Visa fullständig version : Träningsdagbok á la tjuck
Mark från upphöjning för att få en längre rörelsebana. För att förlänga ytterligare kan man hålla bredare.
Klo said it :)
Jag stod förövrigt på en 25kgs kaka.
edit: kul att nya ansikten trillar in. Vore kul om fler folk följde, hehe.
Varit på GIH kampen idag, riktigt, riktigt kul. alla som missade marklyften borde vara emo, förbannat skönt tryck. Ska låta pepz och mapa redogöra för hur det gick, sen har jag glassat runt, fått en massage och glott på olika saker. Nu är det bara att ladda om inför passet! Ska bli kul :)
Ingen som vill se forbidden kingdom hemma hos mig ikväll?
22 år, halvfetanorektisk kille, ser snäll ut, ostädad lya, singel, urtråkad, 10 tår, 10 fingrar osv. Jag bjuder på fun light jordgubb (apelsin är slut).
LadyInsane
2008-05-14, 14:46
Varit på GIH kampen idag, riktigt, riktigt kul. alla som missade marklyften borde vara emo, förbannat skönt tryck. Ska låta pepz och mapa redogöra för hur det gick, sen har jag glassat runt, fått en massage och glott på olika saker. Nu är det bara att ladda om inför passet! Ska bli kul :)
Wtf, jag är ju nyfiken!!
Ingen som vill se forbidden kingdom hemma hos mig ikväll?
22 år, halvfetanorektisk kille, ser snäll ut, ostädad lya, singel, urtråkad, 10 tår, 10 fingrar osv. Jag bjuder på fun light jordgubb (apelsin är slut).
:laugh: :laugh:
Ja, du kan ju försöka ragga upp Robert om inte annat. Han gillar ju killar!
de va sånt jävla tryck!! :D jag klipper filmen atm
Wtf, jag är ju nyfiken!!
:laugh: :laugh:
Ja, du kan ju försöka ragga upp Robert om inte annat. Han gillar ju killar!
Du får vänta på mapas film ;)
Ja, men jag är inte sugen på robert idag.
de va sånt jävla tryck!! :D jag klipper filmen atm
Sjuuukt tryck! Riktigt jäkla brutalt, tror aldrig det varit sånt tryck inne på gymmet någonsin. Förrutom när jag stångcurlar.
Första gången jag körde genom bröst och triceps nu på 2 veckor tror jag. Var verkligen sjukt ovant och jag kände mig svag rakt genom, men det visste jag ju att det skulle kännas så. 1-2 pass så är känslan tillbaka i kroppen igen. Positivt var att få köra biceps utan en massa ryggövningar före, det var ett tag sen.
Plan hantelpress
29.1kg
8/8/7
Lut hp
23.8kg
8
21.2kg
7/7
Tric. ext
20kg
8/8/10
pushdowns
45kg
8/10
Stångcurl
37.5kg
8/8/8
scottcurl med ez
25/27kg?
7/6
körde ganska lugnt på extensions eftersom jag fått ont i axlarna förrut på den, hittade en ställning nu som kändes ganska skön. Hade huvudet utanför och gick en lång rörelsebana ända ner bakom, det gillade axlarna.
Räkna med att vikter och reps kommer se mkt bättre ut inom ett par pass, just nu är jag glad över att jag kunde träna utan någon smärta!
just det. från första arbetsset till sista tog det väl runt 60-70 minuter tror jag.
gnagaren
2008-05-14, 18:26
Bra pass idag, du är snart uppe på monstervikter igen :thumbup:
Bra pass idag, du är snart uppe på monstervikter igen :thumbup:
Tack :) Men monstervikter har jag väl aldrig kört på i bröstövningar, hehe. Fast det kommer öka relativt fort nu. Märker att det är i triceps jag dör först.. måste hotta upp styrkan där en del.
Men struntsamma, ingen smärta iaf, woho!
f.ö tyckte luttis jag såg smalare ut och fick nån kommentar av en kompis på gymmet. Känns kul att få höra, spegeln att det ser bättre och bättre ut med. Planerar att fortsätta såhär och ändå öka styrka, det är ingen omöjlighet ... för mig ;)
Grattis till ett pass utan smärta! Mer sådana!
Grattis till ett pass utan smärta! Mer sådana!
tack! Ja, vi får hoppas på att det fortsätter så.. men om jag känner mig kropp så lär ju något annat börja göra ont snart igen.
__
Kommer få träna kl 8 eller något i den stilen imorgon, skriva b-uppsats hela dagen och sen får jag besök över helgen. Urkh.
+1 på luttis :)
ses vi på SLen? dem tyngre viktklasserna kör väl igång efter lunch.. har för mig invägningen var vid 13
"Missa inte chansen att se några av Sveriges bästa stykelyftare och bänkpressare.
I helgen avgörs för första gången den nyinstiftade tävlingen Sunelyftet.
Tävlingen hålls i lilla gymnastiksalen i Idrottshuset.
Sunelyftet är en kooficient tävling i marklyft för herrar och damer. Vinnarna erhåller inte bara äran, utan även en pokal samt en prissumma. Sunelyftet är uppkallad och instiftad av Örebro Kraftsportklubb till minne av ÖKK´s fd ordförande Sune Olsson.
Tävlingarna startar den 17/5 kl:10.00."
Ja vi får se, jag vågar inte lova. Ska höra med mitt sällskap för helgen o se vad hon säger om det hela osv. Och om jag inte är för lat :D
Köpte ett paket benfria fläskotletter idag som vägde 1337 kg. Det värmde mig i min datornördssjäl.
Köpte ett paket benfria fläskotletter idag som vägde 1337 kg. Det värmde mig i min datornördssjäl.
*drool* *drool*
OMFG 1337kg!! hur orka du bära hem de?*kissass*
:laugh: HUR kunde jag missa det??? Fasen, va stark du måste blivit!
jag skrev visst samma sak på bästa som hänt mig idag tråden :D Jag skyller på lite kolhydrater och en otroligt seg dag ;)
men jag är ju ganska stark ändå ju.. :/
Jag vill också ha 1337kg fläskkotletter!! Räcker hela veckan*flex*
Jag vill också ha 1337kg fläskkotletter!! Räcker hela veckan*flex*
Ja, men du får inga! jag köpte alla! :devil:
skippade träningen, någon konstig känsla i halsen.. hoppas inte jag blir sjuk nu :(
skippade träningen, någon konstig känsla i halsen.. hoppas inte jag blir sjuk nu :(
Tror jag är safe nu. Men kommer iaf inte träna något under helgen och kanske äta lite extra (läs popcorn).
Deceiver85
2008-05-17, 18:25
Popcorn? Vad är det för något att äta extra? Ner till Konsum och köp bearnese-sås och bacon med dig!
Popcorn? Vad är det för något att äta extra? Ner till Konsum och köp bearnese-sås och bacon med dig!
Nej tack, vill inte bli som dig :(
Deceiver85
2008-05-17, 22:07
Nej tack, vill inte bli som dig :(
Plz niggah, du pratar om att du vill äta lite extra och du knaprar i dig några popcorn? När ska det bli man av dig?
Plz niggah, du pratar om att du vill äta lite extra och du knaprar i dig några popcorn? När ska det bli man av dig?
Enligt dig?
När jag går upp 20 kg, bryr mig om politik och äter bacon till frukost?
Uppdatering på schemat, ett "pass" extra i veckan tillaggt på lördagar. För att påminna er så är både fredagar och lördagar explosiva pass, så det är väldigt lätta vikter jag leker med då.
måndag
Tung böj 5x5
Marklyft ståendes på 25 kg viktskiva 5x3
Latsdrag 3x8
Benpress 3x10
onsdag
plan hantelpress 3x8
sne hantelpress 3x8
Liggande extensions 3x8
Pushdowns 2x8
Stångcurl 3x8
Cablecurl/scottscurl 2x8
fredag
Böj 6x2
marklyft från backen 5x5
magmaskin 3x8
cablecrunch 3x10
Lördag
bänk 4x3
smalbänk 3x5
Cardio blir nog på torsdagar och lördagar.
Veckans tyngsta pass på gång. Känner mig taggad och fokuserad, jag vet vad som krävs och jag vet att jag kommer klara av det, bara att kötta och bita ihop.
Härligt! Jag orkade inte vänta tills 17 så jag smet iväg till gymmet tidigare. Gymmet visar sig från sin allra bästa sida idag så jag förväntar mig ett monsterpass!
gnagaren
2008-05-19, 17:02
Ta i nu för fan, hoppas på att få se tresiffriga nummer i de stora övningarna här framöver.... ;)
Härligt! Jag orkade inte vänta tills 17 så jag smet iväg till gymmet tidigare. Gymmet visar sig från sin allra bästa sida idag så jag förväntar mig ett monsterpass!
Ta i nu för fan, hoppas på att få se tresiffriga nummer i de stora övningarna här framöver.... ;)
Ja passet genomfördes iaf, se nedan, heh.
Tresiffriga lär bara hända i böj och mark.
___
Efter set #3 i böjen så kändes det som om att någon hade slagit mig rakt i magen, en sån där klockren träff mitt under revbenen. Det kändes seriöst som jag skulle spy eller att jag hade kramp.. fan vet. Lyckades köra genom set #4 också, men efter det så gick det fan inte att fortsätta böjen, jag stod/satt/låg o vilade i typ 30 minuter innan jag började känna mig normal igen. Var inne en sväng på toan med o trodde magen skulle vända sig ut och in. Fan vet vad det var, men jag sket i sista settet böj.
Resten körde jag genom ganska snabbt, jag mådde inte bra precis men det gick att köra på hyffsat. Ökade alla vikter iaf som planerat. Känner mig inte bra ännu, men nu behöver jag iaf inte spänna upp magen så man får buktryck..
__
Knäböj
87.5kg
5/5/5/5/-
Marklyft från 25kgs kaka
135kg
3/3/3/3/3 - inga som helst problem
Latsdrag
85kg
8/8/6½
Benpress
135kg
10/10/10
nu mår man bättre iaf.. pueuh, sicken pärs.
