Logga in

Visa fullständig version : Hur mkt skadar det min kropp/träning om jag krökar?

GymTT
2004-12-06, 22:44
Tjena

Ja precis som titeln låter så undrar jag just hur mycket det skulle skada om jag någon fredag/lördag kväll drack säg cirka, 5 starkbira eller något?
Hela dagen efter? tappar jag muskelmassa? Ge mig info tack!
MVH TT

s_himself
2004-12-06, 22:47
du kommer typ inte märka så mycket tror jag, det är ju inte optimalt. Men jag har inte märkt något iaf och jag har väl iaf varit ute varje helg ett bra tag nu och druckit minst 8 starkisar.

Everest
2004-12-06, 22:51
Druckit rejält 3 helger i rad och gjorde mitt bästa pass på flera månader idag :thumbup: Dock har ju alkohol negativa effekter men det är ju hur stor skillnad det är i praktiken som är intressant

Chris
2004-12-06, 22:52
Spelar ingen roll! Så länge du inte tränar dagen efter lär du inte märka någon skillnad alls på dina träningsresultat!

Men ta det lugnt med alkoholen, 5 öl tycker jag är lagom när man går ut. Dricker oftast bara 3-4 st nuförtiden, och kanske en god drink (ej protein). hehe.

Super man sig svinfull är det ju knappast bra för kroppen!

GymTT
2004-12-06, 22:52
Druckit rejält 3 helger i rad och gjorde mitt bästa pass på flera månader idag :thumbup: Dock har ju alkohol negativa effekter men det är ju hur stor skillnad det är i praktiken som är intressant

Okejj, med andra ord så borde man inte märka något alls om man krökar typ ngn gång per 2 månader typ ?? MVH TT

Olsson
2004-12-06, 22:53
Jag har har oxå gjort några av mina bästa pass efter en riktig fyllehelg. Skummt det där faktiskt.

Everest
2004-12-06, 22:57
Okejj, med andra ord så borde man inte märka något alls om man krökar typ ngn gång per 2 månader typ ?? MVH TT

1 gång på 2 månader är ju verkligen inte ofta, har svårt att tänka mig att 1 dålig dag skulle förstöra 60 andra ;) Jag tror också det är rätt individuellt hur man känner sig efteråt beroende på hur man lägger upp käket samma dag, skulle aldrig festa utan att sluta med en stooor kebab :)

s_himself
2004-12-06, 22:59
1 gång på 2 månader är ju verkligen inte ofta, har svårt att tänka mig att 1 dålig dag skulle förstöra 60 andra ;) Jag tror också det är rätt individuellt hur man känner sig efteråt beroende på hur man lägger upp käket samma dag, skulle aldrig festa utan att sluta med en stooor kebab :)

ahh, man ska äta MASSOR! en pizza innnan och typ valfri skräpmat efter :D och gärna flott dagen efter också :thumbup:

MacLeod
2004-12-06, 23:00
Det är bättre att träna dagen efter än samma dag du dricker. Dagen efter har man ofta rätt jävla mycket kolhydrater i sig, så det är ju bara att utnyttja det om man inte mår så dåligt.

Everest
2004-12-06, 23:02
ahh, man ska äta MASSOR! en pizza innnan och typ valfri skräpmat efter :D och gärna flott dagen efter också :thumbup:

Vi kör definitivt samma metod :thumbup: Igår blev de frukost, julbord, adventsfika (100kg kakor), mellamål och sedan gyrospizza på kvällen :em:

Griip
2004-12-06, 23:03
Om det nu var så att man 2-3 gånger i månader söp sig svinfull(maxa)? Hur skadligt är det? Gillar inte att dricka när jag har träningsvärk eller om jag ska träna dagen efter men om man bortser från sånt, hur skadligt är det då? Det värsta är väl att man blir uttorkad? Nästan alltid när jag dricker så försöker jag dricka så mycket jag klarar av(vad är annars poängen? ;)), men samtidigt både före och efter så dricker å äter jag verkligen shitloads av allt jag får tag på. Kan det verkligen förhindra träningen då?

blunder
2004-12-06, 23:23
Men gud.. om ni inte ska tävla eller liknande veckan efter så måste ni ju kunna ha ett socialt liv utanför styrketräningen. Träna, ät och må bra och festa ibland för att få ett avbrott från träningen helt enkelt. Festar själv varje helg och träningen och deffen fungerar bra ändå.

