Visa fullständig version : Vad ligger jag på för bf%
aldoschadewitz
2012-03-13, 16:01
Hej, ska börja deffa nu och tänkte att det kunde vara bra att veta på ett ungefär vad jag ligger på för bf% så att jag kan sätta upp mål och utgå ifrån det.
KalleTeodor
2012-03-13, 16:02
vild gissning 20%
aldoschadewitz
2012-03-13, 16:02
och ungefär hur lång tid kommer det att ta innan jag får fram sixpacket och bra former?
med ett underskott på ca 400kcal/dag
aldoschadewitz
2012-03-13, 16:04
vild gissning 20%
låter rimligt, hade dock hoppats att det skulle vara lite mindre
tack för svaret
Nja du ligger nog betydligt lägre än så. Svårt att säga men under 14% skulle jag tro.
Gabzteryo
2012-03-13, 16:38
inte 20% iaf
aldoschadewitz
2012-03-13, 16:40
Nja du ligger nog betydligt lägre än så. Svårt att säga men under 14% skulle jag tro.
aha! och för att få fram sixpacket.. hur lågt måste man ha då? 8-9?
Joe Hardgainer
2012-03-13, 16:41
Strax under 15 % kanske......
UntillIbleed
2012-03-13, 16:50
20%?
Du ligger runt omkring 15% skulle jag tro.
KalleTeodor
2012-03-13, 16:50
inte 20% iaf
Strax under 15 % kanske......
menar ni allvar?
UntillIbleed
2012-03-13, 16:56
menar ni allvar?
Jag menar allvar, 20% är relativt mycket.
tossefar
2012-03-13, 16:59
Att påstå att han ligger runt 14% är ju direkt missvisande, och lär inte hjälpa trådskaparen alls...
Testa att gå ner 10 kg och se hur det ser ut!
Ser absolut inte ut som 20% fett. 15-16%?
Knappast 20% finns en antydan till magmuskler och början till separationer. Ca 15%
Men vad har man för nytta denna information? Gå ner i vikt till det ser bra ut helt enkelt. Men man kan ju gissa att du kommer ha en bra form om du går ner 10kg.
Mandelmazza
2012-03-13, 17:38
10 jävla kilo? Är inte det lite mycket, det kommer inte finnas någonting kvar efter ju, varken skinn eller ben :S
KalleTeodor
2012-03-13, 18:42
tycker det låter märkligt. man ser mina rutor mer än trådskaparns men jag ligger nog runt 15-16 % bf.
Ristretto
2012-03-13, 18:45
tycker det låter märkligt. man ser mina rutor mer än trådskaparns men jag ligger nog runt 15-16 % bf.
I hur bra ljus då?
TS bild är ju uppenbarligen tagen i motsatsen till optiljus.
Jag är ingen mästare på sådant här. Men så länge du inte har sjukt mycket fett på röv och ben så skulle jag säga att du ligger en bra bit under 20 % i alla fall. Definitivt närmare 15 %.
10 jävla kilo? Är inte det lite mycket, det kommer inte finnas någonting kvar efter ju, varken skinn eller ben :S
10kg är inte så mycket som du tror. Det beror ju givetvis på utgångsläget men TS har ju trots allt lite muskler iaf så det kan nog se riktigt bra ut med -10kg för att sedan köra på med litet överskott. Men det beror ju på hur bra form man vill ha, hur hård man vill bli. Nog många som tycker det är snyggt som det är nu, de flesta tjejer tex ;-)
Sheogorath
2012-03-13, 19:44
Rätt svar är 17%.
Jag skulle inte ha deffat med det utgångsläget, ligg på balans och kötta på istället.
Sheogorath
2012-03-13, 19:51
Jag skulle inte ha deffat med det utgångsläget, ligg på balans och kötta på istället.
"Träning på balans" blir lätt varken hackat eller malet. Jag hade deffat ner mig i bra form och sen kunnat lägga på mig kvalitetskilon med gott samvete utan att behöva bry sig om att formen försämras en aning. Ska han lägga på sig muskelmassa får han räkna med att fettet också ökar, om än så lite. Men mer fett tycker jag inte han ska ha. Med en deff får han finare form till sommaren och det är också roligare att bygga när man ser lite konturer.
aldoschadewitz
2012-03-13, 20:49
kul med så mycket svar! någon som frågade varför jag behövde veta det.. för att jag ska lägga upp en plan för hur mycket underskott jag ska ha samt när jag behöver börja med deffen för att komma i form lagom till sommaren och beach 2012!
att gå ner 10kg därimot känns tok för mycket.. efter som att jag väger 72 kg och har runt 17%bf (mellan 14-20) dom 17% motsvarar 12,24 kg. Om jag då går ner 10 av dem så har jag bara 2,24 kg fett kvar. och eftersom att jag är 15 år och fortfarande växer är det farligt att ligga på sådana halter. annars tack för alla svar och tips
aldoschadewitz
2012-03-13, 20:58
ja, jag hade gärna byggt några kilon till men jag skaffade gymkortet i slutet av december så jag får va nöjd över det jag byggt under soppas kort tid. deffen kommer bli av men om jag fortsätter bygga ett tag till på balans istället för överskott hur lång tid kommer det sedan ta att bli hård (sixpack och mer definition) tack för svaret
ja, jag hade gärna byggt några kilon till men jag skaffade gymkortet i slutet av december så jag får va nöjd över det jag byggt under soppas kort tid. deffen kommer bli av men om jag fortsätter bygga ett tag till på balans istället för överskott hur lång tid kommer det sedan ta att bli hård (sixpack och mer definition) tack för svaret
Eftersom du är 15 bast har du hormonerna på din sida och all tid i världen, träna på och ät sunt (se till att du får i dig tillräckligt med protein) så blir det här kanon. Skynda långsamt!
