handdator

Visa fullständig version : Hur tjäna extra kr?

Sparven från Minsk
2013-01-31, 08:19
Har idag ett heltidsjobb men är pga långa pass mycket ledig.
Söker seriösa tips på hur man kan tjäna en extra slant hemifrån, eller på andra sätt. Då jag idag jobbar skift med ett varierande schema så ä det svårt att ta ett deltidsjobb på sidan om. Bästa vore att finna ett extrajobb där jag själv kan planera mina arbetstider.

Så tips på sätt att tjäna extra kr på sidan om, smått som stort.
Allt mellan himmel och jord är välkommet :D

Raschmus
2013-01-31, 08:24
Jag satt i samma sits som du innan. Valde att bli kontaktperson för en kille. Riktigt dåligt extraknäck om man som jag var ute efter extra deg men fan vad det gav mycket annat.

Äta pizza, se på bio, spela paintball med en människa du sedan blir vän med som f ö kommer avguda dig och vara innerligt tacksam. Man kommer snabbt underfund med att det är riktigt bra timpeng! Prova om det låter intressant, riktigt givande!

Mart|n
2013-01-31, 08:40
Kamerashower!

mini_Arnold
2013-01-31, 09:05
Japp, babyolja, webcam och en brottarmask från 80-talet lär ge dig en del extra.
Har du brösthår som Hasselhoff kan jag nästan garantera dig 100-200€/kväll.

Exdiaq
2013-01-31, 09:19
Vimlar utav deltidstjänster/vid behov hos bemanningsföretag. Förkrav brukar vara att ha "annan huvudsaklig sysselsättning".

Exdiaq
2013-01-31, 09:21
Jag satt i samma sits som du innan. Valde att bli kontaktperson för en kille. Riktigt dåligt extraknäck om man som jag var ute efter extra deg men fan vad det gav mycket annat.

Äta pizza, se på bio, spela paintball med en människa du sedan blir vän med som f ö kommer avguda dig och vara innerligt tacksam. Man kommer snabbt underfund med att det är riktigt bra timpeng! Prova om det låter intressant, riktigt givande!

Har ett par bekanta som gör detta. De trivs också med det!

Knatcharn
2013-01-31, 09:40

Kontaktperson? Som i att bara finnas där som stöd och umgås med en person med svårigheter eller?

Sparven från Minsk
2013-01-31, 09:42
Tittade lite på betalda undersökningar men svårt att finna vettiga. Finns några i USA men då kostar det att gå med i dessa sidor. Påstås att man på 1-2 undersökningar kan betala tillbaka medlemsavgifter men känns ändå obehagligt...dvs risk att förlora kr!

Knatcharn
2013-01-31, 09:49
Tittade lite på betalda undersökningar men svårt att finna vettiga. Finns några i USA men då kostar det att gå med i dessa sidor. Påstås att man på 1-2 undersökningar kan betala tillbaka medlemsavgifter men känns ändå obehagligt...dvs risk att förlora kr!

Satt med sånt här när man var 14 och hade för mycket fritid. Det är väldigt mycket fiffel för att få till det utanför USA men du kan leka med proxy, paypal, fixa över cashen till dig själv på det sättet. Det stora problemet är att det finns en uppsjö av undersökningar / enkäter för amerikaner men inte här i europa.

Läste förresten lite om att vara kontaktperson och det verkar väldigt givande om man har tid över och inga egna barn / familj att ta hand om. Dock genererar det inte så bra med stålar.

Raschmus
2013-01-31, 10:02
Kontaktperson? Som i att bara finnas där som stöd och umgås med en person med svårigheter eller?

Ja. Är nog lite olika beroende på vem du träffar men i två år var min roll att agera storbror och kompis. Precis som du säger, finnas till som ett stöd och umgås. En typisk dag var att vi käkade pizza ihop, kollade bio, åkte hem och spelade tv-spel med honom och prata tjejer och längre fram om problem när förtroendet växte.

Satt med sånt här när man var 14 och hade för mycket fritid. Det är väldigt mycket fiffel för att få till det utanför USA men du kan leka med proxy, paypal, fixa över cashen till dig själv på det sättet. Det stora problemet är att det finns en uppsjö av undersökningar / enkäter för amerikaner men inte här i europa.

Läste förresten lite om att vara kontaktperson och det verkar väldigt givande om man har tid över och inga egna barn / familj att ta hand om. Dock genererar det inte så bra med stålar.

För egen del gjorde vi så att vi hängde ungefär 17,00-21,00 en gång i veckan. Mycket tid om man har familj men de på kommunen är ofta så tacksamma att man vill göra en insats så de kan säkerligen hitta en lösning.

martikainen
2013-01-31, 10:33
Gör som resten av Sveriges befolkning, "JA OKKSÅ PE-TE!!"

Online-coachning och lägg dig på halva priset mot alla andra, done deal.

Ignatius72
2013-01-31, 10:35
Medicinska undersökningar.

lanzal
2013-01-31, 10:39
Fonder? Läs lite lite någon månad innan du köper nåt, det är spännande, dock så tjänar du ju inte så mkt på det men det kan vara rätt säkra pengar iaf. Blir ju mer ju mer du investerar

mikaelj
2013-01-31, 10:52
Behöver du verkligen pengarna, eller kan du utnyttja tiden till att förkorvra dig inom något annat?

Jag är i precis omvänd situation. Hade gärna arbetat mindre.

Gober
2013-01-31, 10:55
Medicinska undersökningar.

Det är väl ganska dåligt med pengar där. Råkar man däremot ha möjligheten att donera ägg (vilket blir svårt i TS fall) så tjänar man 11000:- på det.

agazza
2013-01-31, 11:01
Lär dig svagström och kabeldragning, datakabeldragning kommer många borättsföreningar vilja ha i framtiden och folk verkar betala vad som helst för detta. allt du behöver är material, skruvdragare/borr, klammerhammare och bil.

Då ringer du bara telenor/bbb/banhof osv och frågar ifall du kan få lite information vilka gatuadresser dom har anslutna för du vill erbjuda utbyggnad av kabelnät i lägenheter via din lilla firma. Dom blir nedringda av sådana kunder. Större företag vill helst slippa dessa anslutningar då dom inte är värda besväret med att ta en och en adress.