Griip
2004-12-06, 23:32
Jo, givetvis.

Men ändå intressant kunskap för GUDS skull.

blunder
2004-12-07, 00:54
Jo, givetvis.

Men ändå intressant kunskap för GUDS skull.

Finns redan flera trådar om detta. Kosten och hård träning är betydligt viktigare än att du "fuskar" med mat eller alkohol nån dag i veckan.

Griip
2004-12-07, 01:12
Då kan du istället för att slösa tid på att klaga gräva upp dem här trådarna till GrymTT och oss andra som undrar.

blunder
2004-12-07, 01:16
Då kan du istället för att slösa tid på att klaga gräva upp dem här trådarna till GrymTT och oss andra som undrar.

Du kanske behöver en grundkurs i hur datorer och internet fungerar? Du väljer search (betyder sök på svenska) och skriver in tex. alkohol om det är just alkohol du vill söka på.... Då hittar du trådar som innehåller "alkohol...

Tex.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=33933&highlight=alkohol

Varsegod!

Fisen
2004-12-07, 01:18
Krökar man fredag och lördag, så ligger man nog präktigt bakis på söndagen!

Dvs jävligt katabol i 3 dagar samt att dem resultaten du byggt upp på gymmet veckan innan försvinner!

Griip
2004-12-07, 09:18
Du kanske behöver en grundkurs i hur datorer och internet fungerar? Du väljer search (betyder sök på svenska) och skriver in tex. alkohol om det är just alkohol du vill söka på.... Då hittar du trådar som innehåller "alkohol...

Tex.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=33933&highlight=alkohol

Varsegod!

Sorry men är för fet forum nörd för att jag ska bli ägd av nåt sånt simpelt ;)

Håller fortfarande på att man ska skapa nya trådar, ingen ide att sitta och uggla i gamla när man har en ny fråga. Tror inte du heller söker efter svar innan varje tråd.

z_bumbi
2004-12-07, 09:40
Sorry men är för fet forum nörd för att jag ska bli ägd av nåt sånt simpelt ;)

Håller fortfarande på att man ska skapa nya trådar, ingen ide att sitta och uggla i gamla när man har en ny fråga. Tror inte du heller söker efter svar innan varje tråd.

Du blir "ägd" om du kollar hur många trådar blunder har startat...

Att läsa den information som redan finns på forumet är ju ingen dum idé och är man intresserad så finns det alltså massor att läsa om just alkohol.
Det är inget fel med att starta nya trådar heller men det är ju en fördel om man i alla fall försöker anstränga sig lite ibland, det är mycket troligt att om samma fråga kommer upp tillräckligt ofta så bryr sig inte alla om att svara i alla trådar vilket innebär att man missar information.

Griip
2004-12-07, 10:21
Jo.

kal_erixon
2004-12-07, 10:31
Det är bättre att träna dagen efter än samma dag du dricker. Dagen efter har man ofta rätt jävla mycket kolhydrater i sig, så det är ju bara att utnyttja det om man inte mår så dåligt.

jag har hört at sjuksyrror att det skall vara direkt livsfarligt att träna efter fylla. och vem orkar raggla runt på gymmet när man är bakis?

abjorn
2004-12-07, 11:05
Jag har inte krökat sen början av september och resultaten jag fått under hösten går inte att jämföra med vad jag fick när jag krökade 2-3 gånger i månaden. Har faktiskt övervägt att bli nykterist på heltid.

mini_Arnold
2004-12-07, 11:20
Jag har inte krökat sen början av september och resultaten jag fått under hösten går inte att jämföra med vad jag fick när jag krökade 2-3 gånger i månaden. Har faktiskt övervägt att bli nykterist på heltid.

