Visa fullständig version : Är det bara jag som...
Tänkte att vi skulle dela med oss av saker vi gör som vi tror att ingen annan gör, i ett tappert försök att normalisera galenskap, mest udda vinner!
När jag sitter på muggen och gör #2 så tar jag alltid av mig så jag är helt naken eller t-shirt, det är sjukt obekvämt att bajsa med byxorna vid anklarna för då kan man inte sitta brett med benen.
Fyll på med egna annorlunda saker ni har för er, vem vet det kanske finns nån mer där ute som är minst lika knäpp!
När jag sitter på muggen och gör #2 så tar jag alltid av mig så jag är helt naken eller t-shirt, det är sjukt obekvämt att bajsa med byxorna vid anklarna för då kan man inte sitta brett med benen.
Det är inte bara du.
Latissimus Dorsi
2015-01-16, 06:28
Du är inte ensam :D
Gör jag också :)
Jag har väldigt mycket saker för mig..
När jag skär grönsaker så ska dem vara skuret på ett visst sätt beroende på maträtt.
Lägger alltid maten på ett visst sätt.
Måste ha anpassade bestick och tallrik beroende på maten.
Måste alltid färgmatcha kläder/skor/accesoarer.
Går alltid till 2-4 olika matbutiker när jag handlar (mer än 5 varor), Vissa produkter är bättre/prisvärdare på olika butiker.
När jag kör bil så har jag en sittposition som påminner mer om ban-/streetracing än A till B. Även om jag nu kör slö bil.
Dushar aldrig på gymmet, avskyr det!
filmjölk
2015-01-16, 07:12
Blir en aning avundsjuk på diverse olika fanatiker som har ett klart mål och syfte, mening med livet och en övertygelse om enkla lösningar på svåra problem?
Äter allt med gaffel, till och med gröten. ( äter jag aldrig soppa pga detta)
Är extremt tids inefektiv pga lathet. Kan tillexempel vänta 15min på spårvagnen för att åka 2 stationer som kanske skulle tat 6min att gå.
Har aldrig t-shirt under luvtröja inomhus, känns förjävligt.
Har alltid skorna lösa, alltså inte snörade hårt.
Pissar alltid stående, om jag skulle behöva göra både 1 och 2 börjar jag ståendes sen övergår.
TheOne1994
2015-01-16, 08:05
sitter alltid när jag pinkar....fast jag är man :)
dagtid händer det att jag står. Detta började faktiskt när jag började träna...proteindrinkarna ska ut på natten och då är det jobbigt att stå..
Henchman
2015-01-16, 08:22
Jag fortsätter leva i en villfarelse om att det skulle vara dåligt att dö.
VoDaresVins
2015-01-16, 09:05
Jag vill alltid ha maten jämnt fördelad för varje munsbit när jag äter den. Några exempel:
- När jag t.ex. äter kött och potatis, måste varje munsbit innehålla i stortsett lika stor andel potatis, kött och sås. Förstår inte hur folk vill ta munsbitar med bara potatis ibland och blandat ibland.
- När jag brer mackor eller gör pizza hemma måste smöret/pålägget/fyllningen vara jämnt fördelad över mackan/pizzan. Kan dock uppskatta att äta en pizza där det ligger mera fyllning i vissa hörn, men skulle aldig göra en sån själv. Sambon avskyr att det tar evigheter när jag gör sådan mat. :D
TheOne1994
2015-01-16, 09:27
min att sitta och pinka var nog inget bra....det är nog fler som gör.
Här kommer en annan som nog är "unik"
Jag bara älskar att diska och städa. Varje lördag görs det med tillhörande dansbandsmusik på högsta volym, dansar fram galant med damsugaren....nästan så man får stå fräs bara av att skriva det :)
Haha jag tar också av mig på överkroppen när jag bajsar.
Blir det spår på toan efter mig så fyller jag en hink med vatten och häller från hög höjd så blir toaletten som ny igen, då slipper jag hålla i en äcklig jävla toaborste med bajsrester.
AeternusRex
2015-01-16, 09:45
Jag har en del...
Jag måste äta mat i jämna tal 12 köttbullar, 6 hamburgare osv.
Jag kan inte gå barfota på trä om det inte är blött annars är jag alltid barfota förutom på jobbet.
Jag kan inte heller ta i vissa former av papper
Jag kör också naken eller nära när jag björnar
Bubblan84
2015-01-16, 09:49
Vafan! Trodde att min polare "nakenbajsarn" var den enda i hela världen med denna sjuka vridning. Det tar alltid extremt lång tid för honom att göra sina behov. Sjukt jobbigt när han blir skitnödig just när man är på väg någonstans :D
Jag kan inte gå barfota på trä om det inte är blött annars är jag alltid barfota förutom på jobbet.
Jag kanske bara är trött, men va?
Jag vill alltid ha maten jämnt fördelad för varje munsbit när jag äter den. Några exempel:
- När jag t.ex. äter kött och potatis, måste varje munsbit innehålla i stortsett lika stor andel potatis, kött och sås. Förstår inte hur folk vill ta munsbitar med bara potatis ibland och blandat ibland.
Det här gör jag också! Ibland blir det över en halv potatis pga köttbullarna är slut.
En till udda:
Jag klarar inte av ljudet/känslan av att dra händerna mot varandra, speciellt om de är torra. Ryser i hela kroppen.
What the!
Skumma måsten ni har.
Jag sittpissar 90% av gångerna, så jag kan lösa forum titta klipp etc, tar alltid minst 10 mins (står på jobb / offentliga)
Sen tvättar jag alltid av kranen på toaletten. Alltid.
I kylskåpet måste mejeriprodukter vara på översta hyllan. MÅSTE. Resten kan jag i princip kasta in så får det bli som det blir, men mejerierna är det ordning och reda på. Kvarg till vänster, sedan creme fraiche och gräddfil, därefter mjölk/yoghurt och osten till längst till höger.
shut teh face
2015-01-16, 11:18
I kylskåpet måste mejeriprodukter vara på översta hyllan. MÅSTE. Resten kan jag i princip kasta in så får det bli som det blir, men mejerierna är det ordning och reda på. Kvarg till vänster, sedan creme fraiche och gräddfil, därefter mjölk/yoghurt och osten till längst till höger.
