Visa fullständig version : ok beteende av frun?
Var på toa inatt och skulle kolla klockan på fruns telefon och råkade se ett meddelande som fick mig att reagera och läsa resterande.
Var en konversation med en pappa till ett barn på hennes förskola som hon har viss kontakt med. Kommer inte ihåg det exakt men återger det bäst jag minns.
Han: Ska du inte göra något roligt, kanske sy dig ett par string?
Frun: Jag gör en massa roligt och trosor är bara i vägen i vilket fall när man ska ha sex.
Han: Ja och det blir väl bara kladdiga på en gång i vilket fall?
Frun: Har du inte fått sex på länge eller?
Han: Haha, nej det var ett par dagar sedan faktiskt.
Frun: Jag har vissa saker jag är väldigt bra på faktiskt.
Han: Som att?
Frun: Att suga ***, men det finns säkert någon som är bättre, kanske din fru?
blablabla av saker jag inte minns.
Han: Du kanske skulle spela in en film?
Frun: Ja en porrfilm kanske, vi kan spela in en ihop?
Blablabla...
Frun: Kom ner då så ger jag dig en omgång.
Han: Nej jag kanske skulle återgå till jobbet nu.
Ungefär så såg samtalet ut. Till saken hör att de här två filurerna har haft kontakt och skickat meddelanden till varandra periodvis i snart två år. Har tyckt det varit lite märkligt ibland men inte brytt mig nämnvärt faktiskt men nu lyfter jag faktiskt lite på ögonbrynen.
Lite "småkul" till saken hör att frugan inte alls tycker om att "suga ***" och säger sig tycka det är rätt meninglöst för henne men i det här samtalet lyfter hon upp det som en grej hon är proffs på. Lika så är hon i verkliga livet pryd av sig och pratar aldrig om sex utan är tyst som musen om önskemål mm men för han tycks hon ju öppna upp sig.
Jag tror inte att hon varit otrogen och tror faktiskt inte att hon har planer på att vara det heller men förstår inte riktigt vad hon pysslar med.
Samt, bör jag konfrontera henne med att jag tjuvläst i hennes mobil eller låta hela saken bero?
Vetitusan alltså men stört mig ordentligt hela dagen och känner mig faktiskt rätt äcklad av henne och han mannen lär jag väl nita nästa gång jag stöter på han på Ica då han har fru och barn han med och sitter på nätet och äcklar sig med andra.
Vad gör man?
awesomooo
2013-12-13, 19:01
Konfrontera när rätt tillfälle dyker upp. Tänker mig att du av "misstag" råkar se när hon får sms när hon, du och mobil är i närheten.
Andy.da.wohoo
2013-12-13, 19:02
Usch, det var ju rent vidrigt. Jag hade nog konfronterat henne med det. "Du jag råkade läsa en sak på din telefon som fick mig att undra...". Känns inte alls som något okej.
en stor stark
2013-12-13, 19:04
Konfrontera är väl det bästa. Tankarna kan vandra åt alla håll om du bara grubblar på det, vilket bara kommer få dig att må dåligt samtidigt som du inte kommer närmre att få reda på vad som faktiskt har hänt.
Konfrontera henne och berätta för mannens fru. Hade jag gjort i alla fall.
+1
Hon kommer hävda att det är fel att snoka, hävda att det är fel att vara otrogen.
Fredriiik
2013-12-13, 19:10
konfrontera henne helt klart! Fan sådär ska ju inte frugan skriva med andra karlar....
PureWhey
2013-12-13, 19:10
+1
Usch, vidrigt.
Det där hade jag nog troligtvis tagit upp på direkten. Tycker det där absolut INTE är okej, och där hade jag nog antagligen lagt min gräns för en ordentlig funderare om jag ens skall fortsätta med samma kvinna.
Jag förstår ju att de till viss del skojar men det känns ändå som att de passerat gränsen rätt ordentligt för hur det är accepterat att bete sig eller har jag fel?
Visst om de vore bästa vänner men det här är två personer som knappt pratar med varandra när de träffats i verkliga livet och jag har närvarat, men på internet tycks de vara mer intima än vad jag och frugan är.
Problemet är ju samtidigt att jag faktiskt har snokat, inte medvetet först men jag drog ju faktiskt igenom senaste historiken när jag väl fastnade.
Först och främst, i know that feel...
+1, ju förr desto bättre
Låt henne inte vända det emot dig att du läste deras meddelanden. Det var en slump och du vet det.
eternallord
2013-12-13, 19:14
Sammanfattningsvis är du alltså gift med en kvinna som inte tycker om att ge oralsex, men som gärna skriver om att ge oralsex till andra män?
Skilj dig och fly fort som in i helvete, vad i hela friden håller du på med?!
Pillesnopp
2013-12-13, 19:17
Vad i hela helvete är det frågan om? NEJ det är verkligen inte OK.
Hon är pryd för dig för du är en "sån" kille, tjejer är typ olika från man till man beroende på hur mannen är, hon är uppenbarligen väldigt kåt i honom och inte dig vilket gör att hon mer än gärna snackar (och gör) sådant med honom.
Konfrontera och sen skilj dig snabbt som attan.
Dagens tjejer alltså :S
Tanken nu är väl att efter att barnen har somnat säga åt henne att gå in till datorn och läsa den här tråden och sedan komma ut och förklara sig. Beroende på svar kanske jag skickar länken till hans fru, får se.
Pillesnopp
2013-12-13, 19:23
JA, låt henne läsa detta och sen ska fan hans fru få veta också. Detta är ju helt sinnessjukt :S
Vad i hela helvete är det frågan om? NEJ det är verkligen inte OK.
Hon är pryd för dig för du är en "sån" kille, tjejer är typ olika från man till man beroende på hur mannen är, hon är uppenbarligen väldigt kåt i honom och inte dig vilket gör att hon mer än gärna snackar (och gör) sådant med honom.
Konfrontera och sen skilj dig snabbt som attan.
Dagens tjejer alltså :S
Gissningsvis klickar de på något plan där frugan som du säger känner att hon inte fungerar ihop med mig. Vet inte om hon tänder på han egentligen men något tycks han ju ha då hon gör sig till för han och öppnar upp sig som hon inte gör för mig, tråkigt men sant.
Den biten som känns mest faktiskt, vi har diskuterat det här oss emellan tidigare vid flertalet tillfällen att hon är så innesluten och nu tjoff poff är det som bortblåst med en annan.
Tanken nu är väl att efter att barnen har somnat säga åt henne att gå in till datorn och läsa den här tråden och sedan komma ut och förklara sig. Beroende på svar kanske jag skickar länken till hans fru, får se.
Jag skulle nog snarare satsat på något i stil med andy.da.wohoos svar ovan. Är det inte bättre att ta allt face to face?
Tycker du ska berätta för mannens fru oavsett. Du återger enbart verkligheten, inget annat. Sen är det upp till dem hur de hanterar det.
Eller, konfrontera kanske är fel ordval och tillvägagångssätt. Fråga varför istället för att sätta på plats. Kanske resulterar i ett resonemang/diskussion som båda förstår.
Det är väl rätt oskyldigt ändå tills det inte händer något mer allvarligt, eller? Du äger ju inte henne, men det är klart känner du dig sviken eller ledsen kan du nämna det, för i hennes värld kanske det där inte är nått alls...
Tycker du ska berätta för mannens fru oavsett. Du återger enbart verkligheten, inget annat. Sen är det upp till dem hur de hanterar det.
Vad som tar emot lite att blanda in hans fru är att det kommer att få större proportioner. Vet ej hur min frus chef kommer att reagera då hon arbetar på ett föräldakooperativ tillsammans med föräldrarna och frugan snuskar runt med andras män.
Jag kommer inte skilja mig för detta men straffas ju själv om frun blir av med jobbet eller dylikt.
Solklart att det är fel, åt helvete fel.
Såklart är det fel att snoka med, men i sammanhanget är det en petitess.
Edit: Jag hade nog också berättat för hans fruga, han kan gått ha en liten näsbränna när han håller på sådär.
skivståång
2013-12-13, 19:29
Jag förstår ju att de till viss del skojar men det känns ändå som att de passerat gränsen rätt ordentligt för hur det är accepterat att bete sig eller har jag fel?
Visst om de vore bästa vänner men det här är två personer som knappt pratar med varandra när de träffats i verkliga livet och jag har närvarat, men på internet tycks de vara mer intima än vad jag och frugan är.
Problemet är ju samtidigt att jag faktiskt har snokat, inte medvetet först men jag drog ju faktiskt igenom senaste historiken när jag väl fastnade.
men jesus, inte fan kommer hon vara på en annan kille i din närvaro. Speciellt inte om de pippar på sidan om, o nej detta är inte ok beteende såklart. Släng ut frugan o skicka bild på din penis till mannen hon knullar =) =)
Pillesnopp
2013-12-13, 19:30
Det är väl rätt oskyldigt ändå tills det inte händer något mer allvarligt, eller? Du äger ju inte henne, men det är klart känner du dig sviken eller ledsen kan du nämna det, för i hennes värld kanske det där inte är nått alls...
HAHAHAHHAH *gah!*:smash:
Inget har ju som sagt fysiskt hänt men ska jag låta de fortsätta då och inte låtsas något om? Känns som ett svek i vilket fall.
Tar mig emot faktiskt.
Inget har ju som sagt fysiskt hänt men ska jag låta de fortsätta då och inte låtsas något om? Känns som ett svek i vilket fall.
Tar mig emot faktiskt.
Ja är det så de känns ska du ta upp det, men återge precis under vilka omständigheter du fick reda på det och gör ingen stor grej av det. Risken är att hon kommer tycka du låter som ett snokande kontrollfreak som övervakar allt hon gör, och sen drar hon.
Alla har vi ju en gräns, uppenbarligen går din redan här och det kanske hon inte riktigt har koll på.
Gissar på att svaret kommer bli något i stil med:
Men herregud, jag bara driver ju med han för att det är roligt, ta det inte så allvarligt och inget kommer någonsin att hända.
Sedan sitter man som ett fån när hon har avdramatiserat hela händelsen till ett skämt.
Känns hur som bra att veta att de flesta(nästan alla) iaf tänker som jag själv gör om det hela. Vatten på kvarnen. :)
Gå för fan inte och gola ner killen till hans fru. Konfrontera båda före, han kan gott få sig en näve på näsbenet om han känner till dig och er situation. Frugan bör du nog lämna, håller hon på sådär har hon förmodligen varit otrogen.
Visa heller inte tråden för henne. Har du inga cojones eller åsikter själv eller? Ta tag i problemet och lös det!
Pillesnopp
2013-12-13, 19:37
Men herregud, jag bara driver ju med han för att det är roligt, ta det inte så allvarligt och inget kommer någonsin att hända.
Sedan sitter man som ett fån när hon har avdramatiserat hela händelsen till ett skämt.
Känns hur som bra att veta att de flesta(nästan alla) iaf tänker som jag själv gör om det hela. Vatten på kvarnen. :)
hon kommer säga så ja för att framstå som oskyldig och få dig att framstå som nojjig, eller så kommer hon börja beskylla dig för att snoka.
jag mår fan dåligt över vissa killar i sverige idag, fysatan så tjejerna totalt äger er :S
Commando1980
2013-12-13, 19:38
Du måste givetvis ta upp det med din fru. Men jag skulle inte blanda in hans fru. I alla fall inte i ett första skede.
Vanligt vatten
2013-12-13, 19:38
Ehh?? Konfrontera?!
Vad finns att konfrontera egentligen? Det är ju helt uppenbart att hon inte är att lita på. Att höra när hon kommer upp med någon jävla usel bortförklaring krävs inte, du behöver inte den förnedringen.
Har ni inte några barn tillsammans är det bara att ta din stolthet och lämna henne.
Sen vid lämpligt tillfälle åker du hem till den andra killen och sp*** skiten ur honom och talar om för hans fru vad han håller på med.
BobaFett
2013-12-13, 19:41
Inser inte du vad det här betyder?
Du har ju frikort när det gäller hans fru nu *drool*
skivståång
2013-12-13, 19:42
Ehh?? Konfrontera?!
Vad finns att konfrontera egentligen? Det är ju helt uppenbart att hon inte är att lita på. Att höra när hon kommer upp med någon jävla usel bortförklaring krävs inte, du behöver inte den förnedringen.
Har ni inte några barn tillsammans är det bara att ta din stolthet och lämna henne.
Sen vid lämpligt tillfälle åker du hem till den andra killen och sp*** skiten ur honom och talar om för hans fru vad han håller på med.
Är du dum, vad ska han spöa skiten ur någon för. Frun som e en jevla hoe. O "Jaeg" för beta för att hans fru ska hålla sig till honom
GG SON!
hon kommer säga så ja för att framstå som oskyldig och få dig att framstå som nojjig, eller så kommer hon börja beskylla dig för att snoka.
jag mår fan dåligt över vissa killar i sverige idag, fysatan så tjejerna totalt äger er :S
Haha, jag har skitstora bollar och kommer ta upp det, vetitusan inte hur än bara.
Ville mest bara kolla så det inte är jag som är helnojjig och trampat ner i något svartsjuketräsk.
Den enda som kan avdramatisera det hela är du. Hon kan komma med hur många bortförklaringar som helst men det är först när du accepterar dem som det är avdramatiserat. Stå på dig, oavsett om det är "oskyldigt" flörtande så är inte inte ett okej beteende.
Pillesnopp
2013-12-13, 19:43
Haha, jag har skitstora bollar och kommer ta upp det, vetitusan inte hur än bara.
Ville mest bara kolla så det inte är jag som är helnojjig och trampat ner i något svartsjuketräsk.
när frugan smsar om att suga *** med andra killar så är det inte du som "nojjar" eller är i ett svartsjuketräsk!!!
Vanligt vatten
2013-12-13, 19:46
Är du dum, vad ska han spöa skiten ur någon för. Frun som e en jevla hoe. O "Jaeg" för beta för att hans fru ska hålla sig till honom
Därför att det är moraliskt förkastligt att kränga efter andras fruar när aset dessutom lär ha en egen? Men du kanske vill ha ett samhälle där folk uppmuntras till att gå efter andras fruar ostraffat och förstör familjer?
Här är det nog du som är dumhuvudet.
GG SON!
Rätt lätt man blir beta när man har barn. Jag kan ta en viss förnedring och rycka på axlarna åt det för barnens välmående.
Jag är rätt tolerant och det här är inget jag lämnar frugan för, vill bara att det ska upphöra och att jag får en förklaring och inte en bortförklaring. Någonting är ju bevisligen fel i vår relation och jag försöker hellre rädda den än att kicka ut henne. Därför jag vill förstå vad allt handlar om.
Amen för helvete, det där är inte okej.
Ganska solklart att de är sugna på varandra, och vill gå steget om de inte redan gjort det.
Konfrontera, berätta för andra frun och säg tack och adjö.
Sammanfattningsvis är du alltså gift med en kvinna som inte tycker om att ge oralsex, men som gärna skriver om att ge oralsex till andra män?
+1 har det inte redan spårat ur så kommer det.
skivståång
2013-12-13, 19:49
Därför att det är moraliskt förkastligt att kränga efter andras fruar när aset dessutom lär ha en egen? Men du kanske vill ha ett samhälle där folk uppmuntras till att gå efter andras fruar ostraffat och förstör familjer?
Här är det nog du som är dumhuvudet.
Släpp sargen o kom in i matchen!
Du ser ju att det är rätt jävla tydligt vem som förstör familjen. *gah!*
skivståång
2013-12-13, 19:51
Rätt lätt man blir beta när man har barn. Jag kan ta en viss förnedring och rycka på axlarna åt det för barnens välmående.
Jag är rätt tolerant och det här är inget jag lämnar frugan för, vill bara att det ska upphöra och att jag får en förklaring och inte en bortförklaring. Någonting är ju bevisligen fel i vår relation och jag försöker hellre rädda den än att kicka ut henne. Därför jag vill förstå vad allt handlar om.
Jag vill då inte trycka ned dig, bara få dig o vakna upp!
