Visa fullständig version : Risken med o vara grofv o köra bil
shadowfire
2012-05-07, 15:09
Sådan där TT-notis i hörnet på aftonblaskan, publicerad idag:
Biffig bilförare togs till kontroll
JÖNKÖPING. En bilförare i Jönköping som stoppades vid en fordonskontroll i helgen såg så biffig ut att polisen tog honom till polishuset misstänkt för dopningsbrott.
Polismännen bedömde att mannen hade en överdrivet stor överkropp.
– Mannen visade tecken på att ha brukat anabola steroider, säger polisens presstalesman Göran Gunnarsson till jnytt.se.
Efter att ha lämnat urinprov släpptes mannen i väntan på provsvaret.
Så se upp där ute alla båddybillders. Styrkelyftare och crossfittare kommer dock lättare igenom fordonskontrollerna.
ChuckTesta
2012-05-07, 15:11
Så in i helvetes sjukt äckligt jävla efterblivet patetiskt.
inte första gången nåt sånt här händer faktiskt
ARMSTARK
2012-05-07, 15:18
Om han hade sett ut som en skidåkare eller cycklist då, borde inte det ge misstankar också? :Virro
Robbmeister
2012-05-07, 15:22
Hahaha bra anledning att gripa snubben :laugh:
På vilka grunder får de ta in någon på detta sättet?
ChuckTesta
2012-05-07, 15:24
På vilka grunder får de ta in någon på detta sättet?
För biff. Ungefär som "du har röda ögon = du är narkotikapåverkad". Polisen verkar inte vara medvetna om att t ex trötthet eller allergi också kan ge röda ögon.
Spartansk
2012-05-07, 15:26
Hur har ni tänkt att de ska sätta dit dopade annars, då? Och nej, jag trollar eller skojar inte, om någon nu tror det.
Hur har ni tänkt att de ska sätta dit dopade annars, då? Och nej, jag trollar eller skojar inte, om någon nu tror det.
Drogtest på gym?
Spartansk
2012-05-07, 15:27
Drogtest på gym?
Och varför inte i trafiken också?
ChuckTesta
2012-05-07, 15:30
Och varför ska man sätta dit alla dopade? Uppenbarligen kan man bli grov utan steroider också, ska alla över 90 kg dopingtestas? Var går gränsen för att man ska bli misstänkt utan grunder förutom sina muskler?
Och varför ska man sätta dit alla dopade?
För att det är olagligt?
Spartansk
2012-05-07, 15:32
Och varför ska man sätta dit alla dopade? Uppenbarligen kan man bli grov utan steroider också, ska alla över 90 kg dopingtestas? Var går gränsen för att man ska bli misstänkt utan grunder förutom sina muskler?
Varför man ska sätta dit alla dopade? För att doping är olagligt, såklart. Jag är inte insatt nog för att veta var man ska sätta gränsen, men någonstans måste man ju ha en gräns. Man kan ju inte vänta tills man är 100 % säker på att någon har begått ett brott innan man börjar utreda saken.
ChuckTesta
2012-05-07, 15:33
För att det är olagligt?
Jaha? And then? Varför är det olagligt? Varför är du/ni så jävla kåta på att sätta dit alla som inte är och gör som er? Är ni avundsjuka på dom som dopar sig?
Ska du också straffas för varenda lagbrott du begår? Går du aldrig mot röd gubbe? Kör du aldrig för fort?
Varför man ska sätta dit alla dopade? För att doping är olagligt, såklart. Jag är inte insatt nog för att veta var man ska sätta gränsen, men någonstans måste man ju ha en gräns. Man kan ju inte vänta tills man är 100 % säker på att någon har begått ett brott innan man börjar utreda saken.
Skulle du acceptera en husrannsakan hemma hos dig för att du inte sovit en natt och blir stoppad av polisen på gatan? Frihetsberövad i några timmar, hemmet genomsökt och nedstökat, låter det roligt?
Ställer frågan igen, varför är ni så jävla kåta på att sätta dit alla som inte är som er? Alltså, varför bryr ni er? Har ni inga egna liv?
Nu finns det nog lite värre konsekvenser med doping än att gå mot röd gubbe, men att någon ska behöva bli stoppad i trafiken och ta ett drogtest bara pga mycket muskler känns inte rätt.
Spartansk
2012-05-07, 15:36
Jaha? And then? Varför är det olagligt? Varför är du/ni så jävla kåta på att sätta dit alla som inte är och gör som er? Är ni avundsjuka på dom som dopar sig?
Ska du också straffas för varenda lagbrott du begår? Går du aldrig mot röd gubbe? Kör du aldrig för fort?
Nu börjar jag undra om du trollar. Menar du att du inte är medveten om någon av dopingens negativa effekter?
Ja, det är väl klart som fan att jag ska straffas för varenda lagbrott som jag begår, om jag åker dit? Jo, jag både går mot röd gubbe och kör för fort, och inte fan tänker jag gnälla om polisen tar mig för det. Det är ju jag som gör fel.
Alltså, varför bryr ni er?
För att det påverkar oss på ett negativt sätt.
ChuckTesta
2012-05-07, 15:41
Nu börjar jag undra om du trollar. Menar du att du inte är medveten om någon av dopingens negativa effekter?
Ja, det är väl klart som fan att jag ska straffas för varenda lagbrott som jag begår, om jag åker dit? Jo, jag både går mot röd gubbe och kör för fort, och inte fan tänker jag gnälla om polisen tar mig för det. Det är ju jag som gör fel.
Ser du inget värde i personlig frihet utan bara följa statens direktioner?
För att det påverkar oss på ett negativt sätt.
Hur påverkar det dig? Om du tävlar så skulle det påverka dig i tävling om du tävlade mot dopade personer, ja. Inte annars. Är alla som dopade tävlande inom styrkelyft? Knappast. Det påverkar alltså inte dig/er negativt.
Att polisen tar någon för att det finns misstanke om brott kan väl ändå ingen sätta sig mot. Om extraordinär biffighet räcker som misstanke, eller om röda ögon räcker som misstanke är upp till polisen och regelverket.
Om man inte fick misstänka folk som är extremt biffiga, skulle då ALLA som tränar på gym behöva pissa, eller hur tänkte personen som gav det förslaget?
Spartansk
2012-05-07, 15:42
Skulle du acceptera en husrannsakan hemma hos dig för att du inte sovit en natt och blir stoppad av polisen på gatan? Frihetsberövad i några timmar, hemmet genomsökt och nedstökat, låter det roligt?
Ställer frågan igen, varför är ni så jävla kåta på att sätta dit alla som inte är som er? Alltså, varför bryr ni er? Har ni inga egna liv?
Ja, det skulle jag väl acceptera, antar jag. Inte fan vore det trevligt, men lite skit får man väl tåla i ett rättssamhälle. Man kan ju inte begära att polisen har hur mycket som helst på fötterna innan de gör något.
Och sluta lägga ord i mun på mig, för helvete. Det handlar självklart inte om att jag har något emot folk som är olika mig själv. Folk kan samla på ostar, gå klädda i sjömanskläder och leka med Barbiedockor om de vill, det är väldigt olikt mig och stör mig inte ett dugg. Det som stör mig är lagbrytare, och de som försvarar dem.
Ser du inget värde i personlig frihet utan bara följa statens direktioner?
Klart som fan jag ser värde i personlig frihet. Men det argumentet kan man ju även ha för att försvara mördare. "Jag har minsann rätt att mörda vem jag vill".
Klart som fan jag ser värde i personlig frihet. Men det argumentet kan man ju även ha för att försvara mördare. "Jag har minsann rätt att mörda vem jag vill".
Nja, det påverkar ju någon annan DIREKT negativt. Det tror jag inte är OK enligt det resonemanget.
Knarka hemma, trycka sedlar i garderoben osv. verkar dock vara i sin ordning. Det är så jag uppfattat det.
Spartansk
2012-05-07, 15:46
Nja, det påverkar ju någon annan DIREKT negativt. Det tror jag inte är OK enligt det resonemanget.
Knarka hemma, trycka sedlar i garderoben osv. verkar dock vara i sin ordning. Det är så jag uppfattat det.
Fair enough. Jag är även emot att knarka hemma och trycka sedlar.
ChuckTesta
2012-05-07, 15:49
Att polisen tar någon för att det finns misstanke om brott kan väl ändå ingen sätta sig mot. Om extraordinär biffighet räcker som misstanke, eller om röda ögon räcker som misstanke är upp till polisen och regelverket.
Om man inte fick misstänka folk som är extremt biffiga, skulle då ALLA som tränar på gym behöva pissa, eller hur tänkte personen som gav det förslaget?
Då kan polisen frihetsberöva dig helt sonika misstänkt för ett bankrån också? Varför skulle alla behöva pissa? Är det inte bättre om polisen tar dom som importerar och distribuerar än att göra razzia på olika gym och plocka lite folk här och där, där majoriteten inte ens är dopade. Man måste inte heller vara extremt biffig för att vara dopad, det finns garanterat folk som är rena som är större än folk som är dopade.
Ja, det skulle jag väl acceptera, antar jag. Inte fan vore det trevligt, men lite skit får man väl tåla i ett rättssamhälle. Man kan ju inte begära att polisen har hur mycket som helst på fötterna innan de gör något.
Och sluta lägga ord i mun på mig, för helvete. Det handlar självklart inte om att jag har något emot folk som är olika mig själv. Folk kan samla på ostar, gå klädda i sjömanskläder och leka med Barbiedockor om de vill, det är väldigt olikt mig och stör mig inte ett dugg. Det som stör mig är lagbrytare, och de som försvarar dem.
Haha, bryr du dig inte om att din dag blir förstörd, du kanske skulle på ett möte eller träffa någon eller något men istället sitter du i häktet och väntar på att polisen klampar in hemma hos dig och rotar igenom dina saker? "Det är ju ett rättssamhälle"
Att mörda någon och att sätta en spruta i sig själv är långt ifrån samma sak och det vet du också. Det går alltså inte att säga som du gjorde där.
HUR kan du vara emot att knarka hemma? Hur påverkar det dig att Plucke röker en joint hemma?
Uppenbarligen är det svensk avundsjuka och jantelag som råder. Ni är emot att folk gör något som ni inte gör i deras hem bara för att ni inte gör det, och det som är så sjukt jävla patetiskt är att om cannabis legaliserades så skulle ni inte ha något emot att folk rökte vare sig ute eller hemma i sina egna lägenheter, men idag när det är olagligt så är ni emot det. Pinsamt.
Jag också, tycker att det funkar bra som det är med det mesta. Jag beskrev bara min uppfattning av det resonemang jag uppfattade förs.
Tricklew
2012-05-07, 15:52
Spartansk, jag trodde bättre om dig än detta. Det är en stor skillnad på en mördare, och någon som trycker, en
mördare inkränger direkt på andra individers frihet. En som trycker gör inte detta, varpå dom två inte ska jämnföras öht.
Iphone
Då kan polisen frihetsberöva dig helt sonika misstänkt för ett bankrån också? Varför skulle alla behöva pissa? Är det inte bättre om polisen tar dom som importerar och distribuerar än att göra razzia på olika gym och plocka lite folk här och där, där majoriteten inte ens är dopade. Man måste inte heller vara extremt biffig för att vara dopad, det finns garanterat folk som är rena som är större än folk som är dopade.
Givetvis finns det problem och baksidor med rättssamhället, det säger jag inget om. Men att det skulle bli bättre på det sättet du beskriver tror jag inte.
Självklart hade det varit bättre om alla preparat togs innan brukaren fick tag i dem, men det går inte. Då får man jobba på flera fronter, annars hade det varit fritt fram bara du fick tag i det.
Polisen ska inte frihetsberöva någon helt sonika, de ska göra det om det finns en rimlig misstanke. Misstänker polisen mig för bankrån så får de gärna förhöra mig. Har jag inget med det att göra kommer de inte kunna bevisa att jag varit delaktig. Givetvis finns det undantag där personen blivit felaktigt dömda, men de är väldigt få och ett resultat av ett i övrigt hyfsat fungerande rättssamhälle.
Sen har du rätt, det är inte alltid de biffigaste som pysslar med doping. Finns säkerligen en hel del spetor som gör det också, det är förmodligen värre för dem också då de uppenbarligen missat något och inte verkar ha full koll på läget. Men vad ska polisen fatta misstanke för? En normalstor kille på gymmet som verkar ha halvbra koll kan mycket väl vara dopad, men med det resonemanget kan polisen misstänka alla, det håller inte.
Varför reagerar du så häftigt? Dopar du dig och är rädd att åka dit?
Jag är inte kåt på att sätta dit alla som inte är som mig. Det har jag inte sagt. Men självklart ska man sätta dit de som sopar sig eftersom det är olagligt.
Precis som Spartansk säger, kommer inte jag heller att gnälla om de sätter dit mig om jag kör för fort. Jag får ju skylla mig själv. Polisen har väldigt många fartkontroller och kämpar för att få ner hastighetsöverträdelserna och det är väl klart att de ska försöka sätta dit de som dopar sig också.
Gnäller du om polisen stannar dig för att göra ett alkotest trots att du inte svänger med bilen fram och tillbaka över hela vägbanan?
ChuckTesta
2012-05-07, 15:56
Givetvis finns det problem och baksidor med rättssamhället, det säger jag inget om. Men att det skulle bli bättre på det sättet du beskriver tror jag inte.
Självklart hade det varit bättre om alla preparat togs innan brukaren fick tag i dem, men det går inte. Då får man jobba på flera fronter, annars hade det varit fritt fram bara du fick tag i det.
Polisen ska inte frihetsberöva någon helt sonika, de ska göra det om det finns en rimlig misstanke. Misstänker polisen mig för bankrån så får de gärna förhöra mig. Har jag inget med det att göra kommer de inte kunna bevisa att jag varit delaktig. Givetvis finns det undantag där personen blivit felaktigt dömda, men de är väldigt få och ett resultat av ett i övrigt hyfsat fungerande rättssamhälle.
Ändå gör dom det, på grund av röda ögon eller för stora biceps? Herregud vad är det för fel på er....
Om polisen inte kan gå på distributörerna, ska dom då istället göra razzior på gym för att ta folk som använder steroiderna istället för dom som säljer dom? Vad är det bra för? Statistiken? ...
Och säg inte preventivt arbete, det finns många många många andra bättre sätt att motarbeta doping än att använda sig av skrämseltaktik i form av razzia.
Varför reagerar du så häftigt? Dopar du dig och är rädd att åka dit?
Jag är inte kåt på att sätta dit alla som inte är som mig. Det har jag inte sagt. Men självklart ska man sätta dit de som sopar sig eftersom det är olagligt.
Precis som Spartansk säger, kommer inte jag heller att gnälla om de sätter dit mig om jag kör för fort. Jag får ju skylla mig själv. Polisen har väldigt många fartkontroller och kämpar för att få ner hastighetsöverträdelserna och det är väl klart att de ska försöka sätta dit de som dopar sig också.
Gnäller du om polisen stannar dig för att göra ett alkotest trots att du inte svänger med bilen fram och tillbaka över hela vägbanan?
Jo du är kåt på att sätta dit alla som inte är som du. Annars hade du inte sagt "självklart ska man sätta dit de som dopar sig".
Om jag kör helt normalt och helt sonika blir stoppad för alkotest så skulle jag gnälla, ja. Min körförmåga är inte nedsatt och jag har inte gett några tecken på att jag är alkoholpåverkad. Varför blir jag då stoppad? För att jag "kanske hade druckit"? Då ska man stoppa alla bilar jämt.
och nej, jag är inte dopad men jag reagerar för att politiken är störd och ni är hjärntvättade till att tycka att det är okej.
Spartansk
2012-05-07, 15:58
Haha, bryr du dig inte om att din dag blir förstörd, du kanske skulle på ett möte eller träffa någon eller något men istället sitter du i häktet och väntar på att polisen klampar in hemma hos dig och rotar igenom dina saker? "Det är ju ett rättssamhälle"
Klart jag skulle bry mig, men det är acceptabelt. Nästa gång kanske det inte är jag som råkar ut för razzian, utan en som verkligen är dopad, och då åker ju en brottsling dit, vilket är bra. De kan ju inte göra ett undantag för mig.
HUR kan du vara emot att knarka hemma? Hur påverkar det dig att Plucke röker en joint hemma?
Just joint är kanske inte farligt, men nu finns det ju andra sorters knark än joints. Och även en joint kan vara indirekt farlig, om den t ex är köpt av någon langare av värre saker som man i och med köpet stödjer, eller om personen som röker får för sig att göra något dumt under inflytelse av jointen.
Får jag ställa en motfråga till dig då; varför är det så jävla viktigt att folk ska få dopa sig ifred? Det är inte direkt som att man inte kan leva ett fullvärdigt liv utan de där extra kilona muskler.
dream_theater_
2012-05-07, 15:58
Han blev helt enkelt kollad för att han hade en patetiskt liten underkropp. Stod det inte så i artikeln?
Ändå gör dom det, på grund av röda ögon eller för stora biceps? Herregud vad är det för fel på er....