Du är högerhänt också va?
Bubblan84
2015-01-16, 11:26
Väldigt likt min sortering. Allt stämmer förutom att jag skiter i var osten är, den får en annan hylla :)
Du är högerhänt också va?Jepp! Och kylskåpsdörren öppnas åt vänster, så osten måste ligga till höger så att den är lättåtkomlig. Man vill inte sträcka sig eller liknande, hög skaderisk. Dörren ska kunna öppnas på glänt och osten ska ändå nås.
Väldigt likt min sortering. Allt stämmer förutom att jag skiter i var osten är, den får en annan hyllaHÄDELSE!
Blir det spår på toan efter mig så fyller jag en hink med vatten och häller från hög höjd så blir toaletten som ny igen, då slipper jag hålla i en äcklig jävla toaborste med bajsrester.
Jag har fixat en lång duschslang så jag brukar spola av med duschmunstycket!! Riktigt smidigt, slipper du hålla på med 10 L hinkar.
TheOne1994
2015-01-16, 12:26
vi hade en sådan på mitt förr jobb. Allt hade sin plats i kylen. Ibland av en tillfällighet stod saker och ting inte var det skulle, det blev en smärre livskris för killen....det var jag som flytta det varje gång :) men erkände så klart inte...
blir inte sånt lite sjukligt ? kan man inte bara sätta det ngn annastans för att se om man överlever dagen ?
GaindalfTheWhey
2015-01-16, 12:33
Jag tyckte att jag hade mycket skit för mig men den här tråden har gett mig en hel del nya uppslag!
AeternusRex
2015-01-16, 12:39
Jag kanske bara är trött, men va?
Jag går alltid barfota dock ej på jobbet. Men känslan av trä mot fotsulan ger mig rysningar och obehagskänslor. Fast inte om träet är blött.
vi hade en sådan på mitt förr jobb. Allt hade sin plats i kylen. Ibland av en tillfällighet stod saker och ting inte var det skulle, det blev en smärre livskris för killen....det var jag som flytta det varje gång. men erkände så klart inte...
blir inte sånt lite sjukligt ? kan man inte bara sätta det ngn annastans för att se om man överlever dagen ?Risken finns väl, men #yolo. :D
Resten i mitt liv är mindre noga; jag har inget problem med att ha golven täckta av kläder, disk som står ett par dagar, gamla brev på köksbordet i flera månader, läskburkar/flaskor lite överallt i hemmet och bilen. Sånt spelar ingen roll. Men mejerihyllan, garderoben (det som faktiskt läggs/hängs där) och hårddisken är jag vansinnigt petig med. Det är heliga områden.
Sambon uppskattar det däremot inte, så jag städar ju undan efter mig även om det för min del hade fått ligga massa dynga överallt.
shut teh face
2015-01-16, 12:48
Jepp! Och kylskåpsdörren öppnas åt vänster, så osten måste ligga till höger så att den är lättåtkomlig. Man vill inte sträcka sig eller liknande, hög skaderisk. Dörren ska kunna öppnas på glänt och osten ska ändå nås.
Jag måste tyvärr erkänna att jag fes på din ost inatt när du sov.
shut teh face
2015-01-16, 12:51
Jag har inte så sjuka saker som er men köket måste alltid vara väldigt rent, om jag hade haft tid och ork så hade jag nog utvecklat ett extremt renlighetsbehov på hela huset, jag funderar ofta på det, men som det är nu så måste köket alltid vara rent innan jag påbörjar matlagning (eller bara göra kaffe) där.
Det är inte bara en grej jag vill göra, utan jag måste, jag får mer eller mindre panik när jag kommer hem från jobbet och det är stökigt där, för oftast vill man börja laga mat direkt.
Juste, en grej till, om jag fiser så måste den pågå i minst 3 sekunder, annars måste jag äta en burk hallonsylt och gå baklänges i en kvart.
TheOne1994
2015-01-16, 12:54
Risken finns väl, men #yolo. :D
Resten i mitt liv är mindre noga; jag har inget problem med att ha golven täckta av kläder, disk som står ett par dagar, gamla brev på köksbordet i flera månader, läskburkar/flaskor lite överallt i hemmet och bilen. Sånt spelar ingen roll. Men mejerihyllan, garderoben (det som faktiskt läggs/hängs där) och hårddisken är jag vansinnigt petig med. Det är heliga områden.
Sambon uppskattar det däremot inte, så jag städar ju undan efter mig även om det för min del hade fått ligga massa dynga överallt.
nja ta nu tag i detta JV. Så här kan man inte ha det....det finns ett namn för sånna som du: f*ckups :) just kidding m8 !
Evankhell
2015-01-16, 13:02
Kissar alltid i duschen. Så fort jag sätter på vattnet blir jag nödig.. sen är det bara LET IT GO... LET IT GOOOOO!!
Kissar alltid i duschen. Så fort jag sätter på vattnet blir jag nödig.. sen är det bara LET IT GO... LET IT GOOOOO!!
Duschar du på gymmet efter träning? I sådana fall förtjänar du ett kok stryk :).
Evankhell
2015-01-16, 13:08
Duschar du på gymmet efter träning? I sådana fall förtjänar du ett kok stryk :).
Haha nej, bor 500 meter från gymmet, så jag duschar aldrig på gymmet. Du kan vara lugn :)
Haha nej, bor 500 meter från gymmet, så jag duschar aldrig på gymmet. Du kan vara lugn :)
Hehe okej :).
nja ta nu tag i detta JV. Så här kan man inte ha det....det finns ett namn för sånna som du: f*ckups. just kidding m8 !Det är bara charmigt att vara lite dysfunktionell. *hug*
AeternusRex
2015-01-16, 14:00
Går du barfota på stan?
