Visa fullständig version : Age of Empires II HD
Mackan58
2013-03-17, 22:16
Världens bästa spel släpps snart i en nyutgåva via Steam i högupplöst format samt med fler multiplayeralternativ. Release är 9:e April.
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS_j8QgJfpeA0-WRhyAKB_ZQB_Nx-Ez3KFtRXwc1NoSRhQCoW04
Är själv sjuuuuukt taggad!
Vilka ska köra :) ?
http://www.ageofempires.com/age2.html
Latissimus Dorsi
2013-03-17, 22:20
Lätt!!
HMS Laestander
2013-03-17, 22:21
Haha, aokej. Här gör man tråd bara för att bli ÖVERKÖRD av LATSBRAH.
Men ja, jag ska lira. Jag ska lira skiten ur spelet :D
E:/ Man kan förhandsbeställa redan nu förresten; jag gjorde det tidigare idag.
Mackan58
2013-03-17, 22:24
Haha, aokej. Här gör man tråd bara för att bli ÖVERKÖRD av LATSBRAH.
Men ja, jag ska lira. Jag ska lira skiten ur spelet :D
E:/ Man kan förhandsbeställa redan nu förresten; jag gjorde det tidigare idag.
Hahaha :D. Trodde inte du såg, och i min iver och entusiasm gjorde jag en egen.
Perhaps this misunderstanding can be settled upon the field of battle, my worthy antagonist?
Kan inte vänta till Teutonic Knights <3
HMS Laestander
2013-03-17, 22:24
Perhaps this misunderstanding can be settled upon the field of battle, my worthy antagonist?
Of course it can. Tror dessvärre du skulle stompa mig.. :smash:
Mackan58
2013-03-17, 22:26
Of course it can. Tror dessvärre du skulle stompa mig.. :smash:
Det vet man aldrig, var ett tag sen man körde :D
Hur många är max på en map? Föreställ er en Kolo-deathmatch, free for all *drool*
eller två lag! Imagine
Mackan58
2013-03-17, 22:28
Hur många är max på en map? Föreställ er en Kolo-deathmatch, free for all *drool*
eller två lag! Imagine
Vore epic beyond measure.
Har för mig att 8 är max. 4vs4 och/eller FFA vore så nice!
SL vs BB, clash of the titans..
Kommer sannolikt att skaffa det, men förmodligen spela ganska lite.
Förbokar imorgon, tack för tipset!
Andy.da.wohoo
2013-03-17, 22:33
Pris?
Mackan58
2013-03-17, 22:35
SL vs BB, clash of the titans..
Kommer sannolikt att skaffa det, men förmodligen spela ganska lite.
Haha, fan vad skön idé! Must be done!
Mackan58
2013-03-17, 22:36
Pris?
It is beyond a mere monetary price my frand! :)
"And it’s only going to cost you $20." ca 140 kr
HMS Laestander
2013-03-17, 22:42
Pris?
142 SEK om du förbokar :)
Dessa mantelbeklädda, långsamma DÖDSMASKINER!!!
Jag har en kolozzeumgrupp på Steam redan, tror vi är 7 medlemmar, om alla joinar den så kan vi kanske dra ihop nåt när spelet har släppts.
http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/34282920.jpg
HMS Laestander
2013-03-17, 22:45
Jag har en kolozzeumgrupp på Steam redan, tror vi är 7 medlemmar, om alla joinar den så kan vi kanske dra ihop nåt när spelet har släppts.
Hur kan man hoppa på den då? :)
Mackan58
2013-03-17, 22:47
http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/34282920.jpg
http://i.imgur.com/MdUsx.gif
Joinade nu!
Hur kan man hoppa på den då? :)
13st var vi tydligen. Här kan du hoppa på the bandwagon :)
http://steamcommunity.com/groups/kolozzeumforum
HMS Laestander
2013-03-17, 22:59
Joinade också.
LETS GET HYPED!
Järvskan
2013-03-17, 23:08
3tBqdKGiqnI
stolpskott
2013-03-17, 23:29
Jag är givetvis med i eventuellt kolo-krig. Pax för mongolerna.
Jag är givetvis med i eventuellt kolo-krig. Pax för mongolerna.
Pax för att vara på ditt lag! med dina historiekunskaper så är du guld värd
HMS Laestander
2013-03-17, 23:31
1v7 come at me *popcorn*
EDIT: Jag skulle få så mycket ***.
Latissimus Dorsi
2013-03-17, 23:32
Wololo
Fishtank
2013-03-17, 23:52
Oh yes.
I will destroy.
_slipknot1_
2013-03-18, 00:33
Joinade också:) Sjukt kul spel har det fortfarande installerat på datorn! Age of Empires foreva!
Spelade mest ettan när jag var liten knatte och körde nog mest med fuskkoder. Men detta kan bli skoj och värt att testa då jag inte lirar något spel för tillfället, gick med i gruppen!
BIGDADDY
stolpskott
2013-03-18, 00:53
Photonman
Victorsnya
2013-03-18, 07:31
age of empires + rise of rome
age of empires II + age of conqurers
Älskade dessa (tror jag stavade dom rätt)
Önskar man hade tid men med hektiska livet man har idag så ne :/
Funderar på om det går att blocka sig själv från en tråd.
Shit vad sugen jag blev...
Gustaven
2013-03-18, 10:41
Klart man är med när det blir ett uppsving för Age2 igen!
Jag är lite kluven till om detta var det jag egentligen ville ha (en uppgradering av grafik men spelfunktionerna orörda) eller ett helt nytt spel baserat på Age2. Det senare alternativet lär väl dock ha varit omöjligt ändå eftersom ensemble studios är nerlagt.
Ser riktigt jävla AZM ut!
Jag som skulle avstå från att köpa "onödiga" grejer... Det här får väl bli sista grejen jag betalar för då :P
dluddeckens
2013-03-18, 11:36
Jag älskade att spela AoE (första versionen), multiplayer på Zone, Choson war - deathmatch :p
Gustaven
2013-03-18, 12:18
Zone var tider det! Det fungerade rätt bra som matchningssystem må jag säga också (på den tiden)
Spelade de flesta deathmatch? Jag spelade det väldigt sällan om ens någonsin, RM var det som gällde tyckte (tycker) jag möjligtvis någon scenario i stil med soldier store eller så.
Knatcharn
2013-03-18, 12:58
Tungt! Hade föredragit ettan dock :)
Mackan58
2013-03-18, 14:01
Om det finns fler historieintresserade i tråden vore det kul att köra 4vs4 games baserade på medeltida krig. Tänker mig följande:
England vs Frankrike (100-åriga kriget)
Väst/Nordeuropéer vs Araber (Korstågen)
Mongoler vs Kineser (Djinghis Khan)
Azteker vs Spanjorer (Cortez)
Vikingar vs England (Danelagen)
Etc, etc :)
Om det finns fler historieintresserade i tråden vore det kul att köra 4vs4 games baserade på medeltida krig. Tänker mig följande:
England vs Frankrike (100-åriga kriget)
Väst/Nordeuropéer vs Araber (Korstågen)
Mongoler vs Kineser (Djinghis Khan)
Azteker vs Spanjorer (Cortez)
Vikingar vs England (Danelagen)
Etc, etc :)
Jag är på helt klart!
