Visa fullständig version : För lättklädd för gymmet
Agitator
2016-11-11, 20:19
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/moa-var-for-lattkladd-stoppades-pa-gymmet
Moa Gullbrand, 24 år, har tränat på samma gym i fyra år. Förra veckan blev hon helt plötsligt tillsagd att hennes klädsel inte var passande i träningslokalerna. Hon ansågs vara för naken.
– En ur personalen kom fram och sa åt mig att jag skulle klä på mig, säger Moa Gullbrand.
Hon tränade vid tillfället i en sporttopp och tights, en klädsel som hon menar är väldigt vanlig bland tjejer som tränar.
– Det är sådana här träningskläder man köper nu för tiden, topp och tights. Om man kollar på sociala medier eller på vilken webbshop som helst så är det så här nästan varenda tjej klär sig när de tränar, säger hon.
..
......
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/moa-var-for-lattkladd-stoppades-pa-gymmet
Alltså seriöst. Hur många har upplevt liknande på gymmen ni tränar på?
Själv har man ju folk på gymmet som droppar nästan alla kläder och står och stirrar argt i spegeln vissa stunder osv.
Humor.
Helt rätt att hon sa upp sitt kort i protest. Töntigt gym.
Diomedea exulans
2016-11-11, 20:22
Fjantigt.
Brofessorn
2016-11-11, 20:26
Enligt mig ska alla få vara lättklädda på gymmet, oavsett kön. Det är faktiskt min rättighet att slita av tröjan och kontrollera trycket!
WHITEFOLKS
2016-11-11, 20:30
Det är väl klart att gymmet får styra sin miljö inom rimliga gränser. Kollar man hennes instagram så ja... man ser ju att det inte är någon som är blyg för att visa upp kroppen iaf.
HAHA! I omröstningen på svt:s sida har 13388 stycken deltagit (hittils) och 37% har röstat NEJ "det är inte okej att träna lättklädd".
Wtf. Låt folk klä sig hur de vill. Störtfånigt deluxe!
Sen precis som ovanstående säger så måste gymmet såklart ha regler, chefen där jag tränar gillar inte när vi tar av oss i bar överkropp och kör en bodybuilding posedown, det kanske skrämmer vissa andra..
Hon ser lite halvtjock ut så jag förstår att man sa till henne.
Diomedea exulans
2016-11-11, 20:39
hennes instagram
Hur hittar du den?
WHITEFOLKS
2016-11-11, 20:39
Hur hittar du den?
sök på hennes namn instagram.
sök på hennes namn instagram.
Eller bara googla på hennes namn så hittar man bloggar och så vidare. En person som gillar att synas och väcka uppmärksamhet, någon som media aldrig borde ens ta i med tång.
Diomedea exulans
2016-11-11, 20:43
Vad snygg hon är! Jag tror ärligt talat att tillsägelsen kan handla om avundsjuka.
Alltså, innan folk säger "jag tycker man ska få klä sig som man vill" så kan ni ju testa att ha ansvar för ett stort gym med åtminstone några tusen medlemmar och se om ni verkligen tycker att inga regler alls är rätt väg att gå. Alltså, inte eran crossfitklubb eller lyftarklubb där ni känner alla, utan ett kommersiellt gym där du har allehanda orignial och skummisar som gärna tränar i bara kalsongerna om inte deras handledare är med just den dagen. Det finns många dumma regler som jag önskar att jag slapp upprätthålla där jag är funktionär, men just det här kring kläder... Det är fan rätt rimligt att vi kräver att kläderna ska vara typ hela, i någon mån rena och täcka åtminstone en hygglig del av kroppen.
