handdator

Visa fullständig version : ok beteende av frun?

Sidor : 1 [2]

Sheogorath
2013-12-15, 12:12
Hon menade det jag skrev redan på sida 2:

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6777304&postcount=20

Man vet ju inte vart sin partner drar gränsen, Jaeg kanske skulle kunna slicka upp grannfrun i brygga men säger han när han kommer hem till sin fru att han fortfarande älskar henne så kanske det är lugnt för henne.

Men om frugan skulle hälsa på brevbäraren så kan de ta hus i helvetet för Jaeg och hon blir satt på bar backe.

Alla har ju sina gränser för vad som är okej eller inte okej, hans frus gränser? Uppenbarligen ligger de en anings längre bort än hans egna linjer.

Annars skulle det inte existera swingers, man kan inte definiera kärlek och man kan inte bestämma att kärlek är bara när två människor älskar varandra och bara är med varandra.

Vad som är otrohet måste ju givetvis definieras av vad som är OK för partnern och inte tvärt om. Alltså har frun gjort kardinalfel i det här fallet. Man har en skyldighet att ha koll på de här sakerna i en relation. Man är ju bra jävla korkad om man tänker att "det här är OK för mig så wtf?".

WHITEFOLKS
2013-12-15, 12:16
Jag tror inte hon skulle tycka att det var ok i allmänhet heller utan hon har antagligen rationaliserat det till att det är ok under gällande omständigheter, att han "inte ger henne tillräckligt med X".

Det är även det som till viss del något som gör det hela ganska farligt då hon har tagit sig mandatet att flytta gränserna själv utan att kommunicera det hela.

Sheogorath
2013-12-15, 12:20
Jag tror inte hon skulle tycka att det var ok i allmänhet heller utan hon har antagligen rationaliserat det till att det är ok under gällande omständigheter, att han "inte ger henne tillräckligt med X".

Det är även det som till viss del något som gör det hela ganska farligt då hon har tagit sig mandatet att flytta gränserna själv utan att kommunicera det hela.

:thumbup:

(mycket snyggt sammanfattat må jag säga)

Sniggel
2013-12-15, 12:49
Själv är jag övertygad om, som jag skrivit tidigare, att barnen mår bäst om mamma och pappa mår bra. Fungerar inte relationen mellan ens föräldrar så är det ingenting man missar som barn. Det är oerhört tydligt och föräldrarnas känslokalla förhållande gentemot varandra kan dessutom "färga av sig".

Mina föräldrar har berättat om saker för mig i vuxen ålder som jag inte hade en aning om när jag växte upp. De skildes efter att jag hade flyttat ut. Jag tror att föräldrar ibland kan dölja vissa saker bra.
Ska jag gå på magkänsla tror jag heller inte att det är vettigt för föräldrar (för barnens skull) att hålla ihop om de mår dåligt av det. Men jag är beredd att ifrågasätta vad jag tror.

+1

cero
2013-12-15, 13:20
Själv är jag övertygad om, som jag skrivit tidigare, att barnen mår bäst om mamma och pappa mår bra. Fungerar inte relationen mellan ens föräldrar så är det ingenting man missar som barn. Det är oerhört tydligt och föräldrarnas känslokalla förhållande gentemot varandra kan dessutom "färga av sig".

Stort +1.

Och att som förälder "låtsas" att man har en bra relation fungerar knappast, barn känner av sådant. Men det behöver ju inte vara en sexuell relation, en god vänskaplig relation är nog minst lika bra.

WHITEFOLKS
2013-12-15, 13:37

Jag tycker även att det till viss del skapar ett farligt "prejudikat" beroende på hur hon reagerade när du berättade för henne. Om hon reagerade som om det var "förståeligt pga omständigheterna" (dvs hon gjorde inte direkt fel) så känns det för mig som det finns stor risk att nästa gång det är en liknande svacka så "kör hon bara på" (aka otrogen/snackar på) då det redan hänt en gång (aka du har fått din chans men "skötte dig inte") eller går på skilsmässan direkt.

Så visst TS kanske var lite dålig på att kommunicera men han agerade inte utanför "införstådda gränser", hon anser/ansåg sig uppenbarligen ha rättighet att lösa problemet som hon själv vill. Det farliga ligger imo inte direkt i att göra misstag i sig, det kan hända. Det farliga ligger i hur/om man rationaliserar sitt beteende och inte är ödmjuk nog att inse att man gjorde fel utan förflyttar skulden helt till andra faktorer än en själv.

XXXL
2013-12-15, 14:27
Vad som är otrohet måste ju givetvis definieras av vad som är OK för partnern och inte tvärt om. Alltså har frun gjort kardinalfel i det här fallet. Man har en skyldighet att ha koll på de här sakerna i en relation. Man är ju bra jävla korkad om man tänker att "det här är OK för mig så wtf?".

Man kanske har en skyldighet att vara intresserade och lära sig allt om varandra innan man gifter sig och skaffar barn, men det kanske är skit samma nu för tiden.

Knappast första gången det här händer, det har nog pågått ett tag och eventuellt i andra förhållanden innan Jaeg.

filmjölk
2013-12-15, 14:39
Inte för att vara sån, men varför ger killar och män sig själva en del av skulden när deras flickvänner/fruar är otrogna? Nej, det är inte ditt fel. Det är hennes.

Om mannen istället för kvinnan hade vart otrogen hade det ju vart helt hans fel, även om han "inte kände sig sedd" eller liknande.

