handdator

Visa fullständig version : Kolozzeum granskar ditt CV

Sidor : 1 [2]

Gregow
2021-05-28, 23:19
Om de har så svårt att hitta anställda att de går ut och annonserar om det i nyheterna så kan det väl inte finnas mycket konkurrens?
Skitsamma. Sök och se vart det landar. Det är inte värre än att du får ett nej.

delta_mats
2021-05-29, 09:58
Om de har så svårt att hitta anställda att de går ut och annonserar om det i nyheterna så kan det väl inte finnas mycket konkurrens?

Det stora problemet är att hitta folk med rätt kompetens/erfarenhet. Inte att hitta folk överlag som vill ha arbete, det finns det ju gott om.

Men prova för all del att söka, har du lite flyt får du in en fot nu under sommaren och har möjlighet att fortsätta efter det.

chidde
2021-05-29, 10:24
Håller inte med om att skala bort massa saker på CVt.

Edit: Chidde, du får ta honom under dina vingar då han har bartenderutb. Klart.

Det ar det som ar den standiga fragan, kanske en jobbcoach harinne (om hen finns?) kan svara pa?

Det skapar bara forvirringar hos arbetsgivaren om man ar lite allt i allo, en barutbildning pa en vecka och stadjobb har inget med telemarketing att gora. Hade Dio daremot jobbat som bartender/servitor 1-2 ar kanske det hade varit vart for det ar anda inom service.

Jag har jobbat pa ett tryckforlag, budbilsforare och aven Burger King, men det ar inget jag har med pa mitt CV idag for det ar ratt sa irrelevant till det jag gor. Mina grundskole- och gymnasiemeriter ar ocksa utelamnade och ersatta med diverse vin & sprit certifikat, managementkurser etc

Men du namnde en viktig grej, "imo"
Det haller jag med om, for det finns olika vagar och metoder till jobb som ar ratta

Svar pa din edit, Dio ar en bra kille
Dock ar han ingen bartender sa det faller inte inom min remit, daremot ar jag en stammis pa de flesta tradarna han starter har pa kolo dar jag delar mina personliga asikter *cupid*

Det stora problemet är att hitta folk med rätt kompetens/erfarenhet. Inte att hitta folk överlag som vill ha arbete, det finns det ju gott om.

Men prova för all del att söka, har du lite flyt får du in en fot nu under sommaren och har möjlighet att fortsätta efter det.

Det var ocksa anledningen till att jag lamnade Sverige

Aven om man vill, sa ar det inte alltid man far
Jag sokte allt fran bartender till servitor och diskplockare bara for att komma in i "svangen" i mina tidigare dagar, ingen nappade. Det forsta jobbet inom branschen man vill vara i ar sa viktig, vilket sedan leder till nasta jobb och nasta jobb igen etc. Darfor glommer jag aldrig personen och personerna som gav mig chansen och trodde pa mig fran dag 1

Mental
2021-05-31, 10:53
Jag uppskattar alla tips väldigt mycket!

Det pratas en del på nyheterna nu om att det behövs massor folk till olika industrier i Norrland, det verkar bättre än kundtjänstjobben (inte minst för att de är i samma land som jag bor i nu), så jag ska söka dit nu innan jag söker fler jobb inom kundtjänst.

Begränsa dig inte, du vinner inget på att "söka dit innan...." Ju bredare du söker ju större chans har du för napp i närtid.

Jag hade sökt både industrijobb och kundtjänsjobb, finns ingen anledning att göra de i olika ordning. Skulle det sedan slumpa sig att du får erbjudande om jobb på båda ställena samtidigt så får du ju välja då vad du vill gå mot.

Diomedea exulans
2021-09-24, 09:53
Sen CV:n, som "kanske" är "en aning" "inspirerad" av Mentals CV.

Jag registrerade mig på en jobbsökningssida där jag laddade upp min CV, den blev gratis granskad av vad som ska vara en professionell CV-granskare. Tänkte att resultaten kan vara intressanta.

https://i.imgur.com/q0vNFDh.jpg
https://i.imgur.com/BA7Foes.jpg
https://i.imgur.com/PBSh4sX.jpg
https://i.imgur.com/km9lVJt.jpg
https://i.imgur.com/d0z5QPL.jpg

Det stod lite mer, men det här täckte nog in det mesta.

Satte mig sen och tänkte ändra min CV utefter det här, men körde fast. ”Skriv vad för konkreta resultat du åstadkommit på jobbet”. Jaha, vad fan ska jag skriva då... ”Gymmet har blivit 40 % renare sedan jag började städa där”? Så jag låter CV:n vara som den är för närvarande.

Jag tar det hela med en nypa salt dessutom, eftersom poängen med den här granskningen är att man ska betala killen för att han ska skriva en bättre CV åt en. Tro f-n att han hittar en massa (mer eller mindre verkliga) fel då.

Det är som när man har ont i axeln; går man till sjukgymnast (Landstinget, icke vinstdrivande) säger hen ”det där går över av sig själv, du behöver inte komma hit mer”. Går man däremot till naprapat (privat, vinstdrivande) säger hen ”du måste lära dig 25 nya stretchövningar för att kunna fungera normalt igen, du behöver komma hit 58 gånger till (och betala mig 500 spänn varje gång)”.

Läskeblask
2021-09-24, 10:09
Må i ditt fall så är det väl bäst att bara skriva att din arbetgivare beskrivit dej som en medgörlig och aktiv anställd. Jag har tagit inställningen att jag inte går in på djupet. Berättar kort vad jag gjorde tidigare och lite längre om vad jag gör idag. 5-7 radeg. 2 rader om min personlighet och 5 rader varför jag sökt jobbet och varför jag borde få det. Jag tror inte det har nån jävla betydelse att fila ord och meningar timmatal ifall ens grammatik från början är ok. Jag försöker väcka intresse, vill de ha detaljer tar de kontakt