Visa fullständig version : Köp av ny mobiltelefon
Har blivit av med min telefon häromdagen och tydligen så hade min försäkring gått ut utan att jag varit medveten om det, så nu är man väl tvungen till att inskaffa en ny lur.
Har haft en iphone 4 sedan den släpptes, så är van vid iphone just nu.
Men har ändå varit sugen på att testa på Samsungs nya galaxy S4.
Vad tror/anser ni skulle vara bäst att satsa på av en iphone 5 eller galaxy s4 isåfall?
Galaxy, alla dagar i veckan
Akerhage
2013-05-16, 09:02
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=166248
Kolla lite i denna tråd, här diskuteras telefoner.
Jag hade valt S4 varje dag i veckan! (dock kanske mest för jag inte är någon iphonefanatiker).
Men har väldigt svårt för den lilla skärmen och hur låst allt ska vara med iphone. Android känns så mycket friare och roligare.
Inga funderingar på HTC One?
Känns som att de flesta faktiskt rekommenderar S4an framför iphone.
Men känner mig ändå så jäkla kluven inför valet, då jag är så van vid hur allting är i iOs och har aldrig tidigare haft en android telefon.
Hur är det med appar osv? De flesta som finns i app store finns väl även till galaxyn antar jag?
Sen är väl ömtåligheten också något jag tänkt på, då jag emellanåt är rätt så klantig och har tappat telefonen ett antal gånger, men min gamla lur höll fan för det mesta, inte en enda spricka eller repa överhuvudtaget och då har jag ändå bara haft skärmskydd och ett bakskal.
bustz0rz
2013-05-16, 15:33
Känns som att de flesta faktiskt rekommenderar S4an framför iphone.
Men känner mig ändå så jäkla kluven inför valet, då jag är så van vid hur allting är i iOs och har aldrig tidigare haft en android telefon.
Efter ett par dagars pillande och lekande så är du lika van med Android :)
Hur är det med appar osv? De flesta som finns i app store finns väl även till galaxyn antar jag?
Jepp
Sen är väl ömtåligheten också något jag tänkt på, då jag emellanåt är rätt så klantig och har tappat telefonen ett antal gånger, men min gamla lur höll fan för det mesta, inte en enda spricka eller repa överhuvudtaget och då har jag ändå bara haft skärmskydd och ett bakskal.
Har ingen egen S4 (än, ska skaffa) så kan tyvärr inte ge något svar på det.
hahavaffan
2013-05-16, 15:36
Jag har bara läst tråkigheter om Galaxy S4. Plastig som fan och bloated to hell med nåt nytt utseende på gränssnittet och nån Samsung-mjukvara som jag inte greppade varför den ens fanns.
Jag hade väntat på iPhone 5S. Bring the hate, haters.
1. Android
2. Nokia/WP
3. Dumbphone
[..]
10. Iphone
Personligen hade jag kört på Nexus 4 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1484309); bra om än inte top notch-hårdvara, vanilla-Android, uppdateringar direkt och kostar bara drygt hälften av SGS4/HTC One. Kanske inte den bästa luren om du är lite oförsiktig dock, men å andra sidan så är i princip alla smartphones, speciellt de lite finare, ganska ömtåliga idag.
Jag har inte läst något om hur bra Xperia Z (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1596289) håller vid fall, men det kan kanske vara något. Den är vattentålig och ska vara stöttålig.
Kollade ett par snabba videos på Youtube, Xperia Z verkar tåla att tappas en del. Inom rimliga gränser säkert, och även den kan nog gå sönder om man har lite otur.
Jonithan
2013-05-16, 15:56
Argumentet att Android är friare tycker jag börjar bli lite urvattnat. Visst, du kan lägga till en väder-widget på homescreenen och du kan få file-explorers. Men sanningen är ju den att en Android-telefon kommer börja lagga. Och det väldigt mycket tidigare än en iPhone.
MackeJuve
2013-05-16, 17:16
Ska med köpa ny tele snart. Behöver inte ha det nyaste så en S3:a ligger hetast till just nu, kan i nuläget få den för 289 i månaden med Volym låg, men titt som tätt går de ju ner i pris. Hur länge orkar man vänta? Har en knapptelefon från tidigt 00-tal i nuläget.