Och då landar man i, exakt var ska vi dra gränsen? Nu blev det ju väldigt lustigt eftersom gymmet uppenbarligen inte hade någon riktig ide om var gränsen låg. På gymmet där jag till och från har ansvar tycker jag vi lyckas bättre med det. I princip är hennes outfit där inte ok, men... Jag ska ärligt säga att jag ibland skiter i att engagera mig efter principen att välja sina strider. Om nån i stort sköter sig, inte är äcklig eller tycks störa nån, så är inte lite visad mage kanske nåt man behöver bråka om, även om det i princip är emot reglerna.
HAHA! I omröstningen på svt:s sida har 13388 stycken deltagit (hittils) och 37% har röstat NEJ "det är inte okej att träna lättklädd".
Wtf. Låt folk klä sig hur de vill. Störtfånigt deluxe!
Sen precis som ovanstående säger så måste gymmet såklart ha regler, chefen där jag tränar gillar inte när vi tar av oss i bar överkropp och kör en bodybuilding posedown, det kanske skrämmer vissa andra..
Så vad är din åsikt då?
På kommersiella gym tycker jag att man bör skyla bålen. Linne och korta shorts är helt ok.
Därmed sagt så har jag personligen inget emot att tjejer tränar/posar i bikini eller att killar tränar/posar i bara shorts/kallingar. Det kan dock vara distraherande och/eller ofräscht om man kommer till en nedsvettad maskin, men jag är inte så prydd av mig.
Men jag kan helt och hållet se att det behövs någon form av grundkrav på klädsel i offentliga ytor (inomhus, utomhus på tex strand eller i löparspår är en helt annan femma).
Tycker man ska dra gränsen för om man är tävlande eller inte, det är ju oftast ett kvitto på att man är i bra form.
Tävlar man så är en viss typ av kläder mer OK än om man inte skulle göra det.
Och då landar man i, exakt var ska vi dra gränsen?
Exempelvis om du har proffskort i byggning, då är det OK att köra med string spännislinne.
http://forum.bodybuilding.com/attachment.php?attachmentid=193763&d=1113328102
Så vad är din åsikt då?
Att folk helt klart ska få klä sig som de vill men såklart behöver man ju inte strippa som vi gjorde. Svårt att dra en gräns dock.
Men om fallet nu är som hon sa att hon hade ett gap på max 5 cm mellan sportbh och träningstights så var väl det lite väl av personalen att säga till. Så klär sig ju som hon säger majoriteten av unga tjejer.
Tycker man ska dra gränsen för om man är tävlande eller inte, det är ju oftast ett kvitto på att man är i bra form.
Tävlar man så är en viss typ av kläder mer OK än om man inte skulle göra det.
Haha håller med här!
Är du i bra form ska du såklart få posera framför hantelstället där folk (som är i medioker form) som vill använda hantlarna helt enkelt får vänta!
supercharge
2016-11-11, 20:58
Alltså, innan folk säger "jag tycker man ska få klä sig som man vill" så kan ni ju testa att ha ansvar för ett stort gym med åtminstone några tusen medlemmar och se om ni verkligen tycker att inga regler alls är rätt väg att gå.
Du menar alltså att det är en kompetent ledning som först prånglar ut reklambudskap med modeller bärandes nästan exakt samma plagg, och sedan går man på betalande medlemmar som kör samma klädkod? Det är professionellt agerat?
Haha håller med här!
Är du i bra form ska du såklart få posera framför hantelstället där folk (som är i medioker form) som vill använda hantlarna helt enkelt får vänta!
Allmänt vett råder ju fortfarande, dvs var inte i vägen och var inte i folks ansikte.
Du menar alltså att det är en kompetent ledning som först prånglar ut reklambudskap med modeller bärandes nästan exakt samma plagg, och sedan går man på betalande medlemmar som kör samma klädkod? Det är professionellt agerat?
Folk på reklam är mångåriga proffs som inte sällan är aktivt tävlande och dessutom har genetiskt skräddarsydda kroppar för de olika typer av kläderna de poserar för. Det är idiotiskt att som nybörjare tro att man ska kunna se ut som eller kunna bära upp samma klädesplag som dessa människor efter bara några ynka veckor på gymmet.
