handdator

Visa fullständig version : Nocco??

Jonte321
2016-04-17, 19:20
dricker ni nocco?
tycker det är för bra för att vara sant nästan, dricker det ett antal gånger i veckan, ofta innan träningen för att det innehåller bcaa. Endast 20 kcal per flaska med 100% dri på vitamin D, Bioin, folsyra, niacin, vitamin B6 och vitamin B12.
Enligt mig är det dåliga att det är dyrt. *drool*

Flygplan
2016-04-17, 19:24
För bra för att vara sant? Det är lurendrejeri rakt av.

awesomooo
2016-04-17, 19:30
Blanda lite bcaa i sprite zero istället, Nocco, Celsius och allt vad det heter smakar vatten med lite tillsatser i så man anar en smak av apelsin, cola, päron whatever. Men såklart det säljer nu när halva Sverige har blivit aspergers-gymmare.

Jag hatar Nocco för att jag själv inte var smart nog att vara först ut med det. Så länge något livsmedel har protein eller bcaa tryckt på etiketten så blir det värsta hysterin eftersom protein och bcaa är ju skitbra grejer som man blir rippad och musklig av.

Jonte321
2016-04-17, 19:34
Ja tänkte väl det lol. Men vad är det bara en massa kemikalier och skit i eller går det ändå att dricka det?

Alkro
2016-04-17, 19:35
Haha, ja celsus, nocco etc. Vilket trams. Går väl bra att dricka om man tycker det är gott men man ska nog inte förvänta sig att det kommer göra någon signifikant skillnad för sin träning.

Jonte321
2016-04-17, 19:37
Men man tycker väl att det borde testas om det inte gör någon skillnad så att dom åker dit för lurendrejeri :naughty:

Rahf
2016-04-17, 19:39
Det innehåller säkert precis vad dom annonserar, men allt dom lovar är säljsnack. Det är alltså inget man kan sätta dit dom med.

ViktorC
2016-04-17, 19:43
Ja tänkte väl det lol. Men vad är det bara en massa kemikalier och skit i eller går det ändå att dricka det?

Det är 180 mg koffein och 4 gram BCAA för 20+ kr. Tycker du det är gott och vill köpa en, kör på. Är du ute efter någon "effekt" för träningen så kan du köpa koffein på MMsports för ca 50 öre/200 mg och sen någon EAA burk för ett par hundra kronor.

Jonte321
2016-04-17, 19:46
Det finns även nocco utan koffein då det är det jag dricker :smash: det kanske gör det bara ännu onödigare att dricka hehe

Bärsärk
2016-04-17, 19:47
Blanda lite bcaa i sprite zero istället, Nocco, Celsius och allt vad det heter smakar vatten med lite tillsatser i så man anar en smak av apelsin, cola, päron whatever. Men såklart det säljer nu när halva Sverige har blivit aspergers-gymmare.

Jag hatar Nocco för att jag själv inte var smart nog att vara först ut med det. Så länge något livsmedel har protein eller bcaa tryckt på etiketten så blir det värsta hysterin eftersom protein och bcaa är ju skitbra grejer som man blir rippad och musklig av.

Du kan ju göra nästa grej efter Nocco, först var de Celcius sen Nocco.

Folk som sysslar med dessa drycker verkar ha uppmärksamhets spann som en golden retriever; kommer det något nytt efter ett par månader är man där direkt och frälsar det som det bästa.

Är de nån som sett en celcius tagg på länge? Är ju bara Nocco som gäller nu. Måste vara pinsamt om man varit celsius frälst och har ett par tusenlappar i värde på celcius stående på pall i källaren...

ViktorC
2016-04-17, 19:48
Det finns även nocco utan koffein då det är det jag dricker :smash:

Då dricker du väldigt dyrt vatten (typ) ;)

G.W
2016-04-17, 19:48
Klart man dricker nocco, lyfter min träning och wellness till en helt ny nivå! #nocco

Jonte321
2016-04-17, 19:50
Hahahah :hbang:

Jockefoten
2016-04-17, 19:50
Börja dagen med ett glas Nocco annars blir jag Loco.

Hönke
2016-04-17, 20:06
Du kan ju göra nästa grej efter Nocco, först var de Celcius sen Nocco.