Du får såklart vara med din fru om du vill, men det är rätt klart att hon suger *** bakom din rygg.
Att du tror din fru är pryd.
Jag vill säga en sak. Du har inte en blekaste aning om vad som försiggår i hennes huvud.
Du kanske tror en sak, hur det verkligen är har du som sagt inte en blekaste om.
Ja är det så de känns ska du ta upp det, men återge precis under vilka omständigheter du fick reda på det och gör ingen stor grej av det. Risken är att hon kommer tycka du låter som ett snokande kontrollfreak som övervakar allt hon gör, och sen drar hon.
Alla har vi ju en gräns, uppenbarligen går din redan här och det kanske hon inte riktigt har koll på.
"Redan här"? Det är så uppenbart att de vill ligga med varandra.
"Kontrollfreak" haha, idiotiskt.
Tidsfråga innan hon antingen är otrogen med den här snubben eller någon annan i framtiden.
Icke OK, konfrontera...och hon kan ju påstå att det är bara på skoj, vilket det är kanske är från hennes sida men det kanske killen inte fattar. Det kan ju vara så att hans fru tycker att det är OK att ha en flirt, knull vid sidan av, kanske en deal som dom har. Men inte OK från din frus sida.
Konfrontera och berätta att det är inte OK, hur skulle hon uppleva om situationen var tvärtom, att du sex-smsar med andra kvinnor.
Som nån sa tidigare, verkar som om vissa tappar perspektivet helt utanför det verkliga livet och tror man kan göra hur som helst på nätet eller vis SMS.
Stå upp för vad som är det riktiga och viktiga, konfrontera. Men börja inte med att skälla ut hon men låt det heller inte bara rinna ut om hon försvarar sig med att det bara är på skoj, för det är det fan inte...
Vanligt vatten
2013-12-13, 19:57
Sant. Har ni alltså små barn ihop är det såklart bäst att försöka lappa förhållandet tills vidare, för deras skull.
Att barnen får växa upp tillsammans med morsan & farsan måste trots allt vara viktigare än att ses som en beta eller att du får din vendetta på henne, det vore egoistiskt.
Men så fort de blir stora nog hade i alla fall jag lämnat henne. Blir jääävligt svårt att lita på henne efter det här. Men att åka hem till den där killen och ge honom en rejäl omgång kan du i alla fall göra redan nu.
Att du tror din fru är pryd.
Jag vill säga en sak. Du har inte en blekaste aning om vad som försiggår i hennes huvud.
Du kanske tror en sak, hur det verkligen är har du som sagt inte en blekaste om.
Precis så jag känner vilket gör det hela ännu konstigare. Någonting med vår relation hämmar henne ju tydligen och med honom kan hon släppa ut det. Är helt med på noterna. Den biten jag vill förstå om det ens går.
skivståång
2013-12-13, 19:57
Du sitter mest vid datorn på dagarna va? :/
Hon är inte ett dugg pryd egentligen, bara att hon inte är bekväm nog eller tyvärr, upplever inte att du får henne så kåt som hon behövt för att släppa alla hämningar.
Tyvärr verkar det vara så att den andra mannen får det, för hur många gånger har du fått sms om att hon ska suga av dig, eller vad du tyckte om morgonavsugningen och frågar om du är redo för att fortsätta när du kommer hem?
Vet inte riktigt vad som är värst, hennes beteende eller ditt förnekande.
Hon skriver till en annan man att han är bra på att suga k*k. Sedan skriver hon att han ska komma och besöka henne för "en omgång". Det tycker jag låter väldigt mycket som en person som vill eller har varit otrogen.
Låt oss veta hur det går :).
shadowfire
2013-12-13, 19:59
men herregud, har ni så dålig kvinnokännedom så ni inte vet att majoriteten av kvinnor fantiserar om sex med andra män än den de är ihop med (enligt någon gammal undersökning, yadayada, orkar inte leta källa). Det är triggande o fantisera om sex med andra, det är det väl för oss män också o stå där i kassan på ICA och för en sekund fundera på hur det vore o halka runt på kassabandet... det är inte alls ovanligt att en kvinna kanske inte alls gillar att suga *** med sin partner, men i fantasin har enorma tankar på just det fenomenet. Eller att ta den i tvåan. Eller vad det nu kan tänkas vara. Fantasi!
Däremot, JA, jag kan tycka att dialogen är verbalt inte ok, alls, men det jag reagerar på är inte sexfantasierna. För återigen, det FÅR man ha och det HAR kvinnor oavsett ni tror ni är alfahannar eller ej. Däremot ser det ut som ett konkret förslag om att ha sex i dialogen, där gick min gräns.
Det hade jag konfronterat med och inte varit speciellt glad över alls, att flirta med andra - fine. Att ha sexfantasier om andra - fine. Men att föreslå, om än på skoj, att ses o ... nej där har vi mental otrohet för min del.
Andy.da.wohoo
2013-12-13, 20:02
men herregud, har ni så dålig kvinnokännedom så ni inte vet att majoriteten av kvinnor fantiserar om sex med andra män än den de är ihop med (enligt någon gammal undersökning, yadayada, orkar inte leta källa). Det är triggande o fantisera om sex med andra, det är det väl för oss män också o stå där i kassan på ICA och för en sekund fundera på hur det vore o halka runt på kassabandet...
Däremot, JA, jag kan tycka att dialogen är verbalt inte ok, alls, men det jag reagerar på är inte sexfantasierna. För återigen, det FÅR man ha och det HAR kvinnor oavsett ni tror ni är alfahannar eller ej. Däremot ser det ut som ett konkret förslag om att ha sex i dialogen, där gick min gräns.
Det hade jag konfronterat med och inte varit speciellt glad över alls, att flirta med andra - fine. Att ha sexfantasier om andra - fine. Men att föreslå, om än på skoj, att ses o ... nej där har vi mental otrohet för min del.
Klart alla har fantasier. Att man skulle sluta fantisera om sex med andra än sin partner bara för att man är i ett förhållande är befängt. Det är helt okej, så länge det håller sig inom fantasin. Det är dock Inte okej att prata om det eller skriva om det så som TS fru gör.
Hon är inte ett dugg pryd egentligen, bara att hon inte är bekväm nog eller tyvärr, upplever inte att du får henne så kåt som hon behövt för att släppa alla hämningar.
Tyvärr verkar det vara så att den andra mannen får det, för hur många gånger har du fått sms om att hon ska suga av dig, eller vad du tyckte om morgonavsugningen och frågar om du är redo för att fortsätta när du kommer hem?
Vet inte riktigt vad som är värst, hennes beteende eller ditt förnekande.
Är precis som du säger, ingenting jag förnekar.
shadowfire
2013-12-13, 20:04
å jag hade utlämnat snubben i det hela, jag är faktiskt inte helt klar med om han faktiskt skulle kunna vara otrogen eller även han bara satt med sexuella fantasier och frustration vilket många män/kvinnor i relation med fru/man o barn gör... absolut inte fog för att spöa någon iaf.
men herregud, har ni så dålig kvinnokännedom så ni inte vet att majoriteten av kvinnor fantiserar om sex med andra män än den de är ihop med (enligt någon gammal undersökning, yadayada, orkar inte leta källa). Det är triggande o fantisera om sex med andra, det är det väl för oss män också o stå där i kassan på ICA och för en sekund fundera på hur det vore o halka runt på kassabandet... det är inte alls ovanligt att en kvinna kanske inte alls gillar att suga *** med sin partner, men i fantasin har enorma tankar på just det fenomenet. Eller att ta den i tvåan. Eller vad det nu kan tänkas vara. Fantasi!
Håller helt med dig, klart man fantiserar om andra men skulle ju själv spy över mig själv om jag tex sa till en arbetskamrat att jag tycker om att slicka ***** osv...
Fattar inte er som tycker att man skall ge killen en omgång? Är inte han ganska oskyldig i detta sammanhang...han kanske har uppfattningen att det är OK från den mannen att frun är/planerar/fantiserar om att suga han.. Ge killen en komplimang för att han har bra smak som tänder på din fru men säg att gränsen är passerad och att han kan satsa på nån annan kvinna, förslagsvis sin egen fru.
Diomedea exulans
2013-12-13, 20:06
Det är inte säkert att hon gillar att suga k*k IRL, eller att hon ens är sugen på att göra något med den andra mannen IRL. Jag har själv sexchattat med skitfula tjejer ibland bara för att jag haft tråkigt, typ.
Men att sexchatta/SMS-a med någon annan när man är i ett förhållande klassar jag som otrohet. Jag tycker att trådskaparen ska konfrontera sin fru och sedan dumpa henne.
Angående huruvuda trådskaparen borde berätta det för den andra mannens fru ser jag som valfritt. Börja dock inte slåss med den andra mannen. Det kan leda till en herrans massa problem.
shadowfire
2013-12-13, 20:07
Klart alla har fantasier. Att man skulle sluta fantisera om sex med andra än sin partner bara för att man är i ett förhållande är befängt. Det är helt okej, så länge det håller sig inom fantasin. Det är dock Inte okej att prata om det eller skriva om det så som TS fru gör.
Det är självklart ok att prata om sina fantasier, mildatider, vad tror du damerna gör på tjejkvällar? "Tjejmiddag - inga killar tillåtna". Gissa samtalsämnet efter några glas vin. Eller varför inte forum på familjeliv, anonymt o fint eller sexspalter i media?
Det jag reagerade på, är dock att det ser ut som att hon framför ett konkret förslag på att vara otrogen. Där brann det i lyktan för min del.
Jag brukar inte ge mig in i trådar men just detta var intressant.
Man kan se det på lite olika sätt.
Hur är förhållandet för TS? Behövs något? Vad driver Frun att agera/skriva på detta sätt?
Det kan vara så att Fru Jaeg vill ha lite spänning/uppmärksamhet, detta behöver inte leda till otrohet. Man måste se det lite från alla håll innan man kastar ur sig att nån är vidrig. Vad vet vi om hela situationen?
Det kan räcka med tanken att ligga med någon annan mest för spänningens skull, och uppmärksamhet kan också leda till bättre självförtroende. (Det är inte bara min man som vill alltså hihihi)
Självklart är det mycket oroväckande beteende, och jag hade själv blivit fundersam. Som de flesta skriver så kan ett samtal om detta vara bra. Framför allt för TS som är helt utanför cirkeln.
För att göra klart så håller jag med kören i tråden, det är inte riktigt ok!
skivståång
?v=3RA4r6cokBE
Precis så jag känner vilket gör det hela ännu konstigare. Någonting med vår relation hämmar henne ju tydligen och med honom kan hon släppa ut det. Är helt med på noterna. Den biten jag vill förstå om det ens går.
Min relation till min flickvän tog sluter efter nästan 5 år i början av Oktober. Helt ologiskt, hon tar den raka motsatsen till mig till kille. Från ena dagen till andra.
Har skrivit om det här också.
Det finns tyvärr ingen logik hos kvinnor.
Diomedea exulans
Det är självklart ok att prata om sina fantasier, mildatider, vad tror du damerna gör på tjejkvällar? "Tjejmiddag - inga killar tillåtna". Gissa samtalsämnet efter några glas vin. Eller varför inte forum på familjeliv, anonymt o fint eller sexspalter i media?
Det jag reagerade på, är dock att det ser ut som att hon framför ett konkret förslag på att vara otrogen. Där brann det i lyktan för min del.
Det är väl inte direkt okej att prata om sina fantasier med den man har fantasin om?
speedy83
2013-12-13, 20:08
Håller lite med, tycker många är väl rabiata här i tråden. Nej det är inte ok och du ska ta det med henne men ja kan vara oskyldigt som du själv tänker. Att de inte känner varandra är ju lite i fatet för henne men de är ju inte heller helt okända. Tror verkligen INTE de har legat heller.
Tycker inte heller du ska blanda in de andra två, det är deras grej fokusera på ditt eget förhållande!
TranceII
2013-12-13, 20:09
Min relation till min flickvän tog sluter efter nästan 5 år i början av Oktober. Helt ologiskt, hon tar den raka motsatsen till mig till kille. Från ena dagen till andra.
Har skrivit om det här också.
Det finns tyvärr ingen logik hos kvinnor.
Det är väl inget unikt hos kvinnor. Har själv attraherats av jäkligt olika kvinnor.
shadowfire
2013-12-13, 20:10
Det är inte säkert att hon gillar att suga k*k IRL, eller att hon ens är sugen på att göra något med den andra mannen IRL. Jag har själv sexchattat med skitfula tjejer ibland bara för att jag haft tråkigt, typ.
Exakt så, fantasi osv. Jag har flirtat med tjejer på nätet som jag tyckt varit "ah måste träffa!!" och efter en orgasm har man känt, hmm.. nja... var bara fantasin o lockelsen kanske, är ju inte intresserad av henne alls. Ett gammalt ordspråk, men man raggar bäst nyrunkad.
Men att sexchatta/SMS-a med någon annan när man är i ett förhållande klassar jag som otrohet. Jag tycker att trådskaparen ska konfrontera sin fru och sedan dumpa henne.
Nu har de iofs barn ihop, jag vet inte om dumpa är ett måste. Men ett allvarligt snack, ja. Sedan tillhör jag iofs de som tror att folk kan bryta ihop, bättra sig o göra comeback. Inte minst om det finns barn som förtjänar en fin uppväxt.
Diomedea exulans
2013-12-13, 20:10
Det är väl inget unikt hos kvinnor. Har själv attraherats av jäkligt olika kvinnor.
Om hon har slutat attraheras av Otur vore det väl snarare konstigt om hon blev ihop med en kopia av honom?
Commando1980
2013-12-13, 20:12
Sen kan det ju också vara en 'rebound-effekt".
shadowfire
2013-12-13, 20:13
Det är väl inte direkt okej att prata om sina fantasier med den man har fantasin om?
Varför inte, vad du gör i fantasin är ju inte samma sak som vad du gör i verkligheten? Fantasin utgör ju en enorm del av mänskligheten överlag, där finns tro, hopp, förväntan, förundran.. inte en jävel hade spelat på lotto om man inte i fantasin hade förställt sig att en vacker dag vinna. Å att prata med någon man fantiserar om är inte samma sak som att vara redo att göra något i praktiken.
jag kan bara säga vad jag skulle göra:
göra slut på detsamma och stick, även om det var ett oskyldigt smsande finns det ingen respekt för dig kvar, endast behov, vana och lite skuldkänslor från hennes sida.
Du sitter mest vid datorn på dagarna va? :/
Nä inte direkt, alla kvinnor jag har haft har jag respekterat som fria människor precis som jag vill att de ska respektera mig som en fri människa.
Med de sagt, kan man inte lika på varandra längre eller känner sig förådd/övergiven ska man bryta det hela för då övergår det från att man mår bra ihop till att man mår dåligt ihop, är det vad Jaeg gör så vad är de då att tjaffsa om.
Ingen äger mig, och jag äger ingen :) Min syn på förhållande.
Shadowfire ser ut att ha rätt annars i mångt och mycket här inne, men han verkar å andra sidan vara betydligt äldre än de flesta.
Vanligt vatten
2013-12-13, 20:19
jag kan bara säga vad jag skulle göra:
göra slut på detsamma och stick, även om det var ett oskyldigt smsande finns det ingen respekt för dig kvar, endast behov, vana och lite skuldkänslor från hennes sida.
Och splittra en hel familj och låta sina barn se sina föräldrar varannan vecka? Tänker folk bara på sig själva nu för tiden? Äckligt.
Och splittra en hel familj och låta sina barn se sina föräldrar varannan vecka? Tänker folk bara på sig själva nu för tiden? Äckligt.
Han kanske bara inte läste igenom tråden, som du.
Vanligt vatten
2013-12-13, 20:21
å jag hade utlämnat snubben i det hela, jag är faktiskt inte helt klar med om han faktiskt skulle kunna vara otrogen eller även han bara satt med sexuella fantasier och frustration vilket många män/kvinnor i relation med fru/man o barn gör... absolut inte fog för att spöa någon iaf.
Att hålla på och ge utlopp för sina egna lustar på andras fruar är inte ok. Du skulle inte vilja att någon gjorde det mot dig och din fru.
