Visa fullständig version : 30+ årig man flörtat och stalkat upp min lillasyster
Har fått reda på att det kom fram en man i 30 års åldern som förta och ville ha min lillasysters nummer när hon var på jobbet. Hon sa till mannen att hon bara är 17 år och inte ville ge honom hennes nummer men han sa tydligen ”men jag vill ändå lära känna dig bla bla.” nu har jag fått reda på att han på något sätt har hittat hennes instagram, när hon aldrig ens sa vad hon hette och att han nu har skrivit till henne där.
Tycker detta är jävligt vidrigt, hur i helvete har han hittat henne. Vad finns det jag kan göra åt det här? Är förbannad på den här mannen och vet inte verkligen inte vad det smartaste skulle vara att göra vid den här situationen.
King Grub
2021-07-14, 22:40
Låter inte som något olagligt än, så jag vet inte om det är så mycket du kan göra utan att ta lagen i egna händer.
Har fått reda på att det kom fram en man i 30 års åldern som förta och ville ha min lillasysters nummer när hon var på jobbet. Hon sa till mannen att hon bara är 17 år och inte ville ge honom hennes nummer men han sa tydligen ”men jag vill ändå lära känna dig bla bla.” nu har jag fått reda på att han på något sätt har hittat hennes instagram, när hon aldrig ens sa vad hon hette och att han nu har skrivit till henne där.
Tycker detta är jävligt vidrigt, hur i helvete har han hittat henne. Vad finns det jag kan göra åt det här? Är förbannad på den här mannen och vet inte verkligen inte vad det smartaste skulle vara att göra vid den här situationen.
Hm, så en ej önskevärd man har kontaktat henne på instagram.. tror det bästa skulle vara att vissa avsaknad av intresse/ignorera. Om han inte går längre och visar på potential våldsamhet.
Gissar att det bästa är att säga rakt ut att man ej är intresserad, för att få honom att sluta störa.
Diomedea exulans
2021-07-14, 22:42
Hon kan väl blockera honom.
Vad är hennes instagram?
Frågar åt en kompis.
Hm, så en ej önskevärd man har kontaktat henne på instagram.. tror det bästa skulle vara att vissa avsaknad av intresse/ignorera. Om han inte går längre och visar på potential våldsamhet.
Gissar att det bästa är att säga rakt ut att man ej är intresserad, för att få honom att sluta störa.
Nu vet han ju hennes namn så nu vet han ju vart hon bor + han vet vart hon jobbar. lite värre än att han bara har kontaktat henne på instagram. Borde jag skriva till han o fråga vafan han håller på med?
Nu vet han ju hennes namn så nu vet han ju vart hon bor + han vet vart hon jobbar. lite värre än att han bara har kontaktat henne på instagram. Borde jag skriva till han o fråga vafan han håller på med?
Mycket går att ta reda på om nästan vem som helst i Sverige eftersom det är publik information, räcker med att ha deras namn så kan man kolla upp dem på hitta.se och liknande sidor.
Skadar kanske inte om du skriver till honom, men tror det kan vara bra om din syster gör avsaknad av intresse tydligt, eller bara ignorerar honom.
Såklart svårt att veta med 100% säkerhet hur han kommer reagera på olika situationer dock.
Lafayette
2021-07-14, 22:57
Ja.
Tryck till den påflugne snuskhummern.
Mycket går att ta reda på om nästan vem som helst i Sverige eftersom det är publik information, räcker med att ha deras namn så kan man kolla upp dem på hitta.se och liknande sidor.
Ja. Blir ju orolig för vad gör han näst liksom? Läste att om han kontaktar henne flera gånger igen så kallas det ”internet stalking” och då är det straffbart. Det är ju uppenbarligen något fel på honom om han inte ger sig att kontakta henne när hon hat sagt att hon inte är intresserad(indirekt). Känner att det isf skulle vara en bättre lösning än att bara blockera honom och sen hoppas för det bästa.
