handdator

Visa fullständig version : Swedish Hockey League

Sidor : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11

Heddaway
2014-04-11, 22:48
Tydligen för att dom varit framgångsrika så länge.

Det har dom men jag tror inte att det är anledningen. Det är just FBK som hamnat i nåt fack. Andra bra lag har inte alls de blickarna på sig. Har ingen lust att titta på matcherna med ljudet på längre ju=P

WHITEFOLKS
2014-04-12, 09:29
Har inte märkt av något FBK-hat. Det är nog mest inbillat tbh.

Fartman
2014-04-12, 09:55
Tydligen för att dom varit framgångsrika så länge.

Och därmed har samlat på sig en oerhört osympatisk supporterskara.
Känns som att även SAIK är på väg ditåt nu, många "dåliga vinnare" i supporterleden.

Dreas
2014-04-12, 18:55
Har inte märkt av något FBK-hat. Det är nog mest inbillat tbh.Bara att titta i trådar där det diskuteras vilket lag man ogillar bäst.

WHITEFOLKS
2014-04-12, 19:01
Bara att titta i trådar där det diskuteras vilket lag man ogillar bäst.

Ja de kanske ligger däruppe tillsammans med dif, leksand etc men det är inget omg fbk-hat imo.

Dreas
2014-04-12, 19:20
Ja de kanske ligger däruppe tillsammans med dif, leksand etc men det är inget omg fbk-hat imo.Varken Dif eller Leksand är på samma nivå som FBK. Speciellt inte sett över tid.

WHITEFOLKS
2014-04-12, 19:31
Varken Dif eller Leksand är på samma nivå som FBK. Speciellt inte sett över tid.

Vart har du sett detta hat?

R Scarpa27
2014-04-12, 19:48
måste vara jönsson som gjort fbk till ett sådant lag, (en bit på vägen iaf :D han spelade ju många år där, och var ju skicklig faktist & inte direkt populär ibland andra lag.(sen har han ju lite överlägsen attityd och ser lite retlig ut, dock en duktig hockeyspelare som har rätt till det också...

WHITEFOLKS
2014-04-12, 20:05
Om något så är det nog inte att de är bra i sig utan kanske något i stil med att folk haft uppfattningen att de gör vad som krävs för att vinna, lite ala kanada i landslagshockey. Så everything goes om man vinner typ, både på och utanför isen.

Dreas
2014-04-12, 20:06
Vart har du sett detta hat?Här på Kolo när man frågat vilket lag man vill att det ska gå bra för respektive dåligt.

awesomooo
2014-04-15, 19:00
hahahahahahahhahaha bästa intervjuven ever!

awesomooo
2014-04-15, 19:21
Kan bli en mycket rolig matchserie det här. Är ju rätt fysiskt just nu, dock förstår jag inte varför alla i Skellefteå hejjar på Gnaget :confused:

Kerbara
2014-04-15, 20:40
Färjestad är ju riktigt kassa!

R Scarpa27
2014-04-15, 20:41
3-0 @ saik-

awesomooo
2014-04-17, 19:25
Det där är ju SAIK i ett jävla nötskal

R Scarpa27
2014-04-17, 19:29
måste dock säga visst 2 duktiga lag i final men också 2 lag som gör en final tråkig =/

Dreas
2014-04-17, 21:23
Och där var det slut för i år. Tråkigt :(

Vänder vi detta blir jag förvånad.

OggeP
2014-04-18, 07:34
Växjö har en rätt vassmålvakt på gång om ryktena stämmer.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/nhl-malvakten-fasth-koper-hus-i-vaxjo

R Scarpa27
2014-04-21, 18:26
Blir SM guld för SAIK om några minuter. Grattis SAIK ni regerade hela SHL serien och är verkligen värda guldet.

awesomooo
2014-06-11, 21:36
ÄNTLIGEN! Brynäs kommer inte ha reklam på sina tröjor till nästa säsong. Hoppas DIF skippar skiten med aå man får se den vackra tröjan istället för plottrig reklam.

WHITEFOLKS
2014-06-11, 21:39
ÄNTLIGEN! Brynäs kommer inte ha reklam på sina tröjor till nästa säsong. Hoppas DIF skippar skiten med aå man får se den vackra tröjan istället för plottrig reklam.

När kommunen köper arenanamnet för 30mille eller va det va så har man råd med sånt xD

DPahkamaa
2014-06-11, 21:54
När kommunen köper arenanamnet för 30mille eller va det va så har man råd med sånt xD

Väl spenderade skattepengar det där...

Luleå kommer f.ö bli ett överjävligt lag att möta. Kommer inte läggas många fingrar emellan när Petrell, Ledin, Nagander, Sylvegård och Abbottarna ångar på.

WHITEFOLKS
2014-06-11, 21:55

Luleå kommer f.ö bli ett överjävligt lag att möta. Kommer inte läggas många fingrar emellan när Petrell, Ledin, Nagander, Sylvegård och Abbottarna ångar på.

Kommundoping ftw.

Kotten
2014-06-12, 00:41

Luleå kommer inte vara i närheten av lika bra i år, tror faktiskt dom kommer husera i det nedre skikten runt plats 7-10

awesomooo
2014-06-12, 07:02
SAIK är väl det laget som lider mest, alla bra spelare försvinner nu pga NHL/KHL. Ska bli jävligt intressant att se DIF, blir väl botten men ändå. Hoppas premiären spelas i Globen.

R Scarpa27
2014-07-14, 19:51
Kan någon admin ändra Tråd namnet till SHL Hockey Tråden så slipper vi starta en ny för varje säsiong. mvh...

R Scarpa27
2014-07-14, 19:53
inte långt kvar nu går fort...
första matchen... spelas 10 sep.

awesomooo
2014-07-14, 19:55
Djurgåååården!

R Scarpa27
2014-07-14, 19:56
Djurgåååården!

jag vet helt awsum.....

Nu har jag 3 favoritlag i shl....... wiihooo hv71,växjö och dif.

Kotten
2014-07-14, 23:29
Leksand ser mycket starkare ut i år, Brian Connely nya backen spelat i AHL allstar team senaste 2 åren, är nog ett riktigt fynd. Tror stenhårt på slutspel i år. Lyckas DIF undvika sistaplatsen med laget dom har är det en bragd, men det lär väl komma in lite spets antar jag, för just nu ser det allt annat än bra ut

R Scarpa27
2014-07-15, 20:36
Leksand ser mycket starkare ut i år, Brian Connely nya backen spelat i AHL allstar team senaste 2 åren, är nog ett riktigt fynd. Tror stenhårt på slutspel i år. Lyckas DIF undvika sistaplatsen med laget dom har är det en bragd, men det lär väl komma in lite spets antar jag, för just nu ser det allt annat än bra ut

ingen stenkoll på leksand, men vet ju lite vem conelly är och haft koll lite på han i ahl.

hur kommer det sig att han hamnade i leksand och shl? har du någon aning som leksand support lär du ha mkt större koll än mig :D dock mkt nyfiken om du har info.
/and thnx admin (?) for changed the topic.

Kotten
2014-07-15, 21:49
ingen stenkoll på leksand, men vet ju lite vem conelly är och haft koll lite på han i ahl.

hur kommer det sig att han hamnade i leksand och shl? har du någon aning som leksand support lär du ha mkt större koll än mig :D dock mkt nyfiken om du har info.
/and thnx admin (?) for changed the topic.

Ingen aning faktiskt, vet bara att det är en jävligt bra back, sen vet jag oxå att han tränar ihop med En av bröderna Connoly som har skrivit på för Leksand, dom är tydligen väldigt bra kompisar

awesomooo
2014-07-16, 06:47
Yes, blir fiasko för DIF, men vad kan man förvänta sig av en nykomling? Har ju dock visat sig att det har gått bra för nykomlingar men jag ser inte det hända för DIF. Tror nog vi eventuellt kommer ha SHL's publikstarkaste lag i alla fall :)

Går inge bra för SAIK, folk får nya kontrakt till både höger och vänster.