Om det är de kläderna hon har på bilden så är det väl inte så uppseendeväckande?
Med tanke på hur många (killar) sköter sin hygien så kan det vara bra med långbyxor och t-shirt.
Haha har sett det på en del gym, de har bilder på lättklädda brudar dränkta i svett och smuts som bär ett viss märke gymmet säljer eller samarbetar med.. Jobbigt att då börja klaga på folk som ser ut på det sättet haha!
Agitator
2016-11-11, 21:09
Gymmets reklam är ju inte alls dubbelmoral :)
https://www.instagram.com/p/BMhPunABSIr/?taken-by=gullbrand&hl=sv
Vad snygg hon är! Jag tror ärligt talat att tillsägelsen kan handla om avundsjuka.
Handlar garanterat om avundsjuka. En borderlina som vaknat på fel sida och inte klarade av att godbiten Moa roffade åt sig alla blickar på gymmet. Tråkigt att ägarna är efterblivna och inte genomskådar det.
Haha. Frontar man sig med såna bilder och sedan portar/gnäller på medlemmar som faktiskt är mindre "nakna" än ens egna reklambilder är det bara larvigt :d
Edit: Sedan så kan det också spela roll hur man beter sig på gymmet. Tränar man hårt och sköter sig själv så kan någon knappast ta illa upp.
Håller man på och stönar och böjer sig fram för att plocka upp saker hela tiden så kanske man får annat besked.
Så det vore ju intressant att höra någon form av motivering från kedjan. Annat än att bara "reklam är reklam och inte verklighet".
Väldigt svårt att ta hennes "jag kände mig väldigt kränkt" seriöst när hon säger det på ett så glatt sätt, nästan skrattandes. Hon var nog för ful för att vara så "lättklädd" :D
Haha. Frontar man sig med såna bilder och sedan portar/gnäller på medlemmar som faktiskt är mindre "nakna" än ens egna reklambilder är det bara larvigt :d
Edit: Sedan så kan det också spela roll hur man beter sig på gymmet. Tränar man hårt och sköter sig själv så kan någon knappast ta illa upp.
Håller man på och stönar och böjer sig fram för att plocka upp saker hela tiden så kanske man får annat besked.
Så det vore ju intressant att höra någon form av motivering från kedjan. Annat än att bara "reklam är reklam och inte verklighet".
Vem är så dum och går på och tolkar reklam så pass ordagrant? Ingen.
Om personerna tränade insmetade i avföring skulle du då tycka det vore en bra idé att träna insmetad i avföring också?
Har du tur kanske hon bor inom din liggradie.
TheBeach97
2016-11-11, 21:33
Börjar personligen bli lite småless på alla dessa brudar som går till gymet och visar i stort sett allt.
Det verkar som att den största motivationsfaktorn inte är att träna men snarare visa upp sig och ta 50000 bilder till instagram. Fjantigt är det, det har blivit någon form av uppmärksamhets-kanal.
Vem är så dum och går på och tolkar reklam så pass ordagrant? Ingen.
Om personerna tränade insmetade i avföring skulle du då tycka det vore en bra idé att träna insmetad i avföring också?
Men snälla, hur kan du ens tolka det jag skrev så? *facepalm*
Om du vill ha det på kiss- och bajsnivå så ska jag försöka sänka mig lite.
Min jämförelse var lite skit på kalsongerna jämfört med gymmets avföringsinsmetade modeller.
Agitator
2016-11-11, 21:57
Det kunde varit värre.
http://www.body.se/artiklar/nyheter/20150817/rekordforsok-i-nakenboj-i-norsk-tv
An Iron Soul
2016-11-11, 21:59
Vilket i lands problem. Överkonsumtionen av instagram gör att alla tjejer vill se ut som Sofie Arvebrink och Caroline Aspenskog.
Att säga att det ser utmanande ut är tydligen sexistiskt och kränkande. Varför är det ingen som säger något.. Jag fattar inte?