The_RobRoy
2013-03-18, 15:14
För en som älskar Starcraft, förklara vad är bra/bättre med AoE? Jag hatade spelet när kompisarna ville köra på LAN..
Mackan58
2013-03-18, 15:30
För en som älskar Starcraft, förklara vad är bra/bättre med AoE? Jag hatade spelet när kompisarna ville köra på LAN..
Har knappt kört Starcraft men det är väl roligare att köra om man har ett historieintresse och tycker att riddare är coolare än aliens. Sen så har jag även för mig att Aoe2 är lite "större" i bemärkelsen, fler units, definitivt fler lag, mer banor, fler taktiker som är tillgängliga etc.
HMS Laestander
2013-03-18, 16:11
Personligen så var AOE2 det första spelet jag köpte för egna pengar. Nostalgi alltså. Kommer ihåg när man byggde 'coola' städer med snygga områden av farms osv. Tider :)
Agremont
2013-03-18, 16:13
För mig, det faktumet att AOE är roligt. Till skillnad från Starcraft som inte är roligt alls. /Åsikt.
Mackan58
2013-03-18, 16:17
Personligen så var AOE2 det första spelet jag köpte för egna pengar. Nostalgi alltså. Kommer ihåg när man byggde 'coola' städer med snygga områden av farms osv. Tider :)
Detta också. Kommer bli ännu coolare nu med snyggare byggnader etc.
En del av charmen att bygga coola städer. Tycker man kan få till riktigt snygga städer med arabisk arkitektur!
shadowfire
2013-03-18, 16:23
news; kommer bli som simcity, bara i molnet och massa buggar... flertalet rapporter på folk som avbeställt.
Mackan58
2013-03-18, 16:29
news; kommer bli som simcity, bara i molnet och massa buggar... flertalet rapporter på folk som avbeställt.
http://i.imgur.com/UMoULr2.jpg
Kommer ihåg då man körde på "GAMES" via msn.se (Nätarena eller vad det hette), demot. Man fick antingen välja mellan två islands scenario eller deathmatch på planmark varsin sida av spelet med full resorces.. Episka med det var att man byggde in 4 castles i 5-6 lager mur så var man oövervinnlig *Inga långdistans-katapulter fanns att tillgå*!
Fastback
2013-03-18, 17:32
Fyfan va nice! :dddd
Latissimus Dorsi
2013-03-18, 17:33
seriöst?
Mackan58
2013-03-18, 20:42
Källa!?!?!
Asså jag svääär, jag skall äga er allihopa! :d
Trebuchets var lite väl bra i det spelet. Handlade mest om att vakta dem och bomba sönder motståndaren. Bombard Towers och teutonic knights var väldigt bra också.
Helt klart ett av de bästa spelen någonsin i den genren, men föredrar Battle for middle earth 2 just nu (exp).
Minns när jag körde mot 2 datorspelare och allierade mig med ena och byggde samtidigt fullt med borgar och stationerade trupper i hans läger. Sedan när den tredje datorspelaren blivit dödad var det bara att trycka på "enemy" och så gjorde borgarna mos av alla hans gubbar.
Tider det :D
stolpskott
2013-03-18, 20:54
Sånt måste man ha källa på, hittar inge själv :confused:
Sånt måste man ha källa på, hittar inge själv :confused:
älskar att du är här när vi har filmkväll *grr*
f.ö Massa spjutgubbar, point and click på valfri snubbe. instakill
Ägde som fan på Michi back in the days. Gillade inte rushare, utan det var så mycket roligare att först bygga upp sin ekonomi och sen anfalla på taktiska ställen.
När det blir dags kanske jag är med och spelar om det blir några games "på Kolo".
Mackan58
2013-03-18, 20:58
Fuark: Kommer shifta into maximum overfeel när jag konverterar min första fiendesoldat med en munk sen :D
Hoppas det blir en elefant!
stolpskott
2013-03-18, 20:58
älskar att du är här när vi har filmkväll *grr*
Försök bara http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6342200&postcount=7
Du bemödade dig till och med att hitta ett klipp.
:(
Fuark: Kommer shifta into maximum overfeel när jag konverterar min första fiendesoldat med en munk sen :D
Hoppas det blir en elefant!
trodde vi var på samma lag!!! :D
f.ö 4vs4, det MÅSTE ske, om vi blir fiender så kommer dina wololos aldrig få chansen
PureWhey
2013-03-18, 21:07
De va fan på tiden, älskar skiten. Har ni redan gjort en grupp på fejjan/steam så PMa mig alt. om ni redan har mig så inv bara!
De va fan på tiden, älskar skiten. Har ni redan gjort en grupp på fejjan/steam så PMa mig alt. om ni redan har mig så inv bara!
la upp länken tidigare i tråden, den heter Kolozzeum forum :) @ steam
PureWhey
2013-03-18, 21:31
la upp länken tidigare i tråden, den heter Kolozzeum forum :) @ steam
Alright gött, va inne på mobilen så orkade inte scrolla igenom allt... Hoppar in när jag har min gamingdator igen.
Brickhead
2013-03-18, 23:55
Det jag mest ser fram emot är att så många kommer spela det och det kommer finnas på steam, med ett bra rankingsystem osv.! Kommer bli awesome
HMS Laestander
2013-03-19, 02:49
Det jag mest ser fram emot är att så många kommer spela det och det kommer finnas på steam, med ett bra rankingsystem osv.! Kommer bli awesome
Precis. Fett kul med nytändning bland folket! :hbang:
Vandraren
2013-03-19, 03:47
Joinade precis gruppen, nickar Wolfen.
Mackan58
2013-03-19, 13:46
http://cdn3.sbnation.com/uploads/chorus_image/image/9278131/age-of-empires-2-hd_1920.0_cinema_960.0.jpg
HMS Laestander
2013-03-19, 14:25
BYZANTINES FOR LIFE.
De var mina favoriter när jag var liten :D
Har många goda minnen från Age of Empires 2 på LAN. Vi spelade oftast alla mot alla och det var vanligt med backstabbing.
Brukade själv variera en del i strategier, men att massa mangonels (bra mot infanteri) var alltid kul, men rätt som det var så hade man ett drös med elefanter i basen; några munkar kunde då vara bra att ha redo för att konvertera dessa till sig själv.
Många valde ofta Huns för att slippa tvånget att bygga houses. Jag blir sugen på att spela.
