Visa fullständig version : Hur många kg måste jag gå ner
deffhjälp
2014-09-07, 18:16
Tja! Hur många kg måste jag gå ner för att få fram 6 packet? har nu 2 stycken på övre delen av magen om jag spänner magen, väger 77kg 175 cm lång.
Magnus N
2014-09-07, 18:19
Tja! Hur många kg måste jag gå ner för att få fram 6 packet? har nu 2 stycken på övre delen av magen om jag spänner magen, väger 77kg 175 cm lång.
Kan ju iaf ge oss en rimlig chans med gissningar med en bild på hur din kropp ser ut
deffhjälp
2014-09-07, 18:28
Kan ju iaf ge oss en rimlig chans med gissningar med en bild på hur din kropp ser ut
http://imgur.com/AAOzVbz ospänd
http://imgur.com/ODEML5p spänd
Magnus N
2014-09-07, 18:39
Kommer behöva tappa mycket för att få fram definitioner, sedan ser det inte ut som du har nämnvärt med muskler på den kroppen.
Har du styrketränat något? precis börjat?
deffhjälp
2014-09-07, 18:44
Kommer behöva tappa mycket för att få fram definitioner, sedan ser det inte ut som du har nämnvärt med muskler på den kroppen.
Har du styrketränat något? precis börjat?
Precis börjat, fast är ganska stark i biceps.
Magnus N
2014-09-07, 18:48
Precis börjat, fast är ganska stark i biceps.
:)
hjälper dock inte mycket för kroppsformen din
Läs denna
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
deffhjälp
2014-09-07, 18:49
:)
hjälper dock inte mycket för kroppsformen din
Läs denna
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Redan läst, vägde 87kg för 2 månader så har deffat ner 10kg.
Magnus N
2014-09-07, 18:50
Redan läst, vägde 87kg för 2 månader så har deffat ner 10kg.
då är det bara att fortsätta
deffhjälp
2014-09-07, 18:50
då är det bara att fortsätta
Hur länge tror du att det kommer att ta för att få fram rutorna?
Magnus N
2014-09-07, 18:52
Hur länge tror du att det kommer att ta för att få fram rutorna?
Ingen aning, någon månad till så har du säkert fått fram några definitioner
Kolla upp i spegeln efterhand
deffhjälp
2014-09-07, 18:53
Ingen aning, någon månad till så har du säkert fått fram några definitioner
Kolla upp i spegeln efterhand
Tack så mycket! :)
Stor Hård Ådrig
2014-09-07, 19:59
Du ser ut att ha minst 25% fett, skulle tyvärr säga att det kanske ser bra ut om 20 kg. Beror iofs på om du menar att skymta absen i optiljus och med pump eller att faktiskt se magrutorna om du drar upp tröjan. Tråkiga sanningen är att det finns mycket kvar att plocka bort, man tror alltid att det bara är några få kilon kvar men man måste ner lägre än vad man tror i vikt. Kämpa på!
Sheogorath
2014-09-07, 20:04
Du ser ut att ha minst 25% fett, skulle tyvärr säga att det kanske ser bra ut om 20 kg. Beror iofs på om du menar att skymta absen i optiljus och med pump eller att faktiskt se magrutorna om du drar upp tröjan. Tråkiga sanningen är att det finns mycket kvar att plocka bort, man tror alltid att det bara är några få kilon kvar men man måste ner lägre än vad man tror i vikt. Kämpa på!
Yes. 20 kg fett skulle jag också säga. Men eftersom TS nyss börjat styrketräna ska vi inte räkna bort att han faktiskt lägger på sig muskler också. Men det är många kilo fett som ska brännas bort, det är helt klart.
deffhjälp
2014-09-07, 20:32
Yes. 20 kg fett skulle jag också säga. Men eftersom TS nyss börjat styrketräna ska vi inte räkna bort att han faktiskt lägger på sig muskler också. Men det är många kilo fett som ska brännas bort, det är helt klart.
Och hur länge tar 20kg fett? 4 månader?
deffhjälp
2014-09-07, 21:14
Lägger upp bilder i bättre vinklar. Är det verkligen så illa som 20kg? fan vad jobbigt isf.
http://imgur.com/jQazjMk ospänd
http://imgur.com/USh3bkI spänd
Gå ned tilll 65 och utvärdera. Mycket fett som behöver bort ja. 20 KG bara för att få fram lite rutor är nog att överdriva, det är mer om du vill vara i riktigt bra form.
deffhjälp
2014-09-07, 21:17
Gå ned tilll 65 och utvärdera. Mycket fett som behöver bort ja.
okej, hur länge tror du det kommer att ta?
deffhjälp
2014-09-07, 21:19
Gå ned tilll 65 och utvärdera. Mycket fett som behöver bort ja. 20 KG bara för att få fram lite rutor är nog att överdriva, det är mer om du vill vara i riktigt bra form.
Det är det som är målet. Vill komma i riktig bra form, fast 65kg låter inte som en riktigt bra form, kommer inte jag se ganska spinkig ut om jag går ner till 65?
Beror helt på hur snabbt du vill/kan gå ned. X antal månader får du räkna med.
Det är det som är målet. Vill komma i riktig bra form, fast 65kg låter inte som en riktigt bra form, kommer inte jag se ganska spinkig ut om jag går ner till 65?
Du ser inte ut att ha mycket muskler under fettet så ja du kommer bli rätt spinkig. Upp till dig om du vill vara det eller lite mjukare och större. Och med "form" syftar jag på fettprocenten. Sedan kan du ju alltid lägga på dig muskelmassa i efterhand.
deffhjälp
2014-09-07, 21:22
Beror helt på hur snabbt du vill/kan gå ned. X antal månader får du räkna med.
Du ser inte ut att ha mycket muskler under fettet så ja du kommer bli rätt spinkig. Upp till dig om du vill vara det eller lite mjukare och större. Och med "form" syftar jag på fettprocenten. Sedan kan du ju alltid lägga på dig muskelmassa i efterhand.
Vill verkligen inte bli spinkig så ska jag stanna på typ 67 och bulka därifrån?
Klart du kan göra det. Men det är svårt att förutse exakt hur du kommer se vid en given vikt, du får börja gå ned i vikt och utvärdera allteftersom. När du börjar bli för tunn är det bara att stanna.
deffhjälp
2014-09-07, 21:25
Klart du kan göra det. Men det är svårt att förutse exakt hur du kommer se vid en given vikt, du får börja gå ned i vikt och utvärdera allteftersom. När du börjar bli för tunn är det bara att stanna.
Okej, tack!
Hur snabbt gick du ned de första 10 förresten?
deffhjälp
2014-09-07, 21:35
Hur snabbt gick du ned de första 10 förresten?
2månader med massa slarv, alltså jag åt inte så bra. Så därför tog de 2 månader
deffhjälp
2014-09-07, 21:37
Började gymma för 1 månad sen så jag körde kondition och armhävningar och sånna grejer första månaden, inget seriöst.
5 KG per månad är en ganska snabb takt, så det var tur att det inte gick fortare än så. Jag hade nog gått ned MAX 1 KG per vecka men det där är väldigt individuellt. Se till att du får i dig bra med näring under tiden.
deffhjälp
2014-09-07, 21:45
5 KG per månad är en ganska snabb takt, så det var tur att det inte gick fortare än så. Jag hade nog gått ned MAX 1 KG per vecka men det där är väldigt individuellt. Se till att du får i dig bra med näring under tiden.
Jag räknar inte kalorier så jag har ingen aning om hur stort underskott jag ligger på. Fast har börjat bli trött och slö under gympassen, några tips på produkter som jag kan köpa för att få energi på gymmet? Typ nått på ica om de finns.
Kan förresten tillägga att jag är 15 år.
några tips på produkter som jag kan köpa för att få energi på gymmet?
Några sådana finns inte. Det gäller att sova tillräckligt, äta bra och inte träna för mycket. Men det är dock naturligt att vara lite tröttare på underskott.
Sheogorath
2014-09-08, 07:22
2månader med massa slarv, alltså jag åt inte så bra. Så därför tog de 2 månader
Du behöver som nybörjare inte gå ner 20 kg för att bli av med 20 kg fett. Om du styrketränar vettigt kan du undan för undan byta ut fettvikt med muskelvikt och på vågen kommer det se ut som att det inte händer mycket, men under ytan kommer det ha hänt massor. Satsa på att bli starkare och gå ner i vikt, visst, men gör dig inte underviktig på kuppen. Muskler väger också och dom ska du bygga.
Stjarnan
2014-09-08, 09:08
Med den mängden som TS har så är 1 kg i veckan absolut inte mycket. Snabbare än så är absolut inga problem.
Teoretiskt så TS kunna tappa runt 1,6-1,7 kg rent fett i veckan med rätt underskott.
Pretorian
2014-09-08, 09:39
Du kanske ska satsa på att bygga lite mer innan du deffar ner dig.
Som nybörjare kan man göra bägge samtidigt, precis som Sheo sade. :thumbup:
deffhjälp
2014-09-08, 16:09
Ahapp ska jag bulka eller ligga på balans? Har inge lust att lägga på mig mer fett.
Om du nu har fett du vill bli av med, så kör på för tusan, och träna hårt under tiden. Det kommer ta ett tag att gå ner de där kilona, och med hård träning under tiden kommer det definitivt att bli skillnad.