Ska med köpa ny tele snart. Behöver inte ha det nyaste så en S3:a ligger hetast till just nu, kan i nuläget få den för 289 i månaden med Volym låg, men titt som tätt går de ju ner i pris. Hur länge orkar man vänta? Har en knapptelefon från tidigt 00-tal i nuläget.
Kör på Nexus 4 istället, imo. I butiken är den tom något billigare, bör inte vara dyrare med abonnemang iaf antar jag.
Jag har bara läst tråkigheter om Galaxy S4. Plastig som fan och bloated to hell med nåt nytt utseende på gränssnittet och nån Samsung-mjukvara som jag inte greppade varför den ens fanns.
Jag hade väntat på iPhone 5S. Bring the hate, haters.
Det kommer en sgs4 nexus.
billmaier
2013-05-16, 17:29
iPhone 5 förstås
MackeJuve
2013-05-16, 17:36
Kör på Nexus 4 istället, imo. I butiken är den tom något billigare, bör inte vara dyrare med abonnemang iaf antar jag.
Vad har den för fördelar jämtemot S3:an? Köper inte något bara för att det ska vara den nyaste varianten av någonting. Eller du kanske syftade på att den var billig?
Vad har den för fördelar jämtemot S3:an? Köper inte något bara för att det ska vara den nyaste varianten av någonting. Eller du kanske syftade på att den var billig?
Bättre byggkvalité, dubbelt så mycket ram (inte alls fel på JB), snabbare SoC (cpu/gpu) och kanske viktigast; det är en Nexus-telefon. Dvs ingen bloat alls, och du får framtida uppdateringar först av alla.
Hur kunde du tolka mitt inlägg som någon slags uppmaning att köpa det senaste?
Har blivit av med min telefon häromdagen och tydligen så hade min försäkring gått ut utan att jag varit medveten om det, så nu är man väl tvungen till att inskaffa en ny lur.
Har haft en iphone 4 sedan den släpptes, så är van vid iphone just nu.
Men har ändå varit sugen på att testa på Samsungs nya galaxy S4.
Vad tror/anser ni skulle vara bäst att satsa på av en iphone 5 eller galaxy s4 isåfall?
Inte Galaxy, dom krånglar nå fantastiskt mycket
Personligen hade jag kollat på HTC One eller en Sony Xperia Z, men jag tycker du ska klämma på de som verkar intressanta. :)
MackeJuve
2013-05-16, 17:59
Bättre byggkvalité, dubbelt så mycket ram (inte alls fel på JB), snabbare SoC (cpu/gpu) och kanske viktigast; det är en Nexus-telefon. Dvs ingen bloat alls, och du får framtida uppdateringar först av alla.
Hur kunde du tolka mitt inlägg som någon slags uppmaning att köpa det senaste?
S3 låter äldre än Nexus 4, alla ska alltid ha det senaste så tolkade det så :)
Känner faktiskt att iphone lockar mer för tillfället, men då apple med största sannolikhet kommer släppa 5s eller 6 inom några månader, då de alltid släppt en i slutet av sommaren sedan 3an så känns det som jag kommer avvakta tills den kommer och då byta upp mig.
Fått låna en iphone 3g som får duga tillsvidare helt enkelt :)
Fast ska nog gå ner och klämma lite på en s4a i någon butik och se hur den känns iallafall.
KalleTeodor
2013-05-16, 18:12
Iphone, alla dagar i veckan
hahavaffan
2013-05-16, 18:40
Känner faktiskt att iphone lockar mer för tillfället, men då apple med största sannolikhet kommer släppa 5s eller 6 inom några månader, då de alltid släppt en i slutet av sommaren sedan 3an så känns det som jag kommer avvakta tills den kommer och då byta upp mig.
Fått låna en iphone 3g som får duga tillsvidare helt enkelt :)
Fast ska nog gå ner och klämma lite på en s4a i någon butik och se hur den känns iallafall.Som jag sa ju, pörfeckt :d
Inte Galaxy, dom krånglar nå fantastiskt mycketDet var en generalisering av rang iaf. Galaxy heter en stor del av Samsungs lurar.
http://www.digitalversus.com/mobile-phone/samsung-galaxy-s4-p14727/test.html#full-review - Galaxy S4 verkar grym!
Iphone, jag bara, nej.