Jag vill minnas att Sofie Arvebrink blev tillsagd av domarna i hennes första tävling att byta bikini för att den var för liten. Jag tror att jag hörde de i en intervju hon gjorde i Body. Så t.o.m inom fitness-sport går det att vara för lättklädd. Jag tror det var Athletic Fitness.
Diomedea exulans
2016-11-11, 22:05
Har du tur kanske hon bor inom din liggradie.
Det hjälper ju uppenbarligen inte.
VoDaresVins
2016-11-11, 22:17
Det kunde varit värre.
DTG is the new black.
Nä, jag menade det jag skrev. Nämligen, för att citera mig själv i den texten du precis citerade utan riktigt läsa: "se om ni verkligen tycker att inga regler alls är rätt väg att gå."
Jag tror inte de någon här, om de tänker efter, tror att inga regler alls är rätt väg att gå. Och då är frågan var gränsen går. Och, som jag också skrev i den texten du inte citerade men knappast heller läste, problemet är ju att "gymmet uppenbarligen inte hade någon riktig ide om var gränsen låg", inte att klädregler är dåligt.
Börjar personligen bli lite småless på alla dessa brudar som går till gymet och visar i stort sett allt.
Det verkar som att den största motivationsfaktorn inte är att träna men snarare visa upp sig och ta 50000 bilder till instagram. Fjantigt är det, det har blivit någon form av uppmärksamhets-kanal.
Håller med, det börjar gå överstyr. Inte bara tjejer heller utan även killar.
Hon som artikeln handlar om är ju ett typexempel. Bryr hon sig ens om träning? Eller bryr hon sig bara om uppmärksamheten som träningen kommer med?
Diomedea exulans
2016-11-11, 22:41
Är jag den sista snuskgubben i landet? Ibland börjar man undra. Halva nöjet med att vara gymmet är att snegla på tjejer man aldrig hade drömt om att våga prata med och som hade slagit ihjäl en om man försökte.
Är jag den sista snuskgubben i landet? Ibland börjar man undra. Halva nöjet med att vara gymmet är att snegla på tjejer man aldrig hade drömt om att våga prata med och som hade slagit ihjäl en om man försökte.
99% ser så självupptagna och bitchiga ut så ballen hade lagt sig om man ens försökte.
Det där är ju iofs inte Tentons egen reklam utan Les Mills-reklam. Jag vet inte huruvida man förbinder sig att visa upp Les Mills affischer när man köper in Les Mills-konceptet, men Les Mills är ganska magsura av sig, så man får kanske inte hitta på egna reklamaffischer t.ex. inför nya releaser, utan man får nog hålla sig till de bilder som skickas ut.
Angående hur man får klä sig på gymmet, så får man ju ofta information om den typen av förhållningsregler när man köper träningskort/medlemskap. Folk försöker iofs ofta hävda att de inte läst reglerna när de får bassning för att be brutit någon regel (ungefär som när folk blir varnade här), men det gäller ju inte. Har man tagit emot info har man tagit emot info, att man valt att inte ta till sig den kan inte anföras som argument.
Edit: Folk här är ju rätt känsliga när det gäller hur folk (ffa kvinnor) ser ut, att döma av diskussioner som varit tidigare, så en bra regel vore kanske att man skall träna i sådant som hade varit acceptabelt även om en fet, ful och gammal människa hade haft det på sig. Det är svårt att ha olika regler för "snygga" och "fula", eller "i form" och "ur form".
bigtraps
2016-11-12, 08:25
vilket i lands problem. överkonsumtionen av instagram gör att alla tjejer vill se ut som sofie arvebrink och caroline aspenskog.
Att säga att det ser utmanande ut är tydligen sexistiskt och kränkande. Varför är det ingen som säger något.. Jag fattar inte?
