handdator

Visa fullständig version : Intressen/hobbys

Minikubik
2016-04-10, 06:56
Satt här och funderade och insåg att jag har typ inga speciella intressen och ingen hobby. Har nog aldrig haft en hobby när jag tänker efter. Så jag undrar, vad har ni för intressen och hobbysar? Träning är väl för många givna, men räknar ni det? Just nu är träningen mest ett nödvändigt ont för min del, fast det går upp och ner

Magnus Larsson
2016-04-10, 07:13
Satt här och funderade och insåg att jag har typ inga speciella intressen och ingen hobby. Har nog aldrig haft en hobby när jag tänker efter. Så jag undrar, vad har ni för intressen och hobbysar? Träning är väl för många givna, men räknar ni det? Just nu är träningen mest ett nödvändigt ont för min del, fast det går upp och ner

När jag var yngre spelade jag mycket rollspel. Samlade på dem till och med.

Jag har alltid läst mycket historisk litteratur. Militärt intresserad. Har sedan gymnasiet varit intresserad av de finansiella marknaderna och värdepappershandel. På senare år har jag blivit intresserad av trädgård.

shut teh face
2016-04-10, 08:21
Träning, matlagning, datorspel, läsa böcker

Hinner ändä inte med allt, smäbarnsförälder.

Magnus Larsson
2016-04-10, 08:58
Träning, matlagning, datorspel, läsa böcker

Hinner ändä inte med allt, smäbarnsförälder.

Just det, matlagning är ett stort intresse. Mest funktionella grejer nuförtiden

Abbs
2016-04-10, 09:17
Bergsbestigning, matlagning, flyga (och flygplan i alla dess former) och resande. Eller ja alla mina hobbys är en del av att resa :)

delta_mats
2016-04-10, 09:29
Träning räknar jag absolut, just nu är det styrketräning och löpning som gäller.
Sen beroende på säsong så har jag följande intressen av och till, inte allt samtidigt alltså.

Disc golf, klättring, slalom, fiske, köra mc, foto, dykning (vilande), vara ute i naturen.

PureWhey
2016-04-10, 09:30
Träning, nutrition och musik.

Bärsärk
2016-04-10, 09:32
Hobby är väl något man gör för nöjets skull? I så fall klassar jag inte träning som en hobby, för mig åtminstone.

Illustrerade mannen
2016-04-10, 09:39
Kampsporter, familjen, litteratur, samhällsaktualiteter... Men ingen direkt traditionell hobby så som oljemålning, odla kaktusar eller liknande...

Wormzie
2016-04-10, 11:22
Matlagning, ölbryggning, spelar gitarr i ett band (hobbynivå), sällskapsspel, sociala aktiviteter typ ost/vin-kvällar och dylikt :)

Kan man räkna titta på teveserier eller film som en hobby så gör jag det regelbundet också :)

Luca Brasi
2016-04-10, 11:30
Avsky allt och alla.

TranceII
2016-04-10, 13:30
Avsky allt och alla.

http://i.imgur.com/Qs8GOxI.jpg

Luca Brasi
2016-04-10, 13:34
Jag är lycklig i mitt avskyende.

TranceII
2016-04-10, 13:38
Jag är lycklig i mitt avskyende.

http://i.imgur.com/X9OFHbH.jpg

en stor stark
2016-04-10, 13:50
Det är inte alltid så lätt att hitta sina intressen i förväg (innan man testat lite olika saker är vad jag menar). Jag brukade inte ha så många starka intressen själv. När jag sen kände mig tvungen att hitta intressen eller saker som jag kunde syssla med så var det rätt svårt. Men det hjälper att ha saker som pressar en lite om man är dålig på att dra ut och testa nya saker själv. Jag hade en kompis som övertalade mig att skriva upp mig på en sak på mitt universitet som innebar att att jag var tvungen att träffa mycket nytt folk och göra många aktiviteter.. Det fick mig att testa mycket nytt (typ vandringar och grillningar men även andra aktiviteter som andra skulle tycka var roliga). Då fick man reda på lite mer om sig själv och i vilka sammanhang man trivdes.
Jag tog även hjälp av en vän som tvingade ut mig lite och vi hittade på rätt mycket tillsammans. Började dra ut i skogen och klättra samt göra upp eld att grilla med (vilket är väldigt trevligt).
Men saker att testa kan ju vara friluftsaktiviteter (vandra, campa, mountainbikea, klättra, paddla och så vidare). Innan jag testade det så var det inget jag trodde jag kunde vara intresserad av på det sättet.
Går du på ett universitet finns det kanske nationer eller något i den stilen där du kan testa nya saker. Brukade aldrig göra det själv men nu när jag börjat göra det så märker jag att det är ett bra sätt att hitta saker som är roliga (även om man inte alls tror det innan man testar dem).