Han bör såklart få hembesök.
Han kanske bara inte läste igenom tråden, som du.
Får hoppas. :)
Visst kan va en rebound för mitt ex. Fullt möjligt.
Vill ändå hävda att det finns lite logik hos damer.
Bifogar en konversation från en tjej för 30 minuter sen. Den här damen har respektive.
Jag- Yo (hennes namn)!
Hon -Yo (mitt namn)!
Jag- Jag är hip-hoppare nu
Hon- Haha du har alltid varit en smygis!
Jag- Du har alltid veta om min hemlighet?
Hon- Haha ja!
Jag- Du vet allt ju! Trodde ingen visste
Hon-Dör haha
Jag- Hur fick du reda på det här? Jag kan rappa också
Hon- Visst jag kommer snart vill höra :) har du sprit lär ju behövas så det låter bra :)
På väg hit nu.
Ingen äger mig, och jag äger ingen :) Min syn på förhållande.
Det är väl ganska solklart att TS inte har ett öppet förhållande som du förespråkar..?
Visst kan va en rebound för mitt ex. Fullt möjligt.
Vill ändå hävda att det finns lite logik hos damer.
Bifogar en konversation från en tjej för 30 minuter sen. Den här damen har respektive.
Jag- Yo (hennes namn)!
Hon -Yo (mitt namn)!
Jag- Jag är hip-hoppare nu
Hon- Haha du har alltid varit en smygis!
Jag- Du har alltid veta om min hemlighet?
Hon- Haha ja!
Jag- Du vet allt ju! Trodde ingen visste
Hon-Dör haha
Jag- Hur fick du reda på det här? Jag kan rappa också
Hon- Visst jag kommer snart vill höra :) har du sprit lär ju behövas så det låter bra :)
På väg hit nu.
.. va?
shadowfire
2013-12-13, 20:25
Ja jag är kluven, protesterar man mot TS upphittade dialog så är man "svartsjuk o störd"b blabla ..
Å andra sidan, om man hoppas på att hitta en kvinna som inte fantiserar om andra män, så kommer högerhanden vara skrynklig deluxe till pensionen. Dock finns det undantag som inte fantiserar om någon alls eller bara sin partner givetvis.
Å detsamma gäller män, fan att jag inte kan komma på källan till studien, men den sa tillika att en majoritet av män också fantiserar om andra medan man har sex med frugan sin... ett idolfoto på Julia Roberts på svanken bakifrån o sen bara mata, err...
Det hindrar ju iofs inte att karln kan älska frun in i döden för det. Att fantisera om andra är kanske det som hjälper oss att i huvudtaget klara av 40 års äktenskap i trohet med samma partner utan att tröttna, vad vet jag.
Frågan är ju hur mkt som TS fru egentligen är beredd att göra, hur mycket är fantasi och hur mycket är vilja att göra något praktiskt. Det hade jag velat veta. En lurig sak är att OM man går vidare med relationen så blir det svårt för tillit osv kanske, frugan kanske lösenordsskyddar luren o då får TS ännu mer konstiga tankar..
I ett sådant här läge, med barn o allt. Unleash hell. Ut med precis allt, korten på bordet och en fet handlingsplan framåt, där öppenhet, tillit å förtroende ingår. Annars hade jag vacklat.
om en man har en gnista självrespekt så accepteras inte detta beteende även om man har 27 barn.
och äcklig är den man som lever med en fru som suger andras kukar
Ni som förordar en snyting - hur gamla är ni?
Ni som förordar att man direkt ska gå ut genom dörren i en sån här situation - har ni varit i den själva?
mangemani
2013-12-13, 20:29
klurigt det där.
finns ju tjejer som gillar att dra ut på samtalet, få killen att bli mer intresserad, för att sedan när killen tror att tjejen tänker vara otrogen, lägga in dödsstöten och verkligen sänka killen.
eller så försökte hon helt enkelt att få till det med honom.
konfrontera! ingen ide att sitta och knyta näven och låta ilskan koka över genom en massa gissningar här, prata med henne istället.
Macroman
2013-12-13, 20:30
Wow! Pretty fucking far from okey....
För mig är det helt obegripligt hur du ens kan gå och fundera på om du ska ta upp det eller inte, det är väl inget att fundera på.
shadowfire
2013-12-13, 20:31
Att hålla på och ge utlopp för sina egna lustar på andras fruar är inte ok. Du skulle inte vilja att någon gjorde det mot dig och din fru.
Han bör såklart få hembesök.
Är innebörden "fru" att man äger någon? I det här fallet var han lite vulgär o som det ser ut i TS logg så är det ju HON som driver på, bräker på och vill få ut något av det. Han ska självfallet inte ha hembesök eftersom han inte ens rört denna kvinna (av utsagon iaf). Tvärtom avstyrde det genom jobb (och inte föreslog att ses igen, vilket ÄN mer styrker min tes om att han ville kanske inte så mycket mer än flirta.. å det gör de flesta varesig du vill eller ej med andra)
Gabriel174
2013-12-13, 20:34
konfrontera båda före, han kan gott få sig en näve på näsbenet om han känner till dig och er situation. Frugan bör du nog lämna, håller hon på sådär har hon förmodligen varit otrogen.
Visa heller inte tråden för henne. Har du inga cojones eller åsikter själv eller? Ta tag i problemet och lös det!
+1 :)
shadowfire
2013-12-13, 20:34
om en man har en gnista självrespekt så accepteras inte detta beteende även om man har 27 barn.
vilket du inte ens vet om hon hade tänkt att göra...
Vanligt vatten
2013-12-13, 20:36
En sund man ser sitt barns barndom tillsammans med båda föräldrarna som viktigare än att få sin personliga vendetta på en gång. Har han gjort misstaget att bilda familj med en så lösaktig och opålitlig kvinna får han faktiskt stå sitt kast för barnens skull och vänta med att lämna henne.
En sund man ser sitt barns barndom tillsammans med båda föräldrarna som viktigare än att få sin personliga vendetta på en gång. Har han gjort misstaget att bilda familj med en så lösaktig och opålitlig kvinna får han faktiskt stå sitt kast för deras skull och vänta med att lämna henne.
Ett barn mår bättre med två lyckliga föräldrar på vars ett håll än två olyckliga föräldrar i samma hem.
Vadå "stå sitt kast" och vänta med att lämna henne? Var fan kommer du och dina åsikter ifrån?
Är innebörden "fru" att man äger någon? I det här fallet var han lite vulgär o som det ser ut i TS logg så är det ju HON som driver på, bräker på och vill få ut något av det. Han ska självfallet inte ha hembesök eftersom han inte ens rört denna kvinna (av utsagon iaf). Tvärtom avstyrde det genom jobb (och inte föreslog att ses igen, vilket ÄN mer styrker min tes om att han ville kanske inte så mycket mer än flirta.. å det gör de flesta varesig du vill eller ej med andra)
Känns ju som du säger som att han försökte dämpa det hela och kanske själv ansåg att det gått för långt, eller så blev han byxis. Är ju mer frugan i detta fall jag ser drivande sexuellt och kommer med förslag.
Fantisera får hon gärna göra, gör jag med. Men nu har hon ju till viss del gått till handling och öppnat upp sina fantasier för honom. En invit tycker jag det känns som faktiskt. Enbart fantasierna är förbi och hon har tagit nästa steg, har jag rätt?
Gabriel174
2013-12-13, 20:39
Väntar för övrigt på StefanJ:s inlägg. Plusettar det på förhand.
vilket du inte ens vet om hon hade tänkt att göra...
spelar ingen roll. jag berättade från början vad jag skulle göra i hans situation.
tycker den "moderna" mannen blir vekare för varje generation.
En sund man ser sitt barns barndom tillsammans med båda föräldrarna som viktigare än att få sin personliga vendetta på en gång. Har han gjort misstaget att bilda familj med en så lösaktig och opålitlig kvinna får han faktiskt stå sitt kast för barnens skull och vänta med att lämna henne.
isf kan man ta bort kulorna för man kommer inte och behöva eller använda de resten av livet
En fråga !
Hur har ni det annars?
Har ni det bra, inge tjaffs eller brist på sex ?
Pd
Gabriel174
2013-12-13, 20:42
Herregud, hon har alltså skyltat med sitt kuksugande och bjudit in honom till att spela in en porrfilm, och ni tycker att det är ett acceptabelt beteende?
Haha, helt otroligt. Man slutar aldrig förundras över Kolozzuems relationsexperter. Lämna henne direkt, och vet mannen om att hon är gift med dig hänvisar jag dig till hultmans inlägg.
Herregud, hon har alltså skyltat med sitt kuksugande och bjudit in honom till att spela in en porrfilm, och ni tycker att det är ett acceptabelt beteende?
Haha, helt otroligt. Man slutar aldrig förundras över Kolozzuems relationsexperter. Lämna henne direkt, och vet mannen om att hon är gift med dig hänvisar jag dig till hultmans inlägg.
det kallas det moderna mannen om du googlar beteendet
En fråga !
Hur har ni det annars?
Har ni det bra, inge tjaffs eller brist på sex ?
Pd
Till viss del dåligt intresse av sex från henne, men hon har aldrig haft en vidare större drift, några gånger i månaden så har hon varit nöjd, med mig då får jag väl tillägga nu.
Föräldraledig nu och har en massa fritid, därav aningen försämrad ekonomi. Annars som de flesta småbarnsföräldrar tror jag.
Vanligt vatten
2013-12-13, 20:50
Ett barn mår bättre med två lyckliga föräldrar på vars ett håll än två olyckliga föräldrar i samma hem.
Hur vi vet vi att de skulle bli så pass mycket lyckligare av att flytta ifrån varandra? Tycker inte TS visar några indikationer på det faktiskt.
Vadå "stå sitt kast" och vänta med att lämna henne?
Jag ogillar att upprepa mig men är man så klantig att man skaffar barn med en sådan lösaktig och pålitlig kvinna så ska det inte gå ut över ens egna barn. Barn behöver båda sina föräldrar, vad är det för djävla uppseendeväckande konstigt med att säga det?
Var fan kommer du och dina åsikter ifrån?
Jag kommer från Sverige och mina åsikter och värderingar är väl från den gamla tiden då folk inte höll på att ****** runt med andras fruar helt ostraffat och skiljde sig fortare än en annan hinner byta underkläder.
Ett problem är ju att eftersom vi inte har tillgång till hela kontexten (de har ju tydligen sms:at hyffsat intensivt i 2 år) så kan ju ingen av oss veta vad som är syftet med dessa sms öht.
Det kan vara allvarligt menade flirtar men det kan lika gärna bara vara så att dessa två har funnit att de kan använda just denna jargongen mellan varandra. Lutar ju dock åt det första för det är väl det statistiskt sett troligaste men som sagt vi har ju inte tillgång till hela kontexten.
Men alla ni som snackar om att spöa killen behöver ju tagga ner ett par våningar, hade han gjort fysiska närmanden och börjat skicka blommor, eller varit den som kommer med förslagen (vilket han ju faktiskt inte har gjort i den konversation som vi fått av TS) så hade det ju varit en annan femma men varför lösa minsta lilla problem med våld?
Jag kommer från Sverige och mina åsikter och värderingar är väl från den gamla tiden då folk inte höll på att ****** runt med andras fruar helt ostraffat och skiljde sig fortare än en annan hinner byta underkläder.
Japp, otrohet kommer från utlandet och absolut ingenting som man sysslade med för tusen år sedan :smash:
shadowfire
2013-12-13, 20:55
Ja, men det kan vi ju inte konstatera från ts lilla story. Internetz plz.
Vadå "stå sitt kast" och vänta med att lämna henne? Var fan kommer du och dina åsikter ifrån?
Vad har det att göra med vad hen kommer ifrån?
Till viss del dåligt intresse av sex från henne, men hon har aldrig haft en vidare större drift, några gånger i månaden så har hon varit nöjd, med mig då får jag väl tillägga nu.
right..
Jag kan ju vara ärlig och säga att jag i princip gjort samma sak som din fru i slutet på mitt förhållande med ex frun...
Saker är lite knakiga, brist på tillfredställning osv. Man söker kickar utefrån, få komplimanger, känna sig önskad mm mm.
Sen när de kommer till kritan så tar man nästan aldrig steget om man nu är som jag var trogen.
Om nu hon inte gått hela vägen så tror jag inte allt hopp är ute, men jag skulle absolut ta upp det med henne.
Hon kommer absolut ha klorna utåt och sparka bakut på alla sätt, hon kommer känna otrolig skamsen/skuld och därför också bli mkt arg.
Sen ligger nog det inte långt bort med ett förlåt mm mm från hennes sida när hon lugnat ner sig, ända råd är att du själv håller dig lugn och inte skriker å eskalerar det hela till en början.
Lycka till, bättre göra det så snabbt som möjligt.
Jag gick olycklig i säkert 3 års tid innan jag/exet verkligen tog tag i det hela, och då även för sent.
Pd
Andy.da.wohoo
2013-12-13, 20:57
Jag var nog otydlig, jag håller nämligen med dig. Det är helt okej att fantisera om andra och att prata om det med sina kompisar. Men när man som hon är i princip väldigt inbjudande så tycker jag det är fel.
Vad ska man göra? Slå henne på käften så hon tappar tänder och sen k*ulla henne mellan gluggarna?
Vi är förbi det va, är vi inte det?
Ignatius72
2013-12-13, 21:01
Nej absolut inte ok. Du verkar vara ovanligt cool i sammanhanget. Kanske rent utav lite chockad fortfarande?
Mitt tips är att konfrontera henne. Snubben ringer du och säger att du vet vad som pågår och ber honom hålla sig långt borta. Annars blir det konsekvenser. I grund och botten är det inte hans ansvar i detta läget. Men får han veta vad som gäller så är det andra regler….
Att bara lämna henne rakt upp och ner löser ingenting. Det kan vara första gången detta händer och det är naturligtvis en signal på någonting. Men detta kan också vara starten på något nytt och bättre. Det är extremt vanligt att man hamnar i svackor av olika slag och helt plötsligt så får man bekräftelse, uppmärksamhet av någon annan och man går igång på alla cylindrar. Men stoppar du det inte så är vägen utstakad (pun intended). Det är bara tillfället som ska dyka upp. Det låter dock inte som om det gjort det än.
Att vara singel fungerar skitbra. Jag trodde det skulle bli svårt efter en lååång tid i parförhållande men jag trivs som bara den! Prova på, det känns "som läge"!!
Vanligt vatten
2013-12-13, 21:02
Precis. Den moderna mannen har blivit en vek fåntratt som inte kan ta något som helst ansvar för sina egna handlingar och misstag utan låter det gå ut över hans barn istället. Och du uppmuntrar den sortens dekadens.
Beta.
[QUOTE=XXXL;6777521]Vad ska man göra? Slå henne på käften så hon tappar tänder och sen k*ulla henne mellan gluggarna?
Vi är förbi det va, är vi inte det?[/QUOTE
har inte skrivit nåt om våldsamt beteende, endast självrespekt
shadowfire
2013-12-13, 21:06
right..
Jag kan ju vara ärlig och säga att jag i princip gjort samma sak som din fru i slutet på mitt förhållande med ex frun...
Samma här, inte för att hänga ut någon eller förnedra eller något sådant, men jag var otroligt missnöjd med sexlivet, men tänkte det kanske gick att leva ett gott liv ändå. Dagen då jag bestämde mig för att göra slut var en dag på ICA i kassan då kassörskan för tredje gången bad mig stoppa i kortet för att betala.. å jag stod som i trans o bara inte kunde släppa på hur djävulskt gott det hade varit att ta he... ja... unt so weiter.
Mental otrohet. Big nono i min värld. Initerade plan för att bryta upp, inte minst för att vi adresserat underliggande problem redan innan. Å det är väl det för TS o ta reda på innan man ska spöa folk o dumpa kvinnor o blabla... ni har barn för fan, kolla underliggande orsak. Hon kommer alltid fantisera om andra, men vad fick henne att gå så pass långt? Hur mår hon? hur trivs hon i relationen? vad vill hon? Dags för ett rejält tala ut snack.