Sheogorath
2013-12-15, 14:45
Man kanske har en skyldighet att vara intresserade och lära sig allt om varandra innan man gifter sig och skaffar barn, men det kanske är skit samma nu för tiden.

Knappast första gången det här händer, det har nog pågått ett tag och eventuellt i andra förhållanden innan Jaeg.

Vi verkar överens om att det är frun som bär skulden till det inträffade.

XXXL
2013-12-15, 14:56
Inte för att vara sån, men varför ger killar och män sig själva en del av skulden när deras flickvänner/fruar är otrogna? Nej, det är inte ditt fel. Det är hennes.

Om mannen istället för kvinnan hade vart otrogen hade det ju vart helt hans fel, även om han "inte kände sig sedd" eller liknande.

Som man ska man alltid bära det största ansvaret och vara den starka ledaren i alla situationer, så även en skilsmässa.

Har det blivit ett problem, oavsett hur det har uppkommit är det vår plikt att handlingskraftigt se till så att problemet blir löst.

Innerst inne vet man nog att när sin tjej varit otrogen, så är det för att man inte har älskat henne tillräckligt eller kanske varit världens bästa man för henne.

jenni
2013-12-15, 15:01
Förlåt om jag är lite rakt fram men varför vill man ha en fru/flickvän som beter sig så (om man inte har den typ av förhållande), jag tycker visst att man ska tänka sig för om man själv skulle vilja se liknande i sin partners mobil,
Jag vet att de killar jag haft inte skulle uppskatta det så då förväntar jag mig detsamma av dem,(sen kan jag ju inte veta vad de egentligen gör) men om de nu gör något så ger de även mig grönt ljus, detta brukar vara tillräckligt nog för dem att hålla sig i skinnet, det plus att man redan har allt man behöver ;)

Sniggel
2013-12-15, 15:06
Förstår inte heller det konstiga i Jennis fråga. Nu kan man förstås ha olika krav på varandra, men att ha sett situationen med ombytta roller gör att man kan reflektera över om man där pågår nåt hyckleri i relationens skrivna eller oskrivna regler. Är det ok för henne men inte för mig? Varför isåfall?

Vanligt vatten
2013-12-15, 15:31
Innerst inne vet man nog att när sin tjej varit otrogen, så är det för att man inte har älskat henne tillräckligt eller kanske varit världens bästa man för henne.

Vad tröttsamt det är med sån där smörja.
Det finns bra kvinnor i Sverige idag men generellt så har ju våra kvinnor blivit de mest dekadenta och vidrigaste sedan Romarrikets undergång, om vi ska vara ärliga här.
De spenderar deras bästa år i 20-års åldern med att åka på skabbiga knullresor i Magaluf och bli påsatta av D-kändisar och badboys. Samtidigt föraktar de och har noll respekt för de männen i deras liv, som faktiskt har behandlat dem med kärlek, värdighet och respekt.
Går du in på random krog i Sverige idag och kommer du se att även feta flodhästar har fått för sig att de är ’’hot stuff’ och går runt som uppkäftiga primadonnor. Det har vi feminismen att tacka för, kvinnor kommer undan med vad som helst nu för tiden.
Men ändå är det alltså vi män som ska skärpa oss och "man up"? Det är ju förstås männens egna fel att frun går ut och suger av halva bygden av singelmän. Det är männens fel att kvinnor blivit som hundar med noll fokus och slutat ta hand om sig själva. Det var DU som kom med för få Alladinaskar och blommor.

Pfff!
Det enda misstaget man gjort är att lita på fel kvinna.*slap*

cero
2013-12-15, 15:34
Det finns bra kvinnor i Sverige idag men generellt så har ju våra kvinnor blivit de mest dekadenta och vidrigaste sedan Romarrikets undergång, om vi ska vara ärliga här.
De spenderar deras bästa år i 20-års åldern med att åka på skabbiga knullresor i Magaluf och bli påsatta av D-kändisar och badboys. Samtidigt föraktar de och har noll respekt för de männen i deras liv, som faktiskt har behandlat dem med kärlek, värdighet och respekt.
Går du in på random krog i Sverige idag och kommer du se att även feta flodhästar har fått för sig att de är ’’hot stuff’ och går runt som uppkäftiga primadonnor. Det har vi feminismen att tacka för, kvinnor kommer undan med vad som helst nu för tiden.
Men ändå är det alltså vi män som ska skärpa oss och "man up"? Det är ju förstås männens egna fel att frun går ut och suger av halva bygden av singelmän. Det är männens fel att kvinnor blivit som hundar med noll fokus och slutat ta hand om sig själva. Det var DU som kom med för få Alladinaskar och blommor.

Pfff!

Alltså, lol.

När var du utanför rummet senast?

speedy83
2013-12-15, 15:38

Pfff!

Jisses höjden av bitterhet? Du har nog träffat fel kvinna. Ja absolut finns de som du beskriver men är ju ingen direkt majoritet av de jag träffar...

Bryggan
2013-12-15, 16:57
Hehe @ Vanligt vatten! Du har fel på många punkter men rätt på en, man kan inte lite på en jävel. Låter du bara bli det så rullar det på fint, du slipper bli så förbannat bitter tex :).

Trouble
2013-12-15, 17:00
http://juicyecumenism.com/wp-content/uploads/paris_tuileries_garden_facepalm_statue-600x400.jpeg

wessmen
2013-12-15, 17:07
Det behöver VERKLIGEN inte vara så. Ett misstag är ETT misstag, två däremot!