Folk som sysslar med dessa drycker verkar ha uppmärksamhets spann som en golden retriever; kommer det något nytt efter ett par månader är man där direkt och frälsar det som det bästa.

Är de nån som sett en celcius tagg på länge? Är ju bara Nocco som gäller nu. Måste vara pinsamt om man varit celsius frälst och har ett par tusenlappar i värde på celcius stående på pall i källaren...

Esse har ju dykt upp nu. Som en nocco fast med eaa istället..och äckligare.

Jonte321
2016-04-17, 20:09
Bättre att hålla sig till vassle :hbang:

Bärsärk
2016-04-17, 20:43
Esse har ju dykt upp nu. Som en nocco fast med eaa istället..och äckligare.

Det måste smaka gott också, för det är ju inte hardcore gymmare som halsar i sig det här direkt.

Det är ju inte det gamla gardet som drack esapro grape tonic första versionen om vi säger så.

KlopFer
2016-04-17, 20:48
Det måste smaka gott också, för det är ju inte hardcore gymmare som halsar i sig det här direkt.

Det är ju inte det gamla gardet som drack esapro grape tonic första versionen om vi säger så.

Haha, grape tonic var grejer!

Brukade slänga med godis i väskan för att dämpa smaken i käften efteråt :D

http://www.presentcard.se/bilder/artikelbilder/153857.jpg

Jockefoten
2016-04-17, 20:52

Kolos glansdagar.

Bärsärk
2016-04-17, 21:05
Kolos glansdagar.

https://media.giphy.com/media/xKy2w6LehxxHa/giphy.gif

Livet
2016-04-17, 23:14

Du triggar igång min PTSD. *spy*

PureWhey
2016-04-18, 08:36
Kväljningar

Armed Dingo
2016-04-18, 09:19
Brukar sälja NOCCO till alla möjliga när jag står i kassan på ICA. Otränade, fitnessbrahs, ladies of the rip, mammor, kids, tjocka.

Mitt ansikte ler och jag säger Var det bra så? men hjärnan tänker
1. BCAA = verkningslöst
2. NOCCO, vem kom på det fula namnet?
3. Du köper svindyrt blask vatten som fraktats hit, sen går du antagligen hem o källsorterar några salladsblad och känner dig duktig
4. Du tror att detta är bra för dig ^^

Så det är med ett visst förakt jag önskar dom en trevlig helg.

PureWhey
2016-04-18, 09:20
Brukar sälja NOCCO till alla möjliga när jag står i kassan på ICA. Otränade, fitnessbrahs, ladies of the rip, mammor, kids, tjocka.

Haha, jag delar detta förakt.

Paperbasket
2016-04-18, 09:35
Men tanke på det Armed skrev så måste man ju säga att de har lyckats djävulskt bra med marknadsföringen när gruppen som köper drycken är så pass vid.

Määng
2016-04-18, 10:10
Men tanke på det Armed skrev så måste man ju säga att de har lyckats djävulskt bra med marknadsföringen när gruppen som köper drycken är så pass vid.

Håller med. Jag gillar inte smaken på NOCCO och rent innehållsmässigt imponerar den ju inte direkt heller. Är däremot rätt imponerad över marknadsföringen de lyckas med.

Pudzianovski
2016-04-18, 10:15
Jag tycker den är ganska äcklig också. Lite som Loka Crush, smaklös och tråkig. Fast jag är ju "läsk-kille" iof. Gillar dock andra sport- och energidrycker. Köper aldrig för att jag ska bli nya gladiatorn utan mest för att jag gillar sport/energi/läskdrycker.

Tryhard
2016-04-18, 10:39
Dricker celsius dagligen. Mest för att det är skitgott enligt mig och när jag går på deff vill jag inte dricka mina kalorier, sen om det är vitaminer m.m är väl bara en bonus. Nocco tycker jag smakar skit dock.

Edit: sen är ju jag en som inte känner skillnad på cola och cola zero o typ riktig snickers o någon budget rip off av en snickers. Många jag känner tycker det är konstigt jag vet inte.

itzhakskenstrom
2016-04-18, 11:58
Nej jag dricker mjölk istället.