Å bullshit om att hon har varit otrogen innan, ja det kanske hon har varit. Eller nej det kanske är världens mest trogna person som är frustrerad i en relation med man o barn. Eller så är det TS som har varit otrogen? Idiotiska spekulationer.
shadowfire
2013-12-13, 21:07
vad är självrespekt för dig och hur är du i en relation gentemot andra tjejer?
Å andra sidan är vi vuxna människor, med utvecklade hjärnor kapabla att förlåta, förstå och lösa konflikter samt problem.
Oljeblixten
2013-12-13, 21:08
Nej absolut inte ok. Du verkar vara ovanligt cool i sammanhanget. Kanske rent utav lite chockad fortfarande?
Mitt tips är att konfrontera henne. Snubben ringer du och säger att du vet vad som pågår och ber honom hålla sig långt borta. Annars blir det konsekvenser. I grund och botten är det inte hans ansvar i detta läget. Men får han veta vad som gäller så är det andra regler….
Att bara lämna henne rakt upp och ner löser ingenting. Det kan vara första gången detta händer och det är naturligtvis en signal på någonting. Men detta kan också vara starten på något nytt och bättre. Det är extremt vanligt att man hamnar i svackor av olika slag och helt plötsligt så får man bekräftelse, uppmärksamhet av någon annan och man går igång på alla cylindrar. Men stoppar du det inte så är vägen utstakad (pun intended). Det är bara tillfället som ska dyka upp. Det låter dock inte som om det gjort det än.
Jag plusettar!, varför är du alltid så jävla förståndig gubbjävel? :d
Stefan J
2013-12-13, 21:08
Hade det varit min flickvän hade jag gjort slut på studs. Det där räknar jag som otrohet. När barn är involverade är det kanske inte lika lätt att bara avsluta ett förhållande och det kan kanske vara värt att försöka lösa era (hennes) problem istället, men det hon har gjort är i vilket fall inte okej någonstans.
Ignatius72
2013-12-13, 21:16
Jag plusettar!, varför är du alltid så jävla förståndig gubbjävel? :d
Tack. För att jag är en gammal jävel :cool:
Känns nu när jag läser igenom tråden som att jag tar henne i försvar faktiskt vilket jag inte gör. Men jag förstår ju att det inte helt är hennes fel om hon nu känner sig olycklig i vårt förhållande vilket hon ju nu tycks vara.
Känns faktiskt som att jag analyserar mig själv mer och vad jag har gjort / inte gjort som drivit henne hit. När vi träffades hade hennes ex varit otrogen och hon har alltid förkastat förteelsen, så känns aningen märkligt att hon är inne på det spåret själv nu.
Känns inte riktigt verkligt för stunden att lilla frugan sitter med mobilen och snuskar sig med bekanta när jag är hemifrån. Inte alls likt henne så som jag känner henne, eller så ligger problematiken däri, att jag inte känner henne.
Vidare har jag ältat detta fram och tillbaka sedan inatt, varit ledig från jobbet idag med till råga på allt. Blivit förbannad, ledsen, neutral, förstående, accepterande, hjälpande. Redan gått igenom alla chockstadier känns det som
vad är självrespekt för dig och hur är du i en relation gentemot andra tjejer?
självrespekt= kunna se sig och omgivningen i ögat utan skam
Bubblan84
2013-12-13, 21:22
självrespekt= kunna se sig och omgivningen i ögat utan skam
Att bara kasta ut frugan eller dra utan att försöka reda ut det skulle vara skamligt med tanke på att de har barn. Hur gammal är du? Har du barn?
shadowfire
2013-12-13, 21:23
Känns nu när jag läser igenom tråden som att jag tar henne i försvar faktiskt vilket jag inte gör. Men jag förstår ju att det inte helt är hennes fel om hon nu känner sig olycklig i vårt förhållande vilket hon ju nu tycks vara. Känns faktiskt som att jag analyserar mig själv mer och vad jag har gjort / inte gjort som drivit henne hit. När vi träffades hade hennes ex varit otrogen och hon har alltid förkastat förteelsen, så känns aningen märkligt att hon är inne på det spåret själv nu. Känns inte riktigt verkligt för stunden att lilla frugan sitter med mobilen och snuskar sig med bekanta när jag är hemifrån. Inte alls likt henne så som jag känner henne, eller så ligger problematiken däri, att jag inte känner henne.
Prata, prata, prata om det. Jag håller med StefanJ, hade jag varit 19 år så hade jag också sagt, dumpa sök nytt. Hade jag varit 52 och haft barnbarn med samma partner så jag låtit ordet dumpa vila ett tag på tungan.
Mental otrohet är inte detsamma som fysisk otrohet, men det är inte heller helt ovanlighet att otrohet börjar med att man är mentalt otrogen. Dvs fantiserar om andra, vilket många gör, men sedan övergår till att i praktiken göra något. Det är kanske den gränsen frugan spelar på o frågan är varför... å frågan är om hon VILL vara otrogen. Hon kanske absolut inte alls i huvudtaget vill vara det... men något i hennes fantasi triggar tanken av att vara med andra.
Jag tycker inte du på något sätt ska klandra dig själv dock, i huvudtaget. Att se mobilen var inte fel. I min värld ska man kunna se på varandras mobiler hur mkt man vill i en relation, men där har vi redan tvistat på kolo där många anser att mobilen är privat även inför en partner. Oavsett så nej, du har inte gjort fel som kollade och nej du gör inte fel som frågar. Grundorsaken till att du tar upp ämnet är givetvis inte svartsjuka, utan för att du vurnar om relationen, barnen och familjen - och undrar vad fan som förrsigår.
Att bara kasta ut frugan eller dra utan att försöka reda ut det skulle vara skamligt med tanke på att de har barn. Hur gammal är du? Har du barn?
34 och har barn
shadowfire
2013-12-13, 21:27
34 och har barn
å du hade slängt ut henne rakt av utan dialog eller annat om du en mobil med samma text som ts gjorde?
Ignatius72
2013-12-13, 21:27
Var är hon nu?
Alla "tips" ligger väl redan på bordet nu, men utan att veta mer så kan jag bara föreslå att ta upp detta med din fru.
Beroende på hur hon reagerar, förklarar sig och agerar fortsättningsvis så är det upp till dig att bedöma om du kan lita på henne. Förtroende är allt.
Bubblan84
2013-12-13, 21:28
34 och har barn
Så du skulle bara kasta ut frugan/sticka direkt och vända upp och ner på livet från en sekund till en annan?
Edit: Tvåa på frågan (den här tråden var en jävligt het potatis, inläggen dundrar in snabbare än man hinner uppdatera)
shadowfire
2013-12-13, 21:29
Var är hon nu?
Sitter på lokala fiket o surfar på kolo? :P
Var är hon nu?
Hon blev illamående när jag var ute med hunden och ligger nu på sängen med en hink vid sidan och småsnyftar låter det som. Vetitusan om hon kollade i datorn och mår illa därför eller om det är något annat men ska väl pallra mig in dit jag med strax, känns som hon lyckades fly iväg rätt bra dock...
Herr Oberst
2013-12-13, 21:34
Inte orkar läsa hela tråden, men det är ju ett ypperligt tillfälle för din fru att visa sina orala skills nu. Har hon inte gillat det med dig tidigare så kan du åtminstone dra nytta av det nu.
I övrigt konfrontera, snacka ut och gå vidare.
Känns inte som något man lämnar sin make/maka för (såvida inget mer hänt)
Ignatius72
2013-12-13, 21:39
Hon blev illamående när jag var ute med hunden och ligger nu på sängen med en hink vid sidan och småsnyftar låter det som. Vetitusan om hon kollade i datorn och mår illa därför eller om det är något annat men ska väl pallra mig in dit jag med strax, känns som hon lyckades fly iväg rätt bra dock...
Inget att vänta på. Gå rakt in och säg vad du läst och fråga henne vad det står för? Betrakta det som en otrohet då det ändå. Är på väg dit. Det finns bara ett läge och det är fullkomlig kapitulation från hennes sida och total öppenhet.
Bubblan84
2013-12-13, 21:40
Hade du tråden öppen i datorn eller har hon ditt inlogg till kolo?
shadowfire
2013-12-13, 21:44
Men för helvete på ren svenska, sitt inte på kolo, utan prata o ta hand om familjen. Prata. Skriv inte här.
Herr Oberst
2013-12-13, 21:46
Det där beror väl ändå på
Men för helvete på ren svenska, sitt inte på kolo, utan prata o ta hand om familjen. Prata. Skriv inte här.
Ja, nu är det nog dags. Hoppas det går bra
Ignatius72
2013-12-13, 21:50
Inte orkar läsa hela tråden, men det är ju ett ypperligt tillfälle för din fru att visa sina orala skills nu. Har hon inte gillat det med dig tidigare så kan du åtminstone dra nytta av det nu.
I övrigt konfrontera, snacka ut och gå vidare.
Känns inte som något man lämnar sin make/maka för (såvida inget mer hänt)
+1
Läs även:
http://www.parterapiinstitutet.se/otrohet.html
Följ råden.
Gabriel174
2013-12-13, 21:53
lol
alphahanen2
2013-12-13, 21:55
Jag blir ganska upprörd när jag läser sånt här.
Om jag hade varit du hade jag nog inte varit så lugn som du var när du läste konversationen. Så cred till dig som kunde hålla huvudet kallt. Men jag tycker du ska tänka efter hur du verkligen känner och därefter agera. Vill du bara glömma det så fine. Det viktigast är att du trivs med din relation med henne.
Hoppas det löser sig!
KyokushinJohan
2013-12-13, 23:15
Tråkigt att det verkar vara du som mår sämst när det är hon som har gjort fel. Konfrontera och var sen inte för snabb på göra något förhastat när det är barn i bilden...
Hade ni inte haft barn skulle du kunna gjort så här:
Ta bort hans nummer från hennes telefon vid tillfälle och lägg in ditt nummer med hennes namn. Skicka sedan ett sms där det står "fan frugan kom på mina sms. Jag var tvungen att berätta allt. Hon skulle berätta för din man imorn så det är lika bra du berättar innan"
å du hade slängt ut henne rakt av utan dialog eller annat om du en mobil med samma text som ts gjorde?
på samma sekund
HumanTarget
2013-12-13, 23:56
Allt bra är typ sagt. Men en sak tänkte jag på, det kan ju också bara vara ett sätt för henne att få bekräftelse utifrån, att hon just nu ALDRIG skulle vara otrogen på riktigt. Problemet är, som någon skrev, att nu har hon tagit första steget. Så vad du än gör, konfrontera. Även om man inte brukar göra det så ska man principiellt kunna läsa varandras mobiler fullt ut om man är gifta. Dela livet, liksom.
Förstår inte att man ens tar upp dessa saker på ett forum. Krävs ju inte direkt någon högre intelligens för att förstå att;
1: Det är långt ifrån acceptabelt, den där konversationen kan bara eskalera och kommer med hög sannolikhet leda till något du kommer grina floder för.
2: Ni måste ha den sämsta kommunikationen i förhållandet. Att hon skriver om sådant till någon annan är för att hon har fantasier hon absolut inte får leva ut med dig. Är du kanske inte sexig och manlig i hennes ögon, är hon inte fullständigt bekväm med dig, känner hon att du inte är äventyrlig? Ta reda på dessa saker! Dessutom att du ens kan läsa de där sms:en och inte direkt börja prata med henne förstår jag absolut inte, helt orealistiskt i alla mina förhållanden.
Vanligt vatten
2013-12-14, 00:06
Nå TS....?
Inget svar på flera timmar nu. Var du över med knölpåken?
Dessutom att du ens kan läsa de där sms:en och inte direkt börja prata med henne förstår jag absolut inte, helt orealistiskt i alla mina förhållanden.
Visst, och de har ju allihopa varat längre än TS's förhållanden... Just saying...
Visst, och de har ju allihopa varat längre än TS's förhållanden... Just saying...
Ne skulle jag inte tro, och det säger ju ändå mer om TS. Mina relationer har varat i 2 år, 3 år och 5 år. Aldrig har jag haft problem med kommunikationen, visste precis när den andra ville testa nytt, var trött på något, hade dolda tankar o.s.v. Likaså visste den andra det om mig, eftersom kommunikation är AO i ett förhållande. Kan man inte fixa den känslan eller egenskapen i ett förhållande på 10 + år, ja då jäklar är det något fel på förhållandet eller ens egna intelligens (möjligtvis båda eftersom man i första början blev seriös i ett sådant förhållande).
Sedan vet jag att de flesta gärna hoppar in och gör mindre lyckade förhållanden till seriösa i förhoppningar att rädda förhållanden eller att dem känner sig bekväma o.s.v. Men det är så människor fungerar, mindre smarta beslut men vill man inte analysera objektivt så är det resultatet.
Jag trodde ändå att jag var rätt så tolerant men efter att sett svaren i den här tråden så känner Jag att det kanske inte riktigt är så. Jag hade lackat totales på bruden, att snacka sådär är inte ok.
Människor i allmänhet verkar ha jävligt nära till att vara otrogna.
Alfen avf Ling
2013-12-14, 01:04
hade detta varit i mina hemmatrakter hade frun stenats illa kvickt wallah
Vadå "stå sitt kast" och vänta med att lämna henne? Var fan kommer du och dina åsikter ifrån? källa på d ?
Jokester
2013-12-14, 01:17
Jag hade förmodligen försökt ligga med hans fru först och sedan knäckt näsbenet på honom. Sedan hade jag troligtvis bränt upp min egen frus trosor då hon inte verkar vilja ha några och sedan kasta ut henne.
Fast jag är ganska impulsiv och har rätt hett temperament också.
Men TS bör i alla fall göra sig av med frun, man behandlar inte sin make på det sättet, totalt respektlöst.
filmjölk
2013-12-14, 01:24
Du måste försöka hålla dig ifrån att reagera istället för agera. "Slå ner honom", "kasta ut henne i vinterkylan". nenejnej! Blir det en skilsmässa av det här, så kommer sådana grejer att ligga dig i fatet...blir det en vårdnadstvist, ja herrejäklar vad snett det kan gå om du är dömd för misshandel av hennes nya.
Nu har jag inga lösningar till dig. Men försök att ta det coolt.
Säg det till mannens fru och konfrontera din egen, då får BÅDA skit. ;)
filmjölk
2013-12-14, 01:26
Jag får upprepa mig för att det är såpass viktigt: LUGN OCH SANSAD NU!
Jokester
2013-12-14, 01:28
Jag får upprepa mig för att det är såpass viktigt: LUGN OCH SANSAD NU!
Fuck that. Full ös, medvedtslös!
Fuck that. Full ös, medvedtslös!
Jaeg:
WDpipB4yehk
källa på d ?
http://www.dn.se/insidan/forskare-barn-till-skilda-foraldrar-mar-inte-samre-som-vuxna-an-barn-till-foraldrar-som-haller-ihop/
Tycker det säger sig självt; vuxna som bryr sig om sina barn bryr sig om att barn ska växa upp med vuxna som - dah - visar vad kärlek är, och det tror jag är omöjligt i ett kärlekslöst förhållande.
När jag pluggade psykologi så vill jag minnas att det från USA kom flertal studier som visade att barn till skilda föräldrar mådde bättre än barn till föräldrar som hade hållit ihop "för barnens skull", och lika bra som barn till kärnfamiljer där skilsmässa inte varit ett alternativ. Så det är inget nytt. Personligen hade jag gärna sett skilsmässa gällande mina föräldrar, men nu blev det inte så.
Vad gäller TS är jag på Ignatius, Filmjölk och till viss del Skuggans linje; ta det lugnt, PRATA, och vad som hänt vet vi inte - men att TS reagerar är förståeligt utifrån vad vi fått veta och frun vet säkert att hon agerat helt åt h-vete. Mest sannolikt tror jag är att frun o den andra snubben sett det som ett harmlöst, men skamfyllt sätt att få spänning i vardagen att flörta men att det sedan gått överhand och invit etc är ju långt över rimliga gränser.