R Scarpa27
2014-07-16, 07:54
Yes, blir fiasko för DIF, men vad kan man förvänta sig av en nykomling? Har ju dock visat sig att det har gått bra för nykomlingar men jag ser inte det hända för DIF. Tror nog vi eventuellt kommer ha SHL's publikstarkaste lag i alla fall :)

det visade ju växjö ganska bra :)

det lär dom ha :D

z_bumbi
2014-07-16, 08:22

Att behålla licensen utan att rekonstruera eller panikjaga intäkter är ganska så bra. De gick med vinst förra säsongen och om de säljer så mycket så kommer de att kunna lägga upp en buffert även för följande säsongen och på sätt ha råd att behålla sina egna juniorer och även köpa in andra. Det finns inget lag i Sverige som på sikt har råd att släppa j18-spelare som har minsta talang men de kostar också att ha kvar.

rooz
2014-07-16, 09:27

Många spelare vart i klubben länge (Holloway, 2011-2014, Bellemere, 2009-2014, Möller moderklubb, Arvidsson moderklubb)

Och man vill spela på den högsta nivån möjlig (KHL/NHL).

awesomooo
2014-07-29, 15:29
Mikael Samuelsson till DIF :D

Kotten
2014-07-29, 16:48

Han är ju slut, känns som en värvning Leksand hade kunnat göra för 10 år sedan. Tror stenhårt på flopp

WHITEFOLKS
2014-07-29, 16:51
Han är ju slut, känns som en värvning Leksand hade kunnat göra för 10 år sedan. Tror stenhårt på flopp
10 år sedan, man glömmer visst fort xD

Kotten
2014-07-29, 16:54
10 år sedan, man glömmer visst fort xD

Var värst under maskens tid med att värva föredettingar, någon enstaka har värvats senaste åren. sista 3-4 åren har det sett helt annorlunda ut. Om det där ska vara Djurgårdens spets kan det bara gå åt ett håll

WHITEFOLKS
2014-07-29, 16:56
Jag tror man väljer att chansa på spelare hellre än med ekonomin.

Kotten
2014-07-29, 16:57
Jag tror man väljer att chansa på spelare hellre än med ekonomin.

Det är väl rätt år att chansa, men tveksam om han är billig

WHITEFOLKS
2014-07-29, 16:57
Sägs att han ville spela med Jocke Eriksson eller inget typ så han var nog inte så dyr.

awesomooo
2014-07-29, 17:02
Är själv väldigt skeptisk, men den som lever får se.

WHITEFOLKS
2014-07-29, 17:03
Kör bara kör.

rooz
2014-07-29, 17:03

Brunnström, Lashoff osv. Eller hur räknar ni tiden i Leksand?

Tror Växjö vinner SHL.

Kotten
2014-07-29, 17:05
Brunnström, Lashoff osv. Eller hur räknar ni tiden i Leksand?

Tror Växjö vinner SHL.

Brunnström är ung och var riktigt bra på slutet. Lashoff gjorde sitt jobb bra, finns en anledning att han gick till KHL. Skapligt dåliga jämförelser

Kotten
2014-07-29, 17:06
Modo, DIF och HV ser klart sämst ut just nu, sen är det tight och med Frölunda och Växjö som bäst

Kotten
2014-07-29, 17:11
Lasshof är inte lastgammal heller, sen fick han spela mycket med Tom Linder ett tag och matchades mot bästa femmorna i andra lagen, därav dålig +-. Det jag menar med Micke Samuelsson är att han inte presterat ett skit på 2 år och är 37 år gammal, det är vad jag menar med en typisk Leksandsvärvning förr i tiden. Sen att alla lag värvar spelare som floppar det är en annan sak.

rooz
2014-07-29, 17:12
Brunnström är ung och var riktigt bra på slutet. Lashoff gjorde sitt jobb bra, finns en anledning att han gick till KHL. Skapligt dåliga jämförelser

Haha, jag förstår varför Leksand harvade i AS ett bra tag!

Lashoff spelade 40 matcher, 6 poäng och *trumvirvel* var -22. Och Brunnström då? Han är inte ung vid 29 års ålder, tyvärr kottis. Och 16 poäng på 46 matcher är fan inte alls bra.

Att spelare får kontrakt i bättre ligor betyder inte att dessa automatiskt är bra hockeyspelare.

Kotten
2014-07-29, 17:15
Haha, jag förstår varför Leksand harvade i AS ett bra tag!

Lashoff spelade 40 matcher, 6 poäng och *trumvirvel* var -22. Och Brunnström då? Han är inte ung vid 29 års ålder, tyvärr kottis. Och 16 poäng på 46 matcher är fan inte alls bra.

Att spelare får kontrakt i bättre ligor betyder inte att dessa automatiskt är bra hockeyspelare.

Leksand tog Brunnström från Frölunda för att Salo fick honom billigt, Frölunda står för en del av lönen, han var radarpartner ihop med Micke Johansson i FBK där dom öste in poäng, han hade riktigt dåligt självförtroende när han kom, han gjorde sen 11 pinnar sista 15 matcherna och var riktigt bra. Lashoff må ha dålig +- men så dålig som den visar var han inte. Men som jag sa Micke Samuelsson är 37 år och har varit kass senaste 2 åren. Men den som lever får se

R Scarpa27
2014-07-29, 18:37

kan va en fördel också.
gammal (för att va hockeyspelare) 37 år mycket rutin genom alla år som proffs och i detroit m.m

tror han kan vara en sådan där nyckel för laget..

lite som davidson i hv71 =P...(dock e ju davidson hv ända in i själen) haha.
tror fan han blir hv71s nya tränare när han lagt av, och hoppas på det också...

eller kanske sportkommentator.

Kotten
2014-07-29, 18:45
kan va en fördel också.
gammal (för att va hockeyspelare) 37 år mycket rutin genom alla år som proffs och i detroit m.m

tror han kan vara en sådan där nyckel för laget..

lite som davidson i hv71 =P...(dock e ju davidson hv ända in i själen) haha.
tror fan han blir hv71s nya tränare när han lagt av, och hoppas på det också...

eller kanske sportkommentator.

Hade sagt samma sak om han faktiskt varit iallafall ganska bra där borta senaste 2 åren. Han har ju inte producerat ett skit

awesomooo
2014-08-21, 18:42
Någon mer som kollar på CHL? KOllar just nu på Krefeld Pinguine vs. Skellefteå AIK, står 0-0 efter 6 min spelat. Sjuka tröjor lagen har, dessutom har varje lags "top Scorer" en speciell tröja.

R Scarpa27
2014-08-21, 18:44
Någon mer som kollar på CHL? KOllar just nu på Krefeld Pinguine vs. Skellefteå AIK, står 0-0 efter 6 min spelat. Sjuka tröjor lagen har, dessutom har varje lags "top Scorer" en speciell tröja.

omg.... nej missat...4 dagar chl inplanerat nu haha :D

awesomooo
2014-08-21, 20:23
Nu är det bara iofs försäsongsmatcher så man ska väl inte uttala sig så mycket men man skäms nästan för svensk hockey just nu. Iofs kanske ligan i Schweiz håller högre klass än SHL?

ShippEn
2014-08-22, 15:01
Grymt härligt att SHL närmar sig!

Ikväll sitter man bänkad och glor på Hv71 mot Kloten.

Med Tedenby i laget så blir det topp 5 i grundserien. Hoppas dem lyckas signera Salmela för ett par år till!

WHITEFOLKS
2014-08-22, 15:15
Hade sagt samma sak om han faktiskt varit iallafall ganska bra där borta senaste 2 åren. Han har ju inte producerat ett skit

Han har sett väldigt bra ut hittills.

awesomooo
2014-08-22, 18:56
Det går bra för Luleå i Hamburg i alla fall, 3-0 efter 12 min spelat.

awesomooo
2014-08-22, 19:04
Luleå ser ju faktiskt rätt bra ut. Hamburg känns dock redan lite uppgivna fast det är mer än 2 perioder kvar.

awesomooo
2014-08-22, 19:07
Oj så jävla snyggt av Luleå, 4-0 nu. klapp klapp klapp mål

Kotten
2014-08-22, 21:21
Grymt härligt att SHL närmar sig!

Ikväll sitter man bänkad och glor på Hv71 mot Kloten.

Med Tedenby i laget så blir det topp 5 i grundserien. Hoppas dem lyckas signera Salmela för ett par år till!

Som HV ser ut just nu blir man bland dom 4 sista lagen

Kotten
2014-08-22, 21:23
Han har sett väldigt bra ut hittills.

Träningsmatcher, säger oftast inte så mycket. Många som kan vara bra på försäsongen och försvinna helt när serien startar. Men vem vet, Brunnström tex har varit överlägset bäst i LIF, spelar som i fornstora dagar

awesomooo
2014-08-23, 11:28
Snyggaste målet utan tvekan i CHL.

GL2BqE17kag

WHITEFOLKS
2014-08-23, 12:52
Träningsmatcher, säger oftast inte så mycket. Många som kan vara bra på försäsongen och försvinna helt när serien startar. Men vem vet, Brunnström tex har varit överlägset bäst i LIF, spelar som i fornstora dagar
Säger mer än att bara blankt säga att han är slut som spelare.