Nej det gör jag iofs inte. Jag har"provat" hade jag gärna gjort om det inte fanns så stor risk till skador och päckel.
Även jag kissar sittandes för det mesta, skvätter ju så förbannat annars, o då blir de ju trevligare o städa sen.
En annan grej är att jag endast har vita strumpor. Känns alltid helt fel att ha färgade strumpor
Sen fullkomligt hatar jag att vara kladdig/flötig/smutsig om händerna, minsta lilla så springer jag o tvättar händerna.
..måste vänta tills filmen/serien har börjat innan jag börjar äta min mat, ifall jag äter framför tvn
...måste kissa och borsta tänderna innan jag somnar, även fast jag inte är nödig..
...hatar att gå barfota på blöta kalla fläckar när jag ska gå in/ut ur en dusch, så skuttar alltid över dom
...blir jag blöt på ena handen måste jag blöta andra också
...
Fan kom igen nu, pissa sittande är inte tillräckligt udda!
Jag vill höra om nån som borstar tänderna upp och ner eller duschar i handfatet!
filmjölk
2015-01-16, 15:05
Jag vill helst träna 2,3,5, 10, 12, 15 eller 20 set/muskelgrupp. Skulle få lite ångest av 4 set biceps tex. och isf. göra ett 5:e men 2 eller 3 funkar. På en enskild övning funkar 4 set men inte totalt antal set
Har jag kollat på text-tv måste jag slå tillbaks till sidan 100 om jag byter till vanlig vy, annars ger det ångest.
Red Apple
2015-01-16, 15:09
Jag brukar sjunga opera naken inför min rumskompis.
Jag brukar sjunga opera naken inför min rumskompis.
Nu snackar vi
svenbanan
2015-01-16, 16:14
Själv brukar jag pinka i handfatet. Sitter i perfekt höjd, bara att hänga slangen över kanten.
mangemani
2015-01-16, 16:20
kanske inte så ovanligt egentligen, men det är det enda jag har att erbjuda som kan anses som "onormalt".
dOlGMPE68Bo
sen ni som sitter och skiter nakna, ni knäpper alltså upp alla knappar, drar av er kläderna och sitter där? gör ni detsamma när ni är på besök hos någon:D? har ni någonsin glömt att låsa dörren och någon kliver in när ni sitter där helt naken? akward isf:D, speciellt om man är hos sin dejt eller nått.
Carlo Fatface
2015-01-16, 16:20
..måste vänta tills filmen/serien har börjat innan jag börjar äta min mat, ifall jag äter framför tvn
...måste kissa och borsta tänderna innan jag somnar, även fast jag inte är nödig..
...hatar att gå barfota på blöta kalla fläckar när jag ska gå in/ut ur en dusch, så skuttar alltid över dom
...blir jag blöt på ena handen måste jag blöta andra också
...
Haha,samma här!
Jag duschar alltid innan jag går och lägger mig och sover naken. Blir jag bajsnödig så måste jag hålla mig till på morgonen, För jag kan inte sova naken med en smutsig rumpa.
Jag duschar alltid innan jag går och lägger mig och sover naken. Blir jag bajsnödig så måste jag hålla mig till på morgonen, För jag kan inte sova naken med en smutsig rumpa.
Det är därför man använder babywipes!
Det är därför man använder babywipes!
Litar inte på att det blir rent om jag inte står några minuter med duschmunstycket på full styrka 2 cm från rövhålet. Därefter tvål.
...med kuslig precision och statistisk osannolikhet väljer den långsammare kön i affärer? jag fattar att man oftare kommer ihåg dom gånger man väljer fel men med hänsyn taget till det så är det ändå väldigt vanligt. Jag har heller inte viljestyrkan att bara välja en kassa och sedan stå i den utan jag måste tvångsmässigt försöka välja den jag tror ska gå snabbast. Extremt störande.
Jag vägrar att springa till buss,tunnelbana,spårvagn m.m ..även om jag lätt skulle hunnit om ja sprang bara 5 meter..hatar det varje gång :D
Klarar inte att äta innan jag hittat något vettigt att titta på,,sjukt frustrerande ibland =blir helt galen!!
Jag "klockar" ofta mig själv också,räknar ner från 10 i huvudet,o känner mig som en actionskådis som ska desamera en bomb..om jag inte hinner så räknar jag nollan som..nnnnnnn ooooooo llllllll lllllll...typ 3 sekunder blir den :D
Att bara äta och kolla in i en vägg klarar inte jag heller. Måste sitta i soffan eller vid datorn. Jag har tänkt sluta äta vid datorn i många år nu, men fördelarna tycks överväga nackdelarna. Det är sällan man/jag grisar ner så värst att det måste akutstädas.
-Jag har alltid musik på när jag är hemma, alltid! (förutom när jag sover dock) annars blir jag stressad.
-När det är tal eller siffror involverade så måste det alltid vara/innehålla 3,6 eller 9
-Jag måste avsluta telefonsamtal till mina föräldrar med att säga "puss" , råkar jag/de avsluta utan det ringer jag upp säger puss och lägger på
svenbanan
2015-01-16, 17:45
-Jag har alltid musik på när jag är hemma, alltid! (förutom när jag sover dock) annars blir jag stressad.
-När det är tal eller siffror involverade så måste det alltid vara/innehålla 3,6 eller 9
-Jag måste avsluta telefonsamtal till mina föräldrar med att säga "puss" , råkar jag/de avsluta utan det ringer jag upp säger puss och lägger på
Är det nåt jag inte skulle säga till mina päron så är "puss". Skulle kännas mysko.
Är det nåt jag inte skulle säga till mina päron så är "puss". Skulle kännas mysko.
:d
Säger det på ryska dock, låter helt naturligt för mig
svenbanan
2015-01-16, 17:52
Ja det är skumt med hur vissa saker låter olika på olika språk. En massa saker som man hör folk säga på film på engelska skulle ju låta sjukt krystat på svenska.
