handdator

Visa fullständig version : Protein till gröt?

Mac
2004-09-12, 09:08
Säg att ni äter Gröt till frukost vad har ni då för PROTEIN till?

själv så har jag kört på ca 100g keso en tid nu. ;)

King Grub
2004-09-12, 09:14
Ägg, kött, fisk, fågel, skaldjur, mjukost, proteinpulver. Dock ej samtidigt i en enda häxblandning.

Mac
2004-09-12, 09:29
hur nyttigt är det med ca 100g keso till då? för de ä ju en bra proteinkälla.....keso är väl inte för fett bara 4% eller valio0,1 eller va den ligger på bättre?

hur många ägg skulle behövas äta för att komma upp i rätt proteinmängd och utan att de blir för fett för frukosten?

kaffe är det bäst att dricka på morgonen..eller vilken tid på dagen är sämst?

King Grub
2004-09-12, 09:33
Varför fråga andra? Du väljer väl vilken proteinkälla du vill? :) Skinka är inte bättre än kyckling är inte bättre än kalkon är inte bättre än tonfisk, osv - det är inga signifikanta skillnader.

Hur mycket fett ett ägg innehåller beror på dess storlek. Kolla i Livsmedelsverkets tabeller och använd matvåg om du måste veta exakt.

En någorlunda fettsnål frukost är bäst, men det är ingen jakt på varje gram. Något gram hit, något gram dit - det spelar ingen avgörande roll på din hälsa och dina träningsresultat. ;)

Vill du vara 100% heloptimal får du helt enkelt välja ett riktigt magert eller fettfritt alternativ.

Mac
2004-09-12, 09:51
kaffe är det bäst att dricka på morgonen..eller vilken tid på dagen är sämst?

2 - Tonfisk i vatten på burk...kan man äta typ 1 sån burk/dag utan att få några några negativa hälsoeffekter? typ kolesterol osv

King Grub
2004-09-12, 09:52
kaffe är det bäst att dricka på morgonen..

När är det bäst att försämra insulinkänsligheten? :D Aldrig.

Det är bäst när du känner att du behöver lite extra skärpa och en boost. I samband med idrottslig aktivitet är ju en klassiker.

Eller så dricker du kaffe när du vill ha kaffe...

Johan
2004-09-12, 11:00
Själv brukar jag göra en omelett av 2 ägg och hackad skinka.
Sveper en vassledrink innan frukost också.
Orkar jag så blir det en liten skål yoghurt.
Det brukar räcka för mig.