Visa fullständig version : Kalorier-plus
Finns massa trådar om tar upp detta med hittar inget bra svar, så jag provar igen.
Om jag ligger på 300-500 kalorier+ på träningsdagar (tränar 3dagar/vecka) och +-0 på resterande dagar, kommer det att räcka för att bygga muskler, eller behövs ett kaloriöverskott alla dagar i veckan för att kroppen ska prioritera muskler?
Finns massa trådar om tar upp detta med hittar inget bra svar, så jag provar igen.
Om jag ligger på 300-500 kalorier+ på träningsdagar (tränar 3dagar/vecka) och +-0 på resterande dagar, kommer det att räcka för att bygga muskler, eller behövs ett kaloriöverskott alla dagar i veckan för att kroppen ska prioritera muskler?
Räcker med ett kaloriöverskott........punkt!
Du kommer att bygga muskler ändå, men musklerna byggs ju inte endast på själva träningsdagarna och det är ju ingen magisk gräns vid 00:00.
Reaper123
2013-02-21, 15:07
Du får se ur ett längre perspektiv än ett par dagar, för finns faktiskt varianter där man bulkar med kcalunderskott på vilodagar och kcalöverskott på träningsdagarna ;)
Så visst lägger du på dig fettfri massa på ditt upplägg, men exakt hur mycket är svårt att säga!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.