handdator

Visa fullständig version : Swedish Hockey League

Sidor : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11

rooz
2013-10-30, 20:20
Ska jag vara ärlig så tror jag faktiskt inte Mårts har någon koll på vilka vi har i NHL.

När man har Jimmie Ericsson i en preliminär trupp, då börjar jag undra hur Må(rt)s tänkt.

Jämtin är en fegis, hade vi inte bestämt det?

awesomooo
2013-10-30, 20:22
När man har Jimmie Ericsson i en preliminär trupp, då börjar jag undra hur Må(rt)s tänkt.

Jämtin är en fegis, hade vi inte bestämt det?

Blir fiasko detta OS.

Fegis? Såg du om det var armbåge i huvudet? Jag såg det som axel mot axel. Kan ha fel dock.

rooz
2013-10-30, 20:53
Blir fiasko detta OS.

Fegis? Såg du om det var armbåge i huvudet? Jag såg det som axel mot axel. Kan ha fel dock.

Fiasko, det kan vi diskutera. För 8 år sedan så hade vi dock det bästa hockeylag som Sverige ställt på isen (Troligen lär vi aldrig matcha det igen) 2010 så ställde vi ett skitlag på isen.

(Fredrik Modin? Magnus Johansson? Samuel Påhlsson? Weinhandel?)

Nu finns det riktiga ledare som kan & har vunnit (Sedin x 2, Zetterberg, Kronwall) samtidigt har vi mycket talang i yngre spelare (E-k, OEL, Brodin) Jag tror absolut vi har en chans.

JÄMTIN, JÄMTIN, ETT J#VLA SVIN!!!1!11!1

R Scarpa27
2013-10-30, 20:54
Blir fiasko detta OS.

tror os blir fiasko med =( fannn...
när vi hade ledin och jämtin i hv... så brukade vi sjunga...

ledin och jämtin är våra svin.

fanns ju tom på bussar.
bild-----------http://rubban.sportsblogg.se/image/1189521412-jpg/

spoon
2013-10-30, 20:56
Håller med dig Rooz. Klart att vi har möjligheter i OS. Mårts har ju redan vunnit ett OS.

WHITEFOLKS
2013-10-30, 20:56
tänk på att edler är avstängd ett par matcher också.

R Scarpa27
2013-10-30, 20:58
Håller med dig Rooz. Klart att vi har möjligheter i OS. Mårts har ju redan vunnit ett OS.

och guld med hv iaf =)
då jaeklar.

spoon
2013-10-30, 21:00
och guld med hv iaf =)
då jaeklar.

Snygg bild på bussen :)

rooz
2013-10-30, 21:01

Öhm...Nej?

BÅG coachade dubbeln 2006, ett VM har må(rt)s vunnit.

Edler har väl 2-3 matcher? Vi har en tillräckligt bra backar, vi klarar oss.

R Scarpa27
2013-10-30, 21:01
Snygg bild på bussen :)

yes gillade den reklamen var en reklam ticnet körde då =)

WHITEFOLKS
2013-10-30, 21:02
Jo jag tycker också att det är värt att ta med Edler och ha han avstängd i ett gruppspel, enligt media lät det ju som att vi inte hade råd med det och att det i princip innebar livstidsavstängning.

spoon
2013-10-30, 21:02
Öhm...Nej?

BÅG coachade dubbeln 2006, ett VM har må(rt)s vunnit.

Edler har väl 2-3 matcher? Vi har en tillräckligt bra backar, vi klarar oss.

Assisterande förbundskapten 1994

http://sv.wikipedia.org/wiki/P%C3%A4r_M%C3%A5rts

awesomooo
2013-10-30, 21:07
HV får sluta ta riktigt onödiga utvisningar.

R Scarpa27
2013-10-30, 21:07
naejjj 3-2 till lif i pp va?

awesomooo
2013-10-30, 21:09
japp. Klantig utvisning

rooz
2013-10-30, 21:10
Assisterande förbundskapten 1994

http://sv.wikipedia.org/wiki/P%C3%A4r_M%C3%A5rts

Jag var ju knappt född då:em:

Kanada, har allt utom en riktigt vass målvakt.

Ryssland, abnormt tryck & förväntan från nationen. Samt avsaknaden av en riktigt vass målvakt

USA, Jag tror på USA. Men är tveksam på secondscoring.

Finland, Har utan tvekan bästa målvakterna. Sen är det klent.

spoon
2013-10-30, 21:13
Jag är för dåligt påläst och det är väldigt svårt att veta hur väl lagen klarar att spela ihop sig. Man brukar ju få lite bättre koll i början av turneringen. Sjukt skoj ska det bli iaf :)

Inte lika skoj att hålla på HV i år.

awesomooo
2013-10-30, 21:13
-_- nu gjorde inbred Leksand mål när dom åkte offside. Leksand har bara domaren att tacka om det blir vinst idag. :) Riktigt missnöjd när domaren missar höga klubbor, slashings, icing puckar som har varit touch...

MrLomax
2013-10-30, 21:17
Jag förstår Enström. Han vart inte ens uttagen bland de 50(?) och när man är en av landets bättre offensiva backar och blir ratad när namn likt Jimmie Ericsson & Stefan Persson blir uttagna, då hade även jag tagit mig en funderare.

Inte för att jag gråter över detta. Enström kan gott ta och ägna sig åt att runka på träningscykeln, vi har tillräckligt med bra backar som inte är 152 cm långa.

Daniel Sedin - Henrik Sedin - Loui Eriksson
Alexander Steen - Nicklas Bäckström - Daniel Alfredsson
Zetterberg - Mikael Backlund - Gabriel Landeskog
Carl Hagelin - Patrik Berglund - Patric Hörnqvist

Alexander Edler - Erik Karlsson
Oliver Ekman-Larsson - Niklas Kronwall
Brodin - Victor Hedman

Lundqvist
Eneroth

Typ något likt detta. Om inte Loui återhämtar sig (producerar) så tycker jag att Steen kan få gå i första linan.Inte precis så att Canada och Ryssland blir rädda för den laguppställningen. Speciellt målvakterna ser svajiga ut idag.
Backarna ser okej ut. Forwardsuppställningen imponerar inte.

Jämtin är en fegis, hade vi inte bestämt det?Mårts gjorde en tankevurpa.
Vem är fegast i ovanstående preliminära lag?
Blir fiasko detta OS.Canada dominerar och Ryssland mutar domarna så att de går till final. Sverige ut i kvarten.
tror os blir fiasko med =( fannn...+1

R Scarpa27
2013-10-30, 21:21
Jag är för dåligt påläst och det är väldigt svårt att veta hur väl lagen klarar att spela ihop sig. Man brukar ju få lite bättre koll i början av turneringen. Sjukt skoj ska det bli iaf :)

Inte lika skoj att hålla på HV i år.

håller med dock hae jag växjö stark i hjärtat också.

hejade och följde dem redan innan de kom till elitserien.

men Hv har ju varit boring, så shl /gamla elitserien har jag inte följt lika hårt nu som innan...
köpa matcher har jag vägrat hitils.

spoon
2013-10-30, 21:22
Hur definerar ni fiasko? Ut i kvarten?

spoon
2013-10-30, 21:24
håller med dock hae jag växjö stark i hjärtat också.

hejade och följde dem redan innan de kom till elitserien.

men Hv har ju varit boring, så shl /gamla elitserien har jag inte följt lika hårt nu som innan...
köpa matcher har jag vägrat hitils.

Jag har följt HV sen dom vann 95. Men det har blivit mindre sedan jag flyttade till Norge 06. Dom visar inte så mycket hockey här och när man inte kan åka på matcher så svalnar intresset en del. Ska försöka se nån match när jag åker hem i jul. Hade jag haft möjlighet så hade jag gått på matcherna trots att det går dåligt.

awesomooo
2013-10-30, 21:27
Ja det tycker jag ändå man kan kalla ett fiasko. Ser det framför mig att vi åker ut mot Tjeckien i kvarten som har spelat som jävla apor under hela OS och sen med 3-4 skott på en hel match mot Sverige så lyckas dom sätta 3 av dom... Eller så förlorar vi på straffar mot dom.

spoon
2013-10-30, 21:28
Ja det tycker jag ändå man kan kalla ett fiasko. Ser det framför mig att vi åker ut mot Tjeckien i kvarten som har spelat som jävla apor under hela OS och sen med 3-4 skott på en hel match mot Sverige så lyckas dom sätta 3 av dom... Eller så förlorar vi på straffar mot dom.

Finland i kvarten hade ju sugit mest.

rooz
2013-10-30, 21:29
Inte precis så att Canada och Ryssland blir rädda för den laguppställningen. Speciellt målvakterna ser svajiga ut idag.
Backarna ser okej ut. Forwardsuppställningen imponerar inte.

Mårts gjorde en tankevurpa.
Vem är fegast i ovanstående preliminära lag?
Canada dominerar och Ryssland mutar domarna så att de går till final. Sverige ut i kvarten.
+1

Bästa lag vinner inte alltid. Särskilt korta turneringar.