Jag hade väntat på iPhone 5S. Bring the hate, haters.Du har inte läst så mycket va?
sony har blivit värsta skiten faktist... bättre när de var sonyericsson.
säger bara motorola razr maxx vilken grymm nalle kvallemässigt och egenskaper och sjukt bra batteri
Det var en generalisering av rang iaf. Galaxy heter en stor del av Samsungs lurar.
http://www.digitalversus.com/mobile-phone/samsung-galaxy-s4-p14727/test.html#full-review - Galaxy S4 verkar grym!
Iphone, jag bara, nej.
Du har inte läst så mycket va?
Både jag och tjejen har haft både s3 och nu s4 i tron om att den skulle funka bättre. S3 luren fick jag skicka in 3 gånger och tjejen 2 gånger. S4 luren har jag fått skicka in 1 gång hittils och tjejens ljud slutar fungera ibland + att menyerna låser sig hela tiden
Sen var det faktiskt S4 och Iphone han frågade om, så antar att han fattade vad jag menade
hahavaffan
2013-05-16, 19:16
Du har inte läst så mycket va?Två-tre recensioner typ? Så du menar att den inte är plastig och kommer inte laddad med ett sämre TouchWizz (wtf nu det är) och satans massa Samsung-tjafs? En polare fick "HPs bärbara anno 2007"-feelings av allt mög som låg inlagt från början.
Både jag och tjejen har haft både s3 och nu s4 i tron om att den skulle funka bättre. S3 luren fick jag skicka in 3 gånger och tjejen 2 gånger. S4 luren har jag fått skicka in 1 gång hittils och tjejens ljud slutar fungera ibland + att menyerna låser sig hela tiden
Sen var det faktiskt S4 och Iphone han frågade om, så antar att han fattade vad jag menadeDet är intressant, mina lurar har aldrig krånglat, eller jo, en siemens som stendog efter typ ett år.
Min Nexus One samt Galaxy S2 har rullat på felfritt. Ni verkar ha haft otur eller så sliter ni på lurarna :)
Två-tre recensioner typ? Så du menar att den inte är plastig och kommer inte laddad med ett sämre TouchWizz (wtf nu det är) och satans massa Samsung-tjafs? En polare fick "HPs bärbara anno 2007"-feelings av allt mög som låg inlagt från början.Plastig kan den nog vara, det har ju de flesta sagt om Samsung en längre tid.
Sämre är inte känslan jag har.
Ja, de skickar med mycket skit, det avinstallerar man. Eller så köper man en Nexus.
Jag säger bara HTC One. Äckligt grym lur!
Skickat från min HTC One
SGS 4 skulle jag ha valt. Litet minus på touchwiz, annars är den klockren imo. Jag kräks på allt detta tjat om "premiumkänsla".
Jonithan
2013-05-16, 22:19
SGS 4 skulle jag ha valt. Litet minus på touchwiz, annars är den klockren imo. Jag kräks på allt detta tjat om "premiumkänsla".
Vilken telefon påstår någon vara premiumkänsla? Alla Androidtelefoner börjar ju lagga inom ett år. Den som påstår annat är inget annat en lögnare. Där har iPhone fortfarande ett extremt försprång.
Värt att notera (för somliga) är att jag ägt 2 Android-telefoner samt haft iPhone sedan Oktober 2012. Det är så galet mycket bättre skjuts i iPhone.
Vilken telefon påstår någon vara premiumkänsla? Alla Androidtelefoner börjar ju lagga inom ett år. Den som påstår annat är inget annat en lögnare. Där har iPhone fortfarande ett extremt försprång.
Värt att notera (för somliga) är att jag ägt 2 Android-telefoner samt haft iPhone sedan Oktober 2012. Det är så galet mycket bättre skjuts i iPhone.Lagga inom ett år? De har väl alltid laggat mer eller mindre?
Nu håller Google på med Project Butter och det blir ju bättre och bättre. Numera är det ju såpass bra att jag inte stör mig på min Galaxy S2.
Att det inte flyter helt 100 tycker jag är ett litet utbyte för allt man får.