Du verkar ha förstått vad seriös byggning handlar om. Stå på dig :thumbup:

raZmus
2004-12-07, 11:26
Jag har inte "krökat" sen nyår. Även jag ser klara fördelar, kanske en sak om det hämmar en i ens sociala liv. Men jag saknar inte det ett dugg. Jag går på krogen nästan varje vecka ändå, spiknykter!

Griip
2004-12-07, 11:29
En stor mjölk tack!

jwzrd
2004-12-07, 11:53
Det krävs väl ingen hjärnkirurg för att haja att det är kasst att röja loss fredag-lördag varje vecka om man vill bygga muskler. Det är svårt nog utan att göra det.

Tricklev
2004-12-07, 14:21
Att supa pajjar, allt snack om att det inte förstör osv är bara dom vekas/omotiverades bortförklaring.

raZmus
2004-12-07, 14:22
ord

Tricklev
2004-12-07, 14:24
CIterar jwzrd för att besvara fråga varför man kan känna sig starkare efter man krökat.

Det är på grund av vätskeansamlingen i kroppen dagen efter. Bör kunna få samma resultat genom att äta ett saltkar. Antagligen lika hälsosamt också :D.

Så, nu vet ni, supa förstör, inget annat.

Everest
2004-12-07, 15:00
Originally Posted by jwzrd
Det är på grund av vätskeansamlingen i kroppen dagen efter. Bör kunna få samma resultat genom att äta ett saltkar. Antagligen lika hälsosamt också .

Det var 4 dagar efter som jag kände mig starkare :confused:

skaparn
2004-12-07, 15:08
Vill du bara komma i beachform, drick alkohol nån gång, kontrollerar du ditt matintag runtikring kommer du att komma i beachform hur som helst.
Vill du blir bra, dvs bättre än andra. Tävla i nånting konditionskrävande eller bli den killen som de andra med beachform önskar att de vore, drick inget måttligt limus noll.
Har hållit mitt drickande till en eller två gånger per år den senaste tiden då jag tagit min träning på allvar, det är skillnad, stor sådan. Tycker nästan mest det är återhämtningen, vill man hålla på 7-8 pass i veckan med två vilodagar finns inget utrymme för att vara full en kväll och bakis nästa. För att ligga bakis är visserligen inte återhämtning, men inte direkt från träningen...

Sen finns det en hel uppsjö med andra aspekter av alkoholkonsumtion som gör att man ska fundera innan man häver 12st 33cl starköl (vilket var snittet bland manliga studenter per vecka(!))

Finns det förresten grader av beachform?

jwzrd
2004-12-07, 15:47
Om man kommer fram till att man kanske klara att träna 3 dagar i veckan efter den återhämtningsförmåga man ger sig själv med sina vanor, alltså hur mycket man har tid/vill sova, hur bra man vill/kan sköta kosten osv, och sen lägger fredag+lördag festande på det, då försvinner lätt 2 veckors ökningar.

Det är kanske ingenting som den genomsnittligt oseriöse nissen som ändå bara är på gymmet för att köra beachlerna (bröst, bröst, biceps, bröst, mage, bröst, bröst, mage, mage och biceps) märker. Men då bör man garanterat heller inte vända sig till ett seriöst forum och fråga om det är ok att supa varje vecka. Det gör man väl om man vill ändå? Vill man supa/festa så gör man och det är inget fel i det.

Men man får vad man betalar för.

Chris
2004-12-07, 15:54
Att supa pajjar, allt snack om att det inte förstör osv är bara dom vekas/omotiverades bortförklaring.