Rangers har ny coach, ny hockey. En ganska odefensiv sådan.

Nej. Som A-lags coach för Tre kronor gör man inte en misstag likt det där.

awesomooo
2013-10-30, 21:29
Finland i kvarten hade ju sugit mest.

Njaa jag är mer rädd för Tjeckien, dom lyckas alltid hitta sätt att vinna fast dom helt klart är det sämre laget.. Livsfarliga när dom kontrar.

R Scarpa27
2013-10-30, 21:40
Jag har följt HV sen dom vann 95. Men det har blivit mindre sedan jag flyttade till Norge 06. Dom visar inte så mycket hockey här och när man inte kan åka på matcher så svalnar intresset en del. Ska försöka se nån match när jag åker hem i jul. Hade jag haft möjlighet så hade jag gått på matcherna trots att det går dåligt.

yes hör av dig innan så hänkar jag på på live match =)... med biffen spoon =D
visste du att kinnarps arena (eller rosenlundshallen som den hette förr) var nordens första moderna is arena =)......

spoon
2013-10-30, 21:41
yes hör av dig innan så hänkar jag på på live match =)... med biffen spoon =D

Its a date :)

awesomooo
2013-10-30, 21:51
Leksand - HV var en lite konstig match. Leksand var väl det bättre laget genom hela matchen men samtidigt tycker jag att dom hade lite domslut på sin sida vilket är rätt löjligt att påpeka. Hade HV slutat att vara så förbannat klantiga och inte ta utvisningar i precis helt fel tillfällen så hade det varit en annan matchbild. Sen är Leksands 4-2 mål offside vilket t.o.m. en Leksening inte kan förneka.

Matchstraffet går att diskutera, man såg inte så bra på repriserna men antagligen fick Kapstad en armbåge i pallet men var snabbt ute på isen igen vilket är lite konstigt då han fick så jäääääääääävla ont så man låg kvar och nästan såg medvetslös ut.

Men snart blir jag väl uppläxad av Kotten att det minsann inte var så. :)

Kotten
2013-10-30, 22:09
Enda jag kan säga är att känslan var att vi var bra mycket bättre än Hv, vi kändes bra mycket rappare

R Scarpa27
2013-10-30, 22:10
Enda jag kan säga är att känslan var att vi var bra mycket bättre än Hv, vi kändes bra mycket rappare

jo men hv e ju soppor med :devil: orka hv :cryout:

awesomooo
2013-10-30, 22:12
HV får jobba på en jävla massa detaljer här nu framöver. PP tyckte jag ändå dom skötte snyggt, dock önskar jag att alla lag i SHL spelade PP som Luleå och SAIK och bara ösa in skott på mål istället för att dra iväg ett skott varje minut och hoppas på att den går in, kriga in returen FÖRFAN som Wikegård hade sagt.

Pingu
2013-10-30, 22:51
Jag var ju knappt född då:em:

Kanada, har allt utom en riktigt vass målvakt.

Ryssland, abnormt tryck & förväntan från nationen. Samt avsaknaden av en riktigt vass målvakt

USA, Jag tror på USA. Men är tveksam på secondscoring.

Finland, Har utan tvekan bästa målvakterna. Sen är det klent.

Canada verkar ha fått fart på Marc-andre fleury ! Som hannspelar nu så äg han given 1a för dom . Bästa forwards/back besättningen i os

USA har allt för att gå hela vägen

Ryssland bra forwards men betydligt sämmre backar och bobrovsky i mål..... Han var ruggigt bra ifjol

Sverige har det bättre backåt än framåt ! Henke däremot har börjat riktigt dåligt i år... Rycker han upp sig så kan det gå

Finland, grymma i mål men sen ...

MrLomax
2013-10-30, 23:23

Ja.

rooz
2013-10-31, 07:50
Canada verkar ha fått fart på Marc-andre fleury ! Som hannspelar nu så äg han given 1a för dom . Bästa forwards/back besättningen i os
Carey Price, har bättre räddningsprocent, För att inte tala om Harding som leder ligan.

USA har allt för att gå hela vägen

Ryssland bra forwards men betydligt sämmre backar och bobrovsky i mål..... Han var ruggigt bra ifjol
Jo...Men det var förra året. Ser ut som Varlamov får starta, men jag är osäker på honom.

Sverige har det bättre backåt än framåt ! Henke däremot har börjat riktigt dåligt i år... Rycker han upp sig så kan det gå

Finland, grymma i mål men sen ...
Vi har en chans, som alltid. Men tjeckien, ryssland, kanada, USA är bästa motståndarna.

awesomooo
2013-10-31, 08:18
Blir fiasko med Mårts i spetsen som fortfarande efter detta kommer få leda Tre Kronor med argumentet "han gav Tre Kronor ett VM-guld".

awesomooo
2013-10-31, 20:11
Nu gör ju Växjö lite som HV och tar onödiga utvisningar.... 2-2 mot SAIK och Csports är fucked up.

R Scarpa27
2013-10-31, 20:45
Nu gör ju Växjö lite som HV och tar onödiga utvisningar.... 2-2 mot SAIK och Csports är fucked up.

ofan uppdatera gärn lite hur matchen spelas,/hur de spelar/ osv osv =) go växjö....

awesomooo
2013-10-31, 20:52
ofan uppdatera gärn lite hur matchen spelas,/hur de spelar/ osv osv =) go växjö....

Växjö var bra i första sen tog SAIk över i andra och nu i tredje så går det fram och tillbaka och SAIK slarvar mycket i egen zon men samtidigt skapar SAIK farliga lägen också. Växjö har dessutom några borta pga skador.

R Scarpa27
2013-10-31, 20:56
Växjö var bra i första sen tog SAIk över i andra och nu i tredje så går det fram och tillbaka och SAIK slarvar mycket i egen zon men samtidigt skapar SAIK farliga lägen också. Växjö har dessutom några borta pga skador.

jo jag vet ang skadorna....
okey så nu spelas det jämnt?
4 mot 4 nu ser jag...

awesomooo
2013-10-31, 21:02
2 min kvar 2-2

nu blir det sudden

awesomooo
2013-10-31, 21:14
straffar nu SAIK mot Växjö

R Scarpa27
2013-10-31, 21:15
straffar nu SAIK mot Växjö

ohohoho...

awesomooo
2013-10-31, 21:23
suddenstraffar. Rakt i ribban av Växjö!

SAIK vinner

R Scarpa27
2013-10-31, 21:34
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/994928_668178989882160_1600473663_n.jpg

awesomooo
2013-10-31, 21:38
hehe i alla fall några! SAIK är som vanligt snabba på rören och det känns alltid lika farligt när dom kommer åkandes men matchen i helhet så är det ändå relativt jämnt. SAIK fick revansch.

DPahkamaa
2013-10-31, 21:53
Stundtals ruskigt dåligt spel av Luleå idag, men otroligt skönt att ändå plocka hem 2 pinnar.

Rautio måste stå varje match. DB håller inte.

Kotten
2013-10-31, 22:01
Färjestad i KS, inte alls omöjligt. Ganska troligt faktiskt, dom är inte bra någonstans

awesomooo
2013-10-31, 22:05
Nu såg jag inte AIK - FBK men hur såg den matchen ut?

awesomooo
2013-11-01, 09:50
Tycker nästan det känns som att FBK tar åt sig mer av deras kris än vad HV gör. Färjestad har väl haft otur nu också att dom saknar några nyförvärv pga skador. Man spelade riktigt bra mot Frölunda men förlorade i sudden, den vinsten hade varit viktig för psyket då jag tycker FBK verkligen var det bättre laget. Dom är så jävla upp och ned men mestadels mindre bra men kan blixtra till vissa matcher och komma ut som ett helt annat lag.

Jag tror fortfarande HV kan ta sig upp till tiondeplats om man börjar ta poäng nu i framtiden. Dom var väl inga stjärnor direkt mot Leksand men dom behöver verkligen skärpa sig och Dahlen bör ha avgått redan för 10 matcher sen. Bara det inte blir så att nyförvärven bara lallar runt på isen med hög lön bara för att spela av säsongen och ta semester.

Brynäs och MoDo verkar det gå bra för vilket jag tycker var liiiite otippat i början av säsongen. Frölunda krigar på rätt bra också.

Dreas
2013-11-01, 10:02
Nu såg jag inte AIK - FBK men hur såg den matchen ut?AIK var riktigt dåliga.......... Och FBK var SÄMRE! Det är riktigt illa!

Lägstanivån för Färjestad är så dålig att de inte hör hemma i SHL, det visade dom igår. Högstanivån är absolut i SHL-klass, men tar man fram den i två matcher av tio och då mot topplagen och lyckas prestera 1-2 poäng som bäst, då får man det motigt.

awesomooo
2013-11-01, 10:32
Tråkigt. Växjö gick ner till AIKs nivå också när dom möttes. Ne fan skärpning i FBK nu, dom kommer nog inte bli direktkvalificerade till slutspel men nu får dom fan rycka upp sig och spela som när dom är som bäst och då har dom faktiskt något att komma med.