Du missförstår mig. Jag tycker att det är bra att polisen kan ingripa om det finns misstanke, jag säger inte att biffighet eller röda ögon räcker för misstanke. Jag konstaterar bara att enligt vissa poliser gör det det, och det är inte så mycket man kan göra åt det.
Spartansk
2012-05-07, 16:04
Om jag kör helt normalt och helt sonika blir stoppad för alkotest så skulle jag gnälla, ja. Min körförmåga är inte nedsatt och jag har inte gett några tecken på att jag är alkoholpåverkad. Varför blir jag då stoppad? För att jag "kanske hade druckit"? Då ska man stoppa alla bilar jämt.
Polisen har trafikkontroller med jämna mellanrum där de alkoholtestar folk på måfå. Du är helt emot såna, alltså?
ChuckTesta
2012-05-07, 16:05
Klart jag skulle bry mig, men det är acceptabelt. Nästa gång kanske det inte är jag som råkar ut för razzian, utan en som verkligen är dopad, och då åker ju en brottsling dit, vilket är bra. De kan ju inte göra ett undantag för mig.
Just joint är kanske inte farligt, men nu finns det ju andra sorters knark än joints. Och även en joint kan vara indirekt farlig, om den t ex är köpt av någon langare av värre saker som man i och med köpet stödjer, eller om personen som röker får för sig att göra något dumt under inflytelse av jointen.
Får jag ställa en motfråga till dig då; varför är det så jävla viktigt att folk ska få dopa sig ifred? Det är inte direkt som att man inte kan leva ett fullvärdigt liv utan de där extra kilona muskler.
Nej, det är inte acceptabelt. Polisen ska ge fan i att lägga sig i folks privatliv om dom inte gör något. Hur kommer det sig att Sverige är det enda (typ, iaf i västvärlden) landet i världen där man inte får ha narkotika i kroppen?
Varför är det okej med en joint och inte en spruta heroin?
och nej, en joint kan inte vara indirekt farlig genom att stödja någon jävla kriminell organisation osv, det här är inte drogkartellerna i Mexico.
Svar på din motfråga: Folk ska få dopa sig för att det är deras liv, deras kropp och staten/polisen har ingenting med den att göra. Vi kan förbjuda piercingar, tatueringar, fetma, gymträning osv också i sådant fall.
Polisen har trafikkontroller med jämna mellanrum där de alkoholtestar folk på måfå. Du är helt emot såna, alltså?
Nej men jag fick uppfattningen att han menade att jag blir förföljd av polisen och sedan stoppad för alkotest, inte i en trafikkontroll och sådana är jag inte emot.
Andy.da.wohoo
2012-05-07, 16:05
Diskussioner som denna är ganska roliga. Alltid ett gäng som håller fast vid åsikten att "Det gör inget om berra dopar sig för det skadar inte andra, även fast det är olagligt."
Jag kan nog inte tillföra så mycket, Spartansk för fram mina åsikter ganska bra.
Hur ofta sker en husrannsakan bara för att dom misstänker att någon är påtänd? Om du inte är känd av dem sedan tidigare, men då är det ju en helt annan fråga.
Tycker att det är fel av dom att bara plocka folk ute på stan för att kräva piss, men vad ska man göra? Inte mycket mer än att gilla läget..
Andy.da.wohoo
2012-05-07, 16:08
Svar på din motfråga: Folk ska få dopa sig för att det är deras liv, deras kropp och staten/polisen har ingenting med den att göra. Vi kan förbjuda piercingar, tatueringar, fetma, gymträning osv också i sådant fall.
Har staten inget att göra med sin befolknings välmående? Kan du påstå att du gör ett lika bra jobb under inflytande av heroin/hasch/doping vadsomhelst som om du vore nykter? Det är väll klart staten måste få säga sitt om vad befolkningen håller på med.
Kan man inte lyda så finns det en stadsdel i Köpenhamn som nog hade passat bättre om man inte kan förhålla sig till regler.
Spartansk
2012-05-07, 16:08
Varför är det okej med en joint och inte en spruta heroin?
Nu är jag väldigt oinsatt i droger, vilken som gör vad, osv, men vissa droger är livsfarliga för utövaren, och vissa kan få utövaren att skada andra. Det är vettigt att de är olagliga.
Du fattar väl för fan att det bara är saker som gör skada (över en viss gräns) som man förbjuder? Vad tror du orsakar mest skada av tatueringar och anabola steroider?
vilken kick han måste fått av att vara farligt biffig, om han nu inte var dopad
Tycker ni på allvar att polisen ska få ta upp 4-5h av din vardag, gå igenom din lägenhet samt ta dom kosttillskott dom tycker ser misstänkta ut för att dom tycker du ser dopad ut (dvs lite större än genomsnittet)? Hur ofta ska dom få göra detta? Dagligen?
Att vi betalar skatt för att de som pundat/dopat sönder sina kroppar ska gå till sjukan använder vissa som argument. Vissa använder argumentet att handel med olagliga preparat är okontrollerad, och leder till att stödja organiserad brottslighet.
Oavsett vilken sida man står på i denna diskussion finns det mer eller mindre bra argument. Kommer nog inte leda någon stans, precis som alla andra gånger.
JJOHANSSON
2012-05-07, 16:16
Bor en kille i samma stad som mig som dom tog in för att han såg biff ut när dom stoppade honom i en fartkontroll eller dyl.
Han åkte dock dit för att ha brukat Deca, sopa.
ChuckTesta, är du på riktigt? Sämre argumentationsteknik får man leta efter.
Du kan lika väl sammanfatta din inlägg i: "Jag ska få göra vad jag vill, bara inte någon annan kommer till direkt skada. Staten suger."
ChuckTesta
2012-05-07, 16:16
Har staten inget att göra med sin befolknings välmående? Kan du påstå att du gör ett lika bra jobb under inflytande av heroin/hasch/doping vadsomhelst som om du vore nykter? Det är väll klart staten måste få säga sitt om vad befolkningen håller på med.
Kan man inte lyda så finns det en stadsdel i Köpenhamn som nog hade passat bättre om man inte kan förhålla sig till regler.
Befolknings välmående? Tror du att dom bryr sig? Varför har vi då cigaretter, alkohol, snus? Socker?
Ja, jag kan påstå att man kan göra ett lika bra jobb (inom vad? mycket musik är skrivet under påverkan som aldrig hade funnits utan drogerna) påverkad av droger. Vet du att vissa droger får dig att tänka på andra sätt och se saker ur andra vinklar? Det är inte möjligt i nyktert tillstånd.
Nu är jag väldigt oinsatt i droger, vilken som gör vad, osv, men vissa droger är livsfarliga för utövaren, och vissa kan få utövaren att skada andra. Det är vettigt att de är olagliga.
Du fattar väl för fan att det bara är saker som gör skada (över en viss gräns) som man förbjuder? Vad tror du orsakar mest skada av tatueringar och anabola steroider?
Snälla, vilka droger som är livsfarliga? Alkohol är fan den farligaste drogen av alla. Kolla hur samhället ser ut och hur mycket alkohol skadar.
För att en vara ska klassas som hälsofarlig ska den vara skadlig och beroendeframkallande vilket alkohol och nikotin är. Varför är dom lagliga om staten bryr sig om folkets välmående och dom farliga sakerna blir förbjudna?
ChuckTesta
2012-05-07, 16:18
För er som inte följt diskussionen kan jag sammanfatta ChuckTesta's inlägg: "Jag ska få göra vad jag vill, bara inte någon annan kommer till direkt skada. Staten suger."
Nej det har jag inte sagt? Är du dum i huvudet eller kan du inte läsa? Sämre tankeförmåga får man leta efter.
Folk som tar bola blir extremt jävla aggressiva. Skönt att det händer något i kampen mot prepp!
I förlängningen av det här, kan jag ana mej till någon slags dopingangiveri där
någon ringer till polisen och berättar att de sett en ung, ovanligt grov kille.
Då är vi ute på farliga vägar och vandrar.
Låt föreningar, gym och anhöriga sköta detta, tror jag blir bäst.
Det handlar inte om att sätta dit dopare, utan att ta hand om dom.
Andy.da.wohoo
2012-05-07, 16:21
Klart de bryr sig. Anledningen till att cigaretter, alkohol, snus och socker finns och är tillåtet är för att det alltid har funnits. Hade man idag upptäckt att man kan dricka alkohol som rusningsdryck hade det knappats blivit lagligt, med tanke på vilka konsekvenser det får på personen som dricker. Likadant med cigaretter och snus, gamla traditioner.
Alkohol som den farligaste drogen av alla? Det är väll givet att det sker flest olyckor med alkohol inblandat, det är ju den enda lagliga drogen.
Och återigen, anledningen till alkohol och nikotin är lagligt är som sagt gamla vanor och traditioner. Cigaretter förbjuds dessutom mer och mer i Sverige, då det inte är tillåtet att röka i restauranger/pubar osv. Vilket är ett steg i helt rätt riktning för befolkningens välmående.
ChuckTesta
2012-05-07, 16:22
Folk som tar bola blir extremt jävla aggressiva. Skönt att det händer något i kampen mot prepp!
"Folk"? Är det en universell sanning för alla som använder steroider?
Klart de bryr sig. Anledningen till att cigaretter, alkohol, snus och socker finns och är tillåtet är för att det alltid har funnits. Hade man idag upptäckt att man kan dricka alkohol som rusningsdryck hade det knappats blivit lagligt, med tanke på vilka konsekvenser det får på personen som dricker. Likadant med cigaretter och snus, gamla traditioner.
Alkohol som den farligaste drogen av alla? Det är väll givet att det sker flest olyckor med alkohol inblandat, det är ju den enda lagliga drogen.
Och återigen, anledningen till alkohol och nikotin är lagligt är som sagt gamla vanor och traditioner. Cigaretter förbjuds dessutom mer och mer i Sverige, då det inte är tillåtet att röka i restauranger/pubar osv. Vilket är ett steg i helt rätt riktning för befolkningens välmående.
HAHAHAHA snälla kom inte med "det har alltid funnits och skulle inte tillåtas idag". Cannabis och opium har funnits så in i helvetes mycket längre tid än snus, alkohol och cigaretter. Varför kan man inte göra alkohol olagligt "bara för att det har funnits så länge"? Är människan oförmögen att förändra traditioner och så sjukt princip fast? Nej, bara när det kommer till alkohol.
Att man inte får röka inomhus betyder att man får röka utomhus alltså förbjuds inte cigaretter mer och mer. Det har införts ett rökförbud inomhus.
drakfelt
2012-05-07, 16:24
Jag är inte precis positivt inställd till doping, men någon jävla måtta får det väl vara med påståenden som helt saknar grund.
HAHAHAHA snälla kom inte med "det har alltid funnits och skulle inte tillåtas idag". Cannabis och opium har funnits så in i helvetes mycket längre tid än snus, alkohol och cigaretter. Varför kan man inte göra alkohol olagligt "bara för att det har funnits så länge"? Är människan oförmögen att förändra traditioner och så sjukt princip fast? Nej, bara när det kommer till alkohol.
Cannabis och opium är inte mainstream-droger såsom alkohol eller cigaretter. Det är svårt att stifta lagar mot något som är mycket utbrett. Dels får lagen liten/ingen effekt och dels så tappar allmänheten respekt för lagar och ordningsmakten.
ChuckTesta
2012-05-07, 16:34
Cannabis och opium är inte mainstream-droger såsom alkohol eller cigaretter. Det är svårt att stifta lagar mot något som är mycket utbrett. Dels får lagen liten/ingen effekt och dels så tappar allmänheten respekt för lagar och ordningsmakten.
Fattar inte du att alkohol och cigaretter är mainstream för att dom har gjort det till mainstream? Man skulle kunna göra heroin och LSD till mainstream också. Dom skulle kunna sitta i Morgonsoffan eller vad det heter på 4an och testa olika sorters LSD istället för olika smaker av alkoholfyllda drycker.
Menar du att man har kvar dess legala status för att ha kvar sin respekt? Vad tyder det på då? Man vet att cigaretter och alkohol skadar extremt mycket och kostar staten extremt mycket pengar. Varför har man kvar det då?
"Folk"? Är det en universell sanning för alla som använder steroider?
Jag är inte precis positivt inställd till doping, men någon jävla måtta får det väl vara med påståenden som helt saknar grund.
Okej, jag har umgåtts med flera personer både innan, under och efter deras kurer, och vad jag observerat är att allihopa blivit tokiga och antingen sitter nu eller väntar på diverse rättegångar. Men om ni känner för att märka ord så kan jag ändra mitt uttalande till att jag helt enkelt bara är glad att polisen gör något vettigt.
LarsLasr
2012-05-07, 16:36
Ron Paul säger det bra
c4Eca-INIOw&
ChuckTesta
2012-05-07, 16:36
Okej, jag har umgåtts med flera personer både innan, under och efter deras kurer, och vad jag observerat är att allihopa blivit tokiga och antingen sitter nu eller väntar på diverse rättegångar. Men om ni känner för att märka ord så kan jag ändra mitt uttalande till att jag helt enkelt bara är glad att polisen gör något vettigt.
Då måste det ju vara en direkt livsfara att t ex kolla på Olympia? Där är det jävligt mycket steroider och alla som preppar blir galna. Borde inte någon ha flippat någon gång då?
Man skulle kunna göra heroin och LSD till mainstream också. Dom skulle kunna sitta i Morgonsoffan eller vad det heter på 4an och testa olika sorters LSD istället för olika smaker av alkoholfyllda drycker.
Nej.
Fattar inte du att alkohol och cigaretter är mainstream för att dom har gjort det till mainstream? Man skulle kunna göra heroin och LSD till mainstream också. Dom skulle kunna sitta i Morgonsoffan eller vad det heter på 4an och testa olika sorters LSD istället för olika smaker av alkoholfyllda drycker.
Menar du att man har kvar dess legala status för att ha kvar sin respekt? Vad tyder det på då? Man vet att cigaretter och alkohol skadar extremt mycket och kostar staten extremt mycket pengar. Varför har man kvar det då?
Gjort är gjort. Det går inte att införa såna förbud över en natt och förvänta sig bra och långtgående effekter.
Men som tidigare nämnts har rökning på restauranger förbjudits. Steg för steg kan vi bli av med skiten.
Robbmeister
2012-05-07, 16:38
Jag känner några som preppat och ingen har blivit speciellt aggressiv. Däremot har jag observerat dumskallar som fått för sig att man blir aggressiv av kreatin och börjat bete sig därefter.
Men iallafall, jag tycker att det är fel att plocka in någon på så lösa grunder. Det är ungefär som att gripa en invandrare för stöld bara för att det är en invandrare.
drakfelt
2012-05-07, 16:40
Jag kan säga detsamma, och att jag har upplevt raka motsatsen.
Ingen förändring över huvud taget på socialt beteende.
Detta duger givetvis inte som någon empirisk bevisning för att steroider inte kan påverka psyket. Jag vill inte heller att doping ska förekomma - men tänk två gånger innan du rationaliserar på det viset.
KappMuzkelBolizen slår till igen!
ChuckTesta
2012-05-07, 16:41
Nej.
Jo. Okej, att testa LSD kanske inte skulle funka i TV, men olika sorters cannabis, olika typer av morfin mm. Morfin är t om mindre skadligt än alkohol.
Gjort är gjort. Det går inte att införa såna förbud över en natt och förvänta sig bra och långtgående effekter.
Men som tidigare nämnts har rökning på restauranger förbjudits. Steg för steg kan vi bli av med skiten.
Gjort är gjort? Förbjud alkohol så är det gjort då? Vem fan bryr sig om folket vill ha alkohol eller inte? Det är hälsofarligt, precis som dom illegala drogerna men ändå är det tillåtet. Förbjud alkohol och ta hårdare tag så finns respekten kvar som du svamlade om.
Gjort är gjort? Förbjud alkohol så är det gjort då? Vem fan bryr sig om folket vill ha alkohol eller inte?
Tror du folk skulle bry sig om lagen om den inte stämde med deras rättsuppfattning?
ChuckTesta
2012-05-07, 17:08
Tror du folk skulle bry sig om lagen om den inte stämde med deras rättsuppfattning?
Varför ska man inte förbjuda alkohol och sätta dom som dricker alkohol i fängelse? Hade du druckit alkohol om det var dödsstraff på det? Eller 10 års fängelse?
Varför ska man inte förbjuda alkohol och sätta dom som dricker alkohol i fängelse? Hade du druckit alkohol om det var dödsstraff på det? Eller 10 års fängelse?
troll?
Folk vill dricka alkohol i viss mån, att helt plötsligt förbjuda det eller instifta hårda straff för förtärande av alkohol vore odemokratiskt.
ChuckTesta
2012-05-07, 17:17
troll?
Folk vill dricka alkohol i viss mån, att helt plötsligt förbjuda det eller instifta hårda straff för förtärande av alkohol vore odemokratiskt.
