Visa fullständig version : Fallout IV
nu jävlar är det dags.
http://fallout.bethsoft.com/
http://fallout4.com/
eller om drygt 21 timmar. :d
Kommer bli helt galet bra ( hoppas jag) :D
Tapatalk
Red Apple
2015-06-02, 17:59
:)
Red Apple
2015-06-02, 18:08
Vad vet vi? :eek:
Att Bethesda ska ha en egen presskonferens på E3 för första gången
Hoppas dom går tillbaka till stilen fallout 2 hade, gillade inte alls 3an och nv.
Lär inte hända men man kan alltid drömma.
Hoppas dom går tillbaka till stilen fallout 2 hade, gillade inte alls 3an och nv.
Varför i hela friden vill man det?
hahavaffan
2015-06-03, 10:24
Nice!!
Red Apple
2015-06-03, 10:30
Spela nya wasteland då, gamling ^^
shadowfire
2015-06-03, 10:58
3an gillade jag skarpt, men NV kändes sådär. Tappade lite av just "wastelands"-stuket där tyckte jag.
Formligen älskar dynamiken i Fallout annars, alla perks, vapen och känslan i strider. Bara känslan att hitta en bunker att smyga ner i och inte veta vad som väntar.... oh nomnomonom, b0ner direkt.
Hackenschmidt
2015-06-03, 11:20
inb4 fallout online...
Näe, hoppas det blir en vidareutveckling av FO3 bara. Fallout är en av mina favoritserier, 2an>1an>3an=NV>Tactics imo
Fast jag gillar nästan 3an lika mycket som 1an och jag ser hellre ett spel mer likt 3an än 2an nu i modern tid.
Jag håller med. Tycker 2an är mycket bättre och roligare än 3an.
The hype is real! 50 min to go!
Jo fifan! givf fallout 4!
Någon som kom ihåg fallout 4 hoaxen som var för 2 år sedan? Fan vad taggad jag var på release då http://thesurvivor2299.com/
Grymt jobb bakom var det, skulle varit grymt om bethesda hade gjort något liknande.
Jag vet inte... Det var ju definitivt inget utöver vad man hade kunnat förvänta sig. Speciellt snyggt var det ju inte heller.
(Nu tror jag säkert att det kommer bli ett grymt spel ändå, men jag blev inte speciellt hypad av trailern i sig)
Ska tillägga att jag har spelat hundratals timmar av Fallout 1-3 och älskar serien.
Red Apple
2015-06-03, 15:17
Jag vet inte... Det var ju definitivt inget utöver vad man hade kunnat förvänta sig. Speciellt snyggt var det ju inte heller.
(Nu tror jag säkert att det kommer bli ett grymt spel ändå, men jag blev inte speciellt hypad av trailern i sig)
Ska tillägga att jag har spelat hundratals timmar av Fallout 1-3 och älskar serien.
+1. Om detta inte bara är början på en media blowout så är jag fett underväldigad.
Tycker också det ser väldigt taskigt ut, lite oväntat att karaktären pratar också.. Kanske blir någon online variant?
Ser riktigt bra ut, skiter fullständigt i grafiken inte direkt därför man lirar, älskade 3an och NV.
Var det 7 år sedan FO3 kom? Då förväntar man sig självklart bättre grafik. Absolut inte likvärdig,eller sämre.
Red Apple
2015-06-03, 17:44
Tyckte det såg snyggare ut än FO3, men definitivt inte snyggt. Men om FO3 var acceptabelt 2008 så är detta definitivt acceptabelt 2015.
Vet man vad för typ av spel det blir?
Det är väl ingen högoddsare direkt att det blir ett post-apokalyptiskt rpg-fps?
Scratch89
2015-06-03, 19:14
De som vill att spelet ska gå tillbaka till samma stil som Fallout 1 och 2 kan väl spela Wastelands 2. Jag orkade inte spela klart det; nostalgi må vara trevligt, men jag tycker det blir för tråkigt att spela, tyvärr (precis som att jag inte riktigt pallade med att spela Pillars of Eternity).
Jag tycker det ser häftigt ut. Fallout 3 är ett av mina favoritspel, och NW med faktiskt.
FoolsGold
2015-06-03, 20:10
Spelet kommer ju att vara bra men grafiken var verkligen, meh...
Det är väl ingen underdrift att säga att detta är en av de mest efterlängtade titlarna på länge och med det sagt fattar jag inte varför inte Bethesda har crankat upp grafiken mer.
Jag ser två scenarion:
1.De tycker att storyn är bra nog för att bära spelet utan bättre grafik än detta.
2. De tänker att alla ändå kommer köpa det så varför lägga mer tid på grafiken.
Någon som har en bättre förklaring? De kan väl ändå inte tänka att detta är awesome grafik år 2015?
shadowfire
2015-06-03, 20:23
Jag vill inte minnas att jag tyckte grafiken var OMG!! när FO3 kom heller, men däremot känslan i liret var underbart. Jag har nog förknippat hela Falloutserien med allt annat än skrytgrafik, det är liksom mer som att ta fram den gamla slitna kartongen med rollspelet Mutant och kicka igång ett gott Mutantäventyr en regnig dag i stugan med levande ljus tända och stormbyar utanför fönstret. FO ska vara myslir :)
Mer bara glad över om de inte har satsat på grafiken och istället trashat spelkänslan totalt. Hoppas bara det blir stoooooooort och mycket urban terrain att utforska.
Hur gamla är ni ADHD barn som skriker om grafiken? Måste allt glänsa och blinka? Är ni kanske inte människor utan skator? Tycker det ser bra ut, den där motorn håller fortfarande.
Men sen tycker jag att Unreal 2 motorn fortfarande håller, och Source.
Source är iofs kass men 1.6, qw, q2, q3 har KÄNSLA.
shadowfire
2015-06-03, 20:39
haha ja q2ctf hade nog den fulaste grafik jag någonsin spelat med, men det var för att vi strippade alla texturer för att få högre fps :P
Ontopic så ser jag absolut fram till Fallout IV och på att få ta fram ett stoooooooort snipergevär och panga på råttor på prärien.
Det är väl ingen högoddsare direkt att det blir ett post-apokalyptiskt rpg-fps?
Spelet kommer ju att vara bra men grafiken var verkligen, meh...
Det är väl ingen underdrift att säga att detta är en av de mest efterlängtade titlarna på länge och med det sagt fattar jag inte varför inte Bethesda har crankat upp grafiken mer.
Jag ser två scenarion:
1.De tycker att storyn är bra nog för att bära spelet utan bättre grafik än detta.
2. De tänker att alla ändå kommer köpa det så varför lägga mer tid på grafiken.
Någon som har en bättre förklaring? De kan väl ändå inte tänka att detta är awesome grafik år 2015?
Fortfarande så vet vi inte vad det är för typ av spel. Ifall det skulle visa sig vara väldigt fokuserat på multiplayer (MMO eller något liknanade) kan jag förstå varför grafiken inte är bättre. Är det däremot single player RPG-FPS ja, då undrar jag också vad de håller på med. Bättre grafik skapar självklart en mer mystisk och coolare atmosfär vilket är AO i Fallout (men game playen får inte bli lidande).
Nordenator
2015-06-03, 20:59
Fortfarande samma trötta jävla motor. Även om jag är hype för nytt Fallout så är jag inte hype för det där.
Byter högupplösta texturer mot fler npc/fiender samtidigt och viewdistance varje dag. Typ witcher 3 där städerna gick ifrån befolkade till tomma för att spara kraft, alla beta bilder var fulla med folk och ju närmare release dom kom ju färre fanns med på bild. Sen tycker jag gameplay är viktigare än grafik, skippar gärna en till crysis klon...
Nordenator
2015-06-03, 22:42
Det blir säkert tokroligt i alla fall, men dömande av videon känns det mer som Fallout 3.5. Jag håller förväntningarna låga så blir jag förhoppningsvis positivt överraskad ^^
När jag fick höra att Obsidian var med på NV blev jag överlycklig, men det höll inte måttet med trean. Skyrim var även det en besvikelse till viss del. Nu blir det på med skygglapparna och invänta relle.
Red Apple
2015-06-03, 23:11
Det blir säkert tokroligt i alla fall, men dömande av videon känns det mer som Fallout 3.5. Jag håller förväntningarna låga så blir jag förhoppningsvis positivt överraskad ^^
När jag fick höra att Obsidian var med på NV blev jag överlycklig, men det höll inte måttet med trean. Skyrim var även det en besvikelse till viss del. Nu blir det på med skygglapparna och invänta relle.