Mackan58
2013-03-19, 22:45
Jag orkar inte plugga mer nuuuuuuuuu!
Jag vill lira!
When will it be my turn?
Mackan58
2013-03-21, 16:34
Tydligen så går det att population upp till 500!
Angus is peppered for som hoouyyyygee battles!
Latissimus Dorsi
2013-03-21, 16:40
Fy fan! :D
HMS Laestander
2013-03-21, 17:25
I shall now proceed to PEPPER MY ANGUS.
18 dagar kvar till release,
14 dagar kvar till pre-release.
Taggnivån is strong within this one!
Latissimus Dorsi
2013-03-21, 17:27
Wololo på er allihopa
Hur är balansen på spelet, vet någon det? Har inte spelat AoE på ett tag om man säger så...
_slipknot1_
2013-03-21, 17:40
Hur är balansen på spelet, vet någon det? Har inte spelat AoE på ett tag om man säger så...
Vad jag kommer ihåg är det inte helt balanserat, finns klara favoriter men minns inte vilka.
stolpskott
2013-03-21, 18:00
Teutonic Knights slaktar.
Gustaven
2013-03-21, 19:03
Alla ni som säger att Teutonic knights slaktar, jag måste bara fråga spelade ni någonsin på internet?
Förvisso är de mördarmaskiner om man skickar in dem mot en bas med en datorspelare men tro mig INGEN låter er tanka upp en massa teutonic knights +upgraderingar i fred.
De är för långsamma och tar för lång tid att få upp. Teutons är bra men absolut inte överlägsna någonstans
stolpskott
2013-03-21, 19:14
Alla ni som säger att Teutonic knights slaktar, jag måste bara fråga spelade ni någonsin på internet?
Förvisso är de mördarmaskiner om man skickar in dem mot en bas med en datorspelare men tro mig INGEN låter er tanka upp en massa teutonic knights +upgraderingar i fred.
De är för långsamma och tar för lång tid att få upp. Teutons är bra men absolut inte överlägsna någonstans
Beror på vem man möter.
Mackan58
2013-03-21, 19:19
Vi körde aldrig särskilt kompetativt (på Internet) utan körde mest lag mot datorerna. Samt några 1vs1 inom crewet. Så har absolut ingen aning om hur det är balanserat :).
Är nog mest taggad på den historiska aspekten, typ köra historiska krig etc. :)
Det var så länge sen man spelade så jag vet inte ens vad någonting är, bortsett ifrån wolololol-prästerna.
När jag spelade så farmade jag grönsaker, högg ner träd och hade en fredlig stad, byggde en fet mur med massa katapulter. Sen när jag tröttnat så fuskade jag och förintade datorerna med en övermäktig armé av spjutmän
Armé på 3-4 Trebucheter + 40-60 Longbowman + 30 hästar.
Trebucheterna används för att förstöra slott, mur och viktiga byggnader obviously. Longbowman skyddar trebucheterna + ger hästarna understöd. Hästarna används främst för att döda eller mota bort anfall från seige units. Fungerar jävligt bra mot bottar i alla fall. :P
Britons for life.
HMS Laestander
2013-03-21, 19:56
Låter ju rätt kul om alla ligger på ungefär samma nivå iallafall:
dvs alla har spelat för kul tidigare.
NU spelar man för att vara den TITULERADE mästaren av AoE2 på Kolozzeum. Det ni!
stolpskott
2013-03-21, 19:57
Låter ju rätt kul om alla ligger på ungefär samma nivå iallafall:
dvs alla har spelat för kul tidigare.
NU spelar man för att vara den TITULERADE mästaren av AoE2 på Kolozzeum. Det ni!
Pressure!
Trebucheterna används för att förstöra slott, mur och viktiga byggnader obviously. Longbowman skyddar trebucheterna + ger hästarna understöd. Hästarna används främst för att döda eller mota bort anfall från seige units. Fungerar jävligt bra mot bottar i alla fall. :P
Britons for life.
Jag spelade exakt så och det fungerade.
HMS Laestander
2013-03-21, 19:59
Pressure!
Tycker vi ska ge det någon månad eller så.
Sedan sätta upp den officiella AoE2-turneringen på Kolozzeum. Beroende på deltagare får man väl bestämma huruvida det ska vara grupp/utslagning osv. Kan bli kul om folk är med på det!
Jag är en hejjare på att skaffa resurser, vem vill vara på mitt lag?
"me mass farmers, u go pults n' priests"
stolpskott
2013-03-21, 20:01
Jag är en hejjare på att skaffa resurser, vem vill vara på mitt lag?
"me mass farmers, u go pults n' priests"
Med dina gatherer förmågor, och mina historiska kunskaper skulle vi vara oövervinnerliga.
Will you be my ally? *cupid*
Med dina gatherer förmågor, och mina historiska kunskaper skulle vi vara oövervinnerliga.
Will you be my ally? *cupid*
I will.
http://1.bp.blogspot.com/-FTBNwT-cx3E/UKKYMczoY6I/AAAAAAAAP_M/xuboJ4Nhdb8/s1600/Fantastic+Mister+Fox+The+Wolf.png
Mackan58
2013-03-21, 20:03
Sedan sätta upp den officiella AoE2-turneringen på Kolozzeum. Beroende på deltagare får man väl bestämma huruvida det ska vara grupp/utslagning osv. Kan bli kul om folk är med på det!
Vore fett kul!
Då har vi: 1vs1 Turnering samt 4vs4 historiska battles. Episkt!
Edit: When will it be my turn for ally?
Vore fett kul!
Då har vi: 1vs1 Turnering samt 4vs4 historiska battles. Episkt!
Edit: When will it be my turn for ally?
i 4vs4 kan du vara med mig o stolpsson. Dina lats kan blockera solen, och det är då vi slår till!!!one
stolpskott
2013-03-21, 20:09
Mackan58: "MY LATS WILL BLOCK OUT THE SUN!"
Jag och Fuolmes: "And we will fight in the shadow!"
http://images.wikia.com/ideas/images/9/94/SMG_King_Leonidas.jpg
Mackan58
2013-03-21, 20:24
Hahahaha :D GULD!
2uYRG4PlsLo
Här har vi en ganska intressant match Japan vs Kina tydligen. Visste inte att man spelade AOE så organiserat. Verkar finnas mycket att lära.
Michi's where its at:
WaQwHOj2d9Y
Förklaring: michibanor separerar de olika lagen med en tjock skog, som man måste hugga/siege-onagera/trebuchea sig igenom för att kunna anfalla ett annat lag. Detta försvårar rushar, och tillåter oftast varje sida att bygga upp en ordentlig ekonomi (långa trading routes etc) innan striderna börjar, så att man oftast har råd att skicka ett konstant flöde av trupper till stridsplatsen.