Kotten
2014-08-24, 04:35
Säger mer än att bara blankt säga att han är slut som spelare.

Inte nödvändigtvis, visar sig när det hettar till. Kommer bli bra mycket hårdare och tuffare, då får vi se om kroppen håller

awesomooo
2014-09-05, 17:46
Nu tar väl kanske inte lagen CHL dödsseriöst och så är det även försäsongsmatcher så det finns mycket att lära men något dom flesta SHL-lagen har gemensamt är att dom är så förbannat nonchalanta med passningarna, tappar och ger bort väldigt mycket puck dessutom.

Växjö är precis som i början av förra säsongen, man skapar och får lägen men det finns ingen i det där laget som kan göra mål. Det laget som har imponerat mest är Red Bull Salzburg från Österriket, Sparta Prag har också varit bra.

awesomooo
2014-09-10, 07:34
Idag börjar det, Luleå vs. skellefteå

MrLomax
2014-09-10, 08:29
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Nu äntligen börjar det.
Det är dags att vi tippar sluttabellen också. Hur ser er tabell ut?

Leka lite? Alla som vill vara med och leka måste lämna sin sluttabell senast före omgång tre har börjat, dvs senast 17/9 kl 19:00.

* 10 poäng om man har ett lag på rätt tabellplacering.
* 7 poäng om man placerar ett lag en placering ifrån rätt tabellplacering.
* 5 poäng om man placerar ett lag två placeringar ifrån rätt tabellplacering.
* 2 poäng om man placerar ett lag tre placeringar ifrån rätt tabellplacering.
* 1 poäng om man placerar ett lag fyra placeringar ifrån rätt tabellplacering.

Lagen som är med är: Brynäs, Djurgården, Färjestad, Frölunda, Hv71, Leksand, Linköping, Luleå, Modo, Örebro, Skellefteå och Växjö.

Lycka till! :)

Kvällens match tror jag Luleå vinner med 4-3.

awesomooo
2014-09-10, 08:47
Oj, svårt men jag tror Frölunda samt Växjö i toppen. Man har sett lite från CHL och dessa två är svensklagen som har presterat bäst ifrån sig då dom dessutom har spelat mot riktigt bra lag. Växjö tror jag bara kommer bli bättre och bättre ju längre in i säsongen, dom har gjort bra ifrån sig under CHL men ingen i det laget kan tyvärr utnyttja sina målchanser vilket jag tycker var anledningen till varför dom förlorade båda matcherna mot Sparta Prag.

Tror även att Leksand kommer placera sig relativt högt i tabellen. Sen kommer det svåra hur det blir i mitten... Men botten tror jag vi har MoDo och Djurgården.

In other new... Ni som har Viaplay så kan jag rekommendera och gå in på Viaplay.fi och kolla på KHL, ladda bara ner 'Hola Better Internet' (Google Chrome) i din webbläsare, finns självklart andra alternativ till olika webbläsare. Logga in på Viaplay.fi och sen byt land med pluginet till Finland så har du tillgång till Viaplay Finlands utbud :)

Dreas
2014-09-10, 09:39
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Nu äntligen börjar det.
Det är dags att vi tippar sluttabellen också. Hur ser er tabell ut?

Leka lite? Alla som vill vara med och leka måste lämna sin sluttabell senast före omgång tre har börjat, dvs senast 17/9 kl 19:00.

* 10 poäng om man har ett lag på rätt tabellplacering.
* 7 poäng om man placerar ett lag en placering ifrån rätt tabellplacering.
* 5 poäng om man placerar ett lag två placeringar ifrån rätt tabellplacering.
* 2 poäng om man placerar ett lag tre placeringar ifrån rätt tabellplacering.
* 1 poäng om man placerar ett lag fyra placeringar ifrån rätt tabellplacering.

Lagen som är med är: Brynäs, Djurgården, Färjestad, Frölunda, Hv71, Leksand, Linköping, Luleå, Modo, Örebro, Skellefteå och Växjö.

Lycka till! :)

Kvällens match tror jag Luleå vinner med 4-3.

1. Växjö
2. Färjestad
3. Frölunda
4. Skellefteå
5. Luleå
6. Linköping
7. Modo
8. Leksand
9. Brynäs
10. Örebro
11. HV71
12. Djurgården

Tror att Skellefteå får lämna bort förstaplatsen i år, frågan är bara hur långt ner dom kommer. Hade dom först på andraplatsen men inser att dom tappat så många viktiga spelare att dom ska nog vara glada för en fjärdeplats.

Färjestads rekryteringar är intressanta. Hoppas bara att PW håller eller att Pogge(stavningen?) kan axla ansvaret.

Resterande var bara chansning :)

rooz
2014-09-10, 10:21
1. Växjö
2. Färjestad
3.Frölunda
4. Skellefteå
5. Linköping
6.Luleå
7. Brynäs
8. HV71
9.MoDo
10.Leksand
11.DIF
12.Örebro

1.Växjö har tappat sin bästa jänkare, men bygger vidare på fjolårets framgång och offensiva spel.
2. Färjestad har årets bästa värvning på pappret med Klepis, utan uppenbara brister.
3.Frölunda har tappat för mkt klasspelare.Backbesättningen ser svag ut.

9. Modo har tappat mycket i backbesättningen. Både Chumiskey & Hägg åkte till NHL, dock återvänder Ahnelöv och blir naturlig ledare. Roche är en defensivt bättre back än både Hägg & Chumiskey.

Possler, Påhlsson, Skröder, Ritola,Kempe ska producera. Och lagets viktigaste spelare blir inte oväntat Ullmark.

awesomooo
2014-09-10, 11:21
Har ni Färjestad så högt upp? Dom har ju inte varit något vidare i CHL (jajaja jag vet försäsong, omotiverat, halvt oseriöst) men ändå. Är ju enbart det man kan grund dom på nu hur dom har spelat dom senaste veckorna, dock blir ju lagen naturligtvis bara bättre och bättre när kemin och spelarna passar in med varandra bättre.

rooz
2014-09-10, 12:23
Färjestad är lite bom or bust för mig. Vilket visat sig under 2000-talet. Gulas är kvar, Klepis tillkommer och sen är stommen kvar. Men det blir antigen en högre placering, eller runt 8-9..

ShippEn
2014-09-10, 14:45
1. Frölunda
2. Luleå
3. Skellefteå
4. HV71
5. Växjö
6. Färjestad
7. Linköping
8. Brynäs
9. Leksand
10. Modo
11. Djurgården
12. Örebro

Känns onekligen som att Växjö är för överskattade inför SHL säsongen samtidigt som Hv71 är underskattade.

Hv har lyckats signa ett par riktigt bra spelare, bland annat Tedenby, som är den bästa forwarden i SHL. Hv har visat ett riktigt bra offensivt spel men ett sämre defensivt i CHL. Fattas dock fortfarande en back i Hv's laguppsättning.

Dreas
2014-09-10, 15:32
Har ni Färjestad så högt upp? Dom har ju inte varit något vidare i CHL (jajaja jag vet försäsong, omotiverat, halvt oseriöst) men ändå. Är ju enbart det man kan grund dom på nu hur dom har spelat dom senaste veckorna, dock blir ju lagen naturligtvis bara bättre och bättre när kemin och spelarna passar in med varandra bättre.Dom har en bättre grund redan nu än förra året. Dom kan således få lite fler poäng tidigt.

Det gick ju rätt bra för dom förra året, dock inte i grundserien. Så det är möjligt att grundserien går sämre än jag tror. Gissningsvis kanske dom får nöja sig med semi som sämst.

awesomooo
2014-09-10, 16:09
Oké den som lever får se! Jag vill minnas att förra årets seriestart gick på 5:an men inte för denna säsong tydligen... Buuuh.

awesomooo
2014-09-10, 16:33
När man kollar på KHL, hur kan ett lag som CSKA moskva ha så jävla fattig arena?

J.V
2014-09-10, 18:29
Yiiiiiiieeeeeeeeessssssssssssss! Fan vad gött, Luleå.

R Scarpa27
2014-09-10, 18:34
äntligen igång... =)...

hoppas som vanligt på hv71 och växjö och självklart DIF nu med 3 favoritlag...! woho.

MrLomax
2014-09-10, 21:08
Yiiiiiiieeeeeeeeessssssssssssss! Fan vad gött, Luleå.
Det var helt okej för att vara premiären.
Två segrar (bägge 3-2 efter straffar) mot Sheleftyou den här säsongen. *flex*

DPahkamaa
2014-09-10, 21:12
Alltid sköna att tvåla dit Hållkäfteå. Synd på två slarviga baklängesmål dock, men i övrigt såg det okej ut.