Men mitt bästa tips är väl att hitta en kompis som har lite olika intressen och hitta på saker tillsammans med den kompisen. Det kan vara lättare att testa nytt med en kompis om man är lite velig och lat själv (som jag kan vara t.ex. ;) )

Adama
2016-04-10, 13:57
Styrkelyft och programmering är mina intressen. Hinner dock inte programmera så mycket som jag skulle vilja. Inte träna heller egentligen, men kör så mycket jag hinner.

Diomedea exulans
2016-04-11, 09:39
Jag tror du har massor intressen/hobbyer, fast du inte räknar dem som intressen/hobbyer. Hänga på sidor på nätet? Umgås med vänner? Lyssna på musik? Glo på film?

Det här är mina hobbyer, i fallande rolighetsordning:
1) Umgås med roliga personer.
2) Fjäderfän.
3) Hänga på nätet.
4) TV-serier.
5) Korsord.
6) Böcker.
7) Film.
8) Spela mobilspel.
9) Lyssna på musik.
10) Karate.

Missar säkert någon.

Raschmus
2016-04-11, 09:46
Har svårt att ha kvar intresse eller hobby. Provar gärna olika saker men brukar ofta känna rätt snabbt att det är tämligen meningslöst.

De enda "meningslösa" intressena jag har är;

1. Äta och dricka gott
2. Kolla serier ibland (slutar alltid med ångest om jag kollat för mycket).

Andra intressen som jag inte finner meningslösa är;

1. Börsen.
2. Handla billigt/fynda livsmedel.

Försöker regelbundet att finna nytt intresse som jag inte skall tycka är meningslöst. Näst i planeringen är att börja fiska igen (inte fiskat sedan lillgrabb) och börja lära mig ett nytt språk (pendlar mellan spanska och italienska).

Ett Orm
2016-04-11, 11:56
Saker jag är intresserad av men allt hinner/orkar jag inte med just nu.

Träning
Köksknivar
Fiske
Trädgård
Anime
Djur och natur.
Akvarium
Bonzai.
Film
Det tillhörande internetsurfningen läggs på hela klabbet.

Stör mig lite att jag inte har det minsta intresse av sport, bilar och musik. Lättare att hitta saker att kallprata med främlingar om.

aijou
2016-04-11, 12:38
Styrkelyft
Teckna/måla/skulptera/skapa m.m. (främst digitalt)
Gaming

Ser även mycket film/serier och lyssnar på musik.

mela
2016-04-11, 13:36
Träningen var ett intresse förut, nu läser jag med träningslära. Där kommer även anatomi och fysiologi in som ett intresse.

Politik var stort förut, och även om det fortfarande intresserar mig så är jag så less på svenska politiker att jag kräks. Jag håller mig till ett ideologiskt tyckande just nu.

Matlagning intresserar mig, gillar att exprimentera i köket.

Just nu är jag besatt av virkning också. Allt som är nytt som jag kan lära mig är kul men jag tröttnar när jag lärt mig.

Tapatalk på språng

anvihl
2016-04-11, 13:38
-Musik (trummis, pianist, gitarrist)
-Skriva (skiver på två olika böcker just nu för egen skull bara, diktsamling sen innan :))
-Träning
-Naturvetenskap med fokus på molekylär genetik.
-Pingis
-NHL hockey
-Tv-serier
-Äta ofantliga mängder mat

replacement
2016-04-14, 03:19
Något som jag innan har varit helt ointresserad av förut, men som plötsligt har blivit väldigt intressant, är inredning!

Tror det hände något med mig när jag läste i en forumtråd på Flashback om hur det typiskt brukar kunna se ut i en så kallad "ungkarlslägenhet". Det var verkligen tragiskt hur mycket det var som stämde överens med hur jag hade det, nästan nere på detaljnivå.