Visa fullständig version : Jag behöver hjälp, viktigt!
Okej jag får väll hoppas att ni tar den här tråden seriöst, och inte som den andra och kalla underviktig, troll och så vidare, jag vill faktiskt ha seriösa tips och råd.
Nu gäller det mina armar, omkretsen där uppe på det fetaste stället är 18cm och underarmen är på det smalaste är omkreten 11cm.
Skulle vilja ha liiiiite biffigare, men bara putte lite, hur och vad ska jag göra?
Tar emot alla råd, bara inte såna som gör mig fet.
Tack.
http://fetsmal.blogg.se/images/2012/dsc_0088_191725756.jpg
http://fetsmal.blogg.se/images/2012/dsc_0084_191725927.jpg
VicVella
2012-02-29, 13:13
Köp ett par hantlar på valfri sportbutik och gör några armövningar ett par gånger i veckan.
Köp ett par hantlar på valfri sportbutik och gör några armövningar ett par gånger i veckan.
Har ett par, men vad för armövningar ? :)
Fredriiik
2012-02-29, 13:21
Tur att jag läste din andra tråd innan jag svarar.
Jag tycker synd om dig och förstår inte vart du fått din perfektionsbild ifrån?
Ät fyra gånger så mycket mat som du gör idag, dra ner på konditionsträningen och börja träna på gym efter ett halvår sen kan vi alla här inne garantera att du kommer se mycket bättre ut samt må bättre.
Tur att jag läste din andra tråd innan jag svarar.
Jag tycker synd om dig och förstår inte vart du fått din perfektionsbild ifrån?
Ät fyra gånger så mycket mat som du gör idag, dra ner på konditionsträningen och börja träna på gym efter ett halvår sen kan vi alla här inne garantera att du kommer se mycket bättre ut samt må bättre.
Jag skrev ju där uppe att jag inte ville ha tips som gör mig tjock :)
Konditionsträning är roligare än att träna på gym. Måste gå ut minst 4 gånger om dagen pga min chihuahua som behöver mycket motion och vill springa mycket.
Och om jag äter mer kommer jag få ångest och det är ju inte kul!
mysglenn
2012-02-29, 13:32
googla armövningar med hantlar
sen ska faktiskt trådens rubrik spegla ämnet det handlar om, läs reglerna en gång till unga fröken.
Puss
speedy83
2012-02-29, 13:35
Ett tips är att du skulle lagt tråden i träningsdelen då det inte riktigt rör deff och diet (vilket är väldigt skönt att läsa!) om du vill få större armar så är det bara att du börjar träna med hantlar tex och kolla i övningsbanken som ligger här på forumet under "träning & vikter" högst upp nästan. Sedan äter du så att din kropp får möjlighet att bli starkare och tada du har starkare, större och snyggare armar :)
Du behöver INTE vara orolig för att du helt plötsligt ska vara jättestora eller något det går sakta och du kommer garanterat märka när de blir lagom.
Ett tips är att du skulle lagt tråden i träningsdelen då det inte riktigt rör deff och diet (vilket är väldigt skönt att läsa!) om du vill få större armar så är det bara att du börjar träna med hantlar tex och kolla i övningsbanken som ligger här på forumet under "träning & vikter" högst upp nästan. Sedan äter du så att din kropp får möjlighet att bli starkare och tada du har starkare, större och snyggare armar :)
Du behöver INTE vara orolig för att du helt plötsligt ska vara jättestora eller något det går sakta och du kommer garanterat märka när de blir lagom.
Skulle egentligen öppna tråden där men det blev fel.
Jag tycker att jag äter bra, och jag har jätte lätt för att bygga muskler så är rädd att börja träna dom, jag tycker att det är fult när tjejer har stora muskler.
Men ska göra liiiite armövningar.
googla armövningar med hantlar
sen ska faktiskt trådens rubrik spegla ämnet det handlar om, läs reglerna en gång till unga fröken.
Puss
Haha tror du jag orkar läsa några regler?
men du kan väll skriva några?
willtjam
2012-02-29, 13:51
Gör inte för många armhävningar bara, för då vaknar du upp och ser ut så här:
http://3.bp.blogspot.com/_pzJkEZdb5mA/TQ-ycTh989I/AAAAAAAABjk/Uo-cjj_hyJA/s1600/female_bodybuilder_scary_20100322_2043406964.jpg
Dom där jäkla generna alltså.
Gör inte för många armhävningar bara, för då vaknar du upp och ser ut så här:
http://3.bp.blogspot.com/_pzJkEZdb5mA/TQ-ycTh989I/AAAAAAAABjk/Uo-cjj_hyJA/s1600/female_bodybuilder_scary_20100322_2043406964.jpg
Dom där jäkla generna alltså.
Armhävningar är jag för svag för, och att bli sådär är min mardröm !!!
willtjam
2012-02-29, 13:55
Trodde du skrev armhävningar och inte armövningar.
I alla fall, hur länge tror du att den där människan har tränat?
Trodde du skrev armhävningar och inte armövningar.
I alla fall, hur länge tror du att den där människan har tränat?
Med anabola, kanske 1 månad ? :)
willtjam
2012-02-29, 13:58
Nu har jag ingen aning om du är seriös, men vi tar det ändå: tjejer har riktigt kassa förutsättningar att bli stora. Den där kvinnan lär ha tränat i 5-10 år MED illegala preparat. Vad tror du kommer hända ifall du gör några knäböj varje vecka och äter lite extra protein?
Armhävningar är jag för svag för, och att bli sådär är min mardröm !!!
Då ligger du antagligen i riskzonen!...
Nu har jag ingen aning om du är seriös, men vi tar det ändå: tjejer har riktigt kassa förutsättningar att bli stora. Den där kvinnan lär ha tränat i 5-10 år MED illegala preparat. Vad tror du kommer hända ifall du gör några knäböj varje vecka och äter lite extra protein?
Jag sa ju anabola. Och det tar absolut inte 5-10 år att bli sådär!
Nu pratar vi om mina armar...
Men om jag gör knäböj så lär jag väll att få stora äckliga muskliga lår och ben, vilken inte passar till en tjej.
Jag äter bra tycker jag, jag äter kött varje dag även om jag tycker att det är äckligt och fettigt. Brukar också ta en banan efter en jogging runda, vilket är bra har jag hört!
Och i mina trådar är jag alltid 100%seriös !
_IV4cTkVtRs
willtjam
2012-02-29, 14:06
Okej, hur lång tid tar det då?
Då ligger du antagligen i riskzonen!...
riskzon för vad ? :O
Kan du inte posta en bild på en tjej/kvinna som du upplever har en "snygg" kropp. Får känslan av att du inte riktigt har samma bild av en snygg kropp som dom flesta andra medlemmarna på det här forumet.
Galningen
2012-02-29, 14:09
Hur kommer det sig att du skriver som att du har all världens erfarenhet inom styrketräning och trots det inte känner till grundläggande bicepsövningar? Bilden som willtjam postade visar en kvinna som minst tränat 5-10 år och det med ett fullproppat medicinskåp till hjälp.
Trådtiteln passar verkligen dig som person perfekt.
Varför måste ni alltid göra om alla trådar till ett aphus? Är det verkligen nödvändigt?
_IV4cTkVtRs
Omg tror ni att jag vill ha så feta armar som hon i videon ? :O
vill ha max 23/25cm i omkrets i över armen, det räcker för mig !
willtjam
2012-02-29, 14:12
Varför måste ni alltid göra om alla trådar till ett aphus? Är det verkligen nödvändigt?
Det som händer är att TS förkastar alla råd och leker proffs men fortsätter ändå ställa frågor. Detta leder till aphus plus ev. troll-anklagelser.
Omg tror ni att jag vill ha så feta armar som hon i videon ? :O
vill ha max 23/25cm i omkrets i över armen, det räcker för mig !
Det kommer du inte att få, det kommer ta tid så du behöver inte oroa dig över att något ska hända "över en natt".
Det som händer är att TS förkastar alla råd och leker proffs men fortsätter ändå ställa frågor. Detta leder till aphus plus ev. troll-anklagelser.