Men det är ju min uppfattning, som du ser finns det lite olika bud i tråden :)
Sheogorath
2012-03-14, 06:41
Är man 15 år tycker jag inte man ska tänka i termer av bulk och deff. Använd de här åren du har tills du är åtminstone 18-20 att lära dig älska träningen.
JoHannibal
2012-03-14, 08:32
:thumbup:
Pretorian
2012-03-14, 08:33
efter som att jag väger 72 kg och har runt 17%bf (mellan 14-20) dom 17% motsvarar 12,24 kg. Om jag då går ner 10 av dem så har jag bara 2,24 kg fett kvar. och eftersom att jag är 15 år och fortfarande växer är det farligt att ligga på sådana halter. annars tack för alla svar och tips
Om det nu är så att du har 12 kg fett på kroppen och går ner 10 kg så tror jag knappast att det är 10 kg rent fett du tappar.
Missa att du var 15 och håller därmed med sheo fullständigt.
aldoschadewitz
2012-03-14, 19:09
Är man 15 år tycker jag inte man ska tänka i termer av bulk och deff. Använd de här åren du har tills du är åtminstone 18-20 att lära dig älska träningen.
men måste ju vara i form till sommarn, dagsformen räcker inte till långa vägar :)
Bra form för din ålder. :) Skit i att deffa, jag är lika gammal som du och har gjort det själv ett par gånger; det var sällan värt det.
aldoschadewitz
2012-03-15, 20:02
Bra form för din ålder. :) Skit i att deffa, jag är lika gammal som du och har gjort det själv ett par gånger; det var sällan värt det.
hur menar du med att det sällan är värt det? tack så mycket men det kommer bli mycket bättre om jag tappar 2-3 kg fett
Roggan76
2012-03-15, 21:31
http://www.leighpeele.com/body-fat-pictures-and-percentages
inte fan har TS 20% iaf...
15% skulle jag också tippa på
hur menar du med att det sällan är värt det? tack så mycket men det kommer bli mycket bättre om jag tappar 2-3 kg fett
Jag tror uppriktigt talat att du inte får ut lika stor effekt av en deff som en vuxen gör. Jag tror att det har med hormoner att göra (och jag orkar helst inte argumentera för det). Sedan är 2-3 kg väldigt lite för den delen, antagligen för lite för att någon större skillnad ska kunna synas. Posta gärna lite fler bilder så vi kan avgöra hur läget faktiskt står still, en närbild på magen är ju ganska intetsägande.
När jag skrev att det sällan var värt det menade jag att jag hade kunnat bygga under tiden och (kanske) fått bättre resultat. Det är bra att hålla sig i form men som ung tränande kan man nog öka på ganska bra om man bara har en fungerande kost och någon slags progression i sin träning.
aldoschadewitz
2012-03-15, 23:06
Jag tror uppriktigt talat att du inte får ut lika stor effekt av en deff som en vuxen gör. Jag tror att det har med hormoner att göra (och jag orkar helst inte argumentera för det). Sedan är 2-3 kg väldigt lite för den delen, antagligen för lite för att någon större skillnad ska kunna synas. Posta gärna lite fler bilder så vi kan avgöra hur läget faktiskt står still, en närbild på magen är ju ganska intetsägande.
När jag skrev att det sällan var värt det menade jag att jag hade kunnat bygga under tiden och (kanske) fått bättre resultat. Det är bra att hålla sig i form men som ung tränande kan man nog öka på ganska bra om man bara har en fungerande kost och någon slags progression i sin träning.
haha nej det var inte tanken att ha någon argumentasion heller, ville bara veta vad du tyckte och så :) okej, jag kan nog fixa någon bättre bild till i morgon.
Det stämmer säkert det du säger att man kan få bättre resultat av att bygga. jag har själv inte så bra koll så jag upskattar alla tips och tankar
azrael109
2012-03-15, 23:17
Är du fet när du är 15 bör du gå ner i vikt, simple. Åldern spelar ingen som helst roll i det fallet.
OP skulle nog ingen klassa som fet dock, formen ser rätt hyfsad ut faktiskt.
aldoschadewitz
2012-03-15, 23:26
http://www.leighpeele.com/body-fat-pictures-and-percentages
inte fan har TS 20% iaf...
15% skulle jag också tippa på
kollade bilderna på länken. och bilden på han med 20% känns mer än vad jag har nu.. mycket mer
tack för svaret :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.