WHITEFOLKS
2014-09-10, 21:14
Biljetter till på lördag kirrade. Nu ska man bara hitta sällskap xD

awesomooo
2014-09-10, 21:16
Hoppas det blir mycket folk på lördag, skulle nästan tro det men kan tyvärr inte gå. :/

MrLomax
2014-09-10, 21:20
Biljetter till på lördag kirrade. Nu ska man bara hitta sällskap xDVilken match ska du se på lördag och vilket lag håller du på?

WHITEFOLKS
2014-09-10, 21:28
Vilken match ska du se på lördag och vilket lag håller du på?
Dif@hovet

JMF
2014-09-10, 21:52
Riktigt skönt med vinst! Hade dock gärna sett att zaar gjort mål på sitt friläge i slutet av tredje

Kotten
2014-09-11, 00:30
Alla så kallade experter tippar Leksand bland dom sista 3-4 lagen, nämner tex Blomqvist som tung spelarförlust, han fick inte nytt kontrakt, tappat en del forwards som spelade i line 3 och 4, värvat 3 finska landslagsspelare varav 2 spelade i VM sist + fler bra forwards. Leksands anfall är FLERA klasser bättre i år, våran andra femma är minst lika bra som första från förra året. Modo och Djurgården är ju klart sämst på pappret. Känns som att det är omöjligt att tippa förutom att Modo och DIF borde komma sist och Växjö Frölunda i toppen, sen är det öppet

ROEVKENTA
2014-09-11, 19:31
Ser en del tomma stolar i Tegera ikväll. Dåligt att det inte är slutsålt i en premiär mot FBK.

spoon
2014-09-11, 19:32
Det var helt okej för att vara premiären.
Två segrar (bägge 3-2 efter straffar) mot Sheleftyou den här säsongen. *flex*

:)

ShippEn
2014-09-11, 19:33
Mycket besviken på Hv's spel dem 2 första perioderna. Det ser darrigt och halvdant ut, många missade passningar samt slarvigt och klumpigt spel.

Positiva är iallafall att Tedenby är på alerten redan, mycket energi och bra solo prestationer.

Hoppas verkligen inte Hv går mållösa från Vida Arena ikväll.

Kämpa Hv!

R Scarpa27
2014-09-11, 19:41
jobbig match växjö och hv, håller ju på båda lagen så må bäste lag vinna. :D
lutar väl lite mer åt hv kärlek dock :D
men växjö är ett bättre lag faktist så vinsten blir nog växjös, men bara början av shl så man vet inte hur lagen kommer ta sig framåt.

olle lindblad
2014-09-11, 19:49
Blockerade skott efter två perioder 16-2 i Lakers favör. Säger det mesta.

WHITEFOLKS
2014-09-11, 19:52
Ser en del tomma stolar i Tegera ikväll. Dåligt att det inte är slutsålt i en premiär mot FBK.
Lol. Sveriges bästa fans xD

Var likadant i playin förra året.

ROEVKENTA
2014-09-11, 20:33

Hahah, hamnar inte ens på en top 5 plats i SHL. Skulle väl vara att dem är bäst på att slå på trummorna.

Hur som, jag imponerades av FBKs 2:a och 3:e period (såg inte 1:a). Stundtals körde över LIF. Dock hade LIF sin chanser att punktera matchen men misslyckades.

WHITEFOLKS
2014-09-11, 20:39
Trumförbud på alla difmatcher :D

R Scarpa27
2014-09-11, 21:05
Trumförbud på alla difmatcher :D

suger och detta kommer drabba även hv71 snart.. mkt klagomål från tjurgubbar och gummor.

snart ska det väl förbjudas skridskor också, hockeyspelarna ska springa runt i sockiplast så tjurskallarna ska få det lugnare att hänga med att se tempot i matchen så de kan äta korv i lugn och ro, och helst ha cecilia wernersten med låten det vackraste, som intro och matchmusik.

får väl ge förslag på att ha en fiol ist för trummor...suck........

WHITEFOLKS
2014-09-11, 21:09
Eh vad ska ni med trummorna till?

Kotten
2014-09-11, 23:41
Hahah, hamnar inte ens på en top 5 plats i SHL. Skulle väl vara att dem är bäst på att slå på trummorna.

Hur som, jag imponerades av FBKs 2:a och 3:e period (såg inte 1:a). Stundtals körde över LIF. Dock hade LIF sin chanser att punktera matchen men misslyckades.

LIF var lika överlägsna i första som FBK i andra, inte ens plats 5 i SHL haha oki, håller med 6400 är en dålig siffra för Leksand, rätt imponerande med tanke på att det bor dryga 10000 i kommunen

Kotten
2014-09-11, 23:42

var 6300 i snitt på play in matcherna, hur man nu får det till en dålig siffra vet jag inte

WHITEFOLKS
2014-09-12, 07:57
LIF var lika överlägsna i första som FBK i andra, inte ens plats 5 i SHL haha oki, håller med 6400 är en dålig siffra för Leksand, rätt imponerande med tanke på att det bor dryga 10000 i kommunen

Nu har du fått upp det till 10000 från de 5000 du var säker på att det var (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=6336025&postcount=2107). Det är fortfarande över 15000 dock.

Dreas
2014-09-12, 20:44
Blir en tur till LA imorgon, tror att det kan bli tufft mot Luleå, men 3-2 blir det!

Kotten
2014-09-12, 21:38
Nu har du fått upp det till 10000 från de 5000 du var säker på att det var (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=6336025&postcount=2107). Det är fortfarande över 15000 dock.

Då är det dåligt, håller med, inte ens 50% av kommunen, illa

Kotten
2014-09-12, 21:39
DIF borde ju spela i globen varje match, bygga ut den kanske med tanke på hur många som bor i stockholm så borde det ju kunna vara minst 30000 varje match

rooz
2014-09-13, 06:21
DIF borde ju spela i globen varje match, bygga ut den kanske med tanke på hur många som bor i stockholm så borde det ju kunna vara minst 30000 varje match

Är runt 7 st elitlag i både hockey & fotboll som ska samsas i denna stad, fotbollen drar mer folk än hockeyn. Globen kostar ca 1mkr i hyra per match. (Och då får du inte ett korvöre av kringförsäljningen). Vad köpte ni tegera för?. Elitlagen får väldigt lite stöd av kommun, om vi jämför med lag från mindre orter.

Och i STHLM finns det ett ganska brett underhållningsutbud som inte bara består av tidelag & sladda kring korvkiosken..

awesomooo
2014-09-13, 06:43
Lär väl bli rätt bra drag på Hovet idag skulle jag gissa på.

WHITEFOLKS
2014-09-13, 07:42
Jag förstår bara inte varför du måste hitta på siffror om och om igen.

WHITEFOLKS
2014-09-13, 08:54
Lär väl bli rätt bra drag på Hovet idag skulle jag gissa på.
Jag ska dit!

ROEVKENTA
2014-09-13, 09:56
Jag ska dit!

Samma här broder! Ska sjunga ut luftstrupen :hbang:

WHITEFOLKS
2014-09-13, 09:57
Samma här broder! Ska sjunga ut luftstrupen :hbang:
Fast man måste ju ha trummor för att det ska bli stämning ;)

ROEVKENTA
2014-09-13, 10:01

Men nu vet vi alla att Leksand är dalarnas lag. Och ja, det är svinbra att ca 50% av kommunen var där men det är ju inte det som är problemet. Fortfarande en dåligt att det inte är slutsålt i premiären mot FBK som ändå är en klassisk match. Jag menar inte att Leksands invånare är dåliga som inte går, utan resterande fans som finns över hela Dalarna. Kanske dålig marknadsföring från LIFs håll? Man kanske räknar med att folk som komma utan att man marknadsför matchen?

MrLomax
2014-09-13, 10:57
Är runt 7 st elitlag i både hockey & fotboll som ska samsas i denna stad, fotbollen drar mer folk än hockeyn. Globen kostar ca 1mkr i hyra per match. (Och då får du inte ett korvöre av kringförsäljningen). Vad köpte ni tegera för?. Elitlagen får väldigt lite stöd av kommun, om vi jämför med lag från mindre orter.

Och i STHLM finns det ett ganska brett underhållningsutbud som inte bara består av tidelag & sladda kring korvkiosken..
Illa.
Jag har alltid sagt att AIK borde bygga en egen hall i Solna för 7k-9k åskådare.
Då hade det varit fullt drag varje match.

Hur tippar ni dagens matcher?
Här är mitt tips:

Skellefteå - Modo 5-1
Örebro - Frölunda 2-4
Brynäs - Leksand 3-2 e.str.
Djurgården - Växjö 1-6
Färjestad - Luleå 4-3 e.str
HV71 - Linköping 3-2

WHITEFOLKS
2014-09-13, 11:53
Nej de hade inte haft fullt oavsett, läget är inte problemet för AIK hockey.