Ja det är skumt med hur vissa saker låter olika på olika språk. En massa saker som man hör folk säga på film på engelska skulle ju låta sjukt krystat på svenska.
Jag säger alltid "lots of love" eller nåt liknande till morsan, men skulle nog aldrig säga "älskar dig". Älskar dig är reserverat för flickvänner, men sist jag sa det till någon var nog 15 år sen.
Thornblom
2015-01-16, 17:56
Jag måste kolla kaffekokaren varje gång jag går ifrån huset eller till sovrummet, även om jag inte kokat kaffe.
Jag måste knäcka varje fotled i sängen innan jag försöker sova. Ibland går det inte och då försöker jag tills jag lyckas. :D
Haha, ja..
Skulle man direkt översätta samtal mellan par eller förälder-barn till ryska skulle en svensk tycka man var metalt handikapp eller bara oförskämd :d
Nordenator
2015-01-16, 18:07
Att bara äta och kolla in i en vägg klarar inte jag heller. Måste sitta i soffan eller vid datorn. Jag har tänkt sluta äta vid datorn i många år nu, men fördelarna tycks överväga nackdelarna. Det är sällan man/jag grisar ner så värst att det måste akutstädas.
Större skrivbord is the answer, my friend! Mitt skrivbord är närmare två meter brett, så jag har gott som plats att sitta och äta :D
Arcturus
2015-01-16, 18:18
Jag blir alldeles varm inombords när jag ser hur många det är som har massa egenheter. Samtidigt blir jag lite nyfiken av en del som jag läser. Jag har den något osexiga diagnosen ocd, och jag kan motivera en ganska stor del av mina egenheter med att jag "måste" göra saker på ett visst sätt. Nu menar jag förstås inte att alla egenheter är en konsekvens eller indikation av tvångssyndrom, men det skulle ändå vara intressant att veta om det är någon mer här i tråden som lider av det?
Jag har troligtvis lidit av det sen tidiga tonåren, och idag är jag mer eller mindre botad ifrån de mer handikappade effekterna.
svenbanan
2015-01-16, 19:41
Jag måste kolla kaffekokaren varje gång jag går ifrån huset eller till sovrummet, även om jag inte kokat kaffe.
Jag måste knäcka varje fotled i sängen innan jag försöker sova. Ibland går det inte och då försöker jag tills jag lyckas. :D
Fotlederna knäcker jag innan jag tränar. Mycket trevligt. :)
Större skrivbord is the answer, my friend! Mitt skrivbord är närmare två meter brett, så jag har gott som plats att sitta och äta :D
Tro mig, det står högt upp på önskelistan! Snart så :)
Har lyckats komma över detta, men en gång i tiden så om jag t.ex slog i höger pekfinger i bordet så var jag tvungen att slå (med flit) vänster pekfinger (gärna på exakt samma ställe, t.ex på höger sidan om PIP-leden) i bordet bara för att jämna ut detta. samma sak gällde om jag råkade stöta i knölen på ena foten, då var jag tvungen att stöta i den andra för att det skulle vara jämnt.
Jag skulle återigen vilja påminna alla om att NI FÅR GÄRNA VARA LITE MERA UDDA!!!
Och hemskt gärna om Filmjölk har tid att han kan ställa hobbydiagnoser på folk.
Jag skulle återigen vilja påminna alla om att NI FÅR GÄRNA VARA LITE MERA UDDA!!!
Och hemskt gärna om Filmjölk har tid att han kan ställa hobbydiagnoser på folk.
Det är inte lätt när man är tråkigare än gouda-ost.
svenbanan
2015-01-16, 19:51
Jag blir alldeles varm inombords när jag ser hur många det är som har massa egenheter. Samtidigt blir jag lite nyfiken av en del som jag läser. Jag har den något osexiga diagnosen ocd, och jag kan motivera en ganska stor del av mina egenheter med att jag "måste" göra saker på ett visst sätt. Nu menar jag förstås inte att alla egenheter är en konsekvens eller indikation av tvångssyndrom, men det skulle ändå vara intressant att veta om det är någon mer här i tråden som lider av det?
Jag har troligtvis lidit av det sen tidiga tonåren, och idag är jag mer eller mindre botad ifrån de mer handikappade effekterna.
Inte diagnosticerad men jag kan ta förjävligt lång tid på mig med vissa projekt, bara för jag börjar pilla med alla möjliga detaljer ner till mikroskopisk nivå innan jag ens har helheten klar för mig. Sjukt irriterande.
Ett tag hade jag som filosofi att antingen städa allt direkt, dvs aldrig låta det bli skitigt öht. Misslyckades jag med det satte jag på skygglapparna och städade så sällan att man fick mjältbrand ifall man tag ett felktigt steg i lägenheten. Det var liksom antingen eller eftersom jag inte stod ut med att städa en gång i veckan pga att denna veckostädning aldrig kunde ta kortare tid än exakt hela helgen eftersom jag nödväntigtvis inte kunde nöja mig med att dammsuga. Nejdå, har man väl börjat så måste man ju såklart peta i allt på detaljnivå, som att sortera om i alla fotoalbum och liknande.
När jag åker bil, tåg eller annat fordon brukar jag föreställa mej två ben som springer med jämn takt och går dom i marken i samband med en lyktstolpe eller liknande förlorar man. Jag har mycket annat med linjer också.
svenbanan
2015-01-16, 20:53
När jag åker bil, tåg eller annat fordon brukar jag föreställa mej två ben som springer med jämn takt och går dom i marken i samband med en lyktstolpe eller liknande förlorar man. Jag har mycket annat med linjer också.
Ja fan. Det där känner jag igen. Eller nåt liknande i alla fall...
Diomedea exulans
2015-01-16, 20:57
En skada som hängde med mig väldigt länge efter min rollspelsperiod var att jag hela tiden försökte utröna folks egenskaper sett ur rollspelsperspektiv. Jag kunde inte gå runt på stan bland människor utan att tänka "han där har nog STO 11 och KAR 14, han som går bredvid har bara KAR 9 skulle jag tippa…" osv.
