Visa fullständig version : NFL 2013/2014-säsongen
Nu är det bara två dagar kvar till kick-off!
Finns det några NFL fans kvar på brädan? Vilket lag håller ni på? Vilka tror ni tar det iår?
Jag håller givetvis på mitt Saints och det ska bli RIKTIGT kul att få tillbaka sin HC Sean Payton på sidlinjen och dessutom ett helt nytt 3-4 defence. Dock har mitt lag förlorat en hel drös med bra spelare pga skador så vi får se hur det går.
Shoot! *popcorn*
PixelMiner
2013-09-03, 21:44
Är New England Patriots fan sedan många år. Men tror inte riktigt på årets lag. Säkert slutspel, men inte mycket mer.
krubkungen
2013-09-03, 21:44
Gillar att kolla men följer inte NFL direkt. Gillar när Patriots spelar eller Ravens.
Har funnit intresse för NFL sedan årets slutspel och med den häftiga finalen mellan de två tränarbröderna.
Det ska bli riktigt skoj att följa NFL-säsongen från början till slut, även om det nästan är omöjligt att hinna se alla matcher. Men en del lag lär jag följa mer än andra.
Tenderar att bli ett par matcher i veckan under säsong men är för dåligt insatt för att brinna för något lag. Ser dock fram emot starten.
Longerik
2013-09-03, 22:07
Chicago Bears för hela slanten!
Spännande med ny HC och för första gången på riktigt länge både en riktig LT och TE, försiktigt hoppfull om att det kanske går att ta hem titeln i NFC North före Packers i år.
Jag hejar på Saints!
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT8gyAuZvQeca_uhv4QoL0FrsGP9O5Fx cuW_0FOtNk9oa144-kQgw
PixelMiner
2013-09-03, 22:20
Tenderar att bli ett par matcher i veckan under säsong men är för dåligt insatt för att brinna för något lag. Ser dock fram emot starten.
Kör med NFL game pass (http://gamepass.nfl.com). Helt perfekt! Antingen ser man någon match live, med allt vad det innebär av amerikansk reklam osv. Eller så ser man samma match i efterhand, fast med reklamen bortklippt.
Dessutom har de ju nedkortade versioner av matcherna också. Inget av speltiden är borttagen, däremot all dötid och repriser. En hel match ligger då på runt 35-40 minuter. Så då kan man ju klämma ett par matcher i rad utan problem.
Så för mig brukar det bli 1-2 hela matcher i veckan i början av säsongen. Och sedan mot slutet av grundserien så kompletterar jag med 3-4 nedkortade matcher. Slutspelet brukar försöka se alla matcher. Super Bowl ser man ju givetvis live. Sedan lider man av svår abstinens fram till nästa säsong.
Chicago Bears för hela slanten!
Spännande med ny HC och för första gången på riktigt länge både en riktig LT och TE, försiktigt hoppfull om att det kanske går att ta hem titeln i NFC North före Packers i år.
Tycker inte du det var fel av dom att sparka den förre? Jag tyckte han skötte sig riktigt bra :confused:
MrLomax - :cheers:
Följer Patriots sedan några år, men som PixelMiner säger så är jag inte helt säker på laget denna säsong. De har förlorat för många vitala spelare känns det som.
Longerik
2013-09-04, 07:54
Tycker inte du det var fel av dom att sparka den förre? Jag tyckte han skötte sig riktigt bra :confused:
MrLomax - :cheers:
Nja, slutspel en gång de senaste fyra åren, utan fokus på offense så är det svårt att vinna i NFL. Ett tag förra säsongen stod ju defense nästan för fler TD än offense :D Chicagos D är ju iofs ett av ligans bästa men ändå...
Håller med om att Game Pass är helt gudomligt. Brukade sitta och vänta i flera dagar för att tanka matcherna i efterhand förut, så skönt att kunna se allt utan reklam nu.
Någon som spelar Fantasy Football förresten? Har någon enstaka Saintsspelare i laget, Pierre Thomas t.ex. får sitta på min bänk till man ser om det blir han eller Mark Ingram som får bära huvudansvaret i Saints backfield.
StarkaUlf
2013-09-04, 07:56
Let's go Saints!!
Varför håller alla på saints?
Chargers fan här. Ser lite skakigt ut med O-line som inte riktigt kan skydda Rivers. Får se vad ny GM och HC gör för laget. Slutspel kanske?
Seahawks ska bli kul att följa. Marshawn Lynch - Mr Beastmode!
Vinylsvarv
2013-09-04, 09:34
Washington Redskins sedan några år tillbaka , har höga förhoppningar. Hoppas såklart att de tar sig längre än förra året, kanske hela vägen? *rolleyes* *popcorn*
PixelMiner
2013-09-04, 12:14
Washington Redskins sedan några år tillbaka , har höga förhoppningar. Hoppas såklart att de tar sig längre än förra året, kanske hela vägen? *rolleyes* *popcorn*
Såg ju riktigt bra ut förra året med Griffin III och Morris. Frågan är väl hur bra Griffin är efter skadan.?
Vinylsvarv
2013-09-04, 12:49
Såg ju riktigt bra ut förra året med Griffin III och Morris. Frågan är väl hur bra Griffin är efter skadan.?
Ser ut som att det har gått bra med skadan men vi får se på måndag. Andra gången han skadat sitt knä under sin karriär.
HerrLuta
2013-09-04, 13:56
Även jag är ett Patriots-fan sedan några år tillbaka. Ska försöka lösa en biljett till en hemmamatch i Boston då jag för närvarande bor i Montreal :)
Dock håller jag med många av föregående talare. Årets uppställning fick sig en rejäl törn då Hernandez bestämmer sig för att skjuta någon och att Gronk under sommaren gjorde en rejäl operation. Dock brukar Brady kunna lösa det mesta ändå :)
Lite tråkigt dock att superkristne Tebow aldrig lyckas hitta rätt :P
Även jag är ett Patriots-fan sedan några år tillbaka. Ska försöka lösa en biljett till en hemmamatch i Boston då jag för närvarande bor i Montreal :)
Dock håller jag med många av föregående talare. Årets uppställning fick sig en rejäl törn då Hernandez bestämmer sig för att skjuta någon och att Gronk under sommaren gjorde en rejäl operation. Dock brukar Brady kunna lösa det mesta ändå :)
Lite tråkigt dock att superkristne Tebow aldrig lyckas hitta rätt :P
Inte att förglömmma är att även Wes Welker och Danny Woodhead är borta från laget. *cry*
Nja, slutspel en gång de senaste fyra åren, utan fokus på offense så är det svårt att vinna i NFL. Ett tag förra säsongen stod ju defense nästan för fler TD än offense :D Chicagos D är ju iofs ett av ligans bästa men ändå...
Håller med om att Game Pass är helt gudomligt. Brukade sitta och vänta i flera dagar för att tanka matcherna i efterhand förut, så skönt att kunna se allt utan reklam nu.
Någon som spelar Fantasy Football förresten? Har någon enstaka Saintsspelare i laget, Pierre Thomas t.ex. får sitta på min bänk till man ser om det blir han eller Mark Ingram som får bära huvudansvaret i Saints backfield.
Du BÖR slänga in Jimmy Graham och Drew Brees omgående i ditt Fantasy lag! :D Jag kör bara sån där "Perfect Challenge" för skojs skull :)
Let's go Saints!!
*cupid*
Varför håller alla på saints?
För att Saints är bäst? Se en match med dom :)
PS, vadå "alla håller på Saints" varannan post är Patriots-fans :/
HerrLuta
2013-09-04, 14:13
Tror att många är Saints-fans pga. då de vann senast så fick de ändå "rätt mycket" media för att vara Sverige då det gäller NFL?
Vill dock strypa någon på SVT eller TV4 då de efter Superbowl ibland inte ens kan säga rätt namn på lagens quarterbacks eller liknande..... *gah!*
Järvskan
2013-09-04, 14:18
http://www.questfor31.com/images/New-York-Jets-Logo.gif
Är och förblir ett Jets-fan. Blir intressant att se hur det går för laget. Tror att Mark Sanchez skulle spelat bättre under Marty Mornhinweg, synd bara att han skadade sig under försäsongsmatchen mot Giants. Geno Smith verkar däremot inte vara redo för spel i NFL i nuläget.
Tror att många är Saints-fans pga. då de vann senast så fick de ändå "rätt mycket" media för att vara Sverige då det gäller NFL?
Vill dock strypa någon på SVT eller TV4 då de efter Superbowl ibland inte ens kan säga rätt namn på lagens quarterbacks eller liknande..... *gah!*
Dat feel.
HerrLuta
2013-09-04, 16:53
Förresten, någon som har koll på om någon svensk har spelat i en riktig match (då menar jag alltså in pre-season) i NFL någonsin? Killen på Viasat var nog "bara" med i practice squad för Packers om jag minns rätt.
Sen fanns det ju en svensk som var kicker för Titans (dock bara pre.season, blev sedan petad) och satte den längsta FG-sparken någonsin har jag också för mig.
PixelMiner
2013-09-04, 17:56
Förresten, någon som har koll på om någon svensk har spelat i en riktig match (då menar jag alltså in pre-season) i NFL någonsin? Killen på Viasat var nog "bara" med i practice squad för Packers om jag minns rätt.
Sen fanns det ju en svensk som var kicker för Titans (dock bara pre.season, blev sedan petad) och satte den längsta FG-sparken någonsin har jag också för mig.
Längsta field goal någonsin i tävlingsmatch sattes av Tom Dempsey 1970. Han sparkade bollen 63 yards i matchen mellan Saints och Lions. Dempsey var född utan tår på högerfoten och hade därför en väldigt speciell sko.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/8/88/Tom_dempsey.jpg/220px-Tom_dempsey.jpg
Sedan dess har man ändrat reglerna och nu måste alla ha "fotliknande" skor. Det är flera spelare som har tangerat rekordet. Senast var David Akers ifrån SF49:ers som gjorde det i första veckan av förra säsongen.
Däremot har du rätt i att Ola Kimrin (http://www.nfl.com/player/olakimrin/2505232/gamelogs) ifrån Malmö sparkade in ett FG ifrån 65 yards, men det var i preseason. Kimrin spelade 6 stycken tävlingsmatcher för Washington Redskins och tillsammans med Björn Nittmo (http://www.nfl.com/player/bjornnittmo/2522172/profile), Ny Giants, de enda Svenskar som spelat i NFL.
HerrLuta
2013-09-04, 18:37
Längsta field goal någonsin i tävlingsmatch sattes av Tom Dempsey 1970. Han sparkade bollen 63 yards i matchen mellan Saints och Lions. Dempsey var född utan tår på högerfoten och hade därför en väldigt speciell sko.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/8/88/Tom_dempsey.jpg/220px-Tom_dempsey.jpg
Sedan dess har man ändrat reglerna och nu måste alla ha "fotliknande" skor. Det är flera spelare som har tangerat rekordet. Senast var David Akers ifrån SF49:ers som gjorde det i första veckan av förra säsongen.
Däremot har du rätt i att Ola Kimrin (http://www.nfl.com/player/olakimrin/2505232/gamelogs) ifrån Malmö sparkade in ett FG ifrån 65 yards, men det var i preseason. Kimrin spelade 6 stycken tävlingsmatcher för Washington Redskins och tillsammans med Björn Nittmo (http://www.nfl.com/player/bjornnittmo/2522172/profile), Ny Giants, de enda Svenskar som spelat i NFL.
Vilken jäkla slägga till sko! Dock tyckte jag att jag poängterade att Kimrin satte sitt FG i preseason? :em:
Tack för tipset, får kolla upp Björn!
Någon som glor på NCAA då?
StarkaUlf
2013-09-04, 18:48
Någon som glor på NCAA då?
Såg otroligt mycket förra säsongen, basket & football, då jag hade ESPN osv. Har det inte längre :(
Väldigt roligt att se på.
Såg otroligt mycket förra säsongen, basket & football, då jag hade ESPN osv. Har det inte längre :(
Väldigt roligt att se på.
Det går att ladda ned en hel del NCAA-football. Jag har inte börjat kolla än (men laddat ned), men ska ge det ett försök när jag har tid.
Hur är egentligen nivån i jämförelse med NFL? Måste väl ändå finnas en hel del talanger.
StarkaUlf
2013-09-04, 19:03
Det går att ladda ned en hel del NCAA-football. Jag har inte börjat kolla än (men laddat ned), men ska ge det ett försök när jag har tid.
Hur är egentligen nivån i jämförelse med NFL? Måste väl ändå finnas en hel del talanger.
Intressant, måste kolla upp det.
