Visa fullständig version : vad äter ni som "snacks"?
Sha!
har länge druckit säkert 4liter cola/dag och ton med godis. går nu på diet helt och dricker i stort sett bara vatten och äter riktigt sunt.
dock så är gamla vanorna kvar och jag blir ofta sugen på något gott när man sitter vid datorn på natten eller vid tvn eller liknande :)
vad rekomenderar ni? gärna snabbt och enkelt och gärna snålt på kalorier.
enkelt att göra helst.
Knäckebröd (OBS. Falu råg-rut) med kokt skinka! Kan inte bli enklare :D
Det som är gott och det som får plats i mina macros.
hmm.. låter bra :) köpte en go skinka förra veckan..
blev en riskaka tillslut :) inte farligt mycket kalorier i..
får kolla på grejjer till imorgon :) lite grönsakssticks är ju aldrig fel om man har något gott till :)
Provrörsbarn
2013-02-11, 23:33
Sha!
har länge druckit säkert 4liter cola/dag och ton med godis. går nu på diet helt och dricker i stort sett bara vatten och äter riktigt sunt.
dock så är gamla vanorna kvar och jag blir ofta sugen på något gott när man sitter vid datorn på natten eller vid tvn eller liknande :)
vad rekomenderar ni? gärna snabbt och enkelt och gärna snålt på kalorier.
enkelt att göra helst.
Morötter med dipp, godare än vad man tror faktiskt. Dippåse från olw/estrella och så blandar med med antingen gräddfil eller om man vill ha det kalorisnålt så kan man ta mini-creme frasich 5% eller lättkvarg.
Jag brukar ta :
400gram morätter = 180kcal
200gram mini cremefraisch = 170 kcal
dipp = Max 90kcal
Totalt : 440kcal
Mättar även en hel del också.
Provrörsbarn
2013-02-11, 23:36
Cola zero!
Te (jag brukar ha stevia i)
Lightsaft
kvart med fun light
Popcorn
Morötter med dipp, godare än vad man tror faktiskt. Dippåse från olw/estrella och så blandar med med antingen gräddfil eller om man vill ha det kalorisnålt så kan man ta mini-creme frasich 5% eller lättkvarg.
Jag brukar ta :
400gram morätter = 180kcal
200gram mini cremefraisch = 170 kcal
dipp = Max 90kcal
Totalt : 440kcal
Mättar även en hel del också.
tyvärr så är det så att jag är både alergisk mot morötter och laktos haha :D vet inte om det finns lätt gräddfil laktosfri :)
Provrörsbarn
2013-02-11, 23:50
tyvärr så är det så att jag är både alergisk mot morötter och laktos haha :D vet inte om det finns lätt gräddfil laktosfri :)
Gurkstavar då? Eller selleri?
Finns laktosfri gräddfil som har 10% fett tror jag. Hmm kan nog finnas andra bra laktosfria alternativ! :)
Rikard Jansson
2013-02-11, 23:51
Fri grisbulk, så idag har det blivit pringleschips, semlor, chokladpudding och en hög med kakor.
Det finns, men i både lätt creme fraiche och lätt gräddfil är det massa tillsatser, samma gäller dippmixen. Jag brukar hyvla en zucchini med osthyveln, salta lätt o lägga på typ oregano o köra i ugnen 20 min så blir det zucchinichips. Man kan göra egna potatischips genom att hyvla potatis o köra ca 20 min 200 grader varmluft. Har man inte varmluftsugn finns en liten chipsmaker (finns bla a på cervera) som man lägger grönsakerna på å kör in i micron. Är man sötsugen kan man göra lite kvarg med funlight, proteinbrownie i micron osv :) finns mängder med goda frukter, gör en fruktsallad men välj dina frukter med omsorg, undvik typ vindruvor, det finns extremt mycket man kan ha som snacks och givetvis kommer det inte att smaka lösgodis och estrellachips men de e tillräckligt för att dämpa suget! :)
mini_Arnold
2013-02-12, 06:26
Proteinpudding och smaksatta riskakor är nice
jag ska väl inte skruiva här käkar just nu allt =)... ( BULK)
men cola kör jag oftast pepsi max varje dag.
så pepsi max! sen har du corny free!!!! 65 kcal/bar!
riktigt god med och sockerfri... sen när du vill käka chips finns ju estrellas nya poppade som känns mer än vad de är lätta & 120 gramspåse lite som popcorn.