Tycker många drar för stora växlar här, det är en jääävla skillnad på att skriva att man suger bra (något alla tjejer vet att killar älskar att höra) och på att faktiskt stå därpå knä och suga.

Haha, ett misstag är aldrig bara ett misstag.

Hur fan kan du försvara att en gift kvinna skriver till en random man att hon suger *** otroligt bra? Varför ska hon säga något "alla killar älskar att höra" om hon nu inte är intresserad av att suga kuken? För inte sitter kvinnor och sympati-smsar till sextorkande män för att dessa ska bli lyckliga.

Jokester
2013-12-15, 17:12

Pfff!

Vi killar beter oss ju på samma sätt?
När det kommer till tjejer i 20-årsåldern så har jag i alla fall uppfattningen och erfarenheten av att de snygga och bra tjejerna är de som har störst respekt för sig själva och tar hand om sig. Det är de feta flodhästarna och andra som var mobbade i skolan som söker bekräftelse och ligger med alla de ser.

WHITEFOLKS
2013-12-15, 17:20
Och hur ser det ut för killarna?

Röda Björnen
2013-12-15, 17:21
den här tråden:
http://www.trainsimhobby.com/public/Data/RobitailleFan/201127233535_TripleFacepalm.jpg

Cred till TS och lycka till.

MVH

skivståång
2013-12-15, 17:29

Pfff!

+1

Äntligen någon som vaknat! =)

Vanligt vatten
2013-12-15, 17:48
Du har fel på många punkter men rätt på en, man kan inte lite på en jävel. Låter du bara bli det så rullar det på fint, du slipper bli så förbannat bitter tex :).

Nja, nog finns det bra människor som det går att lita på, gäller bara att kunna hitta dem i den här förfallna världen.

Vi killar beter oss ju på samma sätt?

Nej, killar beter sig inte alls på samma sätt.
Unga svenska killar idag har fått höra sedan barnsben att de är hemska odjur som hela tiden undertryckt de moraliskt och intellektuellt överlägsna kvinnorna.
Under samma tid har kvinnor gullats med och fått höra "you go girl!" och att de inte ska skämmas över att leva ut sin sexualitet och att det bara är manssvin och sexister som inte vill ha en sexuellt erfaren och självsäker kvinna som deltagit i femtioelva gangbangs. Och de blir alltid självständiga kvinnor, så fort staten fixat något låtsasjobb åt dem, typ genuspedagog.

Som ett resultat har vi alltså fått de mest omtänksamma och snällaste männen i historien, om än de mesigaste och fjolligaste också, samtidigt som kvinnorna blivit manshaftiga och uppkäftiga primadonnor som nu gjort ett rykte om sig internationellt att vara extremt promiskuösa.

Och om det nu skulle bli skilsmässa av det här i framtiden, så kan nog TS fetglömma att få se sina barn särskilt ofta igen då män är mer eller mindre chanslösa i en vårdnadstvist mot kvinnor idag.

Bryggan
2013-12-15, 18:06
Nja, nog finns det bra människor som det går att lita på, gäller bara att kunna hitta dem i den här förfallna världen. Redan här bäddar du för besvikelse efter besvikelse. Vi föds ensamma och vi dör ensamma, vägen däremellan är bara en transportsträcka.
Lita inte på en käft däremot så kan du bli positivt överraskad.

bladhet
2013-12-15, 18:16
Nja, nog finns det bra människor som det går att lita på, gäller bara att kunna hitta dem i den här förfallna världen.

Unga svenska killar idag har fått höra sedan barnsben att de är hemska odjur som hela tiden undertryckt de moraliskt och intellektuellt överlägsna kvinnorna.
Under samma tid har kvinnor gullats med och fått höra "you go girl!" och att de inte ska skämmas över att leva ut sin sexualitet och att det bara är manssvin och sexister som inte vill ha en sexuellt erfaren och självsäker kvinna som deltagit i femtioelva gangbangs. Och de blir alltid självständiga kvinnor, så fort staten fixat något låtsasjobb åt dem, typ genuspedagog.

Som ett resultat har vi alltså fått de mest omtänksamma och snällaste männen i historien, om än de mesigaste och fjolligaste också, samtidigt som kvinnorna blivit manshaftiga och uppkäftiga primadonnor som nu gjort ett rykte om sig internationellt att vara extremt promiskuösa.

Och om det nu skulle bli skilsmässa av det här i framtiden, så kan nog TS fetglömma att få se sina barn särskilt ofta igen då män är mer eller mindre chanslösa i en vårdnadstvist mot kvinnor idag.

Haha klockrent

speedy83
2013-12-15, 18:42
Haha, ett misstag är aldrig bara ett misstag.

Hur fan kan du försvara att en gift kvinna skriver till en random man att hon suger *** otroligt bra? Varför ska hon säga något "alla killar älskar att höra" om hon nu inte är intresserad av att suga kuken? För inte sitter kvinnor och sympati-smsar till sextorkande män för att dessa ska bli lyckliga.

Jag säger inte att det är rätt eller försvarar det. Säger bara att många här är väl rabiata och svart/vita. Nu är jag förvisso något partisk då jag en gång gjort samma sak som TS fru. Dock var jag inte gift och hade inte barn...saken eskalerade fort och hjärnan gick inte hela vägen de minuterna men jag kan lova och garantera att jag ALDRIG skulle göra om det och ångrar mig så in i helvete!!