MackeJuve
2016-04-18, 12:51
Gillar inte smaken. I början trodde jag att jag gjorde det. Det var något med att den inte var så söt som vanlig läsk utan kändes lite "fräschare". På tok för dyr för att jag ens skulle överväga att fortsätta köpa den då det fanns andra alternativ som var mycket godare. Är jag sugen på läsk--> Cola Zero/Pepsi Max, är jag sugen på att bli pigg --> Monster Zero. Sen kan jag dessutom inte köpa en produkt som står för allt det som jag är emot. Med detta menas desperata tonåringar som delar bilder för att få ett flak, halvdana atleter som stoltserar med sponsorskap och folk som tror att hård träning inte kan bedrivas utan drycken.

Det är SKIT helt enkelt :)

delta_mats
2016-04-18, 12:59
Sen jag började med Nocco känner jag mig piggare och mer fokuserad på gymmet. Jag återhämtar mig snabbare och har tagit flera kliv framåt på gymmet, och det efter bara 5-6 burkar. Känns bra att äntligen hittat något som verkligen fungerar!

unsuspected
2016-04-18, 13:36

Mitt ansikte ler och jag säger Var det bra så? men hjärnan tänker
1. BCAA = verkningslöst
2. NOCCO, vem kom på det fula namnet?
3. Du köper svindyrt blask vatten som fraktats hit, sen går du antagligen hem o källsorterar några salladsblad och känner dig duktig
4. Du tror att detta är bra för dig ^^

Namn nocco = no carbs company hahaha

HenrY
2016-04-19, 10:58

Amen.:hbang:

drift
2016-04-19, 11:42
Jag känner mig som ett identitetslöst får när jag köper en burk Celcius på Ica. Nocco har jag inte testat och jag kommer inte att glra det heller.

Celcius citron ger mig en jävla hybris i lätt tolv timmar. Red Bull, Monster eller Power King känner jag knappt av.

Vet inte vad det är, men om jag måste jobba så in i helvetet utan rast i tolv-femton timmar så räcker en burk Celsius för att jag ska göra det helt utan ansträngning. Detta är självfallet inte bra, men det är så det är.

Jag känner mig dock som sagt som en idiot när jag köper burken.

Nej, jag har inte Instagram och ja, jag dricker den utan att någon ser det för att jag skäms. Typ som att jag tycker att Super 8 av Little Jinder är en skitbra låt, men vanligtvis lyssnar jag bara på Kreator och Pantera. :-(

Fan vad deppad jag blev.

Tryhard
2016-04-19, 12:42
Jag känner mig som ett identitetslöst får när jag köper en burk Celcius på Ica. Nocco har jag inte testat och jag kommer inte att glra det heller.

Celcius citron ger mig en jävla hybris i lätt tolv timmar. Red Bull, Monster eller Power King känner jag knappt av.

Vet inte vad det är, men om jag måste jobba så in i helvetet utan rast i tolv-femton timmar så räcker en burk Celsius för att jag ska göra det helt utan ansträngning. Detta är självfallet inte bra, men det är så det är.

Jag känner mig dock som sagt som en idiot när jag köper burken.

Nej, jag har inte Instagram och ja, jag dricker den utan att någon ser det för att jag skäms. Typ som att jag tycker att Super 8 av Little Jinder är en skitbra låt, men vanligtvis lyssnar jag bara på Kreator och Pantera. :-(

Fan vad deppad jag blev.

Haha! Först och främst så finns väl inte celsius i citron smak..?
Låter lite larvigt att man ska behöva skämmas för att dricka något man tycker om. *facepalm*

Edit: googla lite snabbt o givetvis är det lime haha, mitt fel

King Grub
2016-04-19, 12:44

Till och med jag som aldrig druckit en Celsius vet att det finns citron!

Määng
2016-04-19, 12:46
Sen jag började med Nocco känner jag mig piggare och mer fokuserad på gymmet. Jag återhämtar mig snabbare och har tagit flera kliv framåt på gymmet, och det efter bara 5-6 burkar. Känns bra att äntligen hittat något som verkligen fungerar!

Trodde du drev först men tänkte att jag ändå skulle testa och WOW! Ökade 5 reps i bänkpressen sen senaste passet och sänkte mitt personbästa i 500 meter rodd till 1.35 från 1.42. Helt sjukt. Kommer lätt att fortsätta med NOCCO!

drift
2016-04-19, 12:47
Låter lite larvigt att man ska behöva skämmas för att dricka något man tycker om. *facepalm*

Edit: googla lite snabbt o givetvis är det lime haha, mitt fel

Larvigt eller inte, jag vill inte att någon annan ska tro att jag är "en av dom".
Jag är mån om vad folk tror och tycker om mig..