TIMPA
2013-11-01, 10:40
Frågan är vadfan FBK och HV71 håller på med iår?

awesomooo
2013-11-01, 10:44
Det är frågan. Dom ligger ju alltid där uppe i toppen i vanliga fall så detta kommer väl som en chock att man ligger längst ner istället. Vem vet, med namnbytet på ligan så kanske det kommer förändringar med lag också.

Dreas
2013-11-01, 11:00
Det är frågan. Dom ligger ju alltid där uppe i toppen i vanliga fall så detta kommer väl som en chock att man ligger längst ner istället. Vem vet, med namnbytet på ligan så kanske det kommer förändringar med lag också.
Frågan är vadfan FBK och HV71 håller på med iår?Dåliga förvärv, göra sig av med nyckelspelare och vipps så står man här!

TIMPA
2013-11-01, 11:09
Dåliga förvärv, göra sig av med nyckelspelare och vipps så står man här!

Jo det är väl så, men dom måste scoutat uselt.

awesomooo
2013-11-01, 11:44
Jo det är väl så, men dom måste scoutat uselt.

Jaaa, man letade väl mest i Nordamerika precis som Växjö fast Växjö har gjort det rätt.

Blanca
2013-11-01, 11:53
Dåliga förvärv, göra sig av med nyckelspelare och vipps så står man här!

Göra sig av med nyckelspelare och ta in slagskämparna..... Trött man blir som fbk supporter..

awesomooo
2013-11-01, 14:22
Någon som kollar på TV-pucken? :D

På 1:an fram till 17:50!

rooz
2013-11-01, 15:52
Stocksunds IF? Den klubben har inte en hockeysektion längre..

awesomooo
2013-11-01, 17:12
Kvartsfinaler:

Östergötland - Dalarna 1 - 0

Ångermanland - Västergötland 1 - 3

Värmland - Stockholm Syd 1 - 2

Småland Röd - Västerbotten 0 - 3 (efter första perioden)

Varför har Stockholm och Småland två lag? Finns det verkligen så många spelare i Småland så man måste ha två lag?

HMS Laestander
2013-11-01, 18:04
Antar att det finns så många. Stockholm har ju två av den anledningen iallafall.

Tyckte Ångermanland-Västergötland var en riktigt tråkig match, men Värmland-Stockholm däremot var RIKTIGT kvalitativ ishockey stundtals. Synd bara att domaren missade att målet var korrekt för Värmland i OT, men tycker ändå att Stockholm var det bättre laget.

Bara hålla ögonen öppna på Eriksson-Ek, han blir förmodligen en framstående målvakt i svensk ishockey om ett par år.

awesomooo
2013-11-01, 18:15
Var någon i Stockholm som hette Brat(?) i efternamn, en jävel på att åka skridskor!

HMS Laestander
2013-11-01, 18:16
Var någon i Stockholm som hette Brat(?) i efternamn, en jävel på att åka skridskor!

Yes, han var också jävligt kul att se. Tror han hette Jesper Bratt, lirar tydligen i AIK. Hittade honom på EP: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=117698

awesomooo
2013-11-01, 18:20
Japp, det måste vara han. Synd att Småland inte vände mot Västerbotten, dom var ju riktigt nära där men sen släppte Smålands målvakt in en puck som lirkade sig genom.

awesomooo
2013-11-01, 19:04
Hockeyfredag! Idag bör HV vinna då Brynäs saknar hela 8 spelare som blivit ersatta med juniorer.

HV skapar och visst ser dom piggare ut idag, dock tycker jag Wesslau är lite osäker.

1-0, HV är bra idag! Skott på mål och sen kötta framför mål, bra gjort.

awesomooo
2013-11-01, 19:21
Nyförvärven visar dessutom framfötterna och en fullsatt arena, publiken sviker inte HV.

Salmela med sitt jävla dödsskott gör 2-0! Det borde seriöst vara ett straff, begår man ett brott ska man bli skadeskjuten av Salmela...

awesomooo
2013-11-01, 19:34
Domaren är dock inte riktigt med i matchen bara, i alla fall 4 tillfällen som dom har missat utvisningar.

Jag älskar fan Salmela. Finland borde fan seriöst ha han i åtanke till OS.

awesomooo
2013-11-01, 20:26
Det HV gör nu är att dom försöker stänga matchen redan från andra perioden. Sluta med det! Dom är alldeles för rädda för att släppa in ett mål, fortsätter dom som i första perioden kommer två puckar till glida in för HV.

R Scarpa27
2013-11-01, 21:10
älskar att ha dig som kommentator här awesomooo fortsätt med det.. du är min nya hockey kommentator så awsome..........2-0 te hv iaf =)

http://image.naldzgraphics.net/2013/05/17-love-job.jpg

awesomooo
2013-11-01, 21:29
Haha, tackar! Ja HV vinner med 3-0. Man var riktigt bra i första perioden men sen i andra och tredje fram tills sista 6 min så spelade man på resultatet och bjöd in Brynäs. Nyförvärven i HV visar att dom förtjänar sina "superlöner". Hade man spelat på detta sätt i förrgår mot Leksand hade man garanterat vunnit med några puckar. Nu får dom fortsätta spela så här och inte gå ner sig till nästa match.

MoDo vinner med 5-0 över självaste Linköping! Jävlar, MoDo måste jag börja kolla mer på.

Hur var Leksand - Frölunda för er som såg? Kommer bli straffar nu. Tittar man på skottstatistiken så ser det ut som att Frölunda var snäppet vassare med nästan 20 skott mer. Leksand är precis som Tjeckien, man hittar alltid ett sätt att vinna oavsett matchbild.

awesomooo
2013-11-01, 21:36
Så hur var Leksand - Frölunda matchen? Gjorde Leksand en Tjeckien och åkte runt som yra höns och lobbade in lite puckar i mål?

R Scarpa27
2013-11-01, 21:36
haha mm tänker mest på petter rönnqvist och foppa när jag hör modo =) leif bork med =D

awesomooo
2013-11-01, 21:41
Tror fortfarande på HV. Kan dom hålla sig jämna (på ett bra sätt) så kommer dom klättra upp. Dom spelar så jävla bra stundtals och sen helt plötsligt så händer något och dom är inte med alls. På Flashback säger man att Leksand hade mycket tur hehehe, nej jag försöker inte provocera dig Kotten :)

r0ddan
2013-11-01, 21:45
Fruktansvärt orättvist att Leksand fick med sig lika i full tid, faktiskt :)

R Scarpa27
2013-11-01, 21:49
Tror fortfarande på HV. Kan dom hålla sig jämna (på ett bra sätt) så kommer dom klättra upp. Dom spelar så jävla bra stundtals och sen helt plötsligt så händer något och dom är inte med alls. På Flashback säger man att Leksand hade mycket tur hehehe, nej jag försöker inte provocera dig Kotten :)

jau 95 när hv tog guld slutade de sist vid strecket på 8:de plac...
och tog guld sen =)
ingenting är omöjligt..
dock har hv aldrig velat med att behöva ta in massa spelare hit och dit under säsongen...

många av hvs stjärn orginalare är ej kvar eller blivit för gamla =(

awesomooo
2013-11-01, 21:52
Fruktansvärt orättvist att Leksand fick med sig lika i full tid, faktiskt :)

Jasså, så dom gjorde en Tjeckien :) Lyckas alltid vinna fast man är det sämre laget. Irriterande men kul om man hejjar på Leksand.

jau 95 när hv tog guld slutade de sist vid strecket på 8:de plac...
och tog guld sen =)
ingenting är omöjligt..
dock har hv aldrig velat med att behöva ta in massa spelare hit och dit under säsongen...

många av hvs stjärn orginalare är ej kvar eller blivit för gamla =(

Är ändå inte helt övertygad. Fattar inte varför dom började spela på resultatet efter en period, dom bjöd in Brynäs i matchen som skapade en hel del farliga lägen. Sen måste vi komma ihåg att Brynäs är riktigt bra.

Kotten
2013-11-01, 22:05

Tur och tur, målvakten tillhör laget

LeBron
2013-11-01, 22:52
Vänder HV säsongen nu? :D

awesomooo
2013-11-01, 22:56
Vänder HV säsongen nu? :D

Vänder och vänder. Jag tror mycket väl att dom klättrar och tar sig till plats nummer 10 och får kvala till slutspel. Känns ändå inte riktigt 100% men jag tror dom insåg efter matchen idag att man kan inte spela på resultatet redan efter första perioden.

Brynäs juniorer var riktigt bra idag, dom skapade farliga lägen och det syntes att dom vill ta en plats i A-laget.

awesomooo
2013-11-02, 10:02
Mycket hockey idag

Östergötland - Västergötland
Västerbotten - Stockholm Syd

KAIK - AIK
FBK - Luleå
Växjö - Örebro

MrLomax
2013-11-02, 11:37
Mycket hockey idag

Östergötland - Västergötland
Västerbotten - Stockholm Syd

KAIK - AIK
FBK - Luleå
Växjö - Örebro

Känns som att Västerbotten-Stockholm Syd är den moraliska finalen. Jag tippar på Stockholm och Östergötland till final.