Skulle gissa på att över 3/4 av min träning har skett under deff (tyvärr tenderar jag att lägga av med viktkoll och träning samtidigt). Kanske inte optimalt, men det har gett resultat som jag definitivt kan känna mig nöjd med.
deffhjälp
2014-09-08, 16:48
Tack så mycket ;)
deffhjälp
2014-09-08, 19:36
Fast borde jag kanske bygga lite muskler först? Vill inte se spinkig ut.
Sheogorath
2014-09-08, 19:40
Fast borde jag kanske bygga lite muskler först? Vill inte se spinkig ut.
Om du håller vikten eller går ner långsamt i vikt ska du utan svårighet kunna byta ut fettvikt mot muskelvikt. Då bygger du ju de facto muskelmassa. Att gå upp mer i vikt nu när du har en hel del fettövervikt redan är inte att rekommendera.
Om du håller vikten eller går ner långsamt i vikt ska du utan svårighet kunna byta ut fettvikt mot muskelvikt. Då bygger du ju de facto muskelmassa. Att gå upp mer i vikt nu när du har en hel del fettövervikt redan är inte att rekommendera.
Kör på detta, vela inte för mycket. I början ökar man muskelmassa väldigt snabbt så det kommer bli perfekt. Om du nu, i värsta fall, skulle bli lite spinkig så kommer du bygga upp dig på nolltid när du lägger dig på balans eller ett svagt överskott. Det är dock ytterst viktigt att du tränar ordentligt.
deffhjälp
2014-09-09, 06:43
Kör på detta, vela inte för mycket. I början ökar man muskelmassa väldigt snabbt så det kommer bli perfekt. Om du nu, i värsta fall, skulle bli lite spinkig så kommer du bygga upp dig på nolltid när du lägger dig på balans eller ett svagt överskott. Det är dock ytterst viktigt att du tränar ordentligt.
Hur ska jag träna då? Jag kör styrketräning typ 4-5 dagar i veckan och kondition 2
Sheogorath
2014-09-09, 06:47
Hur ska jag träna då? Jag kör styrketräning typ 4-5 dagar i veckan och kondition 2
Det är styrketräningen som är det viktiga. Och styrketräning ska innebära att du blir starkare om du gör rätt.
Grattis till att du redan gått ned 10 kilo. Bra jobbat!
Du kommer inte behöva gå ner 20 kilo för att få fram magmuskler.
Du är ung och har precis börjat styrketräna, så du kommer att få "snabba" resultat.
Tycker upplägget med 2 konditionspass och 4 styrkepass låter jättebra. Lägg tonvikten på dina styrkepass och försök hela tiden bli starkare. Sikta på att "slå rekord" vid varje pass.
Tänk också på att du har hela livet framför dig. Du är bara femton år. Försök att se långsiktigt med din träning (Även om jag vet att det är svårt i din ålder)
Återkom gärna i tråden hur det går med din träning och magrutorna :)
Hoppa på ett nybörjarprogram och följt det noga, t ex detta (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454).
deffhjälp
2014-09-09, 13:33
Grattis till att du redan gått ned 10 kilo. Bra jobbat!
Du kommer inte behöva gå ner 20 kilo för att få fram magmuskler.
Du är ung och har precis börjat styrketräna, så du kommer att få "snabba" resultat.
Tycker upplägget med 2 konditionspass och 4 styrkepass låter jättebra. Lägg tonvikten på dina styrkepass och försök hela tiden bli starkare. Sikta på att "slå rekord" vid varje pass.
Tänk också på att du har hela livet framför dig. Du är bara femton år. Försök att se långsiktigt med din träning (Även om jag vet att det är svårt i din ålder)
Återkom gärna i tråden hur det går med din träning och magrutorna :)
Det ska jag göra! Tack ska du ha :)
deffhjälp
2014-09-18, 19:17
Har gått 3 veckor nu, så lägger upp en bild, http://imgur.com/NIz3QQt (nu) http://imgur.com/USh3bkI och för tre veckor sen ( 2 veckor och 4 dagar för att vara exakt), har inte fått de bästa resultaten man kan få, men antar väl att jag har blivit av med "lite" fettmassa. Eller? Vad tycker ni? Har det blivit bättre eller sämre? Har inte ätit så jätte bra dom senaste veckorna, men ska börja köra hårt med kosten nu.
Har gått 3 veckor nu, så lägger upp en bild, http://imgur.com/NIz3QQt (nu) http://imgur.com/USh3bkI och för tre veckor sen ( 2 veckor och 4 dagar för att vara exakt), har inte fått de bästa resultaten man kan få, men antar väl att jag har blivit av med "lite" fettmassa. Eller? Vad tycker ni? Har det blivit bättre eller sämre? Har inte ätit så jätte bra dom senaste veckorna, men ska börja köra hårt med kosten nu.
Ärligt talat, vad hade du förväntat dig efter endast 3 veckor? Att vara rippad? Det tar tid att bygga muskler, ha tålamod.
Sheogorath
2014-09-18, 20:12
Återkom om tre månader. Under denna tid ska du hålla kroppsvikten konstant och öka i styrka rejält. DÅ kommer du se skillnad.
deffhjälp
2014-09-18, 20:18
Återkom om tre månader. Under denna tid ska du hålla kroppsvikten konstant och öka i styrka rejält. DÅ kommer du se skillnad.
Okej.
Fettvästen
2014-09-19, 18:31
Du är 15, när jag var 15 så hade jag mer "go" i mig än jag någonsin kunde ha önskat nu.
Jag tycker du ska äta stora portioner och träna så hårt du kan, åt lite sås men mycket kött och potatis!
En 15-åring får inga magrutor av att "deffa", du är fan i växtfasen så jobba fram magrutorna för fan!
deffhjälp
2014-09-19, 18:43
Du är 15, när jag var 15 så hade jag mer "go" i mig än jag någonsin kunde ha önskat nu.
Jag tycker du ska äta stora portioner och träna så hårt du kan, åt lite sås men mycket kött och potatis!
En 15-åring får inga magrutor av att "deffa", du är fan i växtfasen så jobba fram magrutorna för fan!
tack! motiverande som fan ska köra hårt som fan nu, ska ta bild om 3 månader så får vi se resultaten!
Fettvästen
2014-09-19, 22:24
Kul.
Svara nu seriöst, undrar hur du tänker med all din kunskap
1.8g protein av din lein kroppsvikt.
160g protein, 70g fett.
Kan ju ta kolhydrater utöver det.
DÄR HAR NI MINIMUM.
1.8g protein av din lein kroppsvikt.
160g protein, 70g fett.
Kan ju ta kolhydrater utöver det.
DÄR HAR NI MINIMUM.
Svarar ju verkligen inte på frågan men jaja.
Dessutom är det knappast ngn märkbar skillnad mellan de netto kalorierna erhållna från +70g fett och likvärdig mängd kcal från kolhydrater. Iallafall inte i för kroppssammansättningen
Fettvästen
2014-09-19, 22:32
Svarar ju verkligen inte på frågan men jaja.
Dessutom är det knappast ngn märkbar skillnad mellan de netto kalorierna erhållna från +70g fett och likvärdig mängd kcal från kolhydrater. Iallafall inte i för kroppssammansättningen
Ge mig en bättre sammanställning då.
Prot?
Fet?
Ge mig en bättre sammanställning då.
Prot?
Fet?
Finns ingen bättre sammställning, möjligtvis mer protein vid underskott men det är inte säkert att det skulle bidra till fördelar.
Min första fråga som du fortfarande inte svarat på är varför ts skall äta mer potatis och kött istället för sås, med antaganden att han når upp till nog mängd protein.
Fettvästen
2014-09-19, 22:48
Finns ingen bättre sammställning, möjligtvis mer protein vid underskott men det är inte säkert att det skulle bidra till fördelar.
Min första fråga som du fortfarande inte svarat på är varför ts skall äta mer potatis och kött istället för sås, med antaganden att han når upp till nog mängd protein.
därför att kött och potatis är nyttigare än fett.
Utveckla.
Samt sen när är sås rent fett?
Är väl inte en fråga om semantik kan jag tro, "sås" är väl smör eller grädde kan jag tro.
Vänligen tillför ett argument "aliias", grabbjäveln vill väl inte se dig bitcha, han vill ha råd.
Lol.
Animalisk
2014-09-20, 10:12
Newsflash! Kött innehåller fett. Sen är fett essentiellt för kroppen, något som tex kolhydater inte är. Fetträdslan är skrämmande.
Lol.
Indeed, helst ska man bara äta fett.
Men seriöst, bygg hellre när du är i den åldern.
Du kommer vara skitnöjd i 25-30års åldern och resten av livet om du passar på att ladda muskler nu, det är nu du växer som mest.
Tycker också du ska bygga upp dig, hellre synliga magrutor genom fettet än mager.
Som det sägs= magrutor när man är spinkig är som stora pattar på en fet tjej.
verkar utveckla sig till en tråd 'a flashback.
TS! ta till dig det du tycker är vettigt, skit i det andra (även om det är mina inlägg:))
deffhjälp
2014-09-20, 12:58
verkar utveckla sig till en tråd 'a flashback.