Min XZ laggar ingenting, och skulle dem börja lagga så får en väl göra en återställning, vilket tar typ en halvtimma. Inte så jäkla jobbigt. Min sambo skaffade en 4S för ett tag sedan och visst för några år sedan var iOS bra, idag känns det hopplöst utdaterat . Men som alltid när det kommer till mobiler så självklart don efter person!
http://cdn.conversations.nokia.com.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2012/12/nokia-lumia-920-xl.jpg
Bästa telefon jag haft. Då har jag kört iOS och Android innan.
Roligast att pyssla med är Androidbaserade telefoner, speciellt med root. Där ligger htc ONE och Sony ZR först på min lista. Samsung känns verkligen som en kinatelefon när man håller i dom, även ifall sgs4 är bättre än trean så får man ingen wow faktor när man håller i en plastbit för 6000kr
Efter det skulle jag vilja prova Nokia 925 pga batteritiden, byggkänslan, flytet i gränsnittet, det sägs att det ska vara ett mer lättarbetat gränssnitt än dom andra och det behöver jag i jobbet.. och gps och kameran självklart. Här raljerar många över gammal hårdvara men det är den modernaste som stöds av wp8 och generellt ser jag inget behov av att jaga siffror ifall man inte kan använda kraften i telefonen, den flyter redan bättre än IOS och batteritiden är mer värd för mig. nackdelen verkar vara vissa laddtider då man fipplar på med stora bilder i redigering. Det tråkiga är att man blir mer låst än en rootad androidlur, det finns inte google apps till den, det finns ännu ingen filhanterare.
Sist skulle väl bli en iphone 5 med jailbreak. Bra och trevlig grej, men det är så tråkigt att ha den. Det är som en dålig julklapp. Den är rolig då man får den men sen lägger man den någonstans där man inte riktigt vet vart den är.
EDIT:helt klart mitt nästa köp ifall ingen tänker släppa en ny qwerty slideout med android
FvREUPbBz6M
Jonithan
2013-05-17, 08:28
Lagga inom ett år? De har väl alltid laggat mer eller mindre?
Nu håller Google på med Project Butter och det blir ju bättre och bättre. Numera är det ju såpass bra att jag inte stör mig på min Galaxy S2.
Att det inte flyter helt 100 tycker jag är ett litet utbyte för allt man får.
Ville inte sticka ut hakan för mycket. Jag tycker fortfarande det är obegripligt att folk köper telefon utefter vilken smo är roligast att "pyssla" med. Varför köper inte telefoner utifrån prestanda i det man ska använda den för? Jag bortser givetvis fullständigt från priset på luren nu. Tycker ni det är värt med en telefon som inte laddar direkt och slidear totalt felfritt för att få lite extra frihet på homescreenen?
Instämmer med Abs ovanför, köpte min nokia 920 för några veckar sen (gul ;-))
och är väldigt nöjd. Har haft både iphone och galaxy (1) innan, och jag hatade båda, men av helt olika anledningar.
Ville inte sticka ut hakan för mycket. Jag tycker fortfarande det är obegripligt att folk köper telefon utefter vilken smo är roligast att "pyssla" med. Varför köper inte telefoner utifrån prestanda i det man ska använda den för? Jag bortser givetvis fullständigt från priset på luren nu. Tycker ni det är värt med en telefon som inte laddar direkt och slidear totalt felfritt för att få lite extra frihet på homescreenen?
Att säga att det enda skillnaden mellan friheten i Android kontra iOS är att man kan lägga in widgets på hemskärmen som du har gjort två gånger nu, är som att säga att det enda som skiljer en Maybach från en Fiat är att det är lite bättre känsla i dörrarna.
Jag har ingen aning vad du menar med det sista heller. Vilka androidtelefoner har du använt, och med vilken mjukvaruversion? Förstår verkligen inte hur "lagget" i en Nexus 4 t.ex. kan vara en dealbreaker för någon.
Ville inte sticka ut hakan för mycket. Jag tycker fortfarande det är obegripligt att folk köper telefon utefter vilken som är roligast att "pyssla" med. Varför köper inte telefoner utifrån prestanda i det man ska använda den för? Jag bortser givetvis fullständigt från priset på luren nu. Tycker ni det är värt med en telefon som inte laddar direkt och slidear totalt felfritt för att få lite extra frihet på homescreenen?
Var nog en rejäl underdrift med hur mycket mer möjligheter det finns med Androidtelefoner.
Vill man T.ex. använda en telefon till ALLT, gäller en ny modern rootad androidlur.
