Visa fullständig version : Kolhydrater efter träning, med lite kcal
Hej alla på kollo!
Jag behöver få i mig snabba kolhydrater efter träningen men problemet är att jag deffar och vet inte riktigt vilket livsmedel som innehåller mycket kolhydrater men lite kalorier! Har ni några tips, inga jävla pulver tack :)
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=21223
båtskallen
2012-02-27, 09:52
Potatis, 74kcal/100g
vicarious
2012-02-27, 10:59
Hej alla på kollo!
Jag behöver få i mig snabba kolhydrater efter träningen men problemet är att jag deffar och vet inte riktigt vilket livsmedel som innehåller mycket kolhydrater men lite kalorier! Har ni några tips, inga jävla pulver tack :)
Varför så bråttom? Tränar du samma muskel väldigt ofta?
Potatis lägger jag också min röst på.
King Grub
2012-02-27, 12:00
Kolhydrater ger 4 kcal per gram, oavsett källa du väljer.
Riskakor brukar vara lätt att få ner efter träningen och är rätt smidigt att ta med (finns i 2-pack) annars är ju banan en klassiker som också är smart packad i paket, du behöver ju inte äta en hel om det är kcalmängden du oroar dig över...
Vad är detta för opti-noja kring att man inte ska trycka i sig kolhydrater som innehåller LITE kcal? ;)
Ät på som vanligt och se till att det är mindre än vanligt så kommer du definitivt gå ner i vikt.
mvh
Reaper123
2012-02-27, 13:16
Druvsocker, vanligt socker.... hmm, kanske härligt gott lösgodis? Om du nu prompt vill få i dig snabba kolhydrater som inte är i "pulverform"...
I övrigt instämmer jag att en rejäl portion med potatis, pasta eller ris när man kommer hem funkar utmärkt :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.