Logga in

Visa fullständig version : Age of Empires II HD

Sidor : 1 [2]

krabbansgud
2013-05-18, 19:35
Någon som vill spela vanliga aoe på gameranger ikväll eller imorgon?

Tap3worm
2013-05-22, 23:13
Nu har även jag skaffat detta underbara spel! Brukar lira med en gammal polare som jag lirade med på gamla goda tiden när spelet kom! Om det är någon/några som är sugna på att lira en match eller två (2vs2, 2vs2vs2 eller liknande) så hojta till! :-)
Dock jäkligt mycket i plugget för tillfället, men i sommar blir det till att gå tillbaks till 14-års åldern då man satt inne och spelade hela dagarna ;-)!

Tapeworm

Gustaven
2014-11-02, 17:31
Om det finns några kvar som fortfarande lirar/som är sugna på att ta upp "ageandet" igen så är vi några som kör lite då och då. PMa mig för vidare info :)

Nivån brukar vara väldigt blandad så det är inga problem oavsett vilken nivå man själv spelar på.

Det brukar dock vara på en gammal version även om jag lobbar för att få över folk till HD (inga problem att ordna gamla versionen om man är sugen)

R Scarpa27
2014-11-02, 19:29
Om det finns några kvar som fortfarande lirar/som är sugna på att ta upp "ageandet" igen så är vi några som kör lite då och då. PMa mig för vidare info :)

Nivån brukar vara väldigt blandad så det är inga problem oavsett vilken nivå man själv spelar på.

Det brukar dock vara på en gammal version även om jag lobbar för att få över folk till HD (inga problem att ordna gamla versionen om man är sugen)

jaekla sugen på att dra upp de gamla retro spelet :)... ställer lätt på något lir.

dock lirat aoe 1 mest i mina dagar och inte 2an så mkt men har ju lirat det innan så ska nog inte vara några problem att komma igång fort och minnas.

Blaine
2014-11-02, 21:50

Det var riktigt skoj när vi lirade i början av HD-releasen. Men, du är ju för bra!

R Scarpa27
2014-11-02, 21:55
Det var riktigt skoj när vi lirade i början av HD-releasen. Men, du är ju för bra!

jasså är han riktig 1337? =)

Blaine
2014-11-02, 22:36
jasså är han riktig 1337? =)

Gustaven är i en nivå för sig, faktiskt.

Gustaven
2014-11-03, 20:22
Haha tack så mycket, riktigt så är det nog inte :) När vi kör är det dock alla nivåer så vi brukar försöka dela upp så det blir jämna lag! Som sagt skicka pm så kan ni hänga med i facebookgruppen där vi brukar försöka styra upp datum och tider!

dluddeckens
2014-11-04, 15:52
jaekla sugen på att dra upp de gamla retro spelet :)... ställer lätt på något lir.

dock lirat aoe 1 mest i mina dagar och inte 2an så mkt men har ju lirat det innan så ska nog inte vara några problem att komma igång fort och minnas.

Good old memories.

Jag spelade ettan så otroligt mycket på nätet, farsan var galen för att det blev så dyrt (på tiden man satt på ett 28.8 modem).

Mest var det nog deathmatch, "choson war". 3vs3. Fan vad roligt :)

MackeJuve
2017-02-27, 08:25
Några som lirar fortfarande? :D Jag tog faktiskt upp lirandet igår. Sett en hel del matcher på den utmärkta kanalen som ZeroEmpires har, suget blev till slut lite för stort.

Sheogorath
2017-02-27, 09:05
Mother of God! :cool:

Klart man ska spela! :hbang:

Edit: 2013 :D Sen på pucken! Men bra tips.

MackeJuve
2017-02-27, 10:00
Mother of God! :cool:

Klart man ska spela! :hbang:

Edit: 2013 :D Sen på pucken! Men bra tips.

Haha ja, jag skaffade Steam och AoE HD då och lirade online. Var några intensiva veckor, sedan dalade intresset lite. Är inte jättebra på att multitaska, vilket man måste vara bra på för att hålla en okej nivå som AoE-spelare. Tänkte ha en lite lugnare approach nu, jagar lätt upp mig( :D ), och se till att kunna nå Feudal och Castle Age relativt snabbt innan jag börjar lira med polarna. Körde ett par matcher igår på Very Easy där jag bara försökte nå Castle Age så snabbt som möjligt.