Sweet, bra pass!! Det är en rätt stor skillnad att stå på en kaka i mark va?
Sweet, bra pass!! Det är en rätt stor skillnad att stå på en kaka i mark va?
Hehe, tack. Det blev väl viktmässig bra, men det var ganska jobbigt med magen alltså, heh.
Ja, det blir skillnad, benen får jobba mer och man får längre lyftväg. Jag är som svagast i starten och detta är en metod för att jobba upp styrkan där. Den kändes mkt bättre idag än förra gången, mer van nu. Vill jobba mig upp mot 145-150kg snart..
no pain osv :D
om 135 va lätt så är du ju snart på 145-150
Deceiver85
2008-05-20, 14:43
Gött pass, dina marklyft blir svåra att ta in på. Själv blir det böj om typ en halvtimme.
no pain osv :D
om 135 va lätt så är du ju snart på 145-150
funderar starkt på något runt 142.5kg nästa pass.
Gött pass, dina marklyft blir svåra att ta in på. Själv blir det böj om typ en halvtimme.
Hehe, bara att kämpa på min käre knubbis! Själv sitter jag i en datorsal här på universitetet och kämpar på med b-uppsatsen, lite segt just nu alltså.
Midjan låg förvrigt imorse på:
86.5cm största stället
76.5cm smalaste stället
Tror jag det var. Härliga kurvor man har va? eeh? Äsch, ni älskar det.
Midjan låg förvrigt imorse på:
86.5cm största stället
76.5cm smalaste stället
Tror jag det var. Härliga kurvor man har va? eeh? Äsch, ni älskar det.
Jäkla bra ..Hm såg fel :D ..Trodde det var låret du mätte :naughty:
Jäkla bra ..Hm såg fel :D ..Trodde det var låret du mätte :naughty:
haha, nej så stora lår hoppas jag att jag aldrig får ;p
__
Bra pass idag! Känslan i kroppen och musklerna var som natt och dag mot förra passet, då var allting segt och jag hade noll ork. Idag var det mkt bättre och jag ökade i allting, förrutom scottcurl där jag heldog. Sjuk pump i bröst och armar med, kändes som triceps skulle spricka nästintill. 5 set räcker, fuck högvolym ;) Nästa vecka ska vikterna ökas! Göööttt!
Plana hantelpressar
29.2kg
3x8
Lutande hantelpressar
23.8kg
3x8
Triceps extension m. stång
25kg
8
27.5kg
8/8
Pushdowns
50kg
8
55kg
8
Stångcurl
40kg
8/8/7
Scottcurl
heldog, lolliibollleeenn!
bra pass..
lättare att tagga till på överkropps pass? ;) fn1zz
bra pass..
lättare att tagga till på överkropps pass? ;) fn1zz
haha, nej faktiskt inte. Jag är grymt mycket mer taggad på måndagspasset. Idag var jag mer motiverad än taggad.. om det nu finns en skillnad, men det tycker jag så :D
Stel idag :thumbup:
Har köpt klotgrill, grillkol, tändvätska och några engånsgrillar inför grillningen jag ska ha nu på lördag. Kommer bli riktigt härligt! Idag impulsköpte jag även plättar.. inte käkat det på år, gott att äta lite dåliga kolhydrater ibland :)
Ajaj, bad news. Jag blev precis bjuden på en födelsedagsfest på lördag hos en kompis jag inte träffat på drygt ett år, så jag lär nog gå dit.. Shit happens.
Ajaj, bad news. Jag blev precis bjuden på en födelsedagsfest på lördag hos en kompis jag inte träffat på drygt ett år, så jag lär nog gå dit.. Shit happens.
;/
Nåväl, sånt händer ;) Din förlust, mmm.. grillat kött. :D
;/
Nåväl, sånt händer ;) Din förlust, mmm.. grillat kött. :D
tyst *mini
tyst *mini
Ok. Ska lägga upp bilder sen istället :D
Deceiver85
2008-05-22, 20:55
Fler än 5 reps än volymträning, bara så du vet :D Hur kändes axlarna?
Fler än 5 reps än volymträning, bara så du vet :D Hur kändes axlarna?
ja?
Axlarna kändes bra, grym träningsvärk idag.
edit: jaha, så menar du. med högvolym så menar jag 30 set osv osv.
Deceiver85
2008-05-22, 21:02
Axlarna kändes bra, grym träningsvärk idag.
edit: jaha, så menar du. med högvolym så menar jag 30 set osv osv.
Har du någonsin kört 30 set? :D
Har du någonsin kört 30 set? :D
Jupp, ett tag låg jag runt 20-30 set för de större muskelgrupperna vill jag minnas. Det gav inte så himla mycket tror jag, men det var kul fan.
__
f.ö har jag fyllt på frysen med 5kg kyckling, massa lövbiff och lövbiff, samt mängder med kesella i kylen. Fint när man får skjuss och kan storhandla :)
Deceiver85
2008-05-22, 21:06
Jupp, ett tag låg jag runt 20-30 set för de större muskelgrupperna vill jag minnas. Det gav inte så himla mycket tror jag, men det var kul fan.
Ahh, iofs, om du räknar totalt. Själv körde jag ju 24 set totalt idag...
Ahh, iofs, om du räknar totalt. Själv körde jag ju 24 set totalt idag...
Nej, per muskelgrupp (stora). Körde runt 25-30 set för rygg som standard ett tag vet jag säkert iaf. Resten minns jag inte så noga, men det var mucho iaf. Igår körde jag 16 set, det var jobbigt :D
__
funderar på att dra av träningen på morgonen före frukost imorrn, istället för att vänta till eftermiddagen. Är bara lätt explosivt pass ändå så, behövs inte så mycket brutalstyrka för det.
Morgonträning
Stel som ett särbarn, men det gick bra. Kördes klart på ca 45 minuter.
Knäböj
45kg
6x2
Marklyft
80kg
5x5
Magmaskin
50kg
3x8
Cablecrunches
35kg
3x10
Öka 5kg på allt nästa pass. Vill bli explosivare på böjen, tänker explosivt hela tiden, men tycker jag är för slö från botten.. men det kommer väl. Marklyft kan vara svårt att vara explosiv på tycker jag, eftersom tekniken lätt blir lite konstig när man drar snabbare än vanligt. Nåväl.. småtjaffs bara, kul pass iaf! Försökte ha max 1 min vila så ofta som möjligt.
Kördes på 10g eaa och 30g malto, nu vill jag ha frukost säger jag bara!
Vansinnigt att köra böj och mark innan frukost.. Bra gjort!!
Vansinnigt att köra böj och mark innan frukost.. Bra gjort!!
Tack, tack! Men de är bara för att det är såpass lätt som det går, annars hade jag totalvägrat ;) Imorgon kommer jag nog köra före frukost med, då är det lätt bänk, smalbänk och kondition som gäller.
LadyInsane
2008-05-23, 11:36
Kan du inte filma dessa lätta böjar? Skulle vara intressant och se vad explosiv böj egentligen betyder.
tntballe
2008-05-23, 11:41
Hur gör du dina explosiva böjar? Blir det ett litet hopp, eller bromsar du innan du är uppe?
Kan du inte filma dessa lätta böjar? Skulle vara intressant och se vad explosiv böj egentligen betyder.
Hur gör du dina explosiva böjar? Blir det ett litet hopp, eller bromsar du innan du är uppe?
Jag gör inget speciellt, jag försöker bara tänka explosivt och trycka upp skiten så jävla fort jag kan. Oftast flyger stången upp ett par cm i toppläget och landar igen på axlarna. Annars ser det ut som en vanlig knäböj, lite snyggare och snabbare bara.
edit: jag har ingen kamera ändå :p
Snart bingen, ska vara på gymmet kl 9 imorgon bitti för explosiv bänk + smalbänk och konditionsträning :thumbup:
Hoppas att jag kanske kan få låna deceiverns kamera och ta några dagsformbilder imorgon med.. får se.
Var på gymmet 09.05, sen värmde jag upp till typ kvart-tjugo över, gjorde klart gymdelen på ca 25 minuter. Körde med stopp i botten.
Explosiv lätt bänk
40kg
4x3
Explosiv lätt smalbänk
40kg
3x5
Hoprep
10-15 minuter - förvånansvärt jobbigt efter ett tag.
Löpband
totalt 20 minuter inkl:
uppvärmning
3x400m på 10,11.5,12.5km/h
nedvarvning och tid mellan löpningen
Kändes fint! Sista på 12.5km/h var lite jobbig.
Nu vill jag ha frukost!
Deceiver85
2008-05-24, 12:46
Haha, vilka fjolliga bänkar! :D
Haha, vilka fjolliga bänkar! :D
Ey, din mamma !
angående explosiva böjar.. de är här gummibanden kommer in! dem gör att man lär sig explodera ur "hålet" eftersom vikten blir tyngre ju längre upp man kommer.. dessutom ligger stången garanterat kvar
Promenad: 65 minuter
Längesen jag tog en såpass lång promenad, har nog saknat det egentligen. Var väldigt skönt, fast jag gick i långbyxor och munktröja, allt svart, för att få upp värmen lite mer. Det fungerade ;)
LadyInsane
2008-05-25, 21:03
Shieet..bänkar på mina vikter..:D
Promenader är fan skoj. Örebro är en fin stad.
Shieet..bänkar på mina vikter..:D
Promenader är fan skoj. Örebro är en fin stad.