Hahahaha, "folk vill dricka alkohol"? Folk vill snorta kokain också? Folk vill röka cannabis, folk vill trippa på LSD. Får man allt man vill? Alkohol är skadligt för individen och samhället, att folk vill dricka alkohol har inget som helst med saken att göra. Dessutom skulle det lika gärna kunna vara cannabis som folk "ville röka" eller någon annan drog. Ser du inte själv hur patetiskt du försvarar alkohol?
Att förbjuda folk från att röka en blomma är emot mänskliga rättigheter och oerhört odemokratiskt.
Hahahaha, "folk vill dricka alkohol"? Folk vill snorta kokain också? Folk vill röka cannabis, folk vill trippa på LSD. Får man allt man vill? Alkohol är skadligt för individen och samhället, att folk vill dricka alkohol har inget som helst med saken att göra. Dessutom skulle det lika gärna kunna vara cannabis som folk "ville röka" eller någon annan drog. Ser du inte själv hur patetiskt du försvarar alkohol?
Att förbjuda folk från att röka en blomma är emot mänskliga rättigheter och oerhört odemokratiskt.
De allra flesta vill inte att cannabis, opium, kokain eller LSD ska vara lagligt och därför är det inte så. Helt i demokratisk ordning.
De allra flesta vill inte att cannabis, opium, kokain eller LSD ska vara lagligt och därför är det inte så. Helt i demokratisk ordning.
Vem har frågat folket?
Vem har frågat folket?
Vi har röstat fram lagstiftare som stiftat såna lagar.
Pudzianovski
2012-05-07, 17:33
Vem har frågat folket?
Jag frågade dom igår. De ville ha det som det var.
Vi har röstat fram lagstiftare som stiftat såna lagar.
Det är indirekt vilket leder till möjligheter som missrepresentation, grisen i säcken, kohandel, oheliga allianser och sammansvärjningar, etc.
Det är indirekt vilket leder till möjligheter som missrepresentation, grisen i säcken, kohandel, oheliga allianser och sammansvärjningar, etc.
So? Det är verkligheten- demokratin är inte felfri.
So? Det är verkligheten- demokratin är inte felfri.
Jag föredrar en annan verklighet, det finns andra länder som har direkt-demokratiska inslag, varför inte här?
Jag föredrar en annan verklighet, det finns andra länder som har direkt-demokratiska inslag, varför inte här?
Schweiz verkar ha en ganska bra modell. Men de är lite skumma i det där landet; rösträtt för kvinnor infördes 1971 på riksnivå och 1990 på lokalnivå :D
MathiasF
2012-05-07, 17:49
Kanske därför att de som beslutar inte vill släppa ifrån sig makt,
kanske för att schweiz har katastrofalt låga väljarsiffror.
ChuckTesta
2012-05-07, 17:50
Och det vet du? Dom allra flesta vill att cannabis ska vara olagligt och alkohol lagligt?
Vet du vad opinion är? Det kan ändras. Sverige är inte demokratiskt.
Vilket eminent svar på inlägget för övrigt. *whatever*
Och det vet du? Dom allra flesta vill att cannabis ska vara olagligt och alkohol lagligt?
Lagsystemet är medvetet konstruerat för att det ska finnas en inbyggd tröghet i det så att det ska förbli förutsägbart osv.
Skapa tillräcklig opinion över tid och lagen/lagarna kommer ändras.
Kanske därför att de som beslutar inte vill släppa ifrån sig makt,
kanske för att schweiz har katastrofalt låga väljarsiffror.
Då skall makten vridas ur händerna på dem...
De som är intresserade röstar, lika så bra att sofflockpersonerna inte röstar om de inte orkar uppamma intresse och sätter sig in frågorna. De har fått chansen att säga sitt, det är det som räknas.
redbrigade
2012-05-07, 17:55
Om Sverige skulle ha en folkomröstning i dagsläget gällande legalisering utav cannabis skulle det aldrig gå igenom.
Fast lever man i en liten drogliberal bubbla så kanske man tror att alla har samma åsikter som en själv, men faktum är att tex flashback inte återspeglar dom flesta svenskarnas åsikter.
Om Sverige skulle ha en folkomröstning i dagsläget gällande legalisering utav cannabis skulle det aldrig gå igenom.
Fast lever man i en liten drogliberal bubbla så kanske man tror att alla har samma åsikter som en själv, men faktum är att tex flashback inte återspeglar dom flesta svenskarnas åsikter.
Precis. Typisk reaktion att tycka att det inte är någon demokrati när alla inte tycker som en själv.
Det kan man i dagsläget göra med vad som helst ändå. Man kan säga att någon har röda ögon eller att du bevittnat ett bankrån och tyckte dig se att bankrånaren liknade tjabon.
Nu har säkert någon redan nämnt detta, men diskussionen blir i princip meningslös utan bild på snubben!
spoonchest
2012-05-07, 18:28
Återigen är det polisens fel att vissa saker är illegala.
Jag förvånas alltid över de här "varför är alkohol lagligt men inte cannabis"-argumenten. Varje svensk som gått i skolan upp till obligatorisk ålder bör veta att alkohol är lagligt för att det faktiskt röstats om det.
"Kräftor kräfva dessa drycker". Ringer det en klocka?
Sedan har det inte funnits någon anledning att tro att hela folkets opinion har vänt fram till dagsläget.
Cannabis har det nyligen röstats om i kalifornien som får ses som en plats med betydligt positivare inställning till cannabis, och inte ens där röstades det igenom.
Om poliserna ansåg sig ha tillräckliga grunder för att misstänka dopingbrott så gjorde de helt rätt. Det är inte upp till poliserna själva att bedöma vilka lagar de vill upprätthålla och så ska det inte vara heller.
Sedan får man tänka på att nyhetskällor ofta vinklar händelserna iaf lite.
spoonchest
2012-05-07, 18:34
True dat.
Man får GÅ mot rödgubbe, däremot inte köra eller cykla. :)
shadowfire
2012-05-07, 18:36
Jasså?
NTF:
Det är förbjudet att gå mot rött ljus i gångsignal. Om man befinner sig på körbanan eller cykelbanan, då signalen slår om till rött, skall man fortsätta till andra sidan. Finns refug eller liknande anordning ska man stanna där tills signalen åter visar grönt ljus.
I Riksåklagarens bestämmelser om ordningsbot för vissa trafikbrott är numera ordningsboten borttagen. I sammanhanget kan annan lagstiftning tillämpas, vilket innebär att man kan dömas till penningböter enligt ansvarsbestämmelserna i trafikförordningen.
Röda Björnen
2012-05-07, 18:38
Du kan lika väl sammanfatta din inlägg i: "Jag ska få göra vad jag vill, bara inte någon annan kommer till direkt skada. Staten suger."
Jag skulle säga att det sista där stämmer exakt, om jag dopar mig men det inte skadar någon. Varför i h*lvete ska staten bry sig, min kropp och mina bekymmer sålänge jag inte skadar någon!
Diskussioner som denna är ganska roliga. Alltid ett gäng som håller fast vid åsikten att "Det gör inget om berra dopar sig för det skadar inte andra, även fast det är olagligt."
Jag kan nog inte tillföra så mycket, Spartansk för fram mina åsikter ganska bra.
Är du på riktigt ? Befolkningens välmående ? så om staten tycker DU äter mat som är ohälsosam så ska de få komma in och ändra dina matvanor ?
Om berra dopar sig och är glad och hans doping inte berör någon annan än han själv. Förklara varför berra inte borde få dopa sig ?
Jasså ?
Så du anser att Mr. Olympia killarna verkar aggresiva. Kai greene är en aggresiv person ?
En idiot med bola skulle varit en idiot utan bola.
MVH
drakfelt
2012-05-07, 18:39
(...)
"Kräftor kräfva dessa drycker"(...)
Haha den klassikern hade helt fallit i glömska men det är en fantastisk affisch! DU MÅSTE AVSTÅ FRÅN KRÄFTOR OM DU ICKE RÖSTAR NEJ DEN 27e AUGUSTI!:)
Jag skulle säga att det sista där stämmer exakt, om jag dopar mig men det inte skadar någon. Varför i h*lvete ska staten bry sig, min kropp och mina bekymmer sålänge jag inte skadar någon!
Hur hållbart tror du det är att tillåta onödiga riskbeteenden så länge man inte skadar någon? Tillåta folk att köra mot rött ljus så länge de anser sig vara eminenta bilförare?
Röda Björnen
2012-05-07, 18:44
Jag förvånas alltid över de här "varför är alkohol lagligt men inte cannabis"-argumenten. Varje svensk som gått i skolan upp till obligatorisk ålder bör veta att alkohol är lagligt för att det faktiskt röstats om det.
"Kräftor kräfva dessa drycker". Ringer det en klocka?
Herregud, jag förvånas ständigt över de här som jämför Alkohol som antagligen är en av de största orsakerna i världen till att folk skadar sig och dör jämför det med Cannabis som ingen hitills har dött av.
Alkoholförgiftning, hur många dör inte om året av alkoholförgiftning ?
Det finns inte en enda person som dött av en överdos cannabis.
Ska du argumentera för droger vs alkohol bör du också förstå att alkohol är lika mycket en drog som cannabis fast farligare.
MVH
Inte konstigt att det är en miljon ouppklarade brott varje år om polisen lägger energi på sådant här:)
Det finns tyvärr inga smarta människor som vill bruka droger....Eller dem kan vara smarta till en början men jag har aldrig sett en lycklig knarkare......Sen visst att det finns många losers som helgknarkar och klarar av att behålla sitt jobb, men oftast brister det för dem också om dem inte slutar.
Är du 12 år ?
ChuckTesta
2012-05-07, 18:55
Lagsystemet är medvetet konstruerat för att det ska finnas en inbyggd tröghet i det så att det ska förbli förutsägbart osv.
Skapa tillräcklig opinion över tid och lagen/lagarna kommer ändras.
Ja, alltså skulle man kunna sitta med cannabis i tv-soffan istället för alkohol, vad är det du inte fattar? Opinioner är åsikter.
I dagsläget kanske. Varför? För att du och ni tar era åsikter och fakta från aftonbladet som skriver att cannabis är orsaken till 500 dödsfall om året med ni knäpper upp eran tredje öl för dagen.
Varför tror du majoriteten av alla andra länder är på väg mot liberalare lagar och legalisering? Är Sverige i särklass det bästa och smartaste landet i världen eller är vi kanske lite efterblivna i vår utveckling?
Nej, däremot kan man inte straffas för att gå mot röd gubbe.
Det finns tyvärr inga smarta människor som vill bruka droger....Eller dem kan vara smarta till en början men jag har aldrig sett en lycklig knarkare......Sen visst att det finns många losers som helgknarkar och klarar av att behålla sitt jobb, men oftast brister det för dem också om dem inte slutar.
Är du 12 år ?
Herregud, är du dum i huvudet? Vadå finns inga smarta människor som vill bruka droger? Passa dig noga för vad du säger. Alkohol är också en drog. Har du sett alla knarkare i världen? Varför är man en loser om man helgknarkar? 90% av Sveriges befolkning gör det varje helg i form av alkohol din jävla nöt.
Herregud, jag förvånas ständigt över de här som jämför Alkohol som antagligen är en av de största orsakerna i världen till att folk skadar sig och dör jämför det med Cannabis som ingen hitills har dött av.
Ska du argumentera för droger vs alkohol bör du också förstå att alkohol är lika mycket en drog som cannabis fast farligare.
MVH
Har du läst vad jag har skrivit?
Jag har förklarat varför det ena är lagligt och det andra inte.
awesomooo
2012-05-07, 18:55
Cannabis har det nyligen röstats om i kalifornien som får ses som en plats med betydligt positivare inställning till cannabis, och inte ens där röstades det igenom.
Inte så konstigt då dessa 54% som röstade mot legalisering är själva langare eller "så får du Fight Club kroppen på 2 dagar"-befolkning.
Jag ser hellre att polisen gör dessa oplanerade fynd som mannen i det här fallet än alla dessa razzior som förekommer på gym runt om i landet.
Är du 12 år ?
Först och främst bör man kanske skilja på dom olika drogerna då det faktiskt är bevisat att alkohol till exemple har en mycket större negativ påverkan än exempelvis Cannabis. Samma sak med alkohol, hur lyckliga tror du alla alkoholister är? Är man smart så bör man även i sånna fall avstå från Alkohol helt och hållet. Helgsupandet kan sluta illa det med.
Ja, alltså skulle man kunna sitta med cannabis i tv-soffan istället för alkohol, vad är det du inte fattar? Opinioner är åsikter.
Ja, förutsatt att du eller andra lyckas övertyga tillräckligt många politiker.
Visar verkligen att Sverige är ett riktigt jävla skit land.
ChuckTesta
2012-05-07, 18:59
Har du läst vad jag har skrivit?
Jag har förklarat varför det ena är lagligt och det andra inte.
Varför tror du att du har förklarat det? Varför tror du att du har rätt?
Ja, förutsatt att du eller andra lyckas övertyga tillräckligt många politiker.
Ja, alltså skulle man kunna sitta med heroin och LSD också. Om alla sköt heroin på helgerna istället och om det var normen så hade ingen tyckt att det var pundigt och dåligt, men på grund av alkoholhjärntvätten vi har i världen så tycker alla att det är knarkare som gör det osv. Vad skiljer alkohol från dom illegala drogerna? Är alkohol någon slags specialdrog?
Oj råka ta bort ena qoute delen...jag är dum i huvet...
Herregud, är du dum i huvudet? Vadå finns inga smarta människor som vill bruka droger? Passa dig noga för vad du säger. Alkohol är också en drog. Har du sett alla knarkare i världen? Varför är man en loser om man helgknarkar? 90% av Sveriges befolkning gör det varje helg i form av alkohol din jävla nöt.[/QUOTE]
Nu syftade jag på det du skrev om cannabis,kokain och LSD som folk vill sitta och bruka på helgerna och inte alkohol då det inte klassas som en drog i samma bemärkelse.
Men om du känner några smarta pundare så får du gärna visa. Jag känner inga och jag har umgåtts med väldigt många knarkare tyvärr.
redbrigade
2012-05-07, 19:03
I dagsläget kanske. Varför? För att du och ni tar era åsikter och fakta från aftonbladet som skriver att cannabis är orsaken till 500 dödsfall om året med ni knäpper upp eran tredje öl för dagen.
Varför tror du majoriteten av alla andra länder är på väg mot liberalare lagar och legalisering? Är Sverige i särklass det bästa och smartaste landet i världen eller är vi kanske lite efterblivna i vår utveckling?
Mina åsikter från aftonbladet? gå och lägg dig. Jag har en hel del personlig erfarenhet och är drogliberal. Men bara för det har jag inte tunnelseende och tror att alla har samma åsikter som mig själv.
redbrigade
2012-05-07, 19:06
Ja, alltså skulle man kunna sitta med heroin och LSD också. Om alla sköt heroin på helgerna istället och om det var normen så hade ingen tyckt att det var pundigt och dåligt, men på grund av alkoholhjärntvätten vi har i världen så tycker alla att det är knarkare som gör det osv. Vad skiljer alkohol från dom illegala drogerna? Är alkohol någon slags specialdrog?
Alkohohjärntvätt? det är en del utav våran kultur precis som opium är en del utav afghanernas kultur men alkohol är inte det.
ChuckTesta
2012-05-07, 19:11
Oj råka ta bort ena qoute delen...jag är dum i huvet...
Herregud, är du dum i huvudet? Vadå finns inga smarta människor som vill bruka droger? Passa dig noga för vad du säger. Alkohol är också en drog. Har du sett alla knarkare i världen? Varför är man en loser om man helgknarkar? 90% av Sveriges befolkning gör det varje helg i form av alkohol din jävla nöt.
Nu syftade jag på det du skrev om cannabis,kokain och LSD som folk vill sitta och bruka på helgerna och inte alkohol då det inte klassas som en drog i samma bemärkelse.
Men om du känner några smarta pundare så får du gärna visa. Jag känner inga och jag har umgåtts med väldigt många knarkare tyvärr.[/QUOTE]
Haha, om du bara visste vilka personer som tar droger. Vem har sagt att dina pundarkompisar representerar alla som vill använda droger? Var kommer du ifrån? En håla i norrland? *whatever*
Var Pablo Escobar dum i huvudet? Eller Griselda Blanco? (Griselda Blanco drog in över 1 miljard dollar på kokainhandel)
Jag frågar igen, vad är skillnaden på alkohol och dom illegala drogerna? Du säger att det inte klassas som en drog i samma bemärkelse, nej det har du rätt i, skillnaden är att alkohol är lagligt. Alkohol är precis lika mycket knark som morfin, ecstasy, cannabis eller valfri illegal drog.
krubkungen
2012-05-07, 19:13
Sorgligt. Finns det inte viktigare saker att göra än att "Han tar vi in på pissprov han ser "FÖR" stor ut"?
ChuckTesta
2012-05-07, 19:14
Alkohohjärntvätt? det är en del utav våran kultur precis som opium är en del utav afghanernas kultur men alkohol är inte det.