Mina SHL-tips idag.
SAIK-AIK 4-2
FBK-Luleå 1-4
Växjö-Örebro 5-2

awesomooo
2013-11-02, 12:04
Känns som att Västerbotten-Stockholm Syd är den moraliska finalen. Jag tippar på Stockholm och Östergötland till final.

Mina SHL-tips idag.
SAIK-AIK 4-2
FBK-Luleå 1-4
Växjö-Örebro 5-2

Tror jag med och han Bratt avgör för Stockholm i finalen.

Ser bra ut i SHL också.

snelhest
2013-11-02, 14:03
Jag har alltid hatat Färjestad så man gråter ju inte precis över den här säsongen =P Nån som vet vad de sysslar med? Hoppas de kommer sist och får göra Djurgården sällskap i allsvenskan nästa år. Blir trevliga derbyn mot Karlskoga!

awesomooo
2013-11-02, 16:09
Och som vanligt har Gnaget alltid bra stöd från läktaren i Skellefteå :D

awesomooo
2013-11-02, 18:34
Ah lite synd att AIK inte vann över Kopiornas AIK där i straffläggningen. Tydligen jävligt bra försvarsspel av AIK.

awesomooo
2013-11-02, 19:46
FBK kan ju förfan spela hockey! Varför ska både FBK och HV envisas med att vara så jävla upp och ned?

OggeP
2013-11-02, 20:34
FBK kan ju förfan spela hockey! Varför ska både FBK och HV envisas med att vara så jävla upp och ned?

Undrar om de orkar hålla emot nu när Lulelå trycker på.

Bra första period av Växjö.

awesomooo
2013-11-02, 20:39
Undrar om de orkar hålla emot nu när Lulelå trycker på.

Bra första period av Växjö.

Jo fan, dom har ju PP nu :)

2-0 FBK

OggeP
2013-11-02, 20:50
Jo fan, dom har ju PP nu :)

2-0 FBK

Ja där hade de lite flyt och får med sig ett "skitmål", men det har de nog jobbat ihop till under säsongen. De har ju knappast haft stolpe in i tidigare matcher.

spoon
2013-11-02, 20:51
Vilket lag håller Awsemoo på ?

http://i.imgflip.com/1bh9.jpg

ALL the teams!!!

awesomooo
2013-11-02, 20:59
hahahahahahah

DJURGÅRDEN!!!!!!!!

3-0 FBK!

OggeP
2013-11-02, 21:04
Örebro ser mycket piggare ut nu i andra perioden. Växjö får inte släppa till något mål nu för då kommer Örebro att bli giftiga.

OggeP
2013-11-02, 21:05
Örebro ser mycket piggare ut nu i andra perioden. Växjö får inte släppa till något mål nu för då kommer Örebro att bli giftiga.

Då kom 3-0 istället! *popcorn*:)

Frågan är bara när Rakhshani ska börjar göra mål som tidigare säsonger.

awesomooo
2013-11-02, 21:10
Då kom 3-0 istället! *popcorn*:)

Frågan är bara när Rakhshani ska börjar göra mål som tidigare säsonger.

Och där kom 4-0 :P

OggeP
2013-11-02, 21:13
Och där kom 4-0 :P

Växjö spelar bra förutom i PP där man är helt värdelösa ikväll.

Usch vilken ful tackling. Hoppas att han inte skadade sig allvarligt.

awesomooo
2013-11-02, 21:13
Satan vilket blodbad efter tacklingen.

För er som inte tittar på matchen

http://a.cdn-expressen.se/ImageHandler.axd?guid=e1456b15-2cd8-456d-b71a-693b19974fcb&imageFormat=secondColumn

OggeP
2013-11-02, 21:25
Satan vilket blodbad efter tacklingen.

För er som inte tittar på matchen

http://a.cdn-expressen.se/ImageHandler.axd?guid=e1456b15-2cd8-456d-b71a-693b19974fcb&imageFormat=secondColumn

Ja fy fan, det såg riktigt obehagligt ut. :(

awesomooo
2013-11-02, 21:26
Ja fy fan, det såg riktigt obehagligt ut. :(

När han landade på huvudet efter han får en tackling i huvudet :( Fan vad det bara rann blod.

R Scarpa27
2013-11-02, 21:40
växjö d kings =)

awesomooo
2013-11-02, 21:53
Oj, 6 - 0

awesomooo
2013-11-02, 22:18
Växjö vinner med 7-0

OggeP
2013-11-02, 22:23
Växjö vinner med 7-0

En mycket bra kväll! :)

Anmärkningsvärt att Örebro vann skottstatistiken, 7-0 var lite i överkant.

awesomooo
2013-11-02, 22:24
Hahaha ja det är lite lustigt. Växjö gör mål helt enkel bara.

awesomooo
2013-11-03, 17:24
Ullmark tar allt.

awesomooo
2013-11-03, 17:35
Första perioden slut mellan MoDo - HV71

HV skapar väldigt mycket och MoDo gör väl kanske inte så jättebra jobb framför mål. Tycker det ser bra ut bortsätt från Wesslau som släpper alla puckar han får på sig. HV avlossar 17 skott medans MoDo skjuter 7 för er som är intresserade. Ullmark i MoDo tycker jag ändå man får säga räddar MoDo lite i första perioden.

awesomooo
2013-11-03, 18:24
1-0 till HV. Det går att göra mål på Ullmark... Om han ligger ner på isen...

Andra perioden slut

MoDo går ju helt klart bättre ut i jämförelse med första perioden men ändå känns det som att HV kan hantera det här, bara dom inte försöker sig på att hålla resultatet här nu i tredje.

LeBron
2013-11-03, 18:30
Växjö vinner med 7-0

http://i.imgur.com/Z1eIy.gif

rooz
2013-11-03, 18:32
Inget bra spel från MoDo. Ironiskt om streaken tar slut mot HV:smash:

Och Possler ut med knäskada*facepalm*

awesomooo
2013-11-03, 18:34
Inget bra spel från MoDo. Ironiskt om streaken tar slut mot HV:smash:

Och Possler ut med knäskada*facepalm*

Det var olyckligt med skadan. Jag gillar Ullmark, skulle nästan vilja ha haft han nu under Karjala. Eller är jag helt ute och cyklar?

Edit: Brynäs gör 3-0 mot Leksand med 13 sekunder kvar av första.

hahahah gifen :D

awesomooo
2013-11-03, 18:54
Fast samtidigt skjuter HV hälften av skotten rakt i magen på Ullmark.

2-0 HV

2-1

awesomooo
2013-11-03, 19:14
Där punkterade nog HV matchen med 3 - 1

Skojade bara, 3-2

HV vinner och man börjar närma sig 10:e platsen.

rooz
2013-11-03, 19:24
Det var olyckligt med skadan. Jag gillar Ullmark, skulle nästan vilja ha haft han nu under Karjala. Eller är jag helt ute och cyklar?

Edit: Brynäs gör 3-0 mot Leksand med 13 sekunder kvar av första.

hahahah gifen :

Han har bäst procent, så han borde ju legat bra till. Men jag vet inte, det är ju ändå Per må(rt)s vi talar om*popcorn*

Bildtajm
http://i.minus.com/iUvebj4uZ2slE.gif
http://www.sportspickle.com/wp-content/uploads/2013/05/fc8f6fcb523463de5b60ad3e618a8212.gif
http://oi42.tinypic.com/m7h51.jpg
http://cdn.makeagif.com/media/10-10-2013/bagAvd.gif

awesomooo
2013-11-03, 19:25
Ja man slutar aldrig förvånas över Mårts :)

Kotten
2013-11-05, 12:24
Seriöst vad är det för skit FBK värvar, man tror ju det är ett skämt hahaha

Dreas
2013-11-05, 12:29
Seriöst vad är det för skit FBK värvar, man tror ju det är ett skämt hahahaJa, det var en bra fråga. Vad fan håller dom på med!?

Mitosis
2013-11-05, 14:07
Seriöst vad är det för skit FBK värvar, man tror ju det är ett skämt hahaha

Jag väntar fortfarande på att de ska sluta låtsas och börja spela hockey igen, men det blir väl KS i år...

Som tur är så hejar jag på Detroit med, så jag får iaf njuta av lite hockey ibland!

awesomooo
2013-11-05, 14:08
Shawn Belle har inte varit med på ett tag nu i FBK. Hur länge blir han borta?

Dreas
2013-11-05, 14:15
Shawn Belle har inte varit med på ett tag nu i FBK. Hur länge blir han borta?För några veckor sedan var det väl en månad?

rooz
2013-11-05, 16:54
Jag väntar fortfarande på att de ska sluta låtsas och börja spela hockey igen, men det blir väl KS i år...

Som tur är så hejar jag på Detroit med, så jag får iaf njuta av lite hockey ibland!

