Tunnan39
2012-03-28, 21:04
Hallå allesammans.
Lite kort om mig själv, Jag är 17 år gammal, 180 lång, 81kg, har tränat ishockey/fotboll från ca 7-16 års ålder, varav 15-16 var det på elitnivå inom ishockeyn, 10 pass i veckan.
Nu har jag lagt ner med sporterna och har börjat stryrketränat, har kört sen i höstas, 4 rätt hårda pass i veckan. Jag är ganska grov och stark för min ålder.
Problemet; Har aldrig haft dom här magruterna som alla drömmer om, grr...
Så har nu bestämt mig att få fram dem till sommaren, Mitt schema ser ut såhär;
5 promenader(snabbt tempo) / joggning i veckan, före frukost vissa dagar, andra på eftermiddan.
3 stryketräningspass i veckan, varav minst 20 min snabb löpning / cykling.
Kosten ser ut ungefär såhär;
Frukost 08.15 ; Havregrynsgröt
Mellanmål 10,00 ; Frukt
Lunch 12.00 ; Skollunch, mestadels proteinrik mat + sallad
Mellanmål 14.30 ; Frukt/hårdbrödmacka
Middag 17.30 ; Proteinrik mat, sallad och lite kolhydrater(beroende på dagen schema).
Kvällsmål 21.00 ; Proteinshake + hårdbrödmacka.
Dom dagar jag tränar styrke försöker jag äta en vanligt middag före ( dvs normalt med kolhydrater ) efter styrkepasset blir det proteinshake + banan.
Vart nog ganska mycket text här... Hoppas ni orkar läsa.
Kom gärna med kritik, bra som dåligt. Tacksam för alla svar!
Lite kort om mig själv, Jag är 17 år gammal, 180 lång, 81kg, har tränat ishockey/fotboll från ca 7-16 års ålder, varav 15-16 var det på elitnivå inom ishockeyn, 10 pass i veckan.
Nu har jag lagt ner med sporterna och har börjat stryrketränat, har kört sen i höstas, 4 rätt hårda pass i veckan. Jag är ganska grov och stark för min ålder.
Problemet; Har aldrig haft dom här magruterna som alla drömmer om, grr...
Så har nu bestämt mig att få fram dem till sommaren, Mitt schema ser ut såhär;
5 promenader(snabbt tempo) / joggning i veckan, före frukost vissa dagar, andra på eftermiddan.
3 stryketräningspass i veckan, varav minst 20 min snabb löpning / cykling.
Kosten ser ut ungefär såhär;
Frukost 08.15 ; Havregrynsgröt
Mellanmål 10,00 ; Frukt
Lunch 12.00 ; Skollunch, mestadels proteinrik mat + sallad
Mellanmål 14.30 ; Frukt/hårdbrödmacka
Middag 17.30 ; Proteinrik mat, sallad och lite kolhydrater(beroende på dagen schema).
Kvällsmål 21.00 ; Proteinshake + hårdbrödmacka.
Dom dagar jag tränar styrke försöker jag äta en vanligt middag före ( dvs normalt med kolhydrater ) efter styrkepasset blir det proteinshake + banan.
Vart nog ganska mycket text här... Hoppas ni orkar läsa.
Kom gärna med kritik, bra som dåligt. Tacksam för alla svar!