Vi har en extrem alkoholhjärntvätt i Sverige. Reklam för vin, öl och sprit på tv, dom sitter i tv och dricker och berättar vilka maträtter som passar till vilket knark. Alkohol är knark.
drakfelt
2012-05-07, 19:25
Vi har en extrem alkoholhjärntvätt i Sverige. Reklam för vin, öl och sprit på tv, dom sitter i tv och dricker och berättar vilka maträtter som passar till vilket knark. Alkohol är knark.
Narkotika är knark. Alkohol är en drog.
Narkotika är ett samlingsnamn för illegala rusmedel :)
Ett problem med att tillåta doping är väl att många inte ens har koll på hälften av problemen som kan uppstå. Många av de som hade dopat sig om det hade varit fri tillgång klarar sig nog mycket bättre utan i slutändan. Visst det är deras kropp och deras val, men frågan är hur bra det hade varit.
Fast om alkohol är en laglig drog (med vissa regler) så borde alla droger vara lagliga. Och om boxning är en laglig form av slagsmål (med vissa regler) borde alla slagsmål vara tillåtna.
ChuckTesta
2012-05-07, 19:33
Narkotika är knark. Alkohol är en drog.
Narkotika är ett samlingsnamn för illegala rusmedel :)
Jag vet vad narkotika och knark är. Det jag menade är att alkohol är precis lika mycket knark som andra droger om man bortser från dess legala status. Tro inte att du kan läxa upp mig om terminologin.
Fast om alkohol är en laglig drog (med vissa regler) så borde alla droger vara lagliga. Och om boxning är en laglig form av slagsmål (med vissa regler) borde alla slagsmål vara tillåtna.
Oerhört efterbliven jämförelse. Finner inga ord. Du måste ha druckit alkohol.
Big Eddie
2012-05-07, 19:36
http://www.jnytt.se/nyhet/47431/20-aring-sag-for-biffig-ut----blev-tagen-av-polisen
drakfelt
2012-05-07, 19:46
Jag vet vad narkotika och knark är. Det jag menade är att alkohol är precis lika mycket knark som andra droger om man bortser från dess legala status. Tro inte att du kan läxa upp mig om terminologin.
Okej, men vad du skrev och vad du menade är två helt olika saker. Finns ingen anledning att snäsa när det är du som är diffus.
filmjölk
2012-05-07, 20:04
Hahaha skall dom ta fast preppare snabbt och effektivt är det bara för polisen själva att lämna prov när de kommer till jobbet.
Hahaha skall dom ta fast preppare snabbt och effektivt är det bara för polisen själva att lämna prov när de kommer till jobbet.
Hur ska dom kunna brotta ner testostinna gymråttor om alla poliser är rena? :(
Nu ser jag bara detta citat helt löstryckt från sitt sammanhang men herregud människa, tänker du inte?
Även om du skulle kunna klara av att bruka steroider på ett säkert sätt så finns det många som inte kan det. Dessa människor blir då på grund av dumma överdoser en belastning på samhället när de blir sjuka. För att undvika denna belastning har vi tre alternativ, antingen så tillåter vi steroider men vårdar inte de som missbrukar dem, eller så förbjuder vi steroider för alla eller så inför vi någon form av steroidkörkort.
Alternativ 1 anses som osolidariskt och alternativ 3 är för svårt, därför blir det alternativ 2. Det är tanken bakom de flesta drogförbud som jag förstått det.
Anledningen till att vi idag inte totalförbjuder alkohol är för att det inte är praktiskt genomförbart, även om vi skulle vilja det.
ChuckTesta
2012-05-07, 20:58
Okej, men vad du skrev och vad du menade är två helt olika saker. Finns ingen anledning att snäsa när det är du som är diffus.
Menar du seriöst att du kände att du var tvungen att förtydliga att man inte kallar alkohol för narkotika? Ja vad ska man säga.......
Även om du skulle kunna klara av att bruka steroider på ett säkert sätt så finns det många som inte kan det. Dessa människor blir då på grund av dumma överdoser en belastning på samhället när de blir sjuka. För att undvika denna belastning har vi tre alternativ, antingen så tillåter vi steroider men vårdar inte de som missbrukar dem, eller så förbjuder vi steroider för alla eller så inför vi någon form av steroidkörkort.
Alternativ 1 anses som osolidariskt och alternativ 3 är för svårt, därför blir det alternativ 2. Det är tanken bakom de flesta drogförbud som jag förstått det.
Anledningen till att vi idag inte totalförbjuder alkohol är för att det inte är praktiskt genomförbart, även om vi skulle vilja det.
Vad sägs om alternativ 1, fast med vård istället för straff? Har du aldrig tänkt på det?
Anledningen till att alkohol inte förbjuds idag är för att Reinfeldt vill dricka alkohol. Vill man förbjuda det så är det garanterat praktiskt genomförbart. Men eftersom staten tjänar pengar på alkoholen så är det ju lugnt, även fast folk blir misshandlade, dödade, våldtagna, vandaliserar osv under alkoholpåverkan.
Vad sägs om alternativ 1, fast med vård istället för straff? Har du aldrig tänkt på det?
Jag pratar om vård? Vård kostar pengar.
Anledningen till att alkohol inte förbjuds idag är för att Reinfeldt vill dricka alkohol. Vill man förbjuda det så är det garanterat praktiskt genomförbart. Men eftersom staten tjänar pengar på alkoholen så är det ju lugnt, även fast folk blir misshandlade, dödade, våldtagna, vandaliserar osv under alkoholpåverkan.
Nej, det är för att majoriteten av svenskarna vill dricka alkohol alt inte bryr sig tillräckligt för att vilja förbjuda det.
Röda Björnen
2012-05-07, 21:34
Men nu får du fan ge dig!
Det är väl ingen skillnad ifrån alla alkoholister som blir en belastning på samhället, samma kassa. Borde vi genomföra ett alkoholkörkort ? att vara myndig räcker idag för att dricka alkohol, 20 år räcker för att köpa det på närmaste systembolag och det finns inget personlighetstest som genomförs när du når rätt ålder för att se om du är kapabel att hantera det.
Hur många under alkoholpåverkan dör, skadas och våldtas inte årligen ?
Jag tycker antalet döda pga alkohol är mer än nog skäl att förbjuda alkohol väldigt enkelt praktiskt sett, lika väl som de enkelt förbjudit andra sorters narkotika... väldigt lätt.
MVH
var väl 12 år sedan det blev förbjudet att ha steroider i kroppen, kommer inte ihåg att det var nån folklig omröstning för det...
Jag tycker dom tar in folk för lättvinligt, och jag tycker lagen är fel, men så länge lagen är som det är så gör ju inte poliserna nåt fel som tillämpar den...
Det är lätt statistik för dom, även ifall inga brottsoffer finns, så ser det iaf bra ut i deras papper
Det råkar vara så att alkohol är en (ganska stor) del av svensk och västländsk kultur som har funnits i många hundra år. Det har varit ett sätt för folk under dessa år att koppla av och goda smaker har utvecklats runt det. Hade detsamma gällt cannabis hade säkert det varit lagligt nu också. Tycka vad man vill om detta, men så är det bara och det är bara att acceptera för de flesta svenskar gillar alkohol. Det krävs ganska mycket för att ändra saker som är så djupt kulturellt rotade.
Hur ska dom kunna brotta ner testostinna gymråttor om alla poliser är rena? :(
Får väl motionera batong och pepparspray lite mer då, och vara ett par dialogpoliser extra på dem.;)
alltid underhållande med dessa trådar där preppnissarna i vanlig ordning fyller tråden med argument för hur alkohol och cigaretter är lagligt men prepp inte är. :D :naughty:
Nu ser jag bara detta citat helt löstryckt från sitt sammanhang men herregud människa, tänker du inte?
Nix, jag tycker att om man tycker att det första påståendet stämmer borde man tycka att det andra stämmer, bara för att en form av knark/drog/whatev är tillåten innebär det inte att all sorts borde vara det.
Oerhört efterbliven jämförelse. Finner inga ord. Du måste ha druckit alkohol.
Det är din åsikt, och den är du berättigad till, fastän vi har en stat och en polis som gillar att lägga sig i.
Röda Björnen
2012-05-07, 21:58
Det råkar vara så att alkohol är en (ganska stor) del av svensk och västländsk kultur som har funnits i många hundra år. Det har varit ett sätt för folk under dessa år att koppla av och goda smaker har utvecklats runt det. Hade detsamma gällt cannabis hade säkert det varit lagligt nu också. Tycka vad man vill om detta, men så är det bara och det är bara att acceptera för de flesta svenskar gillar alkohol. Det krävs ganska mycket för att ändra saker som är så djupt kulturellt rotade.
Ganska mycket som 5000-7000 dödsfall om året i endast sverige direkt eller indirekt pga alkohol ?
MVH
JackieBoy
2012-05-07, 21:58
Knappast förvånande. Ser man väldigt biffig ut är det stor chans att man brukat steroider, då är det klart att dom ska få drogtesta då steroider är olagligt. Precis som att dom får be dig blåsa om du verkar berusad.
Sen är ju inte direkt polisen ett stort problem för dom som väljer att dopa sig, det är bara att betala en liten böter som är en fis i vinden i jämförelse med vad mat, prepp, kosttillskott, gymkort mm kostar för seriösa gymmare.
alltid underhållande med dessa trådar där preppnissarna i vanlig ordning fyller tråden med argument för hur alkohol och cigaretter är lagligt men prepp inte är. :D :naughty:
Menar du att det skulle vara ett dåligt argument?
Jag har inte speciellt bra koll på den här debatten, mestadels pga bristande intresse. En tanke som slår mig är dock att alkohol lyckas ställa till med alldeles tillräckligt med fanstyg och problem på egen hand (och ja, jag gillar att dricka alkohol ibland). Jag har svårt att se något gott komma av att man tillåter ännu fler rusmedel som kommer att ställa till fanstyg och problem, oavsett om de är värre än alkohol eller inte.
Alkoholargumentet känns helt enkelt inte vettigt. Att alkohol orsakar så mycket problem är väl snarare ett argument för att inte tillåta övrig narkotika, sen kanske man borde förbjuda även alkohol men då är frågan om det är praktiskt genomförbart.
Nej, det måste finnas bättre argument.
Ganska mycket som 5000-7000 dödsfall om året i endast sverige direkt eller indirekt pga alkohol ?
MVH
Inte tillräckligt antal dödsfall uppenbarligen. De flesta svenskar vill att alkohol ska vara lagligt. Personligen vill jag att det stegvis ska förbjudas.
Men nu får du fan ge dig!
Det är väl ingen skillnad ifrån alla alkoholister som blir en belastning på samhället, samma kassa. Borde vi genomföra ett alkoholkörkort ? att vara myndig räcker idag för att dricka alkohol, 20 år räcker för att köpa det på närmaste systembolag och det finns inget personlighetstest som genomförs när du når rätt ålder för att se om du är kapabel att hantera det.
Hur många under alkoholpåverkan dör, skadas och våldtas inte årligen ?
Jag tycker antalet döda pga alkohol är mer än nog skäl att förbjuda alkohol väldigt enkelt praktiskt sett, lika väl som de enkelt förbjudit andra sorters narkotika... väldigt lätt.
MVH
Ja, du tycker det. Svenska folket håller inte med dig. Jag håller med dig om att det "rättvisa" och logiska skulle vara att förbjuda alkohol, men vi är i minoritet.
JackieBoy
2012-05-07, 22:07
Alkoholargumentet känns helt enkelt inte vettigt. Att alkohol orsakar så mycket problem är väl snarare ett argument för att inte tillåta övrig narkotika, sen kanske man borde förbjuda även alkohol men då är frågan om det är praktiskt genomförbart.
Du kör inte ihjäl dig pga cannabis, och om cannabis var lagligt skulle en STOOOR del av befolkningen välja cannabis före alkohol, således blir det mindre dödsfall i trafiken.
Men våra lagar går inte att ändra på oavsett hur sjuka och ologiska dom är...
Du kör inte ihjäl dig pga cannabis, och om cannabis var lagligt skulle en STOOOR del av befolkningen välja cannabis före alkohol, således blir det mindre dödsfall i trafiken.
Men våra lagar går inte att ändra på oavsett hur sjuka och ologiska dom är...
Har du några belägg för det? Själv tvivlar jag på att andelen alkoholmissbrukare skulle minska speciellt mycket, däremot skulle sannolikt rätt många fler börja röka cannabis.
Om det du skriver visar sig stämma skulle det eventuellt kunna bli en fördel men det känns inte helt trovärdigt.
JackieBoy
2012-05-07, 22:20
Har du några belägg för det? Själv tvivlar jag på att andelen alkoholmissbrukare skulle minska speciellt mycket, däremot skulle sannolikt rätt många fler börja röka cannabis.
Om det du skriver visar sig stämma skulle det eventuellt kunna bli en fördel men det känns inte helt trovärdigt.
Nej, har inga belägg annat än personliga. Enda sättet att veta om det funkar är nog att pröva helt enkelt. Visar det sig att en legalisering av cannabis har negativ effekt, är det bara att legalisera igen. Och jag ser precis noll(0) anledningar att inte testa.
filmjölk
2012-05-07, 22:24
Hahahaa köra bil på hasch är nog inte sådär väldigt smart. Man är seg och tankarna vandrar iväg till tusen andra saker än det man har framför sig. I mina ögon är det precis lika illa som rattfylla.
MVH
Jag har aldrig sagt att alkohol inte skulle vara dåligt. Det är säkert lika illa som cannabis eller steroider. Men alkohol tillhör fortfarande våran kultur och kultur är inget som går att förbjuda hur lätt som helst.
JackieBoy
2012-05-07, 22:29
Hahahaa köra bil på hasch är nog inte sådär väldigt smart. Man är seg och tankarna vandrar iväg till tusen andra saker än det man har framför sig. I mina ögon är det precis lika illa som rattfylla.
Kanske inte så jävla bra idé, men man får ju inte samma "Fuck it" känsla på hasch. Man vet om att det är olagligt så man avstår, så är det ju inte med alkohol.
Och jag tror nog man skulle bli ännu mer försiktig även om man inte är koncentrerad, typ omöjligt att köra över 30.
Hahahaa köra bil på hasch är nog inte sådär väldigt smart. Man är seg och tankarna vandrar iväg till tusen andra saker än det man har framför sig. I mina ögon är det precis lika illa som rattfylla.Man ska orka ta sig till bilen från den sköna soffan och den bra musiken med ;)
filmjölk
2012-05-07, 22:37
Kanske inte så jävla bra idé, men man får ju inte samma "Fuck it" känsla på hasch. Man vet om att det är olagligt så man avstår, så är det ju inte med alkohol.
Och jag tror nog man skulle bli ännu mer försiktig även om man inte är koncentrerad, typ omöjligt att köra över 30.
Jag tror att det har potential att vara precis lika illa, dock kanske du ha ren poäng i att man kanske inte är lika benägen att sätta sig bakom ratten på hasch som på alkohol.
De flesta har den spärren på fyllan, det är dagen efter även "vettiga" människor sätter sig bakom ratten. Där har haschet en fördel då det oftast inte ger någon bakfylla mer än lite ångest.
Men även om haschet skulle bli legalt, tror jag inte att det kommer att "konkurrera" med alkohol, snarare göra människor än mer avslappnade till alkohol. Det är två droger som gifter sig fint med varandra (alkohol passar till det mesta, så gott som alla tjackisar, cola-torskar etc. dricker mycket alkohol) . En bira eller tre smakar gott efter en bong, en bong är roligare efter en bira eller tre.
ChuckTesta
2012-05-07, 23:27
Jag har inte speciellt bra koll på den här debatten, mestadels pga bristande intresse. En tanke som slår mig är dock att alkohol lyckas ställa till med alldeles tillräckligt med fanstyg och problem på egen hand (och ja, jag gillar att dricka alkohol ibland). Jag har svårt att se något gott komma av att man tillåter ännu fler rusmedel som kommer att ställa till fanstyg och problem, oavsett om de är värre än alkohol eller inte.
Det finns väldigt många argument, att alkohol är så sjukt mycket värre men tillåtet är ett av dom. Att man tillåter fler droger leder inte till mer problem. I alla fall inte i dom länderna där samtliga droger är avkriminaliserade för eget bruk. I Holland är det inte så många som man tror som röker cannabis heller.
Jag tror att det har potential att vara precis lika illa, dock kanske du ha ren poäng i att man kanske inte är lika benägen att sätta sig bakom ratten på hasch som på alkohol.
De flesta har den spärren på fyllan, det är dagen efter även "vettiga" människor sätter sig bakom ratten. Där har haschet en fördel då det oftast inte ger någon bakfylla mer än lite ångest.
Men även om haschet skulle bli legalt, tror jag inte att det kommer att "konkurrera" med alkohol, snarare göra människor än mer avslappnade till alkohol. Det är två droger som gifter sig fint med varandra (alkohol passar till det mesta, så gott som alla tjackisar, cola-torskar etc. dricker mycket alkohol) . En bira eller tre smakar gott efter en bong, en bong är roligare efter en bira eller tre.