Ett av få lag som skrivit mer kontrakt med föredettingar som slutat producera än Leksand*jorgen*

Enda som hindrar mig från att hoppa från farstun är väl Dats & Z. Och Kanske Tatar.

Mitosis
2013-11-05, 17:04
Ett av få lag som skrivit mer kontrakt med föredettingar som slutat producera än Leksand*jorgen*

Enda som hindrar mig från att hoppa från farstun är väl Dats & Z. Och Kanske Tatar.

Ja, det känns som att de borde förnya laget lite. Kolla bara på ärkefienden Frölunda och hur det gått något år efter de förnyade sitt lag med massa unga förmågor!

D, Z och T är underbara!

Sitter även och väntar på första riktiga "Kronwallen"!

rooz
2013-11-05, 17:21
Well. Många dumma ( rent j#?"a idiotiska kontrakt) har skrivits i Motown senaste åren. Men jag hoppas att talangerna får speltid, ist för Bert & Cleary.

Bring back teh good ol boys!
http://cdn.bleacherreport.net/images_root/slides/photos/000/961/966/56372829_display_image.jpg?1306272083

http://www.chicagonow.com/chicago-tough/files/2011/07/bob-probert-thumb-250x254-177930.jpg

ekmanc
2013-11-05, 18:19
De två enda riktigt dumma kontrakten var väl Micke Samuelssons och att signa om Cleary inför i år.

Eventuelly Franzén också, i 9 matcher av 10 är han för djävla dålig.

Mitosis
2013-11-05, 18:28
De två enda riktigt dumma kontrakten var väl Micke Samuelssons och att signa om Cleary inför i år.

Franzén i Detroit är väl lite som Pelle Prestberg i FBK?

rooz
2013-11-05, 19:12

Jo. Men vet du vad som är gemensamt för både Bert, Micke & Cleary är? NTC...

Franzén..ja, han har väl inte heller direkt vart glädjande sedan 2008-2009. Dock så har inte Red Wings SÅ många prospects på forwardsidan som är redo. Nyqvist & Tatar är väl de som bevisat att de klarar nivån.

ekmanc
2013-11-05, 19:21
Sant att ge Cleary och Samuelsson NTCs när dom båda är över 35 och inte kan skickas ner i AHL är otroligt korkat. Bert har jag inget emot däremot han hade otur som blev skadad förra året men annars är han ganska stabil även om han har blivit lite långsam på gamla dagar.

Dom borde aldrig ha valt Frasse över Hossa efter 2008, sen kanske en trade med Franzén för 1-2säsonger sen när han fortfarande hade någon form av värde på marknaden hade varit en bra idé.

rooz
2013-11-05, 21:10
Sant att ge Cleary och Samuelsson NTCs när dom båda är över 35 och inte kan skickas ner i AHL är otroligt korkat. Bert har jag inget emot däremot han hade otur som blev skadad förra året men annars är han ganska stabil även om han har blivit lite långsam på gamla dagar.

Dom borde aldrig ha valt Frasse över Hossa efter 2008, sen kanske en trade med Franzén för 1-2säsonger sen när han fortfarande hade någon form av värde på marknaden hade varit en bra idé.

Typ ungefär detta! Sen kan man ifrågasätta Weiss (2 mål på 15 matcher) men han var inte total sämst när han signades.

Jag har dock hopp. Helm är tillbaka från LTIR, Eurotwins och Monstret som spelat bra när han fått chansen.

Men, det kommer vara 2-3 år av första & andra rundans elimineringar i SC.

Kotten
2013-11-06, 11:54
Är det här NHL tråden :)

rooz
2013-11-06, 12:03
Är det här NHL tråden :)

Bidra med något annat än enögda versioner av Leksand kanske?

awesomooo
2013-11-06, 12:18
Den här veckan blir denna tråd officiella Karjala Cup-tråden :)

Ryssland valde alltså att spara Kovalchuk till OS.

Mitosis
2013-11-06, 12:20
Nu är det uppehåll för Karjala, är det nog som bryr sig om denna turnering?
Denna gången kanske det är lite intressant då det är lite som ett genrep inför OS, men annars tycker jag det bara är jobbigt med ett avbrott i säsongen...

awesomooo
2013-11-06, 12:24
Jaaa, gillar inte dessa fyra turneringar som man kör. Fast det är ju hockey så man tittar ändå :)

Kotten
2013-11-06, 23:07
Bidra med något annat än enögda versioner av Leksand kanske?

Så det är en NHL tråd ?

Enögda versioner av Leksand brukar motståndarfans klara ganska bra själva.

R Scarpa27
2013-11-06, 23:11
Jaaa, gillar inte dessa fyra turneringar som man kör. Fast det är ju hockey så man tittar ändå :)

blir ju så =O
men lite fel med uppehåll.... kan ändra resultatet och flytet för många lag...
men men soon over to SHL..
12 nov igen.

MrLomax
2013-11-06, 23:49
Nu är det uppehåll för Karjala, är det nog som bryr sig om denna turnering?
Denna gången kanske det är lite intressant då det är lite som ett genrep inför OS, men annars tycker jag det bara är jobbigt med ett avbrott i säsongen...
Well...ingen av spelarna i Karjala kommer ändå att spela OS. Ganska ointressant alltså. Jag tittar hellre på div 1 än Karjala.

awesomooo
2013-11-07, 06:38
Man spelar väl bara skiten för att hitta potentiella spelare till VM vilket även det är lite smått ointressant. Men Mårts tar detta seriöst och förväntar väl sig någon form av hyllning om man tar hem detta.

rooz
2013-11-07, 19:13
1-0, skarp handledare i krysset signerat Klasen.

awesomooo
2013-11-07, 19:14
Fan var rädd där i början när Yjeckien skapade

rooz
2013-11-07, 19:17
Fan var rädd där i början när Yjeckien skapade

Tycker vi styr bra, känns som om vi slipper kontringar så går det ganska lugnt till.

2-0 kommer i PP, slagskott av Nicklas Danielsson.

awesomooo
2013-11-07, 19:18
Tycker vi styr bra, känns som om vi slipper kontringar så går det ganska lugnt till.

2-0 kommer i PP, slagskott av Nicklas Danielsson.

Fast dom skapar en del nu :D Känns så farligt.

Bra publik också. Varför kan dom inte bara ta 50 spänn för en jävla biljett när dom vet att det alltid blir fiasko under dessa turneringar..

rooz
2013-11-07, 19:19
Fast dom skapar en del nu :D Känns så farligt.
Men förbövelen satans moster och dennes laserpekare. BACKA inte i styret, för faen.

awesomooo
2013-11-07, 19:27
Ja men visst är inte Tjeckierna piggare?

awesomooo
2013-11-07, 19:28
ojojojiojoj 2-0

Vafan 3-0 xD

rooz
2013-11-07, 19:30
Ja men visst är inte Tjeckierna piggare?

U were sayi'n*popcorn*

3-0!

awesomooo
2013-11-07, 19:49
Gör tre baljor till nu förfan

awesomooo
2013-11-07, 20:04
Hahahaha Klasen!

awesomooo
2013-11-07, 20:14
Vafan, 5-0 xD

rooz
2013-11-07, 20:16
LOL:Virro

5-0 efter cirka halva matchen. Tjeckerna letar efter senapen till korven.

awesomooo
2013-11-07, 20:18
LOL:Virro

5-0 efter cirka halva matchen. Tjeckerna letar efter senapen till korven.

Bara dom inte hittat ketchupen än så är det ju lugnt!

rooz
2013-11-07, 20:20
Bara dom inte hittat ketchupen än så är det ju lugnt!

Försök hitta den med toppluvan uppochner, foppatofflorna på fel fot samt allmän dysfunktionellt beteende i korvkön!

awesomooo
2013-11-07, 20:24
Nu PP så nu får dom nog snart sin körv!

rooz
2013-11-07, 20:30
Nu PP så nu får dom nog snart sin körv!

HA! Ingen körv:d ( Boorken åt upp alla körvar i byn 98-99)

För att vara lite seriös (Man ska vara seriös) så undrar jag vad i helvete Tjeckien håller på med?

awesomooo
2013-11-07, 20:33
Det är bra att du är seriös. Dom får ingen utdelning i alla fall vilket är bra :D resultatet kanske inte riktigt stämmer med matchbilden men det behöver inte ryssarna och finnarna veta så dom blir lite skrämda :D

Mitosis
2013-11-07, 20:33
Hur ser Tjeckiens trupp ut?
Mycket folk som är i KHL som de brukar ha med?

awesomooo
2013-11-07, 20:37
12 stycken från KHL tyckte jag dom sa :)

rooz
2013-11-07, 20:41
Hur ser Tjeckiens trupp ut?
Mycket folk som är i KHL som de brukar ha med?

KHL har ju blivit "were teh party is" för bra européer (Och ryssar som inte kan leva utan mamma & snuttevodkan)

Tjeckien har 12 man från KHL,
FIN har 15 (!)
Rus har hela laget
Swe har 3(?)