Finns en hel del riktigt duktiga talanger. Men man får räkna med fler misstag under matcherna. Men annars kan tempot vara riktigt bra. Sen bjuder dom ju även på en del spektakulära dunkar, catches, passningar, runs osv även i NCAA :)
Ser hellre NCAA än vilken svensk toppliga som helst, iallafall :D
Ni som gärna vill se en "riktig" (alltså inte en kicker) svensk spelare i NFL bör följa denna grabb; http://sports.yahoo.com/ncaa/football/recruiting/player-Kevin-Dillman-137192?colleges=show
Kevin Dillman, ~16 år från Ystad, cirka 1,90+, arm som en kanon(Quarterback!), spelar i något HS i Kalifornien, fått erbjudande av i princip varenda 'stort' college i USA.
Tycker ni det är värt att lägga 1800 på gamepass? Sätt er i en fattig-student sits som älskar fotboll. Tänker att det kan ge mig mer dit att studera (se 3h långa matcher på 30-40min!) fast svida lite i plånkan :( / :)
HerrLuta
2013-09-04, 19:48
De draftar ju från NCAA, så jag skulle säga att kvalitén är helt godkänd :P
Jag tycker lätt att det är värt med ett Season Pass om du är så intresserad. Du kan ju verkligen se ALLA matcher och precis när du vill. Även se fyra stycken på en gång om du tycker det är kul med :P Dessutom slipper du sena TV10- och Viasat-kvällar med...
StarkaUlf
2013-09-04, 20:22
De draftar ju från NCAA, så jag skulle säga att kvalitén är helt godkänd :P
:thumbup:
PixelMiner
2013-09-04, 21:06
Tycker ni det är värt att lägga 1800 på gamepass? Sätt er i en fattig-student sits som älskar fotboll. Tänker att det kan ge mig mer dit att studera (se 3h långa matcher på 30-40min!) fast svida lite i plånkan :( / :)
Tja, slå ut det på antalet matcher. Tänk 16 matcher i grundserien och sedan 4 matcher till i wild card, Divisional, Conference och Super Bowl. Förutsatt att du "bara" ser 1 match i veckan. Så 1800/20 ger 90 kr per match, dvs knappa två öl på krogen eller 1 biobiljett.
Ser man ännu mer så blir det ju ännu billigare per match. :)
Sedan är väl inte kvaliteten riktigt HD. Typ ungefär samma som SVT Plays bästa strömmar. Vill man ha bättre så är det ju antingen ViaSats HD sändningar eller fultanka ifrån nätet som gäller.
Är inte den som hejar på lag men har en mancrush på Troy Polamalu sen jag såg detta:
XOoouYgK_HM
Försöker iaf se någon match under säsongen. Förresten någon som ska se SM-finalen på tele2 arena i helgen?
Swearengen
2013-09-05, 21:52
Det blir riktigt roligt att se vad Broncos offence kan göra inatt; alltid roligt att se Peyton Manning, men framför allt nu i och med att de satsar hårt på att spela ett väldigt snabbt no-huddle offence a la Patriots 2012 och Chip Kelly.
Spännande att se hur Ravens hanterar det utan Lewis och Reed.
Koettman
2013-09-05, 22:06
Tror Seattle blir the shiet i år. Ruskigt bra förra säsongen och tillskottet av Harvin, må vara att han är skadad nu, kan inte slå fel.
Helvete vad v*ldtagna Ravens blev (väntat) och helvete vad läskigt bra Manning spelade (enligt statistiken då, såg inte matchen).
25/42, 462 yards, SJU (7!!) Touchdowns, 0 interceptions.
49-27 till Broncos.
Detta var lite skoj;
http://www.lolception.com/lollibs/memeimgs/328942328.gif
Koettman
2013-09-06, 08:22
Iofs mycket imponerande av Manning (U still elite, Flaco?)
Men va fan. Ravens secondary. Va fan.
Tycker ni det är värt att lägga 1800 på gamepass? Sätt er i en fattig-student sits som älskar fotboll. Tänker att det kan ge mig mer dit att studera (se 3h långa matcher på 30-40min!) fast svida lite i plånkan :( / :)http://www.wiziwig.tv/ Bra om du vill se streams gratis.
http://www.wiziwig.tv/ Bra om du vill se streams gratis.
Tack! Hur är kvalitén?
Tack! Hur är kvalitén?
Det är olika. Varje match brukar ha 2-5 streams. Tror den igår hade typ 7.
Förresten, någon som brukar satsa en slant på NFL? :)
Edit: Tycker spänningen ökar en aning när man gör det!
~25h till kickoff, klockan går sjukt segt just nu! Riktigt spännande match dessutom, Falcons @ Saints, grrr vad jag vill spöa dom!
Vinylsvarv
2013-09-07, 18:35
Förresten, någon som brukar satsa en slant på NFL? :)
Edit: Tycker spänningen ökar en aning när man gör det!
Annars har du http://www.beattheinsiders.com/ inte pengar dock, Kolo-grupp kanske? cofffee
Är det bara jag som stör mig på den svenska kommentatorn? "Här ser vi..." "Här ser man..." "Man ser här...".
Ja, tack, det gör vi...
Longerik
2013-09-08, 21:18
Bears win, kissade nästan på mig av nervositet :d Saints - Falcons verkar ha varit en bra match också av det lilla jag såg och om man ser till resultatet. 49ers - Packers kollar jag i morgon utan reklam, det kan bli en riktigt fin match!
ÅÅh vilken härlig Saints vinst!! Sket nästan ner mig på slutet.
Falcons inne på Saints ~5yds linje, 4 försök kvar ~1,30 kvar, Saints leder med 6p. 3 första försöken misslyckas, dags för fjärde med drygt 30s kvar. Kände på mig att, nu kommer den där j-vla passen till Gonzales som ingen någonsin lyckats stå ivägen för, och japp den kom! Fast ROOKIEN VACCARO (first round pick, safety) ändrade riktningen på bollen en aning så Harper fick den istället, INTERCEPTION - SAINTS WIN!!!!!!!
Kenny Still gjorde också riktigt bra ifrån sig och pass rush, DAAAMN!! Det ljust ut just nu, skönt att alla andra i NFC south också förlorade, riktigt dryg förlust för Tampa Bay haha, för er som inte såg;
TB sätter fieldgoal och tar ledning med 17-15 (~30 sekunder kvar).
Jets (Geno Smith) passar 25 yards från egen 20 till egen 45.
Geno Smith scramblar från egen 45 till TB 45, defence var lite för hårda honom och han får 15 yards med sig med 2 sekunder kvar.
Jets sätter FG från TB 30 (48 yards) och vinner med 18-17, lol!
ÅÅh vilken härlig Saints vinst!! Sket nästan ner mig på slutet.
Falcons inne på Saints ~5yds linje, 4 försök kvar ~1,30 kvar, Saints leder med 6p. 3 första försöken misslyckas, dags för fjärde med drygt 30s kvar. Kände på mig att, nu kommer den där j-vla passen till Gonzales som ingen någonsin lyckats stå ivägen för, och japp den kom! Fast ROOKIEN VACCARO (first round pick, safety) ändrade riktningen på bollen en aning så Harper fick den istället, INTERCEPTION - SAINTS WIN!!!!!!!
Jag missade slutet av matchen, gick ner till gymmet och körde lite styrketräning istället. Men jävla skönt med seger för New Orleans Saints!!!
Nu blir det fest med pasta, köttfärssås, proteinshake och godis!
Jag missade slutet av matchen, gick ner till gymmet och körde lite styrketräning istället. Men jävla skönt med seger för New Orleans Saints!!!
Nu blir det fest med pasta, köttfärssås, proteinshake och godis!
Kör du allt i en bunke? ;)
Kör du allt i en bunke? ;)
Yes. Man sparar tid. :d
Thelvino
2013-09-09, 10:38
Såg dem emot Bills för några veckor sedan. De såg bra ut. Får Griffin III rätt på det så kommer de att få en bra säsong tror jag. (Griffin III spelade inte när jag såg dem men Bills hade inte en chans ändå.)
http://www.questfor31.com/images/New-York-Jets-Logo.gif
Är och förblir ett Jets-fan. Blir intressant att se hur det går för laget. Tror att Mark Sanchez skulle spelat bättre under Marty Mornhinweg, synd bara att han skadade sig under försäsongsmatchen mot Giants. Geno Smith verkar däremot inte vara redo för spel i NFL i nuläget.
Sanchez fick ta väldigt mycket skit på preseason och tyvärr får man säga att det är välförtjänt. Nu vann de sist men Jets såg verkligen inte bra ut om man jämför med t ex Redskines. De behöver en ny headcoach.
Koettman
2013-09-10, 08:14
Eagles såg riktigt fina ut i natt. Kul!
Eagles såg riktigt fina ut i natt. Kul!
Instämmer! Riktigt kul att Michael Vick (äntligen!) fått en oline :)
gubbjävel
2013-09-10, 18:31
Följer Steelers i NFL och Notre Dame i NCAA. Kommer att bli en tung säsong för bägge lagen tyvärr :-(. Steelers running game är riktigt risigt i år, får se vad Bell kan göra åt det när han är tillbaka från sin skada.
Koettman
2013-09-10, 21:45
Instämmer! Riktigt kul att Michael Vick (äntligen!) fått en oline :)
Fast Vick är ju oftast sin egen fiende när det kommer till att få smällar. Dels för att han, som jag upplever det, har svårt att släppa bollen nog snabbt om första alternativet är markerat, men ffa. för att hans aggresiva running game. Måste lära sig att gå ner med fötterna först. I natt gjorde han ju också en hedervärd men helt idiotisk block till Mccoy också. Finns inte en chans att han håller hela säsongen.
Med det sagt har deras O-line varit kass senaste säsongerna.
PixelMiner
2013-09-12, 17:22
Såg matchen mellan Green Bay och SF49:ers. Grymt bra match med mycket känslor och bra spel ifrån båda lagen. Klart sevärd!
När slutar "grundserien" ? Ska till LA i slutet på mars.
Då är tyvärr hela säsongen över och vi vet vem som vann Superbowl XLVIII.
Då är tyvärr hela säsongen över och vi vet vem som vann Superbowl XLVIII.
Ok, då får det bli nhl istället.
Ok, då får det bli nhl istället.
NBA!!!!#
Helvete vad jag tycker synd om Brady just nu, inte en enda j*vel som kan ta emot passar i Patriots just nu, förutom Edelman som är halvbra.
PixelMiner
2013-09-14, 10:28
NBA!!!!#
Helvete vad jag tycker synd om Brady just nu, inte en enda j*vel som kan ta emot passar i Patriots just nu, förutom Edelman som är halvbra.
Jo, frustrationen bara lyser i Brady's ögon. Och Edelman skall skall vara wide receiver, fast nu sist mot Jets så spelade han ju mer som en tight end. 13 receptions och bara 78 yards...
Blev väldigt spännande mellan Chicago - Minnesota.
Longerik
2013-09-15, 22:05
Blev väldigt spännande mellan Chicago - Minnesota.
Håller på Da Bears, trodde inte mina ögon när Bennett scorear med 10 sek kvar, riktigt riktigt konstig match dock, egentligen borde Bears tagit hand om det mycket tidigare.
F.ö. fler sjukt spännande matcher i kväll, kollade de sista sekunderna Bills - Panthers och Texans - Titans, den sista gick till OT.
Helvete vilken match av Saints (och Buccaneers!), riktigt jävla tight hela vägen till slutet och ännu en gång klarar sig Saints, denna gång tack vare sitt offence!
14-13 till Buccaneers, ~6 min kvar och på egen 20, dom tuggar av klockan riktigt bra och för första gången i matchen så spelar Freeman bra och tar Bucs hela vägen till Saints ~30 yards linje. Efter 2 min varning och två time outs av Saints så missar Bucs ett 47yd fieldgoal med ~1.06 kvar!!!!!
Brees --> Graham till TB 48 (~15 yards)
Brees --> Sproles TB 40
Brees --> Colston TB 9
-- Spike --
Fieldgoal med ~5 sekunder kvar!!!!!!!!!!
Måste vara riktigt surt för Buccaneers med två 'såna' förluster!
Panthers och Bucs är nu 0-2, Falcons 1-1 och Saints leder NFC south med 2-0! :D
Jag har skaffat viaplay nu. Har fått upp lote intresse för nfl. Det sänds ju en jäkla massa matcher, vilka/vilket lag ska man foka på? Vilka spelar roligast?
Jag har skaffat viaplay nu. Har fått upp lote intresse för nfl. Det sänds ju en jäkla massa matcher, vilka/vilket lag ska man foka på? Vilka spelar roligast?
Broncos spelar roligt tycker jag.
Saints, Seahawks, Broncos, 49ers, Packers (finns fler, orkar inte tänka så mycket).
Se inte; Jaguars, Oakland, Browns
Nemen, vad händer med de stackars Steelers, börjar dom bli för gamla på defence och slut på ammunition på offence? Tråkigt, brukade gilla att se Steelers spela :(
Nemen, vad händer med de stackars Steelers, börjar dom bli för gamla på defence och slut på ammunition på offence? Tråkigt, brukade gilla att se Steelers spela :(
Känns som de kommer få en riktigt jobbig säsong. Inte mycket som gick rätt i den matchen. Hur många gånger missförstod Roethlisberger och WRs varandra egentligen?