Fishtank
2013-03-21, 21:29
Det förstör ju dock en strategisk del av spelet som är prioriteringen mellan armé och ekonomi.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Tydligen så går det att population upp till 500!
Angus is peppered for som hoouyyyygee battles!
My god. :hbang:
My god. :hbang:
På forgotten empires kan du ha upp till 1000 :)
Kanske styra en cup med lite kolo shop spons vore fint!
15Februari
2013-03-21, 23:04
Kan ha nämnts tidigare men isf ber jag om ursäkt, men funkar det på Mac?
Sent from my iPhone using Tapatalk
stolpskott
2013-03-21, 23:07
Kan ha nämnts tidigare men isf ber jag om ursäkt, men funkar det på Mac?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nope.
dluddeckens
2013-03-22, 08:47
Britons for life.
Innan första uppdateringen så kunde man uppgradera longbowmans så de sträckte sig längre än trebuchetsen! :)
Fishtank
2013-03-22, 08:53
Kanske styra en cup med lite kolo shop spons vore fint!
Med bara något symboliskt och sen lite moderatorer som spelar också skulle vara underhållande.
Gustaven
2013-03-26, 20:04
Oerhört bra 3vs3 match. Som sagt det är väldigt sällan man kommer komma med 40 longbowmen + kavalleri och belägringsmaskiner och ha regelrätta slag i utom möjligtvis sent sent i matcher. De flesta matcher ser mer ut sådär (om än på mycket lägre nivå :D)
Mackan58
2013-04-01, 11:36
Fränder, bröder, vår stormaktstid är över.
Jag köpte precis spelet via Steam och kan börja köra redan den 5e.
Jag kommer köpa det också och börja lira 5 april. Hejdå skola och liv men kan inte motstå :)
fiskebulle
2013-04-01, 13:43
Åhhh! Kan inte vänta tills jag kan skaffa detta lir! Måste jobba upp skillsen lite, brukar generellt lira turks.
Hehe laddade precis ner Age of empires 2 the conquerors + userpatch 1.2 och de bästa AI:s som finns ute. Time to game!
Testade att lira lite i dag (Age of Forgotten Empires – inofficiell AoE 2-expansion) och jag var väldigt ringrostig kände jag; hade ingen direkt build order och dålig koll på villagers. Fick stryk av datorerna, och då är jag ändå rätt bra på strategispel. Lär mig rätt fort dock så får väl pumpa på rejält nu innan AoE 2 HD släpps så man har en liten chans i början.
Testade att lira lite i dag (Age of Forgotten Empires – inofficiell AoE 2-expansion) och jag var väldigt ringrostig kände jag; hade ingen direkt build order och dålig koll på villagers. Fick stryk av datorerna, och då är jag ändå rätt bra på strategispel. Lär mig rätt fort dock så får väl pumpa på rejält nu innan AoE 2 HD släpps så man har en liten chans i början.
Same here. Bästa AI:en jag hittils mött är BOSS4.01 någonting. Den på hard...
Den där jävla BOSS 4.0.1 på hard mode är ju cp svår!
Såja :) Nu kan jag sova :P
Åhhh! Kan inte vänta tills jag kan skaffa detta lir! Måste jobba upp skillsen lite, brukar generellt lira turks.
När du kör turks rushar du imp? Kan tänka mig att det är svårt att hålla ett game uppe om du blir attackerad redan under castle.
10 minuter kvar til femte april. Däremot frågade jag i en chatt och det visar sig att spelet släpps om 18 timmar för oss som förbeställt det. Ska vara typ 0900 am Seattle time eller något. M.a.o. är det närmre 6 april för oss i Europa :)
Mer och bättre information finns här förresten:
http://forums.ageofempiresonline.com/forums/thread/350618.aspx
Började smålira lite nu under påsklovet, lanat lite med polare osv. ligger riktigt stadigt på kring 16-17min till castle oavsett raids osv, hur ligger ni andra till?
Beställde spelet i går och ser fram emot att få spö av folk i början.
Vet inte riktigt vilken civilisation jag ska satsa lite extra på. Är sugen på Aztecs (gillar Eagle Warrior och deras hastighet), men deras brist på kavalleri är oroväckande; svårt att hitta en bra mix av units. Antar att Mangonels kan vara bra att slänga in.
I början kommer jag nog att testa mig fram, men målet är att åtminstone ha en "main"-civ som man till slut kan utan och innan.
HMS Laestander
2013-04-05, 00:13
10 AM Seattle Time släpps spelet. Dvs 17.00 GMT, 18.00 GMT +1 (dvs oss).
Däremot kan man (om man förbeställt) dra in på Steam och förhandsladda spelet nu. Då är allt klappat och klart inför imorgon. Jag gjorde nyss det. Taggad som ett djur! :)
Beställde spelet i går och ser fram emot att få spö av folk i början.
Vet inte riktigt vilken civilisation jag ska satsa lite extra på. Är sugen på Aztecs (gillar Eagle Warrior och deras hastighet), men deras brist på kavalleri är oroväckande; svårt att hitta en bra mix av units. Antar att Mangonels kan vara bra att slänga in.
I början kommer jag nog att testa mig fram, men målet är att åtminstone ha en "main"-civ som man till slut kan utan och innan.
När man spelar online spelar man random alt spelar båda spelarna samma civ
Började smålira lite nu under påsklovet, lanat lite med polare osv. ligger riktigt stadigt på kring 16-17min till castle oavsett raids osv, hur ligger ni andra till?
Kan inte vara speciellt bra raids då, lol
Mackan58
2013-04-05, 10:21
Pre-loading.
Vad bra då kan jag plugga fram till släppet :)!
Steam: Mackan58
Mackan58
2013-04-05, 10:24
ehZMQ9Q1Jko
acuali is viloday idag :)
När man spelar online spelar man random alt spelar båda spelarna samma civ
Är det som en "fair play"-regel eller? Funkar kanske matchmakingen helt enkelt så? Det är alltså inte som i exempelvis SC2 där de flesta endast har en main-ras de spelar med för att de gillar den?
Jag har förvisso alltid gillat random ("mainade" random i SC2), så det lär passa mig bra.
Gustaven
2013-04-05, 11:19
Jag insåg precis att jag glömt förhandsköpa, så tack för påminnelsen!
Är det som en "fair play"-regel eller? Funkar kanske matchmakingen helt enkelt så? Det är alltså inte som i exempelvis SC2 där de flesta endast har en main-ras de spelar med för att de gillar den?
Jag har förvisso alltid gillat random ("mainade" random i SC2), så det lär passa mig bra.
Ja, det skulle man kunna säga.
Standard mapen är arabia 1v1 när båda kör huns alt mongoler. Att köra random funkar nästan bara i teamgames, inte 1v1. Om två stycken är jämnbra handlar det sjukt mycket om vilken civ man har, mycket mycket mer än i Sc2.