TS! ta till dig det du tycker är vettigt, skit i det andra (även om det är mina inlägg:))
jajamen! men det jag inte vet är ska jag deffa eller ligga på balans eller bulka haha? Så många som säger olika så blir osäker.
jajamen! men det jag inte vet är ska jag deffa eller ligga på balans eller bulka haha? Så många som säger olika så blir osäker.
Ät som vanligt, men lite mer potatis innan du ska träna;)
Och lägg ner godiset så blir du smalare.
Tycker inte du ska bekymra sig över hela deff/balans/bulk-delen. Ät ordentligt och fokusera på träningen istället. Du är trots allt bara 15 och fortfarande i växten...
deffhjälp
2014-09-20, 16:24
Tycker inte du ska bekymra sig över hela deff/balans/bulk-delen. Ät ordentligt och fokusera på träningen istället. Du är trots allt bara 15 och fortfarande i växten...
Okej, tack! :)
Är väl inte en fråga om semantik kan jag tro, "sås" är väl smör eller grädde kan jag tro.
Vänligen tillför ett argument "aliias", grabbjäveln vill väl inte se dig bitcha, han vill ha råd.
jag vänder mig till fettväsen för att understryka att han inte ska ge råd/delta i ämnen där han tydligen inte besitter någon grundläggande kunskap.
jag vänder mig till fettväsen för att understryka att han inte ska ge råd/delta i ämnen där han tydligen inte besitter någon grundläggande kunskap.
Jag tror inte man ska se till fettväsen i en sån här fråga... tycker det är skumt om jag ska vara ärlig.
I övrigt tror jag TS är på rätt spår.
Precis, bulk/deff/balans borde inte ens finnas i din vokabulär ännu. Detta är något som vuxna tjockisar med för mycket fritid sysslar med. Det viktigaste av allt är att du a) följer ett beprövat program b) håller dig skadefri och c) se till att du hela tiden ökar i styrka. Om du gör detta kommer du öka i muskelmassa och tappa fett.
deffhjälp
2014-09-20, 17:41
Precis, bulk/deff/balans borde inte ens finnas i din vokabulär ännu. Detta är något som vuxna tjockisar med för mycket fritid sysslar med. Det viktigaste av allt är att du a) följer ett beprövat program b) håller dig skadefri och c) se till att du hela tiden ökar i styrka. Om du gör detta kommer du öka i muskelmassa och tappa fett.
Ska jag skita fullständigt i konditions träning?
Det är alltid bra me kontition, bara fixa in det när du inte har träningsvärk.
deffhjälp
2014-09-20, 18:04
Det är alltid bra me kontition, bara fixa in det när du inte har träningsvärk.
Får typ aldrig träningsvärk längre, fick det förut men inte längre. Har typ gymmat 1 månad och har kört lite hemma med hantlar också. Är det nått fel jag gör om jag inte får träningsvärk så kan ni mer än gärna ge mig tips på något träningsprogram, följer inte riktigt något träningsprogram lägger upp det såhär ungefär Dag 1 Ben/Mage Dag 2 Bröst/Triceps/Axlar Dag 3 Bicep/Rygg och om jag kör tex bröst och triceps, kör jag bara massa triceps övningar och bröst övningar som jag anser är bra.
Slappa 1 dag och käka kolhydrater(ris/pasta/potatis).
BLI ARG! gå till gymmet och var redo att döda nån jävel!
Ta ut det på vikterna.
deffhjälp
2014-09-20, 18:25
Slappa 1 dag och käka kolhydrater(ris/pasta/potatis).
BLI ARG! gå till gymmet och var redo att döda nån jävel!
Ta ut det på vikterna.
Haha okej! Tack!
Haha du är som lillebror jag ville ha, hare gott:)
deffhjälp
2014-09-20, 18:30
Haha du är som lillebror jag ville ha, hare gott:)
Tack bror,
;) Hare
Nej, bra för hjärtat.
så kan ni mer än gärna ge mig tips på något träningsprogram,.
Har redan länkat till ett i tråden. Se till att teknikträna marklyft, raka marklyft och knäböj innan du lastar på vikter i dem övningarna.
R Scarpa27
2014-09-20, 21:09
Ät som vanligt, men lite mer potatis innan du ska träna;)
Och lägg ner godiset så blir du smalare.
http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-laughing001.gif
berätta gärna vad som är så kul så jag kan lära mig något:)
letar väl upp din journal så jag kan se hur stor du är, du är uppenbarligen jävligt biff.
Förstår inte heller. Kolhydrater innan träning och minska på skräpmaten, inget kontroversiellt ens.
Carlo Fatface
2014-09-21, 11:29
+10 på det.
d) Hitta nån kompis att träna med så ni kan sporra varandra.Träna för att det är roligt så kommer resten sen.
shinymetalass
2014-10-09, 18:58
Lånar denna tråd lite.
Jag har totalt hjärnsläpp, eller orkar bara inte tänka. Eller kanske slarvade på mattelektionerna.
Jag väger idag 91 kg, uppskattar mig själv till 14-15% BF. Säg 15% bara för att.
Hur många kilon måste jag gå ner för att komma till 10% BF?
Bossebäver
2014-10-09, 22:13
Lånar denna tråd lite.
Jag har totalt hjärnsläpp, eller orkar bara inte tänka. Eller kanske slarvade på mattelektionerna.
Jag väger idag 91 kg, uppskattar mig själv till 14-15% BF. Säg 15% bara för att.
Hur många kilon måste jag gå ner för att komma till 10% BF?
15% av 91 är 13,65, vilket betyder att du teoretiskt måste gå ner 4,55 kg.
hur lång är du?
shinymetalass
2014-10-09, 22:18
15% av 91 är 13,65, vilket betyder att du teoretiskt måste gå ner 4,55 kg.
hur lång är du?
190 cm
Reaper123
2014-10-10, 13:32
nw
deffhjälp
2014-10-16, 18:27
Fan! gått nästan 2 månader nu och märker nästan ingen skillnad. Är det något jag gör fel eller tar det verkligen så lång tid? Jag gick ner 10 kg på 2 månader och DÅ märkte jag skillnad. Har dock ökat rejält i styrka.
Pretorian
2014-10-16, 20:47
Har du inte gått ner i vikt eller vad är det du inte märker?
deffhjälp
2014-10-16, 21:00
Har du inte gått ner i vikt eller vad är det du inte märker?
Känns inte som om jag har tappat fett och nej, har inte gått ner i nån vikt tror jag för jag skulle tydligen behålla min vikt och bygga muskler istället.
Captainwide
2014-10-16, 21:38
Ta ett djupt andetag. Lugna dig.
Vill du så gärna gå ner i vikt, läs deffguiden ännu en gång och agera därefter.
För att gå ner i vikt: Förbruka mer kalorier än vad du får i dig på en dag.
För att gå upp i vikt: Ät mer kalorier än vad du förbrukar per dag.
I guiden finns kosttips, eller rättare sagt generella fingervisningar på vad en människa som sysslar med styrketräning bör äta (2g protein per kg kv, 1g fett per kg och resten kolhydrat). Vill du följa dessa fingervisningar och "ha kontroll" så läser du på förpackningarna vad saker och ting innehåller och räknar utifrån den mängd du ska använda.
Vill du inte följa guiden slaviskt, vilket många egentligen inte kan utan att utveckla "optinoja" så tänkt då på att äta mycket grönsaker och kött (gärna fisk - läs fett) samtidigt som du kan dra ner på kolhydrater och övrig skräpmat.
Och nej, det gör inget om du en dag i veckan unnar dig något. Du dör inte om du dricker en cola i veckan, du kommer inte bli smällfet av att du äter en påse godis även om Anna Skipper kommer säga så.
När det kommer till träning, gör då som de andra föreslagit och börja med ett beprövat program i någon/några månader. Håll dig skadefri och lägg energi på att verkligen utvecklas och visa lite jävlaranamma. Gör inte som de flesta och lalla runt på gymmet, de kommer ingenvart. Tyvärr.
Dock tror jag att det du bör fokusera på är att hålla motivationen uppe och börja lätt. Gå till gymmet och följ ett enkelt program, utvecklas och käka helt enkelt bara lite "nyttigare" än vad du gör nu. Som sagt, ta det lugnt. Det här kommer att ta tid.. men när du väl har vant dig så kan du allt eftersom börja på mer avancerade saker. Det finns hur många som helst som har gått all-in i en vecka för att tröttna direkt efter. Bli inte en sån människa, snälla.
deffhjälp
2014-10-16, 22:41
Ta ett djupt andetag. Lugna dig.
Vill du så gärna gå ner i vikt, läs deffguiden ännu en gång och agera därefter.
För att gå ner i vikt: Förbruka mer kalorier än vad du får i dig på en dag.
För att gå upp i vikt: Ät mer kalorier än vad du förbrukar per dag.
I guiden finns kosttips, eller rättare sagt generella fingervisningar på vad en människa som sysslar med styrketräning bör äta (2g protein per kg kv, 1g fett per kg och resten kolhydrat). Vill du följa dessa fingervisningar och "ha kontroll" så läser du på förpackningarna vad saker och ting innehåller och räknar utifrån den mängd du ska använda.
Vill du inte följa guiden slaviskt, vilket många egentligen inte kan utan att utveckla "optinoja" så tänkt då på att äta mycket grönsaker och kött (gärna fisk - läs fett) samtidigt som du kan dra ner på kolhydrater och övrig skräpmat.
