkerligen träffa på någon som tycker den är fruktansvärt låg någon gång! Vad händer då? :D
Jag skulle aldrig bry mej om vilket yrke en kille har.. det behöver inte alls avspegla intelligensen.
Intelligens är viktigt, den emotionella intelligensen viktigast.
Jag läser själv på universitet, och där finns många som omgående blir väldigt smarta så fort de sätter sin fot på trappan. Sedan går de med vissheten att vara landets kunskapsreserv, och således mycket intelligenta tills de får sin examen. Men särskilt bildade eller klipska är de inte. Tvärtom så blir ganska många lika trångsynta som bimbon vid baren "jag är snygg, shite vad snygg jag är...", så att allt som lyfts fram är "jag är klok, uhu, jag är oerhört vis och intelligent".
Så därför handlar allt om hur man framställer sig själv. Punto.
Haha klockrent :D
Ok!
Däremot så går ju uniformsyrken bort för dig iochmed dåliga erfarenheter.
I detta fall anser jag att du borde ge folk en chans, bara för att de har ett uniformerat yrke behöver de inte bete sig som de du haft dåliga erfarenheter med!
Struntsamma! Skit i dåliga erfarenheter och ge de nya (människorna) en chans om det kommer till det.
Lycka till med utbildningen! :thumbup:
Du kommer säkerligen träffa på någon som tycker den är fruktansvärt låg någon gång! Vad händer då? :D
Tack för det.
När jag träffar någon som dömer mig så gör jag som jag alltid gör. Blir ledsen, säger inget och undviker sedan den personen. Vad jag än är så är jag inte speciellt modig. Är nog lite för känslig för vad andra tycker om mig...
Angående uniformen. Det är inget fel på killar i uniform. Men jag har tänder inte speciellt på det vilket man tydligen skall göra som tjej.
pragmatist
2006-06-28, 11:19
Något man kan reta sig på är att det är helt ok att dissa folk för att de är akademiker, framför allt om de valt den inomakademiska banan, och kalla dem allt möjlig - snobbar, överlägsna, besserwissrar, nördar, "lever inte i verkligheten", till och med parasiter - och att uttala sig kategoriskt om hur tråkiga och onödiga deras jobb är etc. Jag tror inte det finns någon yrkesgrupp (förutom möjligen verkställande direktörer då, men de tjänar ju miljontals kronor som tröst ;) ) som möter så öppet och uttalat förakt och oförståelse från en massa människor i samhället.
Man kan ju spekulera om varför, men kanske påminner akademiker folk för mycket om hur det var att gå i skolan.
Är ju akademiker också som ser ner på de som ej har lika hög utbildning, så fördomar finns ju på båda sidor! :)
Något man kan reta sig på är att det är helt ok att dissa folk för att de är akademiker, framför allt om de valt den inomakademiska banan, och kalla dem allt möjlig - snobbar, överlägsna, besserwissrar, nördar, "lever inte i verkligheten", till och med parasiter - och att uttala sig kategoriskt om hur tråkiga och onödiga deras jobb är etc. Jag tror inte det finns någon yrkesgrupp (förutom möjligen verkställande direktörer då, men de tjänar ju miljontals kronor som tröst ;) ) som möter så öppet och uttalat förakt och oförståelse från en massa människor i samhället.
Man kan ju spekulera om varför, men kanske påminner akademiker folk för mycket om hur det var att gå i skolan.
Det är väl lite av det som jag har känt av. Jag förundras hur öppet folk kan säga det till en att vad man gör är meningsöst. Har känslan av att om jag skulle säga till någon som just sagt till mig att de städar att gud vilket skitjobb du har! Hur kan du syssla med sånt! (vilket jag inte tycker, så vi behöver inte diskutera det) så hade det inte varit lika okej.
Men sedan inte sagt att många akademiker inte ser ner på folk som inte är akademiker. Men de är inte lika öppna med det tror jag.
Kom och tänka på en annan sak som jag inte riktigt vet hur jag skall ta upp utan att folk stör sig på mig(det första är alltså min utbildning). Jag har utan bett om det haft det enkelt här i livet. Jag har pluggat utan att ha tagit studielån och har bil och lägenhet utan lån. Min pappa har nämligen bidragit och givit mig räntefria lån (amorterar dock billånet) på både lägenhet och bil. Detta är inget som jag direkt tar upp med folk. Men ibland pratar man om t.ex. studielån och någon frågar hur många lån jag har och då måste jag ju erkänna att jag inte har några lån... Efter att det har kommit fram så blir man klassificerad som bortskämd och har inte rätt att uttala sig i några politiska frågor eftersom jag inte lever i verkligheten och inte kan relatera till folk som har det svårt. Det blir alltid jag som mer eller mindre står och ber om ursäkt för att jag har haft det lätt. Så frågan är vad skall jag göra. Skall jag ljuga och sitta och beklaga mig över lån för att inte bli avslöjad eller finns det något jag kan säga så folk inte blir så provocerade? Eller är det bara acceptera att jag är en bortskämd brat?
pragmatist
2006-06-28, 11:43
Acceptera att du är en bortskämd brat. :D Även om det låter som ett relativt milt fall av brattighet. Men å andra sidan är vi ju alla bortskämda brats i ett globalt perspektiv.
Jag tycker inte brattighet är ett problem i sig så länge bratsen fattar att de är födda med matjord i byxfickorna. Det värsta är folk som är födda en meter från målsnöret och sedan tror att de är universums härskare för att de går i mål före alla andra.
Mitt studielån kommer vara avbetalat nästa år. Jag sommarjobbade ihop en massa pengar som täckte mitt leverne under studieperioden. Det är något jag är stolt över och gärna berättar om någon undrar.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.