handdator

Visa fullständig version : Gå upp i vikt på rätt sätt

Bmwtwinturbo
2011-12-27, 19:59
Detta är väl en typisk sådan fråga som möts av :smash: eller liknande smiley men hittar inget bra svar.

Here goes:
Under den hårdare träningsperioden (nu) försöker jag göra någon form av förenklad bulk:
Frukost 1 1 proteinbar
Frukost 2 250g kvarg 0,1% + två kokta ägg
Lunch den mest rätta dagens jag hittar (men troligtvis en svag punkt på dagen pga dålig utbud av köpmat). En bra dag, kinalunch buffe med övervikt mot biff, sämsta dagen kebabrulle (inte så bra mao).
Eftermiddag 250g kvarg 0,1%
Kväll hamburgare med fullkornsbröd, 2-3x90gram, ingen dressing bara ketchup.
Kväll 2 1 proteinshake

Till detta primärt minst 1l mellanmjölk + ev annan dryck lightläsk eller kolsyrat vatten. Vid träning tillkommer BCAA före + efter.

Med denna "diet" får jag rätt hastighet på viktökning, ca 6kg under vinterperioden. 82->88kg.

Dock är problemet att jag för stor andel läggs på magen. Vad jag förstår har man olika förutsättning på var man lägger på sig en kan man på något sätt via kostintaget styra om det i mer rätt riktning?

Har för mig jag hört att kalorier från öl lättare sätter sig på dennar region och skapar ölmage. Är det fantasi eller ligger något i det? Är medveten om att punktförbränning är omöjligt.

Några andra tips på bättre bulkning som är lätt att genomföra?

Paperbasket
2011-12-27, 20:31
Om för stor andel läggs på magen skulle jag säga att du äter för mycket. Även om magen har en tendens till att samla på sig det onödiga. Men det behöver inte bli så.

Vissa gillar att bli tjocka medan de bulkar, andra som jag gillar att ligga på ett mindre underskott medan vi bygger för att slippa massa onödig vikt.

vicarious
2011-12-27, 20:54
Dock är problemet att jag för stor andel läggs på magen. Vad jag förstår har man olika förutsättning på var man lägger på sig en kan man på något sätt via kostintaget styra om det i mer rätt riktning?

Nä tyvärr.

Några andra tips på bättre bulkning som är lätt att genomföra?

Ät lite mindre.

willtjam
2011-12-27, 21:04
Du får helt enkelt ta det lite lugnare med överätningen. :)

Bmwtwinturbo
2011-12-27, 21:47
ok, det är inge jättebekymmer, det växer inte fram någon enorm ölkage så det är nog rätt ok om det håller sig på befintlig nivå hade varit trevlig att det i lite mer schack. Får skära ner lite grand.

Numse
2011-12-27, 22:14
Testa att lägga på lite cardio på schemat om du vill äta som du gör nu. 2 dagar i veckan med löpning och back-/trappträning gör susen för förbränningen.