Visa fullständig version : Många som har problem att få fram mag musklerna?
Mccartney
2004-07-30, 12:40
Har varit inne och tittat på medlemsbilderna och för mig verka det som många inte har synliga magmuskler....är det medvetet eller tränar ni inte dem.
Jag menar inte detta som någon kritik utan ingår det i styrketräningen att ibland måste man har så mycket fett att magmusklerna inte syns?
jepp, här verkar det som att definition kommer i andra hand, först och främst skall det byggas muskler.
Vissa av oss orkar inte slösa så pass mycket energi som krävs för att rutorna ska bli synliga och nöjer oss i stället med att inte bli för feta.
Mccartney
2004-07-30, 12:45
jag är sådan att jag alltid håller koll så att magmusklerna syns...
Arne Persson
2004-07-30, 12:46
Det krävs även viss teknik för att framhäva magmusklerna maximalt. Jag brukar hjälpa tävlande att "hitta" bl.a sina magmuskler.
Mccartney
2004-07-30, 12:48
Men man kan väl få fram dem så det alltid syns
Originally posted by Avesta
jepp, här verkar det som att definition kommer i andra hand, först och främst skall det byggas muskler.
Vem fan bryr sig om definition :D
Im looking forward to my offseason, when i can eat whatever i want. Okay, i will still take walks...i will walk to the Mcdonalds, and I will walk to Wendys...thats about it!" Lee priest
http://w1.470.telia.com/~u47020891/bilder4/priest011.jpg
Det räcker att vara deffad några månader om året.. resten ska det byggas på och jag personligen har svårt att bygga och orka med om jag inte äter så jag får lite fett.. Tror det är jävligt personligt.
King Grub
2004-07-30, 12:51
Originally posted by Mccartney
är det medvetet eller tränar ni inte dem.
Det har inte alltför mycket med träningen att göra. Om det inte är "push-aways" från middagsbordet man gör. :D
Gå ut i gymnasie/högstadierna runt om i sverige.. där finns det små jävla sprättiga saker med jättetydliga magrutor.. endast pga av fett %. De enda de tränar är att springa ute o jaga brudar på helgerna och dricka folk öl :hbang:
ps. jag har 1 gigantisk ruta.. :angel:
Jag är ganska nöjd med mina rutor, men jag tycker fortfarande "fläsket" hänger över byxkanten lite om jag sitter ner och har skärp eller "tajta" shorts, men jag jobbar på att sänka bf% så förhoppningsvis blir det bättre framöver.
Och jag tycker ändå inte jag är nån "liten jävlig sprätt" för jag väger ändå 84 kg, 185 cm. Även om det kanske inte säger så mycket om min muskelmassa.
lyckegard
2004-07-30, 13:09
Originally posted by Johan
Jag är ganska nöjd med mina rutor, men jag tycker fortfarande "fläsket" hänger över byxkanten lite om jag sitter ner och har skärp eller "tajta" shorts, men jag jobbar på att sänka bf% så förhoppningsvis blir det bättre framöver.
Och jag tycker ändå inte jag är nån "liten jävlig sprätt" för jag väger ändå 84 kg, 185 cm. Även om det kanske inte säger så mycket om min muskelmassa. Jag kollade på bilden istället.
man behöver ju inte gå runt året om o va super deffad så att magmusklerna syns, ser ingen mening med o vara super deffad under vinter tiden för det är ändå ingen som ser mina rutor då. Men under sommaren så brukar rutorna titta fram. Många tycker att dom som styrketränar ska ha rutorn, men så länge man mår bra o tycker det är kul mde träning så spelar det väl mindre roll ifall dom syns elelr inte, dom finns trots allt under fett lagret :P
Beror väl också på vad man har för mål med träningen.
Även om man satsar på att bygga upp en stor muskelös kropp så kan det vara kul att samtidigt vara vältränad, rippad, även om resultaten inte kommer lika snabbt.
Jag har aldrig bulkat upp mig för att öka i muskelmassa, utan håller min diet ganska sträng och ökar sakta men säkert, på så sätt slipper jag genomgå en alltför smärtsam deff.