Jag vill minnas att sofie arvebrink blev tillsagd av domarna i hennes första tävling att byta bikini för att den var för liten. Jag tror att jag hörde de i en intervju hon gjorde i body. Så t.o.m inom fitness-sport går det att vara för lättklädd. Jag tror det var athletic fitness.
+1
lol. Snacka om myspace angle hon har på alla sina bilder på instagram, Ser nästan inte ut som samma person i SVT klippet. Ser ut att skilja minst 40kg.
Detsamma gäller killar i stringlinne som tar 5000 optivinkelbilder till instagram? Eller gäller det bara kvinnor?
Personligen stör jag mig bara om vederbörande inte sköter sin hygien och tränar i kläder som stinker gammal svett. Och så länge folk tar bilder på sig själv där de inte tar upp utrymme för de som tränar. Instagramkonto du inte gillar behöver du väl inte följa.
Sen när det gäller klädkod på gymmet får man ju följa de regler gymmet satt upp. Lär dock vara svårt att dra en gränsdragning. Men att ha något slags plagg på över, underkropp och fötter är väl iaf ett rimligt krav.
supercharge
2016-11-12, 12:55
Folk på reklam är mångåriga proffs som inte sällan är aktivt tävlande och dessutom har genetiskt skräddarsydda kroppar för de olika typer av kläderna de poserar för. Det är idiotiskt att som nybörjare tro att man ska kunna se ut som eller kunna bära upp samma klädesplag som dessa människor efter bara några ynka veckor på gymmet.
Du menar att om man är snygg får man vara lättklädd och om man är ful bör man helst gymma klädd i säck? Ungefär omvänt mot reklamaffischer på stan alltså där man absolut inte får vara lättklädd om man är snygg, men ful går bra.
Det kunde varit värre.
Lol, nakenböj. Fast det känns som lite låg vikt för att vara ett världsrekord. Koklyaev böjde ju över 300kg naken en gång, fast när jag tänker efter så hade han en strumpa på snorren så det kanske inte räknas. Han lade upp det på youtube och det blev borttaget jävligt fort minns jag i alla fall. :)
Du menar att om man är snygg får man vara lättklädd och om man är ful bör man helst gymma klädd i säck? Ungefär omvänt mot reklamaffischer på stan alltså där man absolut inte får vara lättklädd om man är snygg, men ful går bra.
Jag ser inte varför man som tjock och eländig ska tränga sig i något som bortom allt tvivel är lämpat för någon med en helt annan kroppstyp än vad jag själv besitter.
Jag anser att det finns kläder som bara passar vissa människor ja och det har jag inga problem med.
Det här är bara ett sätt för henne att få synas och höras på och den egentliga sakfrågan är ju ett icke problem.
Ja, det är väl klart?
Gymmet säger tydligt att deras riktlinjer är även pga respekt för andra medlemmar (läs; medlemmar som delvis skäms över sina kroppar).
Ser absolut inget fel i att ett gym säger till medlemmar som klär sig för "naket". Deras gym, deras regler.
Linne och shorts känns som en vettig linje för vad man bör ha på sig. Jag uppskattar om folk har lite kläder på sig och i alla fall försöker fokusera på att träna när dom är på gymet. Sen så kan man visa upp sig så mycket man vill på instagram senare.
trädgårdsmöbel
2016-11-12, 15:24
Det är ju inte bara kläderna i sig, utan även utseendet och vad skall man säga, utstrålningen hos den som bär dem som påverkat här tror jag. Hon är ung och attraktiv, och gissningsvis har hon även ett övningsval i sin träning och ett kroppsspråk som förstärker detta. Ett par tights täcker ju hela underkroppen, men de kan vara helt osexiga till väldigt sexuella beroende på hur de bärs och av vem.
Nu tycker jag inte att detta skall spela någon som helst roll, det skall anses som helt normala träningskläder och hon får gå klädd hur hon vill, men jag gissar att det är det som påverkat. Någon annan i likadana träningskläder hade kanske inte alls fått samma bemötande och tillsägelse av personalen. Så det ovan är en förklaring, men absolut inte en ursäkt.