;)
Jupp, fast när man bor här ute så har man promenerat på varenda jäkla gata 500 gånger minst. Fast det är skönt iaf, bra för skallen :)
Usch att promenera i långbyxor o munktröja!
själv gick ja hem från gymmet i shorts o linne,skköönt väder:)
Usch att promenera i långbyxor o munktröja!
själv gick ja hem från gymmet i shorts o linne,skköönt väder:)
Ja, det var lite varmt. Men skönt att få upp svettnivån något snäpp extra. Drog upp luvan efter halva rundan ;)
Men du är mycket snyggare och hårigare än mig :(
Snart iväg till gymmet, tunga mark och tunga böj på schemat idag. Ska bli jäkligt kul men framförall jobbigt. Ska fokusera och göra bra ifrån mig, vikterna ska ökas idag så jag räknar med att känna mig ledbruten efter passet.. !
edit: satsar på att grannarna ska höra när jag kör genom cradle to the grave soundtracket med DMX nu
gnagaren
2008-05-26, 16:21
Snart iväg till gymmet, tunga mark och tunga böj på schemat idag. Ska bli jäkligt kul men framförall jobbigt. Ska fokusera och göra bra ifrån mig, vikterna ska ökas idag så jag räknar med att känna mig ledbruten efter passet.. !
edit: satsar på att grannarna ska höra när jag kör genom cradle to the grave soundtracket med DMX nu
Härligt, härligt :hbang:
Nu vill jag se ett grymt pass uppdateras här och dessutom vill jag höra att du tog i så mycket att du spydde/svimmade/började blöda näsblod.
Lycka till :whipped:
Härligt, härligt :hbang:
Nu vill jag se ett grymt pass uppdateras här och dessutom vill jag höra att du tog i så mycket att du spydde/svimmade/började blöda näsblod.
Lycka till :whipped:
Ja, fy fan, det var jäkligt tungt idag. Som varenda annan måndag. Vikterna börjar röra sig uppåt nu i alla fall, fast jag får kämpa som ett svin.
Det är lite kul att från att jag gick in på gymmet tills jag gick ut så tog det 3 timmar, hehe. Kan skriva upp hur mkt jag ökade för en gångs skull.
Knäböj +2.5kg & 1 set
90kg
5/5/5/5/5
Marklyft från 25kgs kaka +7.5kg
142.5kg
3/3/3/3/3
Latsdrag Sänkte vikten
85kg
8
80kg
8/6
Benpress +5kg
140kg
10/10/10
Knäböjen var teknikmässigt bättre, förrutom de 2 sista setten då jag trodde varje rep var min sista i princip, galet tryck i skallen kan jag lova. Ändrade bältets position och hur jag lyfte av stången, har fina skrapsår i nacken nu..
Marklyftet var tyngre idag, fick ta i en del faktiskt, sista set var härligt. Kul när en av de få stora killarna på gymmet spontant berömmer en för man kört på bra.
Latsdrag fick jag sänka, mindre vila mellan övningarna än förra veckan och tyngre vikter i böj o mark är bovarna, men det är svårt att förvänta sig att jag ska öka på 3 set latsdrag i veckan jämför mot förra schemat.
Benpressarna ville jag dö av, satte pinnarna ett snäpp högre än vanligt eftersom jag inte hade passare, men det funkade bra ändå, halvkramp som vanligt i benen.
bra pass! sköna ökningar.. inge löpning imorn va? ;)
ska själv köra TUNGA långamark på söndag :) med band.. extra spännande! :D
bra pass! sköna ökningar.. inge löpning imorn va? ;)
ska själv köra TUNGA långamark på söndag :) med band.. extra spännande! :D
Tack, tack, det känns i kroppen nu alltså.. Näe du, imorgon är det vilodag. Tror dock jag ska ta en promenad faktiskt.
Härligt, ska bli kul o läsa om :thumbup:
Jag är fanimej helt jävla ledbruten. Ska bjuda på en bild från grillningen med, dedikerad till luttis!
Riktigt skönt pass. Böj och långa mark i rad låter härligt. Ser bra ut på grillen också; så gott som bara kött.
Riktigt skönt pass. Böj och långa mark i rad låter härligt. Ser bra ut på grillen också; så gott som bara kött.
Härligt och grymt jobbigt, känns som jag ligger på max sen set #2 i böjen typ, hehe. Ja, grillen var fan fin, en tjej som fulade där med lite gul paprika.. men det får man ju ta. Hamburgaren där var min, men till mitt försvar så hade jag 3 st till utöver den ;)
Deceiver85
2008-05-26, 22:43
Bra pass av dig, ska bli intressant och se hur du klarar dig i böjen nästa vecka, höjning med 5kg då med? ;)
Bra pass av dig, ska bli intressant och se hur du klarar dig i böjen nästa vecka, höjning med 5kg då med? ;)
Tack, men jag höjde 2.5kg, som det nog blir nästa vecka med.
Haha, tack för bilden! Nu i efterhand kan jag erkänna att jag gjorde en felprioritering. Istället för en sjysst grillning valde jag ett riktigt bottennapp till fest. Tokmycket folk i en tvåa på norr varav en del var stenhöga och stod och pissade på vardagsrumsgolvet och i köksslasken... Tur att jag begav mig därifrån vid 20.00.
Bra pass och starka markar!
Haha, tack för bilden! Nu i efterhand kan jag erkänna att jag gjorde en felprioritering. Istället för en sjysst grillning valde jag ett riktigt bottennapp till fest. Tokmycket folk i en tvåa på norr varav en del var stenhöga och stod och pissade på vardagsrumsgolvet och i köksslasken... Tur att jag begav mig därifrån vid 20.00.
Bra pass och starka markar!
Usch, det låter som en sjukt dålig fest, ja =/ Nåväl, du vet, även den bäste kan göra fel, hehe. Jag säger till om det blir mer grillning :)
Tack! Det känns i kroppen idag kan jag lova.
Deceiver85
2008-05-27, 09:28
Du vet vad du ska göra plutten...
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=3012334
Du vet vad du ska göra plutten...
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=3012334
Ja .. plumpen?
:D
Promenad 65 minuter
Perfekt väder för promenad, var sjukt skönt :)
gnagaren
2008-05-27, 17:06
Mycket bra pass igår, riktigt härligt att läsa att du sliter på bra :) Grillningen och köttet såg också mycket optimalt ut :thumbup:
Mycket bra pass igår, riktigt härligt att läsa att du sliter på bra :) Grillningen och köttet såg också mycket optimalt ut :thumbup:
Tack, kul att höra! Det är tyngsta passet på hela veckan, så man har inget annat väl än att köra skiten ur sig med tanke på att resten av veckan är lugnare. Grillningen var gryymt optimal kan jag lova! Funderar på att köra någon mer snart, hehe.
Imorgon blir det bröst, triceps och biceps. Ska bli kul, trots jag har en heldag med plugg före jag får träna. Förövrigt tycker jag formen långsamt ser lite bättre ut, vill jag inbilla mig själv. Benen har växt på sig lite och armar/axlar börjar se bättre ut. I övrigt är jag smalfet :thumbup:
Inte redovisat käk på ett tag. Så här kommer imorgon att se ut, brukar inte se ut exakt så här.. men variation är ju kul har jag hört. Vanligtvis äter jag frukost senare och behöver inte ha ett mellanmål efter den, ej heller brukar jag köpa sallad från buffé, att ha två knäckebröd före träningen är också nytt.
Frukost 7.30-08.00
200g filmjölk
125g kesella
90g fiberhavregryn
blåbär, kanel, funlight
mellis 10.00
10g EAA
1-2 apelsiner/1 melon
Lunch ~12.00
84g ris (okokt)
175g kyckling (tillagad vikt)
3-5g vitlöksmör
Sallad från buffe
Mellis/pre-workout ~15.00
2 wasa sport knäckebröd
20g vassle
Pre-workout-shake-så-att-säga ~17.00
10g eaa
20g vassle
Träning
Post-workout-som-de-säger-att-det-heter ~18.30-19.00
60g maltodextrin
20g vassle
Lunch 2 20.00-20.30
74g fullkorsnris (okokt vikt)
150g lövbiff/kyckling (tillagad vikt)
150-200g broccoli
Kvällsmål ~22.00
32g protec
Hantelpress
31.2kg
8/8/6
lutande hantelpress
26.4kg
7/5
23.8kg
10
triceps extension
30kg
8/7/6
pushdowns
55kg
8/8
Stångcurl
40kg
8/8/5
Cablecurl
17.5kg
8/8 - grymt strikta och fokuserade
Summa: Bra men slitigt pass. Blev fail en eller två gånger vilket är my bad, körde lite för lite vila mellan de två första seten på hantelpressar och kände av axeln någon gång. Men ingen fara. Bra pass överlag, grym pump/kontakt med bröst idag och biceps i sista övningen.
kul shiet!
Käket ser opti ut som vanligt.
Även träningspasset verkade bra. Fjolla inte för mycket nu bara :D
Käket ser opti ut som vanligt.
Även träningspasset verkade bra. Fjolla inte för mycket nu bara :D
Mitt käk är konstant opti! ;)
Haha, jag fjollar ibland på pressarna. Skippar det där sista repset man kan ta ibland för att jag är orolig för axeln då jag fått ont i precis sådana situationer förrut.
Förövrigt känns det som jag kan få min axel att hoppa fram och tillbaka i vissa lägen, det är ganska intressant..
edit: jag är så jävla grym som uppskattar de ostekta lövbiffsbitarna till 150g en dag före jag steker upp dom, och så landar de på 147g. Pure skilzzzz.
Koettman
2008-05-28, 20:08
Fan vad bra mat. Imponerande! Bra pass också; framförallt stångcurlen.
Deceiver85
2008-05-28, 21:06
Det är nästan så att du curlar mer än vad du bänkar...you're the ultimate disco! Bra pass, synd att du missade i hantelpressarna.
Fan vad bra mat. Imponerande! Bra pass också; framförallt stångcurlen.
Jag gillar att äta "opti" iaf så som jag ser det. Trivs inte med oplanerad och ostrukturerad kost, det ger mig enligt erfarenhet alltför mkt oönskat kroppsfett.
Det är nästan så att du curlar mer än vad du bänkar...you're the ultimate disco! Bra pass, synd att du missade i hantelpressarna.
Kul som alltid.
Mjo, men har ökat dom en del nu, tar det nästa vecka.
Axeln är lite vajjsig, men jag är nog mest kinkig tror jag :)
17.5 i kabelcurl? :O vad är de för variant? kan ju inte vara vanliga?
bra pass annars
17.5 i kabelcurl? :O vad är de för variant? kan ju inte vara vanliga?
bra pass annars
Tyngre än cablecrossen, sen körde jag äckligt strikt med.
