Visa fullständig version : Ändras ert humör under deff?
Beter ni er annorlunda under deff / påverkas humöret av den mindre kcalmängden? Har själv märkt av att jag är en liten surkärring så jag undrar om det kan vara fler som är likadana :em:
Beter ni er annorlunda under deff / påverkas humöret av den mindre kcalmängden? Har själv märkt av att jag är en liten surkärring så jag undrar om det kan vara fler som är likadana :em:
Jag brukar vara på bättre humör när jag sköter kosten nogrannare (vilket jag gör under viktnedgång).
Men visst så kan det vara påfrestande att vara hungrig, så det är troligen inte ovanligt att bli på dåligt humör.
OneManArmy
2013-06-04, 06:34
Umm jaaadå, exploderar som en sur liten hulk av minska småskit när jag legat lågt.
Första månaden eller så märkte jag ingenting men typ efter vecka 15 eller nåt åt det håller så började humöret bli fucked up och jag fick öka på kalorierna några hundra för att palla med.
Cerberus
2013-06-04, 06:48
jag blir som en pms-ig kvinna efter ett tag. Humörsvängningar hit o dit.
BobaFett
2013-06-04, 07:38
Blev deprimerad sist när jag deffade men det blev betydligt bättre när jag verkligen såg till att jag fick i mig allt. Registrerade mig på dumbbell.se och började skriva ner allt där. Då ser man inte bara makronutrienterna utan även vitaminer/mineraler etc.
Hungern gör mig inte så mycket, däremot blir jag rätt omotiverad och seg i allmänhet.
Reaper123
2013-06-04, 08:23
Mina första deffar sköttes katastrofalt dåligt och då mådde jag minst sagt piss vissa perioder...
Men denna deff märker jag ingen större skillnad mot normalt, mer än att den där glöden inte riktigt finns där hela tiden. Detta har troligen med att jag lärt mig vad som funkar och inte funkar för mig dietärt och ligger inte på ett så stort kcalunderskott heller att det ska behöva påverka humöret!
Förra deffen blev 100 dagar lång och ser ut att bli något liknande för denna pågeånde och tror det är där någonstans min brytpunkt är innan det börjar bli tungt för både kropp och knopp! (tidigare deffar har varit betydligt längre än så)
Mot slutet av deff så är jag ofta rätt så underåterhämtad och sover dåligt som fan. Humöret påverkas definitivt.
Mackzzor
2013-06-04, 08:49
Kan inte annat än hålla med föregående. Blir väldigt lättirriterad och sur under deff
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Jånni Balle
2013-06-04, 08:50
Är ganska lättirrirerad nuförtiden. Men vet inte om det beror på deffen eller om jag helt enkelt bara blivit en tjurpelle.:) Deffat i typ 8 månader och funderar på att snart avsluta.
Beter ni er annorlunda under deff / påverkas humöret av den mindre kcalmängden? Har själv märkt av att jag är en liten surkärring så jag undrar om det kan vara fler som är likadana :em:Va Fan tror du??? :insane:
Jodå, grinig som få.
:D
Jag höftar till med att det beror på stressen som skapas på kroppen av bland annat kcal-underskottet.. Och kcal-underskott är ju inte opti miljö för att hantera stressen sen.
Jag kastar sönder disken, får gråtattacker och blir deppig.
Jag kastar sönder disken, får gråtattacker och blir deppig.
Låter inte som att du ska gå på diet öht, går det så långt har man nog problem utöver lågt kaloriintag.
Men visst, humöret påverkas vilket är helt naturligt med tanke på vad som händer i kropp och hjärna på underskott. Jag blir absolut tjurigare på diet, kanske främst i början innan man vant sig och mot slutet när det är som tuffast.
Är ganska lättirrirerad nuförtiden. Men vet inte om det beror på deffen eller om jag helt enkelt bara blivit en tjurpelle.:) Deffat i typ 8 månader och funderar på att snart avsluta.
Det är säkert placebo.
Låter inte som att du ska gå på diet öht, går det så långt har man nog problem utöver lågt kaloriintag.
Men visst, humöret påverkas vilket är helt naturligt med tanke på vad som händer i kropp och hjärna på underskott. Jag blir absolut tjurigare på diet, kanske främst i början innan man vant sig och mot slutet när det är som tuffast.
Kvinnor och män är ju lite olika med sådant där också och kvinnor har överhuvudtaget mer emotionella kast att tampas med.
Det är väl ingen fara att kasta en tallrik i golvet om man blir sommarfin liksom.
Det är säkert placebo.
? Han har deffat i 8!!!!månader och du tror det är placebo?
Jag skulle säga att det är dags för en paus om man deffat i 8månader.
Kvinnor och män är ju lite olika med sådant där också och kvinnor har överhuvudtaget mer emotionella kast att tampas med.
Det är väl ingen fara att kasta en tallrik i golvet om man blir sommarfin liksom.
Inte om man är grek iaf. OUUUPAAAA!
http://keithphilpott.files.wordpress.com/2009/08/p1000908-copy.jpg?w=497&h=372
? Han har deffat i 8!!!!månader och du tror det är placebo?
Jag skulle säga att det är dags för en paus om man deffat i 8månader.
Psykisk placebo.
Inte om man är grek iaf. OUUUPAAAA!
http://keithphilpott.files.wordpress.com/2009/08/p1000908-copy.jpg?w=497&h=372
lol
Du ser.
I början kan jag få lite "rovdjursfokus" av att gå lite småhungrig och fokuserad. Mot slutet kan jag bli väldigt lättirriterad. Väldigt jobbigt när det går någon timme om dagen åt att tänka på käk.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.