Saints, Seahawks, Broncos, 49ers, Packers (finns fler, orkar inte tänka så mycket).
Se inte; Jaguars, Oakland, Browns
Tycker man kan lägga till Eagles i "Att se"-listan. Deras nya head coach verkar ha en del spännande idéer. Gick ju så där mot Chargers iofs, men jag tror de kan bjuda på en del underhållande matcher.
HerrLuta
2013-09-18, 15:45
Tyckte det var kul att se Bengals vinna då de var laget som var med i årets Hard Knocks som har gjorts nu i några år. Kul att se spelare lyckas som man fått en typ "relation" till efter att ha kollat på serien :)
Spännande med att se James Harrison spela mot sitt gamla lag (Steelers) där han har gjort ett antal säsonger liksom - speciell kille må jag säga.
Tyckte det var kul att se Bengals vinna då de var laget som var med i årets Hard Knocks som har gjorts nu i några år. Kul att se spelare lyckas som man fått en typ "relation" till efter att ha kollat på serien :)
Spännande med att se James Harrison spela mot sitt gamla lag (Steelers) där han har gjort ett antal säsonger liksom - speciell kille må jag säga.
Vad är detta "Hard Knocks" jag ser överallt? Har aldrig orkat klicka på länkarna som dyker upp angående det.
Longerik
2013-09-18, 17:58
Känns som de kommer få en riktigt jobbig säsong. Inte mycket som gick rätt i den matchen. Hur många gånger missförstod Roethlisberger och WRs varandra egentligen?
Hoppas att vändningen dröjer åtminstone till efter söndag kväll för deras del :D
Känns dock som att de kan komma ruggigt taggade att bryta trenden mot Bears på söndag, oroväckande. Segt att matchen går halv nio lokal tid, då får man ju vänta till måndag för att se matchen, iofs utan reklam vilket är positivt.
Ang Eagles, hypen kring dem är något överskattad kan jag tycka. Det är ju trots allt ett lag som vann 4 matcher förra året.
gubbjävel
2013-09-18, 20:45
De hade mindre än 50y på marken mot Bengals... deras running game är helt enkelt för sorgligt i år, vilket gör att de bli så enkla att läsa för D. Får se vad Bell kan göra när han är tillbaka efter sin skada... har dock inga stora förhoppningar på dem i år :-(
Koettman
2013-09-18, 21:38
Ang Eagles, hypen kring dem är något överskattad kan jag tycka. Det är ju trots allt ett lag som vann 4 matcher förra året.
Offensivt har de sett otroligt bra ut. Med tanke på hur lite dom hade bollen mot Chargers var 30p imponerande.
HerrLuta
2013-09-18, 22:23
Vad är detta "Hard Knocks" jag ser överallt? Har aldrig orkat klicka på länkarna som dyker upp angående det.
De dokumenterar det som händer på OTA:s, training camp och preseason. Man får se en hel del vad som händer på träningarna, hur de får kämpa om en plats på årets roster, hur nya rookies har det och allt annat runt omkring med. Helt klart sevärt!
Harrison verkar ju dock inte direkt tycka om att de är och filmar :P
Offensivt har de sett otroligt bra ut. Med tanke på hur lite dom hade bollen mot Chargers var 30p imponerande.
Japp, fast defence var horribelt. Påminner LITE om Saints D förra året. Får hoppas dom blir bättre, playoffs utan tvekan då.
De dokumenterar det som händer på OTA:s, training camp och preseason. Man får se en hel del vad som händer på träningarna, hur de får kämpa om en plats på årets roster, hur nya rookies har det och allt annat runt omkring med. Helt klart sevärt!
Harrison verkar ju dock inte direkt tycka om att de är och filmar :P
Ahh, då hänger jag med! :thumbup:
Hörde ni?
Cleveland Browns böt precis Trent Richardson mot Colts first round draft pick 2014. Browns samlar på sig en hel del picks verkar det som inför 2014 men det här är ren IDIOTI. Richardson är i princip deras enda offensiv, han är en bra RB och väldigt ung. I och med att Colts nu fått en riktigt bra RB till sitt offence är dom ännu bättre och kommer med 99% säkerhet gå till playoffs och lite längre = Browns kommer få en usel first round pick. Usch.
Edit: http://www.nfl.com/news/story/0ap2000000246821/article/colts-trade-2014-1stround-pick-to-browns-for-trent-richardson
HerrLuta
2013-09-19, 01:29
Hörde ni?
Cleveland Browns böt precis Trent Richardson mot Colts first round draft pick 2014. Browns samlar på sig en hel del picks verkar det som inför 2014 men det här är ren IDIOTI. Richardson är i princip deras enda offensiv, han är en bra RB och väldigt ung. I och med att Colts nu fått en riktigt bra RB till sitt offence är dom ännu bättre och kommer med 99% säkerhet gå till playoffs och lite längre = Browns kommer få en usel first round pick. Usch.
Edit: http://www.nfl.com/news/story/0ap2000000246821/article/colts-trade-2014-1stround-pick-to-browns-for-trent-richardson
Såg detta med! Känns spontant dumt gjort av Browns eftersom Richardson var sjukt bra genom hela college! Dock ska han ha dragits med skador och haft typ 3,4 yards per carry i snitt vilket är sådär.
Frågan är när det ska vända för Browns...
Såg detta med! Känns spontant dumt gjort av Browns eftersom Richardson var sjukt bra genom hela college! Dock ska han ha dragits med skador och haft typ 3,4 yards per carry i snitt vilket är sådär.
Frågan är när det ska vända för Browns...
Visst, han hade lite skador men han fungerar ju nu och 3,5 YPC är inte dåligt, 3.5 x 3 = 10.5 = nya yards, är det inte så man brukar tänka när man ser på RBs? Plus att han är riktigt hård och bra att ha i redzone (bra 'truck'). Jämför med t.ex. Darren Sproles som har ett högre YPC men skulle man köra en dive från t.ex 2 yards linjen så skulle det inte gå så bra för honom (1,65m <90kg).
Inte snart, inte efter detta. Dom borde inte ha bytt bort Richardson, dom får garanterat en bra first round pick nästa år som dom kanske kan lägga på en QB (vet inte hur det ser ut i nästa års draft än). Aj, aj.
HerrLuta
2013-09-19, 02:02
Visst, han hade lite skador men han fungerar ju nu och 3,5 YPC är inte dåligt, 3.5 x 3 = 10.5 = nya yards, är det inte så man brukar tänka när man ser på RBs? Plus att han är riktigt hård och bra att ha i redzone (bra 'truck'). Jämför med t.ex. Darren Sproles som har ett högre YPC men skulle man köra en dive från t.ex 2 yards linjen så skulle det inte gå så bra för honom (1,65m <90kg).
Inte snart, inte efter detta. Dom borde inte ha bytt bort Richardson, dom får garanterat en bra first round pick nästa år som dom kanske kan lägga på en QB (vet inte hur det ser ut i nästa års draft än). Aj, aj.
Förstår vad du menar och håller med, men man vet aldrig vad som händer bakom kulisserna! De kommer ju aldrig hitta en lika bra spelare nästa år, inte vad jag vet nu iaf.
De får helt enkelt lösa det med att signa Tebow.... :P
Förstår vad du menar och håller med, men man vet aldrig vad som händer bakom kulisserna! De kommer ju aldrig hitta en lika bra spelare nästa år, inte vad jag vet nu iaf.
De får helt enkelt lösa det med att signa Tebow.... :P
Pfft, något svenskt lag får signa honom istället! Hade varit skoj! :D
Tebow har fått ett nytt kontrakt!
...I den Ryska ligan!!
http://www.itar-tass.com/en/c32/881037.html
...I den Ryska ligan!!
Popkov emphasized that Tim Tebow is a legendary player, Michael Jordan of American Football
hahahahahaha
HerrLuta
2013-09-20, 02:17
...I den Ryska ligan!!
Nu spårar det rejält asså. Skämtar han eller?
Longerik
2013-09-23, 18:19
Hmm, mycket som hände i helgen. Vad håller 49ers på med? Hoppas att ingen här höll på Giants i helgen, det kan inte varit kul.
Saints vann igen såg jag och Graham verkade ha en monstermatch. Bears möter dem om 2 veckor (visserligen på Soldier Field) men det känns oroväckande.
Samtidigt är Bears 3-0 efter vinsten mot Steelers. Ledde tidigt 24-3 men ett tag var Pittsburgh bara 4 poäng bakom, skönt att det löste sig till slut. +5 i turnovers, då är det nästan svårt att förlora en match.
Ganska trist måndagsmatch annars, Broncos kan väl i princip spela B-laget och vinna eller kan Terrel Pryor hitta på något kul kanske? F.ö. tycker jag nog Seahawks verkar hetast just nu. Kan Redskins tacka för sig den här säsongen eller är det väl pessimistiskt?
Saints dominerar. Jag är glad! :)
Koettman
2013-09-23, 21:20
Redskins tacka för sig den här säsongen eller är det väl pessimistiskt?
Med tanke på hur dåliga lagen i NFC East är atm är det nog inte kört. Försvaret måste dock bli typ 100% bättre så att RGIII inte behöver kasta överdrivet mycket. Men visst, det ser väl inte just ut :)
Fö., är den gamla Rivers tillbaka?
Koettman
2013-09-29, 23:43
Men fy satan vad bra Broncos offensiv är. Eagles kan verkligen inte stoppa dom öht.
Och där kastade Manning sin 4de TD.
Jonithan
2013-09-30, 00:24
Men fy satan vad bra Broncos offensiv är. Eagles kan verkligen inte stoppa dom öht.
Och där kastade Manning sin 4de TD.
Ja helskotta vad de har utvecklat sitt löpningsmönster. Eagles hinner ju inte med överhuvudtaget. Sen ska man inte glömma att Manning är löjligt bra, att i princip vara hundraprocentig med dem svåra kasten han gör är bara overkligt bra.
Fyfan vad bra det går för mina Saints, får orgasm varje gång de spelar!!! 4-0 och de blir bara bättre för varje match, UNDERBART!!! Experterna: "Saints kommer vara ännu sämre, Falcons kommer dominera NFC South ännu mer". Yeah right.
FALCONS 1-3
Buccaneers 0-4
Panthers 1-2
... Nästan så man redan clinchat en plats till slutspelet! Hoppas bara att Seahawks absolut inte får homefield advantage i playoffs, de kan bli riktigt j*vla jobbiga att slå med ljudnivån i den arenan. Skönt att 49ers åkt på en massa stryk också.
Men det mest förvånande... CLEVELAND BROWNS HAR VUNNIT 2 RAKA!!?!?!
DPahkamaa
2013-10-02, 20:41
Fyfan vad bra det går för mina Saints, får orgasm varje gång de spelar!!! 4-0 och de blir bara bättre för varje match, UNDERBART!!! Experterna: "Saints kommer vara ännu sämre, Falcons kommer dominera NFC South ännu mer". Yeah right.
FALCONS 1-3
Buccaneers 0-4
Panthers 1-2
... Nästan så man redan clinchat en plats till slutspelet! Hoppas bara att Seahawks absolut inte får homefield advantage i playoffs, de kan bli riktigt j*vla jobbiga att slå med ljudnivån i den arenan. Skönt att 49ers åkt på en massa stryk också.
Men det mest förvånande... CLEVELAND BROWNS HAR VUNNIT 2 RAKA!!?!?!
Kul med ett annat Saints-fan!
Saints rullar på riktigt fint. Grymt kul. Extra skönt att spöa Falcs i premiären också.
Geaux Saints!
Kul med ett annat Saints-fan!
Saints rullar på riktigt fint. Grymt kul. Extra skönt att spöa Falcs i premiären också.
Geaux Saints!
Hoppas på att ge björnarna stryk i nästa match, polarn är ett bears-fan och snackar för mycket :)
Jonithan
2013-10-02, 21:44
Misstänker att jag är ensam Patriots-fan med andra ord här inne ;) Vi får väl hoppas på Patriots-Saints i SB så det blir lite hetta här inne ;)
Misstänker att jag är ensam Patriots-fan med andra ord här inne ;) Vi får väl hoppas på Patriots-Saints i SB så det blir lite hetta här inne ;)
Finns Pats fans så det räcker och blir över :P
Koettman
2013-10-06, 22:55
Nu springer (!) storebror Manning in TDs. Hur stoppar man Broncos!?
The Saints är fortfarande obesegrade :hbang: härligt!
Nu springer (!) storebror Manning in TDs. Hur stoppar man Broncos!?
Det var fan inte långt ifrån, fyfan! Tycker nästan lite synd om Romo, spelar som MVP hela matchen och sen ETT spel gör han lite sämre och det kostar honom/Dallas matchen, ouch. Fast det var ingen dålig match, haglade in poäng. 51-48.