Men det är ju inte fråga om "rätt" resp "fel" utan mer "vad gör man av det här" och det kan ju bara det gifta paret reda ut. Men tufft läge, beklagar verkligen. :(
Alfen avf Ling
2013-12-14, 02:24
http://www.dn.se/insidan/forskare-barn-till-skilda-foraldrar-mar-inte-samre-som-vuxna-an-barn-till-foraldrar-som-haller-ihop/
kommenist propaganda
Lance Uppercut
2013-12-14, 03:34
Lol. Psykologins motsvarighet till broscience.
Vanligt vatten
2013-12-14, 04:26
När jag pluggade psykologi så vill jag minnas att det från USA kom flertal studier som visade att barn till skilda föräldrar mådde bättre än barn till föräldrar som hade hållit ihop "för barnens skull", och lika bra som barn till kärnfamiljer där skilsmässa inte varit ett alternativ. Så det är inget nytt. Personligen hade jag gärna sett skilsmässa gällande mina föräldrar, men nu blev det inte så.
Det där tycker jag låter mer som en skön rationalisering från en skild singelmorsa.
Nu för tiden kommer det låtsasstudier från diverse kulturmarxistiska propagandainstitutioner hela tiden som visar på att barn till homopar har det bättre än barn från vanliga kärnfamiljer osv. men vad har det med någonting att göra?
Kriga mot verkligheten kan man ju försöka om man vill.
Högst tvivelaktigt hur man kan mäta sådant trams med några frågeformulär med bara ja/nej-frågor.
Och om vi nu ska låtsas som att studien i DN är korrekt, så visade den ju ändå att flickor i åldern 22–27 år med skilda föräldrar hade sämre mental hälsa men att de vid 32 års hade hämtat igen glappet och mådde lika bra som de från kärnfamiljer. Då måste man alltså fortfarande förlora ett par år av sitt liv för att kunna hämta sig mentalt och bli normal.
Sen kan jag hålla med. Finns säkerligen fall där det är lämpligare med en skilsmässa men det hör synnerligen till ovanligheterna.
tntballe
2013-12-14, 04:49
Så, flera nu som inte tycker att det kan stämma eller inte stämmer väl överens med hur det är.
Varför inte? På vilket sätt mår barnet sämre av delad vårdnad?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Det där tycker jag låter mer som en skön rationalisering från en skild singelmorsa.
Nu för tiden kommer det låtsasstudier från diverse kulturmarxistiska propagandainstitutioner hela tiden som visar på att barn till homopar har det bättre än barn från vanliga kärnfamiljer osv. men vad har det med någonting att göra?
Högst tvivelaktigt hur man kan mäta sådant trams med några frågeformulär med bara ja/nej-frågor.
Och om vi nu ska låtsas som att studien i DN är korrekt, så visade den ju ändå att flickor i åldern 22–27 år med skilda föräldrar hade sämre mental hälsa men att de vid 32 års hade hämtat igen glappet och mådde lika bra som de från kärnfamiljer. Då måste man alltså fortfarande förlora ett par år av sitt liv för att kunna hämta sig mentalt och bli normal.
Sen kan jag hålla med. Finns säkerligen fall där det är lämpligare med en skilsmässa men det hör synnerligen till ovanligheterna.
Menar inte att vara elak. Det svänger rätt bra i texten här - har du några källor på det sistnämnda. Har själv sett studier som visar det som Lellan pratar om, givetvis kan vi ju diskutera på vilket spektrum vi har i "ett dåligt förhållade"?
Till TS, håller med alla om att föra en sansad och bra dialog. Dock vågar jag nog påstå att skall man beskylla någon för otrohet behövs det rätt bra på fötterna. Mitt råd vore nog att försöka få tid med en psykolog som specialiserar sig på relationer/äktenskap. Lite vanligare här kanske men de är bra, har tyvärr själv egen erfarenhet av det men det hjälper.
Trollmätaren är på max, men jag svarar ändå:
Samt, bör jag konfrontera henne med att jag tjuvläst i hennes mobil
Ja. Duh?
Klart att det är helt fel att läsa andras meddelanden, men nu när du har tagit henne på bar gärning så är ju det förstnämda ett icke-problem. Nu är ju inte dirtytalk lika med otrohet, men det är ju en principsak.
Och vad för typ av person skriver sådana saker på SMS så att alla kan se? Låter ju som en 13-årig fjortis. Min vilda gissning är att det inte är någon vettig person vi har att göra med här, men vad vet jag. Ingenting man kan avgöra direkt med så lite information.
Sist men minst ska du givetvis inte göra något idiotiskt, som att använda våld eller ställa till med någon scen innan du har kött på benen.
Ignatius72
2013-12-14, 06:49
Trollmätaren är på max, men jag svarar ändå:
Ja. Duh?
Klart att det är helt fel att läsa andras meddelanden, men nu när du har tagit henne på bar gärning så är ju det förstnämda ett icke-problem. Nu är ju inte dirtytalk lika med otrohet, men det är ju mer av en principsak.
Och vad för typ av person skriver sådana saker på SMS så att alla kan se? Låter ju som en 13-årig fjortis.
Jo det kan man ju tycka. Men det är precis vad "alla" gör. Det börjar med lite oskyldiga sms och sedan accelererar det om det ges inviter som får respons. Lika klassiskt är att man ska bli misstänksam om partnern börjar vakta sin mobil som om den hade huvudrollen i sagan om ringen.
Nå TS....?
Inget svar på flera timmar nu. Var du över med knölpåken?
Låter väl en aning underligt men har inte gjort något alls åt saken. Satt och klura igår hur jag skulle konfrontera henne och ju mer jag funderar känner jag att jag faktiskt inte bryr mig nämnvärt längre.
Hon är en bra mamma och vi är sams och fungerar väl tillsammans utan att bråka och ställa till med scener allt för ofta, skillnaden är väl bara att jag tappat känslorna för henne rätt rejält. Känner mig faktiskt rätt fri själv med känslan att jag har släppt henne och jag bryr mig inte nämnvärt om vad hon faktiskt gör vid sidan så länge det inte skadar våra barn.
Dock ser jag mig fri från vårat äktenskap och ser inte att jag längre har några förpliktelser gentemot henne. Saker jag annars kanske irriterat mig på gällande vårt äktenskap känns inte betydande längre då hon är sin egna person nu med sina egna brister, ingenting jag lägger mig i eller bryr mig om längre. Vårt äktenskap som det var är ett avslutat kapitel men jag kommer inte göra några större saker av det.
Låter väl en aning underligt men har inte gjort något alls åt saken. Satt och klura igår hur jag skulle konfrontera henne och ju mer jag funderar känner jag att jag faktiskt inte bryr mig nämnvärt längre.
Hon är en bra mamma och vi är sams och fungerar väl tillsammans utan att bråka och ställa till med scener allt för ofta, skillnaden är väl bara att jag tappat känslorna för henne rätt rejält. Känner mig faktiskt rätt fri själv med känslan att jag har släppt henne och jag bryr mig inte nämnvärt om vad hon faktiskt gör vid sidan så länge det inte skadar våra barn.
Dock ser jag mig fri från vårat äktenskap och ser inte att jag längre har några förpliktelser gentemot henne. Saker jag annars kanske irriterat mig på gällande vårt äktenskap känns inte betydande längre då hon är sin egna person nu med sina egna brister, ingenting jag lägger mig i eller bryr mig om längre. Vårt äktenskap som det var är ett avslutat kapitel men jag kommer inte göra några större saker av det.
Men för helvete din fegis. Detta kommer med största sannolikhet äta upp dig inifrån om du inte agerar. Dina barn förtjänar två föräldrar som är lyckliga och trivs med varandra.
Men för helvete din fegis. Detta kommer med största sannolikhet äta upp dig inifrån om du inte agerar. Dina barn förtjänar två föräldrar som är lyckliga och trivs med varandra.
Är inte i rätt livssituation för stunden vad gäller att öppna locket till den här asken, så jag biter ihop ett tag och förbereder mig så jag själv går vinnande ur situationen den dagen det brakar ihop.
Jag har ett jobb som skulle straffa mig oerhört vad gäller umgänge med mina barn vid eventuell separation och att få vara med dem betyder för stunden mer än att min fru kucklar lite vid sidan.
Du gör som du vill men jag tycker inte att det låter som någon bra idé att bara strunta i saken. Hon kommer väl märka att din inställning till henne har förändrats rejält? Om hon inte vet vad det beror på tror jag att risken för att ni påbörjar ett slags krig under ytan är stor. Hon blir provocerad och osäker av att du känns kallare/annorlunda och reagerar kanske med att provocera tillbaka/försöka få din uppmärksamhet igen/tro att du är otrogen. Sen reagerar du på hennes reaktioner och snöbollen rullar på. Om det händer kommer barnen verkligen inte må bra. Då tror jag att det är bättre att lägga korten på bordet och rensa luften. Det låter faktiskt för mig som du är rädd för att stå upp för dig själv.
Är inte i rätt livssituation för stunden vad gäller att öppna locket till den här asken, så jag biter ihop ett tag och förbereder mig så jag själv går vinnande ur situationen den dagen det brakar ihop.
Jag har ett jobb som skulle straffa mig oerhört vad gäller umgänge med mina barn vid eventuell separation och att få vara med dem betyder för stunden mer än att min fru kucklar lite vid sidan.
Du är pappa så bara det gör att du kan få svårt att träffa dina barn vid separation !
Sen så skulle jag aldrig acceptera att min fru/tjej skriver sådär till någon annan, tror du hon hade upskattat om du gjorde likadant mot dig ....
Ska det vara så jävla svårt att hålla sig till den man är ihop med !
RobbanColeman
2013-12-14, 09:54
Ni som påpekar att barn finns med i bilden bör kanske tänka på att det är just det tankesättet istället för tanken på tvåsamhet/kärlek mellan man/kvinna som är problemet. Båda håller ihop endast för barnen, den ena vill ha passion vid sidan av men ändå hålla ihop för barnen och den andra parten är beredd att tillåta detta för att hålla ihop för barnen...
Sära dessa två typer av kärlek istället, dvs, kärleken mellan man och kvinna samt kärleken mellan föräldrar och barn. Den ena finns och kommer bestå även då man separerar och den andra verkar vara förlorad. Bådas beteende tyder på stort ointresse, fruns agerande och mannens brist på agerande.
Mvh
Ring upp mannen fråga om han är sugen på en trekant med frugan, vem vet han kanske är länken till ett bättre sexliv mellan er.
kommenist propaganda
Tänkte du nu?
Lol. Psykologins motsvarighet till broscience.
Nej, finns många studier på detta som pekar åt samma håll - jag googlade första bästa svenska.
Blir förvånad här, självklart finns det saker att invända mot alla studier - de tar ju temp på där och då men att det skulle ses som ett långsökt resultat? :confused: Det är väl snarare att du reagerar som du gör när studien inte bekräftar dina fördomar som gör att du dömer ut den än att du har något faktiskt att invända mot den?
Önskade skilsmässa mellan mina föräldrar sedan jag var i yngre tonåren, inga bråk men ingen bra relation vilket jag även som barn kände av. Dock slutade jag lägga mig i när jag blev vuxen - ingår man äktenskap är det eget ansvar o ingen har med det att göra. Inte ens barnen. Däremot har man som vuxen ett ansvar för vad man gör som påverkar barnen, att lösa relationsproblem är ett konstruktivt sådant men känner man att det verkligen inte går att lösa är det en otjänst.
Som föräldrar bidrar man ändå med en relationsmall, och den kan vara mer el mindre lockande. Har ofta tänkt att jag nog är singel för att det under min uppväxt framstod som himmelriket jämfört med att vara i relation - om du nu tolkar detta till mig. Att föräldrar skiljer sig innebär ju inte att barn förlorar någon förälder, att hålla ihop för barnens skull finns det studier på är dåligt för barnen - men nu är du ju inte taggad på studier.
Och vad gäller mig så har jag inte det minsta dåligt samvete - höll i hop i två outhärdliga år och VET att separation var enda utvägen. Vägde dessutom 134 och var djupt olycklig, hade inte varit mkt till självrespekt och livslust kvar om jag stannat. Efter separation bor vi föräldrar fortfarande i samma hus men olika ingångar, det kan tyckas konstigt men jag tycker man är skyldig sitt barn närhet till båda föräldrarna på bästa möjliga sätt och såhär snart 6 år senare så känns det som rätt val. Att bo ihop är sällan det när det saknas kärlek.
Gällande TS så tror jag barnen kommer märka en förändring, hur subtil den än är och inte ens TS fru kommer kunna (el ha fokus på) att sätta fingret på vad som hänt inuti honom. Är båda måna om barnen kommer de finna lösningar, men att gå runt och "härda ut" i livet tror jag faktiskt är skadligt. Det vore mänskligt om det kommer tjuvnyp, blickar el små små beteenden som inte tyder på omtanke och kärlek utan tvärt om.. Vill man verkligen utsätta barnen för det?
Jag röstar för att PRATA - ju tidigare desto bättre chans att något går att rädda. Att ta in kunnig utomstående är att föredra. Är ts inte pigg på reparation kan det ändå vara läkande för båda med parterapi, att lägga locket på och se om sitt eget hus skapar bara spricka och nä.. tror inte på det.
I den här ovälkomna situationen tror jag att det verkligen är att rekommendera att bita i det sura äpplet.
Så, flera nu som inte tycker att det kan stämma eller inte stämmer väl överens med hur det är.
Varför inte? På vilket sätt mår barnet sämre av delad vårdnad?
+1 Man undrar ju om en dålig skött separation är normen, el vilka fördomar som färgar bilden.
Menar inte att vara elak. Det svänger rätt bra i texten här - har du några källor på det sistnämnda. Har själv sett studier som visar det som Lellan pratar om, givetvis kan vi ju diskutera på vilket spektrum vi har i "ett dåligt förhållade"?
Till TS, håller med alla om att föra en sansad och bra dialog. Dock vågar jag nog påstå att skall man beskylla någon för otrohet behövs det rätt bra på fötterna. Mitt råd vore nog att försöka få tid med en psykolog som specialiserar sig på relationer/äktenskap. Lite vanligare här kanske men de är bra, har tyvärr själv egen erfarenhet av det men det hjälper.
+1
Jag tänker inte läsa hela tråden, men jag tycker beteendet du beskriver i din första post går över gränsen om ni har ett "vanligt" monogamt förhållande. Jag hade tagit upp det för att slippa gå och grubbla över det, och förklara att du tycker att det inte är ok, sedan ta det därifrån.
PureWhey
2013-12-14, 12:23
Har det spårat ur sen jag svarade? Hur har det utvecklats?
Diomedea exulans
2013-12-14, 12:28
Har det spårat ur sen jag svarade? Hur har det utvecklats?
TS har inte gjort någonting, men han har kommit fram till att han inte älskar frugan längre och skiter i vad hon gör vid sidan av. Dock orkar han inte göra slut med henne, utan han tänker låtsas som ingenting.
PureWhey
2013-12-14, 12:29
TS har inte gjort någonting, men han har kommit fram till att han inte älskar frugan längre och skiter i vad hon gör vid sidan av. Dock orkar han inte göra slut med henne, utan han tänker låtsas som ingenting.
*gah!*
Så... det sämsta som kunde hände egentligen.
*facepalm*
Låter som det sämsta av alla möjliga. Det där kommer bara ligga och pyra.
Diomedea exulans
2013-12-14, 12:34
*gah!*
Så... det sämsta som kunde hände egentligen.
*facepalm*
Det skulle jag inte säga. Jag är glad för TS skull över att han inte känner sig sårad.
Dock tycker jag att han gör helt fel som bara ignorerar problemet. Att gå runt och vara gift med nån man inte har känslor för, det är inget vettigt liv. Visst, kanske om man är 75 och barnen är utflugna och man ändå ska dö om 10 år. Men inte när man har hyfsat mycket av livet framför sig och dessutom ska uppfostra barn som lär märka bristen på kärlek i förhållandet och påverkas negativt av den.
Hur gammal är du, jaeg? Och hur länge kan du tänka dig att leva utan kärlek från en respektive?