KlopFer
2016-04-19, 12:53
Larvigt eller inte, jag vill inte att någon annan ska tro att jag är "en av dom".
Jag är mån om vad folk tror och tycker om mig..

https://c1.staticflickr.com/3/2391/2251859721_92149d31d4_z.jpg?zz=1

Bärsärk
2016-04-19, 17:26
Är väl inget att skämmas för, om man möter blickar när man köper Celcius/Nocco så är de ju bara stirra tillbaka och säga "Haha joru, nu jävlar blir det spegelselfies, linne på gymmet och crossfitt, ha de bra hej" sen nicka le glatt och gå iväg.

lanzal
2016-04-19, 17:45
Det är gott.

Sparven från Minsk
2016-04-19, 17:47
Då jag är för klen för att dricka kaffe så tar jag mig en celsius cola då och då. Både för att jag gillar smaken och som ersättning för kaffe.

Gillar du smaken av Nocco och vill ha lite koffein och vitaminer do it! Skadar ingen, förutom plånboken :)

ccm
2016-04-20, 05:57
Placebodrycker har ju den förmågan att man känner sig piggare, starkare osv. Om man inte tror på det så funkar det lika bra som ett glas vatten.

Personligen tycker jag att alla dessa "fitnessdrycker" smakar beskt och metalliskt, och att betala så mycket för ingenting är inte vidare klyftigt, enligt mig.

Jonte321
2016-04-20, 06:28
Samma sak med vitaepro etc. Det innehåller också placebo

filmjölk
2016-04-20, 06:30
Personligen tycker jag att alla dessa "fitnessdrycker" smakar beskt och metalliskt, och att betala så mycket för ingenting är inte vidare klyftigt, enligt mig.

Jag tror det är en vanesak, eller ovanesak i det här fallet. jag äter ofta laktosfri glass, och tycker den är god. Men smakar jag på riktig så är den laktosfria inte så speciellt god längre.

Dricker man inte läsk eller något som smakar bra så är säkert Nocco mfl. bättre i smaken. undantaget måste vara Celsius vilda bär, ingen kan tycka att den är god oavsett hur miljöskadad man än är.

ccm
2016-04-20, 07:22
Samma sak med vitaepro etc. Det innehåller också placebo

Sant. Även en stor del av Apotekets sortiment "fungerar" efter samma principer.

ccm
2016-04-20, 07:24
Jag tror det är en vanesak, eller ovanesak i det här fallet. jag äter ofta laktosfri glass, och tycker den är god. Men smakar jag på riktig så är den laktosfria inte så speciellt god längre.

Dricker man inte läsk eller något som smakar bra så är säkert Nocco mfl. bättre i smaken. undantaget måste vara Celsius vilda bär, ingen kan tycka att den är god oavsett hur miljöskadad man än är.

Ja, så är det säkert. Jag drack inte en droppe Coca Cola på över 1,5 år, och de första burkarna smakade skit minns jag, trots att de är proppfulla med socker.

King Grub
2016-04-20, 07:35
Koffein är inte placebo. Blir man pigg av den koffeinfria varianten däremot.

Jonte321
2016-04-21, 14:25
Är det något annat än vassle osv då som ni dricker för får väl hitta något nytt nu:smash:

KlopFer
2016-04-21, 14:34
Är det något annat än vassle osv då som ni dricker för får väl hitta något nytt nu:smash:

Vad är målet?

Isseman
2016-04-21, 15:28
Om du köper en kvarg för 10:- 500g finner du 60g fullvärdigt protein. Betala dubbla och få 5g BCAA?!?! Nä skulle inte tro det..:smash:*gah!*:laugh:

Jonte321
2016-04-21, 19:36
Vad är målet?

Undrade bara om det fanns någon annan dricka som jag inte vet om

Asdf
2016-04-21, 23:18

Hade nästan glömt den tiden! En del folk tog 5g direkt i munnen, det kom även en annan variant något halvår efter som hade någon bitter hallonsmak som skulle vara den bättre smaken av de alla och den var t o m avskyvärd! Kommer inte ihåg namnet nu bara