Evankhell
2015-01-16, 20:59
Själv brukar jag pinka i handfatet. Sitter i perfekt höjd, bara att hänga slangen över kanten.
Det där har jag testat, fyfan va skönt!
Jag siktade så gott jag kunde i mitten så det inte skulle stänka för mycket eller komma några droppar utanför. Sen la man slangen under rinnande vatten, tvättad och klar. Behövde inte spola eller nånting.
R Scarpa27
2015-01-16, 21:00
Är det bara jag som... är grön ´på jorden och skulle avlida utan jordnötssmör?
jo min släkt är ju grön också och alla på min hemplanet.
Jag siktade så gott jag kunde i mitten så det inte skulle stänka för mycket eller komma några droppar utanför. Sen la man slangen under rinnande vatten, tvättad och klar. Behövde inte spola eller nånting.
Skulle lätt vilja ha 1 mans pissoar hemma, jag bodde i barack när jag jobbade utomlands och då hade vi pissoar på den gemensamma toan.
Perfekt höjd och allt.
Ser att det är mycket gällande toavanor så får väl fortsätta på det spåret.
Gällande toalettpappersorientering (https://en.wikipedia.org/wiki/Toilet_paper_orientation) så måste det vara över/framför, väldigt irriterande annars. Kan väl dock glädja mig åt att jag har majoriteten på min sida.
Svårt för #2 utan "squatty potty" eller liknande. Brukade köra nakenbajsaren, men är inget måste längre.
Måste ha övre delen på strumpor nedvikta.
Svårt att sova om täcket inte är längst upp i påslakanet, veck i lakanet ger också en del ångest.
Har fått nån jävla tick det senaste halvåret då jag inte kan gå eller springa utan att i huvudet eller tyst räkna "ett, två, ett, två, etc....". Detta har även börjat uppenbara sig vid andra vardagsaktiviteter, mycket irriterande...
Carlo Fatface
2015-01-16, 21:07
Måste dammsuga hemma på fredag kväll om det är det minsta skräp på golv,blir ingen riktig helg om jag måste trampa runt i skit....
Vill i möjligaste mån duscha efter jobb/träning innan kvällsmat/middag annars känns det bara obekvämt att äta och kan således inte njuta i lugn & ro..
Carlo Fatface
2015-01-16, 21:11
Ser att det är mycket gällande toavanor så får väl fortsätta på det spåret.
Gällande toalettpappersorientering (https://en.wikipedia.org/wiki/Toilet_paper_orientation) så måste det vara över/framför, väldigt irriterande annars. Kan väl dock glädja mig åt att jag har majoriteten på min sida.
Svårt för #2 utan "squatty potty" eller liknande. Brukade köra nakenbajsaren, men är inget måste längre.
Måste ha övre delen på strumpor nedvikta.
Svårt att sova om täcket inte är längst upp i påslakanet, veck i lakanet ger också en del ångest.
Har fått nån jävla tick det senaste halvåret då jag inte kan gå eller springa utan att i huvudet eller tyst räkna "ett, två, ett, två, etc....". Detta har även börjat uppenbara sig vid andra vardagsaktiviteter, mycket irriterande...
Haha ännu en jag är glad att jag inte är ensam om. :d
Min kvinna bryr sig inte alls om det *screwy*
Haha ännu en jag är glad att jag inte är ensam om. :d
Min kvinna bryr sig inte alls om det *screwy*
Brukade dela täcke med frugan, hade även påslakan som man inte kunde stänga där nere, fy fan.
Carlo Fatface
2015-01-16, 21:36
Brukade dela täcke med frugan, hade även påslakan som man inte kunde stänga där nere, fy fan.
Känns inte helt bra för manligheten när man ställer sig att ruska täcket på kvällen medan hon muttrar "hur tramsig man är"..:( :d
svenbanan
2015-01-16, 22:04
Bara plus. Inget pinkstänk. Alltid bra underlivshygien. Handfatet är alltid nystädat. Listan är lång...
Himla konstigt att trådens huvudtema är mäns toalettvanor. Och ni tror ni är udda när nästan alla män tycks dela vanorna. Mysigt.
Min udda grej är väl att jag gör saker som hag bestämt mig för att göra. Har jag bestämt mig för att träna, så gör jag det, oavsett vad jag har lust med. Har jag bestämt att städa, gör jag det. Och nåde den som stör min planering. Faraos vrede. :devil:
Diomedea exulans
2015-01-16, 22:15
När jag är hemma hos mina föräldrar så brukar jag gå ut utomhus och pinka på träd och buskar vid tomtgränsen. Min tanke är att räven ska uppfatta det som doftmarkering och inte ska våga inkräkta på vårt evir, så han inte äter upp hönsen.
Det borde väl iofs inte räknas som en konstig grej, det är ju helt logiskt.
svenbanan
2015-01-16, 23:20
Himla konstigt att trådens huvudtema är mäns toalettvanor. Och ni tror ni är udda när nästan alla män tycks dela vanorna. Mysigt.
Min udda grej är väl att jag gör saker som hag bestämt mig för att göra. Har jag bestämt mig för att träna, så gör jag det, oavsett vad jag har lust med. Har jag bestämt att städa, gör jag det. Och nåde den som stör min planering. Faraos vrede. :devil:
Brukar inte ni tjejer pinka i handfatet. Leila K gjorde ju det en gång i tiden i alla fall.
Diomedea exulans
2015-01-16, 23:21
Brukar inte ni tjejer pinka i handfatet. Leila K gjorde ju det en gång i tiden i alla fall.
Jag har hört att tjejer som är så tjocka att de har
https://silvaleague2014fsok.files.wordpress.com/2014/03/bulle.gif-f***a kan dra upp f***an så att de kan rikta kisstrålen framåt.
