handdator

Visa fullständig version : Sorgliga Journalen

WHITEFOLKS
2013-01-13, 18:40
Här tänkte jag bokföra mina aktiviteter.

Utgångsinfo

Född: 1979
Vikt: Fleskig, säkert 95kg
Längd: 179cm
Träningserfarenhet: lallat runt med diverse sen runt 2003

Mål: gå ner i vikt och bli någorlunda fysiskt attraktiv
metod: SL 5x5 med lite extra kondition för psyket.

Vet att det kanske inte är det bästa bästa att köra kondition/satsa på viktnedgång samtidigt som man kör SL 5x5 men det får vara så till att börja med. Får omvärdera när/om det börjar avstanna i styrkeutvecklingen.

shadowfire
2013-01-13, 19:02
Härligt att du kör igång med journal och det kan absolut fungera finfint med 5x5!
En fråga kring journalnamnet bara, hur tänkte du där?

Lycka till iaf!

WHITEFOLKS
2013-01-13, 19:11
Här tänkte jag bokföra mina aktiviteter.

Utgångsinfo

Född: 1979
Vikt: Fleskig, säkert 95kg
Längd: 179cm
Träningserfarenhet: lallat runt med diverse sen runt 2003

Mål: gå ner i vikt och bli någorlunda fysiskt attraktiv
metod: SL 5x5 med lite extra kondition för psyket.

Vet att det kanske inte är det bästa bästa att köra kondition/satsa på viktnedgång samtidigt som man kör SL 5x5 men det får vara så till att börja med. Får omvärdera när/om det börjar avstanna i styrkeutvecklingen.

Fail to plan and you plan to fail. Fast jag planerar ju att misslyckas (nåja) så det blir väl lite moment 22.

Jag tänkte mest att jag brukar ju vara rätt sorglig så det var väl mest passande. Ser ju hellre att jag "har fel" med det än att jag säger "happy happy joy joy journalen" och får fel :D

Jag tänkte börja i dag men det var så kalasfullt på gymmet när jag kom dit så körde lite blandad kondition och maskinstyrka för att komma igång. Hade inte varit och tränat på en vecka så var rätt skönt att bara varva igång lite.

Jag bävar första dagarna för jag har inte tränat böj på så länge och jag vet hur träningsvärken blir för mig i början då. Körde 5x5 en period för något år sen och fick väldigt bra styrkeresultat (för mig) så är lite småtaggad på progressiv träning igen.

Lellan
2013-01-13, 22:38
Nyårslöften är snart borta, trist för dem men bättre för dig. Bra att veva lite! Jag körde frontböj med uppvärmningsvikter igår och hade knasben, har ändå GRAV träningsvärk, så är det den du är ute efter kan frånvaro av den göra att du får det trots svaghet i början.. :D

Och det är väl inget fel att börja skeptiskt och hellre bli positivt överraskad än riskera motsatsen om man upplever att det vore värre. U go! *flex*

WHITEFOLKS
2013-01-13, 23:42
Jag har för mig att jag körde plankan förrut i samband med 5x5 men hittar inte att man ska göra det nu.

Var det något jag hittade på själv eller är det en del av programmet? :D

WHITEFOLKS
2013-01-26, 21:04
Hade emo-skov ett tag så tränade inte på 10 dagar eller nåt. Så körde en repeat på föregående "komma igång".

WHITEFOLKS
2013-01-28, 00:34
Samma igen, lyfte lite saker och rörde lite på fläsket. Skönt för psyket och snart är kroppen igång på riktigt så man kan köra ett vettigt program.

WHITEFOLKS
2013-04-01, 17:47
Ok nu kör vi i den här på riktigt...

2 veckors uppehåll från gymmet, körde lite över 20min "crosstrainer" i bra tempo och sen lite högreps fullkroppspass.

Ska knåpa ihop nåt schema ikväll som jag går på imorrn. Antagligen något liknande SL 5x5 fast med cardio så kommer inte ha samma krav på "vikthöjning". Prio ett är att hitta formen både fettmässigt och konditionsmässigt atm och då får min redan obefintliga styrka stå tillbaka lite.

WHITEFOLKS
2013-04-03, 19:30
Körde första passet på "nya schemat"..

Tankegångarna är som följer, dela upp tränandet i tre styrkepass bestående av:

1. bänk + axlar/andra bröstövningar
2. knäböj + ryggövningar som hantelrodd/latsdrag/etc
3. marklyft + benövningar som benspark/lårcurl

Sen blir schemat rullande något i stil med:

Dag 1: pass 1
Dag 2: pass 2
Dag 3: kondition eller vila beroende på hur det känns
Dag 4: pass 1
Dag 5: pass 3
Dag 6: kondition eller vila

Sen är det bara rulla på..

Fokus på basövningarna och styrka/progression i de, slänga in något intervallpass efter styrkan ibland om man känner för det.

Så idag blev det bänk+axlar/bröst + en del kondition. Kändes bra fast vikterna var rätt låga så är väl som sig bör.

WHITEFOLKS
2013-04-04, 16:26
Dagens pass blev ett benpass baserat på benpress och intervaller på motionscykel. Slängde in lite latsdrag och baksida axlar for shits and giggles.

Nästa benpass ska jag gå på knäböj men jag inbillar mig att jag kanske kan undvika lite av "dötsträningsvärken" jag alltid får av knäböj efter knäböjsuppehåll genom lite benpress innan, antagligen inte.