Keep calm and play The Witcher 3
Jens.Andersson
2015-06-04, 00:45
För 11 månader sedan postade en användare på Reddit massa information om FO4 (som ingen trodde på) och som nu visat sig stämma. Om vi antar att det är sant som skrevs så:
Spelet släpps till PC i Oktober.
Kartan är 3 gånger större än Skyrim.
Det ska gå och zooma ut och spela ur birds-eye view som 1:an och 2:an.
https://www.reddit.com/r/Fallout/comments/28v2dn/i_played_fallout_4/
DekeThornton
2015-06-04, 08:00
Fan va gött. Tre gånger så mycket själlös skit som i Bethesdas alla andra andra själlösa skitspel.
Nej, jag väljer att se fram emot XCom 2 istället. Känns betydligt intressantare.
För 11 månader sedan postade en användare på Reddit massa information om FO4 (som ingen trodde på) och som nu visat sig stämma. Om vi antar att det är sant som skrevs så:
Spelet släpps till PC i Oktober.
Det ska gå och zooma ut och spela ur birds-eye view som 1:an och 2:an.
https://www.reddit.com/r/Fallout/comments/28v2dn/i_played_fallout_4/
Hade för mig att jag hade läst någonstans också att spelet skulle ta plats i flera städer också till skillnad från Fallout 3 som bara var i Washington.
Grafiken tyckte jag såg rätt hyfsad ut, inget WOW men okej. Tror faktiskt att det är faktiskt rätt svårt å få in grym grafik i ett spel som utspelar sig i en STOR öppen värld då det är så mycket som ska in i spelet. Tror inte något sådant spel har lyckats få fram grym grafik faktiskt. WOW faktorn i sådana spel finns inte i grafiken men själv gameplayet.
För egen del spelar grafiken inte så stor roll då jag kan se förbi detta sålänge spelet är bra, dessutom så spelade jag gamla klassiker som Baldurs Gate å FF2 å Chrono Trigger flera år efter det att de kommit ut.
Sir Anselm
2015-06-04, 10:22
Skiter i grafiken, Fallout handlar om helt andra saker... Grymt taggad inför detta, har väntat länge! Inte längre än någon annan såklart, men ändå!
Jens.Andersson
2015-06-04, 12:19
Fan va gött. Tre gånger så mycket själlös skit som i Bethesdas alla andra andra själlösa skitspel.
Nej, jag väljer att se fram emot XCom 2 istället. Känns betydligt intressantare.
Vad är det du tycker är själlöst? Vad gäller Skyrim tycker jag de lyckats få ihop encounters och quests ganska tätt för att vara en open world.
PixelMiner
2015-06-06, 18:49
Jag är också otroligt pepp på detta. Hoppas bara att det släpps med mindre buggar än releasen av Fallout 3. Där var ju spelet i princip ospelbart på vissa datorer innan de första patcharna hade släppts vilket (om jag minns rätt) tog någon vecka.
New Vegas dras ju fortfarande en hel del buggar som totalt hindrar vidare progress i spelet. Framförallt i de olika DLC som släpptes till det.
Jag är också otroligt pepp på detta. Hoppas bara att det släpps med mindre buggar än releasen av Fallout 3. Där var ju spelet i princip ospelbart på vissa datorer innan de första patcharna hade släppts vilket (om jag minns rätt) tog någon vecka.
New Vegas dras ju fortfarande en hel del buggar som totalt hindrar vidare progress i spelet. Framförallt i de olika DLC som släpptes till det.
Men New vegas DLC är ju så jävla bra sen när det väl fungerar *cupid*
Brukar inte gå igång på hype inför släpp men fallout ju just fallout. Det jag hoppas däremot är att de tagit lite saker från just New vegas med bättre factions, weapon mods, bättre crafting och native hardcore mode.
Ska någon sitta uppe och titta på bethesdas E3 press på söndag? *popcorn*
JHilding
2015-06-08, 14:14
Ska någon sitta uppe och titta på bethesdas E3 press på söndag? *popcorn*
Kör nog all nighters på hela E3, vad blir det, typ fyra dagar :naughty: Att sitta uppe och titta E3 är tradition :hbang:
Vi ska få se gameplay på E3
http://i.imgur.com/3QnZX8Z.jpg
Om de slopar grafiken är jag faktiskt tveksam till köp.
Efter att ha maxat ut W3 grafiskt och vant mig vid den kvalitén på grafik och animationer kommer mina krav vara betydligt högre framöver.
Med det sagt är jag en sucker för all form av lore, samt älskar post-apokalypsm såatte...
Slopar är väl lite att överdriva :) Som tur är har dom nog övergivit gamla Gambryo (Fallout 3,morrowind,oblivion)typ sämsta grafikmotorn. Blir väl någon uppgraderad variant av Creation (skyrim), i trailern får vi se vädereffekter iaf och fina ljuseffekter.
Bara spelet inte är lika buggigt som FO3 är jag relativt nöjd. Hoppas att det stämmer 23 oktober också!
Bara spelet inte är lika buggigt som FO3 är jag relativt nöjd. Hoppas att det stämmer 23 oktober också!
Fast nu är det ju fortfarande Bethesda så jag har inte sådär sjukt höga förväntningar på buggfrihet, får nog vara redo med §knappen och google :P
https://www.reddit.com/r/Fallout/comments/395mkk/lets_talk_some_sense_heres_why_fallout_4_looks/
Jag har ingen koll men det låter inte helt omöjligt.
Haha vissa sågar spelet trotts att det inte ens har testat det.. Ja va ska man säga :)
Tapatalk
Haha vissa sågar spelet trotts att det inte ens har testat det.. Ja va ska man säga :)
Tapatalk
Sågar inte men jag är öppen med mina initiala intryck.
Animationer och vettig grafik till PC är två faktorer jag aldrig någonsin tummar på gällande spel som jag förväntas lägga 100h+ på och engagera mig i känslomässigt.
Med grafik menar jag inte heller bara texturer utan framför allt designval, och i denna trailer ser det för just och färggrant ut för mig utan någon egentlig riktning.
Borderlands 2 / Tf2 är två av mina favoritspel (tf2 innan det blev för obalanserat).
Likväl har Audiosurf 1/2 samt Minecraft speciella platser i mitt hjärta, dessa spel känns kompletta på en grundläggande nivå, något som exempelvis Fo3 inte gjorde, även om jag älskade det av mitt pessimistiska sotsvarta hjärta.
Jag hoppas verkligen på att slutprodukten är mer komplett då detta bara är en tidig trailer, jag hoppas verkligen på totalt sotsvart dystopi a'la mad max och jag hoppas verkligen på en svårighetsgrad i nivå med bloodborne då mitt enda problem med W3 är att det är för enkelt.
Om de uppfyller två av tre krav kommer jag kära ned mig totalt, men först vill jag fankenimig ha vettiga modeller och en komplett grafisk profil, kan de lägga ned tiden att skapa en gigantisk spelvärld under alla dessa år kan de tusan göra vettiga modeller med vettiga animationer!
Trailern avslöjar att de fortsätter utvecklingen i fel riktning. Det blir inte värre än när Ron Pearlman kaxigt slänger ur sig det hittils sönderkörda "war never changes" och den dramatiska actionmusiken drar igång.
Synd att Bethesda helt saknar känsla för takt och stil. Men de vill väl göra spel som appelerar till samma publik som tycker om actionfilmer från Hollywood. Fallout 1 och 2 var intelligenta spel med en stor dos svärta och cynisk humor.
10 november kommer det! :hbang:
Drar tillbaka mitt påstående om dålig grafik :d
Shit så grymt det ser ut!
Jens.Andersson
2015-06-15, 11:42
WH1kuOiCJD0
:eek: Awesome!! NV hade lite klen storyline stundtals men denna verkar vara riktigt bra, bara man får komma ut i wasteland när några år har passerat.
Jens.Andersson
2015-06-15, 13:42
bara man får komma ut i wasteland när några år har passerat.
Tyvärr inte. Hela storyn ska utspela sig i Vaultet som är på drygt 80m2. Men det ska finnas hundratals quests som "Hämta overseers lemonad" och "Skjut råttor med BB-gun".