Mitosis
2013-11-07, 20:44
12 stycken från KHL tyckte jag dom sa :)

KHL har ju blivit "were teh party is" för bra européer (Och ryssar som inte kan leva utan mamma & snuttevodkan)

Tjeckien har 12 man från KHL,
FIN har 15 (!)
Rus har hela laget
Swe har 3(?)

Se där ja!
Då ska det bli kul med OS, blir ju lite NHL vs KHL!

rooz
2013-11-07, 20:48
Finland blir tufft. Bra spel mot ryssland ikv.

Samt, en favvis från förr!
http://is11.snstatic.fi/img/468/1288330758462.jpg

awesomooo
2013-11-07, 20:52
Varför har swe så få spelare i KHL?

rooz
2013-11-07, 20:57
Varför har swe så få spelare i KHL?

Jag tror det kulturella är svårt för många, samt familjer som har det svårt att acklimatisera sig i ryska samhället.

Btw, Janmark är draftad av Red Wings*drool*

awesomooo
2013-11-07, 20:58
Jag tror det kulturella är svårt för många, samt familjer som har det svårt att acklimatisera sig i ryska samhället.

Btw, Janmark är draftad av Red Wings*drool*

Janmarks snurrfint höll på att bli något bra

such inspiration
nice guy
good hockey player
wow

R Scarpa27
2013-11-07, 21:00
Finland blir tufft. Bra spel mot ryssland ikv.

Samt, en favvis från förr!
http://is11.snstatic.fi/img/468/1288330758462.jpg

tänker på los angeles kings =)

oo på tal om finnar kom ni ihåg jari kurri?

awesomooo
2013-11-07, 21:10
Whoop whoop 6 - 0

MrLomax
2013-11-07, 22:26
Whoop whoop 6 - 0
Åtta poäng av Luleåspelare eller f.d. Luleåspelare. :hbang:

R Scarpa27
2013-11-07, 22:42
6-0 hahaha.sjukt. dock bara karjala kupp men endå.

awesomooo
2013-11-08, 11:19
Kan nästa sätta pengar på att Klasen sticker till KHL nästa säsong. Han känns som en sån som många klubbar där vill åt och dom kommer locka med hög lön.

awesomooo
2013-11-08, 12:59
Haha fyfan, 6-0 igår.. Snacka om att få maximal utdelning.

http://img.pandawhale.com/28465-Jerry-Seinfeld-leaves-gif-yxqm.gif

WHITEFOLKS
2013-11-08, 13:11
au_J2q3bb5s
http://www.hockeysverige.se/article/14861055/kapstad-ar-inte-riktigt-kry-an

awesomooo
2013-11-08, 13:15
Sp kul hur kommentatorn är helt lyrisk över hur fult det var av Jämtin men sen helt plötsligt vänder han på det hela :D

Vafan, vet inte vad jag ska tro. Ser ju inte ut att vara en hård träff mot huvudet direkt och sen att Jämtin är snabb som fan på att visa att det inte var något.

rooz
2013-11-08, 16:16
Sp kul hur kommentatorn är helt lyrisk över hur fult det var av Jämtin men sen helt plötsligt vänder han på det hela :D

Vafan, vet inte vad jag ska tro. Ser ju inte ut att vara en hård träff mot huvudet direkt och sen att Jämtin är snabb som fan på att visa att det inte var något.

Ingen skulle väl visa att man gav en ful tackling*popcorn*

Jag tycker Jämtin borde få 5-8 matcher avstängning, armbågen ska inte vara där uppe. HV har säkert råd att korttids värva någon ändå!

ekmanc
2013-11-08, 16:19
Avstängning för vad exakt? han rör honom inte...

rooz
2013-11-08, 16:23

Hur förklarar du då att Kapstad inte spelat sedan den matchen? Antigen så åkte han på en bra smäll eller så filmar han på nivåer som aldrig skådats.

awesomooo
2013-11-08, 17:18
Jag börjar nästan tro att han filmar på nya nivåer :D Han hade inga problem att spela klart matchen efter han gick in i omklädningsrummet en stund. HV skulle nog klara sig utan Jämtin ett tag då han inte kan ge fan i att hålla sig från utvisningsbåset.

Då bör ju dibbittiinneennitteeoo eller vad han heter i Örebro vänta sig ett längre matchstraff.

Pingu
2013-11-08, 18:14
Ingen skulle väl visa att man gav en ful tackling*popcorn*

Jag tycker Jämtin borde få 5-8 matcher avstängning, armbågen ska inte vara där uppe. HV har säkert råd att korttids värva någon ändå!

Håller med 👍

Pingu
2013-11-08, 18:18

Ha rör han tillräckligt för att skada han ! Och som rooz skrev så ska inte armbågen vara i närhet av där Jämtin har den .

awesomooo
2013-11-08, 18:54
Visst,man ska inte vifta med händer och armbågar i ansiktet men inte faaaan kan han ha fått så jävla ont som det ser ut på klippet. Han snuddar han bara lite på visiret.

rooz
2013-11-08, 19:19
Visst,man ska inte vifta med händer och armbågar i ansiktet men inte faaaan kan han ha fått så jävla ont som det ser ut på klippet. Han snuddar han bara lite på visiret.

Söndag 10 Nov mellan 15-16:00 så delar jag ut gratis armbågar i offensivzon i Täby ishall! (Obs, enbart i huvudet)

Jag menar, det gör ju inte ens ont*popcorn*

awesomooo
2013-11-08, 19:34
Sure, ge mig en hjälm med visir så. Jag ser situationen som att han kommer men ändå inte riktigt träffar huvudet ordentligt. Jämtin försökte väl på en axel mot axel men det gick åt pipsvängen.

rooz
2013-11-09, 08:55
Sure, ge mig en hjälm med visir så. Jag ser situationen som att han kommer men ändå inte riktigt träffar huvudet ordentligt. Jämtin försökte väl på en axel mot axel men det gick åt pipsvängen.

Visiret skyddar ögonen, men kan ge dig skärskador.

Axel mot axel? Med armbågen där uppe?

awesomooo
2013-11-09, 09:34
Jämtin är väl inte speciellt omtyckt men tror inte att meningen med tacklingen var att teycka armbågen i skallen och ge Leksand PP i 5 min när man redan sitter i skiten. Jämtin bör inte ha armbågen där uppe och Kapstad ska skämmas.

Kotten
2013-11-09, 16:36
Jämtin är väl inte speciellt omtyckt men tror inte att meningen med tacklingen var att teycka armbågen i skallen och ge Leksand PP i 5 min när man redan sitter i skiten. Jämtin bör inte ha armbågen där uppe och Kapstad ska skämmas.

Ska Kapstad skämmas ???, han är fortfarande skadad och gick på is första gången idag sen tacklingen, han körde lite själv och det är oklart när han kan spela. Att man kör vidare efter en smäll och att det blir värre efter är inte ovanligt.

rooz
2013-11-09, 18:06

Varför är armbågen där då. Han sätter ju upp den enkom för att skada kapstad.

Jämtin ska skämmas. Kapstad hade tur att det inte gick värre.

awesomooo
2013-11-09, 18:16
Så dum i huvudet är han inte att han riskerar sin karriär för att skada en spelare. Det var olyckligt bara.

Varför spelade Kapstad matchen ut då? Han fick ju så jääääävla ont när han låg där på isen. Såg ju ut som han snuddade armbågen mot hans visir.

awesomooo
2013-11-09, 18:42
Skitsamma, jag hatar Leksand det är därför jag säger så där.

Mårts tycker SHL är en jävla kärringliga, håller ni med? Jag gör det... Ryssarna var bra mycket tuffare och imorgon blir väl Sverige förnedrade av finnarna

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/landslag/trekronor/article17813348.ab#

rooz
2013-11-09, 18:45
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.

Kotten
2013-11-09, 18:46
Så dum i huvudet är han inte att han riskerar sin karriär för att skada en spelare. Det var olyckligt bara.

Varför spelade Kapstad matchen ut då? Han fick ju så jääääävla ont när han låg där på isen. Såg ju ut som han snuddade armbågen mot hans visir.

När det gäller Jämtin så tror jag han var ute efter att skada. Sen angående Kapstad, han fick en jävla smäll men den tog på käken som tur var, är inge konstigt alls att han kunde fortsätta då det ofta blir värre efter en stund. Han har varit på magnetröntgen i falun och haft svårt att äta. Vad man än håller på med för idrott och skadar sig så blir det oftast värre efter en stund. Att Kapstad låg kvar och hade ont tvivlar jag inte en sekund på, hade han inte vikt undan från Jämtins armbåge hade han varit borta länge

awesomooo
2013-11-09, 18:46
Det är svensk hockey. Kjolen på, trosorna bör matcha strumpbyxorna annars kan du få 2 min för felaktig utrustning.

hahahahahahahhah tror det blir en signatur :D

awesomooo
2013-11-09, 18:53
När det gäller Jämtin så tror jag han var ute efter att skada. Sen angående Kapstad, han fick en jävla smäll men den tog på käken som tur var, är inge konstigt alls att han kunde fortsätta då det ofta blir värre efter en stund. Han har varit på magnetröntgen i falun och haft svårt att äta. Vad man än håller på med för idrott och skadar sig så blir det oftast värre efter en stund. Att Kapstad låg kvar och hade ont tvivlar jag inte en sekund på, hade han inte vikt undan från Jämtins armbåge hade han varit borta länge

Jaja, jag tror inte han var ute efter att skada då han inte tjänar ett skit på det. Då skulle jag vilja påstå att Dibenedetto's tackling i Växjö är mer obvious att han var ute för att skada.

rooz
2013-11-09, 19:27
hahahahahahahhah tror det blir en signatur :D

Happy to help:cool:

Btw, Logan Couture har inte hittat korvkön än..
http://i.imgur.com/D2GvgPV.gif

Kotten
2013-11-09, 19:38
Jaja, jag tror inte han var ute efter att skada då han inte tjänar ett skit på det. Då skulle jag vilja påstå att Dibenedetto's tackling i Växjö är mer obvious att han var ute för att skada.