MrLomax
2014-09-13, 12:13
Nej de hade inte haft fullt oavsett, läget är inte problemet för AIK hockey.
Va? Vad är problemet då?

WHITEFOLKS
2014-09-13, 12:20
Va? Vad är problemet då?
Folk är inte tillräckligt intresserade. Antagligen bla för att de har varit dåliga så länge. Att det skulle göra någon större skillnad publikmässigt med läget tror jag inte men egen arena ger andra fördelar som i längden kan leda till bättre förutsättningar/lag/publik. Men läget i sig är inte anledningen till publiksiffrorna.

Kotten
2014-09-13, 15:27

Jag väntade på det svaret :), men när fotbollen är slut borde ju biljetter vara svåra att få tag på ??. Men vad säger du då om att 70% eller liknande av Leksands publik kommer från Falun, Borlänge etc, just ja, finns ju inget att göra i dalarna.

Köpte Tegera för ?, mycket av Leksands lån är för bygget av Tegera

Kotten
2014-09-13, 15:28
Fast man måste ju ha trummor för att det ska bli stämning ;)

Trummor hjälper till att höja stämningen helt klart, sång i kombination med trumma slår det mesta

rooz
2014-09-13, 15:39
Jag väntade på det svaret :), men när fotbollen är slut borde ju biljetter vara svåra att få tag på ??. Men vad säger du då om att 70% eller liknande av Leksands publik kommer från Falun, Borlänge etc, just ja, finns ju inget att göra i dalarna.

Köpte Tegera för ?, mycket av Leksands lån är för bygget av Tegera

Vad jag säger om det? Att Leksand är det enda Elitlaget i hela Dalarna? Jämfört med Uppland som har fler elitlag, i fler sporter. Basket, innebandy, handboll.

Kotten
2014-09-13, 16:28
Vad jag säger om det? Att Leksand är det enda Elitlaget i hela Dalarna? Jämfört med Uppland som har fler elitlag, i fler sporter. Basket, innebandy, handboll.

Hur mycket publik drar dom sporterna ?, måste vara mycket med tanke på hur mycket folk som bor i Stockholm, ska du inte dra upp pingis när du endå är igång :)

awesomooo
2014-09-13, 16:35
Det är ju så med all idrott i Stockholm så länge vi inte pratar om ett VM/EM-kval i fotboll. Självklart lite sorgligt att det inte tar sig ännu mer folk till både DIF och AIKs hemmamatcher.

Kan Medveščak Zagreb fylla 15 000 stolar i en stad som dessutom är mindre än Stockholm i hockeynationen Kroatien så börjar man ju undra vad fan som är fel. Nu spelar dom dock inte varje hemmamatch där men det sägs att det är riktigt jävla bra drag, kanske något man skulle ta och uppleva under vintern.

http://www.net.hr/2011/01/21/0818007.55.jpg

WHITEFOLKS
2014-09-13, 17:24
Trummor hjälper till att höja stämningen helt klart, sång i kombination med trumma slår det mesta
Trummor är för bönder som inte kan sjunga.

awesomooo
2014-09-13, 19:13
Fan också, 1-1 men som tur är kan Växjö precis som vanligt inte göra mål. DIF blir ju faktiskt utspelade men hoppas ändå att vi kan få med oss poäng från matchen.

olle lindblad
2014-09-13, 19:21
Lakers har inte fått igång sitt spel än. Saknar timing och aggressivitet framför målet. Lossnar det lite så kommer DIF inte få låna pucken.

Novaindex
2014-09-13, 19:23
Fan så grymt SAIK krossde Modo idag :D :D :D NÖÖÖJD!!!

WHITEFOLKS
2014-09-13, 19:24
Team go win. Full fart framåt, håll tätt bakåt.

awesomooo
2014-09-13, 20:13
YEEEEEEEES 2 pinnar! Bra straff där också, härligt!

WHITEFOLKS
2014-09-13, 20:14
Dat straff. Ez win, ez life.

Dreas
2014-09-13, 20:16
Klepsis kan åka skridskor men det var allt han visade såvitt jag kunde se.

Snygga mål av Luleå, förutom sista som var mest surt.

JMF
2014-09-13, 20:20
Fint med en till vinst efter en jämn match! Bra spelat av Luleå :)

R Scarpa27
2014-09-13, 21:13
Bra HV =D

WHITEFOLKS
2014-09-13, 21:20
In b4 kotten säger att Leksand var bättre men hade otur.

Kotten
2014-09-13, 21:44
Trummor är för bönder som inte kan sjunga.

Kom du på den ?

Kotten
2014-09-13, 21:44
In b4 kotten säger att Leksand var bättre men hade otur.

Njae var rätt jämnt men ineffektivt i Leksand

WHITEFOLKS
2014-09-13, 21:47
Kom du på den ?
Kom på? Man behöver inte trummor för stämning och med trummor så är det oftast trummorna som hörs.

Kotten
2014-09-13, 22:10
Kom på? Man behöver inte trummor för stämning och med trummor så är det oftast trummorna som hörs.

Med bönder menar jag, har aldrig hört den förut

WHITEFOLKS
2014-09-13, 22:14
Med bönder menar jag, har aldrig hört den förut
Inte vara ledsen nu. Poängen är att trummor går bort. Likaså klappor och annat skräp.

Kotten
2014-09-13, 22:23
Inte vara ledsen nu. Poängen är att trummor går bort. Likaså klappor och annat skräp.

Klappor håller jag helt med om

awesomooo
2014-09-17, 18:03
Matchen spelas i Globen, wat det hade jag inte en blekaste om, oj vad dåligt uppdaterad jag är. Forza DIF!!!!!

awesomooo
2014-09-17, 18:19
fuck yeah!

awesomooo
2014-09-17, 19:21
http://media.giphy.com/media/5mCQOcUfywmyI/giphy.gif

Kotten
2014-09-17, 19:23
Så sjukt orättvist

awesomooo
2014-09-17, 19:31
woop woop

DPahkamaa
2014-09-17, 20:04
Fy fan vad Luleå spelar dåligt idag, enda räddningen är att Örebro är ännu sämre.

WHITEFOLKS
2014-09-17, 20:16
Så sjukt orättvist

Har de otur nu igen? xD

Kotten
2014-09-17, 20:18
Har de otur nu igen? xD

Ja inte fan har dom marginalerna med sig iallfall. Sen att Leksand är skitdåliga efter 2 - 0 är en annan sak. Det är 3 matcher av 55, mycket hinner hända, finns många exempel på det

WHITEFOLKS
2014-09-17, 20:19
Ja inte fan har dom marginalerna med sig iallfall. Sen att Leksand är skitdåliga efter 2 - 0 är en annan sak. Det är 3 matcher av 55, mycket hinner hända, finns många exempel på det

Sett över hela matchen är det nog ett rätt ok resultat ändå.

Kotten
2014-09-17, 20:29
Sett över hela matchen är det nog ett rätt ok resultat ändå.

Leksand går ner sig totalt efter 2 - 0. Kunde lika gärna varit 2 - 0 till Leksand vid det läget, men det studsar emot nu

WHITEFOLKS
2014-09-17, 20:32
Du är rolig du xD

rooz
2014-09-17, 20:36
Kan det inte bara vara så att LIF är hemskt jävla asdåliga? I all sin enkelhet?

Kotten
2014-09-17, 20:47
Du är rolig du xD

Vi hade 2 stolpskott innan ni gör 1 - 0. Vi dominerade totalt första 10 på andra perioden, sen får ni 5 mot 3. Efter det går dom ner sig totalt

Kotten
2014-09-17, 20:48
Kan det inte bara vara så att LIF är hemskt jävla asdåliga? I all sin enkelhet?

Efter 2 - 0, ja. Mycket hockey kvar, Hästen leder AS, tror inte dom är där i slutet

WHITEFOLKS
2014-09-17, 21:00
Verkar dumt att sluta spela. Men OK, du får +2 mål för Leksand. Matchen slutar 4-3 då, ggwp.