Thx :)
Deceiver85
2008-05-28, 22:00
Du är bara kinkig, inte gå och leta fantom-känslor nu i axlarna...
Du är bara kinkig, inte gå och leta fantom-känslor nu i axlarna...
Nä borde sova. Blir nog inget indy imorgon för mig. Köra på lördag?
Mm, grillade kycklingspett. Optimalt till middag. Imorgon blir det att käka fläskfilé :thumbup:
Och söndag grillning igen, gryyymmvve! Nu saknas det bara lite bad..
Kvällspromenad 45-50 min?
Mmm, årets första myggbett. Härligt ;/
Veckans första lätta explosiva pass. Det är skrämmande att jag svettades så mycket som jag gjorde, måndag kommer bli intressant.
Promenad tot 30 min till/från gymmet
Explosiv knäböj
50kg
6x2
Explosiv mark
90kg
5x5
Magmaskin
55kg
8/6
50kg
8
Cablecrunches
40kg
10/10/10
Roddmaskin
2km @ 9min inkl. uppvärmning.
Summa: Lite för dålig explosivitet i böjen, håller mig kvar på 50kg något pass. Marklyften skrapade sönder smalbenen, knän och gjorde låren röda o fina. Tänkte mycket på teknik under båda övningarna. Mage var tungt, fick kämpa en del på crunchs faktiskt. Mycket stretching idag.
Promenad
15 min
Löpträning
4x400m
2x200m
2x100m
Explosiv gymträning
Bänkpress
40kg
5x3
Smalbänk
40kg
3x5
Hopprep
tot 200 hopp á 5 min x 2
Promenad hem inkl. backlöpning
~15 min (världens jobbigaste backe)
Bra träning, kul träning, SVETTIGT!
En notis är att när man springer på löpbanan iklädd svarta shorts och svart craft t-shirt, då blir det ganska varmt. Så ni vet bara.
LadyInsane
2008-05-31, 13:58
En notis är att när man springer på löpbanan iklädd svarta shorts och svart craft t-shirt, då blir det ganska varmt. Så ni vet bara.
Ska du slå robert i bonnbränna-tävling?;)
Ska du slå robert i bonnbränna-tävling?;)
Jag får bonnbränna varje år, hehe. Inte minst av mitt sommarjobb då jag är ute hyffsat mycket, men jag har aldrig fått en såpass extrem. I think? Kompenserade just med att ligga ute i solen i en timme, avslutar det passet med en iskall cola light just nu:thumbup:
Hockeyman
2008-05-31, 16:20
kan du ladda upp några bilder inför beachen 2008 ? :D
kan du ladda upp några bilder inför beachen 2008 ? :D
Egentligen borde jag bli rädd när främmande personer vill se halv(hel?)nakna bilder på mig, men heeey, detta är kolo. Man är gay om man inte frågar.
Faktiskt så kanske jag kan låna en kamera ikväll.. kanske. Min egen är lite paj. Fast jag har inte precis nån "beach"-form, utan en mer.. lagom form :) Inte så cirkulär som rambo, men inte så hård som klo på tävlingsdagen.
Nu ska man iväg och se på indiana jones :thumbup:
Skulle få låna kamera med :)
liten sneak peak. Mer bilder imorgon, får se hur mkt kameran pallar ifs. batteriet är rött. Jag är ganska blek visst, hmm.
Deceiver85
2008-05-31, 21:18
Ajdå, var inte kameran laddad? Aja, något missar man alltid :D
Ajdå, var inte kameran laddad? Aja, något missar man alltid :D
den var på 2, sen råkade jag ta några bilder med blixt, så var den nere på rött :( Nu ska jag vänta tills imorgon, hehe.
formen ser bättre ut än på länge!!
Jävlar vad du har fixat till dig,,börjar ju se rutor ffs!
Grymt!
formen ser bättre ut än på länge!!
thx! Skoj att få höra, speciellt när bilden är tagen sent på kvällen o man är lite extra pluffsig :)
Jävlar vad du har fixat till dig,,börjar ju se rutor ffs!
Grymt!
Optisk illusion ftw ;) Men visst ser det lite bättre ut, tack!
Lite bilder så här på morgonkvisten före frukost, utan pump såklart.
Ser riktigt bra ut, Tjuckot! Nu kan jag inte kalla dig för Tjuckis längre :( Grymma armar + rygg!
Ser riktigt bra ut, Tjuckot! Nu kan jag inte kalla dig för Tjuckis längre :( Grymma armar + rygg!
Tack, haha, nja. Jag vet inte jag, känner mig inte så otjock precis.
Thx, tycker dock att ryggen kommer fram dåligt.. men men.
Eddie Vedder
2008-06-01, 14:23
Ojoj, här har det minst sagt hänt grejer!:thumbup:
Får verkligen gratulera till bra resultat. Har varit lite allmänt dålig på att följa journalerna på sistone, i ditt fall är jag nästan glad för det för det är häftigt att se så tydliga förbättringar.
Dessutom är ju bilderna tagna vis en "objektiv" tidpunkt jämfört med direkt efter ett pass t.ex. Hur har det gått med B-uppsatsen btw? Vad skriver du om och med vem?
Ojoj, här har det minst sagt hänt grejer!:thumbup:
Får verkligen gratulera till bra resultat. Har varit lite allmänt dålig på att följa journalerna på sistone, i ditt fall är jag nästan glad för det för det är häftigt att se så tydliga förbättringar.
Dessutom är ju bilderna tagna vis en "objektiv" tidpunkt jämfört med direkt efter ett pass t.ex. Hur har det gått med B-uppsatsen btw? Vad skriver du om och med vem?
Tack! Kul att höra att folk ser skillnader, jag är nog lite hemmablind personligen.. :em: Du får följa bättre då ;) Jag brukar vara inne och läsa din journal, men är inte världens bästa på att skriva, känns så tråkigt att skriva "bra pass" hela tiden. Så jag skriver om jag har nån fråga eller omd u gjort något helt extravagant :)
Ja, på morgonen är en ganska bra bedömningstidpunkt känns det som. Plus man bär ju på mindre vatten osv vilket inte är helt fel.
Jag skriver med stefan om fysisk aktivitet motverkar ländryggsmärtor. Det går ganska bra, vi har lite småfix kvar som vi ska göra imorgon, sen lämna in före kl 15.
Förövrigt ska det grillas ikväll! Har en hel del härlig mat.. mums!
Du kanske inte är deffad, i ordets rätta bemärkelse, men jag tycker du har fina former på kroppen. Latsen är köttiga som alltid men blir inte tuttarna bättre och bättre också?
Lycka till med plugget. Skippa kolozzeum och se till att göra det bra ;)
Du kanske inte är deffad, i ordets rätta bemärkelse, men jag tycker du har fina former på kroppen. Latsen är köttiga som alltid men blir inte tuttarna bättre och bättre också?
Lycka till med plugget. Skippa kolozzeum och se till att göra det bra ;)
Nej, absolut inte :) Skulle jag aldrig påstå att jag var deffad, hehe. Men tack, det var en schysst komplimang, skojj att höra. Ja, jag vet inte, tror dom ökat lite faktiskt, otroligt med tanke på hur lite jag kunnat träna dom ändå.
Hehe, jadå :D Sista rycket denna veckan fanimej.
LadyInsane
2008-06-01, 21:49
Fan vad ni grillar! Ser gott ut!
Fan vad ni grillar! Ser gott ut!
Grilla är ju livet :) Saknar dock möjlighet till bad :(
mums.. störigt att jag inte kunde joina
mums.. störigt att jag inte kunde joina
Ja, det var synd :( Du missade några intressanta diskusioner.
mystic[-_-]
2008-06-01, 22:00
Ja, det var synd :( Du missade några intressanta diskusioner.
snoppfäktning :hbang:
;3022698']snoppfäktning :hbang:
På högsta nivå, och sen en hel del därtill på lite lägre nivå :D
LadyInsane
2008-06-01, 22:03
;3022698']snoppfäktning :hbang:
Grilla är ju livet :) Saknar dock möjlighet till bad :(
Scary shit...?:D
Deceiver85
2008-06-01, 22:04
Grymt kul idag! :D
Scary shit...?:D
avlägsen koppling, tjena :p
Grymt kul idag! :D
Absolut! Tur ni har mig som drar ihop sånt här ;)
LadyInsane
2008-06-01, 22:58
avlägsen koppling, tjena :p
I'm a perv!
Grillning nästa vecka?*popcorn*
då är jag på!
jag stannar nog i örebro tills 11.. då är de tattoo :D
I'm a perv!
då är jag på!
jag stannar nog i örebro tills 11.. då är de tattoo :D
Inte hos mig iaf, jag är inte i örebro då :)
Otroligt skitpass, avbröt och gick hem. Har ett antal anledningar, men inget jag orkar rabbla upp.
Otroligt skitpass, avbröt och gick hem. Har ett antal anledningar, men inget jag orkar rabbla upp.
Sov, ät, glöm. Sedan på't igen.
Sov, ät, glöm. Sedan på't igen.
Precis så, japp!
__
Inte mkt mer att säga om passet, det stämde inte i kroppen helt enkelt och jag var för en gångs skull inte motiverad. Så jag sket i det. Och förstå hur förenklad den där förklaringen är, hehe.
Kommer lossa av ett fint pass på onsdag igen. Sedan åker jag hem på torsdag kväll och kommer åka ut med familjen & båten hela helgen. Enbart sol, bad och grillning som gäller då.
Nästa vecka kommer jag gå på praktik och det blir nog 2-3 lite mindre pass tänker jag, måste bestämma lite hur jag ska träna, vilket gym osv. Eftersom jag inte är kvar i örebro då.
Deceiver85
2008-06-03, 10:27
That's just a whole lot of BULLSHIT! Who's the emo now?
http://bp2.blogger.com/_eknP-phfkv0/SA7_egY0QvI/AAAAAAAAAos/G2uwO4CqB0g/s320/emo_kids_suck___by_c_t_supahfly.jpg
That's just a whole lot of BULLSHIT! Who's the emo now?