Standard mapen är arabia 1v1 när båda kör huns alt mongoler. Att köra random funkar nästan bara i teamgames, inte 1v1. Om två stycken är jämnbra handlar det sjukt mycket om vilken civ man har, mycket mycket mer än i Sc2.
Hur kan du ens påstå det där? :D
Om någon t.ex. är master med en ras i Sc2 så är den långt ifrån lika bra med en annan. Är i princip en total omöjlighet oavsett hur mycket flyt och tur du har att vinna över en jämnbar med en annan ras än din main. Om man nu inte är random spelare men där lyckas ingen på en högre nivå.
Låter rätt så tråkigt i sådana fall om jag ska vara ärlig. Utgångspunkten borde väl vara den att båda vill vinna, och om jag har lust att spela en viss civilisation så borde jag få göra det utan att behöva anpassa mig efter motståndaren eller en oskriven "fair play"-regel.
I slutändan, när motståndaren kommer med sin tower rush och gör allt för att vinna, så är fair play-tänket bortkastat i alla fall och egennyttan har tagit över. ;)
Hur kan du ens påstå det där? :D
Om någon t.ex. är master med en ras i Sc2 så är den långt ifrån lika bra med en annan. Är i princip en total omöjlighet oavsett hur mycket flyt och tur du har att vinna över en jämnbar med en annan ras än din main. Om man nu inte är random spelare men där lyckas ingen på en högre nivå.
Du fattade nog fel. Menade så om person B är bra på Zerg och person A är bra på Terran spelar det inte så stor roll, för de lagen är jämna på alla banor, så är det inte i AoC.
Du fattade nog fel. Menade så om person B är bra på Zerg och person A är bra på Terran spelar det inte så stor roll, för de lagen är jämna på alla banor, så är det inte i AoC.
aha förstod helt fel. Det är som du säger, banorna gentemot civilisationerna spelar väldigt stor roll. Därför jag inte gillar random vs random konceptet som de ska ha i quickmatch. Jag menar om jag blir Vikings på arabia 1v1 mot en som spelar Huns t.ex. Anser inte jag vara rättvist.
PureWhey
2013-04-05, 15:15
Jag är utomlands, fuck my life.............
Cb11Y6N_1mc
Gillar inte elden på husen men w/e
HMS Laestander
2013-04-05, 15:32
T-1.30hrs *mini
In i chatten med er i Kolo gruppen! :) *steam*
Mackan58
2013-04-05, 16:10
Är ju ingen där? :(
http://www.memebucket.com/characters/forever_alone.jpg
Mackan58
2013-04-05, 16:41
Är alla med på en FFA med så många härifrån som möjligt för att komma igång? :)
HMS Laestander
2013-04-05, 16:46
haha aa jag bangar inte :D
Är alla med på en FFA med så många härifrån som möjligt för att komma igång? :)
FFA på nomad vore big
HMS Laestander
2013-04-05, 16:58
FFA på nomad vore big
idd nomad är fan sjukt kul! :)
Mackan58
2013-04-05, 18:04
It is alive!!!!
Fishtank
2013-04-05, 18:13
Kanske dyker upp senare under kvällen, antar ni kommer lira ett tag.
Fucking finally home from wrestling! :D
Nehe spelet fungerar inte alls på min dator :/ Ominstallerat och allting men samma fel hela tiden. Den säger att programmet körs fasten det inte gör det när jag trycker på play... fan alltså, sett fram emot detta i 2 veckor och kom hem tidigt från träningen nu på fredagen för att nörda. tragiskt...
Omfg! Sucha a damn hacker. Efter att ha lekt med inställningar hitta jag felet, on my way in xD
Mackan58
2013-04-05, 21:29
Inte ett jättebra första intryck måste jag tyvärr säga. Var lite buggigt och laggigt. Hittade inte var man ändrar graffeinställingarna eller upplösningen. :/
Gustaven
2013-04-05, 21:32
Spelet i sig är ju fortfarande samma och svinkul! Dock blev det några "out of sync" men det borde kunna fixa sig rätt snart
Härlig introduktionsmatch Gustaven och Mackan! Såg på replayen (fram tills det blev out of sync) och ni hade några duster med varandra som jag var ovetande om.
En liten störig grej är när man har flera av samma sorts byggnad markerad och vill massa samma enhet snabbt, man klickar på hotkeyn för den enheten men den köas bara upp i en byggnad. I SC2 delas de upp i alla byggnader för bästa effektivitet.
Jag använder mycket hotkeys så för mig känns det som att behöva ta en senväg när man ska massproducera. I övrigt skön nostalgikänsla! Borde komma någon buggpatch snart.
HMS Laestander
2013-04-05, 22:19
Man får ju ha i åtanke att det är prerelease. Antar dock att de patchar snabbt upp fram till 9e April när det släpps på riktigt. Taskigt mot de som prebeställde dock.
Blaine: ja man får splitta upp i olika byggnader istället :/
I övrigt, Gustaven och Mackan var riktigt farliga. Verkade hållt formen uppe ;)
Var ett jävla fan av detta spel när jag var liten.. är fortfarande roligt att dra upp ibland men i HD? Är skillnaden stor? Priset?
Härlig introduktionsmatch Gustaven och Mackan! Såg på replayen (fram tills det blev out of sync) och ni hade några duster med varandra som jag var ovetande om.
En liten störig grej är när man har flera av samma sorts byggnad markerad och vill massa samma enhet snabbt, man klickar på hotkeyn för den enheten men den köas bara upp i en byggnad. I SC2 delas de upp i alla byggnader för bästa effektivitet.
Jag använder mycket hotkeys så för mig känns det som att behöva ta en senväg när man ska massproducera. I övrigt skön nostalgikänsla! Borde komma någon buggpatch snart.
Ja, men så har det ju alltid varit?
HMS Laestander
2013-04-05, 22:32
Var ett jävla fan av detta spel när jag var liten.. är fortfarande roligt att dra upp ibland men i HD? Är skillnaden stor? Priset?
Största skillnaden är att folk aktivt spelar online och att allt nu går via steam. Inte jättedyrt, för mig var det definitivt värt pengarna :)
Ja, men så har det ju alltid varit?
Japp, det har det, men det skulle kunna vara en pytteliten ändring till förbättring de skulle kunna göra. Men det är nog mest jag som är lat och bortskämd – det har sin charm kanske.
I Age of Forgotten Empires (inofficiell expansion) så delas de upp i olika byggnader. Trycker man alltså på exempelvis E fyra gånger så har det placerats två i ena och två i andra.
Jag tycker det är gött med lite oldschool stil. Sc2 är för givmilt.
Det är ganska kul att de fortfarande har turneringar med 10000 dollar i prispotten
Det är ganska kul att de fortfarande har turneringar med 10000 dollar i prispotten
Har dem? Vart?
