Visa fullständig version : 108 panner och otränad - tips på träning -BILD-
Tjena hallå alla träningsnarkomaner!
Vill börja med att skriva att hela detta forum verkar vara skit bra!
Info om mig:
175cm
108kg
20år
2år sen jag var på ett gym!
Men dock så jobbar jag som plåtslagare så lite träning får man ju!
Bifogade en bild, kritisera och skriv sen ner vad ni skulle göra
i min sitts :)
Tackar på förhand
Löjtnant Blank
2004-07-27, 19:55
Jag länkar till King Grubs eminenta artikel. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=26881
jag har läst allt det där men skriv lite ni ur hjärtat....
och kritisera bilden :)
Löjtnant Blank
2004-07-27, 20:01
Originally posted by RaDoN
jag har läst allt det där men skriv lite ni ur hjärtat....
och kritisera bilden :)
"Skriv ur hjärtat"? Vad vill du ha hjälp med? Om du vill få din fysik bedömd har du postat i fel forum.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/forumdisplay.php?s=&forumid=18
jag skulle deffa ner mig 25 kg.. ta några månader och köra högreps styrketräning för att vänja kroppen vid träningen igen.. mycket promenader i början och i slutet löpa lite..i slutet av deffen alltså..
Ta ett halvår och gå ner lite i vikt..
Sen satsar du på muskler !
Så skulle jag gjort
okey stybb tackar för din osikt men ja.. nån annan bra lösning?
Hade också droppat ett gäng kilo i vikt och därefter börjat bygga. Roligare att bygga om man ser resultaten.
hehe tycker jag med men... hmm ingen som är lite på min tråd då, att börja träna hårt kanske 3 månader sen deffa hårt 1 mån
sen köra 3 månader till med hård träning och sen 1 hård deff
månad osv....
Det är ju du som ska göra det.
Så tycker du det verkar bra så kör hårt.
Själv hade jag nog kört hårt på styrketräningen plus en del kondition samt sänkt lite på födo intaget.
hehe födo intaget :) har inte börjat träna än.... för att gymmet har semesterfucking stängt...
Börja med att gå. Lagom doser men ändå så fort att du jobbar upp en rejäl svettning. Har du bestämt dig är det lika bra att börja NU. Se över vad du äter och börja med att skippa alla sockrade produkter. Drick mer vanligt vatten än du brukar.
Min erfarenhet är att kraftig övervikt behöver mjukas upp en del också, så passa på att stretcha och tänj lite nu innan gymmet öppnar. Men framförallt - rör på dig.
allan
Okey ska förklara min dag som jag haft idag.....
Klev upp 06:15...
käkade 2 grovmacker med 2falukorvsskiver på varje macka
och så drack jag ca halvliter jucie...
for till jobbet... jobbade så jag började svettas...
kaffetime 09:00 till 09:15...
jobbade igen och svettades mera :)....
lunch 11:00 till 11:30
åt massor med makaroner och två st hamburgare- bara kött
svettas svettas svettas :)......
kaffetime14:00 till 14:15 2 koppar kaffe
svettas lite till och lite till....
slutar 16:00 for hem käkade 3 stekta grill korvar och åt till det 3dl potatissallad...
For och hämtade 8st bil hjul som jag fick gå med till bilen.. lasta... lasta ut och gå och stapla upp dem.....
gick ut med hunden ca 1,5km
Under dagen har jag druckigt lite drygt 2 liter vatten + jucen...
har varit jobbigt idag att stå och slå ihop huvar.. suck 22 grader och så åska i luften = kvaft
sitter nu framför datorn....
så såg min da ut idag
hur ser detta ut?....
slutar 16:00 for hem käkade 3 stekta grill korvar och åt till det 3dl potatissallad...
For och hämtade 8st bil hjul som jag fick gå med till bilen.. lasta... lasta ut och gå och stapla upp dem.....
har varit jobbigt idag att stå och slå ihop huvar.. suck 22 grader och så åska i luften = kvaft
så såg min da ut idag
hur ser detta ut?....
Frukost: Grovmackor är bra men falukorv.. det e ju ingen höjdar käk.. köp nå magert pålägg samt ät lite mer frulle.. käka fil och allbran flakes tex så magen får fibrer.
