Visa fullständig version : Kreatin från PWO under deff
Hallå allihopa! Som rubriken lyder är jag nyfiken på kreatinet från PWO produkter under deff. Brukar ta en skopa Jack Nitro innan varje styrkepass (5 dagar i veckan.) Det jag nu undrar är vidare denna lilla mängd kreatin binder någon vätska? Ifall den gör det, hur mycket pratar vi om? *gah!*
//Mvh
vicarious
2012-04-25, 19:03
Ja, det gör den. Hur mycket är omöjligt att svara på. Beror på hur mycket du får i dig men även om man vet det brukar det vara svårt att ge några exakta siffror.
Dashivas
2012-04-25, 19:08
Är det inte så att man kan reglera lite hur mycket vatten man binder med kosten tex i och med man deffar så har man lite kolhydrater så binder man mindre samt vid lite/inget salt
vicarious
2012-04-25, 19:09
Är det inte så att man kan reglera lite hur mycket vatten man binder med kosten tex i och med man deffar så har man lite kolhydrater så binder man mindre samt vid lite/inget salt
Jo det stämmer men har ju inget med kreatin att göra.
azrael109
2012-04-25, 20:14
Kreatin binder så gott som alltid vätska, ja.
Sheogorath
2012-04-25, 20:16
Hallå allihopa! Som rubriken lyder är jag nyfiken på kreatinet från PWO produkter under deff. Brukar ta en skopa Jack Nitro innan varje styrkepass (5 dagar i veckan.) Det jag nu undrar är vidare denna lilla mängd kreatin binder någon vätska? Ifall den gör det, hur mycket pratar vi om? *gah!*
//Mvh
Vad spelar det för roll menar du? Att du binder några gram vätska betyder väl inte att du tappar mindre fett? Den mesta vätskan sitter dessutom i musklerna och kommer bara bidra till ett högre tryck. Man blir inte blöt och svullen av kreatin om du tror det. Jag kör alltid monohydrat under deff och ser allt annat än pösig ut. :)
Omskrivning: ser du tjock ut så skyll inte på kreatinet utan se till att tappa fläsket istället. ;)
Vad spelar det för roll menar du? Att du binder några gram vätska betyder väl inte att du tappar mindre fett? Den mesta vätskan sitter dessutom i musklerna och kommer bara bidra till ett högre tryck. Man blir inte blöt och svullen av kreatin om du tror det. Jag kör alltid monohydrat under deff och ser allt annat än pösig ut. :)
Finns de som går efter vågen slaviskt. Börjar du trycka i dig kreatin under deffen då, och inte är medveten om/är osäker på om det binder vätska kan man kanske börja tvivla på om deffen verkligen går som den skall..
Förespråkar inget slaviskt vägande, och kreatin kan väl passa bra på deff.
Sheogorath
2012-04-25, 20:19
Finns de som går efter vågen slaviskt. Börjar du trycka i dig kreatin under deffen då, och inte är medveten om/är osäker på om det binder vätska kan man kanske börja tvivla på om deffen verkligen går som den skall..
Förespråkar inget slaviskt vägande, och kreatin kan väl passa bra på deff.
Jag går efter vågen slaviskt och därför har jag gjort hela min kreatinladdning under två veckor innan deffen börjar. ;)
Men visst: får man för sig att börja använda kreatin mitt i en deffperiod ska man vara medveten om att man kan lägga på sig vätska som maskerar en viktnedgång i fett.
Jag går efter vågen slaviskt och därför har jag gjort hela min kreatinladdning under två veckor innan deffen börjar. Det kan vara ett tips till någon kanske.
Jo, men du förstår säkert logiken jag försöker poängtera i det ologiska.
Sheogorath
2012-04-25, 20:21
Jo, men du förstår säkert logiken jag försöker poängtera i det ologiska.
:thumbup:
Jag går efter vågen slaviskt och därför har jag gjort hela min kreatinladdning under två veckor innan deffen börjar. ;)
Men visst: får man för sig att börja använda kreatin mitt i en deffperiod ska man vara medveten om att man kan lägga på sig vätska som maskerar en viktnedgång i fett.
Det var mer i det syftet som du nämnde jag tänkte på. Började nämligen använda produkten mitt i min deff :D Därav min nyfikenhet om en sådan liten mängd kreatin även den binder vätska.
Sheogorath
2012-04-25, 20:35
Det var mer i det syftet som du nämnde jag tänkte på. Började nämligen använda produkten mitt i min deff :D Därav min nyfikenhet om en sådan liten mängd kreatin även den binder vätska.
Ah. Jo det kan det göra. Men om du använder PWOn lika ofta varje vecka och i samma dos kommer du snart att stabilisera vikten om det nu ens blir en inlagring som ger utslag på vågen. Många PWOer är nämligen rejält underdoserade i kreatin, kanske så mycket att det varken ger effekt eller vätskeretention.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.