[B]Och om det nu skulle bli skilsmässa av det här i framtiden, så kan nog TS fetglömma att få se sina barn särskilt ofta igen då män är mer eller mindre chanslösa i en vårdnadstvist mot kvinnor idag.

Är det något som blivit bättre sista åren med "jämställdhets" hetsen så är det ju att detta har luckrats upp mycket och inte alls stämmer längre. Det är min erfarenhet i vilket fall grundat på båda bekanta, flickvän som arbetar med sociala frågor osv...

WHITEFOLKS
2013-12-15, 18:45
Varför skulle det inte kunna hända igen speedy83?

speedy83
2013-12-15, 19:00

För att jag fick verkligen en tankeställare om hur jävla korkat det var och insåg att jag älskar min tjej Way to much för att offra oss för något sånt. Det var några minuter hjärnsläpp för min del som renderade i detta, skillnaden i mitt fall var väl möjligen att jag kände tjejen väl sen 10 år tillbaka. MEN värt att notera detta är ju för att jag älskar min tjej är det inte så är det ju en annan sak men det är väl å andra sidan självklart.

Jag ångrar och förbannar mig för detta väldigt ofta och nu var det länge sedan det hände. I mitt fall var också förhållandet relativt nytt.

Ignatius72
2013-12-15, 19:51

Man är väl inte dömd till att återupprepa samma misstag om och om igen?

WHITEFOLKS
2013-12-15, 19:52
För att jag fick verkligen en tankeställare om hur jävla korkat det var och insåg att jag älskar min tjej Way to much för att offra oss för något sånt. Det var några minuter hjärnsläpp för min del som renderade i detta, skillnaden i mitt fall var väl möjligen att jag kände tjejen väl sen 10 år tillbaka. MEN värt att notera detta är ju för att jag älskar min tjej är det inte så är det ju en annan sak men det är väl å andra sidan självklart.

Jag ångrar och förbannar mig för detta väldigt ofta och nu var det länge sedan det hände. I mitt fall var också förhållandet relativt nytt.

Så när du gjorde det så tyckte du inte att det var fel?

speedy83
2013-12-15, 20:04
Så när du gjorde det så tyckte du inte att det var fel?

Helt ärligt nej, vi drev med varandra och fjantade men helt plötsligt så hade några sms blivit väl "extrema" när man sedan vaknade till eller vad man ska säga insåg man ju dock hur det såg ut och tolkades. Det var dock aldrig någon mening att det skulle bli något eller att vi kåtade upp varandra men det kan ju så klart ingen utifrån veta om man bara läser det skrivna.

Jokester
2013-12-16, 00:25

Fast det är ju nästan world wide och inte ett svenskt fenomen. Prova åka till Brasilien så ska du få se på lössläppta tjejer. Och där är männen knappast whipped. Mexiko, Colombia och Argentina kan jag också rekommendera.

MehdiSTK
2013-12-16, 01:14

Tack som fan! Äntligen nån som förstår. Männen idag är så jävla fjolliga så det inte är sant. Vafan hände med stoltheten och manligheten?

speedy83
2013-12-16, 08:06
Tack som fan! Äntligen nån som förstår. Männen idag är så jävla fjolliga så det inte är sant. Vafan hände med stoltheten och manligheten?

Gissar att detta för dig är synonymt med tankar om ägande, bestämmande och hot i förhållande också? eller hur menar du att man är "manlig" och o"fjollig" i ett förhållande och vad är det som har försvunnit?

Är det att kvinnan får mer respekt och ges möjlighet att arbeta och gå utanför hemmet och att man delar på barnuppfostran som gör att du känner så här?

Macroman
2013-12-16, 10:32

Pfff!

Nu låter du lite bitter tycker jag....

Det är en ytterst liten minoritet som beter sig som du beskriver.

hangatyr
2013-12-16, 10:57

Pfff!

Vilken makalöst misogyn smörja.

Morty
2013-12-16, 11:21

Pfff!

http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20130314133358/glee/images/e/e6/I_don't_even_watch_tvd.gif

MrBoris
2013-12-16, 12:09
Tycker också det är intressant att endast en enda tjej har postat sina tankar i tråden. Kan iofs bero på minoritet på forumet, men ändå...

MehdiSTK
2013-12-16, 12:31
Gissar att detta för dig är synonymt med tankar om ägande, bestämmande och hot i förhållande också? eller hur menar du att man är "manlig" och o"fjollig" i ett förhållande och vad är det som har försvunnit?

Är det att kvinnan får mer respekt och ges möjlighet att arbeta och gå utanför hemmet och att man delar på barnuppfostran som gör att du känner så här?

Har aldrig sagt att jag inte är för jämställdhet, däremot är jag emot dagens feminism där män i många aspekter blir nedtryckta endast pga att de är män. Att man kan låta sin fru (eller sin man för den delen) sitta och skicka sådana sms till en annan man och inte göra någonting åt det, ja då har man förlorat sin stolthet i kroppen. Visa smsen för barnen, hennes chef, bror, pappa, mamma. Lägg upp skiten på facebook. Skulle göra hela hennes liv till ett helvete. Och nej jag är ingen douchebag för det. Har man barn och är gift så förtjänar man det och jag hade förtjänat samma sak om jag gjort så mot min fru.