Mer gameplay
EXofCTEjBns
Crafting!
SH8HGslrINU
Någon som är sugen på en pip-boy? Man kommer kunna montera sin telefon i den och köra en pip-boy app ;)
http://ecx.images-amazon.com/images/I/81riG4WtUxL._SL1500_.jpg
Tricklew
2015-06-15, 14:00
Har velat ha en Pip-boy i 17år, äntligen.
Red Apple
2015-06-15, 15:07
Sextonåringen i mig skriker att jag borde köpa pip-boy edition, men samtidigt vet jag att jag skulle använda sliten en gång och sen helt tappa intresset. Den skulle bara ligga och skräpa, och om det är något jag har tillräckligt av så är det nördprylar som ligger och skräpar
http://giant.gfycat.com/RecklessSolidAchillestang.gif
Är nog inte helt omöjligt att jag skaffar detta. Hade varken konsol eller nån riktigt pc när 3an kom men 2an gillade jag skarpt.
På microsoft E3 pressentation som är nu visas annan gameplay för fallout 4!
Tricklew
2015-06-15, 18:17
När kan man förhandsboka?!?! Måste ha en pip-boy.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nordenator
2015-06-15, 18:24
Visserligen är Fallout det spelet man borde kunna känna sig säker med att förhandsboka, men jag har köpt budskapet och bestämmer mig först efter embargot släpps.
Scratch89
2015-06-15, 18:42
Visserligen är Fallout det spelet man borde kunna känna sig säker med att förhandsboka, men jag har köpt budskapet och bestämmer mig först efter embargot släpps.
Vad är det du är tveksam på, menar du?
Hörde att det skulle vara PC-exklusiv, nu blev jag skitbesviken när det kommer till alla systemen. Fan att inte idiotmaskinerna skulle dö efter n64'at.
Nordenator
2015-06-15, 21:29
Vad är det du är tveksam på, menar du?
New Vegas var till exempel snudd på ospelbart för många direkt vid release. Det ordnade sig med några patchar (för mig åtminstone - hade kraschar titt som tätt), men helt utan kraschar var det varken på PS3 eller PC. Poängen med att inte förhandsboka är att tvinga utvecklare att släppa färdiga spel som fungerar. Får spelet skitbetyg för att det inte är färdigställt eller har svåra problem med buggar och liknande så kommer det floppa. Ubisoft fick en stor känga med AC: Unity, men de är knappast de enda som släppt ofärdiga spel. Det är bättre att vänta på att embargot släpper och åsikter rörande spelet faktiskt kommer ut. Jag har inte förhandsbokat något spel på länge nu, och till exempel AC: Unity hade jag troligtvis plockat upp direkt om det inte vore för att jag inte förhandsbokat.
Ok fuck it, im in!
Grafik eller inte detta är ett must have för mig från och med nu ...
shadowfire
2015-06-15, 21:54
Fyfan, jag är helt såld efter E3-klippen.
Scratch89
2015-06-15, 22:01
New Vegas var till exempel snudd på ospelbart för många direkt vid release. Det ordnade sig med några patchar (för mig åtminstone - hade kraschar titt som tätt), men helt utan kraschar var det varken på PS3 eller PC. Poängen med att inte förhandsboka är att tvinga utvecklare att släppa färdiga spel som fungerar. Får spelet skitbetyg för att det inte är färdigställt eller har svåra problem med buggar och liknande så kommer det floppa. Ubisoft fick en stor känga med AC: Unity, men de är knappast de enda som släppt ofärdiga spel. Det är bättre att vänta på att embargot släpper och åsikter rörande spelet faktiskt kommer ut. Jag har inte förhandsbokat något spel på länge nu, och till exempel AC: Unity hade jag troligtvis plockat upp direkt om det inte vore för att jag inte förhandsbokat.
I see. Ja, Förr I Tiden (tm) så behövdes det inte alls lika mycket patchar som det gör nu. Fan, Witcher 3 har varit ute en månad och det redan patchats flera gånger. Väldigt konstigt det där. Vad hände med NES-eran där det släpptes ett spel och så var det bra med det? :D
I see. Ja, Förr I Tiden (tm) så behövdes det inte alls lika mycket patchar som det gör nu. Fan, Witcher 3 har varit ute en månad och det redan patchats flera gånger. Väldigt konstigt det där. Vad hände med NES-eran där det släpptes ett spel och så var det bra med det? :D
Spelens koder blev ett antal potenser längre och mer komplicerade vilket även ökade risken för ett fel i sagda kod ?
Och felen som finns i (S)NES-spelen är permanenta.
http://assets.vg247.com/current//2015/06/fallout_4_e3_2015_concept_art_7.jpg
http://assets.vg247.com/current//2015/06/fallout_4_e3_2015_concept_art_1.jpg
http://assets.vg247.com/current//2015/06/fallout_4_e3_2015_concept_art_6.jpg
Fallout Shelter var ju faktiskt roligt också :)
Agremont
2015-07-05, 14:16
Kan inte påstå att jag känner mig så sugen. Är inte så förtjust i Bethesda's Fallout vision.
Kan inte påstå att jag känner mig så sugen. Är inte så förtjust i Bethesda's Fallout vision.
Fallout 2 > Fallout > Fallout 3
:cool:
Scratch89
2015-07-19, 18:36
0lWNdcbq3EU
Ser sjukt bra ut! Är galet hypad.
Luca Brasi
2015-07-21, 01:56
Hörde att det skulle vara PC-exklusiv, nu blev jag skitbesviken när det kommer till alla systemen. Fan att inte idiotmaskinerna skulle dö efter n64'at.
Beetsheda+pc exklusiv?:smash:
Aldrig i livet att spelet blir exklusivt. Det finns för mycket pengar att hämta hos konsolerna.
Aldrig i livet att spelet blir exklusivt. Det finns för mycket pengar att hämta hos konsolerna.
Ja jag tror det kommer till konsolerna, frågan är om det istället blir senare släpp till runt jul för dem. Det är lite ovanligt tyst för ett storspel som ska släppas om några månader.
Man behöver inte slå på stora trumman förrän månaden innan release. Det är pengar i sjön annars, eftersom intresset inte hinner dala speciellt mycket.
Räkna med att fokus snarare ligger på konsolversionerna, eftersom det är där man tjänar pengar. Men gällande release så kommer allting samtidigt.
perverstrådjur
2015-07-21, 17:47
Jag blev personligen otroligt besviken när jag insåg att ens karaktär kommer vara voice acted. Förstör otroligt mycket för mig, jag vill kunna leva mig in i spelet, inte bara ha tre dialogalternativ ala dragon age 2, typ glad, sur, pillemarisk. Vill skapa en egen karaktär, med egen personlighet. Missförstå mig inte, jag njöt av att spela mass effect och dragon age 2, trots dialogsystemet. Men fallout ska INTE vara på det viset.
Sen det där med att bygga en egen bas, varför i hela friden ska man kunna göra det? Man ska ju röra sig genom the wasteland, utan fast punkt. En resande som möter karaktärer och besöker spännande nya platser. Inte bygga någon jävla bas med fällor där man kan samla överlevande...
Förutspår att det inte kommer leva upp till hypen, eller vara en värdig efterföljare till de övriga spelen. Men kommer ändå köpa det, eftersom Bethesda i princip aldrig har släppt ett dåligt spel.
Du vill alltså ha exakt samma spel som förut, fast snyggare?
perverstrådjur
2015-07-21, 18:06
Varför förändra ett vinnande koncept? Klart förändringar är trevligt men inte så omvälvande som de nuvarande.
Känns ju lite som man vill rida på ''openworldminecraftbyggande'' vågen som rullat ett tag nu.
För mig känns det snarare som om Bethesda fortfarande kör på vinnande koncept. Med några tillsatser från andra spelserier i deras uppsättning.
- Husbyggning dök upp i Skyrim. Det här är alltså nästa steg, vilket är fullt logiskt i en värld vars invånare försöker bygga en ny tillvaro. Vem säger att du måste bygga? Det är ju bara en extra kaka till fikat.
- Gällande röstskådespeleri för huvudkaraktärer är det en delad sak. Jag förutspår att man kan välja bort det. Med det sagt så minskar inte antalet val nödvändigtvis. Men jag hoppas också dom undviker Dragon Age 2.
- Det känns som om du direkt har dragit slutsatser, utan något annat än snabba klipp från E3.