Har hittills inte spelat en match som ej slutat med out of sync, och när man kör med randoms så är det i princip omöjligt att restora matchen.
Körde en fet 4vs4 (blev mvp!) men det laggade något rejält under hela matchen. Går inte att micra eller spela hit-and-run alls. Läste att de är medvetna om det och håller på att fixa det.
Nåväl, det är första dagen så kan väl inte räkna med annat. :)
HMS Laestander
2013-04-06, 01:23
Har dem? Vart?
aoczone.com tror jag en av sidorna heter.
Mackan58
2013-04-06, 09:52
Har hittills inte spelat en match som ej slutat med out of sync, och när man kör med randoms så är det i princip omöjligt att restora matchen.
Körde en fet 4vs4 (blev mvp!) men det laggade något rejält under hela matchen. Går inte att micra eller spela hit-and-run alls. Läste att de är medvetna om det och håller på att fixa det.
Nåväl, det är första dagen så kan väl inte räkna med annat. :)
Skönt!
Jag avvaktar nog ett tag innan jag börjar spela mer.
Skönt!
Jag avvaktar nog ett tag innan jag börjar spela mer.
Du o Gustav måste ju ha -200 eller nått i alla supp.. så jävla op! ;)
Mackan58
2013-04-06, 10:10
Du o Gustav måste ju ha -200 eller nått i alla supp.. så jävla op! ;)
Haha tack :).
Gustaven var nog dock några (eller rätt många) snäpp bättre än mig :(.
feelsbadman.jpg
Vet någon hur mycket det kostar.. och om någon butik har detta för jag har inte ens steam! :naughty:
Kalliban
2013-04-06, 10:50
Vet någon hur mycket det kostar.. och om någon butik har detta för jag har inte ens steam! :naughty:
Du måste ha steam för att köra det, så det blir till att fixa ;) Och det kostar ca 140kr och säljs bara via steam än så länge. I framtiden kanske man kan köpa steamnyckeln billigare nån annan stans, men det släpps ju inte officiellt förrän den 9e.
HMS Laestander
2013-04-06, 12:47
Du kan ju ladda ner steam gratis.
Du kan ju ladda ner steam gratis.
Taget.. fixar steam, köper spelet och sedan så kan vi lira lite om ni nu vågar.. cofffee Blir som en promenad i parken. cofffee
Taget.. fixar steam, köper spelet och sedan så kan vi lira lite om ni nu vågar.. cofffee Blir som en promenad i parken. cofffee
Hehe, kör på *flex*
Bf är en riktigt vidrig bana, fyfan
HMS Laestander
2013-04-06, 16:39
Är det värt 140kr?
Har du tyckt om AoE2 tidigare - definitivt.
Gustaven
2013-04-06, 16:40
Gillar man age of empires så är det det! Själva spelet i sig är som sagt detsamma och att det är "HD" tänkte jag inte så mycket på men att det blir ett uppsving i gameande och att man kan spela med kollisar gör det än mycket roligare!
Brickhead
2013-04-06, 16:48
Vafalls? Spelar ni? Jag trodde spelet kommer ut 9:e April
Har du tyckt om AoE2 tidigare - definitivt.
Mjo, jag hade för mig att jag gillade aoe för 10 år sen :) Kommer inte ihåg såå jäkla mycket.
Fishtank
2013-04-06, 16:59
Vafalls? Spelar ni? Jag trodde spelet kommer ut 9:e April
Preorder kunde börja spela igår.
Kan man spela med andra som har "vanliga" age of empires 2 även fast man har HD?
HMS Laestander
2013-04-06, 18:22
Kan man spela med andra som har "vanliga" age of empires 2 även fast man har HD?
Nej. Tyvärr.
__
Förresten, här finns lite competitive. Om 1000$, kan ju lära sig lite grann här innan man försöker sig på något nytt game mot folket här och får smisk.. :)
http://www.twitch.tv/aoewithdreaivis/b/387331183
__
Kan kasta in bästa tipset jag har. Speciellt för scouten man får i början. Håller man in CTRL och valfri siffra så kommer man låsa det unitet till siffran. CTRL - 1 och så har du alltid scouten på 1. Så kan man hålla koll på fler saker samtidigt.
Andra som har (bra) tips?
För alla som är sugna när du/ni skaffat spelet:
Gå med i gruppen Kolozzeum på Steam och adda gärna de som spelar AoE 2 HD där (jag heter Blaiwne). Vore kul att ha Kolozzeum-folk i sina lag när man möter andra randoms. Jag och Gustaven har kört ihop och hittills vunnit alla (vilket inte är så många än), även om motståndet varit väldigt undermåligt.
Det är fortfarande en del buggar (spelet kraschar ibland vid start, spelet går "out of sync", laggigt ibland med mera) men så småningom bör det fixas och då kan vi kötta på!
Vart fan taggad på detta nu.. är ju inte så roligt att spela detta själv. Men om man kör mot några här eller med så blir det ju lite kukmätartävling! :)
Någon som spelat på voobly innan?
Gick med i kolozzeum-gruppen, gäller att få tummen ur röven och köpa skiten sen ba.
Vart fan taggad på detta nu.. är ju inte så roligt att spela detta själv. Men om man kör mot några här eller med så blir det ju lite kukmätartävling! :)
Jag kommer att spela en hel del med största sannolikhet. Adda gärna mig på Steam (Blaiwne) så kan vi köra när båda är online och kan och/eller har lust. Få tummen ur först bara!
Gosti123
2013-04-07, 01:21
Har ni här spelat detta förr och är "bra"? Kommer antagligen köpa spelet, men är inte direkt MLG :D
Gosti123
2013-04-07, 01:43
Nej. Tyvärr.
__
Förresten, här finns lite competitive. Om 1000$, kan ju lära sig lite grann här innan man försöker sig på något nytt game mot folket här och får smisk.. :)
http://www.twitch.tv/aoewithdreaivis/b/387331183
__
Kan kasta in bästa tipset jag har. Speciellt för scouten man får i början. Håller man in CTRL och valfri siffra så kommer man låsa det unitet till siffran. CTRL - 1 och så har du alltid scouten på 1. Så kan man hålla koll på fler saker samtidigt.
Kollar på streamen nu och kommer på att de inte behöver bygga några hus för att kunna bygga fler gubbar, what's up with that?
Kollar på streamen nu och kommer på att de inte behöver bygga några hus för att kunna bygga fler gubbar, what's up with that?
Huns behöver inte det
Jo, att använda ctrl för grupperingar är ett måste i strategispel; ökar kontrollen avsevärt. Jag använder ctrl från 1-9, med exempelvis melee på 1, ranged på 2, barracks på 9, archery range på 8, blacksmith på 7 och så vidare. Bra för macron och sparar tid (slipper klicka i onödan).