Scratch89
2015-01-16, 23:42
I snart två år har jag hållit på med en rätt jobbig grej. Ser jag på en film med undertexter sitter jag och "taktar", dvs räknar hur många stavelser meningarna i texten har. Helst ska det vara jämt och fint, t.ex sex stavelser går att dela upp 3x2, 8 stavelser 4x2 och 9 stavelser 3x3. Meningar med sju eller elva stavelser ( eller andra prim) är sjukt jobbiga och ger mig lite ångest.
Om meningen "Du måste springa efter honom!" syns delar jag alltså upp det i Du-mås-te, spring-a-ef, ter-honom. 3x3.
Diomedea exulans
2015-01-17, 01:53
I snart två år har jag hållit på med en rätt jobbig grej. Ser jag på en film med undertexter sitter jag och "taktar", dvs räknar hur många stavelser meningarna i texten har. Helst ska det vara jämt och fint, t.ex sex stavelser går att dela upp 3x2, 8 stavelser 4x2 och 9 stavelser 3x3. Meningar med sju eller elva stavelser ( eller andra prim) är sjukt jobbiga och ger mig lite ångest.
Om meningen "Du måste springa efter honom!" syns delar jag alltså upp det i Du-mås-te, spring-a-ef, ter-honom. 3x3.
Du är bra på haikuer, va?
Jag har en grej som kommit just senaste åren.
Om jag ska Duscha och inte tränat samma dag/Dagen före och känner jag har tryck o pump i kroppen släcker jag alltid i hela badrummet.
Svårare att se sin "opumpade" kropp och tänka att vänster armen är 3mm mindre etc.
Scratch89
2015-01-17, 09:43
Du är bra på haikuer, va?
Det har nog blivit så. :d
Antagligen inte så udda saker men dom jag kom på.
Måste alltid sova på vänster sida utav sängen såvida inte sängen står mot en vägg för då måste jag ligga längst ut från väggen sett.
Däremot har jag sjukt svårt för att skeda med någon om jag ska ligga på vänstersidan av sängen då jag vill ligga på vänstersida av kroppen så egentligen borde jag kanske lära mig sova på den högra sidan av sängen.*screwy*
Alla mina strumppar består av en högerstrumpa och en vänsterstrumpa och hela dagen blir förstörd om jag har högerstrumpan på vänsterfoten.
Jag kan faktiskt ha två helt olika strumpor på mig så länge det är rätt strumpa på rätt fot.
Har iofs försökt jobba på det där med att kunna ha fel strumpa på fel fot men det går bara om det är en strumpa som lätt formar om sig till att bli för foten den sitter på.
Det kan ta mig timmar att para ihop mina strumpor så jag har försökt börja rensa ur likfärgade strumpor och köpa på mig olikfärgade och mönstrade strumpor istället.
Jag hade städmani en gång i tiden, det har jag däremot fått bort genom att knappt städa alls istället..kanske inte helt lyckat får jag erkänna.:d
Jag brukade städa nästan varje dag, klarade inte av att det var smutsigt på fel ställen eller att man inte diskade direkt efter man hade använt saker och nåde om det var vattenstänk på diskbänken för sådant måste man torka bort direkt.
Det jag däremot har kvar är att jag har sjukt svårt för att städa/fixa en grej utan att vilja göra precis ALLT på en gång vilket jag ändå inte orkar så allt skiter sig och jag lägger mig i sängen med datorn istället..:MrT:
Vafan! Trodde att min polare "nakenbajsarn" var den enda i hela världen med denna sjuka vridning. Det tar alltid extremt lång tid för honom att göra sina behov. Sjukt jobbigt när han blir skitnödig just när man är på väg någonstans :D
http://rs1img.memecdn.com/shit-just-got-real_o_1089750.jpg
Kan inte klova en stång ojämnt. Det måste vara identiska viktskivor på båda sidorna i samma färg, storlek och viktigast storleksordning, tyngst skivor innerst och sedan faller vikterna utåt. Alla siffror på plattorna måste vara vända utåt också och jag mår på riktigt dåligt om inte allt det här stämmer.
Kan inte pinka sittandes, då måste jag göra nr 2 också oavsett om jag inte behövde göra det innan.
När jag diskar gör jag det alltid i en specifik ordning. Stekspadar, köksknivar, saxar och tillbehör först, sedan tallrikar/skålar, sedan bunkar/durkslag etc, sedan skärbrädor, sedan bestick, sedan kastruller och sist stekpannor.
Kan bara äta till film/tv.
Kan bara sova till film/tv.
Kan inte gå på muggen utan att sätta på duschen :D. Blir sjukt obekväm när det är helt tyst.
etc etc etc :Virro
Krutpaket
2015-01-17, 10:51
Måste ha "extrem" ordning på skrivbordet på jobbet. Allt ska vara i raka linjer och på exakt samma plats som jag "känner" att det ska ligga på från början. Om någon t ex lånar min sax och sen lägger tillbaks den fast på annan del av skrivbordet eller en annan vinkel så stör det mig som fan till jag inte ställer den på "rätt plats och i rätt vinkel".
Om jag inte får genomföra mitt gympass i den ordning jag känner att jag vill eller har planerat blir jag sur som fan hehe.
"Måste" äta upp alla snacks och godis som ligger framför mig/som jag har hemma. Kan inte äta lite och spara till senare.
Ozziking
2015-01-17, 11:03
Jag älskar att hålla i min pung innan jag ska somna (håller i den tills jag somnar)
Kan inte träna typ 1,7, 9 eller 11 set för en muskel. Det måste vara något av talen emellan (2,3,4,5,6,8,10,12). Försökt men det känns inge bra
Jag brukar alltid trycka upp brevlådans "tak" (så det gungar typ) när jag hämtar posten, gör det 3-4 gånger så känns det bra. Har tagit sönder 4-5 stycken brevlåde"tak". :D
... På vägen från brevlådan till dörren så finns det som en "linje" korsning i trottoarvägen, där måste jag alltid sätta tån och snurra. Annars är dagen förstörd, har jag ont om tid är det ej viktigt dock.