Blev väldigt svettigt och batteriet i pulsbandet hade tydligen lagt av. Var nog inte så jättebra pass för optimuskelbyggnad2k men det fick bli lite högreps+intervallendorfiner. Deal with it.

spoon
2013-04-04, 16:42
Kul med journal :)

Hejja hejja!

nitz
2013-04-04, 16:46
Grymt!
Go Grin!

WHITEFOLKS
2013-07-24, 12:07
Oh hai back in biz, back in deffmode. Satsar på en vegetarisk deff som ska vara billig och smidig. glhf.

Igår:
Styrkepass med lite intervaller efteråt.

Mat: Kidneybönor och råris, EAA före/efter passet.

Idag:
Konditionspass med lite högrepsstyrka.

Mat: Matvete och pintobönor, EAA före/efter passet.

Ska vara mer detaljerad i framtiden när jag kommer ihåg när jag ska journalföra. Målet är att bli väldigt fit på väldigt lite pengar. Siktar på en total matkostnad inkl tillskott på under 600kr/månad.

nitz
2013-07-25, 13:23
Intressant projekt björn :)
Rooting for yah!

WHITEFOLKS
2013-07-26, 13:00
Igår blev det ett högvolymsstyrka för axlar och rygg och lite intervallet. Mat blev bcaa innan, vassle efter passet. Sen kidneybönor+linser+vetekli+yogurt till mat.

Red Apple
2013-08-13, 11:37
Hur går det med träningen?

WHITEFOLKS
2013-12-09, 21:33
Efter att ha hittat ett bättre gym där jag i princip är själv så har jag nu börjat träna strukturerat igen.

Blir 3km löpning till och från gymmet (6 totalt) och enligt sl 5x5 de senaste två veckorna.

WHITEFOLKS
2013-12-11, 23:22
Födelsedagsträning på sturebadet var kul, blev mest knäböj.

WHITEFOLKS
2013-12-12, 15:03
Var lite osäker om hur dagens pass skulle gå eftersom jag körde ett "extra" helkroppspass igår. Men med glatt humör inspirerad av det fina vädret löpte jag de 3km till gymmet för att köra ytterligare ett sl 5x5 pass.

Jag lyckades följa progressionen även om böjen var slitig (tacka fan för det då jag dumdristigt nog körde mest böj igår på födelsedagspasset.) Bänken kändes dock ganska lätt.

Slutsats: skönt att kunna fortsätta i progressionen "enligt plan", det firar vi ikväll med hemmagjorde burgare och kanske någon oel.

WHITEFOLKS
2013-12-16, 17:54
Kände mig väldigt pigg, tror jag det efter 3 dqgars vila. Allt gick jättebra och böjen kändes lätta men på tredje rep i tredje setet fick jag någon konstig smärta i vänster knä som fortfarande sitter i.

Så jag skippade åtdrstående böjset och resten av passet kändes också lätt och ökning enligt plan. Nu undrar/oroas man bara av vad det är med knä.

WHITEFOLKS
2013-12-18, 17:26
Vågade inte köra böj idag, känns fortfarande inte helt 100 i knät. Körde lite högrep benpress istället och ökade enligt plan i allt annat. Bra pass förrutom att jag hade lite bråttom och då inte kunde köra böj.

Blev utöver passet cirka 7km löpning.

WHITEFOLKS
2013-12-20, 14:23
Dagens pass blev i princip en kopia på föregående, benpress istf böj och progression enligt plan i allt annat. Körde även en massa extra lull för armar och axlar, inte säkert att jag hinner träna mer innan resan.

WHITEFOLKS
2014-01-07, 16:15
Woop Woop, första passet efter 2veckors resande där det bara blev ett pass på ett hotellgym av lolkvalitet.

blev 3.5km x 2 löpning och 5set x 8reps böj och axlar+bröst. Tror det blir något tortyrpass ala jillian michaels ikväll och döda ben imorrn. Men skönt att röra på sig igen iaf.

nitz
2014-01-07, 16:44
Woop Woop, första passet efter 2veckors resande där det bara blev ett pass på ett hotellgym av lolkvalitet.

blev 3.5km x 2 löpning och 5set x 8reps böj och axlar+bröst. Tror det blir något tortyrpass ala jillian michaels ikväll och döda ben imorrn. Men skönt att röra på sig igen iaf.

Bra där ;) :thumbup:

WHITEFOLKS
2014-07-04, 15:29
Dagens 5x5

Böj: 220kg
Bänk: 160kg
Hantelroddar: 54kg

3km löpning efter, 11m34s

rooz
2014-07-04, 15:34
Böjde du 5x5 @ 220kg?

WHITEFOLKS
2014-07-04, 15:36
Böjde du 5x5 @ 220kg?
Ja kör stronglifts med några små moddar

Tomasholm
2014-08-13, 20:08
Du har ju tränat jätte länge, varför lyfter du så små vikter?

SGW
2014-08-13, 23:01
Tränas det något?

WHITEFOLKS
2014-08-31, 13:13
Du har ju tränat jätte länge, varför lyfter du så små vikter?
Sorry att du är besviken, jag är lat antagligen.

Diomedea exulans
2014-12-15, 16:03
Nu när du har hittat ditt nya, kärleksfulla jag, vad sägs om att bokföra några kärleksfulla pass?