Visa fullständig version : Lös i magen vid Periodisk fasta
Jag har kört med periodisk fasta under min deff sen ungefär månad tillbaka nu , något jag trivs väldigt bra med . Nu är det dock så att jag ganska ofta drabbas av rejäl rännskita efter mina gigantiska kvällsmåltider.
Det är inget problem rent praktiskt , jag har nära till toan och tycker inte det är så farligt , det som oroar mig lite är ifall jag verkligen tar upp all protein och så där , eller om det liksom "rinner igenom "
Finns det någon anledning att oroa mig för detta ?
Mat rinner inte bara igenom och jag är skeptisk till att problemet du har beror på att du fastar några timmar om dagen?
vicarious
2012-06-12, 16:21
Vad äter du?
Mat rinner inte bara igenom och jag är skeptisk till att problemet du har beror på att du fastar några timmar om dagen?
Nej jag vet inte om det beror på det egentligen var mest orolig över det här med protein intaget som sagt men jag fastar alltså i 16timmar.
Vad äter du?
Det är lite olika , ofta rätt stora intag av kött (500g-800g) typ kyckling,kassler eller tonfisk tillsammans med ris eller potatis.
Magkatarr? sluta ät så och dela upp de på flera måltider, alla magar gillar inte stora måltider.
Jag läste lite snabbt igenom de vanligaste symtomen vid magkatarr och tror inte det är det jag drabbats av men visst om det inte blir bättre får jag ju helt enkelt dela upp det på flera måldtider, tråkigt , väldigt skönt mentalt med stora måltider. Jag hade ju räknat med att det skulle ta ett tag för magen att vänja sig men nu när det gått en månad och jag fortfarande får "vattenfall-bajs" ett par gånger i veckan verkar det som att min mage helt enkelt inte pallar den typen av måltider.
Äter du bara två måltider eller hur har du delat upp det?
Jag fastar också oftast mellan 16-18 timmar per dag blir det ungefär, dvs 8-6 timmar som jag äter på, då äter jag flera mål inte bara två stora.
Äter du bara två måltider eller hur har du delat upp det?
Jag fastar också oftast mellan 16-18 timmar per dag blir det ungefär, dvs 8-6 timmar som jag äter på, då äter jag flera mål inte bara två stora.
Ja jag kör på två riktigt stora måltider , jag gillar det. Kanske lika bra att lära sig av med den typen av frosseribeteende iofs.
Jag läste lite snabbt igenom de vanligaste symtomen vid magkatarr och tror inte det är det jag drabbats av men visst om det inte blir bättre får jag ju helt enkelt dela upp det på flera måldtider, tråkigt , väldigt skönt mentalt med stora måltider. Jag hade ju räknat med att det skulle ta ett tag för magen att vänja sig men nu när det gått en månad och jag fortfarande får "vattenfall-bajs" ett par gånger i veckan verkar det som att min mage helt enkelt inte pallar den typen av måltider.
Nej men de blir väll stressad när de kommer loads of food och sätter på akut tömning för de kommer in så mycket :)
Nej men de blir väll stressad när de kommer loads of food och sätter på akut tömning för de kommer in så mycket :)
Antagligen är det så. Jag misstänkte tidigare att det kunde bero på att jag drack ganska mycket kaffe så jag la av med det ,men visade sig att det inte hade med det att göra heller.
En av mina standardmåltider är 500 gram nötfärs med 500 gram grönsaker. Steker upp allt tillsammans. Den måltiden gör ofta att det säger bubbel i magen. Vet inte varför.
krubkungen
2012-06-12, 19:23
En av mina standardmåltider är 500 gram nötfärs med 500 gram grönsaker. Steker upp allt tillsammans. Den måltiden gör ofta att det säger bubbel i magen. Vet inte varför.
Den vill ha spaghetti och dolmiosås. "VILKEN DAG ÄR DIN DOLMIO DAG?" :D
Den vill ha spaghetti och dolmiosås. "VILKEN DAG ÄR DIN DOLMIO DAG?" :D
I HELVETE HELLER! Jag är ganska liten, har inte så stort kaloriebehov. Pasta bye bye :(
Prova att frångå konceptet att inte äta någonting och sedan ett långtradarlass och se om det blir bättre. Alla magar gillar inte att man trycker på dem ett ton mat i en sittning.
Det är inte maten du äter vid den aktuella måltiden som rinner igenom (hur skulle det gå till?), utan det är att du äter som sätter igång tarmen, så att den skickar ut sådant som redan finns i den (googla gastrokolisk reflex för detaljbeskrivningar).
vicarious
2012-06-12, 20:45
I HELVETE HELLER! Jag är ganska liten, har inte så stort kaloriebehov. Pasta bye bye :(
Å andra sidan får du ju en del fett från färsen som du skulle kunna byta mot pasta =)
nicklagard
2012-06-14, 15:13
Jag får också rännskita. Tränar på fastande mage (förutom en PWO & aminosyror). Efter lunchen får jag gå två ggr de närmsta timmarna. På kvällen är jag fit for fight igen. Tur det finns toaborstar på jobbet..
Käkar du mycket Omega-3 skulle det kunna vara boven...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.