gräddfil är gott till allt men här om du endå gillar dip osv finns valios laktoisfria yoghurt med 4% funkar kanon att göra dipper med!!! 70kcal/100.
nu gav jag dig tips på onyttigheter i nyttigare form som drar ner kcal ganska bra =).
http://www.valio.se/sites/default/files/styles/full/public/field/image/product/naturellyoghurt-1l-kramig.jpg
http://static.austriangrocery.com/upload/image/big/4208.jpg
sen finns det ju nötter men är ju mycket energi i.
något jag käkar ofta är varma bananer med crunch&jordnötter över med vaniljkvarg.
jeje lite tips & ideer iaf =) ^^
Salta rivna morötter är faktiskt jäkligt gott
Kan ju vara bra om man hade legat i deff istället för bulk
havregrynsgröt med vassle och mjölk, MMMMMMMMMMHHHH
Godis och chips är gott, bakverk kan vara nice med :).
Men om jag skulle rekommendera något lite snålare så kan jag väl dra till med:
Havregrynsgröt med proteinpulver, gärna även tillsatta bär i :)
vicarious
2013-02-13, 09:53
Kaffe funkar bäst för mig. Annars morötter eller äpplen oftast. Lightläsk, tuggummi ibland. Eller borsta tänderna.
gör egna köttchips
Köp färskt kött, skär i tunna skivor, marinera över kvällen, torka i ugnen tills krispig, kör varmluft ordentligt hett på slutet för att få krispighet.
Gurkyngel
2013-02-13, 13:38
Fluff
Pepsi Max
Fanta Zero. <3
Celcius.
Protein bakverk.
Protein Pannkakor.
Protein french toast. (aka fattiga riddare?)
Baked oatmeal.
Kvarg ostkaka.
Blod Apelsin, Kiwi, Äpple, Banan.
Pepsi Max
Fanta Zero. <3
Celcius.
Protein bakverk.
Protein Pannkakor.
Protein french toast. (aka fattiga riddare?)
Baked oatmeal.
Kvarg ostkaka.
Blod Apelsin, Kiwi, Äpple, Banan.
haha vampyr?!
haha vampyr?!
Så du klagar på särskrivningen men skriver din mening utan versal? *facepalm*
Så du klagar på särskrivningen men skriver din mening utan versal? *facepalm*
Nej(komma) jag gjorde mig rolig över det roliga i att han äter blod som snacks.
Man kan planera in t.ex en påse mikropopcorn i sitt dagsintag, det tycker jag ger mycket snackskänsla och rätt mycket mättnad per vikt o kalori. Går att variera med en massa olika kryddor också.
haha vampyr?!
jag beklagar min särskrivning ;)
morötter för att det är gott
Marygirl
2013-03-10, 22:15
Nåt jag tycker är ganska gott är havregryn, smör, socker o kakao i kastrull. Strövargodis som jag fick lära mig när jag var liten... Inte så nyttigt men bra med havre o så man man ju välja socker mängd o så...
Men vid närmare eftertanke kanske man lika gärna kan äta gröt haha
bear.flowertwig
2013-03-10, 23:14
jag beklagar min särskrivning ;)
SärskrivningAR *slap*
Fun light
Fun light med kvarg
Bär med kvarg
Grodyngels bakverk
Kaffe
Cola light
Popcorn
bear.flowertwig
2013-03-10, 23:16
Nåt jag tycker är ganska gott är havregryn, smör, socker o kakao i kastrull. Strövargodis som jag fick lära mig när jag var liten... Inte så nyttigt men bra med havre o så man man ju välja socker mängd o så...
Oj, nostalgiflashback! Saknar bara pinnbröd...
knäckebröd med skinka och ost, eller nötter
nåt jag tycker är ganska gott är havregryn, smör, socker o kakao i kastrull. Strövargodis som jag fick lära mig när jag var liten... Inte så nyttigt men bra med havre o så man man ju välja socker mängd o så...