The Saints är fortfarande obesegrade :hbang: härligt!
YES!!!!!!!!!! Så j*vla underbart!
+ En Seahawks förlust (högre chans för Saints att ta 1st Seed)
+ Tom Brady's TD-streak tog slut vid 52, tre till så hade han tagit Brees rekord på 54, YAY! :D
En SF förlust nu så är helgen fulländad!!
Blir förvånad om Matt Schaub får sitt kontrakt förlängt. FY FAN vad dåligt han spelar. En pick-6 i ALLA matcher den här säsongen, tre picks i denna. 31-3 med 8min kvar i fjärde, det här är bedrövligt. Hur kan man vara så j*vla dålig? Ser ut som en riktig läggmatch dessutom, ser hur i början av matchen Texans D lyckas få en 3 and out på SF men då kommer en sen flagga in, två domare pratar lite ("hmm, vad ska vi säga att det var?") "holding - defence - 5 yds penalty - first down". F***********CK vad jag avskyr 49ers!!!!
Falcons fick spö av Jets 30-28. Geno Smith ledde Jets från egen 20 till Atlanta ~30 med en dryg minut kvar, fyfan vad han spelade bra inatt. Just nu ser det ut såhär i NFC South;
Saints 5-0
Panthers 1-3
Falcons 1-4
Buccaneers 0-4
Om inte Drew Brees blir skadad så har Saints redan clinchat playoff birth! :)
Julio Jones skadad för resten av säsongen. Låter som bullsh*t bara för att laget ska lägga sig och få bättre draft picks, j*vligt synd om Gonzales isåfall som blev övertalad att fortsätta spela en säsong till.
PixelMiner
2013-10-08, 21:06
Kan ju tipsa om att Game Pass kör "Free game of the week" i princip varje vecka. Så vill man se NFL utan att betala för sig så går det att streama fritt. Dock är det ju ofta matcher med lite lägre profil som visas. Nu sist var det "Kansas City Chiefs vs. Tennessee Titans".
Falcons fick spö av Jets 30-28. Geno Smith ledde Jets från egen 20 till Atlanta ~30 med en dryg minut kvar, fyfan vad han spelade bra inatt. Just nu ser det ut såhär i NFC South;
Saints 5-0
Panthers 1-3
Falcons 1-4
Buccaneers 0-4
Om inte Drew Brees blir skadad så har Saints redan clinchat playoff birth! :)
Riktigt kul match. Älskar när det avgörs i de sista sekunderna.
Järvskan
2013-10-09, 16:48
http://www.colts.com/videos/videos/Mascots-vs-PeeWees-Colts-vs-Seahawks/fbf05eb2-ea28-4aec-ae47-7dbc4d4eb18c?campaign=fb_vid__20131009_12918034
Bästa matchen denna vecka :D
Kan ju tipsa om att Game Pass kör "Free game of the week" i princip varje vecka. Så vill man se NFL utan att betala för sig så går det att streama fritt. Dock är det ju ofta matcher med lite lägre profil som visas. Nu sist var det "Kansas City Chiefs vs. Tennessee Titans".
Då tipsar jag om http://www.wiziwig.tv/competition.php?part=sports&discipline=americanfootball som visar ALLA matcher gratis. :hbang:
Jonithan
2013-10-13, 22:11
Patriots - Saints. Prestigefyllt här i tråden nu. Blir nog en spännande match.
DPahkamaa
2013-10-13, 22:41
Hårt dömd false start där...
Jonithan
2013-10-14, 00:21
Usch, Saints med sitt vidrigt tråkiga springspel.
Patriots - Saints. Prestigefyllt här i tråden nu. Blir nog en spännande match.
:Virro
Fantastisk vändning.
:hbang:
Jag ska till New Orleans i april ;)
:Virro
:hbang:
Jag ska till New Orleans i april ;)
EFTER säsongen? Dude!
__________________________________________________ _____
HELVETE vilken äcklig förlust! Speciellt när den kom tack vare ett dåligt beslut av Sean Payton. 2.30 kvar, 3rd & 6 på Pats 20-yards linje, Sean Payton kallar pass spel = fail = Pats sparar sin sista timeout. Ett fieldgoal och en interception senare har Saints bollen igen och Pats stoppar klockan och får tbx bollen med ~1.10 kvar istället för ~30s kvar (ifall Payton hade sprungit med bollen ist). TD med 15s kvar efter en drive som startade från egen 30... Riktigt surt.
EFTER säsongen? Dude!
Jo, jag vet. Men det lär ju vara fest där fortfarande då. ;)
Jo, jag vet. Men det lär ju vara fest där fortfarande då. ;)
I like your way of thinking!
HerrLuta
2013-10-14, 02:50
ABSOLUT INTE! Pats 4-life! :P
HerrLuta
2013-10-14, 02:53
Episk avsutning i matchen Patriots - Satins !
Att Brady lyckas driva laget hela vägen utan någon time out är bannamej ett bevis att han sannerligen är en av de bästa! Så kul att Thompkins som var en undrafted rookie får TD:n med :D
Tom Brady, the one and only.
Längtar till Week 12. Broncos @ Patriots!! *drool*
Kan det vara game of the year?
Intressant dokumentär om hur Brady gick från pick 199 till "a future hall of famer".
hpCUZnRdAhs
Jonithan
2013-10-14, 13:38
Tackar gudarna för vändningen. Brady är helt sjukt bra sista driven, bra calls också!
Förstår dock inte varför de ska ha så svårt för motståndare med bra springspel. Saints kom igenom så gott som hela tiden på Pats högra sida. Hur som var det en riktigt kul match och jag tror både Saints och Pats kommer gå långt i år.
Tackar gudarna för vändningen. Brady är helt sjukt bra sista driven, bra calls också!
Förstår dock inte varför de ska ha så svårt för motståndare med bra springspel. Saints kom igenom så gott som hela tiden på Pats högra sida. Hur som var det en riktigt kul match och jag tror både Saints och Pats kommer gå långt i år.
Visst, Brady är riktigt bra på att leverera i slutminuterna på snabba drives.
Nu lyckades reciverserna (framförallt Thompkins) fånga passningarna.
Sen kan man undra vad Saints gjorde. Så sjukt passiva och "låter" Patriots komma i läge.
This was priceless:
http://1-ps.googleusercontent.com/h/www.ridethepine.com/wp-content/uploads/2013/10/robryan.gif.pagespeed.ce.UBOjv03tuN.gif
Vad tror folket som kvällen match? Seahawks @ Cardinals?
Vad tror folket som kvällen match? Seahawks @ Cardinals?
Trodde på Seahawks vinst men trodde aldrig att det skulle vara en målrik match, tänkte typ 17-6 eller nåt. Men men, bra match :)
Förresten, om någon vill ha en gratis vecka NFL Gamepass så följ den här länken.
www.nfl.com/gamepass/swefra
Du behöver inte ange kreditkort, avbryta prenumerationen i tid eller något. Tar 2 min. Marknadsansvarig för Örebro Black Knights fixade dealen! :D
Visst, Brady är riktigt bra på att leverera i slutminuterna på snabba drives.
Nu lyckades reciverserna (framförallt Thompkins) fånga passningarna.
Sen kan man undra vad Saints gjorde. Så sjukt passiva och "låter" Patriots komma i läge.
This was priceless:
http://1-ps.googleusercontent.com/h/www.ridethepine.com/wp-content/uploads/2013/10/robryan.gif.pagespeed.ce.UBOjv03tuN.gif
Visst, Saints var lite för passiva med 3-man rush från början av den sista driven till slutet, vilket med facit i hand var riktigt korkat. Sen börjar man ju undra hur mycket BB betalde domarna efter den här missen, normalt sett ser dom minsta lilla tröjdragning på o-line. T.ex. när Saints fick penalty innan sin sista TD, tyvärr kan inte köpta domare alltid sätta stopp för just Brees som la en fin TD passning till Kenny Stills. :)
https://scontent-b-iad.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1378733_419658421466932_1413765035_n.jpg
Svårt att släppa, ja.
Gold is purified by fire...we experienced some heat today but I'm looking forward to the finished product. Thankful to be part of this team
HerrLuta
2013-10-19, 23:55
Visst, Saints var lite för passiva med 3-man rush från början av den sista driven till slutet, vilket med facit i hand var riktigt korkat. Sen börjar man ju undra hur mycket BB betalde domarna efter den här missen, normalt sett ser dom minsta lilla tröjdragning på o-line. T.ex. när Saints fick penalty innan sin sista TD, tyvärr kan inte köpta domare alltid sätta stopp för just Brees som la en fin TD passning till Kenny Stills. :)
https://scontent-b-iad.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1378733_419658421466932_1413765035_n.jpg
Svårt att släppa, ja.
Haha, Patriots kommer ju alltid att få dras med det där "fuskryktet" oavsett vad som händer :P
Men jag håller iofs med, holding så det skriker om det - men vad är väl inte en TD i slutminuterna? ;)
Jonithan
2013-10-20, 00:05
Svårt att släppa, ja.
Suck...Here we go again. Det är alltid påhopp mot Pats för köpta domare. Antar att det blir så när man dominerat nfl på 2000talet. Bilden är missvisande för hur situationen verkligen såg ut och domare har släppt värre saker, med det sagt var det dock holding men kolla vart domaren står.
Haha, Patriots kommer ju alltid att få dras med det där "fuskryktet" oavsett vad som händer :P
Men jag håller iofs med, holding så det skriker om det - men vad är väl inte en TD i slutminuterna? ;)
Bilden är tagen från det exakta spelet som det blev touchdown på. Gå till NFL.com och kolla highlights ifrån den matchen, du ser precis den situationen innan Brady släpper bollen :)
Suck...Here we go again. Det är alltid påhopp mot Pats för köpta domare. Antar att det blir så när man dominerat nfl på 2000talet. Bilden är missvisande för hur situationen verkligen såg ut och domare har släppt värre saker, med det sagt var det dock holding men kolla vart domaren står.
Correction, det är så efter spy-gate skandalen som visade hur långt Pats är villiga att gå för en vinst. :)
Domarna har släppt värre när det inte varit så tydligt, ja. Det är fan strypgrepp på en d-enden som är på kanten helt själv utan någon som står i vägen. OK, om det hade varit centern som hållt, massa guards och tackles ivägen men det här skedde med fri sikt för domar(na).
Skyll på att domarna var mer ute efter att kolla P.I på Saints-spelare om det får dig att må bättre. Jag själv tröstar mig med vetskapen om att Pats inte kommer någonstans iår, inte så länge Peyton har de vapen som finns på hans offence. :)
PixelMiner
2013-10-20, 01:23
Bilden är tagen från det exakta spelet som det blev touchdown på. Gå till NFL.com och kolla highlights ifrån den matchen, du ser precis den situationen innan Brady släpper bollen :)
Det jag tror HerrLuta menade med "men vad är väl inte en TD i slutminuterna" är att domarna har en tendens att släppa igenom mer fult spel i sista sekunderna.
Sedan är det väl en ganska klar Hold, det kan jag erkänna trots att jag är Patriots fan. Däremot är det en ganska smart Hold av Nate Solder. Han håller i en kort sekund, tillräckligt länge för att hindra spelaren att nå Brady, men inte så länge att det blir uppenbart. I slowmotion så syns det ganska väl, men om man tittar på situationen i normal hastighet så är det svårt att hinna se. (Även om man kanske skall kunna kräva av rutinerade NFL-domare att de skall hinna med.)
Hade jag varit Saints fan så hade jag nog varit mer upprörd över att både deras defence och offence släpper in Patriots i matchen igen. Jag var helt övertygad om att det var kört flera gånger. Men att låta Patriots får tillbaka bollen 3 gånger är ju ett underbetyg till Saints.
Det jag tror HerrLuta menade med "men vad är väl inte en TD i slutminuterna" är att domarna har en tendens att släppa igenom mer fult spel i sista sekunderna.
Sedan är det väl en ganska klar Hold, det kan jag erkänna trots att jag är Patriots fan. Däremot är det en ganska smart Hold av Nate Solder. Han håller i en kort sekund, tillräckligt länge för att hindra spelaren att nå Brady, men inte så länge att det blir uppenbart. I slowmotion så syns det ganska väl, men om man tittar på situationen i normal hastighet så är det svårt att hinna se. (Även om man kanske skall kunna kräva av rutinerade NFL-domare att de skall hinna med.)
Hade jag varit Saints fan så hade jag nog varit mer upprörd över att både deras defence och offence släpper in Patriots i matchen igen. Jag var helt övertygad om att det var kört flera gånger. Men att låta Patriots får tillbaka bollen 3 gånger är ju ett underbetyg till Saints.
