handdator

Visa fullständig version : Fitness (bikini)

Levia
2013-10-14, 17:54
Försöker bilda mig en uppfattning om fitness världen och har lite funderingar kring binkini fitness delen. Kanske enklaste frågan...varför namnet?

Annars... Vad jag förstått, så såg de tävlande i body fitness mer ut som de som tävlar i bikini i dag, för kanske 10 år sen. Om det stämmer, varför finns det då de som inte är så positiva till bikini? Jag har hört kommentarer att body tjejerna har lite för mycket muskler och för lite fett...då borde väl bikini vara bättre?

Jag har har inga bra källor, har hört folk prata på gymet bara.

VikG
2013-10-14, 18:50
Försöker bilda mig en uppfattning om fitness världen och har lite funderingar kring binkini fitness delen. Kanske enklaste frågan...varför namnet?

Annars... Vad jag förstått, så såg de tävlande i body fitness mer ut som de som tävlar i bikini i dag, för kanske 10 år sen. Om det stämmer, varför finns det då de som inte är så positiva till bikini? Jag har hört kommentarer att body tjejerna har lite för mycket muskler och för lite fett...då borde väl bikini vara bättre?

Jag har har inga bra källor, har hört folk prata på gymet bara.

Bikini är för att dom har bikini på sig. FITness för att tävlingsformen inriktar sig mot kvinnor, mao en förkortning av det kvinnliga könet. NESS : New England Skeptical Society som kom på tävlingidén för bikini fitness när det började komma indikationer att det brukades dödssteroider bland body fitness tävlande. Svårare än så är det inte.

tossefar
2013-10-14, 18:52
Bikini är för att dom har bikini på sig. FITness för att tävlingsformen inriktar sig mot kvinnor, mao en förkortning av det kvinnliga könet. NESS : New England Skeptical Society som kom på tävlingidén för bikini fitness när det började komma indikationer att det brukades dödssteroider bland body fitness tävlande. Svårare än så är det inte.

Ska du larva dig kan du väl försöka vara rolig åtminstone?

VikG
2013-10-14, 19:21
Ska du larva dig kan du väl försöka vara rolig åtminstone?

Syftet var inte att vara rolig, utan att indirekt påpeka hur dum frågeställningen var. Ett namn är trots allt bara ett namn. BIKINI fitness behöver väl knappast någon djup analys? Men förlåt mig herrn, i fortsättningen ska jag vara mer seriös.
http://www.papermag.com/uploaded_images/mamajune.gif

ducedo
2013-10-14, 21:37
Är inte så insatt men har hört en del klaga på att det snarare är en skönhetstävling där musklerna kommer i skymundan.

filmjölk
2013-10-14, 22:10
Bedömningen i bikini/figure/etc tror jag går till som såhär att domarna frågar sig själva: "Baserat på utseende, vem av de här skulle jag helst vilja ligga med? Hon vinner!" sedan kommer resten av placeringarna i fallande skala.

Sheogorath
2013-10-14, 22:11
Jörgen kommer inte hålla med och han har rätt eftersom han är domare.

;)

Amfksp
2013-10-14, 23:11
Bikini har enligt mig noll att göra i iFbb. Det är en ren skönhetstävling. Fan det finns ju proffs som knappt ser ut att besökt ett gym. Stort hår, feta sillisar, bra bränna och massa smink sen upp på scen och puta med röven.
Min tjej som aldrig styrketränar hade kunnat ställa upp utan stt göra bort sig, det säger en del tycker jag.
Skönhetstävling, javisst! Men fan inte under ifbb

Förstår dock varför folk vill ha med det, det drar mycket folk och tävlande av just anledningen jag gav.

shadowfire
2013-10-14, 23:15
som en tävlande tjej i SM Västerås nyss sa "grymt att de ger anorexiafallen en egen gren o hålla till i så slipper vi som tränar hårt beblandas med samma"

har själv inte hajjat vad man bedöms på inom bikini? någon som vet får gärna förklara? form?

Tricklew
2013-10-14, 23:50
som en tävlande tjej i SM Västerås nyss sa "grymt att de ger anorexiafallen en egen gren o hålla till i så slipper vi som tränar hårt beblandas med samma"

Jag gillar också att Bikini har blivit en egen gren, då har vi två stora fördelningar mellan de tävlande. Anorexiafallen och de som har fått klittan förvandlad till en liten penis. Sedan gäller det bara att lista ut vilken av dessa silikon ser bäst ut på, så har man hittat sin favoritgren.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)

Levia
2013-10-21, 18:57
Hur tror ni att tävlingarna kommer att utvecklas? Kommer det bli mer eller mindre muskler? Andra "poser", kanske inte heter så i det här här sammanhanget, men, ex.vis när de mer eller mindre putar med rumpan. Eller...ingen utveckling alls?

bigtraps
2013-10-21, 19:00
Bikinifitness blir förmodligen OS gren i framtiden. Idrott på högsta nivå