+1
Reaper123
2013-03-11, 07:47
http://alisagonzalez.se/wp-content/uploads/2010/04/vanilj_lrg.jpg
Lättglass med tex bär, bra mättnad per kcal!
http://1.bp.blogspot.com/-95rYvLE0Ft0/TwCWmlW_rxI/AAAAAAAABIg/nGyR5S7m_lg/s400/riskaka_graddfil.jpg
+
http://www.mediabanken.se/NatlivsWebService/Image.aspx?opvno=ZnRpczFx4omM9whtQlaiLA%3D%3D&itype=Jpg150p
eller
http://www.eapoteket.se/images/products/420/25-20606-20120830170831.jpg
15Februari
2013-03-13, 15:44
http://1.bp.blogspot.com/-95rYvLE0Ft0/TwCWmlW_rxI/AAAAAAAABIg/nGyR5S7m_lg/s400/riskaka_graddfil.jpg
+
http://www.mediabanken.se/NatlivsWebService/Image.aspx?opvno=ZnRpczFx4omM9whtQlaiLA%3D%3D&itype=Jpg150p
eller
http://www.eapoteket.se/images/products/420/25-20606-20120830170831.jpg
Det där Cashewnöt smöret har jag missat helt, ser gott ut. Vad blir kalorierna totalt ungefär för en riskaka med ett tunt lager av cashewsmöret?
Sent from my iPhone using Tapatalk
TorbjornFred
2013-03-13, 16:19
Magisk "kladdkaka" som jag äter varenda kväll. Fort går det med.
Protein-kladdkaka
1dl whey eller casein proteinpulver choklad
1 äggvita eller 1/3dl äggvita ur dunk
2 tsk kakao
3 tsk kokosmjöl
1/2 tsk bakpulver
1msk sötningsströ
4 msk vatten eller mjölk
Vafritt: kaffepulver, kryddor, hallon, blåbär, banan
1. Blanda alla ingredienser i en skål. Det kommer se ut som en jättetjock deg. Bred ut degen i skålen. (Täck med gladpack om du vill ha jämnare konsistens)
2. Ställ in i micron och kör på full effekt i ca 45sekunder. Ta ut och kolla om konsistensen är bra. Om den är för lös, kör några sekunder till i micron till önskad konsistens.
Näringsvärde per sats:
138 kcal
26 g protein
3 g kolhydrater
2 g fett
vicarious
2013-03-13, 16:44
Protein-kladdkaka
2 tsk kakao
3 tsk kokosmjöl
1/2 tsk bakpulver
1msk sötningsströ
4 msk vatten eller mjölk
1. Blanda alla ingredienser i en skål. Det kommer se ut som en jättetjock deg. Bred ut degen i skålen. (Täck med gladpack om du vill ha jämnare konsistens)
2. Ställ in i micron och kör på full effekt i ca 45sekunder. Ta ut och kolla om konsistensen är bra. Om den är för lös, kör några sekunder till i micron till önskad konsistens.
Näringsvärde per sats:
138 kcal
26 g protein
3 g kolhydrater
2 g fett
Den där blir faktiskt riktigt bra. Jag hittade receptet på http://www.tasty-health.se/2012/11/casein-fudge-kladdkaka-diet-vs-halsa.html
TorbjornFred
2013-03-13, 17:06
Den där blir faktiskt riktigt bra. Jag hittade receptet på http://www.tasty-health.se/2012/11/casein-fudge-kladdkaka-diet-vs-halsa.html
Ja precis! Det är den! Sjukt bra kaka om man prioriterar macros.
Det där Cashewnöt smöret har jag missat helt, ser gott ut. Vad blir kalorierna totalt ungefär för en riskaka med ett tunt lager av cashewsmöret?
hyffsat, cashewsmör är kcal snålare än jordnötssmör.
jag kör dock grund bregott, sen cashewsmör på det och avokado sjukt gott....
Protein-kladdkaka
2 tsk kakao
3 tsk kokosmjöl
1/2 tsk bakpulver
1msk sötningsströ
4 msk vatten eller mjölk
Näringsvärde per sats:
138 kcal
26 g protein
3 g kolhydrater
2 g fett
Kan rekommendera denna med "Apple pie" kasein och kanel istället för choklad och kakao. :)
JimmyF: Måste jag prova!! Får hem "Apple pie" imorgon.
Chokladkakan är det bästa som hänt mig och har underlättat deffen avsevärt tack vare makrosen!
JimmyF: Måste jag prova!! Får hem "Apple pie" imorgon.
Chokladkakan är det bästa som hänt mig och har underlättat deffen avsevärt tack vare makrosen!