Det jag hoppas på är snarare att spelet inte är helt sönderbuggat från första dagen.
perverstrådjur
2015-07-21, 18:24
Tyvärr tror jag att min analys är rätt spot-on. Du må tycka att jag dömer ut spelet på lösa grunder, men jag har spelat en hel del i mina dagar och mina profetior brukar inte vara falska.
Vi får helt enkelt vänta och se.
Hur kan en analys vara spot-on om den är baserad på en subjektiv åsikt?
Tyvärr tror jag att min analys är rätt spot-on. Du må tycka att jag dömer ut spelet på lösa grunder, men jag har spelat en hel del i mina dagar och mina profetior brukar inte vara falska.
Vi får helt enkelt vänta och se.
Haha, va? :laugh:
Wither 3 lyckades otroligt bra med dialogerna så jag ser potential för Bethesda att lyckas också.
Annars ser jag mest standard Bethesda-recept och jag har svårt att gå igång på det. Fallout 3 var ett okej spel, men inte mycket mer. Av det jag sett av 4;an verkar de ha missat känslan igen och under ytan verkar det som en shooter med tunn story och lite RPG-element.
perverstrådjur
2015-07-21, 18:49
Haha, va? :laugh:
Vad var det du inte förstod?
perverstrådjur
2015-07-21, 18:55
Hur kan en analys vara spot-on om den är baserad på en subjektiv åsikt?
Vilken konstig fråga, alla åsikter om fallout 4 i dess nuvarande form är baserade på den information som finns att tillgå. Vad man drar för slutsatser av informationen som finns att tillgå är väl högst individuellt. Jag förutspår att mina farhågor kommer besannas, baserat på att jag haft rätt åtskilliga gånger tidigare i liknande frågor. Men det är klart jag inte kan vara säker på att jag har rätt, kan någon av oss vara det?
Ha rätt? Självklart kommer du ha rätt eftersom det bara är din åsikt att voiced antagonist och basbygge är något dåligt. Jag ser väldigt mycket fram emot basbyggandet. Rösten är jag inte för eller emot.
Why details matter.
Ty2hU0Y7kAg
Scratch89
2015-07-28, 08:14
Man kunde väl bygga hus redan i Fallout 3? Om man med "bygga" menar att man kan köpa ett fast boende och köpa inredning och liknande till det. Man kunde ju köpa ett shack i Megaton.
Men nu äre integrerad husbyggning serru! Inga jäkla halvmesyrer med en fysikmotor som inte tillåter att man placerar kokkärlet rätt.
https://www.reddit.com/r/sweden/comments/3fjow4/fallout_sweden/ kul läsning :)
Vart ska man förboka spelet om man lirar på xbox? Via Microsoft store eller? Mvh
Tapatalk
Jag är så sugen på att köpa f4, men jag vet hur buggigt det kommer vara första månaderna :(
shadowfire
2015-10-17, 14:17
Mindre än en månad kvar, yay. Ska lägga in det i kalendern, finns risk för ett par dagars spelmissbruk där.
För att vara ett bethesda spel tror jag faktiskt det kommer vara ovanligt polerat vid release.
För att vara ett bethesda spel tror jag faktiskt det kommer vara ovanligt polerat vid release.
Det tror man alltid sen är det cluster fuck bonanza som vanligt med items som inte fungerar, saves som blir corrupt och buggiga quest lines.
Men vi älskar det oavsett :d
Inte en chans. Jag skulle tippa på motsatsen, då verkligen stora buggar förefaller oftare ju mer avancerade spelen blir. Det är min uppfattning senare åren, med Battlefield 4 som lysande (läs: skrämmande) exempel.
Huvva Battlefield 4, så onödig uppföljare. Förstår inte hur de lyckades förstöra hit reg och sånna grejer..
Skyrim t.ex. hade enorma problem med PS3, där lagg kunde omöjliggöra fortsatt spel. För Xbox 360 hade vissa texturer helt åkt åt helvete, osv. Fallout 3 och Fallout: New Vegas var stundtals helt sanslöst glitchiga.
Att spelupplevelsen och själva designen är polerad tror jag helt klart, men spelet kommer vara buggigare än ett mellanstadiedisco på 90-talet.
Ja helt klart FO3 och NV är och var hemska, Skyrim har funkat fin fint för mig dock, både på PC och xbox 360. Fallout 4 blir på PC, nytt grafikkort inhandlat och allt :)
shadowfire
2015-10-17, 16:49
Witcher3 är ju apstort och jag har iofs inte spelat färdigt det, men bara stött på en enda bugg hittills. I Skyrim stötte jag inte på en enda bugg och kan inte minnas någon från Fallout 3 heller?
Witcher3 är ju apstort och jag har iofs inte spelat färdigt det, men bara stött på en enda bugg hittills. I Skyrim stötte jag inte på en enda bugg och kan inte minnas någon från Fallout 3 heller?
Du spelade under lanseringsdatum på alla?
Sen snackar vi om Bethesdas stall här, så Witcher 3 borde väl vara diskad (Som Battlefield 4, men ändå!) :naughty:
Nu läcker det massor med info om spelet
Perk chart
http://i.imgur.com/tJGyOEN.jpg
shadowfire
2015-11-02, 18:54
Denna är lite scary... de listar 10 saker de inte vill se i Fallout 4 och ja, risken finns ju faktiskt att liret kan floppa.
*försökerintehasåhögaförväntningar*
5e4_-_FxgqI
Alltså, den kanalen gör ju knappt något annat än listor.
Verkar vara en läckt video:
https://vid.me/Qqh2
Är ju inte direkt supersnyggt *popcorn*
Sedan är man ju lite rädd när man ser att de har bakat in Nvidia Gameworks *gah!*
Gå in på FO4 redditen där finns det massor med läckta grejer
shadowfire
2015-11-02, 21:37
Verkar vara en läckt video:
https://vid.me/Qqh2
Är ju inte direkt supersnyggt *popcorn*
Sedan är man ju lite rädd när man ser att de har bakat in Nvidia Gameworks *gah!*
ah dat dere slowmotion shot är så mysigt.
Hur ska bygga er första karaktär?
http://www.gameplorer.de/fo4/#1
King Grub
2015-11-03, 12:50
Usch, jag tycker inte om sådana där omfattande karaktärsträd. :p Jag har så svårt att besluta mig, och det jag vill spela känns alltid som det jag inte borde spela för att det skall gå bra.
shadowfire
2015-11-03, 12:51
fast är det enbart perks nu? och inte skillpoints och attribut?
Jens.Andersson
2015-11-03, 12:56
Hur ska bygga er första karaktär?
http://www.gameplorer.de/fo4/#1
Armorer, Gun Nut och Scientist lär väl maxas i a f. I tidigare spelen har jag alltid kört med halvautomatiska gevär så lär väl maxa Rifleman också. i SPECIAL så blir det väl högre på INT och PER samt lite i extra i STR för att kunna bära all skit till weaponmods.
Ska göra en karaktär som boxar ned alla motståndare.
Nordenator
2015-11-03, 13:16
Jag ska göra en karaktär som boxar ner ceejays karaktär. Allt annat är oviktigt.
Nordenator
2015-11-03, 13:29
Kommer nog som vanligt köra en första runda med rätt vanliga vapen eftersom man inte riktigt vet vad som blir en bristvara. Lär ju bli fler än en genomspelning av FO4.
shadowfire
2015-11-03, 13:37
Är fundersam på om man vill/ska nyttja hunden och om den är bra.
Den kan tydligen ge ökad chans att hålla VATS, men kan man packa på den utrustning också måtro (packåsna)? Annars funderar jag på att köra helt utan companion och ta lonesome-perken.
Får nog bli en critbuild med vats tror jag, men så brukar jag gilla lockpicks+hacker också. Någon perk för bättre AP.
Hoppas de har hardcore mode inbyggt som NV. Känner inte för att sitta och leta mods. Spelet blev bra mycket intressantare när man hade helt annan användning av perks som tidigare var Meh.
fast är det enbart perks nu? och inte skillpoints och attribut?
Jepp, lägger poäng på attribut och perks.
Tror jag ska börja med S:4 P:4 E:4 C:3 I:6 A:4 L:3 är nog lite för feg för att gå helt bananas med 10 i nåt :P
Nordenator
2015-11-03, 15:28
Hmm.. Lutar åt att gå mot rifles/luck/sneak. Mycket i väg av damage att hämta där! Kanske i kombination med party boy och gå runt full hela tiden. Kan man få över 10 i en special i FO4? Någon som läst något om det?