Ja. Blir ju orolig för vad gör han näst liksom? Läste att om han kontaktar henne flera gånger igen så kallas det ”internet stalking” och då är det straffbart. Det är ju uppenbarligen något fel på honom om han inte ger sig att kontakta henne när hon hat sagt att hon inte är intresserad(indirekt). Känner att det isf skulle vara en bättre lösning än att bara blockera honom och sen hoppas för det bästa.
Om han är väldigt persistent så är det såklart ett varningstecken, vet inte hur pass "på" han vart hittills?
skyffelmördarn
2021-07-15, 08:03
Tror det kan vara hälsosamt för dig att släppa taget lite om din lillasyster med, du kan inte vara där och skydda henne genom hela livet och följa med varje steg hon tar.
Med det sagt, lär henne att säga ifrån ordentligt. Han verkar ju bara tro att hon spelar svår, garanterat en sån där snubbe som läst "The game" eller vad den nu heter och tror att hon kör med något spel. Visa tydligt att du inte vill genom att tydligt säga det, efter det är det blockera som gäller såklart.
Hur blockerar man någon fysiskt, måste väl ha ett rättsligt beslut.
Enkelt, ring honom eller skriv på hans instagram att låta henne vara, och om han fortsätter så kommer du göra en polisanmälan, även om det antagligen inte kommer leda någonvart.
skyffelmördarn
2021-07-15, 08:24
Hur blockerar man någon fysiskt, måste väl ha ett rättsligt beslut.
Skriver någon på sociala medier och inte ger sig när man inte svarar, måste man vara väldigt tydlig med att säga "Hej, du jag är verkligen inte intresserad och vill inte att du hör av dig mera" och fungerar inte det så blockerar man.
Börjar personen efter det dyka upp typ utanför ens bostad så har man problem. Och då ska man ju vända sig till polisen.
Diomedea exulans
2021-07-15, 10:20
Jag har kollat upp hur lagen är, eftersom jag hade en som trakasserade mig via instagram förut. Om trakasserierna sker via ett medium där det går att blockera personen (t ex instagram) så är det inte olagligt.
För övrigt tycker jag inte att du ska ta lagen i egna händer. Säg ifrån, blockera och/eller polisanmäl, men gå inte hem till honom och slå honom på käften eller något.
Kontakta hans familjemedlemmar, möjligen chef etc, enklaste.
Reverse stalking, beställ en 2 meter isskulptur till hans hemadress på faktura.
Skiv till honom att din/våran syster inte uppskattar hans uppvaktning och det inte kommer uppskattas - alls - om han fortsätter.
Gör bara direkta hot om du är beredd på att genomföra dem och att han kan svara aggresivt.
Spara alla konversationer.
Lycka till!:)
skyffelmördarn
2021-07-15, 17:43
Tråden fick mig lite att komma ihåg det här;
WxBHY80nvqY
Dan Gable, en legend inom brottning, berättar hur hans syster blev mördad av deras granne. Och att han veckor innan mordet hade gått hem från skolan med grannpojken som senare mördade systern och då hade grannen uttryckt sig olämpligt om henne.
Brofessorn
2021-07-16, 11:39
Om hon nu inte är intresserad, är väl det första man kan göra att göra det tydligt för mannen. Dokumentera all konversation.
PowerFlower
2021-07-16, 12:15
Är det här någon form av skämt? Är du från ett muslimskt land? Låt din syrra prata för sig själv, hon är snart 18.
Jösses.
Lafayette
2021-07-16, 12:30
Är det här någon form av skämt? Är du från ett muslimskt land? Låt din syrra prata för sig själv, hon är snart 18.
Jösses.
Hon kanske upplever honom som obehaglig och vill ha stöd? Är du en sådan som står och tittar på om en tjej blir trakasserad?
PowerFlower
2021-07-16, 12:40
Hon kanske upplever honom som obehaglig och vill ha stöd? Är du en sådan som står och tittar på om en tjej blir trakasserad?
Är du en sån som tror tjejer inte kan tala för sig själv, måste du vara den stora starka vita fjoll-riddaren som leker hjälte?