FinnPower
2016-11-12, 20:17
Nåt liknande hände mig på gymmet där jag tränade på 90-talet. Jag och ett flertal andra trivdes med att träna iförd linne men gymägaren kom och frågade mig och en till (vi som var i hyfsat skick) ifall vi kunde träna i t-shirt istället för linne. Vi opponerade oss och tyckte att det var underligt att endast vi skulle få linneförbud. Det resulterade i att det blev totalt linneförbud på gymmet.
Bara att gilla läget...
Detta i samband med flera andra konstiga påhitt (magnesiumförbud, marklyftförbud, peppa-träningskompisen-förbud, viktmaxgränser på maskinerna, förbudsskyltar överallt) gjorde att jag bytte gym och upptäckte sporten styrkelyft! Det är inget jag ångrar idag, och jag borde ha gjort bytet många år tidigare.
tefached
2016-11-12, 20:48
Om man jobbar på ett gym med några tusen medlemmar är dessa regler rimliga. Majoriteten på stora gym är inte bodybuilders och fitness intresserade och tar lätt illa vid sig vid när killar tränar utan tröjor och tjejer i bar en topp (vilket jag i och för sig inte håller med om). Sen av hygieniska skäll blir det betydligt mer svett på utrustningen vilket heller inte är trevligt när den 600:e personen lägger sig på bänken för att träna.
Om man jobbar på ett gym med några tusen medlemmar är dessa regler rimliga. Majoriteten på stora gym är inte bodybuilders och fitness intresserade och tar lätt illa vid sig vid när killar tränar utan tröjor och tjejer i bar en topp (vilket jag i och för sig inte håller med om). Sen av hygieniska skäll blir det betydligt mer svett på utrustningen vilket heller inte är trevligt när den 600:e personen lägger sig på bänken för att träna.
En helt torr bänk som ser ren ut kan vara betydligt mera ohygienisk än en som är helt nerdränkt av svett. Så om man är rädd för sådant så måste man använda sig av de sprejflaskor med rengöringsmedel+handdukar som de flesta gym har ändå innan man tränar.
Vad sedan gäller klädseln så är det extremt tråkigt att det finns personer runt om på gymmen som känner sig kränkta eller otrygga pga andras klädsel (eller val av träningsvikt för den delen). Nån får väl dra igång ett "träna hur fan du vill bara du inte slår sönder saker eller slåss/hotar andra personer" gym :)
En helt torr bänk som ser ren ut kan vara betydligt mera ohygienisk än en som är helt nerdränkt av svett. Så om man är rädd för sådant så måste man använda sig av de sprejflaskor med rengöringsmedel+handdukar som de flesta gym har ändå innan man tränar.
Vad sedan gäller klädseln så är det extremt tråkigt att det finns personer runt om på gymmen som känner sig kränkta eller otrygga pga andras klädsel (eller val av träningsvikt för den delen). Nån får väl dra igång ett "träna hur fan du vill bara du inte slår sönder saker eller slåss/hotar andra personer" gym :)
Inte så mysigt att sätta sig på en svettblöt bänk om man har kortbyxor så om alla har långbyxor och t-shirt så suger dessa upp det mesta av svetten och med lite vett och etikett så slipper folk blötas ner av andras svett.
mangemani
2016-11-13, 00:33
tja, ingen förlust för gymmet precis om hon protesterar som ett trotsigt barn och säger upp gymkortet. blir man tillsagd utav personalen så är det bara att lyda eller bye bye och hon valde att gå, så hela historien löste sig bra, gymmet slapp henne och hon slapp det "hemska" gymmet, alla glada.
vicarious
2016-11-13, 10:20
Pinsamt agerande av gymmet. Dubbelmoral, oavsett om det är Les Mills reklambilder eller inte.
Roligaste i tråden är att folk inte förstår att Bärsärk trollar.