Tänkte om, konfrontationen är tagen så gott det går med barnen hemma, lär väl fortsätta ikväll. Kontaktat mannen i fråga och förklarat läget samt att han med tanke på sin familj bör fokusera på den framöver. Går i valet och kvalet att kontakta hans fru, omvänt hade jag velat att hon kontaktade mig ifall jag var ovetande men får se med den saken, känns lite väl lågstadie över det.
Frugans anledning var väl det väntade, hon känner sig inte uppskattad och tillräckligt älskad och att allt för denna man bara varit ett spel för att se om hon fortfarande är attraktiv.
Känns väl rätt ok ändå, förstod väl varför hon gjort som hon gjort, kan dock inte hjälpa att hon faktiskt äcklar mig rätt ordentligt. Har svårt att se mig själv börja visa mer kärlek och uppskattning när allt jag känner då jag ser henne är svek och bitterhet. Får se vad tiden utvisar. :)
Diomedea exulans
2013-12-14, 12:41
Tänkte om, konfrontationen är tagen så gott det går med barnen hemma, lär väl fortsätta ikväll. Kontaktat mannen i fråga och förklarat läget samt att han med tanke på sin familj bör fokusera på den framöver. Går i valet och kvalet att kontakta hans fru, omvänt hade jag velat att hon kontaktade mig ifall jag var ovetande men får se med den saken, känns lite väl lågstadie över det.
Frugans anledning var väl det väntade, hon känner sig inte uppskattad och tillräckligt älskad och att allt för denna man bara varit ett spel för att se om hon fortfarande är attraktiv.
Känns väl rätt ok ändå, förstod väl varför hon gjort som hon gjort, kan dock inte hjälpa att hon faktiskt äcklar mig rätt ordentligt. Har svårt att se mig själv börja visa mer kärlek och uppskattning när allt jag känner då jag ser henne är svek och bitterhet. Får se vad tiden utvisar. :)
Modigt och rätt gjort!
Du gjorde helt rätt!
Det är ju verkligen inte din sak att lägga dig i den andra mannens förhållande men där tänker jag som du gjorde. Hade jag varit i hans fru skor hade jag velat få veta det.
speedy83
2013-12-14, 12:50
Bra gjort TS! Det kommer nog kännas bättre även för dig med lite tid. Låt han sköta sina kort som han vill. Du har kontaktat honom men släpp den delen nu. Att börja dra det hela med hans fru kan få oanade konsekvenser även om jag förstår hur du tänker.
Bra att du tog valet, som de tidigare skrev skulle faktumet troligtvis ätit upp dig och förhållandet med tiden ändå. Personligen skulle jag kontaktat den andra frun också, rätt sak att göra om man besitter moral tycker jag.
En sak däremot, det känns som att du hela tiden fullständigt tror på att det din fru säger är sanningen. Jag menar, i ett hälsosamt förhållande fungerar det där bra kommunikation finns (för om det inte var sanningen skulle du kunna läsa av det direkt). Men du verkar befinna dig i ett förhållande där kommunikationen är minst sagt bristande och hon har redan svikit dig enormt, vad får dig att tro att hon berättar sanningen med att "det var bara det?". Nu ska jag inte lägga dumma tankar i dig, men jag hoppas du lär dig av detta i framtiden, antingen med henne eller någon ny. Prioritera kommunikation direkt, låt inte allting bli vanor, förnya förhållandet regelbundet (uppvaktning, äventyr , sex (extremt viktigt på så många nivåer!) etc) och var inte naiv kanske?
skivståång
2013-12-14, 13:33
Ja gu va modigt!! Blir helt varm inombords..
FFS TS skärp dig, hur kan du ens lita på din fru efter detta, come on man.. du lever bara en gång, vill du slösa din tid på nån du uppenbarligen inte kan lita på?
GLÖM hennes ursäkt, det är pure bullshit. OFC kommer hon inte säga att hon knullat någon annan för att hon har det bra med dig, dvs mat, någon som ger henne bekräftelse och tak över huvudet.
Bra!!!
Bollen ligger inte bara på dig att visa att du älskar henne mm, hon måste ju ge också!!
Att ha barn, arbeta hårt, mm mm är svårt. Allt blir lite som "vardag"..
Allt snurrar på efter rutin, man får inte den tid tillsammans själva för att kunna uppvisa rätt uppskattning.
Men allvarligt talat, det är precis så här det ser ut för 80% av alla familjer, tror jag.
Pd
Pd
From iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
Magnus Larsson
2013-12-14, 13:45
Bra att du konfronterade henne. Vad sade mannen som smsat med frugan din? Jäkla situation för dig att hamna i.
Diomedea exulans
2013-12-14, 13:47
Ja gu va modigt!! Blir helt varm inombords..
FFS TS skärp dig, hur kan du ens lita på din fru efter detta, come on man.. du lever bara en gång, vill du slösa din tid på nån du uppenbarligen inte kan lita på?
GLÖM hennes ursäkt, det är pure bullshit. OFC kommer hon inte säga att hon knullat någon annan för att hon har det bra med dig, dvs mat, någon som ger henne bekräftelse och tak över huvudet.
Det är väl bra att han känner efter vad han vill och tar det i sin egen takt. Det viktiga är att han inte väljer den bekvämaste utvägen bara för att den är bekvämast.
Vanligt vatten
2013-12-14, 13:48
Bollen ligger inte bara på dig att visa att du älskar henne mm, hon måste ju ge också!!
Bra poäng där även om man tycker att det borde vara helt självklart.
När en man vänstrar så är han ett svin men när kvinnor gör det idag så verkar det underligt nog ofta heta att det är mannens fel, eftersom att han har lyckats göra henne så uttråkad och inte gett henne bekräftelse på att hon är attraktiv. Tycker vi ser lite tendenser på det här också där TS till viss del klandrat sig själv. Kvinnor tycks komma undan med det mesta nu för tiden. :smash:
skivståång
2013-12-14, 13:49
Det är väl bra att han känner efter vad han vill och tar det i sin egen takt. Det viktiga är att han inte väljer den bekvämaste utvägen bara för att den är bekvämast.
jag tvivlar på att han vill leva med nån som är otrogen, men sure!
Diomedea exulans
2013-12-14, 13:53
jag tvivlar på att han vill leva med nån som är otrogen, men sure!
Det tvivlar jag också på iofs. Men ändå.
gohardorgohome
2013-12-14, 13:55
Tjejer alltså.. fan vad nere man var där ett tag när det tog slut men när man tänker efter så är det duktigt underbart vara själv, för fy fan såna jävla odjur dem är, och ändå är det alltid killar som framstår som dårar *popcorn*
ont; Tycker du gjorde helt rätt, viktigaste är att sätta bollen i rullning och nu se vart det leder, hade du inte gjort något hade det ätit upp dig inifrån.
Tror precis som Pdaddy att det är såhär det ser ut i enormt många familjer. Kanske inte att kvinnan/mannen skickar sms till andra om att spela in porrfilm, men just det här att man inte blir sedd, åtrådd osv.
Anledningen är enkel. Arbeta 100%, kanske någon unge eller två att hämta på dagis. Man skall även ha tid att träna, göra något man tycker om själv och samtidigt vara en bra fru/make med sexlust som en 15 årig pojke där pikken står rakt ut bara dom ser något som liknar ett bröst.
Det blir rutin och det är ofrånkomligt.
Det är viktigt nu att du inte skuldbelägger dig själv. Det syns redan i det du skriver att du verkar se det som hänt som ditt fel. Även din fru försöker skuldbelägga dig. Visst, det kan ha varit som så att erat förhållande inte var det bästa, och att hon inte kände sig tillräckligt älskad. Om det nu var så, är det hennes ansvar att berätta det, och om det inte sker någon ändring efteråt, så bör hon lämna dig. Att börja vänstra, om så bara genom txt eller på annat sätt, är aldrig ett korrekt beteende, och har ingenting med dig att göra. Det ligger helt och hållet på henne.
Tror precis som Pdaddy att det är såhär det ser ut i enormt många familjer. Kanske inte att kvinnan/mannen skickar sms till andra om att spela in porrfilm, men just det här att man inte blir sedd, åtrådd osv.
Anledningen är enkel. Arbeta 100%, kanske någon unge eller två att hämta på dagis. Man skall även ha tid att träna, göra något man tycker om själv och samtidigt vara en bra fru/make med sexlust som en 15 årig pojke där pikken står rakt ut bara dom ser något som liknar ett bröst.
Det blir rutin och det är ofrånkomligt.
Exakt!!
Jag gick iallafall olycklig väldigt länge, men sket i det för barnens skull. Ända jag ångrar är att jag själv inte tog ett beslut om skilsmässa tidigare.
Jag var mer eller mindre glad när exet tog upp det, otrolig lättnad.
Men som sagt, många håller ihop för familjens skull och sniglar på år in år ut.
Vadå att pikken inte står i givakt så fort man bara ser en bröstvårta under en tröja? Faan, jag är 36 och kåtare än nånsin "haha"
Pd
From iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
Lance Uppercut
2013-12-14, 14:39
Tänkte du nu?
Nej, finns många studier på detta som pekar åt samma håll - jag googlade första bästa svenska.
Ja, och det finns 10x fler studier som visar på det motsatta. Dels psykologiska där t ex en stark gemensam nämnare för utveckling av psykopati är avsaknad av en fadersfigur samt mängder av biologiska studier som påtalar anledningen till att det överhuvudtaget krävs en man och en kvinna med så stora genetiska skillnader och egenskaper för att kunna skapa liv. Dessa kvalitativa lallarstudier är ett stort skämt. Hur mäter man välmående? Om man mot all förmodan skulle lyckas göra detta så är problemet att välmående kan fluktuera extremt mycket från dag till dag. Med andra ord så skulle man, om man hade ett validerat verktyg för att mäta välmående (går ej), behöva göra mätningen under väldigt lång tid på samma personer och sedan försöka komma fram till något slags medelvärde (lycka till). Dessutom så säger inte studien någonting om du inte vet hur barnen mådde innan föräldrarna skilde sig då det är det som är det viktiga. Det finns en stark tro bland många moderna sociologiforskare att vi helt har lyckats separera oss från vår biologi vilket givetvis är ett stort skämt. Ännu mer skrattretande blir det när man faktiskt läser studierna då det blir extremt uppenbart att man kämpat för att komma fram till en specifik slutsats.
Bra gjort av dig!
Som du själv säger blir det svårt att visa mer kärlek efter något sånt här. Det är mycket möjligt att hennes intentioner alldeles från början inte var mer än att se om hon kunde vara attraktiv i en annan mans ögon, men det kan (och hade potential) eskalera väldigt snabbt där efter om båda skulle ha attraktion för varandra.
Personligen är jag övertygad om att de båda hade tagit sista steget om den andra mannen inte skrev att han skulle tänka på jobb istället för att ge henne "en omgång". Man vill "testa" någon annan för att se om den också finner en attraktiv, det är jävligt lätt att gå vidare därifrån utan att stanna vid "Jaså, jag tkr du är sexig, du tkr jag är sexig..."
Ja, och det finns 10x fler studier som visar på det motsatta.
Släng fram dem då? Det jag skrev är den generella trenden som läroböckerna påvisade när jag läste psykologi och skrev c-uppsats på Örebro Universitet. Studien vi jobbade med blev publicerad (en longitudinell studie som hette "10-18") och avhandlade faktorer för försämrat psykiskt mående hos flickor. Att ha en betydligt äldre pojkvän samt att tidigt hamna i puberteten var riskfaktorer, att ha skilda föräldrar påvisade ingen negativ inverkan i vår studie (uppsatsen fokuserade alltså på de faktorer som tycktes ha signifikant effekt).
Dels psykologiska där t ex en stark gemensam nämnare för utveckling av psykopati är avsaknad av en fadersfigur samt mängder av biologiska studier som påtalar anledningen till att det överhuvudtaget krävs en man och en kvinna med så stora genetiska skillnader och egenskaper för att kunna skapa liv. Dessa kvalitativa lallarstudier är ett stort skämt. Hur mäter man välmående? Om man mot all förmodan skulle lyckas göra detta så är problemet att välmående kan fluktuera extremt mycket från dag till dag. Med andra ord så skulle man, om man hade ett validerat verktyg för att mäta välmående (går ej), behöva göra mätningen under väldigt lång tid och sedan försöka komma fram till något slags medelvärde (lycka till). Dessutom så säger inte studien någonting om du inte vet hur barnen mådde innan föräldrarna skilde sig då det är det som är det viktiga. Det finns en stark tro bland många moderna sociologiforskare att vi helt har lyckats separera oss från vår biologi vilket givetvis är ett stort skämt. Ännu mer skrattretande blir det när man faktiskt läser studierna då det blir extremt uppenbart att man kämpat för att komma fram till en specifik slutsats.
Avsaknad av fadersfigur? Hur barnen mådde innan föräldrarnas förhållande gick i kras? Att människan skulle vara separerad från biologi?
Eh.. vad pratar du om? Vi snackar väl ändå om hur människor påverkas av att föräldrarna separerar när deras förhållande blir dåligt - om det är negativt el inte att föräldrarna då separerar? Och det är vad studierna jag syftar på har mätt.
Självklart är det en utmaning, kan bara för vår studie och där var det mycket data som terminsvis matades in utifrån självskattningar år ut och år in - just för att undvika felkällor.
När man skriver en studie som ska publiceras så presenterar man ju vad man kommer fram till inledningsvis, sedan leds läsaren genom processen och man diskuterar resultaten. Jag instämmer i att det är olyckligt att studier som inte påvisar signifikanta skillnader inte publiceras, men det ligger inget läsarintresse i "vi kom inte fram till vad som kan påverka". De studier som publiceras är ju när man märkt samband, en seriös forskare försöker göra mätningarna så frånvarande av bias som möjligt. Ta som exempel psykisk ohälsa som är mitt arbetsområde; man har kunnat se att de gamla medicinska preparaten hjälpte vissa, inte andra och en del mådde sämre. Så är det även för ssri. Och för kbt. Och psykodynamiskt terapi. Dvs - det ÄR svårt att hitta metoder som hjälper alla, just eftersom människan är så komplex både psykologiskt och biologiskt. Men med det sagt så är det klart att det går att mäta; hur människor anse sig må etc. Men du tycks ju mena att ett barn där föräldrana får en kris per automatik mår bättre om föräldrarna fortsätter leva ihop, och jag är uppriktigt intresserad av att ta del av den informationen.
Nu vet jag inte vilka studier du granskat, men håll dig iaf till ämnet; självklart är det ett trauma att förlora en förälder men i ts fall så finns där en engagerad pappa så vad du får att barnen skulle bli utan fadersgestalt ifrån förbryllar mig.
Vilka "biologiska" (?) studier som pekar på motsatt resultat vore intressant att ta del av.
Jag tycker iaf att det är mycket begärt att vuxna ska stänga av sina känslor och förmå sig leva med någon man inte klarar att vara nära, respektera etc. Det kommer med stor sannolikhet påverka hur barnen relaterar till andra. Ska man stanna, ska man fasen göra det för att man kan göra det på ett bra sätt.
Och till TS; både jag och sonens pappa har jobb m obekväma tider etc - vill man få det att funka kan man. Vi övervägde tex att låta sonen bo kvar, men att vi växelbodde.. Allt går, har man barnens bästa för ögonen så kommer det lysa igenom. Krisen är er vuxnas, men livet påverkar barnen och jag tror det bästa är om ni adresserar vad som hänt och gärna pratar på i rådgivning.
Lance Uppercut
2013-12-14, 15:12
Släng fram dem då? Det jag skrev är den generella trenden som läroböckerna påvisade när jag läste psykologi och skrev c-uppsats på Örebro Universitet. Studien vi jobbade med blev publicerad (en longitudinell studie som hette "10-18") och avhandlade faktorer för försämrat psykiskt mående hos flickor. Att ha en betydligt äldre pojkvän samt att tidigt hamna i puberteten var riskfaktorer, att ha skilda föräldrar påvisade ingen negativ inverkan i vår studie (uppsatsen fokuserade alltså på de faktorer som tycktes ha signifikant effekt).