Och nej, det gör inget om du en dag i veckan unnar dig något. Du dör inte om du dricker en cola i veckan, du kommer inte bli smällfet av att du äter en påse godis även om Anna Skipper kommer säga så.
När det kommer till träning, gör då som de andra föreslagit och börja med ett beprövat program i någon/några månader. Håll dig skadefri och lägg energi på att verkligen utvecklas och visa lite jävlaranamma. Gör inte som de flesta och lalla runt på gymmet, de kommer ingenvart. Tyvärr.
Dock tror jag att det du bör fokusera på är att hålla motivationen uppe och börja lätt. Gå till gymmet och följ ett enkelt program, utvecklas och käka helt enkelt bara lite "nyttigare" än vad du gör nu. Som sagt, ta det lugnt. Det här kommer att ta tid.. men när du väl har vant dig så kan du allt eftersom börja på mer avancerade saker. Det finns hur många som helst som har gått all-in i en vecka för att tröttna direkt efter. Bli inte en sån människa, snälla.
Vänta va ? Har gymmat nu i ungefär 2 månader och har ökat i styrka rejält först kunde jag knappt lyfta 40kg bänkpress nu tränar jag med ungefär 55kg 8-10 reps, men jag har inte märkt några resultat på dom här två månaderna och jag undrar om jag gör nått fel eller det kanske tar sån tid, dom flesta här säger att jag ska skita i att deffa och äta som vanligt och att byta ut fettmassan mot muskelmassan, är trots allt bara 15 år så jag har inte gjort nån "all in i en vecka" eller lalla på gymmet utan kört riktigt jävla hårt på gymmet men kanske inte lika hårt med kosten för att som sagt, jag ska äta som vanligt men iaf gör jag något fel om jag inte har bytt ut fettmassa mot muskelmassa på dom här 2 månaderna ?
Captainwide
2014-10-16, 22:48
Vänta va ? Har gymmat nu i ungefär 2 månader och har ökat i styrka rejält först kunde jag knappt lyfta 40kg bänkpress nu tränar jag med ungefär 55kg 8-10 reps, men jag har inte märkt några resultat på dom här två månaderna och jag undrar om jag gör nått fel eller det kanske tar sån tid, dom flesta här säger att jag ska skita i att deffa och äta som vanligt och att byta ut fettmassan mot muskelmassan, är trots allt bara 15 år så jag har inte gjort nån "all in i en vecka" eller lalla på gymmet utan kört riktigt jävla hårt på gymmet men kanske inte lika hårt med kosten för att som sagt, jag ska äta som vanligt men iaf gör jag något fel om jag inte har bytt ut fettmassa mot muskelmassa på dom här 2 månaderna ?
Ledsen, visste inte att du tränat i 2 månader. Trodde du startade tråden idag.
Ja, det tar lång tid.
Fortsätt träna på och ta tag mer i kosten. Du har kanske inte just "bytt ut" något än men jag skulle inte tveka på att du har lagt på dig lite muskler då du säger att du gjort framsteg på gymmet.
deffhjälp
2014-10-19, 16:18
Ledsen, visste inte att du tränat i 2 månader. Trodde du startade tråden idag.
Ja, det tar lång tid.
Fortsätt träna på och ta tag mer i kosten. Du har kanske inte just "bytt ut" något än men jag skulle inte tveka på att du har lagt på dig lite muskler då du säger att du gjort framsteg på gymmet.
Lugnt, mitt mål var ju att få fram 6 packet och jag skulle gissa på att jag fortfarande har samma fett % fast imorse då jag vägde mig, vägde jag 75.2 och då jag gjorde den hära tråden så vägde jag 77-78 så har kanske gått ner lite i fettmassa men ser inga resultat vilket suger och blir riktigt omotiverad när jag inte fått några synliga resultat på 2 månader :/
Shqypnia
2014-10-19, 20:58
Två månader är ingenting alls. Fortsätt öka i styrka. Sluta tänka så jävla mycket på vad du väger. Du är inte överviktig så du har ingen anledning att nojja som du gör.
Tro mer på dig själv.
Skulle satsa på att bibehålla vikt men gå ner i fett och upp i muskler
deffhjälp
2014-10-20, 17:30
Två månader är ingenting alls. Fortsätt öka i styrka. Sluta tänka så jävla mycket på vad du väger. Du är inte överviktig så du har ingen anledning att nojja som du gör.
Tro mer på dig själv.
Har ju dock ganska mycket fett på kroppen ...
deffhjälp
2014-10-22, 21:51
Målet var ju att få 6pack så antar att jag ska dieta o räkna kalorier
Nej. Bli stark som fan och ät bra mat så löser sig resten.
Shqypnia
2014-10-23, 10:54
Blir man obekväm med sin kropp så fort man känner sig lite tjock så kommer du inte klara dig i branschen.
Det har nämnts innan.
Men, DRA nytta av "nybörjar-gainsen", träna igenom kroppen så ofta som möjligt med fokus att bli starkare.
(2-3 Pass i Veckan = Helkropp)
(4-5 Pass i veckan = Halvkropp)
(6 Pass i veckan = Push, Pull, Legs)
Är hyfsade riktlinjer;
Med det sagt, ät normalt, omkring kaloribalans och ge järnet på att bli starkare.
Om din kroppsvikt står stilla, och du märkbart ökar vikterna i gymmet (på samtliga muskelgrupper) så gör du precis allt rätt och du kommer att öka! (Även om du själv inte ser/märker det i vardagen).
Så som jag ser det har du 2 alternativ:
1: Stanna på balans och bli stark, så kommer du med tiden förbättra din kroppssammansättning.
2: Lägg dig på underskott och gör små ökningar i styrka under tiden. Lägg dig sedan på balans eller svagt överskott när du är nöjd med fettet.
Bara att välja.
deffhjälp
2014-10-23, 19:22
Nej. Bli stark som fan och ät bra mat så löser sig resten.
Har ätit skit dom senaste 2 veckorna skräpmat o så måste börja ta tag i kosten men har sånt otroligt sötsug ibland. har blivit förbannat mycket starkare men ser ingen skillnad vilket gör mig förbannad. Har inte sett så mycket resultat på kroppen dom senaste 2 månaderna men har ändå ökat som fan dom senaste 2 månaderna! Ska ligga på 200kcal underskott per dag och fortsätta så ända fram till jul eller till januari. Sen ska jag ligga på balans. Ska dra till gymmet kl halv 7 köra kondition lågintensivt och bränna fett i 20 min innan frukost varje dag, tar me frukost på gymmet och sen efter skolan kör jag styrketräning. Blide bra ?
Helt upp till dig hur du gör. Hur mycket starkare har du blivit?
deffhjälp
2014-10-23, 19:41
Helt upp till dig hur du gör. Hur mycket starkare har du blivit?
100kg benpress 150kg nu bröstpressen 48kg 67kg nu bänkpress 40kg 55kg nu axelpress 21kg 34kg nu antar att musklerna har vant sig eller nått. Men jag är nöjd över min ökning. Biceps 12kg hantlar förut 14kg nu, har ätit ganska mycket men ska dra ner på det nu
Pretorian
2014-10-23, 19:56
Har ätit skit dom senaste 2 veckorna skräpmat o så måste börja ta tag i kosten men har sånt otroligt sötsug ibland. har blivit förbannat mycket starkare men ser ingen skillnad vilket gör mig förbannad. Har inte sett så mycket resultat på kroppen dom senaste 2 månaderna men har ändå ökat som fan dom senaste 2 månaderna! Ska ligga på 200kcal underskott per dag och fortsätta så ända fram till jul eller till januari. Sen ska jag ligga på balans. Ska dra till gymmet kl halv 7 köra kondition lågintensivt och bränna fett i 20 min innan frukost varje dag, tar me frukost på gymmet och sen efter skolan kör jag styrketräning. Blide bra ?
Låter som dömt att misslyckas. Ätit skräpmat senaste veckorna och nu ska du först köra "cardio" varje morgon och styrketräning på eftermiddagen samtidigt som du ligger på underskott.
deffhjälp
2014-10-23, 20:05
Låter som dömt att misslyckas. Ätit skräpmat senaste veckorna och nu ska du först köra "cardio" varje morgon och styrketräning på eftermiddagen samtidigt som du ligger på underskott.
Vet att det är förjävligt att jag har ätit skräpmat dom senaste veckorna men ska inte göra de nåmer nu. Och förklara varför du tror att jag kommer misslyckas, är det dåligt att träna cardio på morgonen och sen styrketräning på eftermiddagen om man ligger på underskott?
Pretorian
2014-10-23, 20:21
Jag ska inte låta för negativ och säga att det inte kommer gå men det känns lite desperat just nu. Ta det lugnt, tänk igenom vad du vill och lägg upp en plan för det. Börja med träningen som är viktigast. Ta ett färdigt program och kör det i ett år eller så. Samtidigt ser du över kosten och äter rejält med bra mat. Hoppa över skräpet så gott det går.
100kg benpress 150kg nu bröstpressen 48kg 67kg nu bänkpress 40kg 55kg nu axelpress 21kg 34kg nu antar att musklerna har vant sig eller nått. Men jag är nöjd över min ökning. Biceps 12kg hantlar förut 14kg nu, har ätit ganska mycket men ska dra ner på det nu
Du behöver öka mer än så för att det ska börja synas. Och lyft med bra teknik.
deffhjälp
2014-10-23, 20:27
Jag ska inte låta för negativ och säga att det inte kommer gå men det känns lite desperat just nu. Ta det lugnt, tänk igenom vad du vill och lägg upp en plan för det. Börja med träningen som är viktigast. Ta ett färdigt program och kör det i ett år eller så. Samtidigt ser du över kosten och äter rejält med bra mat. Hoppa över skräpet så gott det går.
