Logga in

Visa fullständig version : Fryst broccoli samt wokmix i ugnen?

cakehole
2012-03-22, 18:15
Hej kolo

Min fisk är strax klar i ugnen. Och eftersom att den ändå är varm tänkte jag att jag kunde slänga in broccolin och wokmixen i ugnen istället för att stänka ner spisen.

Har alltid stekt wokmixen och kokat broccolin för. Därför som jag är lite fundersam på hur det ska bli i ugnen.

Så vilken temp, placering och tid rekommenderas av de frysta grönsakerna i ugnen? Ska det tillsättas vatten i ugnsformen? Röras om ofta etc..

Fishtank
2012-03-22, 18:19
Funkar bra
Bara snöra in och ta ut när du tycker de har fått nog med färg.

Gober
2012-03-22, 18:20
På med lite olja, salt och peppar och in i ugnen i fryst tillstånd. Blir bra det.

200-225 grader är lagom. Du får testa när det är klart.

OnMyWay
2013-01-14, 15:01
Lånar tråden!

Jag lagar mycket kött i ugn, tex kyckling & flästkotlett, och vill även äta broccoli. Hur lång tid behöver fryst broccoli i ugn på 175-200 grader? Alltså när är det dags att lägga i broccolin?

svag74
2013-01-14, 15:21
Lånar tråden!

Jag lagar mycket kött i ugn, tex kyckling & flästkotlett, och vill även äta broccoli. Hur lång tid behöver fryst broccoli i ugn på 175-200 grader? Alltså när är det dags att lägga i broccolin?

Uppåt 20 minuter funkar för mig, på 200C.

OnMyWay
2013-01-14, 17:49
ok, tack!

vicarious
2013-01-14, 19:24
Hej kolo

Min fisk är strax klar i ugnen. Och eftersom att den ändå är varm tänkte jag att jag kunde slänga in broccolin och wokmixen i ugnen istället för att stänka ner spisen.
.

Brukar göra på precis samma sätt, lika bra att utnyttja ugnen när den liks är igång :) Blir lite godare i ugnen också än att bara köra på spisen tycker jag. Frysta grönsaker is the shit, förbrukar flera kilo i veckan. Kan rekommendera den här, mycket god och ca 15kr/kg http://www.rainbow.fi/tuotteet/x-tra/elintarvikkeet/kasvis-ja-perunapakasteet/x-tra-wok-mix-1-kg/