Brukar alltid i princip maxa charisma i denna typen av spel, även relativt hög intelligence och sedan fördela poängen så gott det går på övriga stats.
Känns hårt att maxa karisman nu, blir inte mycket poäng över till annat då, men hyfsat fokus där lär det ändå bli. Locksmith känns även det som ett måste, hatar att hitta låsta saker jag inte kan ta mig in i :)
Pip-boy app ute.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bethsoft.falloutcompanionapp
shadowfire
2015-11-05, 11:19
pipboyappen hahahah, hjälp.... life ends -here-
Har laddat med appen nu, vet inte vad den gör. Men den behövdes i mitt liv. Får ta och tejpa fast telefonen på armen.
Hur långa var fallout 3 och fallout NV på ett ungefär? Genomsnittlig speltid? Har de nämnt något om hur stort fyran är?
King Grub
2015-11-05, 11:41
Mer än 400 timmar om man vill göra allt har jag läst.
Men Bethesdaspel brukar gå att klara mycket fort om man vet vad man skall göra.
http://gamingbolt.com/fallout-4-gameplay-length-could-be-more-than-400-hours
http://howlongtobeat.com/game.php?id=3340
Skulle vara nice om man kan göra en karaktär som det går att klara spelet med utan att döda en enda varelse. :naughty:
Stealth och smoothtalker DELUX!
shadowfire
2015-11-05, 13:49
Diggade youtubeklippet på någon som kör Morrowind på 15 minuter eller vad det var... från start till att slå ihjäl slutbossen. Snacka om att ha koll på vad som är absolut nödvändigt :D
http://gamingbolt.com/fallout-4-gameplay-length-could-be-more-than-400-hours
http://howlongtobeat.com/game.php?id=3340
Mer än 400 timmar om man vill göra allt har jag läst.
Men Bethesdaspel brukar gå att klara mycket fort om man vet vad man skall göra.
Herre jistanes! Man blir ju sugen. Jan-mars hade varit perfekt att bara gräva ner sig i det
Varför är alla så hypeade? Jag vill också vara det men känner mest "meh" inför spelet...
Spelat Fallout 3 och NV en jävla massa. Och 4an ser bättre ut på alla sätt ungefär :)
Älskar att bara springa omkring i Bethesdas spel och utforska och hitta konstiga karaktärer och annat roligt.
Joo nu börjar det va jävligt nära :D
Blir nog nån form av stealth sniper, går fram och tillbaks med hur jag ska börja med mina special points, lutar åt S3P3E3C3I10A3L3, för att levla kvickt, stoppa points i special stats från level 1 till 30 eller nåt för att sluta med S6P8E7C6I10A10L10
Gjorde nåt liknande så på min senaste run genom new vegas, kommer troligtvis avvika från special planen här och där för att plocka hacking/lockpicking perks, troligtvis crafting perks och local leader perken också.. beror mycket på hur sugen jag blir på att crafta etc.
Ska bli rätt intressant att se hur trasigt spelet är också :D
shadowfire
2015-11-06, 09:21
är just det, jag vet ju hur jag brukar spela FO tidigare och då craft'ar jag aldrig.... har aldrig varit stort fan av pistoler som skjuter blyertspennor osv. Däremot här, är det så att man kan crafta bättre saker till sin vanliga bössa, typ ljuddämpare, sikten osv - då vill jag ju absolut craftea =). Ska bli kul att se hur de har gjort craftingsystemet.
Ska bli kul att se om det är skoj att bygga ett hus också och hur det fungerar med attackerna mot det.
Holmeros
2015-11-06, 10:38
Varför är alla så hypeade? Jag vill också vara det men känner mest "meh" inför spelet...
+1. Jag har inte spelat något fallout, men vill gärna joina hypen. Men jag känner inte den för fem öre så tror inte ens jag kommer köpa det...
Lasse Kongo
2015-11-06, 11:17
Samma här, älskar 3an men känner dåligt med pepp inför fyran, köps senare, ngn goty kanske när de fixat allt som är trasigt vid release osv.
Battlefront äter upp all min hype nu.
Robbmeister
2015-11-06, 11:43
Diggade youtubeklippet på någon som kör Morrowind på 15 minuter eller vad det var... från start till att slå ihjäl slutbossen. Snacka om att ha koll på vad som är absolut nödvändigt :D
Någon klarade spelet på 3.14 minuter :D
gON5k2kw3as
Spelat Fallout 3 och NV en jävla massa. Och 4an ser bättre ut på alla sätt ungefär :)
Älskar att bara springa omkring i Bethesdas spel och utforska och hitta konstiga karaktärer och annat roligt.
Jag gillar konceptet men det brukar bli rätt livlöst och trist. Fallout 3 var mest en shooter där du kunde springa runt hyfsat fritt i en stor värld, och jag tycker 4;an verkar vara mer på samma tema.
Får se när det släpps om jag ändrar uppfattning. Det vore riktigt kul om de lyckats göra ett bra Fallout-spel. Trailern ser iaf mer lovande ut än tidigare klipp, men det är ju också trailerns jobb att sälja det så...
är just det, jag vet ju hur jag brukar spela FO tidigare och då craft'ar jag aldrig.... har aldrig varit stort fan av pistoler som skjuter blyertspennor osv. Däremot här, är det så att man kan crafta bättre saker till sin vanliga bössa, typ ljuddämpare, sikten osv - då vill jag ju absolut craftea =). Ska bli kul att se hur de har gjort craftingsystemet.
Ska bli kul att se om det är skoj att bygga ett hus också och hur det fungerar med attackerna mot det.
Jo verkar som att craftingen är rätt intressant i fyran..
Förhoppningsvis blir settlements awesome också, minecraft och towerdefence typ :D
Är det bra gjort kan man nog lätt slänga iväg några dagar på att finslipa ^_^
shadowfire
2015-11-06, 16:02
Jag gillar konceptet men det brukar bli rätt livlöst och trist. Fallout 3 var mest en shooter där du kunde springa runt hyfsat fritt i en stor värld, och jag tycker 4;an verkar vara mer på samma tema.
Får se när det släpps om jag ändrar uppfattning. Det vore riktigt kul om de lyckats göra ett bra Fallout-spel. Trailern ser iaf mer lovande ut än tidigare klipp, men det är ju också trailerns jobb att sälja det så...
Är ju precis det jag tycker är så världsbäst med Fallout, men jag tyckte Vegas var tråkigare att utforska mot för trean. Jag vill springa runt och hitta en bilväg upp på ett berg, följa vägen och upptäcka någon form av militäranläggning och inte veta ett smack om ifall den är övergiven eller ej. Försöka hitta sätt att ta sig in och utforska mer osv. Kan lätt ägna flera dagars lir åt bara att utforska och hitta/göra sidequests, helt off från mainquesten.
Vill man ha ett spel mer mainqueststyrt och linjärt så är ju Mass Effect o de liren mer åt det hållet.
shadowfire
2015-11-06, 16:05
Hoppas på massor med sidequests typ som att man hittar gisslan eller folk i nöd och så får man fatta beslut av olika slag och rycka in. Vill ha maaaaaaaassa militärbunkrar, fort, fabriker och spännande hus att utforska.
Blev lite bortskämd i Witcher3 också med att man kunde fatta beslut i spelet som påverkade en långt längre fram i spelet. Jag råkade typ döda en nyckelkaraktär och då långt senare så uppmärksammades det och att denne saknades. Så coolt!
shadowfire
2015-11-06, 16:29
Precis som denna bildserie blir det på onsdag. Inte ens en kanonmatchning på Tinder kan stoppa mig.
Jag har dock ett viktigt jobbmöte på förmiddagen och är dessutom i en extremt viktig workshop på eftermiddagen. Kan inte med ord uttrycka frustrationen. Lagom när jag kommer igång så kommer det vara postat på fb om alla som är level 15 och hur epic uppgraderingen till sniperlasergeväret är efter libereringen av en outpost i östra delen av kartan som man fick låsa upp efter sju timmars spelande... GNnNnNnNn
http://i55.photobucket.com/albums/g156/KROQFrank/yovalord.png
PixelMiner
2015-11-06, 18:53
Jag hade missat dessa introvideos om S.P.E.C.I.A.L.