För jävla många betas i dagens samhälle.

hangatyr
2013-12-16, 12:35
Har aldrig sagt att jag inte är för jämställdhet, däremot är jag emot dagens feminism där män i många aspekter blir nedtryckta endast pga att de är män. Att man kan låta sin fru (eller sin man för den delen) sitta och skicka sådana sms till en annan man och inte göra någonting åt det, ja då har man förlorat sin stolthet i kroppen. Visa smsen för barnen, hennes chef, bror, pappa, mamma. Lägg upp skiten på facebook. Skulle göra hela hennes liv till ett helvete. Och nej jag är ingen douchebag för det. Har man barn och är gift så förtjänar man det och jag hade förtjänat samma sak om jag gjort så mot min fru.

men du offrar dina barns välmående på kuppen med det beteendet. visa dem för barnen? sjukt. fattar du inte det? tala om att vara beta om man inte ens klarar av se till det bästa för sin avkomma.

speedy83
2013-12-16, 12:37

Detta är ju bara sinnessjukt. Vad har för det första personen för rätt att göra det och på vilket sätt skulle någon "tjäna" på det. För mig påminner det mer om pubertalt hämnd beteende och manligt och stolt är det sista jag förknippar med dylika tilltag. Absolut att sätta ner foten till frun ordentligt och klargöra saker och ting men att springa och blanda in barnen är ju högst ogenomtänkt.

Hade jag dessutom varit chef och en snubbe kom in och sa detta till mig hade jag nog bara tittat frågande på honom och undrat vad fan han ville. Likaså den andra parten har sitt, varför ska man ge sig in och joxa med deras äktenskap? du vet väl inte vad de har för ev. överenskommelser eller hur deras vardag ser ut?

Jag tycker som sagt att det är så långt ifrån stolthet och manlighet man kan komma. Om man skulle göra det du nämner skulle resultatet troligen bli att de flesta skulle bara på tjejens sida grundat på att mannen bevsligen är dum i huvudet och totalt rabiat.

Man ska ha en klar och tydlig gräns och inte acceptera såna här saker absolut men att därifrån gå till det du beskriver är ju milsvida skillnader. Mina tankar går som sagt snarast mot muslim och hatbrotten de ägnar sig åt.

MehdiSTK
2013-12-16, 12:44
men du offrar dina barns välmående på kuppen med det beteendet. visa dem för barnen? sjukt. fattar du inte det? tala om att vara beta om man inte ens klarar av se till det bästa för sin avkomma.

Skojar du eller? Så man ska låta sin fru göra vafan som helst så länge barnen inte berörs? Lite jävla stolthet ska man ha. Du menar alltså att inga föräldrar ska skiljas eftersom man endast ska tänka på barnen? Nu kommer troligtvis barnen växa upp med två föräldrar som "fejk-älskar" varandra och får någon slags Walter White - Skyler relation (Breaking bad om du inte vet vad jag snackar om). Det är inte nyttigt för någon, inte ens för barnen då de tillslut kommer fatta vad som pågår.

Då får dom väl se vilken slags mamma de har. Visst det kan vara jobbigt ett tag men efter ett tag kommer de förstå. Jobbigt när de fyller 20 år och på nått sätt fått reda på att ens mamma har varit otrogen under hela uppväxten.

Det är beta att bara leva med det och låta sina barn växa upp till en mamma som varit otrogen. Hoppas du förstår det.

MehdiSTK
2013-12-16, 12:53
Detta är ju bara sinnessjukt. Vad har för det första personen för rätt att göra det och på vilket sätt skulle någon "tjäna" på det. För mig påminner det mer om pubertalt hämnd beteende och manligt och stolt är det sista jag förknippar med dylika tilltag. Absolut att sätta ner foten till frun ordentligt och klargöra saker och ting men att springa och blanda in barnen är ju högst ogenomtänkt.

Hade jag dessutom varit chef och en snubbe kom in och sa detta till mig hade jag nog bara tittat frågande på honom och undrat vad fan han ville. Likaså den andra parten har sitt, varför ska man ge sig in och joxa med deras äktenskap? du vet väl inte vad de har för ev. överenskommelser eller hur deras vardag ser ut?

Jag tycker som sagt att det är så långt ifrån stolthet och manlighet man kan komma. Om man skulle göra det du nämner skulle resultatet troligen bli att de flesta skulle bara på tjejens sida grundat på att mannen bevsligen är dum i huvudet och totalt rabiat.

Man ska ha en klar och tydlig gräns och inte acceptera såna här saker absolut men att därifrån gå till det du beskriver är ju milsvida skillnader. Mina tankar går som sagt snarast mot muslim och hatbrotten de ägnar sig åt.

lol ska du blanda in religion i det hela? Är man gift och har barn ska man inte hålla på att myspysa med andra personer bara för att få en halvdålig orgasm en gång i veckan. Gör man det så är man en dålig person, så enkelt är det. Jag köper inte det här "förlåta men inte glömma"-bullshitet, speciellt inte om det rör sig om otrohet. Är man gift så ska man lyckas stänga igen benen för andra jävla kukar och vice versa, annars ska man inte vara i en relation.

Som jag skrev ovan, hellre att barnen får reda på det nu när de är unga än när de är 18 år och tar reda på det på ett eller annat sätt. Håller man på som bruden gör så förtjänar man att stå för konsekvenserna.

Ska även tillägga att jag även menar att jag borde utsättas för samma sak om jag någon gång skulle bestämma mig för att ligga med någon annan brud samtidigt som jag är gift och har barn. Gäller även för män.