Har mina träningsrutiner och ändrar de helst inte :D
MackeJuve
2015-01-17, 11:06
Läser jag en bok så blir jag mentalt tillfredsställd om första stycket tar upp ca 2/3 av en sida och det andra stycket 1/3, det är snyggt på något sätt. Räknar även rader två och två och hoppas att det ska gå jämt ut i varje stycke.
Duschar även på exakt samma sätt, varje gång. Håller slangen och munstycket med båda händerna och spolar snett uppifrån och ner på bröstet. Sedan låter jag greppet glida över till vänster hand, spolar på högerhanden, tillbaka till högerhanden endast och därefter spolar jag ryggen. --> Upprepa. Detta borde vara det optimala sättet att duscha då jag gör det helt oundvikligt och då det inte är något som jag övat in utan det har växt fram under åren.
Hör jag något ljud när jag ska sova måste jag alltid kolla om det är något vid sängen. Då jag har ca 15 kvm rum och aldrig glömmer att låsa dörren så är det helt onödigt men gör jag inte det så ligger jag och grunnar över det.
svenbanan
2015-01-17, 13:10
Antagligen inte så udda saker men dom jag kom på.
Måste alltid sova på vänster sida utav sängen såvida inte sängen står mot en vägg för då måste jag ligga längst ut från väggen sett.
Däremot har jag sjukt svårt för att skeda med någon om jag ska ligga på vänstersidan av sängen då jag vill ligga på vänstersida av kroppen så egentligen borde jag kanske lära mig sova på den högra sidan av sängen.*screwy*
Alla mina strumppar består av en högerstrumpa och en vänsterstrumpa och hela dagen blir förstörd om jag har högerstrumpan på vänsterfoten.
Jag kan faktiskt ha två helt olika strumpor på mig så länge det är rätt strumpa på rätt fot.
Har iofs försökt jobba på det där med att kunna ha fel strumpa på fel fot men det går bara om det är en strumpa som lätt formar om sig till att bli för foten den sitter på.
Det kan ta mig timmar att para ihop mina strumpor så jag har försökt börja rensa ur likfärgade strumpor och köpa på mig olikfärgade och mönstrade strumpor istället.
Jag hade städmani en gång i tiden, det har jag däremot fått bort genom att knappt städa alls istället..kanske inte helt lyckat får jag erkänna.:d
Jag brukade städa nästan varje dag, klarade inte av att det var smutsigt på fel ställen eller att man inte diskade direkt efter man hade använt saker och nåde om det var vattenstänk på diskbänken för sådant måste man torka bort direkt.
Det jag däremot har kvar är att jag har sjukt svårt för att städa/fixa en grej utan att vilja göra precis ALLT på en gång vilket jag ändå inte orkar så allt skiter sig och jag lägger mig i sängen med datorn istället..:MrT:
Det där är exakt som mig! Det är väldigt opraktiskt.
svenbanan
2015-01-17, 13:14
Kan inte klova en stång ojämnt. Det måste vara identiska viktskivor på båda sidorna i samma färg, storlek och viktigast storleksordning, tyngst skivor innerst och sedan faller vikterna utåt. Alla siffror på plattorna måste vara vända utåt också och jag mår på riktigt dåligt om inte allt det här stämmer.
Kan inte pinka sittandes, då måste jag göra nr 2 också oavsett om jag inte behövde göra det innan.
När jag diskar gör jag det alltid i en specifik ordning. Stekspadar, köksknivar, saxar och tillbehör först, sedan tallrikar/skålar, sedan bunkar/durkslag etc, sedan skärbrädor, sedan bestick, sedan kastruller och sist stekpannor.
Kan bara äta till film/tv.
Kan bara sova till film/tv.
Kan inte gå på muggen utan att sätta på duschen :D. Blir sjukt obekväm när det är helt tyst.
etc etc etc :Virro
Vafalls? Skolkade du på hemkunskapen? Först glas. Sedan sådant man stoppar i munnen (bestick). Sedan Tallrikar och porslinskoppar. Sedan allt annat bös i ordningen "minst skitigt först" och sist kastruller följt av stekpannor. Du får lära om! ;)
Andy.da.wohoo
2015-01-17, 13:14
Jag kan inte sova om påslakanet är för "påsigt". Det vill säga om täcket har kasat ner och det är en bit enbart påslakan i toppen. Måste ordna upp det innan jag kan somna.
Jag älskar att hålla i min pung innan jag ska somna (håller i den tills jag somnar)
Det här var det roligaste jag har läst på länge :P. Håller du i hela eller bara i en flik så att säga? :D
Det här var det roligaste jag har läst på länge :P. Håller du i hela eller bara i en flik så att säga? :D
Jag gissar att det är endast en testikel och att han håller den mellan tummen och långfingret.
Ozziking
2015-01-17, 16:28
Nej hela pungen i handen! :laugh: asskönt!! Man somnar som en stock!
Jag gissar att det är endast en testikel och att han håller den mellan tummen och långfingret.
:laugh::laugh:
Diomedea exulans
2015-01-17, 17:01
Fan, det där måste jag prova! Kan du komma hem till mig nästa vecka?
Eller vänta, tror du det går lika bra om jag gör det med min egen pung?
Ozziking
2015-01-17, 23:37
Fan, det där måste jag prova! Kan du komma hem till mig nästa vecka?
Eller vänta, tror du det går lika bra om jag gör det med min egen pung?
lol wat
håll din egen pung :d
The_RobRoy
2015-01-17, 23:41
:laugh::laugh:
Hade en kompis i lumpen som älskade att göra samma sak, han låg med båda händerna och höll om pungen.
Detta är väl mer en tvångstanke eller så, men jag kan inte trampa på en A-brunn, får superångest om jag råkar göra det
Jag kan inte sova om påslakanet är för "påsigt". Det vill säga om täcket har kasat ner och det är en bit enbart påslakan i toppen. Måste ordna upp det innan jag kan somna.