Vi lever i jämställdhetens feministiska paradis, kvinnor kan tala för sig själv och är man snart 18 så kan jag lova dig att de flesta brudar vet hur man snäser av snubbar.
Gå och bli av med oskulden med dig nu.
Agitator
2021-07-16, 14:58
Är du en sån som tror tjejer inte kan tala för sig själv, måste du vara den stora starka vita fjoll-riddaren som leker hjälte?
Vi lever i jämställdhetens feministiska paradis, kvinnor kan tala för sig själv och är man snart 18 så kan jag lova dig att de flesta brudar vet hur man snäser av snubbar.
Alla kanske inte har skinn på näsan innan de blivit vuxna. Vissa kanske t.om. har fått vara barn hela sin uppväxt och inte hänger på spy bar med fake leg när de är 16.
Du tror att du vet hur samhället ser ut för precis alla individer. Uppenbarligen saknar du förståelse för hur världen ser ut och lever i en egen bubbla.
Nu vet du och kan tagga ner lite och gå vidare i livet med nyvunnen kunskap.
Till TS: Påpeka för din syster att det ska räcka med att säga nej tack och sedan blockera. Inga utsvävningar eller fastna i konversationer. Nej tack och blockera. Ifall han söker upp henne utöver det så är det bara blanda in polisen och upprätta polisanmälan. Gör inget annat än detta. Våld tar du bara till ifall det verkligen måste markeras. För samhället och rättsväsendet kommer inte göra någon proaktiv markering åt en tyvärr. Händer något så kom ihåg att det svartnade för dina ögon och att du inte minns något mer utöver att du sedan såg killen ligga ner och du har minnesluckor. Det är enda sättet utöver ännu mer olagliga metoder och upptrappat våld vilket man absolut inte ska behöva sträcka sig till. Men världen är äta eller ätas.
Till TS: Påpeka för din syster att det ska räcka med att säga nej tack och sedan blockera. Inga utsvävningar eller fastna i konversationer. Nej tack och blockera. Ifall han söker upp henne utöver det så är det bara blanda in polisen och upprätta polisanmälan. Gör inget annat än detta. Våld tar du bara till ifall det verkligen måste markeras. För samhället och rättsväsendet kommer inte göra någon proaktiv markering åt en tyvärr. Händer något så kom ihåg att det svartnade för dina ögon och att du inte minns något mer utöver att du sedan såg killen ligga ner och du har minnesluckor. Det är enda sättet utöver ännu mer olagliga metoder och upptrappat våld vilket man absolut inte ska behöva sträcka sig till. Men världen är äta eller ätas.
Vill poängtera att det här är det bästa råd du kan få. Värt att va medveten om är la också att allt skrivet kan också komma tebaka mot dej i en nödvärnssituation. Håll det kort, håll det tydligt, dokumentera alla övertramp från hans sida, gärna tid å datum. Tjafs kommer man ingen vart med utan kan få andra part att tro att man är svag, bara muntlig tydlighet slutar du inte med X kommer Y att hända. Lugnt och fint. Sen händer Y jävligt tydligt enligt ovan modell om man inte når fram.
trädgårdsmöbel
2021-07-16, 17:00
Varför är vit riddare något dåligt? En riddare, dessutom vit är det finaste man kan vara. Svärd, hillebard och belägra Jerusalem. Deus Vult osv.
knaskalas
2021-07-16, 17:20
Det som har hänt är alltså:
1. Han får hennes nummer.
2. Han ser i sina kontakter på instagram vad hon heter och skriver till henne.
3. Personer på ett forum tycker våld och polis är på sin plats.
Lafayette
2021-07-16, 17:32
Det som har hänt är alltså:
1. Han får hennes nummer.
2. Han ser i sina kontakter på instagram vad hon heter och skriver till henne.
3. Personer på ett forum tycker våld och polis är på sin plats.
Läs om startinlägget en gång till.
Klipp hans toung!
Och alla med samma efternamn till han, på en gång dom ska död! Kan bli jobbigt dock om efternamnet är Svensson.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.