NickeSthlm
2013-12-16, 13:07
Frugans anledning var väl det väntade, hon känner sig inte uppskattad och tillräckligt älskad och att allt för denna man bara varit ett spel för att se om hon fortfarande är attraktiv.

FFS.. Vet inte vad ni har för förhållande eller hur bra eller dåliga ni är på att visa varandra uppskattning osv men om hon känner att ngt är mindre bra i ert förhållande så finns det väl en viss poäng att i första hand försöka ta upp det med dig istället för att skicka till en annan man att hon gillar att suga *** och vill spela in en porrfilm med honom.

Jävligt starkt av dig att ta upp det med både henne och honom i alla fall! Om hon känner att du är mindre bra på att visa uppskattning så har hon valt ett av de sämre alternativen att ta tag i det på i alla fall.

Gällande den andra mannens fru: kontakta! Berätta vad du sett och att du konfronterat både din fru och hennes man. Hon har rätt att veta och du hade velat att hon kontaktade dig. Hennes gubbe ska inte komma undan. Han är gift och lär ha vetat om att han messade med en gift kvinna..

Rikard Jansson
2013-12-16, 13:08
Skulle gjort slut rakt av. :)

speedy83
2013-12-16, 13:11
Det var ingen tanke att blanda in religon utan påpeka att synsättet hade vissa likheter. Om man tror att barnen mår bättre/bra av att få höra en förälder prata som om den andra så tror jag inte man är lämpad som förälder för fem öre. Om sånt kommer upp när de är 18-25 så är de gissningsvis mer mogna att förstå innebörden av det och själva bilda sig en uppfattning om saken i fråga. Att använda barnen som hävstång mot varandra är väl bland det värsta man kan göra enligt mig.

Absolut är det trohet till max som gäller när man är gift, det betyder dock inte att man behöver gå på som en bulldozer om nu något skulle hända, och i TS fall har hon inte tagit emot någon annan *** eller dyl hon har smsat om det. Nej det är absolut inte ok det heller men det är dock enligt mig en viss skillnad mellan de två sakerna.

Det är ju faktiskt positivt att du anser att du själv ska bli behandlad på samma sätt, även om det så klart också är lika fel men då är man ju i allafall på någon sorts jämlik nivå.

Kort sagt, otrohet är fel på alla sätt och vis och oavsett "nivå" men jag anser för den skulle inte att man ska rasera hela världen för de inblandade och är man oförsiktig/tanklös kan det få mycket värre konsekvenser än det hade behövt få.

filmjölk
2013-12-16, 13:59
Skit i vad som är beta eller alfa och tänk er själva att bli bedragen, veta om det, och bara finna sig i det och svälja ner alla negativa feels. Sedan gör du så i 1-5-10-15-20-30-50 år.

Kan man leva så? Det kan man säkert men jag tror att en något förhöjd statistisk chans att dina barn blir deprimerade, kriminella eller utvecklar en personlighetsstörning är en risk du kan ta i det läget om det kan köpa dig fri.

WHITEFOLKS
2013-12-16, 14:03
Det är ett jäkla meck det där med sanningen. Man kan hålla tyst och sen smäller det till, du är lämnad och eftersom förhållandet var seriöst (sambo/gift/barn/whatever) så kan det bli att lämnandet motiveras med att du var en dålig partner på diverse sätt.

Slartibartfast
2013-12-16, 14:33
Jag vet att de killar jag haft inte skulle uppskatta det så då förväntar jag mig detsamma av dem,(sen kan jag ju inte veta vad de egentligen gör) men om de nu gör något så ger de även mig grönt ljus, detta brukar vara tillräckligt nog för dem att hålla sig i skinnet, det plus att man redan har allt man behöver ;)

Jag tror att det i dom allra flesta förhållanden råder någonslags kallt krig/maktbalans/mexican standoff, som bottnar i att man är monogam endast för att man "kommit överens" om att vara det. Sen när ena parten strular, så är inte känslan av att ha blivit bedragen, som är den dominerande, utan känslan av "varför får du, när inte jag får!?"

Såna förhållanden är helt värdelösa i min bok, men var och en med sitt.

Minimjölk
2013-12-16, 14:43
Pratar inte folk i sina förhållanden?

Jag ser det som självklart att man tidigt i sin relation med sin partner pratar om sitt förhållande och gemensamt sätter upp riktlinjer för vad som är accepterbart och inte klassas som otrohet. Om det sedan innebär olika gränser för de olika så kan det vara ok om så är överenskommet. Med överenskommet menar jag inte här att man måste ha skriftliga kontrakt utan mer att man är på samma blad i boken. Det finns alltid grader i helvetet så tipset är att båda sätter upp en gräns något under vad de egentligen accepterar och sedan lever efter den för att undvika onödig irritation.

Ett tips som jag läset som jag tycker är mycket bra är att tänka sig att ens partner skulle övervaka det man sysslar med, skulle man känna att det är helt ok och inget som stör, då är det lugnt. Är däremot det man håller på med något som man inte vill att ens partner skall veta och något som man försöker dölja bör man fundera över vad man håller på med.

jag köper heller inte deals som går ut på att, om du gör ditt så får jag per automatik göra datt. Det låter mer som att man förbjuder varandra att göra saker och om de bryter så får man själv göra det man egentligen vill göra utan förpliktelser.

jag är själv för monogama förhållanden men jag tror att väldigt många skulle må mycket bättre om de tillsammans med sin partner var överens om en annan (och lösare) otrohetsgräns istället för att det bara är en tidsfråga till någon av dem failar.