Orka.
Jaha, det var ju moget när man kommer till gymmet kl 17.58.
"Gymmet stängs kl 18.00"
Sug mig jävla skitgym!
Får bli morgonträning imorrn bara för det.
Deceiver85
2008-06-04, 17:48
Ägd två gympass i rad! :D
Ägd två gympass i rad! :D
Ja, det börjar bli irriterande nu. Plus jag har seriöst irriterande ragestickningar. Jaja, får behålla min irritation till imorgon bitti, får se hur det går att pressa då. Jag har iaf ätit lite extra idag så får se hur det går.
Blir träning med mapa imorgon bitti! Kul, lite extra motivation då! :)
LadyInsane
2008-06-04, 18:19
Jaha, det var ju moget när man kommer till gymmet kl 17.58.
"Gymmet stängs kl 18.00"
Sug mig jävla skitgym!
Får bli morgonträning imorrn bara för det.
Fyfan det värsta som finns! Jag hade deppat hela kvällen..:D
Hoppas det går bra imorn:)
Fyfan det värsta som finns! Jag hade deppat hela kvällen..:D
Tur jag inte är riktigt så känslig då ;) Hehe, det gäller att se framåt. Det är mest irriterande, plus jag har jävla ragestickningar.
Jag är vaken! Vart uppe sen 7.20, ska vara på gymmet om en timme. Ska bli härligt, mer motivation idag än igår. Får hoppas man har någon styrka så här tidigt på morgonen bara :)
Förjääävla bra och kul pass! Bästa på länge! Jag och mapa köttade oss genom alla discomuskelgrupper, gjorde filmer osv.
Hantelpressar
31.4kg
7/8/9
Sne hp
26.4kg
8/8/6
Stångcurl-med-rosa-band-med-keps-maxning
20kg
1
Tric. ext
30kg
8/6/5
pushdowns
60kg
8
55kg
8
Fitness-Stångcurl-med-keps
8/8/6
Cablecurl jag-mapa-jag-mapa
20kg
8/8 - kontrollerade
förjävla kul. nu ska jag avlsuta b-uppsatsen sen är det båt som gäller!
btw. mycket filmer idag, mapa skulle klippa ihop och släng in senare idag. Viss mängd extramaterial finns.
B-uppsats kompleterad och inlämmnad! Nu jävlar har jag sommarlov ända tills måndag då jag ska börja min praktik.
__
Hann inte skriva så mycket om passet innan då jag var tvungen att börja med b-uppsatsen. Iaf räknade jag fel första set hantelpressar, så det var ingen fail eller så. Men det tog jag igen, otrolig skillnad i presstyrka mot förra veckan. Det kändes lätt rakt genom, samma med lutande. Ökade ganska fint där med. Triceps var dock ganska slitna, blev för mkt fail på extensions med.
Stångcurls var ganska kul, lekte fitness, hehe. Se filmen som kommer. Cablecurls körde vi mellan varandra utan vila, den aktiva vilan bestod av posering i bakgrunden (vi har 4 min film på den övningen).
Stångcurlsmaxningen med rosa band var grymt seriös, jag var vråltaggad och skrek upp vikten i princip. Nuthin' but a peanut sa jag hotfullt till mapa efteråt.
hc med keps i stångcurls. filmen kommer strax. tuben är seg
jag och tjuckot,
t7Pt0bt4G-s
Deceiver85
2008-06-05, 22:24
Kul med film! Du fuskar med djupet i hantelpressarna (både plana och djupa), vilket är som vanligt ;) Lagom lol-slut
Inget jag skulle kalla överdrivet fusk dock. Filmen var bra mapa! kul pass som fan, hehe. Vill bara förtydliga hur överdriven sista repset på discucurlsen var ;)
nu ska jag sova i 5½ timme, sen upp o åka båt. Känns som jag kommer somna när jag kommmer ombord.
Jonny_88
2008-06-06, 03:54
Haha fint, kul kört! Känner igen låten, trivium, bra låt!
Haha fint, kul kört! Känner igen låten, trivium, bra låt!
Det var ett riktigt kul pass med :)
___
Just hemkommen efter 3 dagar ute på vänern med båten. Vi har åkt i eskader och legat i naturhamnar. Mina dagar har mest sett ut som vakna - bada - frukost - sova - bada-sola bada - äta mat - bada - sola osv osv.. Sjukt skönt och slappt har det varit, samt jag har fått mig en ganska fin bränna. Farsan har även köpt en ny systemkamera som är löjligt grym, så jag ska slänga upp några bilder sen. Det är en otroligt vacker natur i vänern :)
Imorgon börjar praktik, så får jag se hur jag ska träna i veckan.
En liten bild från helgen :)
Deceiver85
2008-06-08, 23:44
Kl. 23:05 ville Jesper inte alls prata i telefon. Då sov han
Kl. 23:05 ville Jesper inte alls prata i telefon. Då sov han
mm, sen vaknade jag en gång varje timme hela natten. Är sjuk nu, feber och skit ;/
Idag jag lyckats käka 2 ggr, båda gångerna var basen fil och corn flakes. Bra matlust man har när man är sjuk =/
Kul med film! starka gossar!!
Har inte läst på ett tag, men ligger du på bulk eller diet nu? Vad är den långsiktiga planen?
Kör på man
Trist med sjukdom.
Skaffa en sån här så slipper du sådant i fortsättningen.
http://www.dawginc.com/starvisor/images/tychemtk.jpg
Osäker på hur skön den är att träna i.
Kul med film! starka gossar!!
Har inte läst på ett tag, men ligger du på bulk eller diet nu? Vad är den långsiktiga planen?
Kör på man
Jag ligger inte på något speciellt faktiskt. Jag äter en ganska kontrollerad kost och tränar på hårt. Långsiktigt vill jag väl lägga mig på en vikt runt 75kg tänker jag. Men det tar jag sen, nu ska jag bli frisk först. Har inga planer förrutom att träna för att det är kul och utvecklas så bra som möjligt.
Kul att du tittar in :)
Trist med sjukdom.
Skaffa en sån här så slipper du sådant i fortsättningen.
http://www.dawginc.com/starvisor/images/tychemtk.jpg
Osäker på hur skön den är att träna i.
Thx, bra tips. Fast då får man ju ingen snygg bränna :( Grymt viktigt vettu.
___
Fått i mig en stor portion mat nu, börjar nästan känna mig mänsklig. Eller så är det de två alvedon som jag tryckte i mig innan.
edit: läser pojken som kallades det av david pelzer nu igen, så egentligen borde jag inte klaga. Ganska skamligt av mig egentligen, men man lever i sin egna lilla värld.
Deceiver85
2008-06-09, 22:32
Bli frisk nu jeppe så kommer du igen på nolltid!
Ja, man får hoppas på det.
__
förövrigt är det så skönt med febersvettningar.. not ;/
Har vaknat minst 3 gånger inatt och igår, det är ändå en förbättring. Jag har sjukt ont i gommen och att svälja är förjävla jobbigt, samt jag har en mer eller mindre konstant huvudvärk som tar kål på mig. Samt skulle jag ha börjat min praktik i måndags på drömarbetsplatsen, men det har jag fått skjuta upp, ska antagligen tvinga mig dit imorgon trots att jag mår som ett mongo och ser ut som en skadeskjuten mås.
Blä.
Nämnde jag att jag är smalfet och äcklig med? eh? eh? Längs med floden, inte över.. eller hur var det?
LadyInsane
2008-06-12, 11:16
Har vaknat minst 3 gånger inatt och igår, det är ändå en förbättring. Jag har sjukt ont i gommen och att svälja är förjävla jobbigt, samt jag har en mer eller mindre konstant huvudvärk som tar kål på mig. Samt skulle jag ha börjat min praktik i måndags på drömarbetsplatsen, men det har jag fått skjuta upp, ska antagligen tvinga mig dit imorgon trots att jag mår som ett mongo och ser ut som en skadeskjuten mås.
Blä.
Nämnde jag att jag är smalfet och äcklig med? eh? eh? Längs med floden, inte över.. eller hur var det?
Fy fan, hoppas verkligen du blir frisk snart. Jag har dödat min hamster förresten, så jag mår lika dåligt som dig :(
EDIT: HAHA :D givetvis är det deceiver85 från LadyInsanes konto som skriver
döda hamstrar ska man itne skoja om :(
__
Friskare nu, inte frisk dock. Men det tar sig, jag tänker att träningen kan dra igång i slutet av nästa vecka med tillfriskning osv inplanerat. Som läget är nu så är det mer halsont även om det blivit mindre, samt att jag snorar mer. Så det är framsteg i sig.
Har ännu inte sovit en hel natt, men det kanske blir inatt? Annars får jag fortsätta med mina 2 timmars tupplurer på eftermiddagarna..
Lite mer positivt är att diverse småskador/ont jag haft verkar ha försvunnit. Ex har jag haft jäkligt ont i min vänstra höftböjare vilket jag inte nämnt, både på träning och vardagsliv, men den verkar mkt bättre nu när jag "vilat" från träningen. Samma med mitt vänsterknä :)
Även gått min första praktikdag, känns verkligen som något jag skulle vilja jobba med, grymt intressant.
kul att du är på bättringsvägen
(och att jag låg på delad 1/2 plats på din journallista :em: *cupid* )
Deceiver85
2008-06-13, 22:14
Hur går det sjuklingen?
Dags att bli frisk! Jag river nog av ett f.d. sjuklingpass på söndag så du får ta dig i kragen nu också! :D
Krya på sig!
gnagaren
2008-06-13, 22:37
Dags att bli frisk! Jag river nog av ett f.d. sjuklingpass på söndag så du får ta dig i kragen nu också! :D
Krya på sig!
+1
Eller jag kanske tar det passet imorgon, fast å andra sidan blir det nog massa öl till matchen och möjligen utgång imorgon... Knepigt....