Alkohol passar verkligen inte till det mesta. Det absolut sämsta man kan göra med många droger är att blanda med alkohol. Det kan många gånger leda till döddsfall. Cannabis däremot kan man blanda med allt utan att hamna i "fara" så där. Alkohol kan döda om du blandar med andra droger.
Att man skulle vara en sämre bilförare på hasch stämmer inte heller. Att köra bil när man är full är bland det värsta man kan göra, man har inget balanssinne alls och vinglar och ser ingenting osv, efter man har rökt hasch är man bara oerhört försiktig i trafiken, kollar höger och vänster 7 gånger innan man svänger istället för 1-2 som i vanliga fall, på alkohol tittar man nog inte alls.
Det är din åsikt, och den är du berättigad till, fastän vi har en stat och en polis som gillar att lägga sig i.
Tycker du på riktigt att din jämförelse var bra? Är du 10 år? *screwy* *whatever*
ChuckTesta
2012-05-07, 23:54
Jag har aldrig sagt att alkohol inte skulle vara dåligt. Det är säkert lika illa som cannabis eller steroider. Men alkohol tillhör fortfarande våran kultur och kultur är inget som går att förbjuda hur lätt som helst.
Skojar du? Kulturen kan man ändra på, så länge det inte kommer till alkoholkulturen?
Alkohol är MYCKET värre än cannabis, det är inte "säkert lika illa som cannabis". Dom två drogerna spelar inte ens i samma liga. Cannabis är ett korpenlag medan alkohol spelar i elitserien. I det här fallet är eliten negativt.
Du ser inga negativa effekter av att legalisera överhuvudtaget? Som att fler provar och fler fastnar och förstör sina liv?
MVH
Sen måste man ju räkna in hur många som använder respektive drog. Men visst om det inte skulle påverka någon så tycker jag att alla ska få göra som de vill, men så funkar det inte.
Som att fler provar och fler fastnar och förstör sina liv?
Det är inte precis direkt relaterat. Eller, visst, om fler personer prövar en drog (eller vad som helst för den delen) så innebär det ju rent absolut sett att fler personer som inte klarar av att bruka en viss typ av drog (eller klarar av att hantera vad det nu är dem prövar) på ett ansvarsfullt sätt även kommer att råka illa ut. Så är det med allt.
Men jämför det också med alla de personers liv som blir "förstörda" för att det inte finns möjlighet till sjukvård och stöd för att komma ur ett eventuellt missbruk utan att bli stämplad som en brottsling, (vilket ger svårigheter att bland annat skaffa jobb, o.s.v.), endast på grund av att de väljer att bruka en drog och råkar hamna på den sämsta sidan av allt. (Jämför detta med det stöd som finns för alkohol- och nikotinberoende!)
I den ekvationen kan du även slänga in de enorma resurser (i fråga om pengar och arbetstimmar) som läggs på att hålla vissa droger olagliga och att "bekämpa" dem - medan andra faktuellt sett betydligt farligare droger (alkohol och tobak) hålls lagliga och säljs av staten själv. Alla dessa resurser skulle otvivelaktigen kunna läggas på betydligt viktigare saker som skulle främja samhället mycket mer, på alla nivåer.
Egentligen så finns det knappast en chans i hela världen att det man nu möjligen "tjänar" på att lägga ner alla dessa resurser på bekämpningen av vissa droger är bättre än det man kunde ha fått ut genom att legalisera vissa droger och istället använda dessa resurser till annat, betydligt viktigare. (Jag skulle kunna nämna en massa saker, men med risk för att göra en ofullständig lista så gör jag inte det. Tänk dig alla samhällsproblem och betydligt värre brott som skadar samhället och individen ofantliga gånger mer än någons drogbruk).
Jag tror allvarligt talat att om man på logiska och faktuella grunder diskuterar och bemöter hela "drogsituationen" så kan man aldrig komma fram till att denna form av kriminalisering och storskaliga, dyra "bekämpning" är den bästa lösningen. Inte en chans.
Robbmeister
2012-05-08, 06:41
Man ska orka ta sig till bilen från den sköna soffan och den bra musiken med ;)
Men tänk om snacksen tar slut hemma då?
polka_griis
2012-05-08, 07:19
Att man har rätt till sin egen kropp? Behövs inget mer argument än det.
Alkohol påverkar inte bara den som tar det uppenbarligen...
Misshandel, rattfylla osv. drabbar andra...
Att man skulle vara en sämre bilförare på hasch stämmer inte heller. Att köra bil när man är full är bland det värsta man kan göra, man har inget balanssinne alls och vinglar och ser ingenting osv, efter man har rökt hasch är man bara oerhört försiktig i trafiken, kollar höger och vänster 7 gånger innan man svänger istället för 1-2 som i vanliga fall, på alkohol tittar man nog inte alls.
Påstår du på riktigt att du är en lika god bilförare när du är hög som en skyskrapa?
IQ fiskmås på denna tråden
http://www.bodybuilding.com/fun/drobson69_new2big.jpghttp://iseeahappyface.com/upload/daily_picdump_727_640_02.jpg
http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/60559/60559,1141901925,1/stock-photo-an-incredible-huge-man-driving-a-small-car-1065804.jpg
JackieBoy
2012-05-08, 07:41
Påstår du på riktigt att du är en lika god bilförare när du är hög som en skyskrapa?
Vad menar du med "god"? Jag skulle nog inte vinna ett race mot en nykter, men tror heller inte att jag skulle ha större risk att krocka än en nykter. Tror inte jag skulle våga köra över 30 km/h utan att få dödsångest.
drakfelt
2012-05-08, 07:45
Vad menar du med "god"? Jag skulle nog inte vinna ett race mot en nykter, men tror heller inte att jag skulle ha större risk att krocka än en nykter. Tror inte jag skulle våga köra över 30 km/h utan att få dödsångest.
Vad är det för fråga? Det blir inte mycket tydligare än så! En god bilförare kan på ett säkert sätt manövrera sin bil genom trafiken med minimal risk för skada på sig själv och andra.
Med den definitionen kan du omöjligt påstå att du är lika god hög som nykter.
Tycker du på riktigt att din jämförelse var bra? Är du 10 år?
Du arg, brorsan?
Hur påverkar det dig? Om du tävlar så skulle det påverka dig i tävling om du tävlade mot dopade personer, ja. Inte annars. Är alla som dopade tävlande inom styrkelyft? Knappast. Det påverkar alltså inte dig/er negativt.
Det finns ingen mening med att diskutera med någon som är så dum att den inte förstår att det påverkar andra på många sätt.
IQ fiskmås på denna tråden
enda smarta jag läst här än så länge.
Du arg, brorsan?
Det är klart han är arg.
Snacksen är slut så han har inget att käka efter att ha rökt på ---> roid rage
Röda Björnen
2012-05-08, 09:03
Det finns ingen mening med att diskutera med någon som är så dum att den inte förstår att det påverkar andra på många sätt.
Hur påverkar det andra ?
MVH
ChuckTesta
2012-05-08, 09:17
Nej, snäppet sämre. Varför tror du att körförmågan måste försämras av allting? Vem har sagt att nykter alltid är det "bästa" i alla situationer?
Du som är så smart kan väl förklara varför det påverkar andra på många sätt, det måste ju vara lätt för dig. Du satt det påverkade dig negativt och jag förklarade att det inte gjorde det. Talar du om t ex sjukvårdskostnader och skatter? Hur påverkar det dig om t ex jag skulle preppa?
Det är lätt att avfärda andras argument genom "du e dum o fattar inte" ungefär på samma sätt som religiösa människor räddar sina teorier genom "gud".
Skojar du? Kulturen kan man ändra på, så länge det inte kommer till alkoholkulturen?
Alkohol är MYCKET värre än cannabis, det är inte "säkert lika illa som cannabis". Dom två drogerna spelar inte ens i samma liga. Cannabis är ett korpenlag medan alkohol spelar i elitserien. I det här fallet är eliten negativt.
Alkoholen är ungefär som julen och påsken tillsammans i kultur, så nej det är inget som bara går att ta bort sådär. Cannabis vet jag för lite om för att sitta och mäta vilket som är farligast annat än att jag vet fler som har problem med det än med alkohol.
Hur påverkar det dig om t ex jag skulle preppa?
1. Om du är instabil (jag säger inte att du nödvändigtvis är det) blir du förmodligen mer instabil -> direkt påverkan på många runt omkring dej.
2. Som redan nämnt kan du dra på dej skujdomar som kostar pengar som kunde gått till vettigare saker.
3. Du ger dåligt rykte till oss som tränar rena där fler preppare ger mer fördomar om att alla som är stora preppar.
4. Du påverkar andra tränandes att börja.
5. Tävlandes som preppar påverkar rena tävlande extremt mycket.
ChuckTesta
2012-05-08, 10:04
Alkoholen är ungefär som julen och påsken tillsammans i kultur, så nej det är inget som bara går att ta bort sådär. Cannabis vet jag för lite om för att sitta och mäta vilket som är farligast annat än att jag vet fler som har problem med det än med alkohol.
När fick du den faktan, att fler har problem med cannabis än med alkohol? Jag vet att det är fler som har problem med alkohol, samt att alkoholproblem är mycket värre och skadar mycket mer än ett "cannabisproblem"
1. Om du är instabil (jag säger inte att du nödvändigtvis är det) blir du förmodligen mer instabil -> direkt påverkan på många runt omkring dej.
2. Som redan nämnt kan du dra på dej skujdomar som kostar pengar som kunde gått till vettigare saker.
3. Du ger dåligt rykte till oss som tränar rena där fler preppare ger mer fördomar om att alla som är stora preppar.
4. Du påverkar andra tränandes att börja.
5. Tävlandes som preppar påverkar rena tävlande extremt mycket.
1. Om du är labil kan en psykos utlösas av alkohol, du kan dra en kniv och hugga ihjäl 5 personer. Varför är det en direkt påverkan på andra bara för att du är instabil?
2. Feta personer kostar sjukvården pengar, rökare kostar sjukvården sjukt mycket pengar, alkohol gör att folk förstör saker och misshandlar folk, det kostar sjukt mycket pengar, mycket mer än vad någon preppnisse skulle kosta.
3. Är ditt "rykte" för omgivningen viktig? Hur får du dåligt rykte av att Plucke preppar?
4. Hur fan påverkar jag andra till att börja preppa om jag skulle göra det? Då påverkas folk till att mörda människor höger och vänster också.
5. Att tävla, ja, vilket jag redan har skrivit.
Uppenbarligen har du inte koll på någonting alls.
1. Om du är labil kan en psykos utlösas av alkohol, du kan dra en kniv och hugga ihjäl 5 personer. Varför är det en direkt påverkan på andra bara för att du är instabil?
2. Feta personer kostar sjukvården pengar, rökare kostar sjukvården sjukt mycket pengar, alkohol gör att folk förstör saker och misshandlar folk, det kostar sjukt mycket pengar, mycket mer än vad någon preppnisse skulle kosta.
3. Är ditt "rykte" för omgivningen viktig? Hur får du dåligt rykte av att Plucke preppar?
4. Hur fan påverkar jag andra till att börja preppa om jag skulle göra det? Då påverkas folk till att mörda människor höger och vänster också.
.
Ingen av dina "svar" förändrar på något sätt att punkterna påverkar oss. Det enda du slänger ur dig är pinsamma undanflykter för att försvara ett dåligt beteende.
ARMSTARK
2012-05-08, 10:17
Angående #1; Ett övergrepp är det, fy fan!
Jaha och? Bara för att något annat kostar pengar så betyder inte det att missbrukar inte kostar.
ChuckTesta
2012-05-08, 10:30
Ingen av dina "svar" förändrar på något sätt att punkterna påverkar oss. Det enda du slänger ur dig är pinsamma undanflykter för att försvara ett dåligt beteende.
Du har fortfarande inte svarat på hur det påverkar dig. Det om något är pinsamt, jag har bara applicerat eran efterblivna logik på samma sätt mot fetma, cigaretter och alkohol. Återigen, hur påverkas du av att andra preppar? Säg inte tävling för det har vi redan tagit upp.
Jaha och? Bara för att något annat kostar pengar så betyder inte det att missbrukar inte kostar.
Nej det betyder det inte, men det betyder att cigaretter, alkohol och fetma kostar så sjukt mycket mer pengar för sjukvården än vad steroider och illegala droger kostar.
När fick du den faktan, att fler har problem med cannabis än med alkohol? Jag vet att det är fler som har problem med alkohol, samt att alkoholproblem är mycket värre och skadar mycket mer än ett "cannabisproblem"
Nu snackar jag om att JAG vet fler med problem med cannabis.
Uppenbarligen har du inte koll på någonting alls.
Som Tano skrev förändrar inget av detta att preppande påverkar andra. Klart att mitt rykte för omgivningen spelar roll, annars hade jag gått runt i trasiga kläder och lukta skit hela tiden. Är inte ditt rykte för omgivningen viktigt? Jag hoppas att du ser hur ryktet hos folk som är stora utan att preppa påverkas av preppare. Omgivningen förutsätter att stora preppar.
Om du preppar och blir väldigt stor är det klart att dom små killarna på gymmet som vill bli lika stora påverkas av ditt bruk och också vill ha lite dunderhonung.
ChuckTesta
2012-05-08, 11:02
Nu snackar jag om att JAG vet fler med problem med cannabis.
Som Tano skrev förändrar inget av detta att preppande påverkar andra. Klart att mitt rykte för omgivningen spelar roll, annars hade jag gått runt i trasiga kläder och lukta skit hela tiden. Är inte ditt rykte för omgivningen viktigt? Jag hoppas att du ser hur ryktet hos folk som är stora utan att preppa påverkas av preppare. Omgivningen förutsätter att stora preppar.
Om du preppar och blir väldigt stor är det klart att dom små killarna på gymmet som vill bli lika stora påverkas av ditt bruk och också vill ha lite dunderhonung.
Varför ska jag bry mig om vad omgivningen tycker eller tror? Varför lägger du/ni er i andra människors liv? Är era egna liv så jävla patetiska och meningslösa att ni måste lägga er i andras?
Hur vet du att dom små killarna på gymmet påverkas och vill ha steroider? Står prepparen öppet på gymmet och predikar om hans prepp? Hur vet du att alla som vill bli stora är redo och vill ta steroider?
Du kan inte uttala dig om folks framtida åsikter och handlingar i ett hypotetiskt scenario.
Sluta nu kasta mat till trollet ;)
text
Det finns för och nackdelar med båda valen. Inte så insatt dock. Hasch kan jag väl tänka mig bör få vara lagligt att få bruka i hemmet om man nu så vill men inte tyngre saker. Två fel gör inte ett rätt så att säga.
Det kostar att hålla krig mot drogerna men det skulle också kosta att rehabilitera alla som skulle fara illa ut.
Nej det betyder det inte, men det betyder att cigaretter, alkohol och fetma kostar så sjukt mycket mer pengar för sjukvården än vad steroider och illegala droger kostar.
Fast du tar ju inte med i beräkning hur många som dricker alkohol mot hur många som tar drog X. Om 100 tar drog X och 10000 dricker sprit så är det såklart spriten kommer vara överrepresenterad.
Klarar ens alla människor av ett liv utan att staten är där med vissa regler? Utan staten skulle det bli laglöst typ :D
Vad jag vet är inte droger och steroider inte socialt accepterat i det stora hela i vår kultur. Möjligtvis håller det på att förändras för cannabis.
Att det inte är socialt accepterat innebär i slutändan att även folk som inte har någon uppfattning kommer ställa sig negativt till det, och således kommer en folkomröstning om legalisering av idag olagliga preparat och droger inte leda till någon förändring.
För det första, det beror ju mycket på att många fler röker/dricker/är feta.
Jag skulle vilja se en källa på att cigaretter eller fetma är sämre för dig än regelbundet kokainbrukande, men det spelar egentligen inte någon roll.
För: det du beskriver här är argument MOT alkohol/fetma/cigaretter, inte argument FÖR att legalisera fler droger.
Låt föreningar, gym och anhöriga sköta detta, tror jag blir bäst.
Det handlar inte om att sätta dit dopare, utan att ta hand om dom.
Att lasta över att upprätthålla lagen på föreningar, gym och anhöriga låter som en osedvanligt korkad idé. Missbrukarna har dessutom större chans till vård om de tas av polisen än att de t ex fastnar i ett vanligt pisstest på inom RF. Det är inte helt ovanligt att det ingår villkor om att de måste testa sig regelbundet i en villkorlig dom eller för att behålla körkortet etc och då får de en period då de måste vara rena.
Två personer som behöver läsa på om sitt ämne. Det är helt klart bevisat att körförmågan försämras av att knarka, olika typer av knark har olika effekter men ert så älskade cannabis försämrar reaktionsförmågan enormt.
Av alla singelolyckor som sker i landet har också ett relativt stort antal knark i sig. (Alkoholen har en högre andel men det behöver jag inte förklara varför det är så....)
Varför ska jag bry mig om vad omgivningen tycker eller tror? Varför lägger du/ni er i andra människors liv? Är era egna liv så jävla patetiska och meningslösa att ni måste lägga er i andras?