Har typ redan ett program som jag kör, och ja du kanske har rätt är lite desperat just nu hahah. Jag kör ben/axlar en dag bröst/triceps en dag och rygg/biceps en dag. Mage brukar jag köra nästan varje pass också.
Pretorian
2014-10-23, 20:43
Det lät inte som ett program. Som sagt, ta ett färdigt program. Det finns flera här på forumet.
deffhjälp
2014-10-23, 20:57
Det lät inte som ett program. Som sagt, ta ett färdigt program. Det finns flera här på forumet.
Okej. Men jag måste väl ligga på underskott för att bli av med fettet och få fram rutorna ?
Pretorian
2014-10-24, 07:03
Ja det låter rimligt. Men frågan om du ska börja komma igång med träning först och vid ett senare tillfälle pröva en deff med kaloriunderskott.
deffhjälp
2014-10-24, 07:48
Ja det låter rimligt. Men frågan om du ska börja komma igång med träning först och vid ett senare tillfälle pröva en deff med kaloriunderskott.
Jofan, du kanske har rätt fan finns de för anledning att deffa ner sig på vintern utan muskler, aja jag ska äta som vanligt och sen typ mars - april ska jag deffa ner mig till sommaren, ;)
Jofan, du kanske har rätt fan finns de för anledning att deffa ner sig på vintern utan muskler, aja jag ska äta som vanligt och sen typ mars - april ska jag deffa ner mig till sommaren, ;)
Det där beror på hur mycket du måste deffa ner dig. Jag började deffa i januari och är nu 17kg senare nära mitt mål lagom till vintern... *gah!*
deffhjälp
2014-10-24, 16:06
Det där beror på hur mycket du måste deffa ner dig. Jag började deffa i januari och är nu 17kg senare nära mitt mål lagom till vintern... *gah!*
Aa men väger 75 typ så tror knappast jag behöver typ 6 månader på mig att gå ner 4-5kg
Men fan "deffhjälp"..
Du växer ju fortfarande!
Alla är vi begränsade av våra gener, men om du *deffar* nu så ger du dig själv sämre förutsättningar efter att du har växt klart.
Om du tränar hårt och äter bra så kommer du bli mycket gladare över din fysik än om du bantar ner dig.
Lovar att allt(även bålen) kommer se mycket bättre ut om du tränar&käkar, än om du bantar.
deffhjälp
2014-10-24, 18:18
Men fan "deffhjälp"..
Du växer ju fortfarande!
Alla är vi begränsade av våra gener, men om du *deffar* nu så ger du dig själv sämre förutsättningar efter att du har växt klart.
Om du tränar hårt och äter bra så kommer du bli mycket gladare över din fysik än om du bantar ner dig.
Lovar att allt(även bålen) kommer se mycket bättre ut om du tränar&käkar, än om du bantar.
Jag ska ju inte deffa nu ;)
ok gut loggade in och såg senaste inläggen bara.
Blir nog bra för dig, hare gött och allt det bästa då!
deffhjälp
2014-10-24, 19:27
ok gut loggade in och såg senaste inläggen bara.
Blir nog bra för dig, hare gött och allt det bästa då!
Yes! Tack ;)
deffhjälp
2014-11-02, 22:28
När tycker ni att jag ska börja dieta eller deffa? februari eller mars? Vill ju såklart ha ganska lågt fett % till sommaren :D
Pretorian
2014-11-03, 08:14
När du har tillräckligt med muskelmassa så du inte är för tunn efter deff.
Det beror ju även på vilket ideal man har. Själv tycker jag det är snyggt att vara i bra form med mindre muskler än i sämre form med mer muskler. Även en avvägning i vilken arbetsinsats man är beredd att lägga ned. Det är ju väsentligt mycket jobbigare att ta sig till ca 80kg i bra form än att vara på ca 70kg i bra form. För den slöe kan alternativ 2 vara fullgott.
Shqypnia
2014-11-03, 17:46
Hantera din hjärnspöken. Träna hårt under tiden. Och ät tillräckligt.
deffhjälp
2014-11-12, 22:46
Har nu bestämt mig! Ska börja deffa efter jul för jag gissar på att jag har 25% kroppsfett och då lär det ta typ 6 månader att gå ner till 15-10% låter det bra ?
Pretorian
2014-11-13, 09:03
Låter super.
Har nu bestämt mig! Ska börja deffa efter jul för jag gissar på att jag har 25% kroppsfett och då lär det ta typ 6 månader att gå ner till 15-10% låter det bra ?
bra.
men ta nu inte detta som en ursäkt för att äta skräp nu
deffhjälp
2014-11-13, 10:15
Ska jag ligga på 500kcal - eller mer ?
Sheogorath
2014-11-13, 11:21
Ska jag ligga på 500kcal - eller mer ?
Du kan aldrig veta ditt underskott, bara hålla koll på din viktnedgång. Och med 25% BF kan du gå ner mer än 0,5 kg i veckan utan problem.
deffhjälp
2014-11-13, 14:09
Du kan aldrig veta ditt underskott, bara hålla koll på din viktnedgång. Och med 25% BF kan du gå ner mer än 0,5 kg i veckan utan problem.
Okej, härligt ska kanske sikta på 800-1000kcal - isf men om jag håller på så ända från Januari till juni kommer jag ha gått ner ca 24kg vilket känns förbannat mycket om jag väger typ 74,9kg
Sheogorath
2014-11-13, 15:06
Okej, härligt ska kanske sikta på 800-1000kcal - isf men om jag håller på så ända från Januari till juni kommer jag ha gått ner ca 24kg vilket känns förbannat mycket om jag väger typ 74,9kg
Kom ihåg att du bör gå ner långsammare allteftersom kroppsfettet minskar. Så beroende på hur bra form du är i mot slutet kanske 0,8-1 kg i veckan är för mycket för att klara att behålla muskelmassan.
deffhjälp
2014-11-13, 15:13
Kom ihåg att du bör gå ner långsammare allteftersom kroppsfettet minskar. Så beroende på hur bra form du är i mot slutet kanske 0,8-1 kg i veckan är för mycket för att klara att behålla muskelmassan.
Okej, tack men när tycker du jag ska stanna?
Sheogorath
2014-11-13, 15:25
Ligger du på 25 nu kommer du förmodligen vara riktigt nöjd kring 13% skulle jag tro. :)
Jag är inte Sheogorath, men när du är nöjd med hur du ser ut i spegeln, alternativt när du känner att det varit kul att bli starkare igen. Tänk på att det inte finns någon anledning att ha för bråttom. Känner du inte för att deffa 6 månader är det helt ok att sluta tidigare, ligga på balans ett tag och bli starkare igen, för att sedan köra på med lite deff till. Många har redan sagt detta i tråden så du vet det redan, men jag upprepar det ändå.
En annan sak att tänka på är att om du håller ditt kaloriintag på samma nivå hela tiden kommer ju ditt underskott successivt att minska eftersom din energiförbrukning minskar när du går ner i vikt. Så att du ska "gå ner mindre och mindre" ju mindre fett du har på kroppen kommer reglera sig lite av sig själv också.
deffhjälp
2014-11-13, 16:01
Ligger du på 25 nu kommer du förmodligen vara riktigt nöjd kring 13% skulle jag tro. :)
Hur mycket tror du jag kommer väga på 13% Känns ju förjävligt om jag måste gå ner till typ 60kg...
Sheogorath
2014-11-13, 16:34
Hur mycket tror du jag kommer väga på 13% Känns ju förjävligt om jag måste gå ner till typ 60kg...
Om vi förutsätter att du har 25% kroppsfett på 77 kg kommer du väga 66 kg när du är nere på 13%, om du inte tappar muskelmassa, vilket du absolut inte ska behöva göra när du bara ska ner till 13%. Om du är relativ nybörjare men har ett bra deffupplägg ska du utan problem kunna fortsätta bygga muskler på underskott och då kommer du förstås väga mer än 66 kg när du är nere på 13%.
filmjölk
2014-11-13, 16:59
Du är lönnfet på 77kg. Det saknas muskelmassa. En deff och du kommer att se ut som en anorektiker. Så strunt i att du har en degfysik, satsa på att träna, och öka i muskelmassa. Lyckas du lägga på dig muskler utan att bli så värst mycket fetare kommer du att se mindre fet ut.
Muskelmassa är prio1. Skit i deffen, ät nyttigt med mycket protein och träna hårt.
Sheogorath
2014-11-13, 18:40
Du är lönnfet på 77kg. Det saknas muskelmassa. En deff och du kommer att se ut som en anorektiker. Så strunt i att du har en degfysik, satsa på att träna, och öka i muskelmassa. Lyckas du lägga på dig muskler utan att bli så värst mycket fetare kommer du att se mindre fet ut.
Muskelmassa är prio1. Skit i deffen, ät nyttigt med mycket protein och träna hårt.
