Visa fullständig version : Platsannons på engelska. Ansöker jag på engelska eller svenska?
Jag ska söka ett jobb på Volvo. Alla deras andra annonser är på svenska och arbetet utförs i Sverige. Just denna annons är däremot på engelska och de anger inte om de vill att man söker på svenska eller engelska.
Skriver jag cv och personligt brev på engelska eller svenska då?
Man and Machine
2018-08-07, 22:09
Jag ska söka ett jobb på Volvo. Alla deras andra annonser är på svenska och arbetet utförs i Sverige. Just denna annons är däremot på engelska och de anger inte om de vill att man söker på svenska eller engelska.
Jag tror inte det spelar någon roll ifall du skriver på svenska eller engelska. Om annonsen är på engelska skriver jag alltid mina ansökningshandlingar på engelska eftersom jag tycker det känns mer "rätt".
Maila och fråga om du är osäker.
unsuspected
2018-08-07, 22:16
Engelska.
Spontana känslan: använd det språk man förmedlat annonsen på, om inte annat sägs.
Du skriver CV och personligt brev på Engelska.
Min erfarenhet är att det på storbolag alltid är ok att skicka CV+pers brev på Engelska men inte alltid ok att skicka på Svenska. (För att alla som arbetar där inte kan Svenska men alla kan Engelska).
Illustrerade mannen
2018-08-08, 09:30
Rekommenderar engelska av ovan nämnda skäl.
Säg åt dem att kamma sig.
Säg åt dem att kamma sig.
Och samtidigt säga åt dom att sluta tramsa med prat om diversifiering?
Samt att han inte vill ha något jobb.
Och samtidigt säga åt dom att sluta tramsa med prat om diversifiering?
Samt att han inte vill ha något jobb.
Att han inte vill ha något jobb behöver nog inte sägas. Han vinner dock en viktig seger för bevarandet av det svenska språket.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.