Yuo7AuDGNN8
Vw21X2jKwCM
paYU1neP3xM
X95lZ56ddj4
H6yt-43Vp1M
bQ_okO2tLN0
Bke9wvob8Ls
Gillar verkligen stämningen de sätter.
Synd bara att man har jobb att sköta. Annars så skulle jag köpa spelet direkt.
Fallout 4 - Preloadat och klart.
Streamas på twitch för den som vill se. Hur vet jag inte. Kollar själv gör jag inte.
UppviglarUno
2015-11-07, 14:16
Stream
http://www.twitch.tv/killablaze92
C h r i s
2015-11-07, 15:27
Köpa eller vänta... köpa eller vänta? *jorgen*
Scratch89
2015-11-07, 15:38
Köpa eller vänta... köpa eller vänta? *jorgen*
Köpa såklart! Om det verkar buggigt får man se till att sprida ut sina saves bara. :)
JHilding
2015-11-07, 15:43
Stream
http://www.twitch.tv/killablaze92
Nedstängt... Posta gärna andra som fungerar, är sugen på att kika lite då det finns så lite gameplay.:)
Gå in på /fo4 på reddit finns massor med videos och bilder som kommit ut.
shadowfire
2015-11-07, 18:17
mm, kör oftast kopior via piratstranden, men det blir nog köpeversion nu
Har faktiskt aldrig lirat klart nått falloutspel, men älskade däremot Skyrim och hela det konceptet så har stark tilltro till Bethesda för närvarande. Har preloadat Fallout 4 och väntar med spänning på den långa (400+ timmar?) resan in det postapokalyptiska.
Scratch89
2015-11-07, 23:07
Har faktiskt aldrig lirat klart nått falloutspel, men älskade däremot Skyrim och hela det konceptet så har stark tilltro till Bethesda för närvarande. Har preloadat Fallout 4 och väntar med spänning på den långa (400+ timmar?) resan in det postapokalyptiska.
Fallout 3 är helt magiskt, synd att du missat det!
Fallout 3 är helt magiskt, synd att du missat det!
Jag får ta igen det nu då. Jag tror att jag ska skapa nån Roland Deschain typ av revolverman med maxad Luck-stat. Ska bli kul som fan ^^
Same here, antar att det är för jag gillar 1an och 2an bättre än dem senare. Förmodligen för dem tagit på RPG känslan och det turbaserade combatsystemet som va riktigt nice.
Är ju precis det jag tycker är så världsbäst med Fallout, men jag tyckte Vegas var tråkigare att utforska mot för trean. Jag vill springa runt och hitta en bilväg upp på ett berg, följa vägen och upptäcka någon form av militäranläggning och inte veta ett smack om ifall den är övergiven eller ej. Försöka hitta sätt att ta sig in och utforska mer osv. Kan lätt ägna flera dagars lir åt bara att utforska och hitta/göra sidequests, helt off från mainquesten.
Vill man ha ett spel mer mainqueststyrt och linjärt så är ju Mass Effect o de liren mer åt det hållet.
Jag körde igenom hela Fallout 3 utan att använda fasttravel en enda gång. New vegas var dock lite för massivt så jag använde bara funktionen till New vegas. Blev betydligt mer exploring.
Fallout 2 ligger i topp 3 bästa spelen enligt mig. 3:an var sådär.. Tyckte att humorn som fanns i de tidigare spelen saknades, något som de hämtade tillbaka i NV. Jag hoppas på det här men är rädd för att för mycket fokus har lags på "pyssel" över story & humor.
21 timmar kvar boyz :cool:
Fallout 2 ligger i topp 3 bästa spelen enligt mig. 3:an var sådär.. Tyckte att humorn som fanns i de tidigare spelen saknades, något som de hämtade tillbaka i NV. Jag hoppas på det här men är rädd för att för mycket fokus har lags på "pyssel" över story & humor.
Jao jag gillar också NV betydligt mycket mer än trean.. Gillar inte vad jag sett av dialogvalen i fyran än så länge men det lär väl visa sig hur det fungerar...
ChuckTesta
2015-11-08, 18:25
Aldrig spelat fallout-spelen, precis börjat med 3an. Känner lite mjeeeeehh inför det, men så klart det var ett bra spel när det kom.
Scratch89
2015-11-08, 19:40
Jao jag gillar också NV betydligt mycket mer än trean.. Gillar inte vad jag sett av dialogvalen i fyran än så länge men det lär väl visa sig hur det fungerar...
Jag försöker komma ihåg något speciellt från NV men alla minnen är från FO3, av någon anledning. Kanske för att det egentligen är exakt samma spel och alla "wow"-upplevelser kom första gången jag spelade. Dock rätt häftigt med factions.
Nordenator
2015-11-08, 22:07
Jag får ta igen det nu då. Jag tror att jag ska skapa nån Roland Deschain typ av revolverman med maxad Luck-stat. Ska bli kul som fan ^^
Akta dig bara för lobstrosities. Finns gott om krabbor i elder scrolls i alla fall...
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
undrar hur jag ska bygga gubbennnnn
Nordenator
2015-11-08, 22:09
Drog in spelet på steam-kontot men är bortrest så kan inte preloada. Gnnnnn.. Vill hem.
Red Apple
2015-11-08, 22:19
Jag försöker komma ihåg något speciellt från NV men alla minnen är från FO3, av någon anledning. Kanske för att det egentligen är exakt samma spel och alla "wow"-upplevelser kom första gången jag spelade. Dock rätt häftigt med factions.
Paraphrasear nu
NCR-soldat: "Who are you?!"
"A professional prankster!"
"Oh Really? Wow! Are you pranking someone right now?"
"[Stealth 83/75] Yes, as a matter of fact, I just pulled the pin on someones grenade without him noticing."
"Hahaha, what a classic! Can't wait to see the look on that guys face!"
*NCR-soldat sprängs*
New Vegas hade så jääääävla grym dialog :) FO3 var skoj men inte riktigt lika ohämmat mörkt och fräckt som i Vegas imho.
Akta dig bara för lobstrosities. Finns gott om krabbor i elder scrolls i alla fall...
Jorå, därför jag köttar på med luck så jag slipper få några fingrar uppätna. ^^
shadowfire
2015-11-09, 12:09
Var nog mer själva kartan och miljön jag tyckte var överlägsen i FO3 mot för NV. Blev lite besviken i NV över vissa stadsmiljöer mm. Hoppas på lite go urban exploration nu i fyran. Älskar verkligen känslan att komma in i ett litet sönderbombat samhälle och inte veta vad man kan stöta på.
Exakt när är det release måtro? 10'e såg jag, men finns det någon tidpunkt? Behöver planera arbetsdagen :D
Exakt när är det release måtro? 10'e såg jag, men finns det någon tidpunkt? Behöver planera arbetsdagen :D
14:00 via nya zeeland.
Så he dig hem och ordna med vpn :P
peppa lite med fo4 themet tills dess!
xn8fQMRsaqU
Nordenator
2015-11-09, 14:14
På väg från Landvetter nu. Ska jobba någon timme och sedan hem och tanka/spela. Can't wait.
shadowfire
2015-11-09, 14:39
"Det här spelet blir upplåst om ungefär 12 timmar". Enligt steam.. whaaat
shadowfire
2015-11-09, 14:40
Ska man lägga sig och försöka sova runt 18:00 då och ställa klockan på 02?
Ska man lägga sig och försöka sova runt 18:00 då och ställa klockan på 02?
https://www.reddit.com/r/fo4/comments/3s0ztf/step_by_step_vpn_tutorial_how_to_unlock_fallout_4/
många gratis vpn tjänster är rätt överanvända atm dock, Ipvanish (https://www.ipvanish.com) kostar typ 7 dollar för en månad.