Hur vet du att dom små killarna på gymmet påverkas och vill ha steroider? Står prepparen öppet på gymmet och predikar om hans prepp? Hur vet du att alla som vill bli stora är redo och vill ta steroider?
Du kan inte uttala dig om folks framtida åsikter och handlingar i ett hypotetiskt scenario.
Ja varför ska du bry dej om vad folk tror om dej? Du kanske vill ha ett jobb t ex. Det känns som att diskussionen bara går runt i en cirkel, jag har redan gett 5 punkter på varför man lägger sej i andra människors missbruk. Du verkar inte ens vilja förstå eller bara låtsas att inte förstå.
ChuckTesta
2012-05-08, 11:50
Två personer som behöver läsa på om sitt ämne. Det är helt klart bevisat att körförmågan försämras av att knarka, olika typer av knark har olika effekter men ert så älskade cannabis försämrar reaktionsförmågan enormt.
Av alla singelolyckor som sker i landet har också ett relativt stort antal knark i sig. (Alkoholen har en högre andel men det behöver jag inte förklara varför det är så....)
Du behöver läsa på samt skaffa dig lite erfarenhet. Har du gjort empiriska undersökningar på reaktionsförmågan efter intag av cannabis?
Ja varför ska du bry dej om vad folk tror om dej? Du kanske vill ha ett jobb t ex. Det känns som att diskussionen bara går runt i en cirkel, jag har redan gett 5 punkter på varför man lägger sej i andra människors missbruk. Du verkar inte ens vilja förstå eller bara låtsas att inte förstå.
Ja, 4 (punkten med tävling har jag inte sagt något om) lite smått retarderade punkter som inte är förankrade med verkligheten. Jag ser fortfarande inte heller någon anledning till att bry sig om vad andra tror och tycker. Meningslösa randompersoners meningslösa åsikter? Hur kan det på något som helst sätt påverka mig? VARFÖR ska jag bry mig? lol...
Spartansk
2012-05-08, 11:57
Ja, 4 (punkten med tävling har jag inte sagt något om) lite smått retarderade punkter som inte är förankrade med verkligheten. Jag ser fortfarande inte heller någon anledning till att bry sig om vad andra tror och tycker. Meningslösa randompersoners meningslösa åsikter? Hur kan det på något som helst sätt påverka mig? VARFÖR ska jag bry mig? lol...
Skulle du inte bry dig om du blev socialt utstött?
Grattis i så fall.
Du behöver läsa på samt skaffa dig lite erfarenhet. Har du gjort empiriska undersökningar på reaktionsförmågan efter intag av cannabis?
Påstår du indirekt att reaktionsförmågan inte försämras av cannabis?
ChuckTesta
2012-05-08, 12:03
Skulle du inte bry dig om du blev socialt utstött?
Grattis i så fall.
Antar att vi är olika då, du skulle inte bry dig om snuten traskade in hos dig och rotade igenom ditt hus och du satt frihetsberövad i flera timmar utan anledning, jag skulle inte bry mig om randoms på stan tycker att jag är ful eller vad fan som helst. Dom som står mig nära vet ändå hur det ligger till och dom bryr jag mig om, vad Nisse på stan tycker och tror kunde jag inte bry mig mindre om.
Påstår du indirekt att reaktionsförmågan inte försämras av cannabis?
Nej det gör jag inte. Däremot påstår jag att du skulle kunna göra ett reaktionstest efter cannabisrökning utan att vara så jävla mycket sämre än om du var nykter. Var du full däremot så skulle resultatet vara avsevärt mycket sämre.
DJag ser fortfarande inte heller någon anledning till att bry sig om vad andra tror och tycker. Meningslösa randompersoners meningslösa åsikter? Hur kan det på något som helst sätt påverka mig? VARFÖR ska jag bry mig? lol...
Vem har sagt att det måste handla om meningslösa randompersoner? Det kan väl lika gärna gälla chefer, kollegor, släktningar etc?
Eddie Vedder
2012-05-08, 12:10
Nej det gör jag inte. Däremot påstår jag att du skulle kunna göra ett reaktionstest efter cannabisrökning utan att vara så jävla mycket sämre än om du var nykter. Var du full däremot så skulle resultatet vara avsevärt mycket sämre.
Undersökningar har gjorts. MASSOR. Du har rätt i att alkoholen förmodligen är värre i sammanhanget. Men att döma ut det helt och hållet vittnar bara om att du är dåligt inläst. Vore du inläst så skulle inte dina uttalanden vara lika kategoriska.
Psychomotor effects and driving
Cannabis produces dose-related impairments in cognitive and behavioural functions that may potentially impair driving a motor vehicle or operating machinery.[6] These impairments are larger and more persistent for difficult tasks that depend on sustained attention.[6] The most serious possible consequence of acute cannabis use is a road-traffic accident if a user drives while intoxicated.
The effects of recreational doses of cannabis on driving performance in laboratory simulators and standardised driving courses have been reported by some researchers as being similar to the effects when blood alcohol concentrations are between 0·07% and 0·10%.[2] However, studies of the effects of cannabis on driving under more realistic conditions on roads have shown much more modest impairments, [7] and [8] probably because cannabis users are more aware of their impairment and less inclined to take risks than alcohol users. [7] and [8]
Results of epidemiological studies of road-traffic accidents are equivocal because most drivers who have cannabinoids in their blood also have high blood alcohol concentrations.[2] In two studies with reasonable numbers of individuals who had only used cannabis, there was no clear evidence of increased culpability in these drivers.[9] The separate effects of alcohol and cannabis on psychomotor impairment and driving performance in laboratory tasks are roughly additive, [9] so the main effect of cannabis use on driving may be in amplifying the impairments caused by alcohol, which is often used with the drug. [2]
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0140673698050211
Hall W, Solowij N. Adverse effects of cannabis. Lancet. 1998 Nov 14;352(9140):1611-6.
En sökning i Google Scholar på "Cannabis driving" ger en hel del träffar. Här kan du läsa massor om du faktiskt är intresserad av hur det bverkar ligga till:
http://scholar.google.se/scholar?q=cannabis+driving&hl=sv&btnG=S%C3%B6k
ChuckTesta
2012-05-08, 12:10
Vem har sagt att det måste handla om meningslösa randompersoner? Det kan väl lika gärna gälla chefer, kollegor, släktningar etc?
Jag sa ju att personer som står mig nära vet hur det är. Men annars, nej, för mig är chefer och kollegor meningslösa personer så länge jag inte har en form av relation med dom, men då kommer dom också veta hur det är.
Spartansk
2012-05-08, 12:13
Men annars, nej, för mig är chefer och kollegor meningslösa personer så länge jag inte har en form av relation med dom, men då kommer dom också veta hur det är.
Man måste ju ha ett jobb.
Fast om du är ekonomiskt oberoende så förstår jag din ståndpunkt bättre.
ChuckTesta
2012-05-08, 12:13
Undersökningar har gjorts. MASSOR. Du har rätt i att alkoholen förmodligen är värre i sammanhanget. Men att döma ut det helt och hållet vittnar bara om att du är dåligt inläst. Vore du inläst så skulle inte dina uttalanden vara lika kategoriska.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0140673698050211
Hall W, Solowij N. Adverse effects of cannabis. Lancet. 1998 Nov 14;352(9140):1611-6.
En sökning i Google Scholar på "Cannabis driving" ger en hel del träffar. Här kan du läsa massor om du faktiskt är intresserad av hur det bverkar ligga till:
http://scholar.google.se/scholar?q=cannabis+driving&hl=sv&btnG=S%C3%B6k
Vad har jag dömt ut helt och hållet? Jag har sagt att reaktionsförmågan försämras av cannabis och att man är en sämre bilförare, dock inte lika illa som på alkohol. Vad är det du pratar om?
Man måste ju ha ett jobb.
Fast om du är ekonomiskt oberoende så förstår jag din ståndpunkt bättre.
Nej, man måste inte ha ett "jobb" (anställd 9-5 osv). Det finns många andra sätt att tjäna pengar på.
Jag sa ju att personer som står mig nära vet hur det är. Men annars, nej, för mig är chefer och kollegor meningslösa personer så länge jag inte har en form av relation med dom, men då kommer dom också veta hur det är.
Men de flesta behåller ju inte samma chef/kollega/bekanta hela livet utan ibland (eller ofta för somliga) hamnar man i situationer där man måste ha att göra med människor som ännu inte står en nära. Det är inte nödvändigtvis detsamma som att de är meningslösa, de kanske har potential att spela en jätteviktig roll i din tillvaro.
Jag tycker att du förenklar det lite väl mycket när du delar in mänskligheten i närstående och betydelselösa "randompersoner".
Spartansk
2012-05-08, 12:18
Nej, man måste inte ha ett "jobb" (anställd 9-5 osv). Det finns många andra sätt att tjäna pengar på.
Jag menar för oss som inte dealar cannabis och steroider (sorry, kunde inte låta bli :D).
ChuckTesta
2012-05-08, 12:25
Men de flesta behåller ju inte samma chef/kollega/bekanta hela livet utan ibland (eller ofta för somliga) hamnar man i situationer där man måste ha att göra med människor som ännu inte står en nära. Det är inte nödvändigtvis detsamma som att de är meningslösa, de kanske har potential att spela en jätteviktig roll i din tillvaro.
Jag tycker att du förenklar det lite väl mycket när du delar in mänskligheten i närstående och betydelselösa "randompersoner".
Men om jag ska på en arbetsintervju så kommer jag ju givetvis inte ovårdad i trasiga kläder? Jag kan uppföra mig mycket exemplariskt utan att ge tecken på vad det nu är ni klagar på. Tycker chefen att jag är för biffig för att inte preppa så erbjuder jag mig att lämna pissprov, vad är problemet?
Jag menar för oss som inte dealar cannabis och steroider (sorry, kunde inte låta bli :D).
lol, även om man tjänar bra pengar på det så är det för riskfyllt för mig. Men tror du t ex att ett företag skulle låta bli att göra affärer med ett annat företag för att en person är för bitig eller har mjukisbyxor på sig?
Spartansk
2012-05-08, 12:29
Men tror du t ex att ett företag skulle låta bli att göra affärer med ett annat företag för att en person är för bitig eller har mjukisbyxor på sig?
Jag vet inte. Kanske. Angående mjukisbyxorna tror jag det mer har att göra med att det ser slafsigt ut i så fall, snarare än att personen verkar ta steroider.
Jag tror det är värre om man söker sk "okvalificerade jobb" där chefen har hundratals sökande att välja och vraka mellan. Då tror jag han sållar baserat på första intrycket, och att kanske, kanske gå på steroider kan hindra en att få jobbet.
ChuckTesta
2012-05-08, 12:41
Jag vet inte. Kanske. Angående mjukisbyxorna tror jag det mer har att göra med att det ser slafsigt ut i så fall, snarare än att personen verkar ta steroider.
Jag tror det är värre om man söker sk "okvalificerade jobb" där chefen har hundratals sökande att välja och vraka mellan. Då tror jag han sållar baserat på första intrycket, och att kanske, kanske gå på steroider kan hindra en att få jobbet.
Jag kan upplysa dig om att företag vill göra vinst och är det en affär som ger vinst så skiter dom fullständigt i hur personen ser ut.
Det är ingen som har tvingat preppnissarna till att söka okvalificerade jobb.
Men om jag ska på en arbetsintervju så kommer jag ju givetvis inte ovårdad i trasiga kläder? Jag kan uppföra mig mycket exemplariskt utan att ge tecken på vad det nu är ni klagar på. Tycker chefen att jag är för biffig för att inte preppa så erbjuder jag mig att lämna pissprov, vad är problemet?
Om chefen går rakt på sak så kan det funka, men han kanske helt enkelt ger jobbet till någon som stämmer mindre överens med hans fördomar istället.
Världen består till största delen av "betydelselösa randompersoner" vilket får mig att undra om de verkligen är så betydelselösa. Du själv kanske inte bekymras av att det snackas skit om dig på jobbet eller tisslas och tasslas på diverse andra ställen så länge det inte är din mamma eller bästa vän som står för skitsnackandet. I så fall tillhör du dock en mycket liten skara.
Spartansk
2012-05-08, 12:53
Nej, men många biffiga personer söker okvalificerade jobb... Tror inte det är så kul för dem om arbetsgivaren tror att de preppar.
ChuckTesta
2012-05-08, 13:07
Om chefen går rakt på sak så kan det funka, men han kanske helt enkelt ger jobbet till någon som stämmer mindre överens med hans fördomar istället.
Världen består till största delen av "betydelselösa randompersoner" vilket får mig att undra om de verkligen är så betydelselösa. Du själv kanske inte bekymras av att det snackas skit om dig på jobbet eller tisslas och tasslas på diverse andra ställen så länge det inte är din mamma eller bästa vän som står för skitsnackandet. I så fall tillhör du dock en mycket liten skara.
Nej varför ska jag bry mig? Jag vet sanningen, dom som snackar tror. Det räcker för mig att jag vet hur det ligger till, andra kan tro vad dom vill. Missar man det jobbet på grund av att chefen tror att man preppar så får man helt enkelt söka ett till jobb.
Nej, men många biffiga personer söker okvalificerade jobb... Tror inte det är så kul för dem om arbetsgivaren tror att de preppar.
Välj själv då, var inte så biffig eller sök andra jobb. Man får inte alltid som man vill, det måste du ju stödja här, du tycker ju det är acceptabelt att bli frihetsberövad och anklagad för att vara dopad enbart på grund av musklerna. Var inte så jävla biffig så får du jobbet.
Nej varför ska jag bry mig? Jag vet sanningen, dom som snackar tror. Det räcker för mig att jag vet hur det ligger till, andra kan tro vad dom vill. Missar man det jobbet på grund av att chefen tror att man preppar så får man helt enkelt söka ett till jobb.
Därför att skitsnack och rykten kan vara jobbigt oavsett om du VET och de som snackar skit bara TROR. Förövrigt är det väl bara att gratulera till att du inte låter sådana saker påverka dig, det är ju jättebra. De flesta bryr sig dock, att just DU inte bryr dig är inget vidare argument eftersom det verkligen inte är så för merparten av mänskligheten.
Ah du menar att en nykter person kan ha sämre reaktionsförmåga än en som rökt cannabis. Säkerligen. Men om den nyktra personen dessutom röker cannabis, kommer reaktionsförmågan inte att påverkas negativt?
Man får väl utgå från att en och samma individ gör en sak och blir påverkad i en riktning och om denna är negativ så är det dåligt, helt enkelt. Inte att vissa nyktra personer inte alltid är kapabla att köra säkert och därmed rättfärdiga cannabis + bilkörning.
Man kan ju dra det till sin spets och säga att ifall man kan se in i framtiden kan man avgöra ifall en påverkad person får lov att köra eller ej. Man vet nämligen i förväg om en olycka eller ej sker. Men problemet är ju att man inte kan göra såna förutsägningar och om cannabis påverkar reaktionsförmågan negativt och att det är visat med statistisk signifikans. Så är det tillräckligt bra att dra alla cannabispåverkade över en kam. För bättre förutsägningar än så kan man inte göra.
Bara för att det finns fall där man kan anse att "den här föraren kör säkert även under påverkan av cannabis" så räcker det knappast för att kunna promota någon "frihet under ansvar".
Man får rätta sig efter samhället och majoriteten, det är en uppoffring man får göra för de goda konsekvenser det får överlag på samhället.
Observera nu att jag inte påstår att ett förbud mot cannabis är bra för samhället. Jag syftar på att det är dumt att tillåta bilkörning vid cannabisrökning. Vilket jag hoppas är ganska självklart egentligen?
Vad har jag dömt ut helt och hållet? Jag har sagt att reaktionsförmågan försämras av cannabis och att man är en sämre bilförare, dock inte lika illa som på alkohol. Vad är det du pratar om?
"Att man skulle vara en sämre bilförare på hasch stämmer inte heller."
ChuckTesta
2012-05-08, 13:47
Därför att skitsnack och rykten kan vara jobbigt oavsett om du VET och de som snackar skit bara TROR. Förövrigt är det väl bara att gratulera till att du inte låter sådana saker påverka dig, det är ju jättebra. De flesta bryr sig dock, att just DU inte bryr dig är inget vidare argument eftersom det verkligen inte är så för merparten av mänskligheten.
Hur löser man det problemet då? Jo man säger till sig själv att inte bry sig. Man bryr sig helt enkelt bara inte. Jag kan garantera dig att jag inte är någon supermänniska, kan jag så kan du och alla (dom flesta) andra. Var lite självsäker bara. Inget spelar ändå någon roll när man dör.
Ah du menar att en nykter person kan ha sämre reaktionsförmåga än en som rökt cannabis. Säkerligen. Men om den nyktra personen dessutom röker cannabis, kommer reaktionsförmågan inte att påverkas negativt?
Man får väl utgå från att en och samma individ gör en sak och blir påverkad i en riktning och om denna är negativ så är det dåligt, helt enkelt. Inte att vissa nyktra personer inte alltid är kapabla att köra säkert och därmed rättfärdiga cannabis + bilkörning.
