Visa fullständig version : Cykla då, Ditt as!
Heay!
18år
190cm
83kg
lagom späcklager på magen.
min "deff" går ut på att först börja röra på mej mera. och sedan köra stenhårt med maten.
iochmed att man går ner om man använder mer energi än vad man äter så ndrar jag:
cykla 30-40 min/dag stadstrafik med puls varierande mellan 120 och 150. hur mycke energi förbrukar man?
räcker denna motion för att gå ner 1-2 kg fett på ca 3 veckor?
tacksam för alla svar!
AFanatic
2004-05-31, 21:45
Har du någon dödslängtan?
Cykla i stadstrafik...Nä skogen ska det vara :smash: :D
King Grub
2004-06-01, 06:32
cykla 30-40 min/dag stadstrafik med puls varierande mellan 120 och 150. hur mycke energi förbrukar man?
300-400 kcal, på ett ungefär.
räcker denna motion för att gå ner 1-2 kg fett på ca 3 veckor?
Omöjligt att svara på. Det hänger till 100% på ditt energiintag och energiförbrukning i övrigt.
Ett råd bara.
Lär dig falla:D .
Cyklar 3mil om dan, stadstrafik och landsväg.
Har blivit påkörd ca 5-6 ggr det senaste året.
1 av gångerna var mitt eget fel.
Bilister AVSKYR cyklister.
Har tom blivit jagad av ett psyko i merza för att jag räckte finger av åt han för att han höll på att preja mig av vägen!
(Det var en cykelstig)
Originally posted by Trytter
Oja. ;)
Ok grov generalisering:D .
Men det är ett vardagligt inslag för mig att bli prejad, översedd etc etc.
Det kan bli ganska farligt när bilisterna konstant korsar cykelstigarna i 50kmh utan att kolla efter cyklister :confused:
väjningsplikt i all sin ära...
Dock har jag stött på väldigt trevliga/hänsynsfulla bilister också och blir lika glad varje gång.
Originally posted by Trytter
Ett råd bara.
Lär dig falla:D .
Cyklar 3mil om dan, stadstrafik och landsväg.
Har blivit påkörd ca 5-6 ggr det senaste året.
1 av gångerna var mitt eget fel.
Har tom blivit jagad av ett psyko i merza för att jag räckte finger av åt han för att han höll på att preja mig av vägen!
(Det var en cykelstig)
Haha. det finns sånna physkfall ute på vägarna!
Man kanske är en av dem!
Det känns som förbränningen är god pga all adrenalin som pumpas ut i blodet av alla risker. det gör gott i själen också.
Grub:
övrig rörlig aktivitet är på liten låga annars. detta cyklande ökar förmodligen motion tid till det dubbla. innan har vikten stått stilla. och jag äter omkring 3500-4000 kcal skulle jag tippa på.
Tack!
Urban Cykling är hardcore:D
King Grub
2004-06-02, 08:56
Originally posted by Bokrea
Haha. det finns sånna physkfall ute på vägarna!
Man kanske är en av dem!
Det känns som förbränningen är god pga all adrenalin som pumpas ut i blodet av alla risker. det gör gott i själen också.
Grub:
övrig rörlig aktivitet är på liten låga annars. detta cyklande ökar förmodligen motion tid till det dubbla. innan har vikten stått stilla. och jag äter omkring 3500-4000 kcal skulle jag tippa på.
Tack!
Har du stått still viktmässigt tidigare kommer 300-400 kcal per dag extra att göra att du går ner strax under ett halvkilo i veckan. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.