LoveMachine
2015-11-09, 15:12
Trots att jag är gode taggad inför Fallout IV så blir det inte att hänga på låset. Jag har två jobbveckor kvar innan disputationen och jag tänker INTE gå ner mig i Fallout-träsket innan den är avklarad. Men sen när jag är rätt arbetslös och så, då jävlar.
shadowfire
2015-11-09, 15:44
med tanke på att jag sitter på sunkig ADSL så lär det väl ta 12 timmar att bara få ner imagen....
jasså har du inte preloadat via steam eller har du tänkt pirata liret? ;P
shadowfire
2015-11-09, 16:01
påbörjade preload nu... 24 gb! *gah!* *cry**cry**cry**cry*
shadowfire
2015-11-09, 16:15
Fantastiskt, nu dog ADSL också. Hur kan bredbandsbolaget inte ge mig redundans en dag som denna! *gah!*
King Grub
2015-11-09, 16:17
Medan den fullt fungerande piratversionen har varit tillgänglig sedan 13:35.
shadowfire
2015-11-09, 16:32
Gnarf. Jag tänkte vara lydig och legal för en gångs skull.
har ju iofs gått preloada i flera dagar, har för mig att det nämts flera gånger i tråden också :P har lirat sen 1500 nångång då vpn krånglade lite vid 14 men fick till det hurom. trevligt än så länge ^_^
shadowfire
2015-11-09, 16:59
Har ändå ett jobb att sköta så tänkte preloada under tiden å jobba i förväg ikväll. Kul att bbb går ner precis nu å som vanligt ingen driftsinfo.
shadowfire
2015-11-09, 17:36
26 min väntetid i kö. Skjut mig å låt mig återuppstå i en värld där även alla lantisar har fiber (och då inte bbb)
Hackenschmidt
2015-11-09, 17:47
aldrig har 20min unrar känts längre
Scratch89
2015-11-09, 17:56
Ni som förbeställt till konsol, brukar det komma hem med posten sisådär mitt på dagen eller hur är det?
Lasse Kongo
2015-11-09, 18:27
Medan den fullt fungerande piratversionen har varit tillgänglig sedan 13:35.
Vidrigt, alla som spelar piratversionen borde dö rakt av, många spel vi skulle få om ingen betalade för sig, vidrigt är förnamnet som sagt.
C h r i s
2015-11-09, 18:52
Vidrigt, alla som spelar piratversionen borde dö rakt av, många spel vi skulle få om ingen betalade för sig, vidrigt är förnamnet som sagt.
Kan till viss del förstå att snorungar utan egen inkomst piratkopierar, men vuxna personer borde stödja spelutvecklarna, annat är ju tramsigt.
Blir själv ett köp under kvällen, kollat lite gameplay och ser ut som att jag kommer att njuta av det lika mycket som f3. :)
Red Apple
2015-11-09, 18:57
Absolut, och jag antar att du aldrig har laddat ner en film heller?
smeander
2015-11-09, 18:58
Köööööpa imorgon. Perfekt dietspel, kommer glömma av hungern :D
Lasse Kongo
2015-11-09, 19:02
Absolut, och jag antar att du aldrig har laddat ner en film heller?
Du får anta vad du vill, jag tänker inte göra denna tråd till en tråd om piratkopiering.
Jag själv är osäker till köp på release, blops3 förra veckan och Battlefront nästa vecka, tiden som inte finns, ska jag spela Fallout ska jag förlora mig helt i det så det får nog vänta tills det lugnat ner sig, blir nog rätt svårt att motstå dessvärre, men peppen är större för Battlefront dock!
Är riktigt avundssjuk på er som är taggade inför nya Fallout, önskar verkligen att jag gillade spelen men det går inte.
Blir kanske att ladda hem och kolla runt lite men troligtvis inte mer än så
Kan till viss del förstå att snorungar utan egen inkomst piratkopierar, men vuxna personer borde stödja spelutvecklarna, annat är ju tramsigt.
Stödjer bara spelutvecklare jag gillar och som släpper spel jag tycker är bra.
Nordenator
2015-11-09, 19:36
7% klart... Om ändå jag inte hade trott att Fallout kom 11:e. Jag hade lämnat datorn på då jag åkte bort i fredags och fixat preload via VNC. Nu sitter man här och tankar skiten när man egentligen vill spela :S
Nordenator
2015-11-09, 20:26
Nedladdningshastigheten på steam är shiet. Borde gå i 10 MB/s men pendlar mellan 0 och 3 MB/s nu typ. 59 > 60% har tagit typ 10 minuter.
Nedladdningshastigheten på steam är shiet. Borde gå i 10 MB/s men pendlar mellan 0 och 3 MB/s nu typ. 59 > 60% har tagit typ 10 minuter.
Lär vara lite mer belastat under release.
Nordenator
2015-11-09, 20:55
Lär vara lite mer belastat under release.
Det ordnade sig. Nu har jag börjat uppdatera spelet genom att connecta/disconnecta till en proxy i Melbourne i alla fall. Snart är jag inne :D
Jag förbereder mig innan empiriska diskussioner om spelet sätter igång.
http://static.giantbomb.com/uploads/scale_large/9/92448/2796860-6365192143-CTXp-.jpg
Sitter och kikar på System Requirements för spelet och blir lite ledsen i ögat när jag ser att min dator inte riktigt når upp till kraven. Når upp till alla kraven för minimum förutom CPU där jag sitter på Intel core I7 - 3630QM 2,4 GHz och de rekommenderar minst 2,8 GHz. För övrigt har jag ramminne på 8 GB och grafikkortet Geforce GT 650, 2 GB. Jag har dålig koll på vad som blir påverkas av en sämre CPU. Blir spelet "ospelbart" och hackigt eller går det att köra med lägre upplösning osv? Är inte så kräsen men hackar det så är det inte värt det.
Tack på förhand!
Nordenator
2015-11-09, 21:43
i7 2600k, 8 GB DDR3, GTX 760 och SSD. Startat kring medium och får se vad jag landar på. Bara valt karaktär so far.
Var tvungen att kolla vilket grafikkort jag hade, 780 gtx. Hade glömt :)
Sitter och kikar på System Requirements för spelet och blir lite ledsen i ögat när jag ser att min dator inte riktigt når upp till kraven. Når upp till alla kraven för minimum förutom CPU där jag sitter på Intel core I7 - 3630QM 2,4 GHz och de rekommenderar minst 2,8 GHz. För övrigt har jag ramminne på 8 GB och grafikkortet Geforce GT 650, 2 GB. Jag har dålig koll på vad som blir påverkas av en sämre CPU. Blir spelet "ospelbart" och hackigt eller går det att köra med lägre upplösning osv? Är inte så kräsen men hackar det så är det inte värt det.
Tack på förhand!
Processor är inte så väldigt viktigt, jag kör allt på max med i5 760 och gtx 980.
Jävligt nöjd med spelet dom här första 5-6 timmarna..
Jag förbereder mig innan empiriska diskussioner om spelet sätter igång.
http://static.giantbomb.com/uploads/scale_large/9/92448/2796860-6365192143-CTXp-.jpg
Haha
Tapatalk
max 0,1€ per timme, sweet! :D
Nordenator
2015-11-10, 09:15
60€ för fallout :o damn.
Jag köpte på CJs CD Keys. Jag kan inte svara på om någon annan har haft dåliga erfarenheter därifrån, men jag fick spelet över 24h innan svensk release för 380 kr, och jag har köpt BF4 där tidigare utan problem också.
Jag köpte från Green man gaming spelet + season pass för 50£
jaja, köpt e köpt. nedladdat och installerat. dags att testa.
Red Apple
2015-11-10, 10:40
Blir inte det typ 75 euro? Inte jättebra deal på gmg isf.
Ni som köpt till PS4, krävs nedladdning? Om man köpt en fysisk kopia.
Nordenator
2015-11-10, 11:36
Alltså vars gömmer sig alla vendors? Jag är level 7 tror jag nu och har inte haft möjlighet att sälja skit än.
Alltså vars gömmer sig alla vendors? Jag är level 7 tror jag nu och har inte haft möjlighet att sälja skit än.
hittat en än så länge, plus några vandrare some dyker upp i settlements då och då. level 17 :P
har stora problem att hinna med quests, pysslar med settlements 24/7 :D
Blir inte det typ 75 euro? Inte jättebra deal på gmg isf.
70€, nä är inte jättebra pris men jag läste att dom var bra, vissa som säljer nycklar verkar vara opålitliga. Blev orolig för att få problem.
Man behöver inte 3 vara uppkopplad mot nätet när man lirar eller hur?
Nordenator
2015-11-10, 14:26
17? Har du sovit alls? ^^
hett tips att maximera carryweight ;P
har ni träffat på några intressanta legendary monster än btw? :D
installerar nu!
inga spoilers här =D
men bra med heta tips ;)
Finns det hardcore mode som i NV?
