Visa fullständig version : Snabbmat på Dreamhack!
NoPainNoGains
2013-06-17, 14:00
Tjenare.
Sitter på Dreamhack för tillfället och har inte tillgång till någon vidare bra mat.
Vad har ni för tankar kring att ha "fusk dagar" 3 dagar i rad när man är på sånt här?
Är 16 år, och behövde vila från gymmet vilket är perfekt tillfälle nu när jag åkte till Dreamhack i 3 dagar. Men maten är som sagt inte så "ren"... Kommer detta påverka kroppsfettet om jag återgår till gymmet och håller min vecko-rutin (träna 6-7 gånger i veckan)?
Btw, sitter någon utav er här?! *flex*
Spänn av, njut av helgen!
StarkaUlf
2013-06-17, 14:10
3 dagar är en piss i nilen. Du kommer inte bli tjock av det.
Reaper123
2013-06-17, 14:12
kcal in vs ut gäller som alltid, när man tänker långsiktigt...
Över en helg rör det sig om några hundra gram fett du kan tänkas hinna lagra in, om du missköter din kost något kopiöst. (obs har ingen källa på detta)
Undviker du att trycka i dig 2 kebabpizzzor, 500g godis och 5L cola varje dag under denna helg och istället äter med måtta av det som finns att erbjuda vågar jag påstå att du antagligen endast kommer lagra in lite vatten vilket i sin tur kan ge en helvetes energi på gympasset på måndag ;)
Så för att svara på din fråga, nej det kommer inte vara en synbar skillnad på din kroppsfettprocent efter denna helg!
Less träning & kost, moar gejming skulle jag säga. Oroa dig inte över en helg! :)
Nu var det några år sen jag var på dreamhack men jag har för mig det var hyfsad mat i restaurangen? Husmanskost, spagetti och köttfärssås osv.
Bara för man lanar behöver man inte enbart leva på billy's panpizza ;)
Nu var det några år sen jag var på dreamhack men jag har för mig det var hyfsad mat i restaurangen? Husmanskost, spagetti och köttfärssås osv.
Dom har faktiskt vettig mat där, som du säger. Går ju att välja lite husmanskost över de där 4-5 billy's, om man vill : >
Funkar ju även att köpa cola zero/pepsi max eller nåt om man inte känner för att dricka ett x antal k kalorier.
NoPainNoGains
2013-06-17, 17:19
Haha, har inte ätit en enda o lär inte göra det heller. Men energidryck, godis samt funlight o kvarg blir de en del ;)
NoPainNoGains
2013-06-17, 17:24
kcal in vs ut gäller som alltid, när man tänker långsiktigt...
Över en helg rör det sig om några hundra gram fett du kan tänkas hinna lagra in, om du missköter din kost något kopiöst. (obs har ingen källa på detta)
Undviker du att trycka i dig 2 kebabpizzzor, 500g godis och 5L cola varje dag under denna helg och istället äter med måtta av det som finns att erbjuda vågar jag påstå att du antagligen endast kommer lagra in lite vatten vilket i sin tur kan ge en helvetes energi på gympasset på måndag ;)
Så för att svara på din fråga, nej det kommer inte vara en synbar skillnad på din kroppsfettprocent efter denna helg!
Tackar verkligen för svaret <3 !
NoPainNoGains
2013-06-17, 17:24
Less träning & kost, moar gejming skulle jag säga. Oroa dig inte över en helg! :)
Okej! :) *flex*
NoPainNoGains
2013-06-17, 17:25
Spänn av, njut av helgen!
hihi, japp! Will do, sir!
Pepsi max och gorbys/billys och du tappar kroppsfett ;)
du måste sluta nojja i alla trådar du gör....
ät och skaffa lite självförtroende all mat e bra.
vad som är dålig mat e så olika.
NoPainNoGains
2013-06-17, 21:25
Nojar inte, jag vill ha åsikter samt tankar.
Och vad menar du med "de är så olika" ?
All mat är bra?
Och i meningen efter skriver du om dålig mat?
*screwy*
??
??
vad som är dålig och bra mat är så olika från individ till individ.
en lchf:are tkr allt med fett är bra, medans en vv:are tycker tvärtom osv.
vissa tycker kolhydrater e skräp, medans vissa inte.
osv osv. ex vis en pizza, behöver inte vara skräpmat enligt mig.
bröd, tomat, ost & kött/pålägg m.m
Haha, har inte ätit en enda o lär inte göra det heller. Men energidryck, godis samt funlight o kvarg blir de en del ;)
Sover du nåt då? Tänkte om du "behövde vila från gymmet". Om du gör som många gör och håller sig uppe med viljekraft+koffein så blir det ju knappast nån kvalitetsvila ;)
Lance Uppercut
2013-06-18, 10:08
Sover du nåt då? Tänkte om du "behövde vila från gymmet". Om du gör som många gör och håller sig uppe med viljekraft+koffein så blir det ju knappast nån kvalitetsvila ;)
Va bra att du försöker få honom att noja ännu mer xD
Glutenkatt
2013-06-18, 12:24
vad som är dålig och bra mat är så olika från individ till individ.
en lchf:are tkr allt med fett är bra, medans en vv:are tycker tvärtom osv.
vissa tycker kolhydrater e skräp, medans vissa inte.
osv osv. ex vis en pizza, behöver inte vara skräpmat enligt mig.
bröd, tomat, ost & kött/pålägg m.m
Kommer inte ihåg vem det är, men någon moderator har i sin signatur nåt som kan översättas till typ: "Din kropp bryr sig inte om din filosofi"
Och det ligger nåt i det. När det kommer till hur kroppen fungerar så är åsikter egentligen helt irrelevanta, det handlar bara om att komma så nära sanningen man kan.
Om man skiter i vilket, så är ju det en annan sak. Då är det bara att äta vad som helst.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.