Gör det! Och med pepparkaks krydda smakar det mjuk pepparkaka. Brukar veva ihop en skål med kvarg och vaniljarom till också. :)
Kan rekommendera denna med "Apple pie" kasein och kanel istället för choklad och kakao. :)
+1ar den här. Brukar köra den ibland, blir riktigt god!
Blir mycket fin med deras Cookie Dough smak också! Då med vaniljsocker istället för kakao.
http://alisagonzalez.se/wp-content/uploads/2010/04/vanilj_lrg.jpg
Lättglass med tex bär, bra mättnad per kcal!
Börjat lägga till 100-150g lättglass på träningsdagarna och fan vad gott glass är!
Glass, chips, godis, kladdkaka, bullar, choklad och liknande. Till detta dricks det alltid mjölk.
15Februari
2013-03-14, 16:43
Protein-kladdkaka
2 tsk kakao
3 tsk kokosmjöl
1/2 tsk bakpulver
1msk sötningsströ
4 msk vatten eller mjölk
Näringsvärde per sats:
138 kcal
26 g protein
3 g kolhydrater
2 g fett
Verkar vara väldigt gott. Ska testa senare ikväll! En fråga bara. 1dl whey, innehåller inte bara det mer än 130kcal? Eller är jag väldigt vilsen just nu?
Har hittils hållt mig till runt 150g kvarg, 1½ tsk kanel och lite hallon samt lite vassle i blandningen.
Nu efter jag fått tag på det där receptet på kladdkakan kan ju kvargen dra åt helvete :D
Kan förövrigt rekomendera body science - double rich chocolate whey, till kladdkakan! Sjukt gott.
Enkelt......97551 *cupid* *drool*
Enkelt......97551 *cupid* *drool*
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTT????
Har Ben & Jerry börjat sälja light versioner????? Hur smakar de i jämförelse? näringsvärden????? *drool**drool**drool*
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTT????
Har Ben & Jerry börjat sälja light versioner????? Hur smakar de i jämförelse? näringsvärden????? *drool**drool**drool*
+1
waaattt!!?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Sheogorath
2013-03-14, 18:46
Det är väldigt skillnad på bulk och deff för mig. Under deff äter jag bara det jag planerat. Punkt. Det blir inget "extra" förutom valfri mängd light-läsk.
Under icke-deff äter jag chips, sockerfria Delicato-bollar, min hemmagjorda kladdkaka på druvsocker eller annat gott, sockerfritt som jag känner för.
En fråga bara. 1dl whey, innehåller inte bara det mer än 130kcal? Eller är jag väldigt vilsen just nu?
Stämmer bra det, näringsvärdena på kladdkakan är felaktiga.
Protein-kladdkaka
2 tsk kakao
3 tsk kokosmjöl
1/2 tsk bakpulver
1msk sötningsströ
4 msk vatten eller mjölk
Näringsvärde per sats:
138 kcal
26 g protein
3 g kolhydrater
2 g fett
Sådär, då har man fredagsmyset planerat! *drool*
Det är väldigt skillnad på bulk och deff för mig. Under deff äter jag bara det jag planerat. Punkt. Det blir inget "extra" förutom valfri mängd light-läsk.
Under icke-deff äter jag chips, sockerfria Delicato-bollar, min hemmagjorda kladdkaka på druvsocker eller annat gott, sockerfritt som jag känner för.
Hur är dem sockerfria delicato-bollarna?
Tyvärr tror jag de endast finns i USA. Tråkigt nog. När det gäller näringsvärdet så varierar det från smak till smak. Phish Food skiljer det sig möjligtvist 40 kcal. Fettet halveras. Tror dock de ökar kolhydraterna. *flex*
Hasse123
2013-03-14, 19:01
Kvarg+mjölk+bär= suveränt
aldrig sett dom heller.. näringsvärde??
StarkaUlf
2013-03-14, 19:02
Har inte nyheten om Google's sökmotor nått Kolozzeum än?
http://www.delicato.se/48/367/Delicatoboll-utan-tillsatt-socker.html
http://www.shoprite.com/pd/Ben-and-Jerrys/Lighten-Up-Light-Phish-Food-Ice-Cream/16-oz/076840101429/ -> http://www.benjerry.com/flavors/our-flavors#product_id=851
Dom har ersatt Light-varianten med FroYo-varianterna.