Det är Jämtin vi pratar om här, han har inte alla indianerna i båten.

rooz
2013-11-09, 19:40

Har han ens en båt?

awesomooo
2013-11-09, 19:41

Jag vet, han förstör mer för laget än gör nytta.

awesomooo
2013-11-10, 13:21
gEUZI-QDZ9g

awesomooo
2013-11-10, 15:48
Och nu blir väl Janmark skadad säkert. Jävla knätackling äckliga albino till finne

värdelöst PP förfan.

YEEES 1-0

Kotten
2013-11-10, 23:10
Och nu blir väl Janmark skadad säkert. Jävla knätackling äckliga albino till finne

värdelöst PP förfan.

YEEES 1-0

http://www.expressen.se/sport/hockey/tre-kronor/finske-backen-antyder-att-janmark-filmade/

Jävla filmare måste bort från Svensk hockey

awesomooo
2013-11-10, 23:34
Men nu var det ändå en uppenbar knätackling. Lite skillnad från att Jämtins tröja snuddar Kapstads visir.

Kotten
2013-11-11, 00:02
Men nu var det ändå en uppenbar knätackling. Lite skillnad från att Jämtins tröja snuddar Kapstads visir.

Hård tröja då eftersom han är skadad fortfarande, inte illa att få röntgen i Falun efter att man snuddat en tröja.

WHITEFOLKS
2013-11-11, 00:12
Vad sa röntgen då?

Kotten
2013-11-11, 00:14
Vad sa röntgen då?

Inget brott som tur var, men han tränar inte på IS ännu, så det var en jävla smäll.

awesomooo
2013-11-11, 06:53
Ja jag tycker han slänger sig eftersom att det ser inte ut att vara en hård armbåge i skallen på han till skillnad från Janmark som fick en uppenbar knätackling. Fattar inte ens varför vi fortfarande diskuterar detta, typiskt Leksand som ska vara så jävla speciella..Jämtins tackling där var inte veckans fulaste direkt heller, tänker på matchen mellan Växjö och Örebro...

Kotten
2013-11-11, 07:22
Ja jag tycker han slänger sig eftersom att det ser inte ut att vara en hård armbåge i skallen på han till skillnad från Janmark som fick en uppenbar knätackling. Fattar inte ens varför vi fortfarande diskuterar detta, typiskt Leksand som ska vara så jävla speciella..Jämtins tackling där var inte veckans fulaste direkt heller, tänker på matchen mellan Växjö och Örebro...

Han slänger sig och skadar sig när han slänger sig, så måste det ju vara, antingen det eller att han drar ut lite på filmandet så att det ska bli trovärdighet, kanske därför han inte gått på is.

awesomooo
2013-11-11, 07:41
Mycket möjligt. Jag försvarar inte matchstraffet eftersom jag tycker inte armbågar ska vara i huvudhöjd oavsett om det är hårt eller ej men jag är tveksam till att tacklingen verkligen tog så pass hårt.

WHITEFOLKS
2013-11-11, 11:39
Du kan inte använda att han blev röntgad som bevis på att det var något allvarligt om de inte hittar något. Och brott? Vad skulle ha gått av? Nacken?

awesomooo
2013-11-11, 11:42
Dom röntgar nog oavsett för att vara på den säkra sidan

Kotten
2013-11-11, 20:02
Du kan inte använda att han blev röntgad som bevis på att det var något allvarligt om de inte hittar något. Och brott? Vad skulle ha gått av? Nacken?

Käkbenet ?, han kan inte äta som han ska, eller nu kanske han kan. Att han inte tränat på 2 veckor och inte är redo för match, det är bara för skojs skull eller ?

Kotten
2013-11-11, 20:04
Mycket möjligt. Jag försvarar inte matchstraffet eftersom jag tycker inte armbågar ska vara i huvudhöjd oavsett om det är hårt eller ej men jag är tveksam till att tacklingen verkligen tog så pass hårt.

Armbågen hade varit i huvudhöjd om inte Kapstad hunnit vika undan en aning. Du behöver inte vara tveksam för han är fortfarande skadad, du var inte där och kan då inte veta hur smällen tog.

awesomooo
2013-11-11, 20:19
Armbågen hade varit i huvudhöjd om inte Kapstad hunnit vika undan en aning. Du behöver inte vara tveksam för han är fortfarande skadad, du var inte där och kan då inte veta hur smällen tog.

Var du där då med resterande inbreds i publiken? Såklart en blåögd Leksening aldrig skulle erkänna det. vad vet jag, Kapstad är väl gjord av glas...

rooz
2013-11-11, 20:23

Och det kan du? Har du pratat med kapstad personligen?

Vi släpper detta nu, begrips?

MoDo kallar upp W. Nylander, då Possler & Hedberg är skadade. Hoppas han kan producera lite bättre med bättre spelare kring sig.

awesomooo
2013-11-11, 20:28
Ska Possler spela JVM?

rooz
2013-11-11, 20:34
Ska Possler spela JVM?

Om hans knä är fungerande så kommer han bli satt i första kedjan. (Beroende lite på hur det ser ut för de som är i NHL / AHL)

awesomooo
2013-11-11, 20:35
Hoppas på att hans knä håller. Jag gillar han! :)

Kotten
2013-11-11, 21:01
Och det kan du? Har du pratat med kapstad personligen?

Vi släpper detta nu, begrips?

MoDo kallar upp W. Nylander, då Possler & Hedberg är skadade. Hoppas han kan producera lite bättre med bättre spelare kring sig.

Ja det har jag, ledare och spelare var på Elbolaget i Ludvika, så jag snackade med honom, det var inget svar du väntade dig va. Förövrigt räcker det med att se tacklingen för att förstå hur det kunde ha slutat

Kotten
2013-11-11, 21:05
Var du där då med resterande inbreds i publiken? Såklart en blåögd Leksening aldrig skulle erkänna det. vad vet jag, Kapstad är väl gjord av glas...

Jag ska håna skadade DIF spelare sen oxå, det är lugnt för dig antar jag. Du är bara patetisk, förövrigt har du erkännt att du skriver som du gör för att du hatar Leksand, att du sen håller på så här när det kunde ha gått jävligt illa visar bara hur blåst du är.

Nog om detta, lycka till mot Troja

R Scarpa27
2013-11-11, 21:13
äntligen shl imon igen...som jag längtat...
tråk karjala över...
och nu lite ordning och fulla omgångar igen wohoooooooo....... morgondagens matcher:

2013-11-12 19:00
Luleå HF - Frölunda HC Coop Norrbotten Arena
Örebro HK - MODO Hockey Behrn Arena
HV 71 - AIK Kinnarps Arena
Leksands IF - Färjestads BK Tegera Arena
Växjö Lakers HC - Brynäs IF Vida Arena
Linköpings HC - Skellefteå AIK Cloetta Center

awesomooo
2013-11-11, 21:18
Jag ska håna skadade DIF spelare sen oxå, det är lugnt för dig antar jag. Du är bara patetisk, förövrigt har du erkännt att du skriver som du gör för att du hatar Leksand, att du sen håller på så här när det kunde ha gått jävligt illa visar bara hur blåst du är.

Nog om detta, lycka till mot Troja

OK. Hillbilly

awesomooo
2013-11-12, 13:30
Luleå - Frölunda 3 - 4
Örebro - MoDo 2 - 5
HV71 - AIK 4 - 1
Leksand - Färjestad 3 - 4
Växjö - Brynäs 4 - 2
Linköping - Skellefteå 3 - 5

Inte en jävla aning, bara gissar!

LeBron
2013-11-12, 13:36
Luleå - Frölunda 3 - 4
Örebro - MoDo 2 - 5
HV71 - AIK 4 - 1
Leksand - Färjestad 3 - 4
Växjö - Brynäs 4 - 2
Linköping - Skellefteå 3 - 5

Inte en jävla aning, bara gissar!

+1. Fast tror Luleå spöar Frölunda.
PS. luktar skräll här i Örebro så den matchen kan gå åt vilket håll som helst.