Juste, BLI FRISK OCH TRÄNA, allting verkade ju gå så bra så jag tycker du ska bli frisk så du kan fortsätta kötta :thumbup:
Hur går det sjuklingen?
Framåt iaf!
Krya på sig!
Thx! Jag ska ta o bli 100% snart så man kan dra igång med allting. Jag ska se till att bli helt frisk innan jag drar igång, annars blir man bara sjuk igen.
+1
Eller jag kanske tar det passet imorgon, fast å andra sidan blir det nog massa öl till matchen och möjligen utgång imorgon... Knepigt....
Juste, BLI FRISK OCH TRÄNA, allting verkade ju gå så bra så jag tycker du ska bli frisk så du kan fortsätta kötta :thumbup:
Hehe, knepigt ;)
Yepp! Som sagt, ska se till o vara 100% innan jag drar igång. Just nu har jag hosta, lite kvar i halsen och småsnorig. Men det är en jävla skillnad dag till dag. I torsdags var jag ganska sjuk fortfarande, men nu är det mkt mkt bättre.
___
Får se hur gymsituationen löser sig. Ena gymmet är rehabinriktat och har även stängt under 4 veckor. Andra gymmet har inte månadskort för tillfället, utan man måste skriva upp sig på 1 lr 2 år (yeah, right) alt. 10-kort för 700 pesetas (yah, right). Så vi ska försöka fixa så man kan få något månadskort där iaf, eftersom det är det "bästa" gymmet i stan.
Annars får jag ta ett annat gym som tydligen är lite mer sletet och.. förslitet. Vet inte om det är hardcore sletet (vilket jag itne tror) eller bara jäkligt skabbigt.
Uppdate på det i veckan.
förövrigt sov jag 7 timmar i sträck inatt! Första gången på en vecka jag sov genom natten utan att vakna 3-4 gånger. Förjävla skönt.
mystic[-_-]
2008-06-14, 15:52
Teh sleeper!
;3044883']Teh sleeper!
FTW! Inatt kanske det blir 8 timmar, vem vet? Fast solen lyser ju in som fan i rummet.. så vem vet.
__
Har slipat lite på nytt schema, och antar jag kommer träna på det pissdyra gymmet. Av div. anledningar kan jag inte köra mitt gamla schema, främst är det måndagen som faller fetbort. Böj går inte, frontböj är lättare att köra här, så det är så det kommer bli. Så ni behöver inte gnälla om det. I övrigt är schemat inte alls klart som ni ser, så kom med feedback.
Gymmet kommer ha stängt fre-sön v27-31, därav dagarna.
Måndag: Ben + Marklyft
tisdag:vila
onsdag Ryggvidd, biceps
torsdag/fredag: Bröst, axlar, triceps
Måndag
Marklyft 2x8 / 3x6 / Upphöjda mark 5x3
Frontböj 4x6
Utfall i smith 3x8 / 2x8/10
Stela mark m. hantlar 2x10
Onsdag
Chins 4x8
Stångrodd 4x10
Omv. latsdrag 2x8
Stångcurl 3x8
Hammer/cobracurl 2x8
Fredag/torsdag
Plana hantelpressar 3x8
Lutande hantelpressar 3x8
Militär i smith 2x10
Sidolyft 2x12
Triceps extension med stång 3x8
Rullade triceps hantel timmes favoritövning 2x8
ser bra ut, rätt likt ditt förra schema?, men hur kommer de sig att front går? men inte bakböj? frivänder du upp stången?
ser bra ut, rätt likt ditt förra schema?, men hur kommer de sig att front går? men inte bakböj? frivänder du upp stången?
Yepp, jag gillade förra schemat och slutar inte med det pga något annat än att det inte skulle gå att köra det i åmål pga diverse anledningar. Så det är en del komponenter därifrån.
Skulle vilja ha lite åsikter om de övningar / reps / set som är lite osäkra om någon känner sig manad.
Det är en lös bänkställning så att säga, och front går bra, inte böj. Av erfarenhet, så inga böj på länge nu. Till övriga så vore det bra om detta bara kunde accepteras, för så är det :)
Deceiver85
2008-06-14, 22:15
Färre reps på stångrodden, kör 6-8 reps (helst 6) så är jag nöjd. Sen skulle jag köra 3 set sidolyft, lite färre reps. Annars gött schema
Färre reps på stångrodden, kör 6-8 reps (helst 6) så är jag nöjd. Sen skulle jag köra 3 set sidolyft, lite färre reps. Annars gött schema
Inte 6 reps, möjligtvis 8. Nja, vill ha lite set på axlarna. Tidigare har jag inte ens kört dom, så 4 set nu känns lagom. 12 reps sidolyft är för att hålla det lätt, strikt och fokuserat. Börjar sänka reps när jag kommit igång med det ett tag igen.
Tankar om marklyft / benträning någon?
Deceiver85
2008-06-15, 13:50
Inte 6 reps, möjligtvis 8. Nja, vill ha lite set på axlarna. Tidigare har jag inte ens kört dom, så 4 set nu känns lagom. 12 reps sidolyft är för att hålla det lätt, strikt och fokuserat. Börjar sänka reps när jag kommit igång med det ett tag igen.
Tankar om marklyft / benträning någon?
Sidolyft och utsida axlar kan väl inte vara några problem att köra fler set på, det har väl varit framsida som krånglat för dig?
Marklyft och Ryggpasset ser okej ut. Jag förstår att det inte finns så stora möjligheter på ditt gym, men stela mark efter marklyft och frontböj tror jag kan bli lite väl mastigt. Jag har hört gott om lårcurl med hantel, kanske pröva den?
ramagoen
2008-06-15, 14:00
lägre reps på marklyften
Brooklyn
2008-06-15, 14:07
sluta vara sjuk soetnos :/
Benövningar som är riktigt goa:
Fria utfall med hantlar eller stång. Ger balansträning också, börja lätt och kör väldigt kontrollerat.
Frontböj. Den är för härlig helt enkelt :D. OL-grepp, alltid.
Raka marklyft med stång. Ger möjligheter till större vikter.
Lårcurl. För att träna korta huvudet på hamstring, en kompletteringsövning alltså.
Benpress. Teh pümpövning.
Jag skulle säga rotera maklyft/frontböj beroende på vilken som har prioritering att det ska ökas i.
Sidolyft och utsida axlar kan väl inte vara några problem att köra fler set på, det har väl varit framsida som krånglat för dig?
Marklyft och Ryggpasset ser okej ut. Jag förstår att det inte finns så stora möjligheter på ditt gym, men stela mark efter marklyft och frontböj tror jag kan bli lite väl mastigt. Jag har hört gott om lårcurl med hantel, kanske pröva den?
Nej, men jag ska börja såhär ändå. Så blir det mer set senare. Jag är van vid mastiga benpass, så lite stela mark är inga problem. Då är det fan värre med 3x10 i benpressen som jag körde innan. Nope, de har silverhantlar till 10kg sen är det "powerblocks", och de är nog hyffsat svåra att göra den övningen med.
lägre reps på marklyften
Funderar lite på det faktiskt. 5x3 kanske är ett alternativ, får se.
sluta vara sjuk soetnos :/
Jobbar på det! Hoppas träna typ.. onsdag?
Benövningar som är riktigt goa:
Fria utfall med hantlar eller stång. Ger balansträning också, börja lätt och kör väldigt kontrollerat.
Frontböj. Den är för härlig helt enkelt :D. OL-grepp, alltid.
Raka marklyft med stång. Ger möjligheter till större vikter.
Lårcurl. För att träna korta huvudet på hamstring, en kompletteringsövning alltså.
Benpress. Teh pümpövning.
Jag skulle säga rotera maklyft/frontböj beroende på vilken som har prioritering att det ska ökas i.
Utfall får bli i smith har jag tänkt mig. Stång blir förjävla krångligt.. utrymmesfråga. Funderar dock på om den inaktiva benet ska vara i backen eller vila på en bänk, har inte så stor erfarenhet av utfall faktiskt.
Frontböj ligger i schemat som du ser, dock krossat grepp. Funderade på lårcurl, men bestämde mig för stela mark ist för att få en tyngre övning. Benpressen de har är nån jävla sittande skit med vippbräda som man börjar i bottenläget på = inte en chans.
___
Kul med lite mer input från folk! Tog faktiskt en 30 minuters promenad nu nyss, ganska lugnt, hehe. Nu är jag trött :D
utfall och enbens böj är inte samma sak. har du benet på bänk blir de "one legged squat"
+1 på rama
jag fattar fortfarande inte varför front går, men bak inte går ^^
utfall och enbens böj är inte samma sak. har du benet på bänk blir de "one legged squat"
+1 på rama
jag fattar fortfarande inte varför front går, men bak inte går ^^
Ja, det är ju sant. Fuck bänken då. Yes, funderar på vad för variation av lågreps jag ska köra. Förövrigt snackar vi parkettgolv med två gummimattor över :D
Men det har med höjd, ställningen och lite sånt. Knäböj är sjukt obekvämt att köra där, men front går lättare helt enkelt. Tro mig när jag säger att gymmet är ganska.. minimalistiskt.
Lårcurl är komplettering! Kör man stela mark så tränar man långa huvudet, korta huvudet behöver kompletteringsträning ibland.
OL-fattning på frontböj!! Så förbannat mycket bättre och stabilare. DO IT!
Måndag: Ben + Marklyft 13 set.
tisdag:vila
onsdag Bröst 6 set, axlar 4 set, triceps 5 set.
torsdag/fredag: Ryggvidd 10 set, biceps 5 set.