Det berur ju på hur mycket man dricker!! Bara för man tränar behöver man ju inte sitta hemma och känna sig duktig när ens polare går ut för att festa. Följ med och drick bara någon öl då! Så gör jag och har minst lika roligt som dom andra, samt att jag sparar några 100lappar :)

Tricklev
2004-12-07, 20:10
Det berur ju på hur mycket man dricker!! Bara för man tränar behöver man ju inte sitta hemma och känna sig duktig när ens polare går ut för att festa. Följ med och drick bara någon öl då! Så gör jag och har minst lika roligt som dom andra, samt att jag sparar några 100lappar :)

Nej jag vet, stör mig dock på folk som säger att dom ökar, blir starka osv ändå, om man nu super får man väll iaf vara ärlig mot sig själv med vad det gör emot sig själv :D

Allan
2004-12-07, 20:15
Dricker man sig packad mer än en gång i månaden har man problem. MÅSTE man ha en bira eller en grogg när man går ut har man också problem.

allan

ölobrännvin
2004-12-07, 21:07
Man kan dricka en sjuttis i veckan för vuxna män en kvarting för kvinnorna utan biverkningar men det blir onyttigt om man dricker allt på en gång säger läkarna. Uttorkning är väl inte så nyttigt, drick måttligt så är det ingen fara säger jag.... Jag förstår mej inte på folk som inte dricker ibland man blir ju snygg och sjunger som en gud ju !

Everest
2004-12-07, 21:18
Dricker man sig packad mer än en gång i månaden har man problem. MÅSTE man ha en bira eller en grogg när man går ut har man också problem.

allan

Då har 99% av alla 18 åringar problem :angel:

Allan
2004-12-07, 21:18
Man kan dricka en sjuttis i veckan för vuxna män en kvarting för kvinnorna utan biverkningar......

Jo tjena...Vem sa det? Chrille Pettersson?

allan

Menigar
2004-12-07, 21:21

allan

Håller med. Är folk så osäkra att de måste ha alkohol i kroppen för att våga göra bort sig?

Muaytudd
2004-12-07, 21:24
Då har 99% av alla 18 åringar problem :angel:

Det är ganska sjukt egentligen om man tänker på det lite och tittar från ett större perspektiv.

Nationellt eller tom Inter.

Det kan vara svårt att förstå att man är beroende om ens omgivning är det likså. Sen att man har enorma (fetenorma) ekonomiska makter som trycker på dig hjälper inte heller. Alkohol är helt enkelt ett socialt accepterar berusningsmedel som dessutom är lagligt.

Lagligt knark helt enkelt.

Tänk om alla Svenskar käkade extasy varje fre & lör precis som de går ut och söp sig fulla.

Coolt va? :smokin:

ölobrännvin
2004-12-07, 21:29
Jo tjena...Vem sa det? Chrille Pettersson?

allan
Ja är inte han läkare...eller var..
Nej det sa dom på radion eller nåt medium men jag vill understryka att det inte gällde allt på en gång. Jag tror på allt jag hör så nu dricker jag alltid en sjuttis i veckan :naughty:

Yxel
2004-12-07, 21:39
Håller med. Är folk så osäkra att de måste ha alkohol i kroppen för att våga göra bort sig?

Ja.

Griip
2004-12-07, 22:01

Haha! Vafan ska man annars skylla på när man dansar naken runt julgranen med grannens hund?

Menigar
2004-12-07, 22:06
Haha! Vafan ska man annars skylla på när man dansar naken runt julgranen med grannens hund?

Att man uppskattar dans, nakenhet och julstämning?

Griip
2004-12-07, 22:08
Att man uppskattar dans, nakenhet och julstämning?

Och framstå som en kärring? Nej tack :D

swarre
2004-12-07, 22:42
Jag har inte "krökat" sen nyår. Även jag ser klara fördelar, kanske en sak om det hämmar en i ens sociala liv. Men jag saknar inte det ett dugg. Jag går på krogen nästan varje vecka ändå, spiknykter!

Har druckit en gång sedan nyår, ångesten jag vaknademed dagen efter var förfärlig, visste inte var jag skulle ta vägen. Vad det gäller kroglivet tycker jag det är lika tråkigt och överskattat med som utan alkohol. Förslag till trevligare fredagskväll: :eating: :love: :sleep: