Visa fullständig version : Renvilja - 100% jag
Sidor :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[
11]
jflycore
2013-10-25, 20:30
43x60? Du är nu utvisad. Du kan vara det sjukaste.
Niceness!
groenrows
2013-10-25, 22:25
Du ser minst sagt livsfarlig ut själv! :) GRYM form!!
Trevlig helg på dig!
Taaack Sandra, va go du är=) Trevlig helg på dig med!
Monster!! Galen form! =) Haha tack som fan PJ=) Glad jag blir!
Har du alltid kört högreps under din träningstid? Vet inte hur länge du har tränat men av bilderna att döma så ser det ut som du slitit på ett tag iaf :)
Funderar på om jag ska testa på 2-3 veckor med lite mer reppande bara.
Men jag är ändå tveksam då jag är relativt klen och skulle nog inte kunna gå på några vikter att tala om direkt och om det kommer ge nånting ändå.
Kanske lite krångligt men det jag undrar är om du nån gång fokuserat på styrkeökningar?
Hej! Yes, mer eller mindre. Jag föredrar ju allt över 15 reps. Sen om det är 20 eller 40 reps beror lite på dagsformen och hur jag känner just för stunden.
Jag tycker helt klart att du ska prova det!
Jadå, det har jag. Jag har jagat vikter i bänk, böj och mark. Dock får jag inte ut så mycket av det, mer än att kunna säga att man markar 240 liksom. Det ger mig inte lika mycket som fysiken ger mig :)
43x60? Du är nu utvisad. Du kan vara det sjukaste.
Niceness!
Hahaha :D Varåååå utvisad? cam ahn Joni :(
straand94
2013-10-25, 23:37
Tvivlar på att jag klarar 43xtom stång :) STööööööööööööööööööööööööööööööööört!
groenrows
2013-10-26, 11:19
Tvivlar på att jag klarar 43xtom stång :) STööööööööööööööööööööööööööööööööört!
Haha klart du gör! EZ brah =)
straand94
2013-10-26, 16:01
Mjo men hade nog somnat av uttråkning, haha :D 43 reps är sinnes oavsett vikt typ :)
aeurenius
2013-10-26, 17:51
Bänk
20 x 40kg
18 x 60kg
25 x 80kg
25 x 80kg
43 x 60kg
Flyes
3 set x 20-25 reps
Declinebänk i smith
43 x 60kg
28 x 80kg
25 x 60kg - 6 sekunder långsamt ner
25 x 50kg - 6 sekunder långsamt ner
Plate loaded chest press Bara vikterna räknade
30 x 40kg
25 x 60kg
17 x 80kg
30 x 60kg
Arnoldflyes
4 set
Idag körde vi i Trollhättan (självklart fel sida bron va.. ) och körde lite annorlunda upplägg. Det var kul att variera sig lite och testa på bröstpressen med kakmatning! Högreps all the way, fokus på reps och utförande i vanlig ordning. Riktigt kul att se att Jave kommer in i repsen mer och mer!
// Jave = Livsfarlig @ beachen 2014
Helig guacemole.
Pympf must have been insane.
Mirin'
groenrows
2013-10-26, 20:22
Helig guacemole.
Pympf must have been insane.
Mirin'
Haha dat pahmp was there allright. Thanx braaaaah!
groenrows
2013-10-26, 23:02
104357
Dagsform efter armpasset ikväll. Det känns faktiskt som att de växer - me LIKEY.
Underarmarna har bättrat på sig iallafall!
// Thanx to dat dere fickpingis :hbang:
groenrows
2013-10-29, 22:16
Bänk
15 x 50kg
15 x 70kg
12 x 90kg
7 x 110kg
14 x 90kg
20 x 70kg
30 x 50kg
Maskinflyes
3 set
Hantelpress
30 x 25kg
20 x 30kg
17 x 35kg
14 x 37,5kg
Cutlerbänk
30 x 50kg
25 x 60kg
18 x 70kg
20 x 60kg
25 x 50kg
20 x 40kg
Flyes
4 set
104420
HMS Laestander
2013-10-29, 22:28
Helt jävla sjuk fysik. Fortfarande. Slutar aldrig avundas!
7 på 110 i bänk är rätt strongt, vad kastar du upp i ett 1RM? Eller vad har du maxat repmässigt på hög vikt? :)
groenrows
2013-10-30, 10:46
Helt jävla sjuk fysik. Fortfarande. Slutar aldrig avundas!
7 på 110 i bänk är rätt strongt, vad kastar du upp i ett 1RM? Eller vad har du maxat repmässigt på hög vikt? :)
Men tack som fan! Så jävla kul att höra=)
Hmm, detta var "ändå" en 7a helt själv, utan pass eller avlyft. Så jag har nog mer att krama ur där.. Jag har gjort 2 st 1or på 130kg direkt efter varandra, tyngre än så har jag inte gått faktiskt!
Knatcharn
2013-10-30, 11:35
Avundar hårt! Sjuukt vad många reps i bänken! Jag som tyckte dropset var jobbigt... x)
groenrows
2013-10-30, 16:33
Avundar hårt! Sjuukt vad många reps i bänken! Jag som tyckte dropset var jobbigt... x)
Thanx brah! Haha, reps är ju kul =)
groenrows
2013-11-03, 13:37
Gårdagens bröstpass
Jag väljer att bara skriva ut de siffror som var intressanta ifrån gårdagens pass, resten vara "random".
Bänk
11 x 100kg
19 x 90kg
Hantelpress
32 x 30kg
Dagens benpass var riktigt segt, blev illamående och yr typ 20 min in i passet, så det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig.. Lite frontböj, hack squat, benpress i smith och superset benspark/curl hanns med innan jag kände mig dåsig och helt färdig, bokstavligt talat.
Kul med lite "pb" igår, repsmässigt! Jag har inte jagat vikter på ett tag, utan bara fokuserat på symmetri och utseende..
104495
du är ett jävla freak :D
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
groenrows
2013-11-04, 09:34
du är ett jävla freak :D
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Haahah, jag skrattade till så jag nästan spottade ut frukosten :D Tack!
Haahah, jag skrattade till så jag nästan spottade ut frukosten :D Tack!
:laugh:
Galet med 19 reps på 90... =)
shoulder87
2013-11-04, 14:52
Tjena, grym fysik, massor av sidor här och jag har listat ut att du kör många repetitioner, det är något jag själv funderat på då jag ofta känner efter passa att jag inte är säker på att jag faktiskt fick ut något av det, dels för att jag bara jagar vikt och då inte träffar exakt som jag vill mm.
Frågan då, har du något inlägg där du pratar om hur du lägger upp dina pass? Eller du kanske inte ens gör det, utan bara kör så många repetitioner som känns bra den dagen? Om så, vad letar du efter under passen, total utmattning eller bara en jäkla pump eller något annat?
groenrows
2013-11-04, 16:21
:laugh:
Galet med 19 reps på 90... =)
Haha, ja det var nära där.. :D
Tack måsse! Jag ville ha 20 oxå, men det tog slut :(
Tjena, grym fysik, massor av sidor här och jag har listat ut att du kör många repetitioner, det är något jag själv funderat på då jag ofta känner efter passa att jag inte är säker på att jag faktiskt fick ut något av det, dels för att jag bara jagar vikt och då inte träffar exakt som jag vill mm.
Frågan då, har du något inlägg där du pratar om hur du lägger upp dina pass? Eller du kanske inte ens gör det, utan bara kör så många repetitioner som känns bra den dagen? Om så, vad letar du efter under passen, total utmattning eller bara en jäkla pump eller något annat?
Hmm, summan av kardemumman av hela min journal är nog egentligen en jäkla stor blandning av hur jag lägger upp mina pass och vad jag strävar efter, men för att försöka få ihop detta i några rader så gör jag ungefär såhär.
Jag börjar ofta med någon lätt övning för att pumpa in blod och se till att musklerna blir varma innan jag kör igång med basövningarna. Jag söker nästan alltid kontakt och försöker isolera den muskeln jag tränar så mycket som möjligt. Jag känner ganska snabbt om jag kommer att klara av att köra slut mig i bänken och sen orka köra hantelpress lite senare i passet, eller om jag ska köra bänken relativt lätt och fokusera på hantelpressen liksom. Jag tycker att du ska känna efter innan varje pass hur kroppen känns och om du har ork att köra slut dig i bänken eller om du ska vänta tills hantelpressen eller så (om vi nu pratar om t.ex bröst).
I grund och botten är jag ute efter kontakt och pump när jag tränar och med det i fokus går jag sällan från gymmet utan att vara helt slut!
Kul fråga, tack ska du ha!
https://lh3.googleusercontent.com/-zaDj93mUz1I/UnjkMp4sV-I/AAAAAAAADbQ/9RdP4hvUrxo/s800/1383619148288.jpg
För folk som undrar hur kjoltygen ser ut när de smygkollar på Mackan i spegeln!
groenrows
2013-11-05, 14:36
https://lh3.googleusercontent.com/-zaDj93mUz1I/UnjkMp4sV-I/AAAAAAAADbQ/9RdP4hvUrxo/s800/1383619148288.jpg
För folk som undrar hur kjoltygen ser ut när de smygkollar på Mackan i spegeln!
Haha Tobias, you so silly :D
Här är lite siffror från gårdagens ryggpass.
Kronlyft
3 x 230kg
1 x 250kg - papyrus
10 x 200kg - lambi
Med bälte, utan remmar
Dat crownlift!
Se ifall jag fixar 5x200kg nästa underkroppspass, vore Lambi Extra Starkt!
groenrows
2013-11-05, 22:35
Dat crownlift!
Se ifall jag fixar 5x200kg nästa underkroppspass, vore Lambi Extra Starkt!
Thänx bro!
Det är klart du löser det, du är ju stark som färgborttagning!
groenrows
2013-11-08, 14:43
Dagsformen på 96kg fördelat på 184cm.
Måsse tycker att jag ska sluta med marklyften. Det är tydligen inte bra för mig :(
104589
Du vet väll att man får en bred midja av att träna böj och mark?!
Live från böjracket med Tapatalk
straand94
2013-11-10, 21:31
Ja men hur ofta ser du mackan köra marklyft? Typ en gång i kvartalet? :)
groenrows
2013-11-11, 11:49
Live från böjracket med Tapatalk Meh slutarå... Jag ser ju redan ut som ett kylskåp....
Ja men hur ofta ser du mackan köra marklyft? Typ en gång i kvartalet? :)
Haha jag kör ju marklyft 1 gång i veckan, nu fåru allt ta å kamma dig grabbN ;)
groenrows
2013-11-12, 15:41
WOW! *drool*
Haha tack skaru ha =)
groenrows
2013-11-12, 15:43
104663
Här är en bild jag delade på facebook där jag även skrev ut mina mått
(Midja och axelmått) som blev ganska uppmärksammad, riktigt kul!
68cm Midja och 137cm Axelmått! (F.ö 2 cm mindre midja än Flickvännen..)
groenrows
2013-11-15, 12:48
Lite PB från gårdagens ryggpass!
14 x 200 i kronlyft (Låga som vanligt - runt 6-7 cm under knät! Detta resulterade i en söndersliten valk på vänsterhanden, det känns lite smått olustigt idag måste jag säga.. No pain, no gain...
zozofu93
2013-11-15, 12:52
104663
Här är en bild jag delade på facebook där jag även skrev ut mina mått
(Midja och axelmått) som blev ganska uppmärksammad, riktigt kul!
68cm Midja och 137cm Axelmått! (F.ö 2 cm mindre midja än Flickvännen..)
Sjukt bra!
Hur mäter man axelmått korrekt?
groenrows
2013-11-15, 19:23
Sjukt bra!
Hur mäter man axelmått korrekt?
Du bör nog ha hjälp av någon (Jag lånade Emmy som vanligt.. ) som mäter runtom axlarna när du har armarna neråt helt enkelt!
Tack skaru ha!
zozofu93
2013-11-15, 19:50
Ah okej, ja de va så jag tänkte! :)
"Relaxed" eller avslappnad?
//Bad mamma mäta min latspread en gång
groenrows
2013-11-15, 23:43
"Relaxed" eller avslappnad?
//Bad mamma mäta min latspread en gång
Åsa lägger på 5cm varje gång hon mäter // True story.
Helt avslappnad.
aronohman
2013-11-15, 23:45
Sjuk skillnad mellan midjan o axlarna, grymt som vanligt Marcus! :)
När du kör kronlyft, kör du med stången under eller ovanför knäna?
Helt avslappnad.
Så Sven har bara 30?
Helt avslappnad.
Lite PB från gårdagens ryggpass!
14 x 200 i kronlyft (Låga som vanligt - runt 6-7 cm under knät! Detta resulterade i en söndersliten valk på vänsterhanden, det känns lite smått olustigt idag måste jag säga.. No pain, no gain...
https://lh6.googleusercontent.com/-zTyreGpwrjY/Uoc3EnIENOI/AAAAAAAADeE/9TIFP9huaNw/s800/1373051942307.jpg
Bra jobbat El Maco! Vill du förlora valkar så ska du testa IPF stången som finns på Gym1, den är fan lättrad :d
groenrows
2013-11-16, 11:19
Sjuk skillnad mellan midjan o axlarna, grymt som vanligt Marcus! :)
När du kör kronlyft, kör du med stången under eller ovanför knäna?
Hej! Jag kör med stången nånstans runt 5-6cm under knät!
Så Sven har bara 30?
Helt avslappnad.
Jaja, om ens det! Åsa är ju känd mytoman. Hon nekar ju till att ha matat dig med havregrynspreppad proteinvälling.
HELT avslappnad.
Bra jobbat El Maco! Vill du förlora valkar så ska du testa IPF stången som finns på Gym1, den är fan lättrad :d
Hahah! Det kanske vore nåt. Eller handskar, jag överväger faktiskt det nu! Säh.
Tack!
Hahah! Det kanske vore nåt. Eller handskar, jag överväger faktiskt det nu! Säh.
Tack!
Handskar? r u gay?
Det är faktiskt helt okej med träningshandskar, så länge dom matchar din handväska.
// Svart läder
Det är faktiskt helt okej med träningshandskar, så länge dom matchar din handväska.
// Svart läder
Glöm inte skorna!
groenrows
2013-11-16, 12:02
// Svart läder Jag har för mig att jag har en svar läderhandväska här nånstans, så då är det ju faktiskt åkejj!
straand94
2013-11-16, 15:22
Helt avslappnad.
Gäller det även när hon mäter anakondan?
Skickas från min iPhone via Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
straand94
2013-11-16, 15:24
Man får valkar med handskar också, inte lika mycket men man får det. Testa att köra magnesium varje gång. Jag tycker det hjälper i alla fall :)
groenrows
2013-11-17, 11:17
Gäller det även när hon mäter anakondan?
Skickas från min iPhone via Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1) Åsa är f.ö Danis mamma, så passarey varu säger om henne. Hon kokar gudomligt kaffe! SHE'S A SAINT!
Man får valkar med handskar också, inte lika mycket men man får det. Testa att köra magnesium varje gång. Jag tycker det hjälper i alla fall :)
Haha, jag vet... Jag bara driver med folk på instagram=) Kör alltid med magnesium i mark/kron osv.
tjäna! update din log med workouts plz :)
groenrows
2013-12-08, 13:20
tjäna! update din log med workouts plz :)
Hej! Längesen jag var här inne nu.. jag har inte överdrivet mycket tid att hänga här så därför har det blivit lite mindre inlägg på sistone.. =)
Fredrik.J
2013-12-12, 09:45
Pinklätta mark! Öka!
groenrows
2014-01-12, 21:28
Sjukt längesen jag var igång och skrev här..
Iochmed hemsidan och renvilja så finns det inte överdrivet mycket tid att göra annat då det känns som att jag bara jobbar och tränar.. =)
Jag har gått ifrån min vanliga 5split till PPL nyss och har inte riktigt hunnit köra in mig i det än, men det är lite ovant och känns konstigt att inte köra lika mycket volym som jag är van vid. Det blir säkert bra det med!
Jag känner mig mindre än nånsin och slätare än någonsin, men det är antagligen bara en jävla massa hjärnspöken som är igång och jävlas... =)
groenrows
2014-01-12, 21:36
Kör en liten bildbomb från Instagram och därmed den senaste dagsformen.
(Ryggbilden blev skev med filtret, men vafan...)
105597
105598
105599
105600
Mirin hard. Opti fysik du ligger inne på!
HMS Laestander
2014-01-12, 21:52
helt sjuk latspread
allting är ju jävligt opti men latspreaden är så jävla bra :)
jflycore
2014-01-12, 21:56
Trots filter, så ser man hur opti du är.
jsavefors
2014-01-12, 23:28
Fysiken i all ära, men allvarligt. SKÄGGGET alltså?? Där snackar vi opti!
groenrows
2014-01-13, 16:33
Mirin hard. Opti fysik du ligger inne på!
Tack som fan!
helt sjuk latspread
allting är ju jävligt opti men latspreaden är så jävla bra :)
Haha skön du är! =) Tack!
Trots filter, så ser man hur opti du är.
Taaaack Jon!
Fysiken i all ära, men allvarligt. SKÄGGGET alltså?? Där snackar vi opti!
Haha skägget alltså.. det är trimmat nu!
Brutal form!
Thanx PJ =)
groenrows
2014-01-14, 18:30
Legday mit der Jave!
Riktigt kul att få se hans utveckling i sina utföranden- #tummeupp
Benspark
3 set x 15-20 reps
Böj
Nya pjuck idag, så jag ville känna in böjen. De är verkligen fantastiska! Jag pratar om Adidas AdiPower. Otroligt stabil och klockren sko.
10 x 50kg
6 x 70kg
6 x 90kg
3 x 110kg
3 x 130kg
3 x 130kg
Frontböj
20 x 40kg - 3 set
Marklyft
8 x 70kg
5 x 150kg
5 x 170kg
5 x 170kg
5 x 150kg
Lårcurls och vadpress
SuperSet - 5 set
Det är helt nytt för mig och jag har inte riktigt kommit in i sättet att träna än, men det kommer sakteligen! Det kändes riktigt skönt att 2 set med 5 x 170kg i marken var utan problem överhuvudtaget. Vi slipade lite teknik och Jimmy fortsätter att utvecklas hela tiden, det är otroligt roligt att se!
*flex*
groenrows
2014-01-22, 23:03
Pushpass med Jave!
Jag börjar komma in i pushpasset mer och mer nu och det börjar kännas bättre och bättre efter varje pass.
Jag ligger och reppar 8or på 100kg i bänken, 10or med 40kg i Axelpress, 5 lätta reps med 50kg extra i bältet i Dips.
Dessa vikter är väl de som egentligen är värda att prata om. Styrkan i axlarna har verkligen ökat och det känns riktigt jäkla kul!
Dips har alltid varit en av mina starkare grenar och 50kg känns därför lätt i bältet. Min totalvikt med bältet blir alltså 147kg.
Min dagsform i nuläget ser ut följande
105739
105740
105741
groenrows
2014-01-23, 20:25
Bump due to late update o.0
zarnyhax
2014-01-29, 16:01
Grym form du har (fortfarande) ;). Och fräsch hemsida du har, även tjejerna.
groenrows
2014-01-31, 00:21
Grym form du har (fortfarande) ;). Och fräsch hemsida du har, även tjejerna.
Tack och tack zarre!! =)
groenrows
2014-01-31, 00:22
För lite mindre än en månad sen så bytte jag ifrån min gamla hederliga 4-split till PPL (Push-Pull-Legs).
De första passen var så otroligt olika mina tidigare pass och jag fick inte alls ut samma glädje av passen. Jag tyckte att det var tråkigt.
Jag tänkte att jag ger det i alla fall en månad innan jag bestämmer om jag ska fortsätta med detta eller inte. Det tog ungefär 2 veckor innan jag kom in i det och började tycka att det var roligt, för jag blev starkare och starkare för varje pass som gick.
Tidigare har jag kört Bröst/Axlar, Armar, Rygg (Baksida axlar) och Ben.
Mitt fokus har alltid vart pump och kontakt rakt igenom alla pass. Jag älskar känslan av att musklerna är helt fyllda med blod och totalt uppumpade. Det ger mig absolut mest glädje och välmående när jag är på gymmet.
Jag älskar den känslan som Arnold beskriver i Pumping Iron, när musklerna pressas mot huden på grund av allt blod som strömmar in i musklerna. Den tajta känslan mot huden är helt fantastisk! Det är helt klart Prio 1 med mina tidigare pass och iochmed att jag körde så mycket högreps tog det inte lång tid in i passen innan det roliga började.
Nu med den här sortens träning blir det inte samma pump eller samma rusande känsla, men jag har istället hittat en ny sak som jag börjar tycka är riktigt rolig!
Styrkan. Iochmed detta upplägget så känner jag en hel annan styrka än jag tidigare varit van vid. Det är egentligen bara i basövningarna som jag kört relativt låga reps, med t.ex 8-10 reps i bänken på 100kg, sen högre reps på lägre vikter för att komma åt pumpen.
Nu kör jag t.ex Dips med 50kg i bältet. 2 set med 5 reps i varje. Min totalvikt blir 147kg med bältet runt höfterna. Det är riktigt mäktigt att kunna dippa med så mycket vikt.
Det är helt klart något som jag fått mersmak för!
Jag har tidigare dippat med extravikt, men då har jag bara vägt 80-85kg, så detta är lite nytt och kul för mig.
I marklyften har jag ökat varje pass hittils och gör även där 5 reps i varje set och de senaste gångerna har jag legat 3 set på 170kg och 2 set på 190kg utan att det har vart speciellt "tungt" egentligen.
Tanken är att sätta en 5a på 200kg inom några pass. När jag markar har jag enbart bälte och magnesium. Mitt PB i marklyft ligger på 240kg.
Varför bytte jag från mitt tidigare upplägg till detta?
Jo, för att jag ville testa något nytt och se hur kroppen svarade på något nytt. I början kände jag mig trycklös, slät och tråkig men det tog ungefär 2 veckor som sagt, innan kroppen började hitta rätt och känslan började sakta men säkert vändas till något positivt.
Här är några bilder från när jag "hittat rätt" efter 2 veckor.
105862
105863
105864
105865
Dagens tips blir alltså att våga testa nya upplägg/träningsscheman.
Våga ge det tid och låta kroppen hinna ikapp förändringarna.
Kör med samma intensitet och hängivelse som på ditt vanliga upplägg, så du ger det en ärlig chans. Omväxling förnöjer oftast.
Det spelar ingen roll hur fort du springer, så länge du rör på dig.
Det spelar ingen roll hur dina 100% ser ut, så länge du ger dom.
Sätt upp mål och ge allt du har för att se dom krossas bakom dig.
Stå på dig, lyssna inte på alla som säger att du inte kan - Motbevisa dom istället.
Det handlar inte om att vara störst, starkast eller bäst - Det handlar om att skapa något som du själv är nöjd med och som du stolt kan säga att du kämpat för.
Det är ditt liv, din träning, dina mål och dina drömmar - INGEN annans.
Tack för mig.
/M
HMS Laestander
2014-01-31, 00:31
Den där vaskuläriteten går fan inte av för hackor. Och på det... Sån jävla snygg fysik! :thumbup:
#BOM
Nu kör vi!
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
groenrows
2014-01-31, 12:41
Den där vaskuläriteten går fan inte av för hackor. Och på det... Sån jävla snygg fysik! :thumbup:
Haha, vaskulärt är najs! Tack som fan=)
#BOM
Nu kör vi!
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
#BOM #BOM!
straand94
2014-01-31, 14:48
Haha, vaskulärt är najs! Tack som fan=)
#BOM #BOM!
...I want you in My room...
Curlar hejvilt i squatracket med Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
groenrows
2014-01-31, 23:33
Dagens push-pass!
Lätt uppvärmning i bänken innan jag drog igång.
Bänkpress
10 x 100kg
10 x 100kg
9 x 100kg
9 x 100kg
8 x 100kg
Brett grepp, stången i bröstet och stabil uppgång.
15 x 50
15 x 50
15 x 55
15 x 55
15 x 55
Iochmed att det är maskinflyes så vet jag inte exakta vikten på varje enhet, utan skriver därför ut enhetsvikten.
Hantelpress - Incline
12 x 35kg - 3 set
Push press (Stående militärpress)
10 x 40kg
10 x 40kg
10 x 50kg
8 x 50kg
12 x 40kg
Framsida axel och Sidolyft
Viktade dips
5 x kv (Kroppsvikt) + 20kg i bälte.
5 x kv + 30kg
5 x kv + 40kg
5 x kv + 40kg
5 x kv + 40kg
Push downs och triceps extensions
Ett otroligt roligt pass som verkligen kändes i varje muskelgrupp hur det brände och nöp.
Jag har fått tillbaka så otroligt mycket motivation till att fortsätta kämpa nu under den senaste tiden, det är så fruktansvärt roligt! Vad kommer det sig?
Detta låter otroligt kaxigt och egoistiskt MEN - Jag får min allra största motivation och inspiration till att fortsätta kämpa hårdare av mig själv. Jag vill absolut inte låta dryg eller som sagt, kaxig när jag säger detta, utan tvärtom. Se din kropp utvecklas, tänk tillbaka på hur du såg ut innan du började träna och hur du ser ut nu, hur din kropp har växt! Det är för mig den absolut bästa och tryggaste motivationen utan tvekan.
Jag blir så oerhört varm och glad av att se min egen utveckling och det sporrar mig verkligen att fortsätta och bli ännu bättre, ännu starkare och ännu större.
Det är helt fantastiskt vad man kan göra med sin kropp och det är helt underbart hur bra man mår av att göra det. Det är verkligen min drog här i livet.
Att ständigt kämpa för att förbättra min fysik och att träna för att jag mår så grymt bra av det. DET är träning och välmående för mig. Helt jävla fantastiskt.
Här är en bild på dagsformen!
105875
jflycore
2014-01-31, 23:49
Bra jävla form + fint plåster! #opti
Började följa din instagram, sjukt motiverande!
groenrows
2014-02-01, 11:24
Bra jävla form + fint plåster! #opti
Tack och bock Joni!
Började följa din instagram, sjukt motiverande!
Fan va kul att höra, tusen tack!
Horisontella linjer för att se bredare ut!
groenrows
2014-02-01, 11:36
Horisontella linjer för att se bredare ut!
Say what?
groenrows
2014-02-01, 11:44
På linnet?
Nu är jag med igen!
Gammalt CLagerskog-knep....
Tack och bock Joni!
Fan va kul att höra, tusen tack!
Vad ligger alla mått och så på?
Längd, vikt... bf på minus antar jag;) haha
groenrows
2014-02-01, 13:40
Vad ligger alla mått och så på?
Längd, vikt... bf på minus antar jag;) haha
Oj, måtten har jag inte stenkoll på. Mäter inte speciellt ofta!
Dessa har jag i huvudet iallafall..
Midja - 67cm
Axlar - 138cm
Armar - 44cm
Hmm.. bf bör ligga nånstans runt 8-9 %!
jflycore
2014-02-01, 13:56
Oj, måtten har jag inte stenkoll på. Mäter inte speciellt ofta!
Dessa har jag i huvudet iallafall..
Midja - 67cm
Axlar - 138cm
Armar - 44cm
Kobran - +25cm
Hmm.. bf bör ligga nånstans runt 8-9 %!
Jag fixade det åt dig.
Puss!
Hade också fått motivation från mig sj om jag såg ut sådär! ;)
groenrows
2014-02-01, 23:03
Jag fixade det åt dig.
Puss! Haha du är så sjuk! Emmy skrattade.
Hade också fått motivation från mig sj om jag såg ut sådär! ;)
Haha men tack skaru ha!=)
groenrows
2014-02-01, 23:14
PULL
Chins med kroppsvikt på 95kg
15 x kv
15 x kv
13 x kv
13 x kv
11 x kv
Rodd, smalt grepp
4 set
Reprodd mot ansiktet
4 set
Omvända flyes för baksida axlar
4 set
Utåtrotationer
4 set
Preacher curls med Z-Stång
15 x 20kg
13 x 30kg
14 x 30kg
13 x 30kg
Hantelcurls
12 x 15kg - 4 set
Hammercurls i CC
15 x 20 "kg" - 4 set
Stående vadpress
4 set
Det är fortfarande lite ovant att ha såpass låg volym på passen, men jag tror helt klart att det kommer ge bra resultat under dieten.. =)
Dagsformen!
105906
aronohman
2014-02-01, 23:17
sjuka mått marcus o formen, daglig motivation, grym är du!
groenrows
2014-02-02, 14:36
sjuka mått marcus o formen, daglig motivation, grym är du!
Muchos Tacos Mannen! =)
groenrows
2014-03-25, 21:54
Den senaste tiden har det vart ruggigt mycket fokus på tävlingen och därför har där inte funnits någon tid över till något annat än jobb, träning och se till att äta rätt matlåda i kylen (Skaplig diethjärna vid det här laget..)
För er som inte vet vad jag tävlar i och när, så är det Battle Of Scandinavia nu på Lördag den 29e som gäller och jag ställer upp i Men's Physique!
Här är lite ifrån den senaste dagsformen som jag la upp på instagram, jag har inte lagt upp några formbilder de senaste 2 veckorna av lite olika anledningar som många av er säkert vet om =)
106725
106726
106727
jflycore
2014-03-25, 22:10
Kommer gå guld för dig min vän!
Tyvärr kan jag inte komma och titta, men önskar dig all lycka!
Zanndhra
2014-03-25, 22:14
Massa lyckönskningar till på lördag Marcus !! *flex*
Håller tummarna det hårdaste jag kan!
Nano-Sekund
2014-03-25, 22:22
Lycka till Grönis !!
straand94
2014-03-25, 23:48
Kul att se ett till ansikte man känner igen när det kommer till tävlingen.
Pontus koskelainen är en vän till familjen och har vunnit de senaste två tävlingarna i sin viktklass. Så det blir kul att se dig också, speciellt på scen för första (?) gången :)
groenrows
2014-03-25, 23:58
Kommer gå guld för dig min vän!
Tyvärr kan jag inte komma och titta, men önskar dig all lycka!
Tack och bock Jon!!
Massa lyckönskningar till på lördag Marcus !! *flex*
Håller tummarna det hårdaste jag kan! Tusen tack Sandra, va glad jag blir =)
Lycka till Grönis !! Stort tack Ola!
Kul att se ett till ansikte man känner igen när det kommer till tävlingen.
Pontus koskelainen är en vän till familjen och har vunnit de senaste två tävlingarna i sin viktklass. Så det blir kul att se dig också, speciellt på scen för första (?) gången :)
Yes, Pontus är grym! Dock är det bara längdbaserat i Men's Physiqe, men det spelar ju ingen större roll.
Stämmer bra, första gången på scenen i detta syfte iallafall!
Riktigt grym form!
Funderar på att dra upp och kolla, men tycker schemat ser väldigt luddigt ut. Vet du ungefär när Men's Physique börjar?
Edit: Det verkar ingen veta såg jag nu..
- There will not be any other times given then the start time, because its impossible to fortell how long each class will take. This is a provisional schedule and the classes can change (more/less) depending on how many participants we get.
straand94
2014-03-26, 11:13
Yes, Pontus är grym! Dock är det bara längdbaserat i Men's Physiqe, men det spelar ju ingen större roll.
Stämmer bra, första gången på scenen i detta syfte iallafall!
Har ingen större koll, antog bara att det var viktklasser då han väger 76kg eller nåt :)
groenrows
2014-03-26, 21:18
Riktigt grym form!
Funderar på att dra upp och kolla, men tycker schemat ser väldigt luddigt ut. Vet du ungefär när Men's Physique börjar?
Edit: Det verkar ingen veta såg jag nu..
- There will not be any other times given then the start time, because its impossible to fortell how long each class will take. This is a provisional schedule and the classes can change (more/less) depending on how many participants we get.
Tack och bock! Jag vet bara att Men's Physique är typ nummer 5 ut i ordningen, så det är relativt tidigt. Jag kan tänka mig att våra utgångar drar igång nån gång runt 11-12. Prisutdelningen ligger säkert runt en och en halv timma efter, med lite annat bös mellan!
Har ingen större koll, antog bara att det var viktklasser då han väger 76kg eller nåt :)
Hehe okej okej! Ja han är i korta klassen och jag kan tänka mig att han väger nåt sånt. Han är fortfarande grym! utav 28 skulle jag tippa på några bortfall och kanske 10-12 i vardera klass.
groenrows
2015-07-29, 12:01
Här har det stått still ett BRA tag nu ser jag.
Mycket har hänt sen jag sist skrev här...
En 2:a plats på tävlingen som nämndes precis här ovan och en ganska så go offseason på det.
Jag är igång med tävlingsdiet igen och nu inför några av höstens tävlingar!
Hänger det fortfarande några sköningar?
Eller ja, klart det gör.. =)
groenrows
2018-07-19, 10:57
Jävlar i min låda, här har det inte hänt mycket de senaste åren!
Snubblade in här av en slump och kom på att det kanske vore kul att ta upp lite journal igen ifall det finns intresse att följa lite träning igen? :)
Jävlar i min låda, här har det inte hänt mycket de senaste åren!
Snubblade in här av en slump och kom på att det kanske vore kul att ta upp lite journal igen ifall det finns intresse att följa lite träning igen? :)
Välkommen tillbaka! Kör igång med uppdateringarna ;)
groenrows
2018-07-20, 07:24
Välkommen tillbaka! Kör igång med uppdateringarna ;)
Nämen, sedär ja! Du är kvar än alltså... :hbang:
Kul!
Jag har nog dessvärre inte blivit nå vidare starkare sen sist känns det som men dedär med att lyfta tungt har ju aldrig riktigt heller varit min grej..
Högreps for life :D
Nämen, sedär ja! Du är kvar än alltså... :hbang:
Kul!
Jag har nog dessvärre inte blivit nå vidare starkare sen sist känns det som men dedär med att lyfta tungt har ju aldrig riktigt heller varit min grej..
Högreps for life :D
Hahaha, nä inte varit in här på sjukt länge. Var in för första gången på över ett år och råkade se din journal :)
groenrows
2018-07-23, 12:30
QUOTE=Niwah;7954809]Hahaha, nä inte varit in här på sjukt länge. Var in för första gången på över ett år och råkade se din journal :)[/QUOTE]
Kul ju! =)
Har ju hänt en hel del sen jag senast var igång här.
Jag har hunnit med ett gäng tävlingar och lyckats få med mig lite pokaler dessutom! *flex*
Kommer dock att lägga om min träning en del nu inför hösten då jag inte längre enbart ska fokusera på muskelbyggning utan lite mer åt smidighet och funktionalitet :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.