Visa fullständig version : Hur taggar ni till?
Latissimus Dorsi
2013-01-19, 23:58
Hur taggar ni till inför t.e.x ett viktigt set, eller ett tungt lyft. Eller när det bara känns skit, hur får ni upp er i sådana fall under ett pass?
Själv blir jag oftast förbannad många gånger, men då och då funkar inte det. Därav min trådstart.
Fokuserar ett tag mentalt på uppgiften, ser mig själv göra det som ska göras, tänker att det är enkelt, sen precis innan lyftet jobbar jag upp andningen och bara kör, inget mer speciellt än så. :)
Jag slår mig själv på låren, andas hårt några gånger och fokuserar på att vikten SKA upp!!!!!!!111onen11e!!
vankar av och an och försöker bli sur/fokusera på det jag ska göra. Kan nog tagga 5+ minuter innan ett tungt set mark/böj.
Oldschool
2013-01-20, 00:09
Rammstein
Tänker på SD/Jimmy Åkesson.
Grazzafukkinrazzi
2013-01-20, 00:25
Tänker på SD/Jimmy Åkesson.
Detta. Eller Kai Greene. Båda är inspirerande och motiverande! Champions of mind båda två!
spoonchest
2013-01-20, 00:25
Om man ser mig stå och sjunga med, eller ful-digga till musiken när jag är på gymmet vet man att jag är inne i träningen. När ägarna är där så brukar de kommentera att de ser det som en positiv grej att det är nån som kan "låta lite" när de tränar.
Jag tror jag är lite utav gymmets driftkucku.
spoonchest
2013-01-20, 00:27
Jag slår mig själv på låren, andas hårt några gånger och fokuserar på att vikten SKA upp!!!!!!!111onen11e!!
Den funkar bra här med!
vankar av och an och försöker bli sur/fokusera på det jag ska göra. Kan nog tagga 5+ minuter innan ett tungt set mark/böj.
Samma här, fast jag försöker inte bli någonting utan låter istället fokusen på vad som ska hända styra mina känslor. Sällan något skrikande, men väl lite frustande. Förmodligen ser jag mest ledsen ut.
Söker ögonkontakt med random person i närheten, när blickarna möts skriker jag rakt ut allt vad jag kan i ett mästerligt krigsvrål, personen i fråga skiter ner sig och av den reaktionen blir jag så fruktansvärt taggad och kör mitt lyft.
försöker göra mig förbannad och tänka på att folk pressar samma vikt som mig och ännu mer och att jag bara är en liten klen f*TTA om man jämför med tex Ronnie Coleman :D
Samma här, fast jag försöker inte bli någonting utan låter istället fokusen på vad som ska hända styra mina känslor. Sällan något skrikande, men väl lite frustande. Förmodligen ser jag mest ledsen ut.
Mjo, man ser nog mest sur ut när man fokuserar. Jag blir nog inte sur på riktigt men riktigt fokuserad. Jag märker att andningen och blodtrycket ökar, samt att pulsen blir högre.
Herman H
2013-01-20, 01:26
Jag pratar inte, svarar inte på tilltal, jag bara precis koncentrerar mig på mitt kommande lyft och skiter i allt annat, världen är utestängd i dessa få sekunder av mitt liv som jag ska försöka låta bli att misslyckas med.
Precis innan lyftet andas jag lugnt, tänker genom lyftet som ska göras ser till så att eventuell utrustning sitter precis som den ska, försöker känna hur lätt vikten åker upp och hur jag låser ut. Sen går jag och lyfter.
Förmodligen en av de tråkigare lyftare att titta på innan de ska lyfta :d
BisonLGcrew
2013-01-20, 01:31
Föreställ dig att ditt liv tar slut om du inte klarar det, det finns inget alternativ.
Har byggt upp nån form av mental spärr (ofrivilligt) mot att inte anstränga mig vad jag tycker är tillräckligt. Kan tänka innan att jag kommer få ångest efteråt om jag inte gör det jag ska på gymmet.
Funkar extremt bra, sen är det säkert inte hälsosamt men iaf.
Så jag vet inte, måla upp hemska scenarion om vad som kommer hända om du inte saftar på.
Har inte riktigt dessa "känslor" inom mig, jag bara gör det jag ska göra inför ett "viktigare" lyft.
Men själva tagga till delen inför just lyftet, lite extra fokus, kontrollera andningen 20-30 sekunder innan, kontrollera sig själv inför lyftet med lite mer glöd så säga. Slappnar även av mellan setten och snackar skit eller "diggar/dansar.lite.lätt" till musiken ifall den är bra.
Har fungerat helt ok än så länge. Blir väl värre när man når platåer och aldrig kommer vidare, men förutsätter att när man väl når nästa platå och står still så förstår man varför det står still troligen och ändrar upplägget och går vidare förhoppningsvis.
Behöver inte "tagga" mer än att jag vet att det blir tungt att lyfta och att jag måste ta i för att klara av det. Ifall ett lyft blir dåligt och känns tyngre än det borde ha gjort, så lägger jag på 5-10kg för att få nytt fokus.
mini_Arnold
2013-01-20, 10:11
Ser mig i spegeln, skrattar ut mig själv, blir förbannad, lavettar mig en eller två gånger sen är jag igång.
Detta ser förstås lite psykopatiskt ut men är man shysst i övrigt är det ingen som har problem med det.
Den enda gången jag blir otaggad under ett pass är om jag egentligen kanske inte borde vara där. Typ förkyld, råkat äta för lite under lång tid utan att förstå det osv. Då brukar jag bara tänka på att efter det här passet ska jag göra ändringar så att jag mår bättre. Om jag inte är i riktigt kass fysisk form kan jag typ inte bli otaggad. Vad som ska göras är redan planerat och styrketräning är lätt mentalt för mig som är explosivt lagd.
Lyssnar på Hatebreeds "destroy everything"; testo/adrenalin, ryser till, tar i.
Profit.
o_VTfrF6TWU
vicarious
2013-01-20, 15:04
Bra musik oftast.
REDaction
2013-01-20, 15:21
Senaste all-out seten i 5/3/1 har det blivit den här många gånger.
http://www.youtube.com/watch?v=lcvt2OK8zSc
Rent allmänt handlar det om att hitta ett bra mindset. Försöker koppla den känslan till vissa låtar/beteenden som gör det lättare att hitta tillbaka till det vid nästa lyft.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.