Försök att vara den större mannen i huset och se förbi det och svara seriöst även om hennes formuleringar kan verka oseriösa.
willtjam
2012-02-29, 14:20
Försök att vara den större mannen i huset och se förbi det och svara seriöst även om hennes formuleringar kan verka oseriösa.
Jag försöker ju förklara att hennes oro är obefogad.
speedy83
2012-02-29, 14:20
Skulle egentligen öppna tråden där men det blev fel.
Jag tycker att jag äter bra, och jag har jätte lätt för att bygga muskler så är rädd att börja träna dom, jag tycker att det är fult när tjejer har stora muskler.
Men ska göra liiiite armövningar.
Nej du har inte jättelätt för att bygga muskler, du har mycket svårare än vad killar har och med ditt låga kostintag har du snarare jätte jätte jättesvårt att bygga muskler, det är bara inbillning som ni tjejer har att ni lägger på er massa muskler skitsnabbt. Se på alla killar här inne, finns ingen som är stor som inte tränat flera år superseriöst såväl med träning och mat så jag kan lova att du inte kommer lägga på dig flera kilo muskler bara sådär.
Bara för att en person som visar en övning är stor betyder inte det att DU blir så stor bara för att du gör samma övning någon/några gånger i veckan. Du skulle bara veta vad vi andra måste slita för att få en cm större armar då kan joag lova att du inet skulle vara rädd för att bli stor :)
Kan du inte posta en bild på en tjej/kvinna som du upplever har en "snygg" kropp. Får känslan av att du inte riktigt har samma bild av en snygg kropp som dom flesta andra medlemmarna på det här forumet.
http://www.notyouraveragefitnesstips.com/wp-content/uploads/2010/12/victoria-secret-model-workout.jpg
http://www.skinnyvscurvy.com/wp-content/uploads/2009/02/alessandra-ambrosio-swim-3.jpg
Perfekta för utom att benen är lite feta.
Dom här benen är fina som fan: http://1.bp.blogspot.com/-SH-hQ_Z_G74/TZdGTaB0XoI/AAAAAAAAACY/DEMcWFZXKio/s1600/Swap.jpg
kroppen också.
så nu vet du!
riskzon för vad ? :O
att bli som henne om du börjar träna armar!
willtjam
2012-02-29, 14:25
Photoshoppade, photoshoppade och på gränsen till anorexia.
Okej, hur lång tid tar det då?
Hur lång tid tar vad ?
Hur kommer det sig att du skriver som att du har all världens erfarenhet inom styrketräning och trots det inte känner till grundläggande bicepsövningar? Bilden som willtjam postade visar en kvinna som minst tränat 5-10 år och det med ett fullproppat medicinskåp till hjälp.
Trådtiteln passar verkligen dig som person perfekt.
Jag gissar ?
smalfet: DU har fått svar på din fråga så tänkt på vad du skriver nu så att det VERKLIGEN handlar om det du vill ha svar på och ABSOLUT ingenting annat.
Håller med dig, jag vill ju bara ha lite tips, normala tips !
willtjam
2012-02-29, 14:31
Hur lång tid tar vad ?
Du sa att det inte tog 5-10 år för att få den kroppen jag postade, så jag undrar hur lång tid det tar.
Det kommer du inte att få, det kommer ta tid så du behöver inte oroa dig över att något ska hända "över en natt".
jo jag kan lätt bli biff och stor är rädd....
Fredriiik
2012-02-29, 14:31
Alla ger dig normala tips, sen att du tycker dem är onormala är tyvärr för att din bild av vad som är normalt är väldigt skev.
Du kommer inte få de tips du söker här inne, vi vill ditt bästa men du är inte mottaglig för det så då är det bara å lägga ner.
Du har väl fått massa normala tips, vill du öka storleken på armarna?
gör bicepscurls och lite armhävningar?
Vad är det du inte förstår?
Galningen
2012-02-29, 14:32
Jag gissar ?
"Jag sa ju anabola. Och det tar absolut inte 5-10 år att bli sådär!"
Du låter ganska säker tycker jag.
Sen är väl du i stort sett lika smal som kvinnorna du postat bilder på? Du behöver ju om något gå upp ett par kilo.
jo jag kan lätt bli biff och stor är rädd....
