handdator

Visa fullständig version : Kalorier-plus

skugg
2013-02-21, 13:43
Finns massa trådar om tar upp detta med hittar inget bra svar, så jag provar igen.

Om jag ligger på 300-500 kalorier+ på träningsdagar (tränar 3dagar/vecka) och +-0 på resterande dagar, kommer det att räcka för att bygga muskler, eller behövs ett kaloriöverskott alla dagar i veckan för att kroppen ska prioritera muskler?

Tacos
2013-02-21, 13:56
Finns massa trådar om tar upp detta med hittar inget bra svar, så jag provar igen.

Om jag ligger på 300-500 kalorier+ på träningsdagar (tränar 3dagar/vecka) och +-0 på resterande dagar, kommer det att räcka för att bygga muskler, eller behövs ett kaloriöverskott alla dagar i veckan för att kroppen ska prioritera muskler?

Räcker med ett kaloriöverskott........punkt!

Hebbe84
2013-02-21, 14:00
Du kommer att bygga muskler ändå, men musklerna byggs ju inte endast på själva träningsdagarna och det är ju ingen magisk gräns vid 00:00.

Reaper123
2013-02-21, 15:07
Du får se ur ett längre perspektiv än ett par dagar, för finns faktiskt varianter där man bulkar med kcalunderskott på vilodagar och kcalöverskott på träningsdagarna ;)

Så visst lägger du på dig fettfri massa på ditt upplägg, men exakt hur mycket är svårt att säga!