Juice är oftast bara snabba kolhydrater..finns väl nån bra men juice skulle jag skippa.
Till 9 fikat skulle jag käka 2 grovmackor med kalkon/tonfisk osv igen. 3h sen du åt sist ju.. du svälter!
Lunch.. hamburgare brukar oftast inte vara de bästa. Käka något annt till makaronerna. Kött/Fisk/Kyckling samt sallad!
kl 15.00> fika igen.. ät igen.. något fint mellanmål
16.00 Vänta med maten i 2h eftersom du fortfarande har energi sen mellanmålet du borde ätit. Grillkorv och troligtvis potatissallad köpt på affären e ju ren skitmat. Käka något ordentligt.. läs på kost och närings forumet så får du massa tips.
18.00 nu borde du äta.. något braigen ;)
Bra att du gick.. men 1.5km?.. kan ju inte ens hunden vara nöjd med.. gå 5 km nästa gång..
se till att ät en gång till ikväll.. typ nu.. 21-22 innan sängen.. ägg/mackor osv.. tex
Din dag var värdelös i mina ögon :D
bubbleman
2004-07-27, 21:20
så såg min da ut idag
hur ser detta ut?....
Frukost: Falukorv är skräpmat, byt ut mot skinka eller liknande, något som är gott OCH nyttigt. Juice är enligt mig inte heller att föredra, mjölk ät bra till frukost, annars är vatten också bra, tråkigt bara.
Lunch: Makaroner är bra mat men hamburgare är inte att föredra, byt mot något fettsnålt kött istället.
kl 16:00: Korv och potatissallad skulle inte jag äta om jag skulle gå ned i vikt, fettsnålt kött med pasta/ris eller potatis är att föredra. Glöm inte sallad.
Du kan också kasta in något mellanmål då och då om du vill, bara småmål typ en skinkmacka/frukt osv på förmiddagen/kvällen om det blir för lång tid mellan måltiderna.
Blev mycket kritik men läs igenom King Grubs tråd i Deffforumet, där får du mycket bra tips på hur du ska gå tillväga.
okey tackar för snabbt svar bubbelman :)
kan ju göra dig lite nöjd.. sitter nu och käka 2 grov mackor med lite skinka på :) + en halva vatten......
Men som jag säger: ska riktigt gå in för det här... kan ju säga att jag bestämde mig riktigt ordentligt nu ikväll att jag ska börja träna!...
Ska ringa runt i morrn till kommunen och dyligt och höra ifall man kan få tag på ett årskort...
ja nu ska jag fortsätta på min macka :thumbup:
ivandrago
2004-07-27, 21:37
Det är en lång väg att vandra att tappa ett gäng kilon. Börja som sagt med promenader och styr upp din mat lite grann. Behöver inte bli superseriös direkt, bara byt ut onyttiga grejer mot nyttiga så kommer det i kombination med promenader redan göra en hel del. När viktminskningen börjar stanna av är det dags att bli lite seriösare med mat och träning. Drar du igång högväxeln direkt finns det en hög risk att du tröttnar snabbt. Bättre att börja smått och hela tiden förbättra sin livsstil steg för steg.
Lycka till! :thumbup: :bpump:
Jo jag vet ivandrago.... fick ännu sämre samvete så jag gick 2,5km efter eljusspåret...... okey så i morrn kör jag smått igång med träningen.... ska då äta havregrynsgröt i morrn till frukost :)
ska ducha nu och sen sova så man orkar jobba nå imorrn...
god natti
ivandrago
2004-07-27, 22:22
Jo jag vet ivandrago.... fick ännu sämre samvete så jag gick 2,5km efter eljusspåret...... okey så i morrn kör jag smått igång med träningen.... ska då äta havregrynsgröt i morrn till frukost :)
ska ducha nu och sen sova så man orkar jobba nå imorrn...
god natti
Låter bra! Kör hårt! :thumbup:
Börja inte klydda med deff/bulk eller liknande nu från början (om man nu behöver göra det någonsin). Min erfarenhet är att det går utmärkt att både tappa fett och bygga muskler för de flesta som drar igång efter långa uppehåll eller som totala nybörjare. Mitt tips: Läs runt lite på forumets best of del. Sen skaffar du gymkort och får hjälp av en instruktör eller liknande med ett enkelt schema och börjar träna 2-3 gånger i veckan. Kombinera med bra mat och ett par promenader i veckan. Du kan även passa på att cykla lite efter träingen.