Diomedea exulans
2016-11-13, 10:22
Jag förstod det då inte, är du helt säker på detta?
Nakenhet stör mig faktiskt mer i omklädningsrummet än i träningslokalen. Det kan kännas mer påträngande när man knyter skorna och någon speglar sig i mässingen ett par meter bort eller står och garvar burdust med varandra utan att skyla sig med handdukar. Skulle inte falla mig in att använda ett offentligt duschrum. Känns bara för geggigt.
Inte så mysigt att sätta sig på en svettblöt bänk om man har kortbyxor så om alla har långbyxor och t-shirt så suger dessa upp det mesta av svetten och med lite vett och etikett så slipper folk blötas ner av andras svett.
Därför som man ofta har tillgång till torkpapper eller handdukar på gymmen så att man kan torka upp före man tränar om man är känslig för sådant. Naturligtvis tillhör det normalt hyffs att städa upp efter sig men om man är rädd för baciller eller "dålig hygien" så kan man inte lita på att personerna före en har rengjort så då måste man ändå rengöra själv.
Dessutom så är det ju så att om du tränar topless och städar efter dig eller om du tränar med tröja och städar efter dig så lär maskin/bänk vara precis lika ren alt oren så klädstilen på den som tränade innan har knappast någon relevans för detta.
Pinsamt agerande av gymmet. Dubbelmoral, oavsett om det är Les Mills reklambilder eller inte.
På vilket sätt menar du att jag trollar?
Därför som man ofta har tillgång till torkpapper eller handdukar på gymmen så att man kan torka upp före man tränar om man är känslig för sådant. Naturligtvis tillhör det normalt hyffs att städa upp efter sig men om man är rädd för baciller eller "dålig hygien" så kan man inte lita på att personerna före en har rengjort så då måste man ändå rengöra själv.
Dessutom så är det ju så att om du tränar topless och städar efter dig eller om du tränar med tröja och städar efter dig så lär maskin/bänk vara precis lika ren alt oren så klädstilen på den som tränade innan har knappast någon relevans för detta.
Finns personer som inte orkar torka upp och har dom då långbyxor och t-shirt så blöter dom inte ner lika mycket,man torkar efter sig själv men inte efter andra tack.
Leifallan
2016-12-08, 19:49
Vilket i lands problem. Överkonsumtionen av instagram gör att alla tjejer vill se ut som Sofie Arvebrink och Caroline Aspenskog.
Jag vill minnas att Sofie Arvebrink blev tillsagd av domarna i hennes första tävling att byta bikini för att den var för liten. Jag tror att jag hörde de i en intervju hon gjorde i Body. Så t.o.m inom fitness-sport går det att vara för lättklädd. Jag tror det var Athletic Fitness.
Lånar tråden lite: Vad har hänt Arvebrink? Hon verkar bara ha försvunnit. Lagt ner sitt IG-konto och tystnat helt i sociala medier.
Nån som vet?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Diomedea exulans
2016-12-08, 20:38
Lånar tråden lite: Vad har hänt Arvebrink? Hon verkar bara ha försvunnit. Lagt ner sitt IG-konto och tystnat helt i sociala medier.
Nån som vet?
Instagram-attention-whores (obs! Menat som könsneutral term) har sannolikt inte så sunda känsloliv, det är inte så konstigt om någon bryter ihop och inte orkar lägga upp inlägg ett tag.
Magnesiumförbud kan kringgås med flytande om man sköter det snyggt.
Macroman
2016-12-09, 12:46
Hon ser lite halvtjock ut så jag förstår att man sa till henne.
Tänkte samma sak faktiskt... :em:
Dock är hennes klädsel inget att anmärka på tycker jag.
Macroman
2016-12-09, 12:54
Med tanke på hur många (killar) sköter sin hygien så kan det vara bra med långbyxor och t-shirt.