Gör har rätt bygger han muskler på underskott. Visst kommer han vara ganska tunn, men det kanske han föredrar framför att vara lönnig. Helt upp till TS.
deffhjälp
2014-11-13, 19:24
Hellre lite tunn än fet.
deffhjälp
2014-11-13, 22:20
Aja lönn fet är jag kanske fortfarande men inte lika mycket, jag tycker att jag ser lite skillnad på ungefär 3 månader vad tycker ni? Ska jag fortsätta köra på som jag gör nu lägga på mig lite till muskelmassa kanske sen kör jag deff? www.imgur.com/oSA1XGm (Nu) juste förresten, hur många % fett tror ni jag har ? För ungefär 3 månader sen http://imgur.com/USh3bkI
Sheogorath
2014-11-14, 02:14
Aja lönn fet är jag kanske fortfarande men inte lika mycket, jag tycker att jag ser lite skillnad på ungefär 3 månader vad tycker ni? Ska jag fortsätta köra på som jag gör nu lägga på mig lite till muskelmassa kanske sen kör jag deff? www.imgur.com/oSA1XGm (Nu) juste förresten, hur många % fett tror ni jag har ? För ungefär 3 månader sen http://imgur.com/USh3bkI
Har du verkligen sett till att öka i styrka under de här tre månaderna? Du borde kunnat bygga mer muskler än du gjort tycker jag.
deffhjälp
2014-11-14, 07:08
Har du verkligen sett till att öka i styrka under de här tre månaderna? Du borde kunnat bygga mer muskler än du gjort tycker jag.
Har ökat ganska mycket i styrka
deffhjälp
2014-11-14, 15:10
Har jag slarvat eller ?
deffhjälp
2014-11-14, 15:11
Kan ju också vara det att jag låg på underskott den första månaden eller de att jag har ätit ganska dåligt..
Sheogorath
2014-11-14, 15:29
Om du ökat bra i styrka har du gjort rätt för att bygga muskler. Att döma av den senaste bilden tycker jag inte du ska gå ner mer i vikt. Satsa på att ligga kvar på den kroppsvikten du har och fortsätt öka i styrka för att successivt byta ut fettvikt mot muskelvikt. :thumbup:
deffhjälp
2014-11-14, 19:53
Yes! Men hur många % fett tror du jag har ?
Sheogorath
2014-11-14, 20:26
Yes! Men hur många % fett tror du jag har ?
Svårt att säga utifrån den bilden, men säg 16-17% så är det nog inte helt off iaf.
deffhjälp
2014-11-16, 00:45
Okej! Så jag ska fortsätta som jag gör nu och hålla samma kroppsvikt, men jag vill gå ner till typ 10% kroppsfett tills sommaren om det är möjligt när tycker du jag ska börja deffa?
Sheogorath
2014-11-16, 00:50
Okej! Så jag ska fortsätta som jag gör nu och hålla samma kroppsvikt, men jag vill gå ner till typ 10% kroppsfett tills sommaren om det är möjligt när tycker du jag ska börja deffa?
Ptja i så fall... Kanske i februari någon gång, så slipper du stressa. Jag tycker dock "Beach 2016 eller 2017" är bättre mål för dig. Du har inte massan för en deff ännu, och du är inte öht så "fet" att du MÅSTE deffa av någon orsak.
deffhjälp
2014-11-16, 01:25
Ptja i så fall... Kanske i februari någon gång, så slipper du stressa. Jag tycker dock "Beach 2016 eller 2017" är bättre mål för dig. Du har inte massan för en deff ännu, och du är inte öht så "fet" att du MÅSTE deffa av någon orsak.
Men rutorna syns ju inte...
Men rutorna syns ju inte...
Rutorna syns aldrig om man inte går runt och spänner sig.
deffhjälp
2014-11-16, 01:48
Rutorna syns aldrig om man inte går runt och spänner sig.
Men alltså jag vill ju att rutorna ska synas om jag spänner mig tills beach 2015.. eller kommer jag se ut som en anorektiker haha?
Willjamm
2014-11-16, 02:11
Du kan ju försöka hålla dig till balans med dina kalorier just nu eller kanske ett lite överskott. Det är iallafall min åsikt. Jag lyckades dock bygga rätt mycket under 6 månader och gå ner till ca 9% bf. Fast jag ångrar det enormt mycket nu.
Du kommer helt klart se spinkig ut med en deff. Upp till dig hur du vill göra.
deffhjälp
2014-11-16, 12:06
Fan va drygt.. Skiter väl i deffen antar jag
deffhjälp
2014-11-16, 23:20
Vad skulle ni ha gjort om ni vore i samma sits? Har sån förbannad beslutångest och det är ju skandal att jag inte har lagt på mig den massan jag skulle ha kunnat dom här månaderna..
Sheogorath
2014-11-17, 00:33
Vad skulle ni ha gjort om ni vore i samma sits? Har sån förbannad beslutångest och det är ju skandal att jag inte har lagt på mig den massan jag skulle ha kunnat dom här månaderna..
Skandal och skandal. Du ska träna hela livet. Du behöver inte stressa.
deffhjälp
2014-11-17, 00:51
Nä men ändå, jag kommer antingen se fet ut nu på sommaren eller hyffsat spinkig därför jag inte har byggt det jag egentligen skulle ha kunnat vilket känns rätt så kasst
Sheogorath
2014-11-17, 00:55
Nä men ändå, jag kommer antingen se fet ut nu på sommaren eller hyffsat spinkig därför jag inte har byggt det jag egentligen skulle ha kunnat vilket känns rätt så kasst
Nej, du kommer att se hyfsat spinking eller "fet" (ingen risk) ut för att du styrketränat alldeles för kort tid för att kunna förvänta dig något annat.
deffhjälp
2014-11-17, 00:58
Ahapp.. Men vad hade du gjort bulkat kaloribalans eller deff?
Sheogorath
2014-11-17, 01:01
Ahapp.. Men vad hade du gjort bulkat kaloribalans eller deff?
Försökt behålla kroppsvikten och fortsätta styrketräna. Då kommer du successivt byta ut fettvikt mot muskelvikt.
deffhjälp
2014-11-17, 01:05
Yes !
Deadandlivin
2014-11-18, 03:23
Har du bra gener o kroppen väljer att tömma fettdepåer på magen först kan det ta kort tid. Har du otur o tappar fett på magen sist kan det ta extremt lång tid.
Minst 4-5 månader för att se bra ut skulle jag gissa. Vad menar du med att få fram rutor?
Ska de bara synas när du spänner dig lr när du sitter framåtlutad på en stol?
Mitt tips är att inte streckdeffa ner dig till en låg BF. Din ämnesomsättning kommer fallera helt och hållet. Att komma ner till schysst form brukar vara något som tar flera cyklar av deff för att vara hållbart om man börjar i det där utgångsläget.
deffhjälp
2014-11-18, 20:35
Har du bra gener o kroppen väljer att tömma fettdepåer på magen först kan det ta kort tid. Har du otur o tappar fett på magen sist kan det ta extremt lång tid.
Minst 4-5 månader för att se bra ut skulle jag gissa. Vad menar du med att få fram rutor?
Ska de bara synas när du spänner dig lr när du sitter framåtlutad på en stol?
Mitt tips är att inte streckdeffa ner dig till en låg BF. Din ämnesomsättning kommer fallera helt och hållet. Att komma ner till schysst form brukar vara något som tar flera cyklar av deff för att vara hållbart om man börjar i det där utgångsläget.
Alltså jag vill ju få fram rutorna tills sommaren. Det räcker ju med att dom syns om jag spänner mig. Dom ska ju se bra ut också, om jag nu deffar ner mig tills sommaren kommer mina rutor se förjävliga ut då för att jag kommer vara spinkig? Om jag kommer se ut såhär tillexempel https://www.google.com/search?q=spinkig&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=6J9rVMf-L4ufygPM9ILICw&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1309&bih=705#facrc=_&imgdii=_&imgrc=nEe2aLDxYR36wM%253A%3B3oFvJXFU8LcxRM%3Bhttp% 253A%252F%252Fi51.tinypic.com%252Fhwznyv.jpg%3Bhtt p%253A%252F%252Fwww.body.se%252Fforum%252Fdagbocke r%252Ffran-spinkig-till-biff-244490%3B417%3B640 vill jag verkligen inte deffa ner mig.
Animalisk
2014-11-18, 20:47
Kanonbra råd :thumbup:
TS sluta nojja om de djävla magrutorna, varför så bråttom, vem ska du impa på, har du planerat att dö hösten 2015? Fortsätt träna och lägg på dig massa och låt rutorna komma i sinom tid.
Avslutar med en *hug* så du inte tror att jag är ett elakt troll.
deffhjälp
2014-11-18, 21:56
Kanonbra råd :thumbup:
TS sluta nojja om de djävla magrutorna, varför så bråttom, vem ska du impa på, har du planerat att dö hösten 2015? Fortsätt träna och lägg på dig massa och låt rutorna komma i sinom tid.
Avslutar med en *hug* så du inte tror att jag är ett elakt troll.
Tänkte att det skulle va kul att få fram rutorna tills sommaren för att jag har typ varit fet i 3 år och har aldrig haft magrutor..
Hörrudu Deffhjälp, sluta mjäka dig som ett barn nu.
Massvis med folk som vill hjälpa här inne, ta till dig råden och gör fan som vi säger så kan du få sina magrutor.
Lär dig räkna kalorier, ansträng dig lite.
