handdator

Visa fullständig version : Marit Bjørgen är starkare än din mamma!

Sidor : 1 [2]

stridis
2012-01-13, 18:00
sitter ni och hävdar att hon är ren? seriöst? skit i muskelmassan, den är irrelevant. Hon tävlar på elitnivå i konditionsidrott. Tror ni att Lance Armstrong var ren han med? Kaisa Varis? Gunde Svan? Muhlegg? di Cecco? fkn northugg för böfvelen? Tror ni någon i eliten i någon konditionsidrott inte har kört blodpåsar, epo, fan och hans moster? så jääävla dopade.

Armstrong tror jag inte var ren, Gunde vettefan, Möglet var ju dopat...

De testas ju som faen, så det blir liksom ett farthinder, så även om de skulle vara dopade så bubblar liksom inte epo ur öronen på dem, då skulle de åka dit efter ett tag om de tokdopar sig för jämnan.

Everest
2012-01-13, 18:12
sitter ni och hävdar att hon är ren? seriöst? skit i muskelmassan, den är irrelevant. Hon tävlar på elitnivå i konditionsidrott. Tror ni att Lance Armstrong var ren han med? Kaisa Varis? Gunde Svan? Muhlegg? di Cecco? fkn northugg för böfvelen? Tror ni någon i eliten i någon konditionsidrott inte har kört blodpåsar, epo, fan och hans moster? så jääävla dopade.

Så testerna funkar inte?

stridis
2012-01-13, 18:24
Finns ju lite fuffens som försvårar i vissa fall:
Nytt sätt att fuska med EPO (http://www.nytimes.com/2010/05/26/sports/cycling/26micro.html)

urintest visar ingen epol (http://www.ergo-log.com/epoproteases.html)

Ny form av Epo som är svårare att hitta (http://en.wikipedia.org/wiki/Dynepo)

filmjölk
2012-01-13, 19:17
Så testerna funkar inte?

Det gör dom, men jag tror knappast man sätter dit en folkkär idrottare bara sådär. Man testar nivåer, går på regelbundna kontroller, och varnar innan mästerskap eller oberoende testare planerar att göra en visit. Detta är något jag tror att det sysslas med, jag har inga bevis. (Detta är förövrigt förekommande i Friidrott, där inhemska testare varnar, -utan att agera (annat än som hjälp för idrottaren) när man ligger för högt innan mästerskap etc.)

Åker någon dit, är det för att idrottsförbundet etc. inte lyckats skydda idrottaren eller varna i tid. Korruption, mygel, etc.

Jockefoten
2012-01-13, 19:20
Dem testas efter varje tävling och inför varje mästerskap dessutom sker det oregelbundna kontroller under träningsperioden, de får ett visst datumspann på sig att vara hemma. Och självklart varnas idrottarna om deras blodnivåer ligger nära varningsgränsen, då bör man skippa nästa höghöjdsläger tex.

Adama
2012-01-13, 19:23
Att det skulle finnas ett helt gäng människor + förbund som hjälpt gunde att preppa tror jag inte för fem öre. Och alla dessa skulle alltså fortfarande idag sitta och "hålla tyst", ingen kommer ut i någon bok eller talar ut.

Snarare så att anklagelsen kommer från en fd preppare som inte kunde få resultat ren.

Albin Eriksson
2012-01-13, 20:25
Dem testas efter varje tävling och inför varje mästerskap dessutom sker det oregelbundna kontroller under träningsperioden, de får ett visst datumspann på sig att vara hemma. Och självklart varnas idrottarna om deras blodnivåer ligger nära varningsgränsen, då bör man skippa nästa höghöjdsläger tex.

Dock kan dom dra på sig varningar om dom befinner sig någon annanstans än de uppgett när ngn skulle vara på G att göra stickkontroll, det resulterar inte i avstängning utan varning som dessutom stryks efter en tid.
Dvs, ta två röda kort...sköt dig ett tag och bli av med dom innan du tar två röda igen.
Praktiseras säkerligen...

Ser vi på friidrotten så har t.ex. Jamaica inte haft några fungerande anti-dopingprogram/myndighet... vilka dominerar korta distanser sprint nu?

Herr Oberst
2012-01-14, 00:00
Att det skulle finnas ett helt gäng människor + förbund som hjälpt gunde att preppa tror jag inte för fem öre. Och alla dessa skulle alltså fortfarande idag sitta och "hålla tyst", ingen kommer ut i någon bok eller talar ut.

Ähh, har du inte hört om Illuminati? Vaken.se? Konspiration 58? Det är ju dom som grundat Wada förstår du väl...

Filmjölk har antagligen varit med i Wada en gång i tiden, men eftersom han blev utslängd ur organisationen så har bitterheten växt i honom

killenigrillen
2012-01-18, 20:09
Jag hävdade inte att råbänk var svårare, marklyfterskan

edit; morty, jag tror du missuppfattade. I längdskidåkning (precis som i bänk) så är det en viss teknik man behöver lära sig som tar x antal timmar och lyft. Det gör att tekniken är en irrelevant aspekt i dessa sporter, men i MMA så kan man lägga ner hela livet och ändå inte få in perfekt teknik.

Måste bara ta upp detta igen.

Som många andra redan påpekat så kommer det spela sjukt stor roll hur bra du blir beroende på din teknik i skidåkning. Jag förstår hur du resonerar men jag anser att du resonerar lite fel bara :)

Om du under en given distans i längdskidor ska utföra samma rörelse x antal ggr kommer det vara ytterst avgörande om just denna rörelse sker på ett sådant sätt att du minimerar "onödiga" rörelser och muskelspänningar, får bästa möjliga vinklar när du stakar och trycker ifrån med benen osv. Rent biomekaniskt är skidåkning fruktansvärt avancerat. Den mängd energi du kan spara och den tid du kan tjäna på att flektera i armbågsleden några grader mer eller mindre kan betyda skillnaden mellan bra många placeringar på ett 5mils-lopp, bara som ett exempel.

Onigiri
2012-01-18, 20:20
sitter ni och hävdar att hon är ren? seriöst? skit i muskelmassan, den är irrelevant. Hon tävlar på elitnivå i konditionsidrott. Tror ni att Lance Armstrong var ren han med? Kaisa Varis? Gunde Svan? Muhlegg? di Cecco? fkn northugg för böfvelen? Tror ni någon i eliten i någon konditionsidrott inte har kört blodpåsar, epo, fan och hans moster? så jääävla dopade.Tack fil för att du också vet hur det fungerar i det verkliga livet. Det strider mot det svenska folket att tro att dem är dopade, de är ju med på dat dere TV4 för tusan... Sverige är ett mycket mycket naivt folk och land när det kommer till doping inom random elitsport.

Apos78
2012-01-18, 20:32
Tack fil för att du också vet hur det fungerar i det verkliga livet.

Utan att välja sida så är det bra att veta att NÅGON vet hur det EGENTLIGEN ligger till inom idrotten...