Visa fullständig version : Tips/kritik nu innan deff.
Hej!
Jag har tänkt att köra igång deffen nu i veckan, just nu under bulk så tränar jag 6 gånger i veckan, jag kör en rullande 4 split, jag kör 4 dagar vilar en och sen så håller det på så.
Jag funderar dock på att dra ner till 5 dagar i veckan nu under deffen, och dela upp kroppen på en 5 split, mitt mål under deffen är att tappa fett och behålla de muskler jag har. Jag kommer ligga på -500 kalorier per dag för att tappa ungefär 0.5 kg i veckan.
de dagar jag inte lyfter skrot på ska jag köra cardio på, så det blir 5 dagars styrkelyft och 2 dagars cardio i veckan. Hur tycker ni detta låter? är det för mycket att göra något varje dag? ska man kanske låta kroppen vila hela från "träning" en dag i veckan? På fritiden sitter jag mest (när jag inte tränar) så det blir en del vila där.
Sen skulle jag gärna vilja ha lite tips på såser som går bra att käka till ris, något som gör det lättare att äta så det inte blir för torrt. Någon kalorisnål sås det vill säga :)
Tack på förhand!
Hej!
Jag har tänkt att köra igång deffen nu i veckan, just nu under bulk så tränar jag 6 gånger i veckan, jag kör en rullande 4 split, jag kör 4 dagar vilar en och sen så håller det på så.
Jag funderar dock på att dra ner till 5 dagar i veckan nu under deffen, och dela upp kroppen på en 5 split, mitt mål under deffen är att tappa fett och behålla de muskler jag har. Jag kommer ligga på -500 kalorier per dag för att tappa ungefär 0.5 kg i veckan.
de dagar jag inte lyfter skrot på ska jag köra cardio på, så det blir 5 dagars styrkelyft och 2 dagars cardio i veckan. Hur tycker ni detta låter? är det för mycket att göra något varje dag? ska man kanske låta kroppen vila hela från "träning" en dag i veckan? På fritiden sitter jag mest (när jag inte tränar) så det blir en del vila där.
Sen skulle jag gärna vilja ha lite tips på såser som går bra att käka till ris, något som gör det lättare att äta så det inte blir för torrt. Någon kalorisnål sås det vill säga :)
Tack på förhand!
Jag har aldrig övervägt att dra ner på träningen vid viktminskning. Så länge jag orkar kör jag på som vanligt (och det har hittils inte varit något problem.
En sås som jag gillar att använda är vanlig tacosås, relativt lågkalori men med mycket smak.
Sen är jag en av de få som faktiskt uppskattar vissa av Walden Farms produkter. Men vi som gör det verkar vara i försvinnande liten majoritet. =P
DieErste
2015-01-28, 15:49
Hej!
Tack på förhand!
Tsatsiki på kvarg funkar ju och sen kan man även blanda kvarg med Curry och äpplemos :)
dessa blir kanske inte så såsiga men tycker et är rätt gott till ris i vare fall :)
ICAs egen tzatziki! 140 kcal/100g och grymt gött :)
Deadandlivin
2015-01-28, 21:44
Låg kalori Heinz Ketchup och lågkalori sweet chili såser :thumbup:
Shqypnia
2015-01-29, 00:04
Tzatziki rekommenderar jag med. Oerhört gott, diet eller inte.
Gör egen simpel salsa, bestående av krossade tomater, Sambal oelek och hackad vitlök. Kalorisnålt, hett och gott. Sen instämmer jag med övriga om tzatziki.
Dessutom går det att hitta Srirachi chili sauce i vissa butiker, 19.6kcal/100g. En klar favorit!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.