Måndag-Mark, ben
Marklyft 5x3
Frontböj 4x6
Utfall i smith 2x8
Stela mark m. hantlar 2x10
Onsdag-Bröst, axlar, triceps
Plana hantelpressar 3x8
Lutande hantelpressar 3x8
Militär i smith 2x10
Sidolyft 2x12
Triceps extension med stång 3x8
Rullade triceps hantel timmes favoritövning 2x8
Fredag/torsdag-Rygg, biceps, underarmar
Chins 4x8
Stångrodd 4x10
Omv. latsdrag 2x8
Stångcurl 3x8
Hammercurl 2x8
Förändringar:
Bytt plats på onsdag och tors/fre passet
Bestämt marklyft
ändrat stångroddset/reps
bestämt mig för hammercurl
bestämt mig för utfall i smith
Mer åsikter? Kan ju lova att jag tänker ha en chilldag på jobbet @ måndagarna. Äger att vara sin egen chef, hehe.
tigerofsweden
2008-06-15, 15:58
O fi fan, krävs en rejäl man för o köra mark och ben på samma dag :thumbup:
Lårcurl är komplettering! Kör man stela mark så tränar man långa huvudet, korta huvudet behöver kompletteringsträning ibland.
OL-fattning på frontböj!! Så förbannat mycket bättre och stabilare. DO IT!
Tror inte mina ben kommer vara så sugna på någon komplettering ;) Jag gillar inte ol-fattning, been there, done that. Aldrig riktigt gillat på när vikterna blir högre, än så länge funkar korsat ganska bra.
O fi fan, krävs en rejäl man för o köra mark och ben på samma dag :thumbup:
mitt förra måndagspass var mycket värre
Knäböj 5x5
upphöjda marklyft 5x3
latsdrag 3x8
benpress 3x10
Det var ganska jobbigt
Tror inte mina ben kommer vara så sugna på någon komplettering ;) Jag gillar inte ol-fattning, been there, done that. Aldrig riktigt gillat på när vikterna blir högre, än så länge funkar korsat ganska bra.
:smash: Kompletteringen är så att du inte får obalans i hamstring och får saker som går av.
Min personliga uppfattning efter att också ha prövat båda fattningar är att OL är bra mycket bättre på högre vikter. Vikten ligger fint på axelkuddarna och fingrarna stabiliserar lite smått. Dessutom får jag en bra mycket bättre utgångspunkt i min påtvingade upprätta hållning med OL. "Bodybuilderfattning" får mig att krumma ihop eftersom armarna åker fram och bröstet åker ihop.
tigerofsweden
2008-06-15, 16:04
mitt förra måndagspass var mycket värre
Knäböj 5x5
upphöjda marklyft 5x3
latsdrag 3x8
benpress 3x10
Det var ganska jobbigt
Jo såna pass suger musten även ur den största krigaren, gäller o va rejält utvilad och laddad, går ju inte o komma med tömda glykogendepåer och 4h's sömn :Virro
:smash: Kompletteringen är så att du inte får obalans i hamstring och får saker som går av.
Min personliga uppfattning efter att också ha prövat båda fattningar är att OL är bra mycket bättre på högre vikter. Vikten ligger fint på axelkuddarna och fingrarna stabiliserar lite smått. Dessutom får jag en bra mycket bättre utgångspunkt i min påtvingade upprätta hållning med OL. "Bodybuilderfattning" får mig att krumma ihop eftersom armarna åker fram och bröstet åker ihop.
Ja, men jag känner inte att jag behöver den kompleteringsträningen just nu. Hamstrings är den muskeldel jag aldrig haft problem med, men får jag problem så är det något jag ska undersöka :)
Japp! Och jag upplever att jag inte kan köra en frontböj när vikterna kommer upp på arbetsvikter när jag kör OL grepp. Körde frontböjar m. korsat på 70kg under uppsyn av sverker och klo för ett tag sen och fick godkänt med beröm, så det tar jag som ett betyg på att jag kan fortsätta med det :)
Jo såna pass suger musten även ur den största krigaren, gäller o va rejält utvilad och laddad, går ju inte o komma med tömda glykogendepåer och 4h's sömn :Virro
Ja fy fan.. jag var stendöd hela dagen efter när jag körde dom passen. Man måste vara helfokuserad och hela köret på dom passen. hoho. Ja, det var härliga grejjer det.
Men... Men.. OL.. :( *cry*
Ålrajt min vän, så länge det funkar för dig! Btw, problem med hamstring kommer som ett knäppande och inte ett knarrande, om du förstår metaforen :D.
Hålla sig frisk och skadefri nu!
Vet inte vad du tycker om din balans mellan framsida och baksida axlar. I ditt nya schema blir det 8 set pressar och det är ganska mycket om man jämför med träningen baksidan får. Tycker du kan brassa på med ett set till på både stela mark och utfallen. När man bara kör ben en gång i veckan ska det kännas!
Ser ut som något jag kunde köra annars.
Men... Men.. OL.. :( *cry*
Ålrajt min vän, så länge det funkar för dig! Btw, problem med hamstring kommer som ett knäppande och inte ett knarrande, om du förstår metaforen :D.
Hålla sig frisk och skadefri nu!
Smal mark funkar för vissa, sumomark funkar för andra. Samma sak här. :)
Ja, ska försöka med båda delarna :)
Vet inte vad du tycker om din balans mellan framsida och baksida axlar. I ditt nya schema blir det 8 set pressar och det är ganska mycket om man jämför med träningen baksidan får. Tycker du kan brassa på med ett set till på både stela mark och utfallen. När man bara kör ben en gång i veckan ska det kännas!
Ser ut som något jag kunde köra annars.
Jag förstår vad du menar. Å andra sidan blir det 5 set mark, 4 set stångroddar som kommer ta på baksida med. Hmm, får fundera på den där. Har inte kört baksida på ett tag och det har funkat ganska bra, kan tänka mig att slänga in 2x8 valfri hantelövning någon dag. Möjl. ryggdagen då.
Jag tror faktiskt jag kommer vara lagom död efter den träningen faktiskt :D Men jag får utvärdera när jag dragit igång med träningen. Utfall är helt nytt för mig och stela mark är nygammalt. Så vet inte om jag behöver så mkt mer. Men jag får se hur det känns väl på gymmet.
Kul att du skulle kunna tänka dig att köra det :)
gnagaren
2008-06-15, 17:43
Hade du någon film eller, blev ju nästan glad när jag trodde att du kunde hjälpa mig :/
Hade du någon film eller, blev ju nästan glad när jag trodde att du kunde hjälpa mig :/
jag la ju in den i din journal? =p
gnagaren
2008-06-15, 18:40
jag la ju in den i din journal? =p
Jaha... Har fortfarande inte tittar där än, kanske borde göra det :smash:
Månadskort 570:- *YEY*
Känns bra att jag betalar 655kr för halvårskort i örebro. Men men, jag är van vid priserna. Bara jag får träna så.
jag är något förjävla träningsugen nu alltså. På onsdag blir det att dra igång igen, äta normalt, träna hårt, köra skiten ur sig osv. Jag behöver något att sysselsätta mig med, så stenhård träning borde ju passa ganska bra, eller hur?
Brooklyn
2008-06-16, 17:52
absolut käre vän.
absolut käre vän.
Tycker det fan.
Förövrigt har jag köpt nya jeansshorts, jag ska köra hantelcurl istället för stångcurl och jag läser american psycho för 4e gången och tycker fortfarande att den är bra. Vet inte om det är bra eller dåligt med tanke på bokens innehåll.
Brooklyn
2008-06-16, 18:01
Tycker det fan.
Förövrigt har jag köpt nya jeansshorts, jag ska köra hantelcurl istället för stångcurl och jag läser american psycho för 4e gången och tycker fortfarande att den är bra. Vet inte om det är bra eller dåligt med tanke på bokens innehåll.
det som inte är bra är jeansshortsen :D
det som inte är bra är jeansshortsen :D
Snygga juuh, trekvartsgrejjer. Inte mobba :(
Bateman stötte nyss på luffaren och hans gizmo, det är ett bra stycke i boken.
Brooklyn
2008-06-16, 18:22
jag läser aldrig böcker :( kan inte finna ro, något tips?
jag läser aldrig böcker :( kan inte finna ro, något tips?
Böcker är det bästa som finns på sommaren. Jag läser otroligt mycket mer på under denna perioden på året än någon annan. Hitta en lugn plats, ta det soft och läs kravlöst. Se till så du inte har tv eller något som stör dig.
Eller ville du ha boktips? =p
Låter som att du kommer ha en rätt sjysst sommar! Träning, käk och böcker. Bra skit! :cool:
Låter som att du kommer ha en rätt sjysst sommar! Träning, käk och böcker. Bra skit! :cool:
Yeepp, blir finfint! Sommarjobbet är fysiskt beroende på vad jag ska göra för dagegn. Vissa dagar sitter jag bara på arslet konstant, medans andra promenerar jag ganska mycket och andra saker. Förra året läste jag ut 9 böcker på 4 veckor när jag sommarjobbade.
Bara en timme på praktiken imorgon, sen har jag inget mer. Kanske till västkusten på midsommar och nästa vecka kommer en tjejkompis från örebro på besök. Ser bra ut!
Nu börjar kosten bli lite mer normaliserad igen. Imorgon kommer jag äta som jag brukar. Ligger ganska lågt fortfarande, men är väldigt inaktiv så.
Idag blev det en härlig middag bestående av:
50g makaroner
170g kyckling
wokgrönsaker
kall sås på
lättkesella 70g
Pesto 15g
Äntligen tränat! Kändes helt ok ändå, ganska bra tempo för att vara första passet. Det tog runt 60-70 minuter. Inga vikter att tala om, men det var ju väntat. Det kändes bättre i kroppen än vad jag trodde det skulle kännas.
Funderar dock på att byta ut extensions mot smalbänk då jag måste köra dom med EZ stång, och vettifan om jag gillar det. Det som talar emot är att det skulle bli för mycket pressar.. men ja. Kan inte köra med den vanliga stången som finns, inget utrymme.
Lite drygt att vikterna på powerblocksen/hantlarna är i pounds, men man vänjer sig väl. F.ö så har jag väl ett mindre mål att ta mig upp och köra reps på 38-40kg i hantelpressarna nu i sommar. Så jävla skamligt att jag inte gjort det ännu.
Skriver inte upp vikterna, ingen mening.
Hantelpressar
3 set
Lutande hantelpressar
3 set
Militärpressar
2 set
Sidolyft
2 set
Triceps extensions smalt grepp ez-stång
3 set
Rullande triceps ext.