Sir Anselm
2013-12-16, 14:59
Pratar inte folk i sina förhållanden?

Jag ser det som självklart att man tidigt i sin relation med sin partner pratar om sitt förhållande och gemensamt sätter upp riktlinjer för vad som är accepterbart och inte klassas som otrohet.

Hur många sätter sig faktiskt ner och gör upp en sån lista? Det finns väl ändå en norm som säger att man inte ligger med andra om man är i ett förhållande. Är det väldigt viktigt för ena parten att få fria händer att ligga runt så får han/hon väl säga det direkt, annars räknar nog den andra, med all rätt, med att partnern är trogen.

Minimjölk
2013-12-16, 15:20
Jag skrev ju att man inte behövde skriva ned en utförlig lista men under fasen när man lär känna varandra måste man ju få tillräcklig kunskap att se om man man är på samma nivå.

Det finns en ligt mig ingen fix normal-gräns som gäller för alla. Att ligga är såklart något som de flesta anser som otrohet men långt ifrån alla. För andra går gränsen vid kyss, kram, titta på bilder på nätet, you name it...

Jag tycker som sagt att detta är något som man klargör i början och har man då en väldigt avvikande syn på vad som är "normalt" bör man ju checka detta med sin partner.

Det behöver ju inte alls vara ett enskilt samtal med ämne "VÅRA GRÄNSER FÖR OTROHET" med protokoll och hela middevitten utan snarare att man pratar om erfarneheter och frågar om vad den andre tycker. Detat precis som mycket andra saker man lär känna hos sin partner.

Knatcharn
2013-12-16, 15:22
Herregud, hon har alltså skyltat med sitt kuksugande och bjudit in honom till att spela in en porrfilm, och ni tycker att det är ett acceptabelt beteende?

Haha, helt otroligt. Man slutar aldrig förundras över Kolozzuems relationsexperter. Lämna henne direkt, och vet mannen om att hon är gift med dig hänvisar jag dig till hultmans inlägg.

+1, kan ni inte läsa gott folk?! Är detta att fantisera?

Han: Du kanske skulle spela in en film?
Frun: Ja en porrfilm kanske, vi kan spela in en ihop?

Frun: Kom ner då så ger jag dig en omgång.
Han: Nej jag kanske skulle återgå till jobbet nu.

timoat
2013-12-16, 16:23
Verkar även att det är hon som är drivande och snubben egentligen inte vill vara med. Vem som helst kan ju bli lite uppkåtad när en tjej skriver som hon gör, meŋ han verkar liksom rygga tillbaka när det blir för grovt från hennes sida.

cero
2013-12-16, 16:25
Det finns en ligt mig ingen fix normal-gräns som gäller för alla. Att ligga är såklart något som de flesta anser som otrohet men långt ifrån alla. För andra går gränsen vid kyss, kram, titta på bilder på nätet, you name it...

Haha kram och bilder på nätet?

Handlar mest om sunt förnuft och principer tycker jag.

jenni
2013-12-16, 16:33
Är lite överraskad att vissa tar så lätt på detta, förstår nu vad tjejer ibland menar när de säger " äsch, han kommer glömma och förlåta" *facepalm*

Lance Uppercut
2013-12-16, 16:37
Är lite överraskad att vissa tar så lätt på detta, förstår nu vad tjejer ibland menar när de säger " äsch, han kommer glömma och förlåta" *facepalm*

Feministerna har lurat den "moderna mannen" att tro att damerna vill ha en disktrasa till karl. True story.

jenni
2013-12-16, 16:42
Feministerna har lurat den "moderna mannen" att tro att damerna vill ha en disktrasa till karl. True story.

:(

Radikala feminister önskar ju att de själva var män*facepalm*

WHITEFOLKS
2013-12-16, 16:46
Fast Jenni, anledningen till att man inte gör det är inte för att den andre inte kommer förlåta utan för att det inte är "rätt".

Lance Uppercut
2013-12-16, 16:46
:(

Radikala feminister önskar ju att de själva var män*facepalm*

Ja, man kan tycka att det hela borde vara ganska enkelt att se igenom, men icke.

Morty
2013-12-16, 16:49
Jag tror att det i dom allra flesta förhållanden råder någonslags kallt krig/maktbalans/mexican standoff, som bottnar i att man är monogam endast för att man "kommit överens" om att vara det. Sen när ena parten strular, så är inte känslan av att ha blivit bedragen, som är den dominerande, utan känslan av "varför får du, när inte jag får!?"

Såna förhållanden är helt värdelösa i min bok, men var och en med sitt.

Tror att de flestas naturliga tillstånd är polyamorösitet.

jenni
2013-12-16, 16:53
Fast Jenni, anledningen till att man inte gör det är inte för att den andre inte kommer förlåta utan för att det inte är "rätt".

Det är självklart, har skrivit det tidigare, men blir förbluffad över lättheten från killars sida.
Ja, man kan tycka att det hela borde vara ganska enkelt att se igenom, men icke.

Ja, jag förstår inte vad det är som är feminint med dessa feminister?! Tycker man bör ändra benämningen av dessa "hen"

XXXL
2013-12-16, 16:56

Å andra sidan brukar ju tjejer som inte vill ha en "disktraska" till karl vara riktiga psykfall med pappa problem så jag vet inte.