Ja, killar/män är ju de klart vidrigaste på gymen. Vissa stinker ju bisarrt mycket. *grr*
Macroman
2016-12-09, 13:09
Du och jag verkar vara de enda som är positiva till att det finns snygga lättklädda tjejer på gymet. Märkligt... *rolleyes*
ARMSTARK
2016-12-09, 13:37
Du och jag verkar vara de enda som är positiva till att det finns snygga lättklädda tjejer på gymet. Märkligt... *rolleyes*
Knappast. Det går ett sus genom lokalen när en tight lättklädd tjej kommer in på vilket gym som helst, alla killar gör :naughty: lite i smyg till varandra. Sen har vi bögarna, ja dom tittar väl på mig när jag kör djupa knäböj. Det kan jag bjuda på.
hahavaffan
2016-12-09, 15:15
Hon ser lite halvtjock ut så jag förstår att man sa till henne.Hahaha nice :d
LoveMachine
2016-12-09, 23:57
Nakenhet stör mig faktiskt mer i omklädningsrummet än i träningslokalen. Det kan kännas mer påträngande när man knyter skorna och någon speglar sig i mässingen ett par meter bort eller står och garvar burdust med varandra utan att skyla sig med handdukar. Skulle inte falla mig in att använda ett offentligt duschrum. Känns bara för geggigt.
Du slår mig som en sån person som skulle ha handduk, eller ännu värre badbyxor, i bastun. Lite nakenhet i ett omklädningsrum får man väl ändå räkna med. Att prydheten skulle få en sådan storstilad återkomst.
Du slår mig som en sån person som skulle ha handduk, eller ännu värre badbyxor, i bastun. Lite nakenhet i ett omklädningsrum får man väl ändå räkna med. Att prydheten skulle få en sådan storstilad återkomst.
Storstilad! Det tar jag som en komplimang. *kissass*
Skulle aldrig sätta mig i en offentlig bastu eller använda en offentlig pissränna flankerad av två gubbar heller för den delen, nej. Med det inte sagt att jag inte accepterar nakenheten i omklädningsrummet. Det är ingen större deal och jag har inte direkt något val. Men att glida runt naken bland främmande människor som om ingenting hade förändrats är ett beteende jag inte kan identifiera mig med. Och det finns säkert en kärna i ordet pryd som beskriver min inställning på ett inte helt felaktigt sätt.
Storstilad! Det tar jag som en komplimang. *kissass*
Skulle aldrig sätta mig i en offentlig bastu eller använda en offentlig pissränna flankerad av två gubbar heller för den delen, nej. Med det inte sagt att jag inte accepterar nakenheten i omklädningsrummet. Det är ingen större deal och jag har inte direkt något val. Men att glida runt naken bland främmande människor som om ingenting hade förändrats är ett beteende jag inte kan identifiera mig med. Och det finns säkert en kärna i ordet pryd som beskriver min inställning på ett inte helt felaktigt sätt.
Duscha hemma så slipper man oönskad nakenhet och mindre tid på gymmet.
Leifallan
2016-12-10, 13:12
Instagram-attention-whores (obs! Menat som könsneutral term) har sannolikt inte så sunda känsloliv, det är inte så konstigt om någon bryter ihop och inte orkar lägga upp inlägg ett tag.
Jo absolut, kan vara så. Blev lite nyfiken då hon ju byggt upp ett ganska stort varumärke ändå.
Jo absolut, kan vara så. Blev lite nyfiken då hon ju byggt upp ett ganska stort varumärke ändå.
Det är många i fitness svängen som går in i väggen.
VoDaresVins
2016-12-10, 17:14
Kan ju också varit att hon fått för mycket galla spytt över sig av internettroll och drog sig därför undan. :/
BIG Alen
2016-12-10, 20:37
lol vilka betas, va e det självklara att man gör när man e 8% bf i optiljus?
Nån som vet?
Senast jag såg något från henne var hon i USA på nån bartenderutbildning.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.