handdator

Visa fullständig version : Skev syn på muskelknuttar

Grekiskgud
2022-09-19, 18:06
Jag måste bara säja att jag har haft en väldigt skev syn på muskelknuttar i kostväg

Hittils när jag kikat på Instagram och andra sociala medier så , jag kunde då aldrig tro att muskelknuttar åt nyttig mat, tänker på vad de stoppar i sig ,tänker på sin hälsa och tänkte på sin sömn

Jag hade en bild över att de snusade grovsnus, spottade och fräste, snyter sig i händerna och torkat av på byxbenen,åt vilken mat de kände för, lyfte allt och alla som kom i deras väg,

Men det verkar iallafall som att biffar på gym är väldigt hälsosamma, men det kanske ska vara så att man ska tro det the secret is safe whith me 😀😀😀

Lucipha
2022-09-20, 08:56
Jag måste bara säja att jag har haft en väldigt skev syn på muskelknuttar i kostväg

Hittils när jag kikat på Instagram och andra sociala medier så , jag kunde då aldrig tro att muskelknuttar åt nyttig mat, tänker på vad de stoppar i sig ,tänker på sin hälsa och tänkte på sin sömn

Jag hade en bild över att de snusade grovsnus, spottade och fräste, snyter sig i händerna och torkat av på byxbenen,åt vilken mat de kände för, lyfte allt och alla som kom i deras väg,

Men det verkar iallafall som att biffar på gym är väldigt hälsosamma, men det kanske ska vara så att man ska tro det the secret is safe whith me 😀😀😀

Det var nog styrkelyftare du tänkte på :cool:

Mats J
2022-09-20, 09:23
Nu kanske vi har olika syn på vad "biff" är, men de som lyckats bygga upp en riktigt bra fysisk lever generellt väldigt inrutade och "tråkiga" liv. Där allt i stort sätt går ut på att optimera träningsresultaten med rätt mat, vila och sömn.

Motför vad de flesta oinsatta tror är själva träningen endast en liten bit av hela livsstilen, även de bästa tränar sällan mer än 1-2 timmar 4-6 ggr veckan men är nitiska med att äta rätt mat i exakt rätt mängd vid rätt tid dygnet runt, varje dag, varje vecka, varje år.

De som är närmast din fördom är nog de som tränar strongman eller styrkelyftare i plussen, eftersom de ofta väger extremt mycket och behöver galet mycket kcal lämnar det utrymme för lite mindre nyttig mat här och där, men även de är oftast nitiska med maten. Allt hänger ihop, tränar du hårt måste du också sova och äta bra för att få bra resultat.

Diomedea exulans
2022-09-20, 10:55
Min syn var tvärtom, jag trodde muskelknuttarna alla var helnykterister som levde på kycklingfilé och sallad och sov 10 timmar per natt.

Däremot känner jag igen din bild i vissa styrkelyfts-cirklar, där man nästan verkar sätta en stolthet i att distansera sig från byggare/fitnessfjollor och nästan aktivt anstränger sig att inte vara för nyttig.

TotteShaped4Life
2022-09-20, 11:14
Någonstans läste jag för länge sedan att Hoa Hoa berättade att på 70-80-talet hade alla varsin ölkasse i omklädningsrummet under tävling och att man halsade i pauserna. Kommer inte ihåg det exakt, men att det var ett jäkla supande i dessa kretsar stod klart iaf.

Diomedea exulans
2022-09-20, 11:42
Det kan inte vara lätt att vara en osäker machokille som å ena sidan vill ha perfekt fysik och enorma muskler och noll kroppsfett, och å andra sidan inte vill vara en fjolla som bryr sig om kost, träning och sömn. Ett dilemma som måste ha orsakat kortslutning i många huvuden.

OBS: Syftar inte på någon i tråden eller ens på forumet, bara spekulerar.

Uncle Joe
2022-09-20, 11:52
Om jag blir ställd mot en vägg och får frågan varför jag tränar, kan jag få för mig att hitta på andra underordnade anledningar som att investera i min kropp inför ålderdomen, att vara vardagsstark och sånt.
Men i slutändan tränar jag enbart för att få snyggare muskler. Men det kommer jag inte erkänna för någon annan än koloz-folks. :-)

Diomedea exulans
2022-09-20, 11:53
Om jag blir ställd mot en vägg och får frågan varför jag tränar, kan jag få för mig att hitta på andra underordnade anledningar som att investera i min kropp inför ålderdomen, att vara vardagsstark och sånt.
Men i slutändan tränar jag enbart för att få snyggare muskler. Men det kommer jag inte erkänna för någon annan än koloz-folks. :-)

I feel you, broder.