Jaha. Jo, det stämmer, oftast till fördel för offence i så fall. Minsta lilla touch på en reciever och det blir en PI direkt, iaf de matcher jag sett. Minns ni "catchen" av Golden Tate i Seahawks - Packers-matchen? :D
Jo, det sög ordentligt, men vårat run-game har varit uselt hela säsongen och ännu mer när Patriots vet att det kommer en run. Som jag tidigare sa i tråden, riktigt idiotiskt av Sean Payton att calla ett pass-spel som misslyckades och gav Pats en extra timeout, dom hade aldrig klarat det där med 40 sekunder mindre på klockan. Men, men. Inte hela världen, resten av divisionen suger och playoffs är i princip redan klart för Saints. Bra att misstagen kommer nu istället för sen. :)
HerrLuta
2013-10-20, 13:29
det jag tror herrluta menade med "men vad är väl inte en td i slutminuterna" är att domarna har en tendens att släppa igenom mer fult spel i sista sekunderna.
Sedan är det väl en ganska klar hold, det kan jag erkänna trots att jag är patriots fan. Däremot är det en ganska smart hold av nate solder. Han håller i en kort sekund, tillräckligt länge för att hindra spelaren att nå brady, men inte så länge att det blir uppenbart. I slowmotion så syns det ganska väl, men om man tittar på situationen i normal hastighet så är det svårt att hinna se. (även om man kanske skall kunna kräva av rutinerade nfl-domare att de skall hinna med.)
hade jag varit saints fan så hade jag nog varit mer upprörd över att både deras defence och offence släpper in patriots i matchen igen. Jag var helt övertygad om att det var kört flera gånger. Men att låta patriots får tillbaka bollen 3 gånger är ju ett underbetyg till saints.
+1
JA!!!!!!! Fyfan vad skönt att Patriots får smaka på sin egen sås!!!
Matchen gick till OT.
Pats börjar med boll --> Punt
Jets får boll --> Får fram bollen in på Pats planhalva och lyckas inte få nya.
56yd fieldgoal --> Miss!
FLAGGA! "Unsportsmanlike conduct" på Pats spelare för att han knuffade bak en oline-man och försökte blocka kicken med honom eller något sånt - jag är lika chockad som kommentatorn, är det ens ett regelbrott?!
Jets satte 42yd fieldgoal --> Pats förlust.
JA!!!!!!!!!!!!!!
Jonithan
2013-10-20, 22:22
Fyfan vad löjlig du är. Helt otroligt. Gillar inte att hoppas på nederlag för lag men på grund av din kommentar hoppas jag innerligt att Saints får negerdase i rumpan och åker ut i första slutspelsmatchen. Då kommer jag garanterat påminna dig om det i denna tråd, på ett onödigt vulgärt sätt.
Det jag såg av Cowboys-Eagles kan ha varit det tråkigaste jag sett av alla matcher i år. Så fruktansvärt låg nivå på anfallsspelet.
Niners ångar på rejält verkar det som, Kaepernick ser väldigt bra ut måste jag säga.
Fyfan vad löjlig du är. Helt otroligt. Gillar inte att hoppas på nederlag för lag men på grund av din kommentar hoppas jag innerligt att Saints får negerdase i rumpan och åker ut i första slutspelsmatchen. Då kommer jag garanterat påminna dig om det i denna tråd, på ett onödigt vulgärt sätt.
Det jag såg av Cowboys-Eagles kan ha varit det tråkigaste jag sett av alla matcher i år. Så fruktansvärt låg nivå på anfallsspelet.
Niners ångar på rejält verkar det som, Kaepernick ser väldigt bra ut måste jag säga.
Så går det, fusklag.
Håller med.
Förvånande, trodde matchen skulle vara mycket jämnare.
http://www.nfl.com/videos/kansas-city-chiefs/0ap2000000266467/Smith-5-yard-TD-run?campaign=Facebook_videos_smith
Hahah!
Jonithan
2013-10-21, 00:07
http://www.nfl.com/videos/kansas-city-chiefs/0ap2000000266467/Smith-5-yard-TD-run?campaign=Facebook_videos_smith
Hahah!
Blev helt förbluffad när jag såg detta live. Första man tänkte var att han glömt spelet och bara körde lite! :D
Blev helt förbluffad när jag såg detta live. Första man tänkte var att han glömt spelet och bara körde lite! :D
Ingen dålig "save" han gjorde! Undrar fortfarande om det var med flit O_O
Jonithan
2013-10-21, 00:48
Ingen dålig "save" han gjorde! Undrar fortfarande om det var med flit O_O
Haha underbart kul när man kollar på reprisen som filmar nära! Han ser helt ställd ut när han upptäcker att ingen runningback tar emot bollen. Sedan står han still i 2(!) sekunder typ och sen räddar situationen. Det där kan omöjligt varit planerat.
Haha underbart kul när man kollar på reprisen som filmar nära! Han ser helt ställd ut när han upptäcker att ingen runningback tar emot bollen. Sedan står han still i 2(!) sekunder typ och sen räddar situationen. Det där kan omöjligt varit planerat.
Det här förklarar saken!
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1002912_535106106564352_470975629_n.jpg
....
Hur får Denver stryk av Colts? Jag förstår mig inte på NFL ibland, är matcherna fixade eller vadå? Förra veckan hade Colts ligans sämsta D mot ett helt ok offence, idag ställs dom mot ligans bästa offence och har fått dom att gå 3 and out 8 gånger i rad, innan det en safety. What? :S
Helvete vilken dålig match av Broncos. Kommer tillbaka in i matchen med en TD drive sen en till TD tack vare en forced fumble på Colts ~25yd. Sen lyckas man få Colts att punta (YAY!) men Manning blir tacklad bakifrån och kastar pick --> Colts FG --> 2 Poss. game. Manning fixar en helt sinnessjuk drive med MYCKET hjälp av Welker bara för att den lilla skiten Ronnie Hillman ska fumbla den på Colts 2yds linje. Man fixar 3rd and long tack vare en missad pass av Luck men då ska en jävla tjockis-dline "brösta" in i Luck låååång efter att han kastat bollen och dom får nya försök + 15 yards, kommer ALDRIG förstå mig på såna idiotiska grejer som spelare gör.
Josh Freeman måste vara bland de sämsta QBs någonsin och Vikings playcaller likaså. Här har vi en QB som har förlorat 4-5 matcher i rad åt Tampa Bay, sämsta completion% i ligan bland starting-QBs och Vikes låter honom starta. Det tar inte slut där, killen får 53(!!!!) pass spel kallade, sätter BARA 20 av dom - 37% completion samidigt som Adrian Peterson, tveklöst den bästa RBn i ligan, bara får 13 carries.
Flera gånger hade Freeman helt öppna recievers och vad gör han? Kastar 2-3M över/under/höger/vänster om recivern och det sorgliga är att jag inte ens överdriver. Minst 10-15 passar som var sådär, patetiskt. Stör mig inte på att en QB är dålig men när han ler efter en interception/dålig pass - vad i helvete gör han ens i ligan?
23-7 Giants. Vikings enda poäng kom från en punt return TD, kunde blivit mer men Freeman försökte leka hjälte när han var i fieldgoal range (återigen tack vare en bra return) och blev sackad för en 10-15 yard loss. Sen så spelade Vikings special team också riktigt jävla uselt, 2 fumbles, innanför egen 20.
Longerik
2013-10-22, 09:04
Josh Freeman måste vara bland de sämsta QBs någonsin och Vikings playcaller likaså. Här har vi en QB som har förlorat 4-5 matcher i rad åt Tampa Bay, sämsta completion% i ligan bland starting-QBs och Vikes låter honom starta. Det tar inte slut där, killen får 53(!!!!) pass spel kallade, sätter BARA 20 av dom - 37% completion samidigt som Adrian Peterson, tveklöst den bästa RBn i ligan, bara får 13 carries.
Flera gånger hade Freeman helt öppna recievers och vad gör han? Kastar 2-3M över/under/höger/vänster om recivern och det sorgliga är att jag inte ens överdriver. Minst 10-15 passar som var sådär, patetiskt. Stör mig inte på att en QB är dålig men när han ler efter en interception/dålig pass - vad i helvete gör han ens i ligan?
23-7 Giants. Vikings enda poäng kom från en punt return TD, kunde blivit mer men Freeman försökte leka hjälte när han var i fieldgoal range (återigen tack vare en bra return) och blev sackad för en 10-15 yard loss. Sen så spelade Vikings special team också riktigt jävla uselt, 2 fumbles, innanför egen 20.
Såg just matchen condensed på Game Pass och det är verkligen 30 minuter av mitt liv jag hellre hade spenderat på att pilla navellud. Jävlar vad kass match. Är det tillbaks till Matt Cassel nästa match nu? Värt att tradea för Freeman i så fall.
Någon som sett Bears - Redskins?
Spelade dom utan defense eller vad fan hände i den matchen?
JA!!!!!!! Fyfan vad skönt att Patriots får smaka på sin egen sås!!!
Matchen gick till OT.
Pats börjar med boll --> Punt
Jets får boll --> Får fram bollen in på Pats planhalva och lyckas inte få nya.
56yd fieldgoal --> Miss!
FLAGGA! "Unsportsmanlike conduct" på Pats spelare för att han knuffade bak en oline-man och försökte blocka kicken med honom eller något sånt - jag är lika chockad som kommentatorn, är det ens ett regelbrott?!
Jets satte 42yd fieldgoal --> Pats förlust.
JA!!!!!!!!!!!!!!
Ganska solklar penalty då det är en ny regel för i år. Dock första gången jag sett en sådan delas ut. Segt att de torskade just på en sådan foul men men.
Patriots gjorde för övrigt ännu en dålig match.
Man vad ska man begära när 3 av deras viktigaste defense spelare samt 1 av deras bästa recivers är skadade. Kelly, Wollfork, Talib å Amendola.
Helt övertygad att de kommer vinna sin division endå... :)
Ganska solklar penalty då det är en ny regel för i år. Dock första gången jag sett en sådan delas ut. Segt att de torskade just på en sådan foul men men.
Patriots gjorde för övrigt ännu en dålig match.
Man vad ska man begära när 3 av deras viktigaste defense spelare samt 1 av deras bästa recivers är skadade. Kelly, Wollfork, Talib å Amendola.
Helt övertygad att de kommer vinna sin division endå... :)
Hey, Amendola blev skadad men Gronkowski var tillbaka! :D Gronk > Amendola vilken dag i veckan som helst ;)
Såg just matchen condensed på Game Pass och det är verkligen 30 minuter av mitt liv jag hellre hade spenderat på att pilla navellud. Jävlar vad kass match. Är det tillbaks till Matt Cassel nästa match nu? Värt att tradea för Freeman i så fall.
Dom kommer nog inte tradea Freeman då dom precis signa honom. Jag antar att dom kommer tänka "ah men han har varit här i 2v och förstår sig inte riktigt på våra routes/spel/spelare än" sen när han gör precis samma misstag hela säsongen och ler efter sina usla spel så gör dom sig av med honom och byebye NFL-karriär.
Ja. Redskins D är ligans sämsta i år, så det är inte så konstigt. Däremot blev det konstigt när Cutler skadade sig (tidigt i matchen) och deras backup QB kom in och dunka in ~30p med hjälp av punt returns och Matt Forte. Bears gjorde helt okej ifrån sig på defence tills Lance Briggs blev skadad och Skins kunde börja springa bollen --> Öppna upp passningsspelet och sen blir Tillman också skadad efter en ren bjudning på en 50yd pass in i endzone. :S
Hey, Amendola blev skadad men Gronkowski var tillbaka! :D Gronk > Amendola vilken dag i veckan som helst ;)
Absolut men det märks att Brady - Gronk inte spelat tillsammans sedan förra året. Dem var inte riktigt synkad men det kommer.
Longerik
2013-10-22, 20:42
Bears har två DT på IR, näst bäste DE har flyttat in i mitten -> Ingen pass rush. Deras starting MLB drog av en pectoralis förra matchen och hamnade på IR -> 2nd round rookie fick starta i stället (han spelade iofs ok). I andra halvlek skadade sig weak side LB Lance Briggs (hittils säsongens bästa försvarare) och Charles Tillman (Pro Bowl corner förra året).
Den här säsongen verkar mer och mer gå åt helt fel håll *cry*
Vad Skins defence gör har jag däremot ingen aning om, däremot blev en av deras starting safeties avstängd efter ett gäng tacklingar mot huvudet. Iofs lär det ju inte bli någon avstängning med tanke på hur det gått för spelare i den situationen tidigare.
Jonithan
2013-10-22, 20:43
Kul att Giants fick ta sin första seger, unnar dem det. Det är ett lag som ska vara i slutspel.
Longerik
2013-10-22, 21:03
Kul att Giants fick ta sin första seger, unnar dem det. Det är ett lag som ska vara i slutspel.
Absolut skoj, men ska de verkligen vara där i år?