Vem var det som var kung på att gissa rätt resultat på matcher? Glömt bort hens namn.

spoon
2013-11-12, 13:46
Ms Lomax är ingen hen utan en hon.

awesomooo
2013-11-12, 13:59
Tror ändå Örebro kan skrälla idag. Dom måste ju verkligen börja vinna nu. AIK utan Janmark kan bara gå åt helvete.

Kotten
2013-11-12, 14:22
Leksand vinner mot FBK. 3-1 eller 4-2. Örebro förlorar, står nog inte på förens dom är avhängda

Dreas
2013-11-12, 14:25
Leksand vinner mot FBK. 3-1 eller 4-2. Örebro förlorar, står nog inte på förens dom är avhängdaDu skämta mig aprillo? FBK med fullt lag för första gången sedan European Trophy. Förlorar dom ikväll blir jag mäkta förvånad!

awesomooo
2013-11-12, 14:29
Leksand vinner mot FBK. 3-1 eller 4-2. Örebro förlorar, står nog inte på förens dom är avhängda

Vi får se. Tyckte ändå Färjestad har gått upp sig lite dom två senaste matcherna och nu har dom väl en ny kille in i laget och två ut. Wallin är tillbaka igen och dessutom Belle och Stafford. Shawn Belle måste börja leva upp till vad som sagts om han, fysisk och snabb.

Örebro har väl haft hur många förluster som helst i baken nu? Dock har dom väl fått med sig några poäng från förluster i sudden.

Ska nog kolla på HV - AIK ikväll. Tycker HV spelar riktigt bra stundtals men sen från ingenstans när dom haft sin lilla dominans så börjar dom spela juniorhockey. Upp med pucken till Salmela bara så kan han skjuta in pucken i mål.

Kotten
2013-11-12, 14:50
Vi får se. Tyckte ändå Färjestad har gått upp sig lite dom två senaste matcherna och nu har dom väl en ny kille in i laget och två ut. Wallin är tillbaka igen och dessutom Belle och Stafford. Shawn Belle måste börja leva upp till vad som sagts om han, fysisk och snabb.

Örebro har väl haft hur många förluster som helst i baken nu? Dock har dom väl fått med sig några poäng från förluster i sudden.

Ska nog kolla på HV - AIK ikväll. Tycker HV spelar riktigt bra stundtals men sen från ingenstans när dom haft sin lilla dominans så börjar dom spela juniorhockey. Upp med pucken till Salmela bara så kan han skjuta in pucken i mål.

Vad dom nu ska med den där fransmannen till, FBK alltså. Kapstad spelar och det är jag glad för

Kotten
2013-11-12, 14:53
Du skämta mig aprillo? FBK med fullt lag för första gången sedan European Trophy. Förlorar dom ikväll blir jag mäkta förvånad!

Vad är det för lag dom har då ?, ärligt så är det nog sämsta FBK laget på vet inte när, FBK har alltid haft en stomme med spelare som alltid levererat nu är dom utbytta mot massa värdelösa transatlanter som inte visat ett skit hittils. Visst kan FBK vinna idag, men jag ser FBK som ett botten 4 lag i år

awesomooo
2013-11-12, 15:02
Tror FBK - LIF kan bli en rolig match. Sudden tror jag i alla fall att det går till...

Dreas
2013-11-12, 15:22
Vad är det för lag dom har då ?, ärligt så är det nog sämsta FBK laget på vet inte när, FBK har alltid haft en stomme med spelare som alltid levererat nu är dom utbytta mot massa värdelösa transatlanter som inte visat ett skit hittils. Visst kan FBK vinna idag, men jag ser FBK som ett botten 4 lag i årDu såg inte Belle i ET alltså? I ET var väl Färjestad rätt bra.

En kille bygger inte ett lag dock.

awesomooo
2013-11-12, 15:32
Fast ET ska man nog ta med en nypa salt, Djurgården var dessutom väldigt framgångsrika där men nu helt plötsligt kan man inte göra mål mot Troja och Almtuna.

FBK tycker jag går att jämföra med HV då dom båda är väldigt bra när dom väl spelar bra men det går inte att spela en bra match var tionde omgång bara. Man får börja ta sig i kragen och leverera redan från start till slut.

HV har gång på gång envisas med att försöka spela på resultatet redan efter en 1-0 ledning, det fungerar inte. Tycker HV överlag är lite opålitliga. Dom kan blixtra till och göra en riktigt bra match men sen nästa match är dom kassa igen. Dom måste spela hela matchen ut för att börja vinna!

awesomooo
2013-11-12, 19:01
29 sekunder för HV att göra mål. Försök inte spela på resultatet nu bara :D

Fan håller AIK på med? Dom åker bara runt som höns och lägger felpass. Helt rörigt framför mål också, blir Allsvenskan för AIK nästa säsong...

awesomooo
2013-11-12, 19:15
näääää fyfan. Växjö har svinbra PP sen kommer Brodin från utvisningsbåset och får friläge och sätter den.

J.V
2013-11-12, 19:49
Någon som ser Luleå-Frölunda? Hur ser det ut?

awesomooo
2013-11-12, 20:04
Fyfan... AIK har vänt HV's 2 - 0 ledning till 3-2. Så jävla stillastående HV är.

Kotten
2013-11-12, 20:12
Tollefsen kan ju dra åt helvete

awesomooo
2013-11-12, 20:12
Är ju fan inte sant. Får Tollefsen matchstraf????

Väldigt komiskt att det oftast leder till matchstraff när man möter Leksand hmmm....

NEJ, jag hånar inte spelaren. Det är inte kul när spelare skadas men tycker min signatur passar in rätt bra i det här fallet...

Dreas
2013-11-12, 20:19
Tollefsen kan ju dra åt helveteDu är ju dock rätt så partisk.

Awsemo... Hur såg tacklingen ut?

awesomooo
2013-11-12, 20:21
Du är ju dock rätt så partisk.

Awsemo... Hur såg tacklingen ut?

Kommer inte riktigt ihåg men var inget speciellt. Ser tackligar som dessa i NHL varje omgång och det leder aldrig ens till utvisning.

R Scarpa27
2013-11-12, 20:21
ser ut att vara ganska jämna matcher idag.

awesomooo
2013-11-12, 20:22
ser ut att vara ganska jämna matcher idag.

Ja men HV bestämde sig för att sluta spela efter 2-0 målet vilket resulterade i att AIK fick göra 3 mål och leder nu :)

R Scarpa27
2013-11-12, 20:22
Fyfan... AIK har vänt HV's 2 - 0 ledning till 3-2. Så jävla stillastående HV är.

mm...skrämmande. och gör mig förbannad.

awesomooo
2013-11-12, 20:25
Växjö - Brynäs är den roligaste matchen idag. Står 3-3 just nu och det är riktigt bra tempo!

Tycker nivån på utvisningar är bedrövligt. Minsta lilla grej är hakning och slashing....

awesomooo
2013-11-12, 20:39
Leksands lagkapten är dessutom tveksam till tacklingen... Var bara olyckligt att Forsberg skadade sig.

awesomooo
2013-11-12, 20:43
Nu går det helt plötsligt bra att skapa chanser när man ligger under men när man leder ska man inte skapa. Ulf Dahlen bör avgå ikväll.

Dreas
2013-11-12, 21:07
33 skott på mål för Färjestad, 21 för Leksand....

awesomooo
2013-11-12, 21:08
HV lyckas i alla fall ta matchen till sudden. Förstår mig inte på HV alls, är det Ulf som står där i omklädningsrummet och säger att "sluta göra mål"? Fattar fan inte vad felet är med det där laget...

Dreas
2013-11-12, 21:11
Någon som ser på matchen som kan berätta om Färjestad är bättre? Statistiken och ramträffarna gör ju att det känns som om dom borde vinna. Speciellt med tanke på att Leksand inte lyckas producera trots matchstraff på Tolle.

awesomooo
2013-11-12, 21:12
Någon som ser på matchen som kan berätta om Färjestad är bättre? Statistiken och ramträffarna gör ju att det känns som om dom borde vinna. Speciellt med tanke på att Leksand inte lyckas producera trots matchstraff på Tolle.

Tittar just nu och har inte sett så mycket av tredje perioden. Båda lagen skapar.

2-1 till Lyxfällan.

Kollar Växjö - Brynäs istället då det liksom är OS-final mellan Ryssland och Kanada i jämförelse med LIF - FBK

Dreas
2013-11-12, 21:13
*gah!**grr27**cry*

awesomooo
2013-11-12, 21:17
Jag upplever att lag går ner väldigt mycket i tempo när man möter Leksand eller AIK.

awesomooo
2013-11-12, 21:24
Leksand vinner och man ska vara väldigt glad att man har Alsenfelt.

HV vinner efter straffar.

Kotten
2013-11-12, 21:25
Leksand vinner och man ska vara väldigt glad att man har Alsenfelt.

Absolut, men Leksand var klart bättre i andra och i tredje var det ett lag på banan

Kotten
2013-11-12, 21:26
*gah!**grr27**cry*

*popcorn*