Visa fullständig version : Mat jag kan stoppa i mig på 5 min 2 timmar innan träning?
Hej Kolo!
Jag äter en ordentlig måltid 5 timmar innan mitt trän.pass. 2 timmar innan trän har jag en kort paus på 5 min. Något tips om vad jag kan stoppa i mig under denna korta pausen? Något som ger energi och kan ätas snabbt. (Kör just nu med 2 frallor med ägg)
Har även en paus 40 min innan träning och det brukar bli en kaffe då. Borde jag äta då istället? Det känns för tätt in på träningen.
Btw...vill inte ta någon pwo.
Tack på förhand
Colaflaskor och marshmallows är rätt najs att ta innan :)
Satsa på snabbare kolhydrater. Lite godis är inte fel här, som tidigare talare nämnde. Annars ja, vita mackor med pålägg, fruktyoghurt, frukt, müsli, risgrynsgröt mm.
Hej Kolo!
Jag äter en ordentlig måltid 5 timmar innan mitt trän.pass. 2 timmar innan trän har jag en kort paus på 5 min. Något tips om vad jag kan stoppa i mig under denna korta pausen? Något som ger energi och kan ätas snabbt. (Kör just nu med 2 frallor med ägg)
Har även en paus 40 min innan träning och det brukar bli en kaffe då. Borde jag äta då istället? Det känns för tätt in på träningen.
Btw...vill inte ta någon pwo.
Tack på förhand
Lite youghurt+havregryn och lite proteinpulver.
Blanda skiten i shaken och drick:)
Kan med fördel spä med lite mjölk så blir den drickvänligare.
1 skopa proteinpulver
1 dl havregryn
Ned i shake och blanda, låt svälla lite vid tid, drick.
Kan ha i lite malto också om snabbare energi är av intresse.
Varför ska någon äta godis 2 h innan träning när det dessutom är fortsatt jobb efteråt?
Varför vill du byta det du äter idag?
Pretorian
2013-09-17, 14:03
1 skopa proteinpulver
1 dl havregryn
Ned i shake och blanda, låt svälla lite vid tid, drick.
Kan ha i lite malto också om snabbare energi är av intresse.
Varför ska någon äta godis 2 h innan träning när det dessutom är fortsatt jobb efteråt?
Jag tror det var tänkt till den andra pausen han har 40 min innan träning. Även det är kanske för lång tid?
Ramboline
2013-09-17, 14:20
Riskakor med Nutella på
Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4
Jag tar 4 knäckebröd med räkost typ 1-1½ timma innan mina pass, mest för att inte gå hungrig under passet.
Enkelt, smidigt, snabbt och gott :)
Kvarg smaksatt med proteinpulver och en frukt?
Simonbaws
2013-09-17, 17:09
yoghurt funkar prima!
Tack för alla svar. Det uppskattas :cool:
Skippar godiset och fortsätter köra på mina mackor. Ska även testa någon form av havregrynsdrink som några av er rekommenderade.
Är lite förvånad över att några skrev yoghurt. Varför är det bra att äta innan träning?
Varför vill du byta det du äter idag?
Ville se om det fanns något som var bättre. Det blir dessutom lite enformigt att äta samma sak varje dag. =)
R Scarpa27
2013-09-18, 20:04
mackor, där kan du ju variera mycket med pålägg osv också.
Ville se om det fanns något som var bättre. Det blir dessutom lite enformigt att äta samma sak varje dag. =)
Det är bra skäl.
Yoghurt och frukt brukar funka, drick direkt från paketet så slipper du slabba med en sked. Proteinbars eller liknande funkar också. Det går att variera mackorna genom att köra mjukost och/eller ost och byta bröd. Sen kan man kombinera de olika påläggen, mjukost och ägg på samma macka är kanske inte så vanligt men den kombinationen blir faktiskt ganska så bra.
En mindre matigare sallad får man också ofta i sig på 5 min utan att stressa.
Proteindrink och fruktsallad funkar också.
Snickers, originalrost med marmelad och ost, proteinshake.
mackor, där kan du ju variera mycket med pålägg osv också.
+1
Det är bra skäl.
Yoghurt och frukt brukar funka, drick direkt från paketet så slipper du slabba med en sked. Proteinbars eller liknande funkar också. Det går att variera mackorna genom att köra mjukost och/eller ost och byta bröd. Sen kan man kombinera de olika påläggen, mjukost och ägg på samma macka är kanske inte så vanligt men den kombinationen blir faktiskt ganska så bra.
En mindre matigare sallad får man också ofta i sig på 5 min utan att stressa.
Proteindrink och fruktsallad funkar också.
Tack tack =). Många bra tips här.
Snickers, originalrost med marmelad och ost, proteinshake.
Haha...du är ny här. Här är ett tips: läs igenom tråden innan du postar. Vill inte ha godis. Hinner inte rosta mackor och äta dem på 5 min. Jag får inte så mycket energi av en proteinshake.
Lite Off topic men appropå yoghurt.
Hur står sig yoghurt jämtemot andra livsmedel som kolhydratskälla?
Potatis, ris, pasta, havregryn osv, brukar rekommenderas som bra kolhydrater. Platsar yoghurt här också (syftar främst på t.ex. Arlas mild lättyoghurt) eller räknas det som en "sämre" kolhydratskälla?
Mjölkprodukter utan tillsatt socker har generellt ganska lite kolhydrater och de som finns skiljer sig inte nämnvärt från några andra vad gäller "nyttighet". Om det är tillsatt socker så kan det bli en del sådant och det kan vara bra, dåligt eller inte spela någon roll beroende på när man äter/dricker produkten.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.