Jag hade satsat på mycket konditionstränig i komnbination med en fettsnål kost för att gå ned i vikt men även satsat på styrketräningen för att bygga muskler. Att hatta några månader fram och tillbaka mellan uppbygnad och deff tror jag inte på!
I början skulle jag köra minst 3 konditionspass i veckan och 3 styrkepass. Sedan kan du trappa ned på konditionsträningen ju mer vältränad du blir.
Morgon promenader i all ära, men om du har möjlighet så skulle jag försöka hålla än högre intensitet än att promenera...
Originally posted by Numero1
Morgon promenader i all ära, men om du har möjlighet så skulle jag försöka hålla än högre intensitet än att promenera...
Tror faktiskt det är bäst för honom att börja så, har man inte rört på sig så behöver man lite tid att komma igång utan att belasta knän o dyl för mycket. Det viktigaste är att kommer in i livsstilen att röra på sig flera gånger i veckan, sen kommer det naturligt.
edit: Det vore mycket förtretligt om han skadade sig när han nu gett sig attan på att börja ordentligt!! Så börja försiktigt med styrketräningen och cardion då du det var ett tag sen du gymmade. Till och med en motorstark lamborghini diablo accelererar långsamt om man startar på högsta växel.
hehe ja tackar för alla tips :) Jag har ganska bra kondition efter som jag klättar går slår hela dagarna.. det jag måste ändra på nu till att börja med är då att sluta dricka minst 2liter cola om dagen och sluta äta snabb mat..... Ska gå ut på en promenad senare men nu ska jag ÄTA en grekisk light sallad :) men två mörka bröd utan en cm smör på... kommer in senare i kväll ha d
Numero1, menar du att han ska börja jogga distans eller kanske sprinta?
Testat att göra det otränad med en vikt på 100+ kg själv?
Man ska krypa innan man kan gå och följdaktiligen gå innan man ska springa.
heheh halvbra skrivet Grahn :D
en bild på min lilla bicc.....
Självklart ska du börja springa. Börja med 500m eller vad du nu orkar med. Sen kan du öka några 100m varje vecka till du kommer upp till ett par km. Jobbigt, ja. "Vill man bli fin får man lida pin"
okey yankee men jag går hälldre nu lite extra per dag har tänkt försöka gå 2.5km per dag så jag kanske tappar några kilon..
Min mat idag har varit bättre lr?
Furkost: 3grov bröd men enbart skinka + en halvliter fil
lunch: en stor pastasallad med 1grov bröd
mellanmål: halviter fil
Midda (på bild): grekisk sallad. 3st potatisar, kokt skinka, och en matsked lätt gräddfil (12%)
Under arbetsdagen så har jag druckigt ca 2l...
Kvällsmat får väl bli nån frukt typ en banan och lite mer vatten...
Nog ser matintaget bättre ut alltid! Jag måste dock återigen poängtera något som tidigare skrivits i tråden: Skynda långsamt! Båda vad gäller motionen, att börja träna och att ändra kostvanorna. Gör du FÖR stora förändringar FÖR snabbt, är risken stor att du tröttnar och lägger av. Men jag tycker att det verkar som att du har den rätta inställningen, så jag tror att du kommer att lyckas bra!
Vi ser fram emot före- och efterbilder fram emot jul... ;)
Även om du inte postar dem just nu så tycker jag absolut att du ska ta några kort. Tro mig, det är hur roligt som helst att se vilken skillnad det kommer att vara till jul (om allt går som vi hoppas).
Lycka till!
jo jag har tagit bilder ur alla vinklar....
Jo det kommer bli grymt kul att kolla skillnaden vid jul :D
Jag dricker också en 1,5-2 liter cola om dagen, men jag dricker cola light (Premier Cola, The Original Taste of Amerikat!:D) Det är ju inte lika gott som vanlig cola, men efter ett tag vänjer man sig och sen blir man beroende! Gör stor skillnad på kaloriintaget, vill jag lova.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.