Visa fullständig version : Hur mycket kroppsfett har jag? (Bilder)
Skulle vilja veta ungefär vad ni tror jag ligger på i kroppsfett.
Längd: 175cm
vikt: 70kg
Ålder: 15
Länk: (4 bilder)
http://imgur.com/paSoZBv,HHptE0W,EQ1Arx0,8ikPbmk#0
Stats: (om det nu gör någonting)
Marklyft: 110kg 1 rep
Bänkpress 60kg 1 rep
Knäböj: 70kg 1 rep
Kör förövrigt SL 5x5
Har även en till fråga, det börjar bli svårt att öka i vikt nu och tänkte att jag skulle börja med Sheiko 29 istället, vad tycker ni om det? Har gymmat seriöst i kanske 3-4 månader.
Tar gärna även emot allmänna tips!
Med vänlig hälsning Artin!
Har du svårt att öka i kroppsvikt eller träningsvikter? Du är inte i närheten av att mjölkat ur allt ur SL5x5. Min kompis körde i det i ungefär ett år innan han bytte och då maxade han 150 i böj, 100 i bänk och 200 i mark. Detta från att ha varit en otränad 65kg-kille
Inte i kroppsvikt, har svårt att öka i träningsvikter, eller kan i alla fall inte öka med 2,5kg varje pass.
Hur mycket behöver jag gå ner tror ni för att få synliga abs?
Postat via en mobil enhet
Det är omöjligt att säga, men det lär du märka med tiden. Dock tycker jag inte att du ska gå ner mer i vikt med tanke på din ålder och nuvarande vikt.
Goldfinger
2015-06-03, 13:15
Du borde skippa tänket att du ska gå ner i vikt för att få fram abs, istället bör du äta mycket och fokusera på att bygga muskler, du väger ju ynka 70kg!
Alltid lika kul med "experterna som gissar % :D
Inte lönt att deffa ner dig, du blir bara spinkig. Kör på med träning och bra mat.
HerrLuta
2015-06-03, 14:12
Håller med ovanstående, träna och ät istället. Det är tråkigt att vara klen - det är jag :D *gah!*
Stjarnan
2015-06-03, 14:37
Jag håller med ovanstående. Du är ung så ta vara på den kanske bästa tiden du har framför dig för att bygga muskler.
Jag skulle tippa på att du ligger mellan 20-25% kroppsfett så runt 10 kg skulle du behöva gå ner innan du skymtar magrutorna.
Lågt kroppsfett och "abs" ser bara bra ut om man har något vettigt att visa!
En mager kropp utan muskler är allt annat än attraktiv (för del flesta) oavsett om man kan se magmusklerna.
Klassiska bilden som bevisar detta faktum är Christian Bale när han spelade i "The Mascinist", och då hade han ändå en del muskler kvar.
Som ovanstående skriver, försök för Guds skull inte gå ner i vikt utan lägg dig på ett svagt överskott kanske 1 år. Du kommer annars bara slösa tid för du kommer verkligen inte bli nöjd med resultaten tyvärr pga för lite muskler. Tänk långsiktigt. Utvecklas.
"Synliga Abs"
Blir förbannad varje gång jag hör denna mening från antingen en nybörjare eller en relativt ny person innom styrketräning.
Förstår att "Abs" är viktigt för många och framförallt för unga killar men blir sur när jag hör detta trots allt, blir liksom en sån sjukt oseriös ton över resten av meningen från denna person vad den än skriver....
Ursäkta mig för detta men kan inte rå för det ^^
Jokester
2015-06-03, 20:53
Som många redan skrivit, du har dina bästa år framför dig, träna hårt och ät ordentligt av mammas mat så kan du kanske börja fundera på en deff när du närmar dig 20. Gör inte misstaget som så många andra gjort och släng bort dessa år på att se ut som en undernärd räka.
Hade verkligen inte tänkt att deffa just nu, ville enbart se på ett ungefär vart jag låg i kroppsfett, fortsätter då med min bulk på ca 200kcal. Och en till fråga vill egentligen gå mer åt det kroppsbyggar hållet men vill också kunna lyfta tungt, skulle det funka om jag kör SL typ 1 år till och ökar min grundstyrka och sedan byta till ett mer kroppsbyggarschema? Vad tycker ni?
Jamerson
2015-06-08, 17:02
Hade verkligen inte tänkt att deffa just nu, ville enbart se på ett ungefär vart jag låg i kroppsfett, fortsätter då med min bulk på ca 200kcal. Och en till fråga vill egentligen gå mer åt det kroppsbyggar hållet men vill också kunna lyfta tungt, skulle det funka om jag kör SL typ 1 år till och ökar min grundstyrka och sedan byta till ett mer kroppsbyggarschema? Vad tycker ni?
Så du menar att du ska gå från ett schema där du böjer 3ggr i veckan, bänkar 1-2 ggr och markar 1-2 gånger till en 4-splitt där du tränar varje muskelgrupp 1 gång i veckan och tro att du ska bygga MER muskler på det sättet? Varför tror du och 99% av alla nybörjare det? Bulka och träna tung skivstångsträning så ofta du orkar i 2-3 år till, ät ordentligt och sov så kommer du bygga en bas. Sen fortsätter du med det i 3-4 år till och du kommer vara större än de flesta.
En ren atlet kommer alltid få en bättre utveckling i styrka och muskler på ett helkroppsschema 3ggr i veckan än en splitt. En push/pull kan vara ok men då ska böj ingå i push och mark i pull. Inget jävla push/pull/legs trams.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.