Scratch89
2022-09-20, 12:23
Det kan inte vara lätt att vara en osäker machokille som å ena sidan vill ha perfekt fysik och enorma muskler och noll kroppsfett, och å andra sidan inte vill vara en fjolla som bryr sig om kost, träning och sömn. Ett dilemma som måste ha orsakat kortslutning i många huvuden.

OBS: Syftar inte på någon i tråden eller ens på forumet, bara spekulerar.

Glöm inte heller den vanligt förekommande homofobin, samtidigt som de umgås med muskulösa män där det sker inbördes beundran över varandras kroppar.

stridis
2022-09-20, 13:39

Jag tränar för att kunna se andra i ögonen och kunna säga: Jag är starkare än dig.

Bästa tillfället är när min frus ex blev nykter alkoholist, vit, och började med motionscykeln på gymmet jag går till. Han såg mig träna och sen satte han inte sin fot där mer. *flex*:devil:

Wilt the Stilt
2022-09-20, 14:04
Glöm inte heller den vanligt förekommande homofobin, samtidigt som de umgås med muskulösa män där det sker inbördes beundran över varandras kroppar.

Awesome pics. Great size. Looking thick. Solid. Tight. Keep us all posted on your continued progress with any new progress pics or vid clips. Show us what you got man. Wanna see how freakin' huge, solid, thick and tight you can get. Thanks for the motivation.

Diomedea exulans
2022-09-20, 14:05
Awesome pics. Great size. Looking thick. Solid. Tight. Keep us all posted on your continued progress with any new progress pics or vid clips. Show us what you got man. Wanna see how freakin' huge, solid, thick and tight you can get. Thanks for the motivation. (No homo.)

Fixat.

Langster
2022-09-20, 15:05
Jag blev snarare förvånad någon gång i 20-årsåldern när jag förstod att i princip alla bodybuilders på en viss nivå tar alla möjliga droger (inte bara AAS, det fattade jag tidigt, utan mer vad som kallas tung narkotika) och i stor utsträckning är småkriminella.
Det är förstås inte så konstigt när man har den vetskapen, införskaffar och nyttjar man AAS så har man redan klivit över ett par moraliska barriärer, stegen blir inte så stora till diverse aktiviteter sen. Och pengar behöver de ju för att kunna upprätthålla sin osunt självcentrerade livsstil.

Men det kändes rätt märkligt när man bläddrade i en Body-tidning och såg folk som man visste de facto vara riktiga dirtbags framställas som några slags förebilder.

trädgårdsmöbel
2022-09-20, 15:17
En fördel med att vara fet är att man kan gymma hur mycket som helst utan att verka narcissistisk, utan omvärlden tänker nog att fetknoppen försöker ju åtminstone och det är bra. Var nu snälla mot fetknoppen och låt honom gymma så mycket han vill

skyffelmördarn
2022-09-20, 15:51

När jag ställde mig den frågan för ca 3 år sedan så reducerade jag min träning med 50%

Uncle Joe
2022-09-20, 17:25
Klart att det är en lite kul känsla att vara såpass stark att folk blir lite impade. Typ bära många tunga matkassar och sånt där.
Men det är bara en bieffekt. Jag vill hellre se stark ut än att inte se stark ut men är Skitstark.

Motivationen är på topp här så länge jag får gains. Avstannar den får jag väl omvärdera men träna hela livet det kommer jag nog att göra. Bara tanken att vara +60 och vara vältränad är sjukt najs.

stridis
2022-09-20, 17:43
Klart att det är en lite kul känsla att vara såpass stark att folk blir lite impade. Typ bära många tunga matkassar och sånt där.
Men det är bara en bieffekt. Jag vill hellre se stark ut än att inte se stark ut men är Skitstark.

Motivationen är på topp här så länge jag får gains. Avstannar den får jag väl omvärdera men träna hela livet det kommer jag nog att göra. Bara tanken att vara +60 och vara vältränad är sjukt najs.

Jag vill vara en sleeper. Ungefär som en ratcar med 1000 hk och nos-system under huven.

Diomedea exulans
2022-09-20, 18:05

Folk har ändå skitdålig koll på vad som är ”starkt”. Jag har sett folk säga ”åååh” när de sett mig göra en trea på 70 i knäböj.