Har man inga större krav på vad man ska pyssla med i telefonen utan det är mer basic, lite dokument, lite musik, samtal, internet osv, fungerar iphone jättebra, den är simpel att använda. Men här börjar dom få konkurrens av wp8 som faktiskt har bättre flyt och lättare att begripa iomed instruktioner och ett plattare gränssnitt. Nu kommer det en uppdatering till IOS som iof kan göra detta jämställt igen.
Ville inte sticka ut hakan för mycket. Jag tycker fortfarande det är obegripligt att folk köper telefon utefter vilken smo är roligast att "pyssla" med. Varför köper inte telefoner utifrån prestanda i det man ska använda den för? Jag bortser givetvis fullständigt från priset på luren nu. Tycker ni det är värt med en telefon som inte laddar direkt och slidear totalt felfritt för att få lite extra frihet på homescreenen?Det enda du får är ju ett bättre flyt skulle jag säga.
Apparna jag använder finns också för Iphone. Men jag slipper Apples skit som jag till och med glömt namnet på. Den man synkar allt med :D
Inte laddar direkt? Huh? Som sagt, det lilla laggandet man kan uppfatta jobbar dom på.
Jag hör fler som svär över att du inte kan maila över filmer ifrån luren och som inte kan få in all sin musik på ett smidigt sätt för Iphone-sidan än de som klagar på hackandet. Iofs så verkar större delen av Iphone-ägarna acceptera att de är tekniskt begränsade. "Äsch, musik på luren behöver jag inte, Spotify finns ju".
Nu kommer det en uppdatering till IOS som iof kan göra detta jämställt igen.Det här var rätt kul, om jag hört rätt så ska Apple efterapa WP8 mer, och det som var så fult innan Apple gjorde det. Nu kommer vi bli frälsta än en gång...
Android är för mig roligast att pyssla med och den fyller också de funktioner jag vill ha i en telefon bättre än vad iphone gör.
Prestandamässigt så fungerar nuvarande HTC One felfritt i allt jag använder den för, allt från att byta kanal på TVn, styra spotify i högtalarna hemma, surfa, titta youtube, titta plex, modifiering av hemskärm etc, skärmen är skarpare och i mitt tycke rappare än Iphones.
Har inte märkt av något lagg eller slidefel i telefonen heller för den delen, dvs felfritt.. Varför då återgå till Iphone?
Det här var rätt kul, om jag hört rätt så ska Apple efterapa WP8 mer, och det som var så fult innan Apple gjorde det. Nu kommer vi bli frälsta än en gång...
Det handlar nog om att simplifiera mera. Men wp8 metro gränsnittet är styggt som fan faktiskt. Men jag vill ändå ha en 925 eller en EOS som nästa telefon
Min Desire Z från 2010 med 800 mhz singelcore processor kör android 4.2.2 felfritt och laggfritt btw. Men den är tungt modifierad, och jag måste begränsa antalet aktiva processer.
Var nog en rejäl underdrift med hur mycket mer möjligheter det finns med Androidtelefoner.
Vill man T.ex. använda en telefon till ALLT, gäller en ny modern rootad androidlur.
Har man inga större krav på vad man ska pyssla med i telefonen utan det är mer basic, lite dokument, lite musik, samtal, internet osv, fungerar iphone jättebra, den är simpel att använda. Men här börjar dom få konkurrens av wp8 som faktiskt har bättre flyt och lättare att begripa iomed instruktioner och ett plattare gränssnitt. Nu kommer det en uppdatering till IOS som iof kan göra detta jämställt igen.
Som vadå? Jag har en SII (dock orootad). Vad är det som är så speciellt med att roota? Vad mer kan man göra? Titanium backup har jag förstått ska vara en "grej" (varför vetjag inte). Vad mer? Lite coola widgets? Inget spektakulärt jag vet om i alla fall.
Som vadå? Jag har en SII (dock orootad). Vad är det som är så speciellt med att roota? Vad mer kan man göra? Titanium backup har jag förstått ska vara en "grej" (varför vetjag inte). Vad mer? Lite coola widgets? Inget spektakulärt jag vet om i alla fall.Kan få en mer anpassad launcher har jag för mig. Bättre hantering av appar. Klocka ner processorn och annat kul.