ROEVKENTA
2014-09-17, 21:02
Fy f*n vad skönt med vinst mot Bajen i globen. Tellqvist och Micke Samuelsson är så jäkla viktiga för DIF. Samuelsson hade riktig lekstuga idag, spec vid viktiga 2-0 målet. Sammanfattar det hela med följande:

Det här trötta, vitklädda gänget mittemot som står knäpptysta med armarna i kors... Ska det föreställa vår största konkurrent i Sveriges bästa hockeypublik..? //Tibbes K

Kotten
2014-09-17, 21:04
Fy f*n vad skönt med vinst mot Bajen i globen. Tellqvist och Micke Samuelsson är så jäkla viktiga för DIF. Samuelsson hade riktig lekstuga idag, spec vid viktiga 2-0 målet. Sammanfattar det hela med följande:

Det här trötta, vitklädda gänget mittemot som står knäpptysta med armarna i kors... Ska det föreställa vår största konkurrent i Sveriges bästa hockeypublik..? //Tibbes K

Nej, för det var ingen organiserad resa dit, supportergrupperna var inte där. Så svaret är som sagt nej på den

Kotten
2014-09-17, 21:15
Verkar dumt att sluta spela. Men OK, du får +2 mål för Leksand. Matchen slutar 4-3 då, ggwp.

Energin gick ur, du vet psykologi, förekommer rätt mycket i lagidrott, momentum kanske du hört talas om ?. Små marginaler, hade något av stolpskotten gått in, så hade det kunnat vara en helt annan match. Små marginaler som sagt

WHITEFOLKS
2014-09-17, 21:18
Japp eller om dif satt sina 3 första skott.

Kotten
2014-09-17, 21:19
Örebro gick som tåget första 10 - 12 omgångarna, sen tog dom 3 poäng eller liknande mellan omgång 12 - 22. Så det svänger fort och flera gånger innan en serie är slut. Mycket hockey kvar

Kotten
2014-09-17, 21:19
Japp eller om dif satt sina 3 första skott.

vi säger så

WHITEFOLKS
2014-09-17, 21:20
vi säger så
Det är ett lika intressant resonemang.

HMS Laestander
2014-09-17, 21:22
Spöa Leksand med 4-1 utan att alls övertyga eller spela särskilt bra säger väl en del om Leksand..

Kotten
2014-09-17, 21:22
Det är ett lika intressant resonemang.

Ok

Kotten
2014-09-17, 21:23
Spöa Leksand med 4-1 utan att alls övertyga eller spela särskilt bra säger väl en del om Leksand..

Djurgården är inte speciellt bra, är väl bara att kolla på laget man har. Leksand var inte heller bra, det har du rätt i. Örebro och Modo kommer oxå vara där nere

Kotten
2014-09-17, 21:25
Nu är matchen glömd från min sida, 52 matcher kvar. Går inte att säga ett skit om hur det kommer sluta ännu.

awesomooo
2014-09-17, 21:28
Kollar ni via Csports eller? Har inte det längre och vet inte om jag orkar skaffa. Vore ju guld om Viasat köpte rättigheterna till SHL så man hade allt där (NHL, KHL, Allsvenskan). Så tröttsamt att leta upp pissiga streams till varje DIF-match.

ROEVKENTA
2014-09-17, 21:31
Nej, för det var ingen organiserad resa dit, supportergrupperna var inte där. Så svaret är som sagt nej på denBo

Varför inte? Borde inte sveriges näst (läs 6:e) bästa supportrar arrangera en resa till en stormatch som denna? Förra året mot gnaget gnällde ni på att ni inte fick tillräckligt med biljetter och nu får ni 1000st och ändå händer inget?

Jag är mycket besviken på Bajens supportrar för inledning på denna SHL säsong. Fyller inte Tegera i premiären och ingen arrangerad resa idag? *facepalm*

HMS Laestander
2014-09-17, 21:31
Djurgården är inte speciellt bra, är väl bara att kolla på laget man har. Leksand var inte heller bra, det har du rätt i. Örebro och Modo kommer oxå vara där nere

Säger inte att vi är särskilt bra heller men om vi fullständigt kan demolera Leksand med 4-1 utan att övertyga på något sätt eller vis så bevisar väl det iallafall att vi hör hemma på den här nivån.

Kan garantera att Djurgården blir ett övre-halvan lag i sinom tid, fr.o.m omgång 25-30 när laget växt ihop ordentligt och varvats in i det nya matchtempot så blir DIF ett rivigt lag som ingen vill möta.

olle lindblad
2014-09-17, 21:36
Säger inte att vi är särskilt bra heller men om vi fullständigt kan demolera Leksand med 4-1 utan att övertyga på något sätt eller vis så bevisar väl det iallafall att vi hör hemma på den här nivån.

Kan garantera att Djurgården blir ett övre-halvan lag i sinom tid, fr.o.m omgång 25-30 när laget växt ihop ordentligt och varvats in i det nya matchtempot så blir DIF ett rivigt lag som ingen vill möta.

Det är bara att lyfta på hatten om det blir så, men det känns ytterst tveksamt med de spelarna. Ett rus a la Örebro förra året - absolut - men hela säsongen? Knappast.

ShippEn
2014-09-17, 22:06
Leksand ser absolut inte bra ut i år, dem tappade ett par viktiga pjäser.

Kommer bli ett tufft år för dem!

Riktigt rolig match imon, Hv71 - Frölunda. Med Laine tillbaka, hoppas verkligen Salmela signerar ett år till för Hv, då går vi för guldet!

Kotten
2014-09-17, 23:28
Leksand ser absolut inte bra ut i år, dem tappade ett par viktiga pjäser.

Kommer bli ett tufft år för dem!

Riktigt rolig match imon, Hv71 - Frölunda. Med Laine tillbaka, hoppas verkligen Salmela signerar ett år till för Hv, då går vi för guldet!

Hersley är enda tunga tappet, till viss del Micke Johansson. Laget är bättre i år, bättre spelare och mer spets. Det kommer visa sig, serien sätter sig inte förens efter 20 - 25 matcher

olle lindblad
2014-09-18, 11:47
Hersley är enda tunga tappet, till viss del Micke Johansson. Laget är bättre i år, bättre spelare och mer spets. Det kommer visa sig, serien sätter sig inte förens efter 20 - 25 matcher

Det sista håller jag med om. Laget ser också bättre ut framåt, men vad som ofta glöms bort med Leksand är den makalösa förra säsongen som knappast kommer upprepas. Vann man skottstatistiken en enda match?
Jag kommer inte ihåg den exakta statistiken men ett tag hade Leksand -39 i 5 mot 5, vilket visar på hur utspelade man var många matcher. Om man vill bli ett spelande lag förstår jag inte varför man värvar in Frögren t ex. Utan spelande backar är laget dömda att få spela som förra året. Det vill till att laget lyckas upprepa pp-succén, annars kan det bli en tung säsong.

Grazzafukkinrazzi
2014-09-20, 12:54
Let's gå, Skellefte-å! *flex**popcorn*

WHITEFOLKS
2014-09-20, 13:30
Det sista håller jag med om. Laget ser också bättre ut framåt, men vad som ofta glöms bort med Leksand är den makalösa förra säsongen som knappast kommer upprepas. Vann man skottstatistiken en enda match?
Jag kommer inte ihåg den exakta statistiken men ett tag hade Leksand -39 i 5 mot 5, vilket visar på hur utspelade man var många matcher. Om man vill bli ett spelande lag förstår jag inte varför man värvar in Frögren t ex. Utan spelande backar är laget dömda att få spela som förra året. Det vill till att laget lyckas upprepa pp-succén, annars kan det bli en tung säsong.
Alsenfelt är inte odödlig i år i kombination med att de släpper flest skott i serien på mål + inte gör mål framåt. Om defensiven var bra så kan man ju alltid jobba från det men -10 eller vad det nu är på 3 matcher är jobbigt.

Edit: -7, 3-10.

awesomooo
2014-09-20, 13:41
Frölunda - DIF går ju på 4:an 15:00!!! Härligt, slipper man leta efter en jävla stream som är filmad med en potatis.

Nordenator
2014-09-20, 13:59
Om man ska köpa en stream-tjänst, är det bättre med TV4 Premium Sports eller Csports? Samma pengar, men jag vet inte vem som tillhandahåller bäst kvalla/pålitlighet.

awesomooo
2014-09-20, 16:16
bbuuuuuuuu :(

R Scarpa27
2014-09-20, 20:47
hmm inga resultat jag direkt gillade ikväll aw.........

Final Score
Frölunda HC - Djurgårdens IF 2 - 1 (1-0, 1-0, 0-1)
Final Score
Leksands IF - Skellefteå AIK 0 - 2 (0-0, 0-0, 0-2)
Final Score
Linköping HC - Örebro HK 3 - 0 (1-0, 1-0, 1-0)
Final Score
Luleå HF - Brynäs IF 2 - 1 (0-0, 1-1, 1-0)
Final Score
MODO Hockey - HV 71 4 - 1 (2-0, 1-1, 1-0)
Final Score
Växjö Lakers HC - Färjestads BK 3 - 4 (0-1, 1-0, 2-2, 0-0, 0-1)
Final Score

awesomooo
2014-09-22, 14:42
Salo slutar som sportchef för Leksand. Han är trött på Leksands VD.