Jag spelar i en fantasy-liga på Yahoo Sports, de hade det här att säga om Peyton Hillis, lite småkul ändå =)
Just a week ago, Hillis was at home on his ranch in Tennessee and not even working out. On Monday, he touched the ball 23 times on 48 snaps and produced 81 of the ugliest yards you'll ever see. Hillis ran around the field like an elephant, unable to even move his hips and just plowing into defenders.
Vinylsvarv
2013-10-22, 22:31
Jag är glad att det verkar som att rg3 är påväg tillbaka *flex* HTTR
Verkar som att båda Mannings inte kan vinna samma vecka. :P Finns fortfarande en liten chans för dom att gå så långt, men jag hade nog inte hoppats för mycket.
Absolut men det märks att Brady - Gronk inte spelat tillsammans sedan förra året. Dem var inte riktigt synkad men det kommer.
Blir lätt så men jag tyckte Gronk gjorde lite dumma drops också, såg att han försökte dra in bollar med 1 hand när han enkelt kunde gjort det med 2 och inte droppat den då... :/
Jonithan
2013-10-23, 09:14
Verkar som att båda Mannings inte kan vinna samma vecka. :P Finns fortfarande en liten chans för dom att gå så långt, men jag hade nog inte hoppats för mycket.
Haha du har en poäng där! ;) Klart det är en jäkla uppförsbacke! Men med tanke på vilka lag som är i deras division så ser jag helst att Giants går vidare. Älskar inte direkt dem andra lagen, Cowboys är väl okej men Eagles och Redskins gillar jag inte.
Vinylsvarv
2013-10-23, 09:27
Haha du har en poäng där! ;) Klart det är en jäkla uppförsbacke! Men med tanke på vilka lag som är i deras division så ser jag helst att Giants går vidare. Älskar inte direkt dem andra lagen, Cowboys är väl okej men Eagles och Redskins gillar jag inte.
*grr27* Why
Det är iofs sant, dock ser Dallas riktigt starka ut iår och Eagles får tillbaka Vick till matchen nu i veckan mot just Giants! Eli måste "Get his shit together", kan han inte leverera mot Eagles usla defence så är det bara att glömma playoffs. Hakeem Nicks spelar också riktigt uselt, droppade 2 quick slants av det lilla jag såg förra veckan, i normala fall tar han dom och en "quick slant" + hans speed blir riktigt långa spel istället .
Jonithan
2013-10-23, 16:35
*grr27* Why
Haha jag gillar inte deras framtoning. De tror dem är så mycket bättre än vad dem är. Var det nu i våras eller förra våren de "skröt" om att ha NFLs bästa tredje QB? Fyfan vad patetiskt.
Det är iofs sant, dock ser Dallas riktigt starka ut iår och Eagles får tillbaka Vick till matchen nu i veckan mot just Giants! Eli måste "Get his shit together", kan han inte leverera mot Eagles usla defence så är det bara att glömma playoffs. Hakeem Nicks spelar också riktigt uselt, droppade 2 quick slants av det lilla jag såg förra veckan, i normala fall tar han dom och en "quick slant" + hans speed blir riktigt långa spel istället .
Jo Texas-football är visserligen alltid lite rolig att kolla på. Men faktumet kvarstår att en QB som Eli Manning ska vara i ett slutspel. Hoppas han steppar upp, det såg ganska bra ut senast :) Håller med dig om att många underpresterar i laget.
Koettman
2013-10-23, 17:02
Så din motivering till att Giants "ska" vara i slutspel, är att Eli Manning "ska" vara i slutspel?
Visst, han har två ringar. Men för mig är han inte elite.
Vinylsvarv
2013-10-23, 22:30
Haha jag gillar inte deras framtoning. De tror dem är så mycket bättre än vad dem är. Var det nu i våras eller förra våren de "skröt" om att ha NFLs bästa tredje QB? Fyfan vad patetiskt.
Är väl många lag som tror att de är mycket bättre än vad de är? Ja det var i våras, varje gång Grossman spelar är det riktigt jobbigt att titta han kommer alltid vara backup han borde inte ens vara det han kan lika gärna börja jobba på nfl network istället cofffee
Så din motivering till att Giants "ska" vara i slutspel, är att Eli Manning "ska" vara i slutspel?
Visst, han har två ringar. Men för mig är han inte elite.
Håller med. Han kan spela som en elite-QB ibland men det räcker inte, är du elite så ska du alltid vara det, visst en skit match då och då är mänskligt. Eli är däremot en bra QB men precis som när han vann SB sist så behöver han resten av sitt lag också, t.ex Giants galna pass rush som hade ihjäl folk förra året men har knappt lyckats få en sack iår.
Förresten, såg ni Jared Allen's sjuka sack?
O2ZWY65SuPI
Håller med. Han kan spela som en elite-QB ibland men det räcker inte, är du elite så ska du alltid vara det, visst en skit match då och då är mänskligt. Eli är däremot en bra QB men precis som när han vann SB sist så behöver han resten av sitt lag också, t.ex Giants galna pass rush som hade ihjäl folk förra året men har knappt lyckats få en sack iår.
Förresten, såg ni Jared Allen's sjuka sack?
O2ZWY65SuPI
Alla QBs behöver bra folk runt sig för att vara elit. Sätter du Eli i Broncos kommer han ju leverera. Sätter du Peyton i Giants kommer han ha svårigheter.
Alla QBs behöver bra folk runt sig för att vara elit. Sätter du Eli i Broncos kommer han ju leverera. Sätter du Peyton i Giants kommer han ha svårigheter.
Det handlar inte om vilket folk du har runt dig, snarare vad du gör med dom och hur du utnyttjar dom. Josh Freeman hade ett sjukt defence runt sig, mycket bra recievers och en grym RB, han sög ändå och blev cuttad. Peyton Manning är omringad av talang, ja, men har du sett hur han ändrar spel på LOS, kallar ut nya protections och plockar isär defences? Det kan inte vem som helst göra, inte hans lillebror iaf. Förra året när han tog sig till SB och vann det så var storebror out of business och hjälpte honom. ;)
Det handlar inte om vilket folk du har runt dig, snarare vad du gör med dom och hur du utnyttjar dom. Josh Freeman hade ett sjukt defence runt sig, mycket bra recievers och en grym RB, han sög ändå och blev cuttad. Peyton Manning är omringad av talang, ja, men har du sett hur han ändrar spel på LOS, kallar ut nya protections och plockar isär defences? Det kan inte vem som helst göra, inte hans lillebror iaf. Förra året när han tog sig till SB och vann det så var storebror out of business och hjälpte honom. ;)
Klart det handlar om vilka spelar du har runt dig till viss del. Men sen har ju självklart QBn uppgift att använda dem på rätt sett.
Men kan inte reciverserna fånga bollen som sitter i bröstet spelar det ju ingen roll om du läser spelet felfritt. :)
Fan va härliga kommentatorerna på NFL Network är. Vid en penalty för facemask(CAR-TB):
Mike: "If you grab it and push or torque, it's a penalty every time."
Brad: "I think that was torque and maybe push too".
Mike: "By the way, that was not a twerk. It was a torque."
Brad: "Hahaha. Don't go there, ok?"
Fan va härliga kommentatorerna på NFL Network är. Vid en penalty för facemask(CAR-TB):
Mike: "If you grab it and push or torque, it's a penalty every time."
Brad: "I think that was torque and maybe push too".
Mike: "By the way, that was not a twerk. It was a torque."
Brad: "Hahaha. Don't go there, ok?"
Ja, visst är det skönt när kommentatorerna inte är lika "uptighta" som våra svenska kommentatorer :D
Pats-matchen ser inte lite fixad ut...
SAINTS DOMINERAR BILLS!! Riktgt trögt fram till ~5min kvar av Q2, totala yards låg på ~64 för Saints, men då kastar DREW BREES en 69 yard pass till Kenny Stills - TOUCHDOWN. En 3 & out av Bills ledde till en riktigt fin drive av Saints som avslutades med en TD av ingen annan än ligans bästa Tight End - JIMMY GRAHAM!!! 21-10 halvlek
Vick klev av för Eagles, Foles är redan skadad. Matt Barkley kommer in, fumblar på Giants 2-yards linje vilket betyder att Matt Barkley har gjort en turnover på ALLA (4) sina drives för Eagles. Fick komma in i slutet på förra matchen.
Jonithan
2013-10-27, 19:45
Pats-matchen ser inte lite fixad ut...
SAINTS DOMINERAR BILLS!! Riktgt trögt fram till ~5min kvar av Q2, totala yards låg på ~64 för Saints, men då kastar DREW BREES en 69 yard pass till Kenny Stills - TOUCHDOWN. En 3 & out av Bills ledde till en riktigt fin drive av Saints som avslutades med en TD av ingen annan än ligans bästa Tight End - JIMMY GRAHAM!!! 21-10 halvlek
Vick klev av för Eagles, Foles är redan skadad. Matt Barkley kommer in, fumblar på Giants 2-yards linje vilket betyder att Matt Barkley har gjort en turnover på ALLA (4) sina drives för Eagles. Fick komma in i slutet på förra matchen.
Brady gör jättekonstiga misstag och ingen receiver verkar ens försöka komma ifrån sin gubbe.
Satan vad Kaepernick ångar på. Niners har verkligen ett bra offense!
Imponerande av Saints att nöta ner Bills som annars brukar ha ett solitt defense.
Skönt att Giants vann igen! 4 field goals, kul dag för kickern :D :D
Hehe. Dolphins kör stolpe-ut på ett 46yd fieldgoal som resulterar i bra fieldposition och TD för Brady.
Chip Kelly måste vara, historiskt sett, den tveklöst sämsta/dummaste coachen i NFL. Man ligger under med 0-12, din starting QB är skadad, din backup QB är skadad, din tredje QB är utan tvekan sämst i NFL. Man tar sig till fieldgoal range (50 yds) men istället för att sparka den så kallar man ett pass-spel på 4th & 12 (passen var 1-2m för hög för recievern)... Inte första gången han gjort detta heller, och då har han bara varit i ligan i 7 veckor, bör tillägga att samtliga försök har misslyckats.
Brady gör jättekonstiga misstag och ingen receiver verkar ens försöka komma ifrån sin gubbe.
Satan vad Kaepernick ångar på. Niners har verkligen ett bra offense!
Imponerande av Saints att nöta ner Bills som annars brukar ha ett solitt defense.
Skönt att Giants vann igen! 4 field goals, kul dag för kickern :D :D
Nu fick han en iaf en TD. Och 1st and goal nu igen!!!
Helt sjukt, fast glöm inte ge cred till FRANK 'THE TANK' GORE!! Jacksonville suger, som vanligt. Förväntade mig faktiskt inte ens att dom skulle få en score. :P
Deras pass-rush/dline är sinnessjuk men resten är rätt så usla.
"Giants har 4 fieldgoals och det ser ut som att dom kommer kicka sig hela vägen till Super Bowl" hahahah klockren kommentar av TV10-snubben.
Jonithan
2013-10-27, 19:59
Nu fick han en iaf en TD. Och 1st and goal nu igen!!!
Helt sjukt, fast glöm inte ge cred till FRANK 'THE TANK' GORE!! Jacksonville suger, som vanligt. Förväntade mig faktiskt inte ens att dom skulle få en score. :P
Deras pass-rush/dline är sinnessjuk men resten är rätt så usla.
"Giants har 4 fieldgoals och det ser ut som att dom kommer kicka sig hela vägen till Super Bowl" hahahah klockren kommentar av TV10-snubben.
Haha japp, nu verkar det vända! Redan mer fokus av Brady! :D Haha visst suger Jacksonville, men dem tog ju bara poäng pga pats misstag. Hahah "the tank"!
Ja jag fick mig ett gott skratt när han droppade den kommentaren i sändning! Ja går anfallsspelet knackigt, varför inte ta ett field goal varje gång istället :D
Giants har utan tvekan bra spelare på kick-positionerna. Deras punter skickade bollen precis från EGEN 20 till Eagles 3-yard linje och dessutom UT över sidlinjen... wtf.
Jonithan
2013-10-27, 20:08
Giants har utan tvekan bra spelare på kick-positionerna. Deras punter skickade bollen precis från EGEN 20 till Eagles 3-yard linje och dessutom UT över sidlinjen... wtf.
Haha skojar du? Vilket jävla flyt :D
EDIT: Funderar på att följa NCAA lite, är det något speciellt lag som är kul? Förstår ju att man får se bra football om man följer Notre Dame exempelvis, men finns det något annat kul lag?
Haha skojar du? Vilket jävla flyt :D
EDIT: Funderar på att följa NCAA lite, är det något speciellt lag som är kul? Förstår ju att man får se bra football om man följer Notre Dame exempelvis, men finns det något annat kul lag?