Avsaknad av fadersfigur? Hur barnen mådde innan föräldrarnas förhållande gick i kras? Att människan skulle vara separerad från biologi?
Eh.. vad pratar du om? Vi snackar väl ändå om hur människor påverkas av att föräldrarna separerar när deras förhållande blir dåligt - om det är negativt el inte att föräldrarna då separerar? Och det är vad studierna jag syftar på har mätt.
Självklart är det en utmaning, kan bara för vår studie och där var det mycket data som terminsvis matades in utifrån självskattningar år ut och år in - just för att undvika felkällor.
När man skriver en studie som ska publiceras så presenterar man ju vad man kommer fram till inledningsvis, sedan leds läsaren genom processen och man diskuterar resultaten. Jag instämmer i att det är olyckligt att studier som inte påvisar signifikanta skillnader inte publiceras, men det ligger inget läsarintresse i "vi kom inte fram till vad som kan påverka". De studier som publiceras är ju när man märkt samband, en seriös forskare försöker göra mätningarna så frånvarande av bias som möjligt. Ta som exempel psykisk ohälsa som är mitt arbetsområde; man har kunnat se att de gamla medicinska preparaten hjälpte vissa, inte andra och en del mådde sämre. Så är det även för ssri. Och för kbt. Och psykodynamiskt terapi. Dvs - det ÄR svårt att hitta metoder som hjälper alla, just eftersom människan är så komplex både psykologiskt och biologiskt. Men med det sagt så är det klart att det går att mäta; hur människor anse sig må etc. Men du tycks ju mena att ett barn där föräldrana får en kris per automatik mår bättre om föräldrarna fortsätter leva ihop, och jag är uppriktigt intresserad av att ta del av den informationen.
Nu vet jag inte vilka studier du granskat, men håll dig iaf till ämnet; självklart är det ett trauma att förlora en förälder men i ts fall så finns där en engagerad pappa så vad du får att barnen skulle bli utan fadersgestalt ifrån förbryllar mig.
Vilka "biologiska" (?) studier som pekar på motsatt resultat vore intressant att ta del av.
Jag tycker iaf att det är mycket begärt att vuxna ska stänga av sina känslor och förmå sig leva med någon man inte klarar att vara nära, respektera etc. Det kommer med stor sannolikhet påverka hur barnen relaterar till andra. Ska man stanna, ska man fasen göra det för att man kan göra det på ett bra sätt.
Och till TS; både jag och sonens pappa har jobb m obekväma tider etc - vill man få det att funka kan man. Vi övervägde tex att låta sonen bo kvar, men att vi växelbodde.. Allt går, har man barnens bästa för ögonen så kommer det lysa igenom. Krisen är er vuxnas, men livet påverkar barnen och jag tror det bästa är om ni adresserar vad som hänt och gärna pratar på i rådgivning.
Det verkar som om vi pratar om två olika saker. Studien du länkade till talade inte om föräldrar som mådde dåligt och ändå levde ihop utan jämförde barn till skilda föräldrar med barn som växt upp i en kärnfamilj. Vad jag såg nämnde man ingenting om barn som levde med föräldrar som inte ville vara tillsammans längre. Där håller jag med om att det är bättre att man skiljer sig, däremot håller jag inte med om att det finns stöd för att ett barn som växer upp med en förälder mår lika bra som ett barn som växer upp i en fungerande kärnfamilj vilket studien du länkade till verkar försöka hävda.
Studien du länkade till talade inte om föräldrar som mådde dåligt och ändå levde ihop utan jämförde barn till skilda föräldrar med barn som växt upp i en kärnfamilj. Vad jag såg nämnde man ingenting om barn som levde med föräldrar som inte ville vara tillsammans längre. Där håller jag med om att det är bättre att man skiljer sig, däremot håller jag inte med om att det finns stöd för att ett barn som växer upp med en förälder mår lika bra som ett barn som växer upp i en fungerande kärnfamilj vilket studien du länkade till verkar försöka hävda.
Återigen, studien googlade jag hastigt o har ej granskat (har du?). Hursomhelst trodde jag det var allmänt kännt att skilsmässobarn inte mår sämre än barn till föräldrar som bott ihop.. eftersom det var tydligt utifrån studier när jag pluggade på stenålder , så det är väl iaf kärnan. Mina amerikanska studieböcker från 2003 ligger nerpackade, orkar inte gräva fram dem el studier när du ändå verkar med på tänket i DETTA fall Iäven om du inte köper den jag länkade).
Förutsättningarna vi snackade om trodde jag såklart handlar om det ts skriver om. Annat blaj är ju irrelevant i den här tråden om inte annat. TS verkar ju allt annat än villig att dra från sina barn eller hur? Så det är ju långsökt att snacka fall där en förälder varit frånvarande.
tntballe
2013-12-14, 15:26
Studien du länkade till talade inte om föräldrar som mådde dåligt och ändå levde ihop utan jämförde barn till skilda föräldrar med barn som växt upp i en kärnfamilj. Vad jag såg nämnde man ingenting om barn som levde med föräldrar som inte ville vara tillsammans längre. Där håller jag med om att det är bättre att man skiljer sig, däremot håller jag inte med om att det finns stöd för att ett barn som växer upp med en förälder mår lika bra som ett barn som växer upp i en fungerande kärnfamilj vilket studien du länkade till verkar försöka hävda.
Barn till separerade föräldrar har fortfarande 2 föräldrar och då även en fadersfigur.
Och välmående eller allmän lycka går att mäta och studera långsiktigt. Den pendlar som du sa men följer ett medelvärde som i sin tur kan påverkas.
Lance Uppercut
2013-12-14, 18:47
Återigen, studien googlade jag hastigt o har ej granskat (har du?). Hursomhelst trodde jag det var allmänt kännt att skilsmässobarn inte mår sämre än barn till föräldrar som bott ihop.. eftersom det var tydligt utifrån studier när jag pluggade på stenålder , så det är väl iaf kärnan. Mina amerikanska studieböcker från 2003 ligger nerpackade, orkar inte gräva fram dem el studier när du ändå verkar med på tänket i DETTA fall Iäven om du inte köper den jag länkade).
Förutsättningarna vi snackade om trodde jag såklart handlar om det ts skriver om. Annat blaj är ju irrelevant i den här tråden om inte annat. TS verkar ju allt annat än villig att dra från sina barn eller hur? Så det är ju långsökt att snacka fall där en förälder varit frånvarande.
Ok då är jag med, har inget att invända mot. Kritiserade bara artikeln du postade ingenting annat.
Lance Uppercut
2013-12-14, 18:51
Barn till separerade föräldrar har fortfarande 2 föräldrar och då även en fadersfigur.
Och välmående eller allmän lycka går att mäta och studera långsiktigt. Den pendlar som du sa men följer ett medelvärde som i sin tur kan påverkas.
Man kan mäta vad man tror är välmående eller allmän lycka. Hur kan du vara så säker på att detta går? Vad jag vet finns det inget bra mätinstrument för varken välmående eller allmän lycka som har en bekräftat hög validitet. Känner du någonting jag har missat? Forskarna på SU tog ofta upp den här typen av test som exempel på begrepp som mäts på väldigt lösa grunder. Just att dessa begrepp är så svårdefinierade är också ett stort problem. Det är nästan omöjligt att veta att respondenterna uppfattar frågorna på samma sätt. Ett exempel på problem är hur respondenten själv uppfattar vad det innebär att vara ledsen, glad osv, detta skiljer sig mycket från person till person beroende på bl a vilka utgångspunkter man har och därför blir det väldigt svårt att göra jämförelser mellan personer som svarar på samma formulär/frågor.
tntballe
2013-12-14, 19:05
Man kan mäta vad man tror är välmående eller allmän lycka. Hur kan du vara så säker på att detta går? Vad jag vet finns det inget bra mätinstrument för varken välmående eller allmän lycka som har en bekräftat hög validitet. Känner du någonting jag har missat? Forskarna på SU tog ofta upp den här typen av test som exempel på begrepp som mäts på väldigt lösa grunder. Just att dessa begrepp är så svårdefinierade är också ett stort problem. Det är nästan omöjligt att veta att respondenterna uppfattar frågorna på samma sätt. Ett exempel på problem är hur respondenten själv uppfattar vad det innebär att vara ledsen, glad osv, detta skiljer sig mycket från person till person beroende på bl a vilka utgångspunkter man har och därför blir det väldigt svårt att göra jämförelser mellan personer som svarar på samma formulär/frågor.
Man får kombinera formulären med den neurovetenskapliga delen och det mätbara i hjärnan, där man börjar få fram mer data på vad som skiljer vid olika känslolägen.
filmjölk
2013-12-14, 19:08
Jag har svårt att tro att barn till föräldrar där mamman har affärer och pappan är förtvivlad och uppgiven över detta, men inte vågar lämna för barnens skull och biter ihop isället, eller vice versa gör barnen lyckligare än skilda föräldrar?
Hackenschmidt
2013-12-14, 19:14
Vad jag vet är det knappast konsensus över detta och det mesta jag har läst om ämnet pekar snarare åt andra hållet. Vilket är ganska logiskt med tanke på hur stressig en skilsmässa vanligtvis är både för barn och föräldrar.
Jag har för mig att som barn löper de större risk att få problem i skolan, depression, relationsproblem och som vuxna är de i högre risk att vara arbetslösa, använda droger med mera.
Detta är ur minnet och förmodligen amerikanska studier. Kan fixa fram artiklar om det är av intresse, men inte bara för att bevisa en poäng utan ifall någon faktiskt vill läsa.
Hackenschmidt
2013-12-14, 19:16
Jag har svårt att tro att barn till föräldrar där mamman har affärer och pappan är förtvivlad och uppgiven över detta, men inte vågar lämna för barnens skull och biter ihop isället, eller vice versa gör barnen lyckligare än skilda föräldrar?
Också ur minnet men ifall förhållandet är fullt av konflikter är det förmodligen bäst för barnet i långa loppet att avsluta förhållandet. Eftersom konflikterna och den otrygga hemmamiljön då antagligen är värre än en skilsmässa.
filmjölk
2013-12-14, 19:28
Också ur minnet men ifall förhållandet är fullt av konflikter är det förmodligen bäst för barnet i långa loppet att avsluta förhållandet. Eftersom konflikterna och den otrygga hemmamiljön då antagligen är värre än en skilsmässa.
Jo det tror jag med. Jag är nog med på att mamma och pappa i en relation är generellt bättre för barn än skilda föräldrar. Men väger detta tyngre än att ena parten måste svälja otrohet och annat?
Vilken jäkla sits egentligen...tänk dig att din fru ligger runt och du är djupt olycklig över det, men du kan inte göra något åt situationen annat än att köpa läget för dina barns skull. Hon har dig i ett stadigt grepp om dina bollar, med dina barns hälsa som gisslan.
tntballe
2013-12-14, 19:32
Jag tror nog att konflikter är huvudsaken till att barn eventuellt tar skada, och det kan finnas i bägge fallen.
Skulle hon tycka det var trevligt om hon hittade liknande i din mobil?!
Vad är det för fråga?
Hackenschmidt
2013-12-14, 19:48
Jo det tror jag med. Jag är nog med på att mamma och pappa i en relation är generellt bättre för barn än skilda föräldrar. Men väger detta tyngre än att ena parten måste svälja otrohet och annat?
Vilken jäkla sits egentligen...tänk dig att din fru ligger runt och du är djupt olycklig över det, men du kan inte göra något åt situationen annat än att köpa läget för dina barns skull. Hon har dig i ett stadigt grepp om dina bollar, med dina barns hälsa som gisslan.
Jag hade personligen inte svalt otrohet i alla fall och jag tror inte det är bättre för barnen att förhållandet fortsätter om ena (förmodligen båda) är olyckliga i det.
Jag tror nog att konflikter är huvudsaken till att barn eventuellt tar skada, och det kan finnas i bägge fallen.
Ja helt klart, inte bara själva skilsmässan är problemet utan det som leder till skilsmässan, den stressiga livssituationen under skilsmässan samt de eventuella konflikter som kommer efteråt.
Vill bara poängtera till Lellan att jag förstås kan ha fel, men påståendet att "Hursomhelst trodde jag det var allmänt kännt att skilsmässobarn inte mår sämre än barn till föräldrar som bott ihop" kan jag inte bara låta stå oemotsagt . För allmänt känt är det inte. Forskningen jag läst pekar snarare åt andra hållet på gruppnivå. Sedan varierar det förstås enormt mycket beroende på individen och kontexten.
Vad är det för fråga?
En relevant tycker jag iaf, om hon skulle bli upprörd eller ej?
Är det ok för henne så kanske det är sån relation hon vill ha, och då får han ju fundera på om han trivs med det, om hon skulle må dåligt så kan man ju undra varför hon då utsätter den hon "älskar" för den smärtan?
Jag skulle inte göra något mot min partner som jag själv skulle bli ledsen för
Lance Uppercut
2013-12-14, 19:54
Man får kombinera formulären med den neurovetenskapliga delen och det mätbara i hjärnan, där man börjar få fram mer data på vad som skiljer vid olika känslolägen.
I vilken studie har detta gjorts? Vill läsa!
Kokosbjornen
2013-12-14, 19:55
Vad är det för fråga?
Tror jenni´s inlägg var en direkt fråga till TS. Tycker det är en bra vinkel. Fråga frugan hur hon hade reagerat om hon hade funnit liknande meddelande i TS telefon.
tntballe
2013-12-14, 19:57
I vilken studie har detta gjorts? Vill läsa!
Det får du leta efter, men så fort jag kommer hem så ska jag ta reda på mer. Har själv inte läst själva studien, men ska fixa fram namn på forskaren.
Är det ok för henne så kanske det är sån relation hon vill ha, och då får han ju fundera på om han trivs med det, om hon skulle må dåligt så kan man ju undra varför hon då utsätter den hon "älskar" för den smärtan?
Ja men det är väl ändå förutsatt att det är något man pratat om innan? Förstår inte hur det är relevant till trådskaparens problem.
Tror jenni´s inlägg var en direkt fråga till TS. Tycker det är en bra vinkel. Fråga frugan hur hon hade reagerat om hon hade funnit liknande meddelande i TS telefon.
Vad spelar det för roll hur hon hade reagerat, det är ju ett helt annat problem då. Speciellt om ni förutsätter att hon tycker att beteendet är ok, vilket vi naturligtvis enbart kan spekulera om.
Ja men det är väl ändå förutsatt att det är något man pratat om innan? Förstår inte hur det är relevant till trådskaparens problem.
Förstår inte vad det är du inte förstår
Precis. Och om han hade sagt att han kännt sig väldigt ouppskattad (hintat om att det är hon som har bidragit till att han haft såna sms-konverstaioner).
Om det är nån skillnad i hur man tolkar situationerna om man vänder på rollerna, och isåfall varför.
toalettmysaren
2013-12-14, 20:12
Urk. TS du har hanterat det fantastiskt bra thus far!
För att inte tala om skuldkänslan hos barnen när de växt upp och inser att det var pga dem som pappan (i det här fallet) tvingas leva i en olycklig relation.
dluddeckens
2013-12-14, 22:15
Du är en vis man, som vanligt :)
Vanligt vatten
2013-12-14, 22:58
Haha nej, det är ingen relevant fråga. Sånt skulle hon tagit upp innan i så fall.
Om du liksom gör BJs på halva hockeylaget och sen kommer hem och hävdar att du inte visste det var en big deal för pojkvännen och att du själv inte hade blivit ledsen för samma sak, så kommer du med största sannolikhet bli singel och få horstämpeln på dig.
Fredriiik
2013-12-14, 23:04
Bra jobb TS!!
Du är en vis man, som vanligt :)
Fast om studier visar att kärnfamilj är bättre för barnen, även om ena eller båda föräldrarna är olika, ska man då gå på magkänslan och tro på att det är bättre att skiljas?
Det kanske är bättre för barnen om föräldrarna offrar lite av sin mentala hälsa för att de ska ha det bättre?
Det kanske inte är en en rolig slutsats men om det är så, så är det så, oavsett hur man tycker/tror att det bör vara.