MrLomax
2014-09-22, 18:08
hmm inga resultat jag direkt gillade ikväll aw.........
Frölunda och Luleå segrar var väl rätt trevliga :)

Salo slutar som sportchef för Leksand. Han är trött på Leksands VD.
Bullshit! Han slutar för att Leksand är så kassa nu.
Finns det några andra "ishockeyjobb" som är lediga nu? Kan det vara så att herr Salo har blivit tillfrågad om något annat?

Fartman
2014-09-22, 20:22
Om man ska köpa en stream-tjänst, är det bättre med TV4 Premium Sports eller Csports? Samma pengar, men jag vet inte vem som tillhandahåller bäst kvalla/pålitlighet.

Har prövat båda men bara tv4 under lite mer än en månad så är lite svårt att bedöma rättvist, hur som haver så har jag inte haft några problem med tv4 och rätt få med csports men det gnälls mycket på csports om man kollar på deras facebook så det verkar strula för många ibland. Misstänker att det verkar bero mycket på ens egna hårdvara och internetuppkoppling om det strular mycket. Jag tror nog att jag kommer att köra "tv4 play premium sport" i år om det inte dyker upp ett billigare erbjudande av csports då jag inte ser varför jag skulle neka de extra utbud man får av tv4 (all sport från cmore +en massa tv4-grejs för 299:-/mån) och inte av csports (bara all shl-hockey från cmore för 299:-/mån). Tror de kan vara så att man får första månaden gratis med tv4 (var iaf så när jag fixade) och då är det ju bara att testa.

EDIT: Märkte inte av nån skillnad i kvalla mellan utan kändes som exakt samma fast bara olika sidor/plattformar.

rooz
2014-09-23, 12:11
Såpan Leksand fortsätter, nu med relationtjafs och en sportchef som inte får som han vill..

Kan det vara en skenmanöver för att låta ljuset hamna på ledningen istället för tyngda spelare?

Vad tror vår egna expert Kotten?

WHITEFOLKS
2014-09-23, 12:19
Såpan Leksand fortsätter, nu med relationtjafs och en sportchef som inte får som han vill..

Kan det vara en skenmanöver för att låta ljuset hamna på ledningen istället för tyngda spelare?

Vad tror vår egna expert Kotten?

Matcher på försäsongen betyder inget, kom tillbaka om 20 matcher, *insertfloskelX*

rooz
2014-09-23, 12:47
Modo, DIF och HV ser klart sämst ut just nu, sen är det tight och med Frölunda och Växjö som bäst

*hug*

Blir tight på torsdag mot Frölunda, dock ser det bättre ut för Modo varje match.

Kotten
2014-09-23, 22:26
*hug*

Blir tight på torsdag mot Frölunda, dock ser det bättre ut för Modo varje match.

Håller fortfarande fast vid att Modo tillsammans med DIF är sämsta lagen i serien, tror ett div 1 lag hade spöat FBK den matchen ni mötte dom, jävlar vad dålig han var i målet

Kotten
2014-09-23, 22:27
Matcher på försäsongen betyder inget, kom tillbaka om 20 matcher, *insertfloskelX*

Inte ett jävla skit faktiskt, visas ju tydligt nu med Leksand. Men jag drar inte så stora växlar av det, senaste matchen mot SAIK hade vi lika gärna kunnat vinna och första mot FBK var oxå oflyt, små marginaler

awesomooo
2014-09-24, 06:12
Skönt att se att DIF kan göra mål i alla fall, 8-0 mot Zlin igår. Tjeckiska ligan måste vara den mest ojämna ligan som existerar, Sparta Prag är ju riktigt bra men Zlin exempelvis, AIK hade vunnit över dom..

MrLomax
2014-09-24, 09:04
JYP gav Luleå bra motstånd. Luleå imponerar, 9 tävlingsmatcher och 9 segrar (bara en på straffar)...IMPONERANDE. Och igår stod Joel igen. Tredjemålvakten!

WHITEFOLKS
2014-09-24, 09:19
Inte ett jävla skit faktiskt, visas ju tydligt nu med Leksand. Men jag drar inte så stora växlar av det, senaste matchen mot SAIK hade vi lika gärna kunnat vinna och första mot FBK var oxå oflyt, små marginaler
Hur många poäng har Leksand efter 20 omgångar?

Kotten
2014-09-25, 01:12
Hur många poäng har Leksand efter 20 omgångar?

Hur långt är ett snöre ?

R Scarpa27
2014-09-25, 06:56
dagens:

Djurgårdens IF - Färjestads BK
Game starts at 19:00 at Hovet, Johanneshov

Örebro HK - HV 71
Game starts at 19:00 at Behrn Arena

Leksands IF - Luleå HF
Game starts at 19:00 at Tegera Arena

vad tror folket?.

känns som dif seger, hv seger & att leksand drar sin första seger idag.

Dreas
2014-09-25, 07:04
dagens:

Game starts at 19:00 at Hovet, Johanneshov

Örebro HK - HV 71
Game starts at 19:00 at Behrn Arena

Leksands IF - Luleå HF
Game starts at 19:00 at Tegera Arena

vad tror folket?.

känns som dif seger, hv seger & att leksand drar sin första seger idag.Jag tror att du röstar med hjärtat nu. Iofs måste Leksand skärpa sig, och att vinna över Luleå vore riktigt bra!

R Scarpa27
2014-09-25, 07:15
Jag tror att du röstar med hjärtat nu. Iofs måste Leksand skärpa sig, och att vinna över Luleå vore riktigt bra!

nah lite vad jag tror faktist.

Dif & Hv ligger nära men Leksand och Luleå skiter jag i, dock tror jag på leksands första seger idag.

rooz
2014-09-25, 08:52
Tror 5 förlusten kommer idag för LIF, Luleå hade en bekväm seger i CHL senast. Och har inte förlorat i SHL än, och leder ligan.

(Dock kanske det går utan bottensänket Brunnström som är 0/4 och -2 och avstängd)

WHITEFOLKS
2014-09-25, 08:54
Jag hoppas DIF får med sig poäng, Tror HV vinner och Luleå vinner nog.

MrLomax
2014-09-25, 09:43
Jag tror på jämna matcher.

4-3 efter straffar.

Örebro HK - HV 71
3-2 efter straffar

Leksands IF - Luleå HF
2-1 efter straffar

Grazzafukkinrazzi
2014-09-25, 18:12
Gott jobb Luleå!

Grazzafukkinrazzi
2014-09-25, 19:52
Gott jobb Luleå!

*cupid*

R Scarpa27
2014-09-25, 19:56
hah jag som trodde leksand kunde vända lite idag... inte alls haha ... 6-0 t luleå hitils.
jag tror inte lif passar i shl ännu :) hehe. allt kan ju vända men de här ser ej bra ut whatever...

nu hoppas jag hv jämnar ut mot örebro och sedan vinner.......... och att dif slår in ett segermål......

snabb uppdatering: nu gjorde luleå sitt 7:e mål haha.

DPahkamaa
2014-09-25, 19:58
Pojkar mot män. Man blir glad. Ja, det blir man. Kuleå.

R Scarpa27
2014-09-25, 20:03
dif har gjort 1-0 yesssssss....... hoppas de matar på och vinner idag....

verkar bli hv förlust =( örebro har gjort 2-0 awwwwwwww...................

WHITEFOLKS
2014-09-25, 20:04
Släpper när som för Leksand nu. Luleå vinner på tur. Hade Leksand fått första målet så är det en annan match xD

Dreas
2014-09-25, 20:05
dif har gjort 1-0 yesssssss....... hoppas de matar på och vinner idag....

verkar bli hv förlust =( örebro har gjort 2-0 awwwwwwww...................24-34 i skott... Kul.

DPahkamaa
2014-09-25, 20:06
Förnedringen är snart total.

Grazzafukkinrazzi
2014-09-25, 20:06
Släpper när som för Leksand nu. Luleå vinner på tur. Hade Leksand fått första målet så är det en annan match xD

Det hade kunnat vara en helt annan match. Små marginaler som sagt. Psykologi du vet, momentum. 8-0 till Leksand istället. Mycket hockey kvar.

spoon
2014-09-25, 20:10
:)

R Scarpa27
2014-09-25, 20:15
så trött på hv att de tappat så mkt....

inte alls gamla hv längre, hela förra säsongen var ju likadan. känns som något helt annat lag på innebandy nivå på skolgården...

okey överdriver men blev förbannad =)....

hoppas på dif vinsten nu bara.......

