Visa fullständig version : Skvallra inte om filmer...
I fortsättningen ger ni fan i att tala om hur det går i filmer som NI sett men som andra INTE sett. Jag vet att det kallas "spoilers" men språkvårdaren i mig mår illa av det uttrycket. Ni vet vad jag menar - låt bli att avslöja innehållet i filmer eller böcker för de som inte sett eller läst dem....
allan
håller med dig, dte gäller väl egentligen allt inte bara filmer tycker jag, böcker osv med. Förstör ändå lite av en bok om någon återberättar HELA boken egentligen.
Vissa forum har en fiffig tag så att man måste markera texten för att kunna se. Finns det till vBulletin tro?
alternativet är väl att märka tråden med SPOILER och så sätt varna dom som inte vill ha filmen spoilad med just det ordet i titeln eller liknande?
Jonny_88
2005-03-20, 13:02
Man kan väll göra texten vit?
Man kan väll göra texten vit?
Eller ännu bättre samma färg som bakgrunden ;)
Fast i vanliga fall leder väl en markering till att färgerna inverteras och då blev det ju fortfarande omöjligt att se.
Mna skriver spoiler om man tänker berätta nåt. Megatuttarna har redan pajat en film för mig, därför undviker jag filmtrådar om jag inte sett skiten.
Mccartney
2005-03-20, 18:17
syftade på vad jag sade om Star Wars antar jag....man kan ju välja att inte läsa om just det inlägget av den filmen...men helt klart kan man skriva spoliers i titeln på inlägget så vet alla vad det innebär.
Flashback kör VBulletin och använder sig av den spoiler-funktionen. Det är väl det lättaste att den funktionen aktiveras?
Nå, PMa Pez eller Jarod då - som har nycklarna och koderna till kontrollrummet. Dit lär de f ö aldrig släppa mig.....
allan
syftade på vad jag sade om Star Wars antar jag....man kan ju välja att inte läsa om just det inlägget av den filmen...men helt klart kan man skriva spoliers i titeln på inlägget så vet alla vad det innebär.
Rätt svårt att som i ditt fall strunta i att läsa ett inlägg på en rad om man nu läser tråden. Innan man inser att det är en spoiler har man redan läst det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.