handdator

Visa fullständig version : Skvallra inte om filmer...

Allan
2005-03-20, 12:03
I fortsättningen ger ni fan i att tala om hur det går i filmer som NI sett men som andra INTE sett. Jag vet att det kallas "spoilers" men språkvårdaren i mig mår illa av det uttrycket. Ni vet vad jag menar - låt bli att avslöja innehållet i filmer eller böcker för de som inte sett eller läst dem....

allan

Baan
2005-03-20, 12:06
håller med dig, dte gäller väl egentligen allt inte bara filmer tycker jag, böcker osv med. Förstör ändå lite av en bok om någon återberättar HELA boken egentligen.

Halldin
2005-03-20, 12:08
Vissa forum har en fiffig tag så att man måste markera texten för att kunna se. Finns det till vBulletin tro?

Baan
2005-03-20, 12:14
alternativet är väl att märka tråden med SPOILER och så sätt varna dom som inte vill ha filmen spoilad med just det ordet i titeln eller liknande?

Jonny_88
2005-03-20, 13:02
Man kan väll göra texten vit?

aliquis
2005-03-20, 13:39
Man kan väll göra texten vit?
Eller ännu bättre samma färg som bakgrunden ;)
Fast i vanliga fall leder väl en markering till att färgerna inverteras och då blev det ju fortfarande omöjligt att se.

palme
2005-03-20, 15:16
Mna skriver spoiler om man tänker berätta nåt. Megatuttarna har redan pajat en film för mig, därför undviker jag filmtrådar om jag inte sett skiten.

Mccartney
2005-03-20, 18:17
syftade på vad jag sade om Star Wars antar jag....man kan ju välja att inte läsa om just det inlägget av den filmen...men helt klart kan man skriva spoliers i titeln på inlägget så vet alla vad det innebär.

Jay-Z
2005-03-20, 18:21
Flashback kör VBulletin och använder sig av den spoiler-funktionen. Det är väl det lättaste att den funktionen aktiveras?

Allan
2005-03-20, 18:26
Nå, PMa Pez eller Jarod då - som har nycklarna och koderna till kontrollrummet. Dit lär de f ö aldrig släppa mig.....

allan

Oskis
2005-03-20, 19:08
syftade på vad jag sade om Star Wars antar jag....man kan ju välja att inte läsa om just det inlägget av den filmen...men helt klart kan man skriva spoliers i titeln på inlägget så vet alla vad det innebär.

Rätt svårt att som i ditt fall strunta i att läsa ett inlägg på en rad om man nu läser tråden. Innan man inser att det är en spoiler har man redan läst det.