Nordenator
2014-09-25, 20:17
Gött för målskillnad i alla fall :D

Dreas
2014-09-25, 20:23
BOOOOOOOYA!! Fint!

awesomooo
2014-09-25, 20:23
Är ju förfan inte sant, gör FBK mål med 3 sekunder kvar? Trött man blir...

Dreas
2014-09-25, 20:26
Är ju förfan inte sant, gör FBK mål med 3 sekunder kvar? Trött man blir...Fin skottskillnad också ;)

R Scarpa27
2014-09-25, 20:27
Är ju förfan inte sant, gör FBK mål med 3 sekunder kvar? Trött man blir...

man blir förbannad.

awesomooo
2014-09-25, 20:28
Fin skottskillnad också ;)

Skotten skiter jag fullständigt i, har DIF ens vunnit den statistiken någon gång under SHL? Hade dock önskat att man hade lagt in mer puckar på mål i DIF, speciellt under PP.

R Scarpa27
2014-09-25, 20:30
men på lör ska man se ett riktigt lag.... lakers.......!!!!!!!!!!!
http://pucksnack.com/wp-content/uploads/2013/10/v%C3%A4xj%C3%B6_lakers_publik.jpg

WHITEFOLKS
2014-09-25, 20:32
Wtf du håller ju på typ alla lag? HV och Växjö?

R Scarpa27
2014-09-25, 20:37

alla lag? 2 lag är väl inte alla haha...
hv och växjö är mina hjärt lag... uppvuxen med att gå på matcher på båda lagen =)... även kompisar som spelat i båda lagen ( som små ) =).

dif har jag alltid gillat som sthlms lag, och säger man annat än att dif är bäst så får jag pisk av min kusin.... haha. dif människa rakt in i själen.

den här gamla logon har jag en stor flagga i garderoben på väggen. :D

WHITEFOLKS
2014-09-25, 20:39
För mig låter det som att hålla på dif och AIK men om det funkar för dig så :D

Grazzafukkinrazzi
2014-09-25, 20:39

I SHL håller jag på alla lag utom 1 :)

WHITEFOLKS
2014-09-25, 20:41
4656 i tegera :/ 6974 på hovet :/

Nordenator
2014-09-25, 20:43
Jag nöjer mig med att heja på Luleå. So far so good :D

R Scarpa27
2014-09-25, 20:46
För mig låter det som att hålla på dif och AIK men om det funkar för dig så :D

tja lite jobbigt med derbyn. :D
men vafan e man uppvuxen med 2 lag e de inte lätt...
men ska jag välja till 100% spik... så är hv favoriten. :D
dock förbannad att de gått ner sig som lag som de gjort :(
och de kunde väl förfaen fixa någon rolig logotyp som alla andra lagen...

något som hänvisar till laget... nej en logo med två bokstäver och två siffror... var lite roligare när vi var blue bulls...

awesomooo
2014-09-25, 21:02
Härligt DIF, hade dock varit trevligare med 3 poäng.

R Scarpa27
2014-09-25, 21:06
Härligt DIF, hade dock varit trevligare med 3 poäng.

anyway its a victory.. och fbk ska fan inte ha poäng... :D

rooz
2014-09-25, 21:09
Leksand styrde matchen, tillfällen och tur avgjorde tillställningen för Luleå's fördel!

R Scarpa27
2014-09-25, 21:11
hahahad rooz :)

Kotten
2014-09-25, 22:02
Leksand styrde matchen, tillfällen och tur avgjorde tillställningen för Luleå's fördel!

Nej inte den här matchen, vi var väl så bra i första perioden, men inget studsar med, sista 2 perioderna var det inget snack. Det här är enda matchen hittills där vi varit klart sämre.

rooz
2014-09-26, 19:12
En mycket bra match hittills av Modo på bortaplan.

DPahkamaa
2014-09-27, 14:55
Blir nog tungt för Luleå idag, men sex raka vinster hade varit ett definitivt kraftbesked.

olle lindblad
2014-09-27, 16:16
Går bra för Växjö idag.

awesomooo
2014-09-27, 17:29
Hahaha så jävla härligt DIF, förlust men ändå 1 pinne! Ligger under med 4-1 och lyckas göra tre mål på två minuter till 4-4, dock förlorar man sen i sudden men ändå, skönt med en poäng i alla fall!

Grazzafukkinrazzi
2014-09-27, 17:52
MODO tar ledningen med 1-0 genom Simon Önerud. Han kastar in ett höstlöv mot mål som singlar in. Tung start för Leksand.

lol, då var det dags igen :D

WHITEFOLKS
2014-09-27, 20:12
Mycket hockey kvar att spela, pucken är rund, momentum.

Grazzafukkinrazzi
2014-09-27, 20:17
Mycket hockey kvar att spela, pucken är rund, momentum.

Haha, sjuk vändning av Modo dock!

awesomooo
2014-09-27, 20:19
Sjuk vändning??? Är ju ingenting mot vad Djurgården gjorde tidigare idag!

Grazzafukkinrazzi
2014-09-27, 20:23
Sjuk vändning??? Är ju ingenting mot vad Djurgården gjorde tidigare idag!

Det var ju ingen vändning, man tog ju sig aldrig förbi ;)

R Scarpa27
2014-09-27, 20:27
så härligt med hv & växjö vinst :)...yes...

Grazzafukkinrazzi
2014-10-01, 19:52
LHC - LIF : 3-0

Då var det dags igen!

Grazzafukkinrazzi
2014-10-01, 19:58
4-0, mycket hockey kvar att spela, momentum.

WHITEFOLKS
2014-10-01, 19:59
4-0, mycket hockey kvar att spela, momentum.
Hade det stått 0-4 istället hade det vart en annan match.

rooz
2014-10-01, 20:02
Tillfälligheter och studspuckar avgör nere i Linköping.

(Dags för Salo i kassen?)

R Scarpa27
2014-10-01, 20:08
snacka om att lif är nollade.

z_bumbi
2014-10-01, 20:10
Vad är rekordet för antal raka förluster?

olle lindblad
2014-10-01, 20:18

Sju. Det hade Timrå 77, Fbk 93 och Rögle 94.

WHITEFOLKS
2014-10-01, 20:20
Och nu Leksand 2014.

Grazzafukkinrazzi
2014-10-01, 20:21
Sju. Det hade Timrå 77, Fbk 93 och Rögle 94.

Hur var det med Väsby 87? "Efter 22 omgångar hade Väsby IK 3 poäng"

rooz
2014-10-01, 20:24

VIK har 23 raka matcher utan vinst från 96-97. Men LIF har goda möjligheter att bli historiskt dåliga inom kort!

olle lindblad
2014-10-01, 20:29

1-1 mot Brynäs i första. Sen gick lite sämre.

R Scarpa27
2014-10-01, 20:30

här har du statistiken....
redan första matchen fick de ju 1 poäng... x match.
och i den 8e matchen vann de över modo.. första och enda segern i elitserien för dom och likadant ännu :D
http://historical.stats.swehockey.se/history/Games_Hist.asp?qsGameTitle=Elitserien&qsSeasonId=10&qsDivisionId=Elitserien&qsTeamId=023416AA&qsLayout=1004&qsSerieId=0

jaevligt rolig och bra sida jag länkade till att kolla äldre statistik, kul :D.
även där jag kollar nya matcher osv osv sportrelaterat nutid också.

Grazzafukkinrazzi
2014-10-01, 20:39
här har du statistiken....
redan första matchen fick de ju 1 poäng... x match.
och i den 8e matchen vann de över modo.. första och enda segern i elitserien för dom och likadant ännu :D
http://historical.stats.swehockey.se/history/Games_Hist.asp?qsGameTitle=Elitserien&qsSeasonId=10&qsDivisionId=Elitserien&qsTeamId=023416AA&qsLayout=1004&qsSerieId=0

jaevligt rolig och bra sida jag länkade till att kolla äldre statistik, kul :D.
även där jag kollar nya matcher osv osv sportrelaterat nutid också.

Coolt! Tack så mycket!

Ja, där har vi det! :)

http://i.imgur.com/83mF6Dw.png

R Scarpa27
2014-10-01, 20:48
mest åskådare rekord i elitserien hv71s utematch 2011.

18884 st Jönköping Outdoor Arena HV 71 vs Linköpings HC 2011-12-10

WHITEFOLKS
2014-10-01, 20:49
Dif-aik på tele2/na vore nåt.

awesomooo
2014-10-01, 20:57
Dif-aik på tele2/na vore nåt.

Speciellt för oss Djurgårdare ; )