Kan få en mer anpassad launcher har jag för mig. Bättre hantering av appar. Klocka ner processorn och annat kul.
du kan klocka ner, klocka upp, ändra i preferenser etc etc.
modda själv om du vill det, allt från ikoner till färger på rulllister etc
En rootad Android är en linuxburk i grund och botten där du har root access.
Som vadå? Jag har en SII (dock orootad). Vad är det som är så speciellt med att roota? Vad mer kan man göra? Titanium backup har jag förstått ska vara en "grej" (varför vetjag inte). Vad mer? Lite coola widgets? Inget spektakulärt jag vet om i alla fall.
Kan få en mer anpassad launcher har jag för mig. Bättre hantering av appar. Klocka ner processorn och annat kul.
Min telefon tex.
Den är från 2010. 800mhz original. Nu orkar jag inte leta mina prestandabilder i tråden. Men den kör i 1910mhz nu, den överklockar ovanligt bra motför andra telefoner, men jag får ut mer än dubbla originalprestandan.
Men Min telefon är rootad, det öppnar upp för i princip allt.
Jag har byt rom, som är som att byta Windows kan man säga.
Jag har nyaste releasen även fast min telefon inte stödjer det officiellt. 4.2.2
Jag har massor av fler inställningar mot originalromen. Jag kan ändra min mhz, jag kan ändra volt, jag kan ändra volten på LED lampan för att få ljusare blixt, jag kan flytta appar fritt till sdkortet, jag kan installera icke godkända program, jag kan göra i princip allt man kan göra med en vanlig dator, man får tillgång till fler funktioner och valmöjligheter.
Hade jag haft en nyare telefon med hdmi ut hade jag kunnat installera emulatorer från nes till ps1, kört hdmi ut via tv:n och synka telefon med ps3 dosa eller nintendo Wii dosa och på så sätt ha en bärbar liten spelmaskin. Eller kört linux for android och haft en bärbar dator i fickan, bara en skärm och blåtandstillbehör hemma hade räckt
Prova att roota din lur och lägg in CyanogenMod på den så ska du få se. En helt ny telefon känns det som.
Min telefon tex.
Den är från 2010. 800mhz original. Nu orkar jag inte leta mina prestandabilder i tråden. Men den kör i 1910mhz nu, den överklockar ovanligt bra motför andra telefoner, men jag får ut mer än dubbla originalprestandan.
Jag har nyaste releasen även fast min telefon inte stödjer det officiellt. 4.2.2
Jag har massor av fler inställningar mot originalromen. Jag kan ändra min mhz, jag kan ändra volt, jag kan ändra volten på LED lampan för att få ljusare blixt, jag kan flytta appar fritt till sdkortet, jag kan installera icke godkända program, jag kan göra i princip allt man kan göra med en vanlig dator, man får tillgång till fler funktioner och valmöjligheter.
Hade jag haft en nyare telefon med hdmi ut hade jag kunnat installera emulatorer från nes till ps1, kört hdmi ut via tv:n och synka telefon med ps3 dosa eller nintendo Wii dosa och på så sätt ha en bärbar liten spelmaskin. Eller kört linux for android och haft en bärbar dator i fickan, bara en skärm och blåtandstillbehör hemma hade räckt
Prova att roota din lur och lägg in CyanogenMod på den så ska du få se. En helt ny telefon känns det som.
Beroende på vilken telefon man har så kan det dock finnas ännu vassare romar som fungerar bättre med just den luren bör väl tilläggas
Jag älskar själv CM otroligt mycket, inget snack om den saken, men den är inte bäst för aalla telefoner :)
Min telefon tex.
Finns det inte en risk att paja mobilen när man rootar den?
Vad konkret kan jag få ut av att roota den? Lägga till CyanogenMod och överklocka den? Vad innebär det ens? Att mobilen blir snabbare?
Är inte så hajj på detta som du kanske märker
Vad konkret kan jag få ut av att roota den? Lägga till CyanogenMod och överklocka den? Vad innebär det ens? Att mobilen blir snabbare?
Är inte så hajj på detta som du kanske märkerDu får inte göra det för då ryker garantin, fast ganska svårbevisat om den är körd. Och ja, man kan paja den om man är klantig.
Svarade han inte vad du kan få ut av det rätt bra om du läser hans inlägg?