Nej det kan du inte, vi vet mer än dig om det här så det är ingen idé att du försöker få det att låta som att det är tvärtom.
Du kan gott och väl köra den övningen som jag länkade till dig och det finns ingen risk för att du får stora armar.
Sen är väl du i stort sett lika smal som kvinnorna du postat bilder på? Du behöver ju om något gå upp ett par kilo.
+1
Du kommer se bättre ut om du går upp,
Alla tjejer idag är så rädda för att äta *popcorn*
Photoshoppade, photoshoppade och på gränsen till anorexia.
Nej dom är inte photoshoppade speciellt inte sista bilden!
Och långt ifrån anorexia!!!
willtjam
2012-02-29, 14:35
Är du full eller nåt?
ÄT!
Det är väl knappast inne och vara ful?
Du sa att det inte tog 5-10 år för att få den kroppen jag postade, så jag undrar hur lång tid det tar.
Max 1år tror jag
Dom här benen är fina som fan: http://1.bp.blogspot.com/-SH-hQ_Z_G74/TZdGTaB0XoI/AAAAAAAAACY/DEMcWFZXKio/s1600/Swap.jpg
kroppen också.
så nu vet du!
Typ dom fulaste läskigaste benen jag sett på en kvinna.
willtjam
2012-02-29, 14:36
Du har fått dina råd. För att få större armar så får du träna dom och äta mat. Är du rädd för att bli stor så får du helt enkelt vara nöjd med dom som dom är.
Sluta med vikt/utseende diskussionerna, vi alla vet att det inte är så (indirekt) välkommet här.
Alla ger dig normala tips, sen att du tycker dem är onormala är tyvärr för att din bild av vad som är normalt är väldigt skev.
Du kommer inte få de tips du söker här inne, vi vill ditt bästa men du är inte mottaglig för det så då är det bara å lägga ner.
Det är ni som har en skev bild på allt. Ni tror att det är fint att se ut som en bodybuilder. Jag vill bara ha svar på en fråga och ni kan inte svara på den .....
2 egentligen (hur man får smalare ben)
Det är ni som har en skev bild på allt. Ni tror att det är fint att se ut som en bodybuilder. Jag vill bara ha svar på en fråga och ni kan inte svara på den .....
Jag har redan besvarat din fråga och jag kan göra det igen om du vill.
Galningen
2012-02-29, 14:39
Vill du få smalare ben så ska du äta mindre.
Att jämföra sig själv med victoria secret's-modeller är väl kanske dumt?
att bli som henne om du börjar träna armar!
som vem ?
+1.
Där har du svaret för smalare ben. T/C.
willtjam
2012-02-29, 14:40
GRUNDLÄGGANDE MÄNSKLIG FYSIOLOGI: ÄTER MAN MINDRE BLIR MAN MINDRE OCH ÄTER MAN MER SÅ BLIR MAN STÖRRE. Versaler så du inte missade det.
Du har väl fått massa normala tips, vill du öka storleken på armarna?
gör bicepscurls och lite armhävningar?
Vad är det du inte förstår?
Jag klarar inte av att göra armhävningar, är för svag just nu.
Men bicepscurls kan jag testa.:)
Gör på knäna :)
S990kHLMVFg
Armhävningar på knäna då?
Förlåt då. Ta det lugnt liksom!:)
Hur gammal är du förresten? , höfterna och så växer ju med puberteten :)
+1
Du kommer se bättre ut om du går upp,
Alla tjejer idag är så rädda för att äta *popcorn*
Ja det är klart man är rädd att se ut som ett fetto hahah
Bra, då var det löst och tråden kan låsas.
Typ dom fulaste läskigaste benen jag sett på en kvinna.
Tack, jag har nästan lika dana dock tjockare http://fetsmal.blogg.se/images/2012/dsc_13_191366164.jpg
skuggan gör att dom ser ännu tjockare ut!!!
Tack, jag har nästan lika dana dock tjockare http://fetsmal.blogg.se/images/2012/dsc_13_191366164.jpg
Inte likadana då? (förlåt var bara tvungen) :smash:
Lägg upp en bild på dig själv istället så får du nog mer hjälp :D
Hur gammal är du förresten? , höfterna och så växer ju med puberteten :)
18år så höfterna är färdig växta :)
Är du full eller nåt?