Andra grundläggande tips är väl att försöka producera villagers i stort sett hela tiden. Bygg "smart"; använd dina byggnader som en del av en vägg. Scouta och håll koll på vad fienden/fienderna gör. Överraskningsmoment är aldrig kul att råka ut för.
Skaffa dig en grundläggande build order; standard är väl vad jag sett att bygga två house medan du köar upp villagers, samtidigt sänder du iväg din scout fort för att söka igenom området runt din bas för att hitta får och sedan slakta dem när dina house är färdiga. Jaga sedan vildsvin (som du scoutat) när fåren är färdiga och eventuellt hjort. Glöm inte att ha några som hugger ved också, då har du råd att slänga ut farms för extra food. Se till att locka vildsvinen nära till din town center/mill så att dina villagers slipper gå långt. Uppgradera loom för effektivare jakt. Att jaga kostar inget och ger bra food så att du kan gå in i feudal age fort.
Jag är ingen expert, men kan rätt bra teori. Det mesta handlar om logistik – att vara så effektiv som möjligt med varje villager och tajma rätt. Annars är väl det bara att öva som gäller och veta vilka enheter som är bra mot vad.
Gustaven
2013-04-07, 09:36
Någon som spelat på voobly innan?
Inte på voobly men Zone när det var AoK och sen lite igz och gameranger.
Alltid roligt att spela med lite folk man kan köra rematches mot eller med samma lagkamrater och snacka taktikre under/efter matcherna!
Inte på voobly men Zone när det var AoK och sen lite igz och gameranger.
Alltid roligt att spela med lite folk man kan köra rematches mot eller med samma lagkamrater och snacka taktikre under/efter matcherna!
Absolut! Men hur går det till med betalningen och det på steam.. är ganska ny på just den fronten. Har aldrig riktigt varit en spelkille. Men det är just detta spel som lockar och att få spela med er är ju guld!
Absolut! Men hur går det till med betalningen och det på steam.. är ganska ny på just den fronten. Har aldrig riktigt varit en spelkille. Men det är just detta spel som lockar och att få spela med er är ju guld!
Betalning på Steam sker enkelt och säkert med kort (även PayPal har jag för mig), sedan har du spelet i ditt "bibliotek". Steam sköter det mesta egentligen.
Fishtank
2013-04-07, 12:54
Masterrace hun reporting in.
Tycker liret är kul men 500 max pop blir ju en djungel, prövade lite mot bottar och max 200 är nog lämpligare.
Får man välja lite units.
Masterrace hun reporting in.
Tycker liret är kul men 500 max pop blir ju en djungel, prövade lite mot bottar och max 200 är nog lämpligare.
Får man välja lite units.
med Max pop på 500?! :O Jävlar..
Mackan58
2013-04-08, 14:49
Någon som vet om en patch är på g? :)
HMS Laestander
2013-04-08, 16:08
Någon som vet om en patch är på g? :)
Tydligen ska de ha patchat FPS-dropsen igår. Vet dock inte hur det ser ut eftersom jag inte testat själv.
http://www.reddit.com/r/aoe2/comments/1bw2si/aoe_2_hd_has_been_patched_verify_integrity_of/
Mackan58
2013-04-08, 18:19
Tydligen ska de ha patchat FPS-dropsen igår. Vet dock inte hur det ser ut eftersom jag inte testat själv.
http://www.reddit.com/r/aoe2/comments/1bw2si/aoe_2_hd_has_been_patched_verify_integrity_of/
Tack RonnieColeman.mp3
:D
Gosti123
2013-04-08, 18:22
Brukar ni lira 1v1 mest eller 4v4 etc?
HMS Laestander
2013-04-08, 18:25
Tack RonnieColeman.mp3
:D
Inga problem Mackan58.
Brickhead
2013-04-09, 16:11
Finns det något rankingsystem/stats?
Gustaven
2013-04-09, 16:31
Ja det finns det. Du har en "global ranking" när du klickat på multiplayer i age. Den är dock inte precis utvecklad för du får bara en siffra (som kan ändras ganska fort särskilt nu i början då fler och fler spelar. jag började på 8000 någonstans sen vann jag några matcher och var uppe på 208. Dagen efter låg jag nere på 400 något.
Brickhead
2013-04-09, 18:14
Ja det finns det. Du har en "global ranking" när du klickat på multiplayer i age. Den är dock inte precis utvecklad för du får bara en siffra (som kan ändras ganska fort särskilt nu i början då fler och fler spelar. jag började på 8000 någonstans sen vann jag några matcher och var uppe på 208. Dagen efter låg jag nere på 400 något.
Ahh ok, nu ser jag den, tack :)
Har spelat en hel del i dag och inte haft en enda 'out of sync' och lagget har bara märkts av i en match. Det är inte helt perfekt än, men det är avsevärt bättre. Nu är det kul på riktigt att spela utan jobbiga avbrott, och spelarbasen ökar för varje dag.
Seså, införskaffa spelet och gå sedan med i Kolozzeum-gruppen och hojta till när/om folk är online för spel.
Gustaven
2013-04-10, 18:02
Skönt att höra Blaine! Blir kanske lite mer lirande till helgen!
Mackan58
2013-04-10, 18:23
Kolo quick!
Hostar ett FFA nu!
Jag är på game i helgen :) har haft fullt upp i veckan m praktik och orkat inte tänka!
Ska läsa upp mig lite så ni får lite match :)
Brickhead
2013-04-10, 20:29
Händer det för er att Age of Empires slutar fungerar ibland när man startar en match eller ska joina en?
Händer det för er att Age of Empires slutar fungerar ibland när man startar en match eller ska joina en?
Ja, spelet slutar att fungera. Det har gått bra på sistone dock.
Man kan väll fortfarande bara spela mot datorn? Eller är det ett rent onlinespel?
Man kan väll fortfarande bara spela mot datorn? Eller är det ett rent onlinespel?
Du kan spela både online mot andra spelare eller datorn. Det är samma spel som för tio år sedan fast i HD.
många från kolo som börjat lira online än?
många från kolo som börjat lira online än?
Inte fler än de som förhandsbokade spelet vad jag vet, men många kanske inte har gått med i Kolozzeum-gruppen heller.
Vi spelade en FFA i dag med fem stycken från Kolozzeum plus en till – väldigt trevligt!
HMS Laestander
2013-04-10, 23:30
Inte fler än de som förhandsbokade spelet vad jag vet, men många kanske inte har gått med i Kolozzeum-gruppen heller.
Vi spelade en FFA i dag med fem stycken från Kolozzeum plus en till – väldigt trevligt!