(obs, påstår inte att det är så, bara att ibland så stämmer inte sunt förnuft, verkligheten är hemsk osv...)
Är det inte bättre att lämna barnen nu när de är små, än om 10-13 år när de är större och kanske behöver byta skola e.t.c
filmjölk
2013-12-15, 00:13
Fast om studier visar att kärnfamilj är bättre för barnen, även om ena eller båda föräldrarna är olika, ska man då gå på magkänslan och tro på att det är bättre att skiljas?
Det kanske är bättre för barnen om föräldrarna offrar lite av sin mentala hälsa för att de ska ha det bättre?
Det kanske inte är en en rolig slutsats men om det är så, så är det så, oavsett hur man tycker/tror att det bör vara.
(obs, påstår inte att det är så, bara att ibland så stämmer inte sunt förnuft, verkligheten är hemsk osv...)
Citerar mig själv: "Vilken jäkla sits egentligen...tänk dig att din fru ligger runt och du är djupt olycklig över det, men du kan inte göra något åt situationen annat än att köpa läget för dina barns skull. Hon har dig i ett stadigt grepp om dina bollar, med dina barns hälsa som gisslan."
HumanTarget
2013-12-15, 00:31
Bra att du konfronterat!
En sak att tänka på är ju om ni vill försöka hitta tillbaka till varandra, det vore ju trevligare i längden än att bara hänga ihop för barnens skull.
Ps jag hade rätt om hennes motiv Ds
Jisses, inte många vuxenpoäng i den här tråden:
XXXL och Shadowfire,Lellan samt någon till.
Bra jobbat, men att "se vad tiden utvisar" är väl det sista du ska göra nu. Gäller att reda ut problemet helt och sätta relationen på ett nytt spår direkt, annars är ni ju fortfarande på ruta 1. Om du förlåter henne, men inte vill ändra på dig så är ju relationen ett sjunkande skepp.
Mer detaljer på samtalet? Var det något mer som sades? Hur ska ni ta er vidare?
Att du inte ens vågade konfrontera henne i början säger mig att du är konflikträdd och inte vågar kommunicera när det gäller känsliga saker. Det är svårt för alla, men givetvis ett måste. Se detta som en läxa och förbättra dig framöver!
Ang att kontaka mannens fru så är det lite av ett dilemma ja, men jag tycker du ska försöka övertyga honom om att göra det själv.
Tvärtom avstyrde det genom jobb (och inte föreslog att ses igen, vilket ÄN mer styrker min tes om att han ville kanske inte så mycket mer än flirta.. å det gör de flesta varesig du vill eller ej med andra)
+1, han har i princip inte gjort något fel, hon var drivande han avvaktande (dock lite över gränsen). Förstår inte denna grottmannen-inställning att alltid slå snubben ifråga, när det är frugan som egentligen borde bli slagen (dock ska man aldrig slå någon då det också är grottmannen-inställning).
Förövrigt skulle det vara mycket intressant att höra både hur Jaegs fru såg ut när hon konfronterades, blev hon ledsen/arg/neutral? En reaktion säger ofta mer än 1000ord över hur långt hon faktiskt har gått, och om hon ljuger eller inte..
Sen vore det naturligtvis intressant att höra om den andra mannens reaktion också, blev han arg/neutral/förvånad?
Oljeblixten
2013-12-15, 10:10
Ni måste likt ett skolarbete ta tag i detta lugnt och sansat gärna var för sig och skriva ner vad ni tycker är fel på ett papper var för sig och sedan gå igenom det.
-Vad är fel?
-Vad drev till detta?
-Hur kan man ändra på det?
Och sedan verkligen se till att det som inte fungerar börjar jobbas på, jag har själv varit med om att man har haft konkreta problem som tär på ett förhållande, kommer fram till vad det är för att sedan kramas och så händer ingenting, det leder bara till ett ännu sämre förhållande i längden.
Vad sa mannen i fråga? Det kan ju vara relevant hur allt har framställts i hans riktning.
Citerar mig själv: "Vilken jäkla sits egentligen...tänk dig att din fru ligger runt och du är djupt olycklig över det, men du kan inte göra något åt situationen annat än att köpa läget för dina barns skull. Hon har dig i ett stadigt grepp om dina bollar, med dina barns hälsa som gisslan."
Själv är jag övertygad om, som jag skrivit tidigare, att barnen mår bäst om mamma och pappa mår bra. Fungerar inte relationen mellan ens föräldrar så är det ingenting man missar som barn. Det är oerhört tydligt och föräldrarnas känslokalla förhållande gentemot varandra kan dessutom "färga av sig".
Goaste kommentaren på kolo 2013.
Själv är jag övertygad om, som jag skrivit tidigare, att barnen mår bäst om mamma och pappa mår bra. Fungerar inte relationen mellan ens föräldrar så är det ingenting man missar som barn. Det är oerhört tydligt och föräldrarnas känslokalla förhållande gentemot varandra kan dessutom "färga av sig".
Helt klart. Jag tror också att många föräldrar utagerar sina känslor på barnen, i mer eller mindre grad. Det är nog få människor som helt kan växla om och vara perfekta föräldrar när känslolivet är ett vrak.
Sheogorath
2013-12-15, 10:54
Goaste kommentaren på kolo 2013.
Men vad är det folk håller på med?
Menar inte Jenni helt enkelt "Men vafan tänker hon med, har hon inte stannat upp och funderat på hur skulle hon känna om hon hittade liknande saker i hans mobil?"
Fatalist
2013-12-15, 10:54
eternallord säger mina tankar som ganska ofta. Det hade räckt med de första 4 meddelandeomgångarna för en skilsmässa, men sen går det ju till och med till överdrift när det är snack om vem som är bäst på att suga k.. ?!
Om ni har lovat varandra trohet, så har hon svikit ditt förtroende. :)
eternallord säger mina tankar som ganska ofta. Det hade räckt med de första 4 meddelandeomgångarna för en skilsmässa, men sen går det ju till och med till överdrift när det är snack om vem som är bäst på att suga k.. ?!
Om ni har lovat varandra trohet, så har hon svikit ditt förtroende. :)
Undrar hur många av de som skriver såhär som verkligen skulle göra det då det kniper - att lämna ett helt liv man byggt upp tillsammans med sin partner (som man antagligen älskar?), inklusive barn, bara sådär.
Undrar hur många av de som skriver såhär som verkligen skulle göra det då det kniper - att lämna ett helt liv man byggt upp tillsammans med sin partner (som man antagligen älskar?), inklusive barn, bara sådär.
Snacka går ju...
Framförallt om man aldrig befunnit sig i den situationen och inte vet vad det innebär.
Snacka går ju...
Det är det jag menar. Talk the talk. Jag hade själv alltid sagt liknande saker om hur jag aldrig skulle stanna i en relation där min partner gjort något som ens kom i närheten av otrohet - fram till dess att jag hamnade i just en sådan situation med ett av mina ex. Min första reaktion då det hände var naturligtvis att bli flyförbannad och mer än en inredningsdetalj gick sönder den dagen, men jag älskade henne fortfarande och vi diskuterade igenom det som hade hänt i veckor och åter veckor, bokstavligen, innan det slutade med att jag tog tillbaka henne och vårt förhållande blev faktiskt i många avseenden bättre av det incidenten ledde till. Jag älskade henne fortfarande och kände att jag kunde lita på henne trots allt. Det blir inte alltid som man tänkt sig.
eternallord
2013-12-15, 11:19
Men vad är det för liv? Gå till jobb på morgonen och komma hem på eftermiddagen till en partner man inte längre älskar, dag ut och dag in utan närhet, ömhet, kärlek och sex. Tvärtom är det nog snarare så att dagarna fylls med bittra tankegångar och blotta synen av partnern påminner en om att man kastar bort sitt liv.
Det där är inget liv. Skilj er, hitta båda någon ni trivs med på riktigt och ta hand om barnen.
Fatalist
2013-12-15, 11:25
Det är sant, jag har inga barn så jag vet inte hur jag skulle reagera i situationen.
Men rent rationellt så står ju valet just nu mellan att offra halva TS liv för att vara exklusiv med en kvinna som inte är särskilt intresserad av att vara exklusiv med TS eller att skilja sig. Jag tror att dem som ångrar sig mest, är dem som håller ihop för barnens skull och därmed förlorar 10år+ av sitt liv på ett jävligt dåligt förhållande.
Edit: läste ej eternallords inlägg innan jag skrev mitt. Word. :D
Ja så nu tar det ett litet tag 6 månader-1 år till innan nästa gång hon ska **** runt. Då kommer det nog vara något helt annat än sms. T.ex firmafest, facebook etc. Gl hf
Men vad är det för liv? Gå till jobb på morgonen och komma hem på eftermiddagen till en partner man inte längre älskar, dag ut och dag in utan närhet, ömhet, kärlek och sex. Tvärtom är det nog snarare så att dagarna fylls med bittra tankegångar och blotta synen av partnern påminner en om att man kastar bort sitt liv.
Det där är inget liv. Skilj er, hitta båda någon ni trivs med på riktigt och ta hand om barnen.
Jag säger absolut inte att man aldrig ska skilja sig, bara att det alternativet har kastats fram och tillbaka i den här tråden väldigt lättvindigt, som om det inte vore en stor sak. Om det nu är som TS skrev för några sidor sedan att han är närmast neutral till henne och att han verkligen inte bryr sig så är det naturligtvis inte hälsosamt för någon att vara kvar i en sådan relation (och jag frågade honom t.o.m. hur länge han skulle orka med ett sådant liv), men det var inte riktigt det jag anmärkte på.
Fatalist
2013-12-15, 11:29
Jag säger absolut inte att man aldrig ska skilja sig, bara att det alternativet har kastats fram och tillbaka i den här tråden väldigt lättvindigt, som om det inte vore en stor sak. Om det nu är som TS skrev för några sidor sedan att han är närmast neutral till henne och att han verkligen inte bryr sig så är det naturligtvis inte hälsosamt för någon att vara kvar i en sådan relation (och jag frågade honom t.o.m. hur länge han skulle orka med ett sådant liv), men det var inte riktigt det jag anmärkte på.
Att skilsmässa är något som lättvindigt kastas fram och tillbaka i denna tråden beror troligtvis på att folk lättvindigt gifter sig utan närmare eftertanke på det orimliga i vad de faktiskt lovar sin partner (uppenbarligen var det inte särskilt genomtänkt för TS fru). Hela den sociala konstruktionen kring giftermålet - att det skulle förtjäna fler chanser till otrohet än ett vanligt förhållande mellan två partners som lovat varandra exklusivitet, är ju absurd.
Ja, det är synd om barnen. Men det är inte TS fel, det är frun som har gått med i leken "vara exklusiva och uppfostra barn tillsammans" fullt medveten om reglerna och det är nu frun som bryter mot dessa regler. Trist men en del av livet.
Jag är själv skilsmässobarn, världen går inte under av att mamma och pappa inte bor tillsammans. Det är väl snarare skönt att slippa se två vuxna individer leva tillsammans mot sin vilja för ens egen skull, eller?
Om det nu är som TS skrev för några sidor sedan att han är närmast neutral till henne och att han verkligen inte bryr sig
Det där är ju annars 9 gånger av 10 ett skydd man sätter upp för sig själv, intalar sig själv, för att slippa ta tag i och slippa facea det obekväma och obehagliga tankar, känslor. Var väl bara ett gäng inlägg innan han skrev att han kännde sig chockad, äcklad, spyfärdig, "kan inte tro det om min lilla fru". I call BS
PureWhey
2013-12-15, 11:36
Menar inte Jenni helt enkelt "Men vafan tänker hon med, har hon inte stannat upp och funderat på hur skulle hon känna om hon hittade liknande saker i hans mobil?"
Så tolkar jag också det.
Fatalist.
Alltså, jag håller ju helt med om att man inte ska vara i en relation tömd på kärlek och förtroende, men se för den skull till att prata igenom, diskutera och känna efter ett bra tag innan man tar det beslutet. Ser inte något konstigt i det.
Hur vet du att TS inte tänkte igenom det då hon gifte sig? Vad är det som säger att hon gifte sig för lättvindigt?
Och ja, det är säkert skönt, jag vet inget om det. Men återigen så säger jag inte att man ska stanna i ett krashat förhållande för sakens skull, eller hur?
Det där är ju annars 9 gånger av 10 ett skydd man sätter upp för sig själv, intalar sig själv, för att slippa ta tag i och slippa facea det obekväma och obehagliga tankar, känslor. Var väl bara ett gäng inlägg innan han skrev att han kännde sig chockad, äcklad, spyfärdig, "kan inte tro det om min lilla fru". I call BS
Absolut.
Bra att du konfronterade henne iaf, du hade gått sönder annars, trust me!
"Frun: Kom ner då så ger jag dig en omgång."
Nästan synd han inte skrev "ok jag kommer direkt baby" så du hade fått se hur hon hade agerat/svarat på det.
Vet nog inte riktigt hur jag tänkte när jag låtsades vara neutral, nog ett skydd som du säger, älskar min fru och nu ska vi gå vidare. :)
speedy83
2013-12-15, 11:52
Ja så nu tar det ett litet tag 6 månader-1 år till innan nästa gång hon ska **** runt. Då kommer det nog vara något helt annat än sms. T.ex firmafest, facebook etc. Gl hf
Det behöver VERKLIGEN inte vara så. Ett misstag är ETT misstag, två däremot!
Tycker många drar för stora växlar här, det är en jääävla skillnad på att skriva att man suger bra (något alla tjejer vet att killar älskar att höra) och på att faktiskt stå därpå knä och suga.
eternallord
2013-12-15, 12:04
Men då är vi nog överens. Jag håller med om att det finns sällsynta fall där man kan jobba sig ifrån en sån här händelse, men jag ser inget i varken TS eller fruns beteende som indikerar att de är stormförälskade egentligen och längtar tillbaka till vad dom hade. Snarare tvärtom att de båda är förbi det och att det bara är en tidsfråga.
Ignatius72
2013-12-15, 12:04
Vet nog inte riktigt hur jag tänkte när jag låtsades vara neutral, nog ett skydd som du säger, älskar min fru och nu ska vi gå vidare. :)
http://www.parterapiinstitutet.se/otrohet.html
Tipsar igen om denna. För att återbygga förtroendet så krävs alla kort på bordet. Det är nr 1.
Gör ni det på rätt sätt nu så kan ni ha det bättre tillsammans om ett år än ni hade det innan din upptäckt.
Angående diskussionen om att skilja sig eller inte. Det var någon som tex skrev att han blev glad när frugan tog upp skilsmässa och att det enda han ångrar är att det inte kom tidigare. Om man är i något dåligt och sedan inte gör några förändringar överhuvudtaget så är chanserna att det ska bli bättre av sig självt naturligtvis mikroskopiska. Då är ju skilsmässan det första man gör på allvar för att förändra sin situation. Voila! Det skedde en förändring.
Prova att göra något radikalt innan man skiljer sig, ge sig själv och sin partern chansen att göra något annat. Det är såklart inget som är lätt. Skilsmässa är the easy way out. En process innan är ju ingen garanti men då börjar man inte med att ge upp. Lite som att det är skillnad på att kämpa och bli tvåa eller ge upp direkt och inte ens vara med.
Hon menade det jag skrev redan på sida 2:
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6777304&postcount=20
för i hennes värld kanske det där inte är nått alls
Man vet ju inte vart sin partner drar gränsen, Jaeg kanske skulle kunna slicka upp grannfrun i brygga men säger han när han kommer hem till sin fru att han fortfarande älskar henne så kanske det är lugnt för henne.
Men om frugan skulle hälsa på brevbäraren så kan de ta hus i helvetet för Jaeg och hon blir satt på bar backe.
Alla har ju sina gränser för vad som är okej eller inte okej, hans frus gränser? Uppenbarligen ligger de en anings längre bort än hans egna linjer.
Annars skulle det inte existera swingers, man kan inte definiera kärlek och man kan inte bestämma att kärlek är bara när två människor älskar varandra och bara är med varandra.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.