Man kan ju dra det till sin spets och säga att ifall man kan se in i framtiden kan man avgöra ifall en påverkad person får lov att köra eller ej. Man vet nämligen i förväg om en olycka eller ej sker. Men problemet är ju att man inte kan göra såna förutsägningar och om cannabis påverkar reaktionsförmågan negativt och att det är visat med statistisk signifikans. Så är det tillräckligt bra att dra alla cannabispåverkade över en kam. För bättre förutsägningar än så kan man inte göra.
Bara för att det finns fall där man kan anse att "den här föraren kör säkert även under påverkan av cannabis" så räcker det knappast för att kunna promota någon "frihet under ansvar".
Man får rätta sig efter samhället och majoriteten, det är en uppoffring man får göra för de goda konsekvenser det får överlag på samhället.
Observera nu att jag inte påstår att ett förbud mot cannabis är bra för samhället. Jag syftar på att det är dumt att tillåta bilkörning vid cannabisrökning. Vilket jag hoppas är ganska självklart egentligen?
Nja, jag vet inte hur du får något till att propagera för cannabis och bilkörning. Jag menade inte heller att en person som har rökt cannabis kan ha bättre reaktionsförmåga än en nykter, även om det stämmer. Jag sa, och menade, att DU inte skulle ha mycket sämre reaktionsförmåga än om DU var nykter, hade DU däremot druckit alkohol hade den varit avsevärt mycket sämre. Detta gäller för alla människor.
"Att man skulle vara en sämre bilförare på hasch stämmer inte heller."
Jag utgick från mig själv i det sammanhanget, jag tänkte inte på att majoriteten är rätt efterblivna i trafiken och kan inte "köra bil" på riktigt.
Nja, jag vet inte hur du får något till att propagera för cannabis och bilkörning. Jag menade inte heller att en person som har rökt cannabis kan ha bättre reaktionsförmåga än en nykter, även om det stämmer. Jag sa, och menade, att DU inte skulle ha mycket sämre reaktionsförmåga än om DU var nykter, hade DU däremot druckit alkohol hade den varit avsevärt mycket sämre. Detta gäller för alla människor.
Ok, jag missförstod vad du menade.
Jag utgick från mig själv i det sammanhanget, jag tänkte inte på att majoriteten är rätt efterblivna i trafiken och kan inte "köra bil" på riktigt.
Intressant att du dels är korkad nog att köra påtänd eller dagarna efter och dels är du tydligen helt unik i jämförelse med alla andra som är testade under kontrollerade förhållanden.
Eller är det helt enkelt att du trollar som vanligt?
ARMSTARK
2012-05-08, 14:38
Det finns flera undersökningar som häpnandsväckande nog visar att vana cannabisrökare körde bättre än sina nycktra testkamrater. Även en svensk som inte nådde allmänheten pga sitt resultat. Det kom fram senare.
OBS, jag skulle själv aldrig köra rökt!!! Så vi slipper den diskussionen.
Testen skedde under ordnade former så jag kan tänka mig att de nycktra körde "som vanligt" medans de som var flummiga förmodligen tog det väldigt lugnt. Därav resultatet.
Ingen drog fungerar som boost för körskickligheten, det kan väl ingen påstå?
Det finns flera undersökningar som häpnandsväckande nog visar att vana cannabisrökare körde bättre än sina nycktra testkamrater. Även en svensk som inte nådde allmänheten pga sitt resultat. Det kom fram senare.
Testen skedde under ordnade former så jag kan tänka mig att de nycktra körde "som vanligt" medans de som var flummiga förmodligen tog det väldigt lugnt. Därav resultatet.
Beta-blockerare är ingen drog, men borde funka på vissa personer?
För dessa tester lär ju absolut inte gjorts med en redan uppsatt agenda som bakgrund.. Hade gärna kikat på testmetoder och de subjektiva slutsatserna dock.
Hur löser man det problemet då? Jo man säger till sig själv att inte bry sig. Man bryr sig helt enkelt bara inte. Jag kan garantera dig att jag inte är någon supermänniska, kan jag så kan du och alla (dom flesta) andra. Var lite självsäker bara. Inget spelar ändå någon roll när man dör.
Jag är inte säker på att det är odelat positivt att vara helt likgiltig inför vad andra människor tycker, det är i varje fall inte särskilt naturligt.
Hursomhelst så sitter du och uppför dig som om det vore en självklarhet att inte bry sig om sådant och det stämmer ju helt enkelt inte. Det är väldigt få som verkligen inte bryr sig om att det t.ex florerar diverse rykten om dem, det förstår nog de flesta och så även du fast du inte skulle medge det.
Att rycka på axlarna och säga "men jag vet ju sanningen!" är ett naivt förhållningssätt till det hela. Det funkar i vissa fall när det gäller mindre allvarliga saker men långt ifrån alltid.
ChuckTesta
2012-05-08, 15:35
Intressant att du dels är korkad nog att köra påtänd eller dagarna efter och dels är du tydligen helt unik i jämförelse med alla andra som är testade under kontrollerade förhållanden.
Eller är det helt enkelt att du trollar som vanligt?
Intressant att du är korkad nog att uttala dig om mig när du inte har någon aning om vad du pratar om. Berätta för mig varför det är dåligt att köra om man inte har nedsatt körförmåga? Intressant att du också kan uttala dig utan någon som helst erfarenhet förutom ett jävla referat från en studie.
Jag är inte säker på att det är odelat positivt att vara helt likgiltig inför vad andra människor tycker, det är i varje fall inte särskilt naturligt.
Hursomhelst så sitter du och uppför dig som om det vore en självklarhet att inte bry sig om sådant och det stämmer ju helt enkelt inte. Det är väldigt få som verkligen inte bryr sig om att det t.ex florerar diverse rykten om dem, det förstår nog de flesta och så även du fast du inte skulle medge det.
Att rycka på axlarna och säga "men jag vet ju sanningen!" är ett naivt förhållningssätt till det hela. Det funkar i vissa fall när det gäller mindre allvarliga saker men långt ifrån alltid.
Återigen så är det randompersoner jag inte bryr mig om, dom som står mig nära vet hur det är och om dom tyckte si och så skulle det inte vara samma sak som om Plucke tycker si eller så, förstår du hur jag menar?
Jag vet inte, det har florerat falska rykten om mig tidigare i mitt liv och kanske är det därför jag inte bryr mig, i alla fall insåg jag att det inte är något att bry sig om och automatiskt slutade bry mig.
shadowfire
2012-05-08, 16:07
Jag kan upplysa dig om att företag vill göra vinst och är det en affär som ger vinst så skiter dom fullständigt i hur personen ser ut.
ha ha, om man kan låsa in de anställda i en källare vid eventuella kundbesök möjligen.
Intressant att du är korkad nog att uttala dig om mig när du inte har någon aning om vad du pratar om. Berätta för mig varför det är dåligt att köra om man inte har nedsatt körförmåga? Intressant att du också kan uttala dig utan någon som helst erfarenhet förutom ett jävla referat från en studie.
Du beskriver själv riskbeteenden vid bilkörning och påstår att det inte påverkar hur du kör när du har rökt på. Hur går det att tolka det som annat än att det är korkat att köra påtänd?
Att jag inte är korkad nog att varken röka på eller köra pårökt men istället tar reda på vad som har framkommit under kontrollerade förhållanden och inte vad en missbrukare fått för sig när den varit pårökt är däremot ganska så smart.
Det här landet alltså.
Låt folk göra vad fan dom vill med sina kroppar.
Det här landet alltså.
Låt folk göra vad fan dom vill med sina kroppar.
Varför inte vad de vill med allas kroppar?
Vad är det för psykbrytfråga?
För övrigt:
Det är tillåtet med självskadebeteende(alltså inte olagligt då) men inte doping eller knark?
Vad är det för psykbrytfråga?
För övrigt:
Det är tillåtet med självskadebeteende(alltså inte olagligt då) men inte doping eller knark?
För att det PÅVERKAR andra i samhället, oavsett hur mycket prepparna vill förneka det.
Det är ett brott att använda AAS.
Polisens uppgift är att lagföra personer för brott.
Polisen ser en person de misstänkt begått ett brott och ingriper enligt gällande lagstiftning.
VAD är problemet??
Istället för att gnälla över poliser som gör sitt jobb så använd er energi till att påverka politiskt så ni får dopinglagen struken ur lagboken, om det nu är det ni vill.
ChuckTesta
2012-05-08, 17:51
ha ha, om man kan låsa in de anställda i en källare vid eventuella kundbesök möjligen.
Jag vet inte vad du håller på med, men i affärsvärlden är inte utseendet något man lägger vikt vid.
Du beskriver själv riskbeteenden vid bilkörning och påstår att det inte påverkar hur du kör när du har rökt på. Hur går det att tolka det som annat än att det är korkat att köra påtänd?
Att jag inte är korkad nog att varken röka på eller köra pårökt men istället tar reda på vad som har framkommit under kontrollerade förhållanden och inte vad en missbrukare fått för sig när den varit pårökt är däremot ganska så smart.
Hur beskriver jag riskbeteenden? Jag vet inte hur dålig du är på att köra bil men för mig är det inte svårt i alla fall.
Du är inte smart. Du dricker alkohol ibland och sen säger du att du är smart nog att inte röka cannabis. Missbrukare har så jävla mycket bättre koll på dosering, ämnen, praktisk tillvägagångssätt osv än vad någon sjuksköterska eller läkare ofta har. Den empiriska kunskapen väger mycket tyngre än någon studie som du förlitar dig på. Som sagt har du ingen erfarenhet och vet ingenting förutom vad ett studiereferat säger.
Det är lätt att avfärda andras argument genom att säga att dom är missbrukare osv bara för att dom inte är som du, dessvärre har du fortfarande fel.
Mänskliga rättigheter? Personlig integritet? Du har fortfarande inte svarat på hur det påverkar dig att någon annan tar steroider förutom i tävlingssammanhang. *whatever*
För att det PÅVERKAR andra i samhället, oavsett hur mycket prepparna vill förneka det.
Alltså vilken påverkan handlar det om? Direkt påverkan i samband med brottslighet har vi ju andra lagar för, hälsoproblem är ju sak samma, självskadebeteende kan vara klart skadligt, när det gäller idrott så är det inte sak för det civila samhället.
Vad blir kvar- att man får andra att börja? Tja finns självmordspakter etc...ll
Till syvende och sist så framstår samhällspåverkan när det gäller doping som begränsad i jämförelse med vissa andra samhällsfenomen som är lagliga.
ChuckTesta
2012-05-08, 18:09
Vad sägs om att SÄGA VARFÖR OCH HUR DET PÅVERKAR ANDRA istället för att bara säga att det påverkar dom? Du verkar inte vara förmögen till att svara på det.
Alltså vilken påverkan handlar det om? Direkt påverkan i samband med brottslighet har vi ju andra lagar för, hälsoproblem är ju sak samma, självskadebeteende kan vara klart skadligt, när det gäller idrott så är det inte sak för det civila samhället.
Vad blir kvar- att man får andra att börja? Tja finns självmordspakter etc...ll
Till syvende och sist så framstår samhällspåverkan när det gäller doping som begränsad i jämförelse med vissa andra samhällsfenomen som är lagliga.
Det preppförespråkarna inte verkar förstå är att vi INTE pratar om andra företeelser i samhället (vilket dessutom är högst personliga preferenser vad man anser ha värst påverkan). Vi diskuterar doping och det PÅVERKAR oss andra. Allt annat är bara rent skitsnack. Samma gamla undanflykter hela tiden i ett försök att rättfärdiga sina egna tillkortakommanden. Lägg undan genvägarna och kämpa lite som alla andra. (Nåja de flesta iallafall... *rolleyes*)
Och det gör inte alkohol och cigaretter? Skadligare för den delen med.
Och hur påverkar användande av AAS andra om man inte tävlar i någon sport förutom BB? Idioti hela skiten.
ChuckTesta
2012-05-08, 18:15
Det preppförespråkarna inte verkar förstå är att vi INTE pratar om andra företeelser i samhället (vilket dessutom är högst personliga preferenser vad man anser ha värst påverkan). Vi diskuterar doping och det PÅVERKAR oss andra. Allt annat är bara rent skitsnack. Samma gamla undanflykter hela tiden i ett försök att rättfärdiga sina egna tillkortakommanden. Lägg undan genvägarna och kämpa lite som alla andra. (Nåja de flesta iallafall... *rolleyes*)
Hahah ännu ett inlägg där du bara väljer att ignorera och istället köra på "DET PÅVERKAR OSS ANDRA NANANANANANANA" :laugh:
Det gör ju alkohol också och det är tillåtet.
Vad sägs om att SÄGA VARFÖR OCH HUR DET PÅVERKAR ANDRA istället för att bara säga att det påverkar dom? Du verkar inte vara förmögen till att svara på det.
Ska jag säga hur det påverkar mig?
Ja ta bara en sådan sak som att förra veckan får jag under en halvtimme sitta och förklara att jag inte preppar bara för att jag tävlar i styrkelyft. Det sågs som helt självklart att jag måste veta allt om prepp för att jag tränar på en atletklubb. Det känns rent förjävligt att man lägger ned sin själ i träningen och resultaten man får tror folk att man fuskat sig till som någon vekling.
Dessutom fortfarande gäller det Hugok skrev. Dina misslyckade försök till svar var inget annat än just misslyckade.
Två fel gör inte ett rätt. Om vi säger att ett beroende skulle öka dramatiskt bland befolkningen om man legaliserade alla andra droger, är det då värt det?
Det är ju inte så att det BARA är alkohol som skulle göra folk beroende. Ni glömmer att ta med skalan drogerna används när ni säger att alkohol påverkar mer än drog x.
Debatten om hur det påverkar eller inte påverkar andra beror på hur man ser det. Fastnar du i ett beroende påverkar det väldigt många. Både familj och skattebetalare. Ja alkohol gör också det, men det skulle nog andra tyngre droger också göra vid en större skala.
Om det inte skulle påverka på detta sättet så tycker jag man ska få göra precis vad man vill med sin kropp.
Ja ta bara en sådan sak som att förra veckan får jag under en halvtimme sitta och förklara att jag inte preppar bara för att jag tävlar i styrkelyft. Det sågs som helt självklart att jag måste veta allt om prepp för att jag tränar på en atletklubb. Det känns rent förjävligt att man lägger ned sin själ i träningen och resultaten man får tror folk att man fuskat sig till som någon vekling.
Dessutom fortfarande gäller det Hugok skrev. Dina misslyckade försök till svar var inget annat än just misslyckade.
fetmarkerade: varför? Varför tar du det inte som en komplimang? Uppenbarligen gör du någonting rätt eftersom att folk tror att du preppar. Jag ska dra en jämförelse för dig (som är lite nördig):
När jag var yngre så spelade jag mycket cs. Jag var bra på cs. Jag ägde folk. Jag blev cheatanklagad nästintill hela tiden. Inte använde jag wallhack för det. Hur reagerade jag? Jag skrattade och sa, tack för komplimangen.
Men herregud vi diskuterar inte alkohol. Det spelar ingen roll om alkohol är tillåtet. Det har inte med saken att göra. För att A är tillåtet behöver inte B vara tillåtet...
Tricklew
2012-05-08, 18:22
Men vad fan? Är du en komiker? Folk ska inte få preppa eftersom du inte vill ta ett samtal som en vuxen jävla människa? Här är ett tips till dig och resten av geniklubben, du behövde inte ta samtalet, du är en vuxen människa, du kan avsluta, eller lämna samtal som inte intresserar dig.
Två fel gör inte ett rätt. Om vi säger att ett beroende skulle öka dramatiskt bland befolkningen om man legaliserade alla andra droger, är det då värt det?
Det är ju inte så att det BARA är alkohol som skulle göra folk beroende. Ni glömmer att ta med skalan drogerna används när ni säger att alkohol påverkar mer än drog x.
Orsaken till att cannabis och anabola är olagliga är för att staten inte kan tjäna pengar på dom här grejerna. Simple as that. Dom gör inte mer skada än vad alkohol gör.
Tricklew
2012-05-08, 18:25
Orsaken till att cannabis och anabola är olagliga är för att staten inte kan tjäna pengar på dom här grejerna. Simple as that. Dom gör inte mer skada än vad alkohol gör.
Du tror inte staten hade kunnat tjäna pengar på Cannabis, om de försökte?
filmjölk
2012-05-08, 18:25
Bara titta på pro-cannabis sidan. Är det en typ av människor man vill glädja med en sådan sak som en legalisering?
ChuckTesta
2012-05-08, 18:27
Har du inga egna exempel på hur det påverkar dig att Plucke preppar? (som inte är helt absurt dumma)
Varför tog det dig en halvtimme att säga "det är dopningstester i styrkelyft och jag dopar mig inte"? Håller med Tricklew, du är vuxen, du behöver inte ha samtalet. Är du tvingad till att hålla ett föredrag om att du inte preppar?