Langster
2022-09-20, 18:53

Sist någon på jobbet frågade varför jag tränade så var mitt svar: För att jag gillar hur det ser ut i spegeln på gymmet när jag tränar.
Det är mitt ärliga svar.

Min motivation tryter eftersom träningens resultat är så övergående. Detta år har jag inte haft tid och/eller ork till att träna mycket - och mot förra året då jag hade mycket tid är det en dramatisk skillnad. I alla fall i mitt eget sinne, det är bara när man når upp till sina översta 10% av massa och styrka som man känner sig vältränad... och det är nästan bara då jag känner mig motiverad. Och det spelar ingen roll om man tränat i 20 år och varit mer vältränad än de flesta - tar man det lugnt ett par månader eller så, så tappar man märkbart.

Langster
2022-09-20, 18:57
Folk har ändå skitdålig koll på vad som är ”starkt”. Jag har sett folk säga ”åååh” när de sett mig göra en trea på 70 i knäböj.

Det är därför det är så hjärndött att försöka imponera på tjejer med styrka. De kan inte relatera ens till en otränad mans styrka. Skillnaden mellan 100 kg och 200 kg i bänkpress är som att jämföra magic the gathering kort eller nåt sånt.

Ett Orm
2022-09-20, 19:20
Det är därför det är så hjärndött att försöka imponera på tjejer med styrka. De kan inte relatera ens till en otränad mans styrka. Skillnaden mellan 100 kg och 200 kg i bänkpress är som att jämföra magic the gathering kort eller nåt sånt.

Korrekt.
Tresiffrigt i vad som helst räcker gott om man vill impa på tjejer eller folk som inte tränar eftersom 100 kg och över klassas som tungt. 99-10 är meh typ lika.

En på jobbet undrade helt allvarligt om vi trodde Nick Walker tog sån där doping när vi visade ett klipp när han kör benpress..

Uncle Joe
2022-09-20, 19:28
Jag vill vara en sleeper. Ungefär som en ratcar med 1000 hk och nos-system under huven.

Kul att vi har olika mål. Du vill vara grymt stark men bryr dig inte så mycket om hypertrofi?

Jepp, men jag tror också att det är ganska få som är riktigt starka på allt-i-allo-gym typ sats. Iaf där jag hänger. Jag hade blivit impad av nån som gör 3or på 70kg om utförandet var tekniskt perfekt och full rom än om nån skulle köra kvartsrom med 180 kg. Du kör med bra teknik misstänker jag!

Jag har nog sett en som var stark på mitt gym och han var typ pensionär. De flesta har en förkärlek för multipla 25kg plattor men gör typ kvarts ROM. Här tror jag t om icke-insatta ser att det ser bara halvdant ut.
Jag känner mig bara stark i benpressen för där slutar ROM efter 3/4 och kan jag lasta på ganska mycket.

Uncle Joe
2022-09-20, 19:43
Sist någon på jobbet frågade varför jag tränade så var mitt svar: För att jag gillar hur det ser ut i spegeln på gymmet när jag tränar.
Det är mitt ärliga svar.

Min motivation tryter eftersom träningens resultat är så övergående. Detta år har jag inte haft tid och/eller ork till att träna mycket - och mot förra året då jag hade mycket tid är det en dramatisk skillnad. I alla fall i mitt eget sinne, det är bara när man når upp till sina översta 10% av massa och styrka som man känner sig vältränad... och det är nästan bara då jag känner mig motiverad. Och det spelar ingen roll om man tränat i 20 år och varit mer vältränad än de flesta - tar man det lugnt ett par månader eller så, så tappar man märkbart.

Känner igen det där.
Fick liknande tankegångar under våren och sommaren, då jag tappade mycket pg a sjukdom och annat som sträckte sig över flera månader. Visst hände det att jag stannade upp och tänkte om är det är värt med allt slit med att äta rätt, träna hårt flera ggr i veckan och bygga upp en hyfsad massa och sen gå och bli sjuk flera gånger på raken, och tappa typ hälften av den.

Men jag gillar känslan av att fylla ut kläderna, se mig själv i spegeln när jag har duschat så mycket att jag tagit det som en utmaning att komma tillbaka så fort som möjligt. Möjligt att denna vitala, dyrbara känsla kan tyna bort, men jag är glad så länge den varar.
Plus, muskelminnet hjälper väldigt mycket för motivationen.