Redan hittat buggar. Ibland när man använder terminaler så fastnar man, man kan inte styra nånstans ^^
Till dator förståss
JHilding
2015-11-10, 19:03
Redan hittat buggar. Ibland när man använder terminaler så fastnar man, man kan inte styra nånstans ^^
Till dator förståss
Hur är spelet annars? Uppdragen? Städerna??
Varför ska jag köpa Fallout 4 till mitt Playstation 4? Har aldrig diggat singleplayerspel. Många verkar älska detta spel, måste man ha spelat spelen innan för att gilla det?
BelowAverage
2015-11-10, 19:20
Varför ska jag köpa Fallout 4 till mitt Playstation 4? Har aldrig diggat singleplayerspel. Många verkar älska detta spel, måste man ha spelat spelen innan för att gilla det?
Tvivlar på att du måste ha spelat genom föregående. De flesta tidigare spelen har utspelet sig på amerikanska västkusten, detta utspelar sig på östkusten. Dvs det lär vara osannolikt att särskilt mkt referenser förekommer inom storyn till händelser i de övriga spelen.
Även om vissa saker (supermutants, enclave t.ex) förstås bättre om man spelar tidigare spel.
Det finns mycket kul lore för de av oss som är frälsta på post-apokalyptism ;P
Hur är spelet annars? Uppdragen? Städerna??
Mycket snyggare än tidigare versionerna såklart, bara spelat 4timmar men änsålänge är det fallout anda
shadowfire
2015-11-10, 22:57
Äntligen igång. Det sitter helt klart en fallout-hater på BBB iaf... fick mitt ADSL-konto suspenderat av okänd anledning. Humor på hög nivå, mitt i nedladdningen så tvärdog uppkopplingen. Hade jag inte köpt en legal version av spelet så hade jag trott att det var antipiratbyrån som låg bakom, lol.
Småsegt intro, men nu är jag igång iaf. Btw att editera INI-filerna och sätta FOV90 gjorde en sanslös skillnad till spelupplevelsen.
Nordenator
2015-11-10, 23:34
Någon annan som har problem med att spelet sväljer minne till den punkten att windows slår av det? Det har bara hänt två gånger hittills och flyter på bra i övrigt, men lite besvärligt är det.
har stängts av 2 gånger för mig
Scratch89
2015-11-10, 23:39
Småsegt intro, men nu är jag igång iaf.
Vadå småsegt? Det byggde ju upp en perfekt stämning; blev väldigt tagen över känslan när man ser staden bli atombombad. Tycker de lyckas med den dystopiska känslan bättre än i de andra spelen, kanske just för att man fick med från dag 1.
Har precis börjat spela, träffat Codsworth igen och sett någon slags workshop som jag inte lyckats lista ut vad jag ska göra där än. Nåväl, det löser sig. Synd att man har ett arbete att sköta. :D
Är lvl 5 än så länge, riktigt kul men en hel del buggar hehe, klassiskt bethesda...
Hände nyss att jag inte kunde ta mig genom en dörr på ett ställe utan bara wallclipade rakt genom huset och kunde sedan inte stänga av spelet utan att använda aktivitetshanteraren, ska starta nu igen och se om jag lyckas ta mig in. *jorgen*
vill spela men måste sova :D
Rekommenderar att kika på robbaz när han spelar, avsnitt #2. Askul :P
shadowfire
2015-11-11, 01:38
Vadå småsegt? Det byggde ju upp en perfekt stämning; blev väldigt tagen över känslan när man ser staden bli atombombad. Tycker de lyckas med den dystopiska känslan bättre än i de andra spelen, kanske just för att man fick med från dag 1.
Har precis börjat spela, träffat Codsworth igen och sett någon slags workshop som jag inte lyckats lista ut vad jag ska göra där än. Nåväl, det löser sig. Synd att man har ett arbete att sköta. :D
jag tyckte det tog lite väl lång tid innan jag blev utsläppt i det fria :)
ville bara ut och utforska... :D
Det här med settlements var riktigt annorlunda. Det påverkade min spelstil rejält kände jag ju, vill ju få till den delen med på ett bra sätt. Shit. Hejdå fritid :D
shadowfire
2015-11-11, 01:41
Relativt låg level fortfarande och utforskar sakta men säkert, men hittills levererar liret 100% av vad jag hade förväntat mig... brutalt mysig atmosfär. Enda jag saknar är en cryodräkt för privat bruk så jag hade kunnat växla 8 timmars nattsömn mot en timmes hårdfryst sömn :D
Det blev verkligen som ett nytt spel efter att ökat fov, stängt av mousesmooting och låst upp fps =)
Mjölkdrickare
2015-11-11, 04:22
Stör mig väldigt mycket på de dåliga dialogalternativen och de inzoomade cinema-aktiga dialogerna. Allt känns så tvingat och det känns inte som om man har någon kontroll över vad sin karaktär säger längre.
Mitt spel har funkat nästan helt klockrent under 11 h, det enda som hänt är att mitt vapen och pip-boy blev osynliga i första person. Kom tillbaka direkt efter jag zooma ut och tillbaka igen.
mjå det är sjukt roligtr, det enda som jag kan gnälla lite på är att det är lite väl optimerat för konsol och att dialogvalen är sjukt trista :(
Två quests vägrar completa trots reloads,, får väl lösa det medkonsoll kommandon om det inte löser sig på några dar, verkar vara non essential quests dock så känner mig inte så stressad över dem egentligen.
och att survival är mer bullet sponge än det är svårt.. hade en intressant encounter när jag var ute å vandrade där jag inte hade något att göra än och en av de redan jobbiga fienderna spawnade som legendary, gick vägen tillslut men fick ett meleevapen av honom :/
bild på min char, Deckard (i.imgur.com/AkzMkvs.jpg)
Hur ser era ut? :)
mjå det är sjukt roligtr, det enda som jag kan gnälla lite på är att det är lite väl optimerat för konsol och att dialogvalen är sjukt trista :(
Två quests vägrar completa trots reloads,, får väl lösa det medkonsoll kommandon om det inte löser sig på några dar, verkar vara non essential quests dock så känner mig inte så stressad över dem egentligen.
och att survival är mer bullet sponge än det är svårt.. hade en intressant encounter när jag var ute å vandrade där jag inte hade något att göra än och en av de redan jobbiga fienderna spawnade som legendary, gick vägen tillslut men fick ett meleevapen av honom :/
bild på min char, Deckard (i.imgur.com/AkzMkvs.jpg)
Hur ser era ut? :)
Hahah... varför heter han inte Jesus?
hahah... Varför heter han inte jesus?
:d
Mitt spel har funkat nästan helt klockrent under 11 h, det enda som hänt är att mitt vapen och pip-boy blev osynliga i första person. Kom tillbaka direkt efter jag zooma ut och tillbaka igen.
Är ganska rejält buggig och interface / menyer är pinsamt usla.
- Har dött när jag tar går ner för en sluttning (instadeath med full HP)
- Har instant dödat en elite super-mutant gargantuan med en granat. Granaten gjorde knappt skada, men det blev någon bugg och garganten flög rakt upp i luften som en pinne, landade några sekunder senare. Stod där några sekunder och dog sen bara på plats. Fick ingen XP för kill :P
- Dött flera gånger när jag ska hela med låg HP, då jag både tagit stim-pack och ätit mat med RAD-poisoning... av någon anledning så tar alltid damage från RAD-poison effekt FÖRE healing. :Virro
Interface / menyer / Keybind
- Går inte att remappa alla keys (inte någon loot knapp i undermenyer)
- Finns inte någon function för scrap all junk
- Går inte att sortera föremål efter typ, vilket gör inventory management till en mardröm, då man har väldigt begränsat inventory.
- Scrap verkar vara unikt för varje settlement, och verkar inte gå att flytta scrap mellan settlements
- Byggfunktionen är buggig nå jävulskt. Fippligt att placera byggnader och helt osammanhängande när det går och inte går att placera vissa objekt. SNAP funktionen är buggig som fan och det tar evigheter innan man får objekt placerade som man vill.
- extremt frusterande att försöka bygga flera våningar på byggnader. då objekt placerade på tidigare plan stör placering av objekt på nästa plan (speciellt väggar, dörrar, osv).
Torsk_ole
2015-11-11, 09:37
Det blev verkligen som ett nytt spel efter att ökat fov, stängt av mousesmooting och låst upp fps =)
Hur har du gjort det?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.