Patetiskt att du kallar mina svar för misslyckade, kolla på dina egna. :Virro
Va, en tråd som nämner aas och går helt off topic??
Ser du felet här? Två fel gör som sagt inte ett rätt. Det blir ju bara ännu mer skada även om det inte skulle vara mer än alkoholen i sig. Sen verkar ni vara för en legalisering av alla droger.
Men jag har väl inget emot att folk tar droger i sig, bara det inte utvecklas till ett beroende för det är då det kommer påverka väldigt många personer. Finns för och nackdelar som sagt med båda sidorna.
ChuckTesta
2012-05-08, 18:31
Ser du felet här? Två fel gör som sagt inte ett rätt. Det blir ju bara ännu mer skada även om det inte skulle vara mer än alkoholen i sig.
Felet? Så folk ska inte få använda sig av en mindre skadlig drog om man vill berusa sig? Idag är man tvingad till att använda sig utav alkohol som är en av dom tyngsta och farligaste drogerna som finns.
Alkohol är dessutom extremt mycket mer beroendeframkallande än cannabis och man kan dö av alkoholabstinensen, till skillnad från andra droger som t ex heroin eller cannabis.
Du var allt en känslig rackare, ta det som en komplimang.
Steroider bör vara lagligt sålänge som tobak och alkohol är det.
fetmarkerade: varför? Varför tar du det inte som en komplimang? Uppenbarligen gör du någonting rätt eftersom att folk tror att du preppar. Jag ska dra en jämförelse för dig (som är lite nördig):
Om en person tror man dopar sig, då kan man ta lätt på det. Men blir doping tillräckligt vanligt så alla tror man dopar sig, då måste alla förstå att det inte vore kul om man är ren och kämpar 10ggr hårdare för sina resultat.
När jag var yngre så spelade jag mycket cs. Jag var bra på cs. Jag ägde folk. Jag blev cheatanklagad nästintill hela tiden. Inte använde jag wallhack för det. Hur reagerade jag? Jag skrattade och sa, tack för komplimangen.
Ville du att motståndarna skulle använda walllhack? Du var inte emot användandet? Skulle du bli sur om du förlorade mot någon som använde WH? Skulle du tycka det var kul om du på intet sätt kunde bevisa att du inte använde WHutan alla antog att du gjorde det? Eftersom du var duktig kunde du bevisa det på valfritt LAN, eller bara så enkelt som i situationer där WH inte hjälper. Det fungerar inte så med doping. Analogin fallerar.
Felet? Så folk ska inte få använda sig av en mindre skadlig drog om man vill berusa sig? Idag är man tvingad till att använda sig utav alkohol som är en av dom tyngsta och farligaste drogerna som finns.
Alkohol är dessutom extremt mycket mer beroendeframkallande än cannabis och man kan dö av alkoholabstinensen, till skillnad från andra droger som t ex heroin eller cannabis.
Ja men ni verkade vara för alla droger och inte bara cannabis. Sen finns det nackdelar med att det ska vara olagligt och att det skulle bli lagligt. Det är inte svart eller vitt. Du ser inga nackdelar eller potentiella problem med att legalisera överhuvudtaget?
Men herregud vi diskuterar inte alkohol. Det spelar ingen roll om alkohol är tillåtet. Det har inte med saken att göra. För att A är tillåtet behöver inte B vara tillåtet...
Lagen skall vara konsekvent och logiskt uppbyggd, annars så blir det pannkaka av det hela. För mig är det en viktig rättsprincip.
Que?
Jag har till dags dato aldrig dopat mig, eller för den delen knarkat(dvs utanför läkarförskrivning). Du känns verkligen svepande i dina attacker. Jag betackar mig för din skopa ovett.
ChuckTesta
2012-05-08, 18:39
Ja men ni verkade vara för alla droger och inte bara cannabis. Sen finns det nackdelar med att det ska vara olagligt och att det skulle bli lagligt. Det är inte svart eller vitt.
Jag är ingen hycklare och anser att man inte kan bestämma vilka droger man får och inte får använda. Får man använda en får man använda alla, eller ingen alls och ja, alkohol räknas.
Om en person tror man dopar sig, då kan man ta lätt på det. Men blir doping tillräckligt vanligt så alla tror man dopar sig, då måste alla förstå att det inte vore kul om man är ren och kämpar 10ggr hårdare för sina resultat.
Ville du att motståndarna skulle använda walllhack? Du var inte emot användandet? Skulle du bli sur om du förlorade mot någon som använde WH? Skulle du tycka det var kul om du på intet sätt kunde bevisa att du inte använde WHutan alla antog att du gjorde det? Eftersom du var duktig kunde du bevisa det på valfritt LAN, eller bara så enkelt som i situationer där WH inte hjälper. Det fungerar inte så med doping. Analogin fallerar.
Patetiskt. Du kan säga att du inte är dopad och att det förekommer tester, vad är det som är så svårt? Varför måste du ta så jävla illa upp av att någon tror att du är dopad?
Igen, HUR påverkas du av att Plucke preppar? Det där wh-snacket funkar inte när det kommer från dig då det gäller tävling och där är doping och wh fusk. Att bli anklagad för att ha wh är en komplimang i cs.
Jag är ingen hycklare och anser att man inte kan bestämma vilka droger man får och inte får använda. Får man använda en får man använda alla, eller ingen alls och ja, alkohol räknas.
Även om det teoretiskt skulle kunna bli minst lika många som bli beroende av alla nya lagliga droger som med alkohol och alla kostnader det skulle innebära och lidande? Alla andra problem som skulle kunna medfölja en legalisering då? Allt kan inte vara svart eller vitt. Världen är inte rättvis heller.
filmjölk
2012-05-08, 18:42
Alkohol är en del av vårt kulturarv, tobak blir man inte hög av, och aas gör oss till bättre människor. Hence är det legalt eller borde vara legalt.
Cannabis hör inte hemma här, man blir hög av det och blir en sämre människa på det. Hence borde det bekämpas en legalisering med alla möjliga medel.
:booty:
Men vad fan? Är du en komiker? Folk ska inte få preppa eftersom du inte vill ta ett samtal som en vuxen jävla människa? Här är ett tips till dig och resten av geniklubben, du behövde inte ta samtalet, du är en vuxen människa, du kan avsluta, eller lämna samtal som inte intresserar dig.
Har du inga egna exempel på hur det påverkar dig att Plucke preppar? (som inte är helt absurt dumma)
Varför tog det dig en halvtimme att säga "det är dopningstester i styrkelyft och jag dopar mig inte"? Håller med Tricklew, du är vuxen, du behöver inte ha samtalet. Är du tvingad till att hålla ett föredrag om att du inte preppar?
Patetiskt att du kallar mina svar för misslyckade, kolla på dina egna. :Virro
Hur i hela fridens namn kan ni tro att det var själva samtalet i sig som var det negativa? Suck vilken idioti detta är...
Försökte hålla mig utanför diskussionen för jag vet hur det blir om man börjar att diskutera med preppmuppar...
Du är inte smart. Du dricker alkohol ibland och sen säger du att du är smart nog att inte röka cannabis. Missbrukare har så jävla mycket bättre koll på dosering, ämnen, praktisk tillvägagångssätt osv än vad någon sjuksköterska eller läkare ofta har. Den empiriska kunskapen väger mycket tyngre än någon studie som du förlitar dig på. Som sagt har du ingen erfarenhet och vet ingenting förutom vad ett studiereferat säger.
Konstigt att folk dör av överdoser när dem är kungar på att dosera...Eller dem kanske bara fått tag i dåliga grejer eftersom det inte är lagligt så dem kan köpa det på apoteket......
Hur i hela fridens namn kan ni tro att det var själva samtalet i sig som var det negativa? Suck vilken idioti detta är...
Försökte hålla mig utanför diskussionen för jag vet hur det blir om man börjar att diskutera med preppmuppar...
Som man ropar får man svar brukar det heta.;)
Förresten så är epitet som preppmuppar inte riktigt konstruktivt för debatten.
Konstigt att folk dör av överdoser när dem är kungar på att dosera...Eller dem kanske bara fått tag i dåliga grejer eftersom det inte är lagligt så dem kan köpa det på apoteket......
Finns som du antyder en inneboende osäkerhet i olagliga grejer. Sedan så finns det idioter som tror de att mer alltid är bättre och även självdestruktiva människor.
Life is life.
Vad spelar det för roll? Varför gymmar du? Du gymmar väl för att få muskler, eller söker du bekräftelse och vill ha en klapp på axeln av alla andra på gymmet för att du är så duktig?
Att dopa sig eller att fuska och göra det under tävling, är fel oavsett sammanhang. Att däremot använda det till privat bruk är inte fel. Jag har sprungit runt på german public server 64pers och använd wh och aimbot, bara för att det är otroligt kul att se reaktionen. Inte fan använder jag det under tävling, för det vore ju fusk.
ChuckTesta
2012-05-08, 19:00
Ja det är lätt att se det så om man inte vet vad man pratar om. Största anledningen till opiatöverdoser är för att man inte vet styrkan på det, vilket man skulle om det var lagligt eller i alla fall avkriminaliserat.
ChuckTesta
2012-05-08, 19:06
Vad var det negativa då? Du ogillar ju att bli anklagad och du var tvungen att sitta i 30 minuter och förklara att du inte preppar. Det hade räckt med "det är tester och jag är ren, punkt slut."
Jag kan säga precis samma sak, "försökte hålla mig utanför men jag vet hur det blir när man diskuterar med svenssonmuppar som inte kan se något annat än sin egna lilla verklighet" *whatever*
Chucktesta....Min morbror är en före detta heroin missbrukare. Han är fortfarande en missbrukare dock inte heroin vad jag vet. Han är över 30. Började röka hasch som så många andra vid 14 år kanske
Min bästa kompis bror är en före detta missbrukare. Jag var själv en liten tönt som sprang på rave fester och käka e när jag var ung. Jag har tyvärr haft droger i min närhet en ganska stor del av mitt liv. Jag har aldrig sett något positivt med droger och jag vet tillräckligt mycket om det. Min morbror tog väldigt mycket AAS under hans heroin år förresten för att hålla sig "grov" då dem flesta blir väldigt spinkiga för att det skulle misstänkas mindre att han punda.
Men hade droger bara vart lagligt så hade han antagligen inte suttit i häktet på Sri lanka nu PGA droger. Eller om han bara stannat vid cannabis som är så lätt och som oftast inte alls är ingångsporten (säger inte att det är så, men i många fall) till "tyngre" droger så hade han kanske vart formel 1 förare nu
Tricklew
2012-05-08, 19:15
Kan du förklara för mig vad din poäng var då? För det lät på mig som att du ville hålla AAS förbjudet för att slippa lyssna på folks fördomar om just ditt fritidsintresse.
Förövrigt så är det ganska så jävla kul, och tragiskt att du kallar mig preppnisse. Släng iväg ett pm till valfri koloit jag träffat, och be dom gissa mina kurer, du hade nog fått rätt så underhållande svar.
Mmmm.
Min gamla mormor dog så. Om vuxet folk vill bruka alkohol så låt dem, men hyckla inte, är min ståndpunkt.
Ja men ni verkade vara för alla droger och inte bara cannabis. Sen finns det nackdelar med att det ska vara olagligt och att det skulle bli lagligt. Det är inte svart eller vitt. Du ser inga nackdelar eller potentiella problem med att legalisera överhuvudtaget?
Själv tror jag mest är för legalisering av lätta droger men förstås avkriminalisering av samtliga droger för eget bruk.
Ignatius72
2012-05-08, 19:45
I min värld så är det intressanta ifall polisen har rätt. Om de gör såna tillslag baserat på vad de tror och alltid har fel så ska de kritiseras. Om snubben dopat sig så har polisen varit bra på tårna och det ska uppmuntras. Hur många brott löser man om man bara får plocka in folk som är garanterat skyldiga, där även den som blir anklagad håller med om detta?
astrodog
2012-05-08, 19:59
Det är ett brott att använda AAS.
Polisens uppgift är att lagföra personer för brott.
Polisen ser en person de misstänkt begått ett brott och ingriper enligt gällande lagstiftning.
VAD är problemet??
Istället för att gnälla över poliser som gör sitt jobb så använd er energi till att påverka politiskt så ni får dopinglagen struken ur lagboken, om det nu är det ni vill.
Det är ungefär lika vettigt som att jag har en jacka, du ser att där är något stort i jackan och därför kan det vara så att jag stulit något stort och där med är det rätt av er att kroppsvisitera.
En tänkvärd jämförelse är med rasism. Du misstänker en person för ett brott på grund av en egenskap som i sig är neutral ur rättsynpunkt (t.ex. hudfärg, kroppsstorlek, sexuell läggning). Bara för att där finns en högre chans (som t.ex. för vissa invandrargruppers överrepresentation inom särskilda brottskategorier) så kan du inte använda det vid misstankesbildning. Det är där felet begåtts.
astrodog
2012-05-08, 20:09
I min värld så är det intressanta ifall polisen har rätt. Om de gör såna tillslag baserat på vad de tror och alltid har fel så ska de kritiseras. Om snubben dopat sig så har polisen varit bra på tårna och det ska uppmuntras. Hur många brott löser man om man bara får plocka in folk som är garanterat skyldiga, där även den som blir anklagad håller med om detta?
Det är ju en markant skillnad mellan ett brott som utgörs av något som har direkt negativ påverkan och ett brott som endast har en indirekt påverkan och enligt viss sannolikhet. Misshandel är i förstnämnda och AAS i den sistnämnda kategorin. AAS är olagligt av samhällsorsaker, samma grund till varför vi har en restriktiv alkoholpolitik. Som alla är medvetna om, hade alkohol upptäckts idag som narkotisk substans så hade den varit olaglig. Men endast för de effekter som den leder till i samhället i övrigt. T.ex. så kan man tänka sig att AAS leder till mer och grövre misshandel, på samhällsnivå. Försäljning av kofötter (?) leder säkerligen också till fler lyckade inbrott, men man får helt enkelt överväga lämpligheten i att misstänka någon för brott bara för att de köpt en kofot.
Ett lämpligt tillvägagångssätt för att komma åt AAS-brott är kanske mer: tips, spaning, nätverka från beslag i t.ex. tull, bättre tullkontroll, osv.
För mig är i alla fall avvägningen mellan rättsäkerhet/integritet och samhällsnytta rätt självklar här.
Röda Björnen
2012-05-08, 20:38
Måste man preppa för att tycka att steoridförbudet är omotiverat och ologiskt ? Du har inga argument för ditt påstående och faller då till att kalla oss som argumenterar emot dig för preppmuppar.
*slap* , kamma dig grabben. Du skämmer ut dig.
MVH
Måste man preppa för att tycka att steoridförbudet är omotiverat och ologiskt ? Du har inga argument för ditt påstående och faller då till att kalla oss som argumenterar emot dig för preppmuppar.
*slap* , kamma dig grabben. Du skämmer ut dig.
MVH
Det är väl inte helt ovanligt att dessa två ting hänger ihop. Fö hur jävla många gånger ska samma trådämne komma på kolozzeum, ska ni gnälla på hur dumt det är med förbud mot prepp gå och grina på preppforumen istället.
filmjölk
2012-05-08, 21:24
Om polisen får dopingtesta någon på premissen att han/hon är muskulös, och ser ut att preppa kan ju låta vettigt.
Jämför med att polisen plockar in mörkhyade män och dna-testar dem, för mörkhyade män är kraftigt överrepresenterade som våldtäktsmän på samma sätt som muskulösa är för steroider. På det sättet hade man fångat fler våldtäktsmän. Fortfarande vettigt?
Eller folk med judiskt efternamn och kostym för ekobrott.
Det låter som fåniga exempel, men det är inte fånigare än att misstänka någon för doping för att han är muskulös. Att börja plocka in folk för att de ser ut på ett visst sätt kan få följder då det tillämpas på andra områden.
filmjölk
2012-05-08, 21:34
Det är väl inte helt ovanligt att dessa två ting hänger ihop. Fö hur jävla många gånger ska samma trådämne komma på kolozzeum, ska ni gnälla på hur dumt det är med förbud mot prepp gå och grina på preppforumen istället.
Prepp är verkligen extreeeemt farligt för mänskligheten, (Kan folk propagera för hasch kan jag propagera för steroider. punkt!) bara titta på filmerna på dessa äldre preppade herrarna, och jämför hur sjuka de är och vilken dålig livskvalitet de har jämfört med jämnåriga 90-åringar! Skrämmande!
5TYfWNfc6VQ&feature=fvwrel
biJo5FD4CTA&feature=related
Jag tror Moe fick ligga där, gg.
filmjölk
2012-05-08, 21:44
Jag tror Moe fick ligga där, gg.
Tror jag med. Fast utan prepp hade han varken haft orken eller styrkan att hålla sig i såpass god fysisk form att han hade kunnat genomföra ett samlag utan att få hjärtinfarkt eller bryta höften.
Då kan andra 90-åringar sitta där i rullstolen, fulla av liggsår och skrika: "Han är juuuu dopaaad! Fusk! Det räknas inte för han är inte reeeen!"
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.