2 set
Deceiver85
2008-06-18, 17:15
Skriver inte upp vikterna, ingen mening.
Det är lugnt, jag fixar det åt dig och klistrar in det du skrev till mig på msn :thumbup:
Tjuckot säger:
Hantelpressar
3x6 @ 50kg - Strikta med lite forced på sista
Lutande hantelpressar
3x8 @ 42,5kg - ny teknik, så lite lättare
Militärpressar
2x10 @ 65kg - Hyfsat strikt
Sidolyft
2x12 @ 20kg - Superstrikta
Triceps extensions smalt grepp ez-stång
3x10 @ 55kg - Lättare för pump
Rullande triceps ext.
2x20 @ 25kg - Gryyyyym pump
....
....
....
Skämt åsido, jävligt kul att du kan köra igen! *flex*
Det är ju så jävla obv. fake. Jag heter inte tjuckot på msn.
:D
Ja, det är riktigt skönt. Sån jävla härlig känsla man fick i överkroppen, mmmm, me like. Nästa vecka ökar jag vikter i pressarna iaf, och då ska jag veta hur mycket x antal pound är i kg.
Ska nog köpa några/någon craft-tröja imorgon som jag kan träna i. Går inte att köra intensivt i bommulslinne på det gymmet.
Deceiver85
2008-06-18, 17:32
Men vikterna stämmer väl? ;)
Men vikterna stämmer väl? ;)
Lite i underkant.
Blir lite rygg o biceps senare idag. Blir nog ett ganska lugnt pass dock, dels för att bana in vikter osv, sen för att jag har varit igång hela jävla dagen med att springa i affärer, lasta in o ut i bil och båt eftersom föräldrarna åker ut på sin semester idag. Så jag är ganska trött just nu.
Jag hade förträngt hur jävla kvavt det kan bli inne på det här gymmet. Svettades floder. Om vi säger så här, det märks att jag varit sjuk samt inte kört någon form av roddar på ett bra tag. Men passet får godkänt ändå. Bävar lite inför benpasset på måndag, kommer få gå ut o ta luft ibland.
Chins
BW
8/8/8/7
Stångrodd
80kg
8/8/8
Omvända latsdrag
65kg
8/6
Hantelcurl
15.9kg
8/8/8
Hammercurl
13.6kg
8/8
Situps
20/20
Bra tempo, passet klart på 55 minuter. Chinsen gick på 5-7 minuter tror jag. slängde in 2 set mage på slutet, efter första setet så spände jag magen lite när jag satt upp, vilket resulterade i omedelbar kramp. Oerhört roligt, heh.
känslan är inte riktigt där ännu, men den sitter nästa vecka räknar jag med.
Verkar inte bli något midsommarfirande i smögen/kungshamn. Förjäkla trist.
thatkrillesshow
2008-06-19, 18:21
Har tittat in här ett tag nu. Dags att säga hej, så... hej!:)
Inget fel på roddarna! Speciellt efter sjukdom;) Fortsätt köra hårt:thumbup:
fina roddar :)
thx soetis =)
Har tittat in här ett tag nu. Dags att säga hej, så... hej!:)
Inget fel på roddarna! Speciellt efter sjukdom;) Fortsätt köra hårt:thumbup:
Jasså? kul! Då får du se till att skriva mer :) Alltid härligt med mer folk.. är det någon mer som spionerar på mig? =D
Ja, de får väl duga.. men ganska kassa för o vara mig. Men inget bälte idag heller. Har gjort 4x10 på 90kg innan, men dit kommer man igen. Har ju satsat mkt på markstyrkan nu.
förövrigt är jag helt jävla inmobiliserad i bröst/axlar o triceps. Jag ville knappt köra chins, heh. Sån sjuk träningsvärk, men men.. gick ju bra. Fast får nog sova på rygg, palla mage o behöva sträcka ut armarna ;/
mystic[-_-]
2008-06-19, 19:41
gött pass ;D
;3053693']gött pass ;D
Man försöker!
__
Har fin träningsvärk idag, mest i biceps faktiskt. Kommer åka till smögen iaf, så det blir nog fint midsommarfirande!
Opti midsommar
Öl, grillning, tältning, sönderskriken hals, 2 timmars sömn, bra klubb, het tjej.
Min frukost bestod av 1l juice, 0.5l yoghurt, 1 baguett och en proteindrink. Lunch var kebabpizza. Imorgon har jag vilodag, hehe. Ibland får man gå lite utanför de normala ramarna :)
Kommer vila mig lite nu tänker jag, nästa träning blir nog på onsdag kanske. Sleten kropp, sleten hals, bäst att ta det lugnt :)
Jag hoppas jag ska kunna köra på onsdag. Ganska stor skillnad idag mot igår, nu har jag mest rethosta kvar som irriterar mig. Igår var det lite ont i halsen osv, men det är väck idag. Så.. snart ska man väl kunna börja träna som vettigt folk igen. Jag vill kunna komma igång med min intervallträning och styrketräningen så snart som möjligt, känner mig så förbannat otränad och det tar livet av mig fan.
Ser fram emot att läsa om nya hissnande träningsupplevelser!
Ser fram emot att läsa om nya hissnande träningsupplevelser!
Det kommer, det lovar jag!
Kommer dra ett ganska lätt benpass imorgon bitti tror jag. Känner mig frisk och bra, samt jag avlider av abstinens snart. Så ett litet lätt pass enligt schemat men med hyffsat lätta vikter. Nästa vecka ska jag kötta. Har planer på eftermiddagen så kan inte träna då.
Yess anledning till att öka kolhydraterna till maten nu :D Mitt kcal intag har varit väldigt lågt ett tag nu, så räknar med att ha tappat en del styrka pga det. Men jag börjar bli van. Nu kan jag äntligen komma igång och träna som normalt.. ÄNTLIGEN!
Opti midsommar
sönderskriken hals
:laugh:
Du verkar haft kul, snokade lite på bdb :thumbup:
För övrigt så fortsätter du att radda upp bra pass...
Du motiverar mig verkligen att bli bättre när det gäller chins!
Kul vart de :)
Chins, jah, kul man kan motivera. Mina senaste var ganska kassa dock, enligt mig. Har vart lite mkt sjukdom och sådant på sistonde, men nu ska det som sagt bli ändring :)
Deceiver85
2008-06-23, 21:49
Kul vart de :)
Chins, jah, kul man kan motivera. Mina senaste var ganska kassa dock, enligt mig. Har vart lite mkt sjukdom och sådant på sistonde, men nu ska det som sagt bli ändring :)
Det hoppas vi alla på, det har inte varit många godkända pass för dig nu på sistone...skärpning!
Det hoppas vi alla på, det har inte varit många godkända pass för dig nu på sistone...skärpning!
konstigt :p
Blev ett pass efter frukost. Skriver inte vikter för de är väldigt mkt sänkta. Jag är ovan vid marklyft och benträningen då jag missat 2-3 pass. Kommer öka vikterna med alltifrån 0 - 20kg nästa pass antagligen. Då kommer jag INTE träna på morgonen, samt jag kommer äta som jag brukar. Vilket jag inte gjort den senaste tiden. Allmänt segt idag måste jag säga, dock så darrar benen fortfarande.. tecken på hur länge man vart borta.
Marklyft
5x3
Frontböj
4x6
Utfall i smith
2x8
Stela mark
2x10
Situps
2x20
och nu har jag träningsvärk i benen. Härligt.
och nu har jag träningsvärk i benen. Härligt.
ajajajajjjjj *cry*
Bra pass idag, styrkan är nästan tillbaka nu. Bra pump i spegeln.
Hantelpressar
3 set
Lutande hantelpressar
3 set
Militärpress
2 set
Sidolyft
2 set
Smalbänk
3 set
Rullande tric. ext.
2 set
thatkrillesshow
2008-06-25, 18:45
Fortfarande dålig styrka? När räknar du med att va tillbaka på gamla vikter?:)
Fortfarande dålig styrka? När räknar du med att va tillbaka på gamla vikter?:)
Styrkan är jämnt dålig. Oavsett form. Nästa vecka bör bröst vara tillbaka på normal styrka iaf. Mark o sånt behöver en till vecka på sig.
Nytrimmad skalle, ska köra ett pass idag igen men nu med brorsan som är frisk. ska nog bli ganska kul, kanske tom redovisar vikterna? w00t! Förövrigt är jag stel i de flesta muskelgrupperna nu, sån jävla träningsvärk. Och benen gör fanimej mer ont.
Bra pass med brorsan idag! Kändes riktigt kul och styrkan var ganska ok, en bit kvar i stångroddarna dock, men de får godkänt eftersom jag inte använde "curlgrepp" som jag gjort i typ 2 år. Bytte omv. latsdrag mot hantelrodd, vilket var mycket roligare.
Bra tempo, ökade i allting, nästa vecka blir det högre vikter i allt. Hade fiina blodådror i pannan, tröööcck!
Chins
BW
8/8/8/8
Stångrodd
90kg
8/8/8
Hantelrodd
80 pound
10/10
Hantelcurl
15.9kg
8/8/8
Hammercurl
13.6kg
8/8
Hängande benlyft
15/15
Fint pass med fina övningar.
Deceiver85
2008-06-27, 12:59
Bra stångroddar, 90kg utan curlgrepp är respektabelt!
thatkrillesshow
2008-06-27, 13:52
90 kg stångrodd är starkt:thumbup:
Deceiver85
2008-06-29, 12:14
90kg är starkt, men 120kg är stråt vassare ;)
tack tack alla :))
Jag är fortfarande hostig och slemmig i halsen, vilket irriterar mig något enormt. I fredags hade jag till och med hyffsat ont i halsen. Blir nog tvingad att vila några dagar extra nu, är trött på att inte vara 100%.
Har förövrigt haft en riktigt bra helg med kompisbesök från örebro, grillning, minigolf, fika, grillfest och gamla vänner som man inte sett på länge.
Nu ska jag ut i solen och fortsätta läsa min robert ludlum bok.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.