Baylor, Michigan State, Notre Dame, Florida State, Clemson, Louisville är några bra lag :D
Jacksonville fixade en fumble och sen en 29 yard TD pass O_O
Jonithan
2013-10-27, 20:16
Baylor, Michigan State, Notre Dame, Florida State, Clemson, Louisville är några bra lag :D
Jacksonville fixade en fumble och sen en 29 yard TD pass O_O
Okej, ska kolla lite på dem! :)
JÄÄÄÄVLAR, i dessa två plays visar Brady varför han är bäst. Sjuka passningar!!!
hahah fan vad sjukt!! Pats och Bills gjorde touchdown samtidigt och BÅDA nullades av Holding calls på O-line, samtidigt! (följer Saints på datorn)
Jonithan
2013-10-27, 20:18
hahah fan vad sjukt!! Pats och Bills gjorde touchdown samtidigt och BÅDA nullades av Holding calls på O-line, samtidigt! (följer Saints på datorn)
Haha galen tillfällighet! Onödig holding där måste jag säga, såg inte vem det var men det skulle gå att sköta snyggare.
Helvete vilken sjuk interception av Patriots DBs!!!
Jonithan
2013-10-27, 20:38
Helvete vilken sjuk interception av Patriots DBs!!!
Ja den var verkligen fin! Nu kommer nog avgörandet också av Pats! Brady har varit otroligt precis 3:e och 4:e quartern.
EDIT: JAPP, där satt den!!! Bra call där.
Ja den var verkligen fin! Nu kommer nog avgörandet också av Pats! Brady har varit otroligt precis 3:e och 4:e quartern.
Det skulle inte förvåna mig, var har Dolphins offence tagit vägen? :S Såg helt ostoppbara ut i första halvlek.
Jonithan
2013-10-27, 20:53
Gaaah, snälla låt inte Dolphins sätta en TD här nu. Orkar inte med ett spännande slut...
Blockar fieldgoal. Trodde knappt att det var möjligt.
Jonithan
2013-10-27, 20:58
Blockar fieldgoal. Trodde knappt att det var möjligt.
Haha nej det är extremt ovanligt! Det var meant to be ikväll för Pats!! Väldigt skön seger :)
Ingen vacker seger men en vinst är en vinst!
Hatar mitt liv just nu.
http://puu.sh/51env.png
http://puu.sh/51edN.png
Klickade fel när jag skulle placera mitt bet och la Giants/Eagles 'över' 50p istället för Dallas/Detroit 'över' 50p (likadana linor!!). Resultatet: 6/9 bet sitter, dom tre andra har inte börjat än. Men tack vare det lilla misstaget så satte jag bara 5 och en misslyckades. Hade haft 43500 + 35% extra (bonus för amerikansk sport) = 58000. För en student är det en förmögenhet, fyfan vad jag hatar mitt liv om inte Falcons, broncos eller Seahawks torskar.
Jonithan
2013-10-27, 21:23
Haha neeej, jag tycker verkligen synd om dig mannen. Väldigt bra tippat måste jag säga, MrLomax-style :D
Du har helt rätt r1kkie, en seger är en seger, väldigt viktig sådan. Divisionen blir tight. :)
Hatar mitt liv just nu.
Klickade fel när jag skulle placera mitt bet och la Giants/Eagles 'över' 50p istället för Dallas/Detroit 'över' 50p (likadana linor!!). Resultatet: 6/9 bet sitter, dom tre andra har inte börjat än. Men tack vare det lilla misstaget så satte jag bara 5 och en misslyckades. Hade haft 43500 + 35% extra (bonus för amerikansk sport) = 58000. För en student är det en förmögenhet, fyfan vad jag hatar mitt liv om inte Falcons, broncos eller Seahawks torskar.
Fy fan. Hoppas verkligen någon av de kvarvarande torskar!
Jonithan
2013-10-27, 21:36
Det kommer nog bli kross för Broncos idag. Redan TD.
Vet ni hur svårt det är att få slutspelsbiljetter? vad kostar det ungefär? Jag kommer ju bo nära Washington januari-juni så funderar på att gå på någon match om Ravens går till slutspel.
Helvete vilken snygg catch av Garcon!!
Jonithan
2013-10-27, 22:00
Helvete vilken snygg catch av Garcon!!
Var det Garcon??? Skulle precis fråga vem det var, såg inte numret! Sinnessjukt snyggt.
Var det Garcon??? Skulle precis fråga vem det var, såg inte numret! Sinnessjukt snyggt.
Ye :D
Damn, såg precis att Calvin Johnson hade 329 yards, WTF! 14 catches och 1 TD.
Damn, missade helt det här! Dez Bryant flippar ur på Tony Romo för att han inte fick tillräckligt många passningar, bara 2st. Helt oacceptabelt beteende av honom och det är inte första gången heller. Jäkligt grym reciever men hans attityd är långt ifrån "ok".
http://www.nfl.com/news/story/0ap2000000270350/article/dez-bryant-unhappy-with-tony-romo-in-sideline-spat
21-6 till Cards, 2 minuter till halvlek, hoppas innerligt dom håller i det här så jag kan sova gott.
JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Peyton sackad + fumble på spelet = Redskins gör TD genom Alfred Morris.
Nästa drive: Manning passar, recievern halkar och ramlar och det leder till en pick 6 av Leon Hall!!!!!!!!!!!!!! 21-7 Redskins, hoppas dom också håller! Blir alltid lika glad när hypade lag för pisk :)
Jonithan
2013-10-27, 23:14
JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Peyton sackad + fumble på spelet = Redskins gör TD genom Alfred Morris.
Nästa drive: Manning passar, recievern halkar och ramlar och det leder till en pick 6 av Leon Hall!!!!!!!!!!!!!! 21-7 Redskins, hoppas dom också håller! Blir alltid lika glad när hypade lag för pisk :)
Jag håller med dig. Det här är ett tecken på att NFL som koncept har lyckats. Dem lyckas hålla ligan jämn, alla kan vinna mot alla :)
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/527005_538889542852675_1881996720_n.jpg
Hahaha, det bästa jag sett på ett tag :D
Jag håller med dig. Det här är ett tecken på att NFL som koncept har lyckats. Dem lyckas hålla ligan jämn, alla kan vinna mot alla :)
Och efter dom där två händelserna tog det totalstopp för Redskins, både på O & D. 31-17 Redskins blev 45-31 Broncos... PLUS en skadad RGIII, hoppas verkligen inte det är seriöst, har stor respekt för denne man.
PixelMiner
2013-10-28, 21:21
Patriots-Miami matchen var ju minst sagt bisarr. Tycker faktiskt lite synd om Miami efter domarnas insats, först en högst tveksam "pass-interference" och sedan en "batting the ball forward".
Däremot var Sebastian Vollmers benbrott riktigt otäckt. Man hörde direkt att något var riktigt illa.
Med mängden skador hittills så undrar man om Pats kommer ha några spelare kvar till slutspelet.
Jonithan
2013-10-28, 21:30
Och efter dom där två händelserna tog det totalstopp för Redskins, både på O & D. 31-17 Redskins blev 45-31 Broncos... PLUS en skadad RGIII, hoppas verkligen inte det är seriöst, har stor respekt för denne man.
Jo dem tappade verkligen allt. Men satan vad Broncos O är bra alltså, tveklöst bäst i nfl i år. Ja, hoppas att han kommer tillbaka. Han är väldigt viktig för Redskins.
Patriots-Miami matchen var ju minst sagt bisarr. Tycker faktiskt lite synd om Miami efter domarnas insats, först en högst tveksam "pass-interference" och sedan en "batting the ball forward".
Däremot var Sebastian Vollmers benbrott riktigt otäckt. Man hörde direkt att något var riktigt illa.
Med mängden skador hittills så undrar man om Pats kommer ha några spelare kvar till slutspelet.
Ja det var en konstig match minst sagt! Däremot tycker jag inte att dessa domarbeslut var så kontroversiella att det är värt att göra en diskussion av det. Kollar man reprisen så förstår man ju domaren att han fick det till batting the ball forward. Sååå fel var det ju inte, det är det jag menar.
"He feel like I need to be kicked out of the league? I feel like people who beat their girlfriends should be kicked out, too," Meriweather said. "You tell me who you'd rather have: Somebody who play aggressive on the field, or somebody who beat up their girlfriend?"
Redskins Meriweather svarar på Brandon Marshalls kommentar "he should be kicked out of the league". Damn.
Helvete vad dålig match för Saints, riktigt feta misstag kostade oss matchen mot ett skitigt Jets. Och vad i helvete gör Sean Payton?
3rd and inches, ligger under med 9p, måste ha ett FG/TD (~6min kvar). Jed Collins tar first down (dive-spel), men den feta åsnan Rex Ryan gör detta smart och kallar timeout en halv sekund innan snappen. Nytt 3rd and inches försök, en enkel screenpass till Jed Collins som har first down men han DROPPAR BOLLEN!!! En jävla flytande screenpass, en blind hade kunnat ta den. Aja, 4th and inches, enkelt som fan tänker man, MEN vad i helvete gör Sean Payton? HAN KALLAR ETT JÄVLA END-AROUND SPEL, WHAAAT?!?! END AROUND PÅ 4TH AND INCHES WTF!!!!?! Jävla idiot. Förlorade iaf ~5 yards och bollen.
Nick Foles... 400+ yards ~22/27 passningar, 7 (!) Touchdowns, 0 picks :bow: :bow: :bow:
Wow, Texans första-års third-string QB Keenum slaktar Colts. 2 låååånga touchdown passar till Andre Johnson efter 10 min.
Jonithan
2013-11-04, 11:46
Nick Foles... 400+ yards ~22/27 passningar, 7 (!) Touchdowns, 0 picks :bow: :bow: :bow:
Förtjänar att hyllas. Helt otroligt.
Missade hela omgången tyvärr, var det någon match som var något riktigt speciellt? :) Pats piskade till Steelers ganska rejält, skönt! Vad hände mellan Jets och Saints? Lite förvånande att Saints förlorade måste jag säga.
Förtjänar att hyllas. Helt otroligt.
Missade hela omgången tyvärr, var det någon match som var något riktigt speciellt? :) Pats piskade till Steelers ganska rejält, skönt! Vad hände mellan Jets och Saints? Lite förvånande att Saints förlorade måste jag säga.
Förutom det jag skrev ett par inlägg upp så hände en s k "Brady". Skadade playmakers (Colston & Sproles) och droppade passar och 2 picks. En pick var en inaccurate pass av Brees (Händer inte ofta) den andra så snubbla recievern och ja, den där jäkeln Cromartie var där! Sen en fumble också :/ 0-3 turnovers.
Colts - Texans matchen var grym!
Vinylsvarv
2013-11-04, 20:56
http://i2.wp.com/usatthebiglead.files.wordpress.com/2013/11/rg3-airborne-first-down.gif?resize=500%2C255
Vilken olycklig match för Packers, Rodgers skadade sig efter första driven som resulterade i ett FG. Men Packers höll sig kvar hela matchen, låg under med 7p i halvlek. I början på andra halvlek gör man TD efter en 52 yard run och sen EN ONSIDE RECOVER 3 minuter in i Q3, "gutsy call"! Fick ett FG, men sen blev det inga fler poäng. Chicago vann med 27-20 i "The battle of 2nd-string QBs" :D
När vi ändå postar gifflar;
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/aEwPK0e_460sa.gif
Ninja eller sniper?
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/adNVAOM_460sa.gif
krubkungen
2013-11-10, 22:24
haha fy sjutton vilken touchdown!! :D
Koettman
2013-11-10, 22:33
Otroligt imponerad av Rams kross (!) av Colts.
Önskar att fler sporter tog efter med ljudupptagning från spelarna under matcherna.
- Come on! You're the best player out there. Act like it!
Otroligt imponerad av Rams kross (!) av Colts.
Håller med, detta med en backup QB dessutom! Stört bra match av dom!
Önskar att fler sporter tog efter med ljudupptagning från spelarna under matcherna.
- Come on! You're the best player out there. Act like it!
Vilken match var det ifrån? :D
Så här såg det ut för mig spelmässigt, vaknade runt 19.30 (vänt på dygnet) och såg att både Bengals och Titans skulle torska matchen (6th sense?), grov jävla ångest.
http://puu.sh/5eYPz.png
Men jag ville inte backa så jag GOT TO WORK!! Tack vare ett mer eller mindre mirakel av AJ Green / Bengals / Andy Dalton så levde mitt nästa spel sent in på natten.
http://puu.sh/5eUdT.png
Efter det såg jag att det var 52p i min Saints-match med en hel Q kvar och bollen var i Drew Brees händer och jag vet att den här killen och laget alltid vill ha mer poäng. Linan låg på över/under 62.5p (behövde alltså 11p) och jag gick in med en slant som dubblades. 2 spel efter att jag lagt spelet passade Drew Brees ~60 yards till Kenny Stills och nästa drive en till TD :D!!
Sorry för dom långa posterna, ni får säga till ifall det stör. :)
Drar av motståndarens hjälm och skallar sedan honom. Otroligt att det inte ger något straff.
Drar av motståndarens hjälm och skallar sedan honom. Otroligt att det inte ger något straff.