Därför kan jag ha en vältränad kropp med "sexpackat" året om och ändå växa.
OBS. Jag vill inte skapa nån diskussion eller kritisera nån annan, ville bara förklara hur jag kör mitt race.
Det är just det jag vill veta, går det verkligen att "behålla" rutorna synliga och samtidigt bygga på muskelmassa? Om man kör HIIT efter styrkepassen 3-4gånger i veckan? Eller är det i princip omöjligt o ha rutorna synliga och samtidigt bygga någorlunda stor muskelmassa samtidigt?
MVH BO-RIS the spink-IS
Det borde funka att köra enligt ABCDE-principen att bulka 2 veckor och deffa 2 veckor. Man behöver inte så mycket under/över kaloriebehovet som de säger att man ska utan bara köra normal bulk/deff.
Originally posted by MrBoris
Det är just det jag vill veta, går det verkligen att "behålla" rutorna synliga och samtidigt bygga på muskelmassa? Om man kör HIIT efter styrkepassen 3-4gånger i veckan? Eller är det i princip omöjligt o ha rutorna synliga och samtidigt bygga någorlunda stor muskelmassa samtidigt?
MVH BO-RIS the spink-IS
Jag tror det går, men ju mer vältränad du blir, desto svårare blir det. Så har jag upplevt det iallafall.
I våras när jag inte var så rippad, men ändå hade rutor när jag spände magmusklerna, då upplevde jag ökningen rätt snabbt av muskelmassa, samtidigt som jag förlorade fett, fick en mer definerad kropp med mer muskler. Men nu märker jag att det går lite trögare, därför ska jag börja finslipa kosten nu, för att kunna fortsätta bygga muskler.
Marginalerna krymper ju lägre bf% man har.
Jag kan pm:a före/efter bild om du vill se resultat.
Fatalist
2004-07-30, 17:34
MVH BO-RIS the spink-IS
Istället för att köra HIIT kan du sänka kostintaget om det bara är fett du är ute efter att bli av med :rolleyes:
Köttbullen
2004-07-30, 17:45
Vikket snack om deffa , träna ordentligt , få först rutor.
När du fått rutor dem står ut , fast ni har lite fett.
:kickass:
Justjävlar måste man skaffa rutor först oxå? :(
Jag vill gärna se din efter o förebild
Originally posted by Fatalist
Istället för att köra HIIT kan du sänka kostintaget om det bara är fett du är ute efter att bli av med :rolleyes:
Jag vill inte bli av med fett utan bara bygga på mig muskler utan att LÄGGA på mig fett.. det var just det som var min fråga från början
Originally posted by King Grub
Det har inte alltför mycket med träningen att göra. Om det inte är "push-aways" från middagsbordet man gör. :D
Hahaha. You made my day! :laugh:
Jag vill inte bli av med fett utan bara bygga på mig muskler utan att LÄGGA på mig fett.. det var just det som var min fråga från början
Isåfall får du bygga muskler väldigt långsamt.
Skall du bygga bör du ligga på energiöverskott som sagt, och då är risken att du lägger på dig lite fett.
Dessutom så ligger du på gränsen kanske du hamnar under din förbrukning eller +/- 0, och då kommer det ju inte hända något, skall du ligga på överskott är det ju svårt att lyckas hamna på precis rätt mängd överskott, så därför accepterar nog de flesta en liten fettökning medans de bygger och så får de ta bort fettet lite då o då istället.
Ok tack då fick jag i princip min fråga besvarad, det är i "princip" omöjligt att öka någorlunda bra i muskelmassa utan att lägga på sig fett. Precis som jag trodde
MVH:cool:
Ok tack då fick jag i princip min fråga besvarad, det är i "princip" omöjligt att öka någorlunda bra i muskelmassa utan att lägga på sig fett. Precis som jag trodde
MVH:cool: Exakt! :thumbup:
MVH:cool:
Jag vill inte vara lika kategorisk som JAM - nån måste ju nån gång klara av det....:D :thumbup:
allan
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.