This, jag har lakansstörning. Måste fixa underlakan och täcke innan sänggående, det driver sambon till vansinne. :P
Jag brukar snyta mig i händerna över handfatet om jag är lite snorig när jag precis kommit in utifrån istället för att ta papper, jag tycker det känns mycket bättre och blir "renare".
Kom på mig själv med att göra det nu precis!
Går i kortbyxor året runt, bara det är plusgrader :)
whuddafuks
2015-01-18, 18:48
Tar alltid papper när jag ska stänga av vattenkranen på en offentlig toalett. Vill ju inte få tillbaks alla bajspartiklar från handfatet efter att jag precis tvättat händerna. Om det inte finns papper (vissa har ju bara torkmaskiner) så stänger jag av den med fötterna.
Måste också tillägga att om jag sätter igång ett handfat ifall jag bara ska dricka så måste jag tvätta händerna efter
svenbanan
2015-01-18, 18:54
Tar alltid papper när jag ska stänga av vattenkranen på en offentlig toalett. Vill ju inte få tillbaks alla bajspartiklar från handfatet efter att jag precis tvättat händerna. Om det inte finns papper (vissa har ju bara torkmaskiner) så stänger jag av den med fötterna.
Måste också tillägga att om jag sätter igång ett handfat ifall jag bara ska dricka så måste jag tvätta händerna efter
woooooot!?!?!? *screwy*
King Grub
2015-01-18, 19:12
woooooot!?!?!? *screwy*
Jag med. ;) Måste jag göra något på en offentlig toalett så gör jag allt som går att göra med fötterna.
TheOne1994
2015-01-18, 19:17
Jag med. ;) Måste jag göra något på en offentlig toalett så gör jag allt som går att göra med fötterna.
samma här...tar absolut inte i dörrhantaget på insidan med händerna..
Jag brukar använda typ armbågen eller knät, är inte så vig så jag kan använda fötterna.
TheOne1994
2015-01-18, 19:21
Jag brukar använda typ armbågen eller knät, är inte så vig så jag kan använda fötterna.
vig eller tjock :)
Ozziking
2015-01-18, 19:27
.. Är det bara jag som brukar slicka rent tallrikar? Inte offentligt.
King Grub
2015-01-18, 19:35
Om det har varit paj eller glass på den så.
vig eller tjock :)
Båda, är både ovig och tjock.
King Grub
2015-01-18, 19:39
Vilket öde.
Carlo Fatface
2015-01-18, 19:49
Man tar öht inte med händerna på någonting på en offentlig toalett.
Det är sen gammalt. :)
Men det är väl så vanligt att det knappt räknas som udda :confused:
IronMaiden
2015-01-18, 20:50
.. måste anordna sina matlådor helt identiska? - typ i ordningen: grönsaker-ris-kött, allt i exakt samma mängd (och såklart fördelat i raka linjer). När jag ser ihopkastade matlådor, eller där man lagt typ kyckling över ris mår jag riktigt dåligt ^^
På tal om offentliga toaletter... de kan bara vara sinnesförvirrade som tillåter sig själva att avlägga nöden på sådana ställen, hellre blir jag så förstoppad att de får göra kejsarsnitt på mig.
Edit; :D
Ozziking
2015-01-18, 21:22
Är det bara jag som brukar "smiska" / smacka på hela råa kycklingar när det är hemköpt? Det är så jävla kul :laugh:
typ såhär: KYCKLINGSMISK (https://www.youtube.com/watch?v=qMbF2kA5WAI#t=73)
Är det bara jag som brukar "smiska" / smacka på hela råa kycklingar när det är hemköpt? Det är så jävla kul :laugh:
Asså... hahah
R Scarpa27
2015-01-18, 21:30
.. Är det bara jag som brukar slicka rent tallrikar? Inte offentligt.
alltid...
min mormor skällde alltid på mig, japp jag gör det även offentligt, här skäms man inte.. en som slickar tallriken är en ren livsnjutare.
titta bara hur hundar och katter gör.... varför skulle en människa behöva bete sig annorlunda...
Ozziking
2015-01-18, 21:36
alltid...
min mormor skällde alltid på mig, japp jag gör det även offentligt, här skäms man inte.. en som slickar tallriken är en ren livsnjutare.
titta bara hur hundar och katter gör.... varför skulle en människa behöva bete sig annorlunda...
+1 :d
alltid...
Det är dock ett helsike när man har skägg :D.
R Scarpa27
2015-01-18, 21:43
What the!
Skumma måsten ni har.
Jag sittpissar 90% av gångerna, så jag kan lösa forum titta klipp etc, tar alltid minst 10 mins (står på jobb / offentliga)
Sen tvättar jag alltid av kranen på toaletten. Alltid.
hmm på riktigt nu... seriös fråga hehe vilken kran???
näsan, pillisnoppen, eller vattenkranen?
Diomedea exulans
2015-01-18, 21:50
Precis vad jag säger när folk ber mig sluta nosa främlingar i röven!
R Scarpa27
2015-01-18, 21:57
Precis vad jag säger när folk ber mig sluta nosa främlingar i röven!
kan säkerligen tänka mig du nosar hönsen i rumpområdet och längtar efter ägg.
https://smileys.surlatoile.org/repository/Manger/cuisine-crepes.gif
Diomedea exulans
2015-01-18, 22:04
kan säkerligen tänka mig du nosar hönsen i rumpområdet och längtar efter ägg.
https://smileys.surlatoile.org/repository/Manger/cuisine-crepes.gif
Nej nej. Det finns inga höns som är främlingar för mig. Jag känner alla.
antonwiberg
2015-02-27, 12:18
Jag har lite saker för mig innan jag kan sova..
Måste alltid borsta sängen så den är helt slät utan några veck eller smulor och sen får inte kudden nudda väggen. Och jag måste alltid sova ytterst.
Jag måste också ha vatten och näsdukar så jag kan dricka eller snyta mig utifall jag vaknar och är snorig. Detta gäller även när jag är helt frisk.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.