Nykter är jag!!
Tack, jag har nästan lika dana dock tjockare http://fetsmal.blogg.se/images/2012/dsc_13_191366164.jpg.
skuggan gör att dom ser ännu tjockare ut!!!
Betydligt bättre än dom som du skrev var jättefina och länkade till tidigare, som jag quotade.
kan inte dra ner på maten mer!
Galningen
2012-02-29, 14:58
Hur ska du annars få smalare ben hade du tänkt?
Betydligt bättre än dom som du skrev var jättefina och länkade till tidigare, som jag quotade.
Dock lite för tjocka enligt mig :)
Lite som att både äta kakan och ha kvar den :Virro
Att jämföra sig själv med victoria secret's-modeller är väl kanske dumt?
haha nej *drool*
haha nej *drool*
Rätta mig om jag har fel,
Har inte victoria secret's modellerna specialkost, specialträning osv
Slå en pling till Candice eller Miranda och fråga hur hon äter? :D
GRUNDLÄGGANDE MÄNSKLIG FYSIOLOGI: ÄTER MAN MINDRE BLIR MAN MINDRE OCH ÄTER MAN MER SÅ BLIR MAN STÖRRE. Versaler så du inte missade det.
äter redan rätt så lite kanske kan hoppa över dom 2 knäckebröden jag äter till lunch men inget annat
äter redan rätt så lite kanske kan hoppa över dom 2 knäckebröden jag äter till lunch men inget annat
Äter du 2 knäckebröd till lunch?
Gör på knäna :)
S990kHLMVFg
För mig är det svårt :(
Äter du 2 knäckebröd till lunch?
ja det gör jag :)
För mig är det svårt :(
Då får du öva och försöka, tills det ger med sig.
Rätta mig om jag har fel,
Har inte victoria secret's modellerna specialkost, specialträning osv
Slå en pling till Candice eller Miranda och fråga hur hon äter? :D
vet inget om dom :/
Då får du öva och försöka, tills det ger med sig.
Får väll göra det :)
http://4.bp.blogspot.com/-mpMRMIUw0Yc/TxByI33WCQI/AAAAAAAAEfk/v_EdDg_Bdr8/s1600/Miranda+Kerr+Bikini+%25282%2529.jpg
Ser ju LÄTT bäst ut
Inte likadana då? (förlåt var bara tvungen) :smash:
Lägg upp en bild på dig själv istället så får du nog mer hjälp :D
Förlåt ?
Vad menar du med den sista meningen ?:)
Förlåt ?
Vad menar du med den sista meningen ?:)
Att det är lättare att förstå vad du vill ha för kropp om du lägger upp en bild på dig :)
http://4.bp.blogspot.com/-mpMRMIUw0Yc/TxByI33WCQI/AAAAAAAAEfk/v_EdDg_Bdr8/s1600/Miranda+Kerr+Bikini+%25282%2529.jpg
Ser ju LÄTT bäst ut
Jaa!! PERFECT *love*
Jaa!! PERFECT *love*
Tvivlar faktiskt på att hon "svälter" sig själv som du gör, tror du tjänar mer på att träna och äta som normalt folk :)
Att det är lättare att förstå vad du vill ha för kropp om du lägger upp en bild på dig :)
Benen, armarna och rumpan har du väll sätt ?:)
Armen såg jag
Det andra, nä :)
Vad säger dina kompisar och familj om din kropp och din syn på en snygg kropp. Håller dom med dig, eller tycker dom mer som oss?
Haha tror du jag orkar läsa några regler?
men du kan väll skriva några?
Trist ju, för hade du läst dom hade du sett detta.
§6. När du postar ett inlägg, se då till att du postar det i rätt kategori. En post rörande träning hör inte hemma i ”kost & näring”. Postar du fel av misstag, skicka då ett PM till en moderator, så flyttar vi inlägget åt dig. Ditt inlägg bör även ha en genomtänkt rubrik som speglar innehållet för din frågeställning så att andra medlemmar kan få en bild av trådens innehåll redan genom att läsa titeln.
Tråd låst pga felaktig rubrik.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.