Tror kalorimängen är 480 kcal/100g.
Edit: 428 :p
Har inte nyheten om Google's sökmotor nått Kolozzeum än?
http://www.delicato.se/48/367/Delicatoboll-utan-tillsatt-socker.html
http://www.shoprite.com/pd/Ben-and-Jerrys/Lighten-Up-Light-Phish-Food-Ice-Cream/16-oz/076840101429/ -> http://www.benjerry.com/flavors/our-flavors#product_id=851
Dom har ersatt Light-varianten med FroYo-varianterna.
Jaha där ser man *flex* FroYo säljs inte i Sverige ännu, gör de?
kom för någon månad sedan eller 2 köp ej...
inte god och skiljer sjukt lite ikcal från en vanlig som är dubbelt upp god
okej :p
FroYo är väll typ samma som Light-variationen. Är väll typ -40 kcal mindre än den normal / 100g. Typ -160 kcal totalt i en halvliter. Sen så är det väll mer kolhydrater i FoYo och halverad fetthalt.
Sheogorath
2013-03-14, 20:44
Dom är nästan lika energitäta som riktiga Delicato-bollar så det är mer om man inte vill få i sig socker av någon anledning. Dom är goda men inte riktigt lika goda som äkta varan. Smakar väldigt likt, fast något mindre sött bara. Tillräckligt goda för att sex stycken ska försvinna alldeles för fort.
Tuggummi, Läkerol, sockerfritt godis.
Damn, måste jag testa imorgon!! :)
On a sidenote rekommenderar jag fiber-,fett- och proteinrik mat för att undvika snacksug, kaffe fungerar också.
TorbjornFred
2013-03-15, 20:10
Verkar vara väldigt gott. Ska testa senare ikväll! En fråga bara. 1dl whey, innehåller inte bara det mer än 130kcal? Eller är jag väldigt vilsen just nu?
Energiberäkningen är gjord på kassein. Mitt kassein har 118kcal /1,1dl :)
Gör man det på whey blir det lite mer kalorier. Kakan får bättre konsistens på kassein med.
Jag avgudar den, så testa :)
Energiberäkningen är gjord på kassein. Mitt kassein har 118kcal /1,1dl :)
Gör man det på whey blir det lite mer kalorier. Kakan får bättre konsistens på kassein med.
Jag avgudar den, så testa :)
Den var för god, kommer missbruka denna *drool*
Dock hade jag velat ha mer kolhydrater men det får jag mixtra fram :)
Hasselnötter, mandlar, päron, banan, mango, äpple
TorbjornFred
2013-03-18, 18:16
Den var för god, kommer missbruka denna *drool*
Dock hade jag velat ha mer kolhydrater men det får jag mixtra fram :)
Lägg till hallon eller banan (eller båda!) så blir det riktigt, riktigt smarrigt!
kakan du postade utgår från 1 skopa casein inte ca 1dl
25-33g (en skopa) = ca 110 kcal (beroende på märke)
1 dl väger mer
Tuggummi, Läkerol, kvarg som jag blandar ner frysen frukt i blir lite glass känsla =)
Onkel Vanja
2013-03-20, 04:14
Samma här när godissuget blir för stort, läkerol FTW. En ask dödar mitt sug totalt trotts att jag är sucker for lakrits.
MäskBlandning
2013-03-20, 23:59
Beef Jerky från *************!
50g torkat kött med 25g protein och 137 kcal.
EDIT:
Nähe, man fick inte tipsa om konkurrenterna, men det är en känd kosttillskottsgrossist!
Protein-kladdkaka
2 tsk kakao
3 tsk kokosmjöl
1/2 tsk bakpulver
1msk sötningsströ
4 msk vatten eller mjölk
Näringsvärde per sats:
138 kcal
26 g protein
3 g kolhydrater
2 g fett
Gjorde denna, fast med 1 ägg istället för 1 äggvita, och pepparkakskrydda istället för kanel. Serverades med vaniljkvarg. Underbart!
Rawsteel
2013-03-21, 01:14
Under deff, cola zero (cherry är en favorit) samt tuggumin.
Under bulk, cola zero och godis:D
Nu skiljer det inte mycket kalorimässigt mellan mina deffar och bulkar, ligger 700 högre på träningsdagar och 500 på vilodagar under "bulk" men dom 5-700 kalorierna kan göra mycket:)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.