Lance Uppercut
2013-12-16, 16:59
Å andra sidan brukar ju tjejer som inte vill ha en "disktraska" till karl vara riktiga psykfall med pappa problem så jag vet inte.

Vilket jävla skitsnack, snarare raka motsatsen. En tjej som är säker i sig själv behöver ingen disktrasa/ja-sägare till man. Detsamma gäller åt andra hållet, en man som är säker i sig själv behöver ingen disktrasa till kvinna.

XXXL
2013-12-16, 17:10
Vilket jävla skitsnack, snarare raka motsatsen. En tjej som är säker i sig själv behöver ingen disktrasa/ja-sägare till man. Detsamma gäller åt andra hållet, en man som är säker i sig själv behöver ingen disktrasa till kvinna.

Jag satte disktrasa inom situationstecken för att symbolisera "en vanlig man" som man nu tydligen har blivit, och inte en ja-sägare per automatik.

Lance Uppercut
2013-12-16, 17:13
Jag satte disktrasa inom situationstecken för att symbolisera "en vanlig man" som man nu tydligen har blivit, och inte en ja-sägare per automatik.

TS fru gav ett konkret erbjudande till en annan man att komma över och få sin *** avsugen. Om ett kännetecken för en "vanlig man" är att acceptera detta och inte separera, ja då är den "vanliga mannen" jävligt illa ute. Vad hade hänt om den här andra mannen tackade ja till erbjudandet?

XXXL
2013-12-16, 17:24
TS fru gav ett konkret erbjudande till en annan man att komma över och få sin *** avsugen. Om ett kännetecken för en "vanlig man" är att acceptera detta och inte separera, ja då är den "vanliga mannen" jävligt illa ute. Vad hade hänt om den här andra mannen tackade ja till erbjudandet?

Fast nu pratade vi ju om något helt annat.

speedy83
2013-12-16, 17:26

Det är ju lite av knäckfrågan för mig helt klart. Kanske inget och hon hade skrivit

-äsch skämtar bara tokstolle....eller hade de styrt upp en träff. Ingen vet och för mig är båda scenariona lika möjliga.

Lance Uppercut
2013-12-16, 17:27
Fast nu pratade vi ju om något helt annat.

Vadårå? Anledningen till att jag började prata om disktrasor var att jag tyckte TS betedde sig som en sådan eftersom han verkar ha accepterat vad hans fru gjort.

Lance Uppercut
2013-12-16, 17:29
Det är ju lite av knäckfrågan för mig helt klart. Kanske inget och hon hade skrivit

-äsch skämtar bara tokstolle....eller hade de styrt upp en träff. Ingen vet och för mig är båda scenariona lika möjliga.

Ja, detta skulle gjort mig tokig. Att sitta och fantisera är ju en sak men när man börjar ge konkreta erbjudanden till folk så känns det som om man gått till en helt ny nivå. Jag menar, är det här den första mannen det här sker med?

jenni
2013-12-16, 17:29

Fast hur lämpligt är det att man skojar så med någon som faktiskt är kund/klient på ens verksamhet ?

XXXL
2013-12-16, 18:49
Fast hur lämpligt är det att man skojar så med någon som faktiskt är kund/klient på ens verksamhet ?

Jag är lite osäker på det rent anatomiska men motsvarigheten till männens k*khuvud var det väl som styrde henne i detta fallet.

Eller är det exklusivt män att göra dumma saker när driften tar över?

speedy83
2013-12-16, 19:12

Högst olämpligt skulle jag säga. Inget snack om det.

Jag är lite osäker på det rent anatomiska men motsvarigheten till männens k*khuvud var det väl som styrde henne i detta fallet.

Eller är det exklusivt män att göra dumma saker när driften tar över?

Ja det är väl så....tydligen verkar det ibland vara otänkbart att att kvinnor skulle kunna tänka med det där nere.

MrLomax
2013-12-16, 23:20
Jag har inte läst hela tråden, men jag undrar:
1. Varför tar man med sig fruns telefon på toaletten mitt i natten? Tar väl 1 sekund att kolla vad klockan är? Varför inte ta sin egen? Historien haltar lite här, tycker jag.

2. Hur gick det sen? Har TS konfronterat frun? Vad hände?

XXXL
2013-12-16, 23:25

Jaeg har styckat sin fru, dumpat resterna i ett dike och är just nu på väg till Ukraina i en stulen bil.

Tricce
2013-12-16, 23:28
Jag har inte läst hela tråden, men jag undrar:
1. Varför tar man med sig fruns telefon på toaletten mitt i natten? Tar väl 1 sekund att kolla vad klockan är? Varför inte ta sin egen? Historien haltar lite här, tycker jag.

Står ju inte att han tog med sig den. Han kan ju lika gärna bara gluttat på den för å se vilken tid han tog sin lilla nattpiss.

NickeSthlm
2013-12-19, 09:49
Jaeg? Hur går det?

XXXL
2013-12-27, 16:25
EVkbHjzeqpU

Bump

Hur fan går det?

Säg inte att du klippte till honom (eller henne) och att du sitter inne, fan det hade inte varit så smidigt av dig!

Senaste aktivitet: 2013-12-16 20:05

!!

Diomedea exulans
2013-12-27, 19:47
Hur fan går det?

Säg inte att du klippte till honom (eller henne) och att du sitter inne, fan det hade inte varit så smidigt av dig!

Senaste aktivitet: 2013-12-16 20:05

!!

Nä, då hade han nog varit online jämt.