Visa fullständig version : Savickas 200 kg världsrekord filmklipp
Pudzianovski
2005-05-03, 14:08
Loglift!
http://body.builder.hu/play_video.htm4?skey=starprofile/str_Savickas_LogLift_200.mpg&cimsor=IFSA%20Hungarian%20Grand%20Prix%202005%20-%20Zydrunas%20Savickas%20200kg%20Log%20Lift%20Worl d%20Record
Rätt lagom och trycka 200 kg stående som han gör. :hbang:
Savickas :hbang: :hbang:
Lätt coolaste strongmannen!
Karl_alfred
2005-05-03, 14:15
Den lilla tjock herren där borta som världens starkaste man sa :)
Grymt :bow:
Mycket imponerande! För några år sedan låg det rekordet på runt 170 vad jag vet. :)
Arne Persson
2005-05-03, 14:44
Vinner man Arnold Classic år efter år då är man helt klart STARKAST!!!! :bow: :bow: :bow:
Dumleman
2005-05-03, 14:46
Lite synd om Savickas som har 3 andra platser i världens starkaste man eller hur det nu är :).
Arne Persson
2005-05-03, 14:51
Lite synd om Savickas som har 3 andra platser i världens starkaste man eller hur det nu är :).
Han gillar väl inte alla fitnessövningarna på WSM?
Vinner man Arnold Classic år efter år då är man helt klart STARKAST!!!! :bow: :bow: :bow:
jag är manad att hålla med här.. den tävlingen är det verkligen styrka som gäller..
glenn ross fick ju också till det ganska bra där, speciellt i marklyftet :D
Han gillar väl inte alla fitnessövningarna på WSM?
Åja, han är mycket duktig på dom med. Pudzi är helt enkelt lite bättre, han lyckas vara oerhört stark i viktiga övningar "trots" att han är lätt och snabb.
Arne Persson
2005-05-03, 15:01
Åja, han är mycket duktig på dom med. Pudzi är helt enkelt lite bättre, han lyckas vara oerhört stark i viktiga övningar "trots" att han är lätt och snabb.
Jag gillar Arnold koncept mer med att den som är STARKAST vinner. Glädjande är att Arnold är mycket insatt i Strongman history och lyfte själv bla några berömda stenar.
Jag gillar båda. Vill man ha absolut styrka så blir det mer SL än strongman. Lite variation är bäst. Nånting som stör mig är snarare när det handlar om grenar som är för korta, tex farmers walk på 10 meter. Det blir sprint och jävligt farligt bara. Men det är helt klart roligare att slippa se 200kgs fetton som bara kan stå still och lyfta (på svårt skakande ben under svårt skakande armar).
Arne Persson
2005-05-03, 15:07
Jag gillar båda. Vill man ha absolut styrka så blir det mer SL än strongman. Lite variation är bäst. Nånting som stör mig är snarare när det handlar om grenar som är för korta, tex farmers walk på 10 meter. Det blir sprint och jävligt farligt bara. Men det är helt klart roligare att slippa se 200kgs fetton som bara kan stå still och lyfta (på svårt skakande ben under svårt skakande armar).
Du menar SL utan all knasmaterial, när du syftar på absolut styrka. Tycker inte att dräkter skulle få förekomma inom strongman. Glenn Ross använder i alla fall aldrig dräkt.
Du menar SL utan all knasmaterial, när du syftar på absolut styrka. Tycker inte att dräkter skulle få förekomma inom strongman. Glenn Ross använder i alla fall aldrig dräkt.
Då är vi överrens!
glen ross har ju en inbyggd dräkt
Arne Persson
2005-05-03, 15:10
Då är vi överrens!
Kitos!
191kg gick ju tyngre än 200kg ;)
det är väldigt mycke balans och teknik med stocken. får man dåligt upplägg så man slår luft ur bröstet blir det också väldigt tungt. sista lyftet på 200 ser perfekt ut, därav går det lättare än 191kg lyften.
RobbeliRobban
2005-05-03, 15:23
Jag sätter 100kr på att Bergmanis tar 202,5 inom loppet av tre månader.
Jag sätter 100kr på att Bergmanis tar 202,5 inom loppet av tre månader.
Om han tar 203kg, får jag hundringen då?
Sjuk presstyrka! Han hjälper knappt till med benen heller.
Doctor Snuggles
2005-05-03, 23:56
Äh. Så var jag som vanligt sen. ;)
Imponerande, blev han Doping testad efter lyftet ???
Imponerande, blev han Doping testad efter lyftet ???
Du skämtar eller?
Som vanligt kan jag inte glo på såna där videos...vafan är det för spelare man ska ha!?!?
ladda hem "ace mega codec pack".. sen är du grön på de mesta ..
Du skämtar eller?
Som vanligt kan jag inte glo på såna där videos...vafan är det för spelare man ska ha!?!?
annars kan du prova VLC det har funkat på allt jag testat iaf, aldrig hittat nån film som inte funkat där, dvd-filet funkar där också :thumbup:
Jag har VLC men det här är ju en online video. Är lite trist för jag har missat mycket roliga porrsnuttar pga detta :(
Ska göra det pirre :thumbup:
Coolt att se ... extra roligt när man vet själv vad man tar ... fast den stocken vi har på gymmet är kortare så räknas kanske inte =)
Har sett Magnus lyfta 160-170 kilo i stocklyft ståendes på ett lasbilsflak, tyfft! :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.