Ingen som vill läsa ursäkter här, dags att se lite "wtf!!" ifrån dig för fan!
Edit:Ok kanske inte jag då, jag är ju alltför fet för för en kroppsbyggare.
Man bör äta protein t.ex minst 160g protein för en 70 kilos muskelkille.
Blir lite onda fisar när man käkar för mycke protein, nått du märker ganska snart.
Det finns garanterat en massa bra läsning här inne om kolhydrater/fett och proteiner.
Skippa inte fettet!
Edit:skrev minst 160g.
Kolla på en påse potatis, också kollar på en påse pasta.
deffhjälp
2014-11-22, 00:32
Hörrudu Deffhjälp, sluta mjäka dig som ett barn nu.
Massvis med folk som vill hjälpa här inne, ta till dig råden och gör fan som vi säger så kan du få sina magrutor.
Lär dig räkna kalorier, ansträng dig lite.
Ingen som vill läsa ursäkter här, dags att se lite "wtf!!" ifrån dig för fan!
Edit:Ok kanske inte jag då, jag är ju alltför fet för för en kroppsbyggare.
Har hört att jag inte borde räkna kalorier i den hära åldern, men aja vilket kcal per dag ska jag ligga på ?
Shqypnia
2014-11-22, 22:26
12 sidor fulla med svar och hjälp och du upprepar samma frågor. Hantera hjärnspökena du verkar ha först. DU kan din kropp bäst. Inte vi. Räkna ut ditt behov applicera den i praktiken och justera därefter. Vill du sedan gå ner- sänk kcal intaget.
deffhjälp
2014-11-22, 23:49
12 sidor fulla med svar och hjälp och du upprepar samma frågor. Hantera hjärnspökena du verkar ha först. DU kan din kropp bäst. Inte vi. Räkna ut ditt behov applicera den i praktiken och justera därefter. Vill du sedan gå ner- sänk kcal intaget.
Jo.. men jag vette fan vad jag har hållt på med senaste månaden bara ätit skit typ... tror jag har lagt på mig lite mer fett faktiskt skitit i kosten totalt och bara fokuserat på träningen... Tror jag ska börja räkna kalorier nu men jag har 0 koll på hur man gör det haha
Captainwide
2014-11-22, 23:59
Gå tillbaka och läs det jag skrev på sidan 6.
Skärp dig nu och ta tag i kosten. Du kan inte förvänta dig att något magiskt kommer till dig.
deffhjälp
2014-11-23, 00:03
Gå tillbaka och läs det jag skrev på sidan 6.
Skärp dig nu och ta tag i kosten. Du kan inte förvänta dig att något magiskt kommer till dig.
Det ska jag göra, tack!
DieErste
2014-11-23, 00:27
Jo.. men jag vette fan vad jag har hållt på med senaste månaden bara ätit skit typ... tror jag har lagt på mig lite mer fett faktiskt skitit i kosten totalt och bara fokuserat på träningen... Tror jag ska börja räkna kalorier nu men jag har 0 koll på hur man gör det haha
Här (http://www.muscles.se/bmr/bmr-kalkylator.htm)kan du räkna ut det.
edit: såg att det var räknandet du inte visste hur man gjorde...
Shapeup, en matvåg och en massa fokus på dina mål så ska det nog gå bra :)
deffhjälp
2014-11-23, 00:39
Här (http://www.muscles.se/bmr/bmr-kalkylator.htm)kan du räkna ut det.
edit: såg att det var räknandet du inte visste hur man gjorde...
Shapeup, en matvåg och en massa fokus på dina mål så ska det nog gå bra :)
Behöver ca 2518 för att behålla min nuvarande vikt och 20% i protein 30% i fett och 50% i kolhydrater alltså 126 gram protein per dag ska va 504kcal, 315 gram kolhydrater per dag ska va 1259 kcal och 84gram fett per dag ska va 755kcal per dag. Någon som har ett matschema som jag skulle kunna följa som har exakt samma behov som jag ? :D
Captainwide
2014-11-23, 00:44
Lata dig inte. Du får helt enkelt göra som alla andra som räknar vilket är... Räkna. :)
Kolla baksida på förpackning efter näringsinnehåll.
Väg den mängd du skall ha och räkna därefter.
deffhjälp
2014-11-23, 00:50
Lata dig inte. Du får helt enkelt göra som alla andra som räknar vilket är... Räkna. :)
Kolla baksida på förpackning efter näringsinnehåll.
Väg den mängd du skall ha och räkna därefter.
Har faktiskt ingen aning om vilken mat som innehåller de protein jag ska ha i mig och det är nästan omöjligt för mig att veta hur mycket kcal det är i skolmaten kom jag på *facepalm*
Captainwide
2014-11-23, 01:05
Kom igen...........................
http://lmgtfy.com/?q=Proteinrik+mat
Physiques
2014-11-23, 20:19
Har faktiskt ingen aning om vilken mat som innehåller de protein jag ska ha i mig och det är nästan omöjligt för mig att veta hur mycket kcal det är i skolmaten kom jag på *facepalm*
Du verkar väldigt lat måste jag säga, mitt tips till dig är att läsa på om kost och näringslära och sedan ta tag i maten till och börja med.
EDIT: Du finner allt på google glömde jag att säga ;)
deffhjälp
2014-11-23, 23:28
Du verkar väldigt lat måste jag säga, mitt tips till dig är att läsa på om kost och näringslära och sedan ta tag i maten till och börja med.
EDIT: Du finner allt på google glömde jag att säga ;)
Haha jo jag är rätt så lat men det ska jag ändra på!
DieErste
2014-11-23, 23:35
Haha jo jag är rätt så lat men det ska jag ändra på!
ja där är nog största bromsklossen skulle jag säga. Om du verkligen vill nå ditt mål lär du göra det med men det kräver ju att man verkligen jobbar för det med :)
deffhjälp
2014-11-23, 23:39
ja där är nog största bromsklossen skulle jag säga. Om du verkligen vill nå ditt mål lär du göra det med men det kräver ju att man verkligen jobbar för det med :)
Ja ska verkligen försöka nu o kämpa som faaan !
Shqypnia
2014-11-24, 10:15
Jag tycker du ska fokusera på träning och äta bra mat. Bry dig inte om att räkna just nu utan ät dig mätt med riktig mat. Kör hårt och öka hela tiden på gymmet. Då kommer motivationen på köpet. Äter du ordentlig mat redan nu så blir inte en deff plågsam när man trappar ner lite. Din kropp är ditt varumärke! Det enda varumärke ingen ta ta ifrån dig så se till att arbeta hårt och läs på om träning och kost. Det räcker inte att fråga biffen på gymmet. Även om det han säger är sant så betyder det inte att det är det bästa för dig och din kropp.
Sommaren 2016 kan du få en snygg kropp. Sätt upp delmål. T.ex. du ska bänka din kroppsvikt! Du ska klara av dubbla din kroppsvikt i mark och böj osv.
Lycka till och jobba hårt.
Har hört att jag inte borde räkna kalorier i den hära åldern, men aja vilket kcal per dag ska jag ligga på ?
Det finns en guide här inne.
Om du vill räkna kalorier så kan du kolla Mouline's guide, satsa på åtminstone 1.8 protein av kroppsvikten din, och se till att käka ordentligt med potatis dagen innan och minst 1 timma innan du tränar.
Potatis är fin energi, och mycke åt magsäcken.
kolla upp kolisarna;).
deffhjälp
2014-11-26, 16:54
Det finns en guide här inne.
Om du vill räkna kalorier så kan du kolla Mouline's guide, satsa på åtminstone 1.8 protein av kroppsvikten din, och se till att käka ordentligt med potatis dagen innan och minst 1 timma innan du tränar.
Potatis är fin energi, och mycke åt magsäcken.
kolla upp kolisarna;).
Ska börja räkna kalorier då jag ska deffa. Och jag tror inte det kommer gå att äta potatis före jag tränar för jag tränar direkt efter skolan
Ska börja räkna kalorier då jag ska deffa. Och jag tror inte det kommer gå att äta potatis före jag tränar för jag tränar direkt efter skolan
http://svenskpotatis.se/om-potatis/naringsvarde/
Lite fin läsning, bra att veta.
Jag lånar tråden lite, det är min första deff/seriösa träning. Hur mycket tror ni jag behöver gå ner i fettmassa för att kunna få fram magrutorna? Vad tror ni jag har för fettprocent? se bild nedan.
Ålder: 29 år
Längd: 183 cm
http://i.imgur.com/pVR7rne.jpg
GulligaGurkan
2014-12-02, 15:18
Jag lånar tråden lite, det är min första deff/seriösa träning. Hur mycket tror ni jag behöver gå ner i fettmassa för att kunna få fram magrutorna? Vad tror ni jag har för fettprocent? se bild nedan.
Jag kan inte ge dig något vettigt svar tyvärr, men snygga framsteg i allafall!
Bossebäver
2014-12-02, 17:06
Fler än du tror antagligen. Dåligt svar men bister sanning.
Din Fysik är något lik min faktiskt, jag är dock bara 177cm kort :(
Jag var nere på 69-70kg innan rutorna började titta fram lite iallafall då mätte jag 14.22% BF i en kaliper mätning. Så skulle väl ändå tippa på att du behöver förlora minst 4-5kg innan dom tittar fram och kanske 10kg om du vill ha ett redigt sexpack. Skulle väl gissa att du ligger strax över 15% kanske.