Jag är för lat för att roota min, var kul när man inte jobbade med datorer såpass mycket som man gör idag.
Jag ska nog också skaffa ny telefon snart, har haft en iPhone 4 nu i 23 mån och är allt som allt väldigt nöjd.
Kommer väl förmodligen skaffa femman, men har funderat lite på S4an också. Som så många rekommenderar. Kollade på lite videos på youtube där de två jämförs. I specsen och de flesta benchmarks osv vinner ju Samsungen, men sen när de väl jämförs i praktiken tyckte jag att iPhonen var bäst på det mesta. Sen verkar Samsungen så jävla plastig med.
Finns det någon som har haft iPhone tidigare som bytt till S4? Känns som att det är bättre att lyssna på någon som faktiskt har haft båda delarna än en inbiten Android-nörd. Värt att nämna är att jag skiter i att Android är "friare", jag behöver inte uttrycka min personlighet genom telefonen utan ser den som en telefon, som ska vara lättanvänd och inte krångla.
Hur är Android market (eller vad det heter) jämfört med Appstore?
Finns det någon motsvarighet till iMessage på Androiderna?
Dyrgripen
2013-05-17, 15:42
Ganska roligt att man är en Apple/iPhone fanatiker om man äger en iPhone, men man skulle aldrig kunna vara en Android fanatiker om man ägde en t.ex s4.
Hur är Android market (eller vad det heter) jämfört med Appstore?
Finns det någon motsvarighet till iMessage på Androiderna?Google släppte väl något nytt nyligen som finns både till Iphone och Android?
Hangouts tror jag det hette.
Google släppte väl något nytt nyligen som finns både till Iphone och Android?
Hangouts tror jag det hette.
Du menar en app som man skickar meddelanden med? Det bekväma med iMessage är ju att alla sms skickas via nätet till alla iPhone-användare. Annars finns ju Kik, som jag förmodar finns till Android också?
Du menar en app som man skickar meddelanden med? Det bekväma med iMessage är ju att alla sms skickas via nätet till alla iPhone-användare. Annars finns ju Kik, som jag förmodar finns till Android också?Japp, osäker på om det finns en SMS-funktion.
Ingen aning om Kik, känner att jag är fel person här :D
Hangouts innehåller inte SMS än, men det ska vara på G i kommande uppdateringar.
n78llNrEKxs
Beroende på vilken telefon man har så kan det dock finnas ännu vassare romar som fungerar bättre med just den luren bör väl tilläggas
Jag älskar själv CM otroligt mycket, inget snack om den saken, men den är inte bäst för aalla telefoner :)
Ja jag har själv ILWT som är en modifierad cm på en telefon.
Är inte så hajj på detta som du kanske märker
Risk finns alltid men det är olika från telefon till telefon, vissa är jättelätta att roota via oneclick program, Du behöver i princip bara usb kabel och ett program på vissa telefoner, medan vissa andra root metoder kräver att du kan läsa en flerstegsinstruktion. Men det är lätt bara man är noga.
Som sagt, det blir en helt ny telefon
Värt att notera (för somliga) är att jag ägt 2 Android-telefoner samt haft iPhone sedan Oktober 2012. Det är så galet mycket bättre skjuts i iPhone.
Haha, välkommen till 2013!
Skickat från min HTC One
snelhest
2013-05-17, 20:33
Argumentet att Android är friare tycker jag börjar bli lite urvattnat. Visst, du kan lägga till en väder-widget på homescreenen och du kan få file-explorers. Men sanningen är ju den att en Android-telefon kommer börja lagga. Och det väldigt mycket tidigare än en iPhone.
Min farsas iphone 4 laggar mer än min ZTE blade och bladen är fan inte laggfri. Iphones "laggfrihet" är urvattnat.
Herregud vilket föråldrat skitsnack. "En Androidtelefon kommer börja lagga". Snacka om att inte hänga med i utvecklingen. Folk förstår helt enkelt inte hur mycket som har hänt de senaste åren.
Skickat från min HTC One
Herregud vilket föråldrat skitsnack. "En Androidtelefon kommer börja lagga". Snacka om att inte hänga med i utvecklingen. Folk förstår helt enkelt inte hur mycket som har hänt de senaste åren.
Skickat från min HTC One
this... +10
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.