Får göras om. Snöpligt att en själv var tvungen att resigna :(
Kommer nog köpa det i helgen
Kurtbert
2013-04-12, 17:41
Lirrr, nån som är sugen? :D
PureWhey
2013-04-12, 17:47
Jag köper det nu, har dock megasegt internet... brb, kan någon PMa steam-gruppen? Danke
PureWhey
2013-04-12, 18:00
Jag köper det nu, har dock megasegt internet... brb, kan någon PMa steam-gruppen? Danke
Nefvermind, låg ju här... så stupid :smash:
HMS Laestander
2013-04-12, 18:34
Nån som styr lobby ikväll eller?
Gå gärna in i Kolozzeums chatt så ofta ni kan. Är mest jag och Skurtan som hänger där. :)
HMS Laestander
2013-04-12, 19:35
Ingen som är på en FFA?
Finns tre sugna i Kolozzeum-chatten. JOIN UP!
MackeJuve
2013-04-12, 20:48
Jag håller på o tankar det nu, fick det inte riktigt att fungera med en torrent men testar en annan nu. Fixat den gamla versionen under tiden och läst på mig om hur man ska fördela arbetare och resurser, ruggigt taggad. Var nog 7-8 år sen jag lirade senast.
Lipservice
2013-04-12, 21:24
Kommer ihåg när jag fick min första dator när jag blev 11 och Age of Empires följde med paketet.
Pentium II fick verkligen arbeta för att dra runt liret när man körde hugemap med 3 andra.
Hör dock inte till topic då det var Age of Empires och inte 2:an. Men HD-versionen av den inhandlades idag :D
Alla nya, kom ihåg kolozzeum chatten.
Var fan hittar men gruppen då?
Riktigt skoj kväll i dag med härliga FFA-matcher. The one and only Blaiwne lyckades komma "tvåa" i samtliga av varierande orsaker (smygpakter, overpowered mamelukes, otur att bli Vikings, camping bakom murar med mera).
Vi spelar mer i morgon (lördag) kväll. Var redo och gå med i gruppen!
Var fan hittar men gruppen då?
Finns på steam. Kommer inte riktigt ihåg hur jag hitta, leta bara runt.
MackeJuve
2013-04-13, 12:13
Spelade igår men jävlar vad dålig jag var :D Gick hyfsat i början men ju längre jag komma i tidsåldrarna desto mer virrig blev jag, märktes att det var väldigt länge sen. När börjar ni göra militia exempelvis?
mattilainen
2013-04-13, 12:41
någon stream med någon duktig spelare som man kan titta in? kollar in på streamen för tävlingen men den är ju aldrig på.
HMS Laestander
2013-04-13, 14:43
någon stream med någon duktig spelare som man kan titta in? kollar in på streamen för tävlingen men den är ju aldrig på.
Kolla hans history. Där finns det en del att se :)
Spelade igår men jävlar vad dålig jag var :D Gick hyfsat i början men ju längre jag komma i tidsåldrarna desto mer virrig blev jag, märktes att det var väldigt länge sen. När börjar ni göra militia exempelvis?
Gör nästan aldrig Militia. De är väldigt situationsbaserade och är i stort sett inte värda kostnaden om du inte verkligen är i pressat läge i tidigt skede. Det är en starkare Villager kan man säga, men när den väl är uppgraderad till Champion är den helt okej, men fortfarande en sämre variant av en Paladin.
Som jag upprepat några gånger nu, ta er gärna in i Kolozzeum-chattrummet så kan vi anordna matcher och spela med/mot varandra.
Funderar på att köpa det, ingen som ska köpa ett 4-pack och har ett extra spel över? ;)
MackeJuve
2013-04-13, 20:43
Favoritfolkslag?
Mackan58
2013-04-13, 20:47
Favoritfolkslag?
Goter :)
MackeJuve
2013-04-13, 20:52
Goter :)
Jag är dålig på alla exakta fördelar med de olika folkslagen, kan övergripande. De gör gubbar väldigt fort va? Men har ingen mur?
Favoritfolkslag?
Kina är fina.
Kurtbert
2013-04-13, 23:35
Lirar ni?? Sjukt sugen på att spela!
Mackan58
2013-04-16, 18:00
acuali ar gams twonigt
Mackan58
2013-04-16, 21:24
Bra match där sista. Synd att den OOS-ade. :(
Kurtbert
2013-04-17, 11:00
Bra match där sista. Synd att den OOS-ade. :(
Mjäääeeee bra match vet jag inte, ni spöade ju upp mig på läktaren :)))
andd acuals is gams townigt :)))) regards makens
HMS Laestander
2013-04-17, 14:02
Tycker om Goths & Britons för det mesta.
Än så länge så "lär" man sig ju spelet (igen) så man spelar ju det man får och lär sig nya saker hela tiden vilket är positivt. Jag har börjat få fart på min ekonomi och mycket bättre timings än första gamet vi spelade på release-dagen.
Vidare så drömde jag inatt om Age of Empires. lol..
MackeJuve
2013-04-17, 14:29
Köpt spelet nuuuuu :D
Mackan58
2013-04-19, 17:26
Några som ska köra imorgon på dagen?
Några som ska köra imorgon på dagen?
Alltid redo! Ändå scoutar jag dåligt…
Tänkte köra ett standard game på en "Huge map" och med 7 datorspelare. Free for all, alla mot alla, var min tanke, men dom svinen teamade ju bara upp mot mig och kom med en koordinerad attack från alla håll och kanter sen var det slut!
Kan man göra så dom inte gaddar ihop sig mot mig?
Brukar det inte finnas en "Lock Teams" ruta att fylla i?
Brukar det inte finnas en "Lock Teams" ruta att fylla i?
Som Ame säger, lock teams.
Han spelade med datorspelare, så tror knappast de pratar ihop sig och paktar. :-)
Du måste ställa in lagen i lobbyrummet. Sätt dig själv på team 1, en dator på team 2, nästa på team 3 och så vidare. Kryssa även i "lock teams" för säkerhets skull. Du måste ha haft alla datorspelare i samma team när du körde.
Jag valde att köra utan att något team var valt på någon eftersom det bara går att ha 4 olika teams och vi var 8 stycken i spelet. Kryssade även i lock teams men den gör ju inte så mycket nytta när det inte finns några teams.
Så jo jag tror dom pratar ihop sig och paktar mot mig! ;)
Jag valde att köra utan att något team var valt på någon eftersom det bara går att ha 4 olika teams och vi var 8 stycken i spelet. Kryssade även i lock teams men den gör ju inte så mycket nytta när det inte finns några teams.
Så jo jag tror dom pratar ihop sig och paktar mot mig! ;)
Fick gå in i spelet och kolla. Du ska ha alla spelare satta till team "–". Om du hade det så kan det ju helt enkelt vara så att alla anföll samtidigt (eller var det lite pö om pö?) av ren tillfällighet, eller hade de deras arméer ihopslagna och gick marschgång? :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.