Jag är inget proffs och mina gissningar kan vara helt fel! *screwy*
Sheogorath
2014-12-02, 19:13
Bra deff. Jag tror att det kommer vara stor skillnad om fyra kg om du fortsätter göra rätt och tappa fettvikt.
Jag kan inte ge dig något vettigt svar tyvärr, men snygga framsteg i allafall!
Jag förstår, men tackar :)
Fler än du tror antagligen. Dåligt svar men bister sanning.
Jag har inte bråttom heller, tänkte deffa i total 20 veckor.
Din Fysik är något lik min faktiskt, jag är dock bara 177cm kort :(
Jag var nere på 69-70kg innan rutorna började titta fram lite iallafall då mätte jag 14.22% BF i en kaliper mätning. Så skulle väl ändå tippa på att du behöver förlora minst 4-5kg innan dom tittar fram och kanske 10kg om du vill ha ett redigt sexpack. Skulle väl gissa att du ligger strax över 15% kanske.
Jag är inget proffs och mina gissningar kan vara helt fel! *screwy*
Jag funderar själv på att göra en kalipermätning, då slipper man dra vilda gissningar. 4-5 kg tror jag också jag behöver tappa i kroppsfett innan rutorna börjar titta fram.
Du får gärna lägga upp en bild på din kropp då man kan skaffa sig någon aning om hur en kropp som är lik min med 14.22 % kroppsfett ser ut :)
Bra deff. Jag tror att det kommer vara stor skillnad om fyra kg om du fortsätter göra rätt och tappa fettvikt.
Nu är jag inne på vecka 9 och väger 80 kg, dvs ett kilo mindre än efter bilden i mitt tidigare inlägg. Förhoppningsvis så väger jag runt 77 kg om 3-4 veckor, kommer att uppdatera er. :)
Spänner du magen på bilden?
Och TRÄNA BEN.
Jag funderar själv på att göra en kalipermätning
värdelöst
Spänner du magen på bilden?
Och TRÄNA BEN.
värdelöst
Ja, jag spänner lätt på hela kroppen i både bilderna. Jag tränar hela kroppen och lägger extra mycket fokus på benspassen då jag vet att jag har smala ben i proportion till resten av kroppen.
Nu har jag två pass kvar av vecka 9 och idag hade jag en morgonvikt på 79.1kg.
Jarnvilja
2014-12-06, 12:19
Börja kötta på med styrketräningen hårt i ett år (ett tips vore att börja med 5x5 beginner strenght). Sen kan du slänga in en deff så ska du se att dom tittar fram :)
deffhjälp
2014-12-13, 00:31
Jag tackar alla som har hjälpt mig och gett mig tips! Jag ska nu i Februari dra en deff för att bli av med fettet. Ser nu stor skillnad på min kropp sen jag började den hära tråden. Tack så jävla mycket, för allt. Jag återkommer förmodligen efter deffen så får ni se hur det har gått! :)
Kul om man fick lite synpunkter ifrån andra, så här kör vi!
20 år, 173cm & 86kg (med kläder).
bild (http://imgur.com/R7KnKA5)
Sheogorath
2014-12-29, 22:24
Kul om man fick lite synpunkter ifrån andra, så här kör vi!
20 år, 173cm & 86kg (med kläder).
bild (http://imgur.com/R7KnKA5)
18 kg
18 kg
Hade siktat på 73kg, men antar att man oftast underskattar hur mycket man behöver deffa bort*flex*
Senilstudent
2014-12-29, 23:49
Med VLCD borde det inte ta så lång tid.
deffhjälp
2015-05-08, 18:14
Tjenare! Deffat snart i två veckor och det känns ganska bra faktiskt. Tror inte jag kommer kunna komma ner till 10% BF till sommaren men det är helt okej för satsar på att komma i form nästa sommar. Har bara styrketränat ett år så det är inte så konstigt. Men resultat so far: http://imgur.com/m7VVl28 http://imgur.com/0p4m5Qq,xHdpHFc Hur mycket BF tror ni jag har nu? http://imgur.com/USh3bkI (då jag starta för 10 månader sen) ;)
deffhjälp
2015-05-09, 22:15
Hur mkt bf tror ni jag har???
Starkt jobbat av dig, skulle gissa på omkring 15-17%, men jag är somsagt ingen kaliper mättare, bara en chansning från min sida,
deffhjälp
2015-05-09, 22:28
Starkt jobbat av dig, skulle gissa på omkring 15-17%, men jag är somsagt ingen kaliper mättare, bara en chansning från min sida,
Tack så mycket! ;), gissade också nånstans mellan 20-15
deffhjälp
2015-05-09, 22:54
Hur många % tror du jag kan gå ner till sommaren om jag nu väger 73 kg? alltså till 6 juni ungefär, om jag gå ner 1-0,7kg per vecka?
deffhjälp
2015-05-10, 18:11
Ingen som vet?
Ghettospelarn
2015-05-10, 18:17
Om du väger 73 kg nu med 17% fett och går ner 4 kilo bara fett kommer du efter deffen isf ha ((73*0.17)-4)/(73-4) = 0.1218.. Alltså typ 12%. Nu är de väl knappast troligt att du kan gå ner 1 kg i veckan utan o förlora några muskler.. Men typ nått sånt.. Testa!
Btw minns denna tråden från förra våren, ser ut som du har gjort bra framsteg! Bra jobbat!
deffhjälp
2015-05-10, 18:35
Om du väger 73 kg nu med 17% fett och går ner 4 kilo bara fett kommer du efter deffen isf ha ((73*0.17)-4)/(73-4) = 0.1218.. Alltså typ 12%. Nu är de väl knappast troligt att du kan gå ner 1 kg i veckan utan o förlora några muskler.. Men typ nått sånt.. Testa!
Btw minns denna tråden från förra våren, ser ut som du har gjort bra framsteg! Bra jobbat!
Tack så mycket! :) ska nog bara gå ner till 70kg och utvärdera. Sen efter sommaren blire att bygga jävla massa muskler
Tack så mycket! :) ska nog bara gå ner till 70kg och utvärdera. Sen efter sommaren blire att bygga jävla massa muskler
Hur gammal är du?
deffhjälp
2015-05-10, 19:57
Hur gammal är du?
15 år
deffhjälp
2015-05-10, 22:19
dåra?
dåra?
Att deffa som 15-åring hindrar dig nog för att nå din fulla potential i framtiden, om dina mål är att bli stor och stark.
deffhjälp
2015-05-11, 13:47
Att deffa som 15-åring hindrar dig nog för att nå din fulla potential i framtiden, om dina mål är att bli stor och stark.
Har ju lite fett på kroppen kvar som jag vill deffa bort inför sommaren eller litegrann åtminstonde, tror inte det kommer förhindra min styrketräning lite längre fram
Först och främst. Skitbra jobbat, ser betydligt mkt bättre ut sen trådstart. Oavsett din fettprocent i kroppen så tkr jag inte att du behöver gå ner ett gram till!
Bygg istället med ett litet överskott !
Jag vet att det kan vara lockande att gå ner så mkt som möjligt för att rutorna ska synas så mkt som möjligt men jag skulle säga att det är dags att bygga, kör hårt hur som !
deffhjälp
2015-05-15, 22:22
Först och främst. Skitbra jobbat, ser betydligt mkt bättre ut sen trådstart. Oavsett din fettprocent i kroppen så tkr jag inte att du behöver gå ner ett gram till!
Bygg istället med ett litet överskott !
Jag vet att det kan vara lockande att gå ner så mkt som möjligt för att rutorna ska synas så mkt som möjligt men jag skulle säga att det är dags att bygga, kör hårt hur som !
Okej! Tack så mycket ;) fast borde jag verkligen lägga mig på överskott nu när sommaren är så nära? Många av mina kompisar som tillochmed har lite mindre muskelmassa går på deff nu inför sommaren och säger att det är riktigt bra att vara rippad inför sommaren med magrutor osv. Vill ju inte skämmas då jag tar av mig tröjan så jag har sådan beslutsångest
Okej! Tack så mycket ;) fast borde jag verkligen lägga mig på överskott nu när sommaren är så nära? Många av mina kompisar som tillochmed har lite mindre muskelmassa går på deff nu inför sommaren och säger att det är riktigt bra att vara rippad inför sommaren med magrutor osv. Vill ju inte skämmas då jag tar av mig tröjan så jag har sådan beslutsångest
Upp till dig.
Klart d e kul med lite rutor om man kan få fram dom. Du avgör själv om det är "bra" eller inte. Du bestämmer själv hur du vill se ut. Kanske dröjer jättelänge till nästa deff så då kanske du vill se till å njuta av den hära till max.
Du ska inte skämmas för nånting. Av med tröjan å va dig själv bara. :)
deffhjälp
2015-05-16, 11:07
Upp till dig.
Klart d e kul med lite rutor om man kan få fram dom. Du avgör själv om det är "bra" eller inte. Du bestämmer själv hur du vill se ut. Kanske dröjer jättelänge till nästa deff så då kanske du vill se till å njuta av den hära till max.
Du ska inte skämmas för nånting. Av med tröjan å va dig själv bara. :)
Skiter nog i deffen och börjar bygga nu, kommer ångra mig annars tror jag
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.