Utvisning ska det vara, utan tvekan. Antingen såg inte domaren eller så titta han åt andra hållet, uselt. Sånt borde man ändå kunna få någon slags repris på och sedan dela ut straffet...
Fyfan vilken comeback av Colts. Fick sjukt mycket spö i första halvlek 17-6 i halvlek och Colts kommer in och sätter TD på opening drive och sen fumblar Titans på returen och Andrew Luck springer in en TD, sjukt hur fort en match kan vända!
JAAA!!!! Så underbart med första segern över äckellaget (ja, jag hatar DOM) 49ers efter 3 år! 23-20 med ett FG i sista minuten men det borde ha varit typ 30-10 eller något istället, så sjukt många misstag från Saints men vi lyckades ändå vinna denna gång!!
* Sproles skadar sig temporärt och Moore kommer in för att fånga punt, tappar den på egen 10 --> SF Touchdown.
* White hade en INT på SF 20, sprang med den hela vägen till endzone men tappa kontroll på bollen vid 1-yards linjen och tappa den genom endzone - Touchback. SF fick ett FG ifrån den driven ist för en Saints TD.
Somnade i tredje och vakna med 1 min kvar och såg Brees lägga två fina passningar fram till ett Garrett Hartley fieldgoal! Äntligen har vi ett run-game och ett run-d! :)
HerrLuta
2013-11-19, 17:53
Känner en lättare vrede då matchen mellan Panthers-Patriots ska avgöras på det sättet den gör. Nu kommer det väl hagla kommentarer om att Pats "förtjänar" det som hände, so be it. Dock gillar jag Cam Newton som fan, så jäkla imponerande och jag hoppas att han verkligen fortsätter på rätt väg :)
Sen rekommenderar jag att kolla det sista spelet i collegematchen från i lördags mellan Auburn Tigers och Georgia Bulldogs. Helt sjukt vad som händer och fruktansvärt oväntat. Så jag lämnar det som en cliffhanger... ;)
JAAA!!!! Så underbart med första segern över äckellaget (ja, jag hatar DOM) 49ers efter 3 år! 23-20 med ett FG i sista minuten men det borde ha varit typ 30-10 eller något istället, så sjukt många misstag från Saints men vi lyckades ändå vinna denna gång!!
* Sproles skadar sig temporärt och Moore kommer in för att fånga punt, tappar den på egen 10 --> SF Touchdown.
* White hade en INT på SF 20, sprang med den hela vägen till endzone men tappa kontroll på bollen vid 1-yards linjen och tappa den genom endzone - Touchback. SF fick ett FG ifrån den driven ist för en Saints TD.
Somnade i tredje och vakna med 1 min kvar och såg Brees lägga två fina passningar fram till ett Garrett Hartley fieldgoal! Äntligen har vi ett run-game och ett run-d! :)Yeaaah! :hbang:
Känner en lättare vrede då matchen mellan Panthers-Patriots ska avgöras på det sättet den gör. Nu kommer det väl hagla kommentarer om att Pats "förtjänar" det som hände, so be it. Dock gillar jag Cam Newton som fan, så jäkla imponerande och jag hoppas att han verkligen fortsätter på rätt väg :)
Sen rekommenderar jag att kolla det sista spelet i collegematchen från i lördags mellan Auburn Tigers och Georgia Bulldogs. Helt sjukt vad som händer och fruktansvärt oväntat. Så jag lämnar det som en cliffhanger... ;)
Det var inte pass interference då bollen blev interceptad långt innan den ens kom fram till Gronkan.
*popcorn*
Har inte sagt det här på Kolo förut men Carolina kan fan gå hela vägen om Cam fortsätter som han gör, iaf med det försvaret han har runt sig. Får hoppas skadan på Johnson (?) inte var seriös. Glad att man tippa 100kr på att dom vinner SB när dom fortfarande höll sig under radarn, 34 i odds var det, nere på 12 nu :D
Koettman
2013-11-19, 23:48
Har inte sagt det här på Kolo förut men Carolina kan fan gå hela vägen om Cam fortsätter som han gör, iaf med det försvaret han har runt sig. Får hoppas skadan på Johnson (?) inte var seriös. Glad att man tippa 100kr på att dom vinner SB när dom fortfarande höll sig under radarn, 34 i odds var det, nere på 12 nu :D
Efter att ha sett deras matcher mot SF och NE är jag benägen att hålla med. Sjukt imponerad av Luke Kuechly.
Efter att ha sett deras matcher mot SF och NE är jag benägen att hålla med. Sjukt imponerad av Luke Kuechly.
Som ett Saints fan ser jag fan inte fram emot att möta dom två ggr inom dom närmsta veckorna... Måste ha vinst i iaf en av dom annars får dom med största sannolikhet homefield advantage. Men Payton-Brees brukar inte ha problem med att plocka isär D's :)
Falcons-Saints 13-17! :hbang:
Koettman
2013-11-24, 23:13
Den här säsongen är fantastisk.
Texans får spö av Jaguars, veckan efter att dom fått spö av Oakland, båda på hemmaplan. Lägger dom sig för att kunna drafta en QB? Japp.
Colts blir våldtagna igen, precis som dom blev av Rams för 2v sedan. 24-3 till Cardinals med 4 min kvar i andra kvarten, wow.
Fan att Panthers lyckades göra en TD med minuten kvar, hade varit så fint med en Panthers förlust. Men som min pappa brukar säga, vill man ha någonting gjort så får man göra det själv, spöa skiten ur Panthers i Superdome om 2v :) Först ett läskigt möte borta mot Seahawks...
Koettman
2013-11-24, 23:31
Ska T.Bridgewater vara med i draften i år?
Tycker lite synd om Bucs. Borde vara ett 6-5 alt. 7-4 lag med sitt material. Glennon ser mycket lovande ut.
Blir mycket intressant att se Panthers @ Saints, ffa. eftersom Saints mest troligt får ett L i nästa omgång.
Ska T.Bridgewater vara med i draften i år?
Tycker lite synd om Bucs. Borde vara ett 6-5 alt. 7-4 lag med sitt material. Glennon ser mycket lovande ut.
Blir mycket intressant att se Panthers @ Saints, ffa. eftersom Saints mest troligt får ett L i nästa omgång.
:laugh: *facepalm* :smash:
Koettman
2013-11-24, 23:48
Självklart är Seahawks favoriter.
Inte så stora favoriter som du verkar tro. Deras publik kommer vara knäpptyst efter att Brees tryckt in en tidig TD ;)
Koettman
2013-11-25, 00:03
:laugh: *facepalm* :smash:
Inte så stora favoriter som du verkar tro. Deras publik kommer vara knäpptyst efter att Brees tryckt in en tidig TD ;)
Vart skrev jag att dom var STORA favoriter?
Vart skrev jag att dom var STORA favoriter?
"eftersom Saints mest troligt får ett L i nästa omgång." Där skrev du det, inte med dom orden men innebörden är densamma.
Haha vilken vinst av Patriots! Självklart är det Welker som "förstör", IGEN.
Haha vilken vinst av Patriots! Självklart är det Welker som "förstör", IGEN.
Tänkte kolla matchen men efter 3rd fumblen efter 3 drives stängde jag av å gick å la mig. :)
Tänkte kolla matchen men efter 3rd fumblen efter 3 drives stängde jag av å gick å la mig. :)
Förstår det :P Ridley lär nog inte få se fler snaps...
Förstår det :P Ridley lär nog inte få se fler snaps...
VÄldigt tveksamt iaf. :)
Det var väll andra på 2 matcher om jag inte mins fel. Han hade väll enpå typ offensive 5 yard linjen mot Panthers. :(
VÄldigt tveksamt iaf. :)
Det var väll andra på 2 matcher om jag inte mins fel. Han hade väll enpå typ offensive 5 yard linjen mot Panthers. :(
Precis, och flera innan det antar jag. Tråkigt, tyckte han var riktigt bra förra året.
Precis, och flera innan det antar jag. Tråkigt, tyckte han var riktigt bra förra året.
Jag gillar han också å han behövs i Pats springspel.
Han har 4 st i år och hade 4 förra åre också. Såg på highlightsen så sa kommentatorerna att han nu hade flest fumbels i NFL, QBs borträknade.
Jag gillar han också å han behövs i Pats springspel.
Han har 4 st i år och hade 4 förra åre också. Såg på highlightsen så sa kommentatorerna att han nu hade flest fumbels i NFL, QBs borträknade.
Riktigt illa, speciellt när säsongen inte ens är över än och när dom kommer i såna där viktiga tillfällen. Patriots duckade verkligen för en kula igår, var helt säker på att Broncos skulle ta det när det stod 24-0 och även när dom fick bollen med ~3 min kvar i OT, men men, Welker som sagt. :) 4-10 står det nu mellan Manning och Brady
Riktigt illa, speciellt när säsongen inte ens är över än och när dom kommer i såna där viktiga tillfällen. Patriots duckade verkligen för en kula igår, var helt säker på att Broncos skulle ta det när det stod 24-0 och även när dom fick bollen med ~3 min kvar i OT, men men, Welker som sagt. :) 4-10 står det nu mellan Manning och Brady
Efter tredje Fumblen så tänkte jag, "This is going to be an embaresment".
Ack så fel jag hade. Sen om matchbilden är överens med resultatet vet jag inte då jag bara sett highlitsen.
Vad som hände i OT har jag knappt sett och varför Wes inte tar bollen utan låter den studdsa så den touchar en brocos spelare som ser omedveten ut vart bollen är fick man inte riktigt se utan de fokuserade mer på att visa att bollen toucha honom och att Pats fick då ta bollen.
Wes smygspare för Pats. ;) Saboterar för Broncos när de möts. Haha skämt osido.
Efter tredje Fumblen så tänkte jag, "This is going to be an embaresment".
Ack så fel jag hade. Sen om matchbilden är överens med resultatet vet jag inte då jag bara sett highlitsen.
Vad som hände i OT har jag knappt sett och varför Wes inte tar bollen utan låter den studdsa så den touchar en brocos spelare som ser omedveten ut vart bollen är fick man inte riktigt se utan de fokuserade mer på att visa att bollen toucha honom och att Pats fick då ta bollen.
Wes smygspare för Pats. ;) Saboterar för Broncos när de möts. Haha skämt osido.
Han fega ur i sista sekund, typ en halv sekund innan bollen slog i marken och DÅ gör han tecknet för att hålla sig borta... en aning försent, idiot(Welker alltså, just making sure så jag inte får ban)!!!
Han fega ur i sista sekund, typ en halv sekund innan bollen slog i marken och DÅ gör han tecknet för att hålla sig borta... en aning försent, idiot(Welker alltså, just making sure så jag inte får ban)!!!
Haha! Better safe the sorry. :)
Har nu sett vad som hände å de tackar men ju självklart för. :P
Koettman
2013-11-25, 21:55
"eftersom Saints mest troligt får ett L i nästa omgång." Där skrev du det, inte med dom orden men innebörden är densamma.
Ok. Tack för att du förklarade vad jag menade.
Thanksgivin football today! Awesome!
Thanksgivin football today! Awesome!
Trodde att man skulle vara snäll på Thanksgiving, 40-10 är inte snällt, RIP PACKERS! :)
Tyckte det var en rättvis vinst sett över hela matchen. Blev dock något överraskad över packers effektivitet i början.
Tyckte det var en rättvis vinst sett över hela matchen. Blev dock något överraskad över packers effektivitet i början.
PÅ den defensiva planhalvan menar du då? För dom hade verkligen inte ett piss på den andra.
PÅ den defensiva planhalvan menar du då? För dom hade verkligen inte ett piss på den andra.
Tänkte på deras höga poängutdelning sett till antal vunna yards.
Tänkte på deras höga poängutdelning sett till antal vunna yards.
Det var en defensiv TD, Stafford fumblade på egen ~15 och någon plocka upp den och sprang in i endzone. De andra 3p kom på en 54yard kick som dom fick tack vare att Detroit kickade bollen utanför planen på en kickoff = GB får börja på egen 40. Tror dom hade 50 yards på hela matchen... så jävla dåligt. Trodde verkligen Flynn skulle prestera bättre mot ett av ligans sämsta pass-D.
Ingen dålig comeback av Dallas Cowboys (MYCKET tack vare Romo). 21-7 till Oakland med ~1.50 kvar i andra Q och nu står det 28-21 till Cowboys en minut in i fjärde kvarten. Men fy helvete vad dåligt passförsvar Cowboys hade i första halvlek! Det värsta jag sett sen Saints D förra året.
#39 Carr (CB) i Cowboys som blev bränd i hela första halvlek tack vare att han hade ryggen mot QB och bara kollade på sin WR vände sig äntligen om och vad hände...? En interception i egen endzone! :D
Stephen Gostkowski, vilken jävla kicker. Börjar med att missa ett 55 yard FG. Sen sätter han 2 st 53 yarders. En av NFLs bästa kicker at the moment.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.